Kirjoittaja Aihe: Vs: Nummelan lentokentän crossi ja asfaltti radat+ Lohjan vanha rata  (Luettu 76567 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa shark-18_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Näyttää tosi hyvältä ! Tosin aika iso ja mun yks ehdotus että tohon nykyselle radalle parit hyppyrit ja mitä nyt vähän pidentää

Poissa Raaseri

  • Jäsen
    • Profiili
Näyttää tosi hyvältä ! Tosin aika iso ja mun yks ehdotus että tohon nykyselle radalle parit hyppyrit ja mitä nyt vähän pidentää

Oikeassa olet. Kunhan nyt kokeilin mitä 30m x 20m kokoiselle alueelle sais tungettua. Tuo nyt oli vaan enemmän tuon ohjelman testiä ja vähä omia visioita. En nykyprofiilia pidä ollenkaan huonona. Jos suoraa edeltävän mutkan doseerais kunnolla ja suoraa jatkais  5-10m, sieltä käännös takaisin liittyen vanhaan rataan, se jo riittäisi pitkälle. Nyt suora on liian lyhyt.

Ja kyllä noita talkoohommia on muitakin kuin fyysisiä, puhelinta kouraan ja palolaitoksilta letkulahjoituksia kerjäämään jne.
Hobao Hyper 7, The eHyper 7.5, Thunder Tiger SSR Evolution (vaikka ei se siitä parane), XRAY M18T Pro, Maverick Strada MT Evo

Poissa shark-18_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ruvetaanko nyt jo kerjäämään vai sitten kun pääsee talven jälkeen puuhaamaan ? Mulle iiihan sama

Ps. Mietin kans tota suoranpidennys systeemiä

Poissa maironi

  • Veteraani
    • Profiili
näki ny kokeilin taikoa rataa ja kovasti yrittelin muistella vanhaa ratapohjaa
Mopo on kiva. Auto on kiva. Mutta ärseessä on vaan sitä jotain :)

Poissa Mikko_

  • Jäsen
    • Profiili
Pari vapaaehtoista on jo ilmoittanut. Hyvä niin,luo uskoa itsella jatkaa puuhastelua. Tänään joutui pitämään saikkupäivän, niin koitin googlailla radan tekemistä ja löytyi ohjelma jolla pääsee mallintamaan: Google SketchUp. Rävelsin jotain liian isoa:

https://docs.google.com/file/d/0B-j_oKL3tntvTVFIOElZSmFOU1U/edit?usp=sharing

Täällä yksi vapaaehtoinen lisää. Rata näyttää todella hyvältä!
Tekno SCT410

Poissa nassikka10

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Hienoa, että innostuneita RC-autoharrastajia löytyy myös täältäpäin.

Tässä on linkki Nummelan Lentokeskuksen voimassa olevaan ympäristölupaan:
https://skydrive.live.com/redir?resid=566F2DCD6C07C889!316&authkey=!AFbyZtui5-A7PK4

Tuo on aika tiukka ja sitä seurataan kunnan puolesta. Olisi hienoa saada Nummelaan toimiva ja nykyistä parempi RC-Crossirata ja aktiivista porukkaa sitä käyttämään.
Jos saataisiin rata toimimaan talkoo voimin, ainakin aluksi, jäisivät kustannukset varmaankin hyvin mukavalle tasolle jotta saisimme tarpeeksi paljon porukkaa harrastamaan.

Cheers,
Juha


Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
XRay T3-11, Sanwa MT-4

Poissa Aeced

  • Fullspeed RC
    • Profiili
ite oon tuossa isällä töissä lvi-asentajana. meidän puolesta hoituisi nuo kasteluvermeet, kysytty jo ja isäpappa mukana jutussa! ei se iso asia ole mutta poissa päiväjärjestyksestä :)
JQ The CAR E-conversion* losi ten-scte tlr*

Poissa Raaseri

  • Jäsen
    • Profiili
Yksi ehdotus on ajaa savi sinne jo tänä vuonna, mahdollisesti levittääkin, jolloin ratapohja painuisi talven aikana. Neljän henkilön kanssa olen jutuissa tällä hetkellä ympäristöluvasta, jos vaan kirjallisesti joku antaa luvan, silloin ilman muuta tämä olisi paras vaihtoehto. Keväällä vaan sitten radan viimeistely ja kuivamisen odottelu.

Yllä oleva olisi hienoa, mutta saapa nähdä onko mahdollista puhtaasti aikataulusyistä.

Pohdin myös radan kestävyyttä. Luulen että saven alle kannattaa laittaa suodatinkangas. Se ainakin hidastaisi saven valumista/sekoittumista hiekkaan. Viimeksi kun ostin suodatinkangasto kotiin, se maksoi 2m*100m palana 160€. Tuosta rullasta on jäljellä n 80m, ja ehkä riittäisi sinne missä vanha rata ei jo käy pohjaksi, mikäli muitakin osallistuu kustannuksiin. Muita vaihtoehtoja saa ehdottaa.

Rata varmaan pitäisi tehdä nykyisen hiekkatason yläpuolelle korotettuna, jolloin sadevesi valuisi mahd nopeasti ympäröivään hiekkaan savelta. Isompiin hyppyreihin joko kokonaan tukirakenteet puusta tms estämään eroosiota ja ilkivaltaa.

Yritän mennä mittanauhan kanssa nykyrataa mittaamaan tällä viikolla, jolloin vähän hahmottaisi paremmin muutostarvetta ja savitarvetta.  Olisi hienoa jos muitakin ehtisi paikalle silloin, voitaisiin vähän vaihtaa naamatusten visioita. Kerron ajankohdan jahka omat iltakuviot on selvilltä, alustavasti torstaina klo 17.30.

Itse ajattelen niin että pääsuora tulee olla sellainen että siihen kärsii polttiksellakin laskea hetken pilli auki. Siis ei hyppyreita. Muu rata saa olla syherömpi, mutta se tarkoittaa myös että valtavia hyppyreitä tuonne ei saa ellei sitten laita koko mestaa uusiksi. Mutta mittaisin tuon nykyisen radan suoria jne, jolloin suunnitteluun olisi helpompi visioita tarvittavia järkeviä muutoksia.

Kaikkea saa ja pitääkin kommentoida, sekä olla vapaasti eri mieltä. Kokemusta tällaisesta projektista ei ole.  Mutta muiden hankkeiden kautta jonkinlainen hyvä arvaus (omasta mielestä). Paloletkuja jne voi mun mielestä alkaa vaikka heti soittelemaan, kyllä ne muille harrastajille menee mikäli tämä hanke kuolisi.
Hobao Hyper 7, The eHyper 7.5, Thunder Tiger SSR Evolution (vaikka ei se siitä parane), XRAY M18T Pro, Maverick Strada MT Evo

Poissa shark-18_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Jeejees . Iskä on K-raudan kantaasiakas ja sano että me voidaan sitä suodatinkangasta reilummin hankkia ! Kuinka paljon sitä menisi niin me voidaan sitä hakea jo tällä viikolla !

Poissa Aeced

  • Fullspeed RC
    • Profiili
juu eihän nuo vesivermeet ole kun vaan tietää mistä asti sitä pitää hakea ja liittimien koot. Ja sitten eikun marssii vaan LVI-Dahliin! sitä letkua saa samaisesta puljusta :)
JQ The CAR E-conversion* losi ten-scte tlr*

Poissa Raaseri

  • Jäsen
    • Profiili
Menen huomenna n 17.30 pikkujätkän kanssa mestoille pitkä mitan kanssa. Otan patterikasin mukaan, ihan vaan kokeillakseni sähkökonversiota, eli varsin ajaa en aio. Jos on halukkaita tulemaan keskustelemaan suunnitelmasta, tervetuloa.

Ihan koko stooria mitä kulisseissa tapahtuu luvan jne kanssa, en aio internetiin kirjoittaa.
Hobao Hyper 7, The eHyper 7.5, Thunder Tiger SSR Evolution (vaikka ei se siitä parane), XRAY M18T Pro, Maverick Strada MT Evo

Poissa Raaseri

  • Jäsen
    • Profiili
Enpä tänään torstaina menekään, muut asiat ajoi harrastusten ohi. Viikonloppuna sitten.
Hobao Hyper 7, The eHyper 7.5, Thunder Tiger SSR Evolution (vaikka ei se siitä parane), XRAY M18T Pro, Maverick Strada MT Evo

Poissa shark-18_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ok . Ois mullakki tehny tiukkaa mutta ois päässy muttaa viikonloppuna !

Poissa shark-18_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Milloin uusi yritys "kokoukselle" ?

Poissa Mikko_

  • Jäsen
    • Profiili
Syksy ahdistaa niin paljon harrastusintoa, ettei pysty ulkoratoja edes miettimään. Monilla muilla varmaan sama homma.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Tekno SCT410

Poissa 82juha

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Krossaajat ja SC autoilijat Tikkurilaan vaan ajelemaan kevättä odotellessa.

Poissa Mikko_

  • Jäsen
    • Profiili
Juu niin se on tehtävä!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Tekno SCT410

Poissa Raaseri

  • Jäsen
    • Profiili
Toinen lapseni sairastui vakavasti ja valitettavast nyt ei riitä aika ja energia ylimääräisiin hankkeisiin. Jos tilanne jossain kohtaa vakiintuu, pyrin jatkamaan luparumban selvitystä. Vapaaehtoiselle olisi paikka tässä kohtaa auki.
Hobao Hyper 7, The eHyper 7.5, Thunder Tiger SSR Evolution (vaikka ei se siitä parane), XRAY M18T Pro, Maverick Strada MT Evo

Poissa RC Foobar

  • Veteraani
    • Profiili
Kävin tänään ekaa kertaa tuolla radalla. Aika hieno. Märkähän se oli tänään.

Otin kuvan:
« Viimeksi muokattu: 24.11.13 - klo: 02.06 kirjoittanut rcfoobar »
HPI Super 5SC Flux / Kraken Class 1 / Baja | Savage Flux HP & XS x2 | Losi SCTE 1.0 x2 | King Motor KM-002 | Lunch Box

Poissa RC Foobar

  • Veteraani
    • Profiili
Toinen lapseni sairastui vakavasti ja valitettavast nyt ei riitä aika ja energia ylimääräisiin hankkeisiin. Jos tilanne jossain kohtaa vakiintuu, pyrin jatkamaan luparumban selvitystä. Vapaaehtoiselle olisi paikka tässä kohtaa auki.

Voi ei. Tsemppiä ja toivotaan parasta! Asiat tärkeysjärjestyksessä.

Mua kiinnostaa toi rata aika paljon. Asun Espoossa mutta tuo on kyl lähellä - yhtä kauan ajaa Nuuksion monttuun, Petikon hiekka-alueelle, Åbyntielle, Lavangolle, tai Tikkurilaan. Pitäis liittyä RC-Nummelaan kans.

Pysyisikö joku ottamaan kopin, joka valmiiksi tuntee tilannetta paremmin? Mä olen vapaaehtoinen ainakin rata-talkoisiin ja kustannuksiin yms.

Mä toivoisin että sitä rataa laajennettaisiin niin että se olisi myös 1/5-autoille sopiva(mpi).

Mistäs siitä karting-radan viereen suunnitellusta radasta voi saada lisää tietoa?
HPI Super 5SC Flux / Kraken Class 1 / Baja | Savage Flux HP & XS x2 | Losi SCTE 1.0 x2 | King Motor KM-002 | Lunch Box

Poissa Aeced

  • Fullspeed RC
    • Profiili
kartingradan hommasta kannataa kysyä Pekka Myllyniemeltä. tekijämies radalla, voin pistää numeroa yv:llä
JQ The CAR E-conversion* losi ten-scte tlr*

Poissa Mikko_

  • Jäsen
    • Profiili
Onko kellään tietoa tuliko kartingradan luvista jo päätöksiä? Eikös se syksyllä pitänyt ratketa?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Tekno SCT410

Poissa RC Foobar

  • Veteraani
    • Profiili
Onko uutta tietoa?
HPI Super 5SC Flux / Kraken Class 1 / Baja | Savage Flux HP & XS x2 | Losi SCTE 1.0 x2 | King Motor KM-002 | Lunch Box

Poissa jsuominen

  • Tulokas
    • Profiili
    • RC-Nummela Ry
Hei!

RC-Nummela ry on suunnitellut tulevaa kautta ja lentokentän RC-crossiautoradan kehittäminen on myös työlistalla!

Olemme ehdottomasti mukana tukemassa radan kunnostusta. Kaikkein helpointa on jos uutta maamassaa ei tarvitsisi tuoda, vaan voisi käyttää esim radan ympärillä olevan maavallin ainesta - samallahan rataa voi laajentaa, mutta jos tälläistä suunnitellaan avaamme keskustelun Lentokeskuksen suuntaan sillä ympärillä pyörii kuitenkin virallista lentoliikennettä.
Jos taas uuttaa maa-ainesta halutaan käyttää, pitää tehdä ympäristölupahakemus kuntaan. Autamme toki siinäkin asiassa.

Joka tapauksessa radan kunnostus ja muokkaus vaatii aktiivista RC-autoporukkaa mukaan RC-Nummelan toimintaan.  Me pystymme auttamaan esim. sähköistyksessä, lukitulla säilytystilalla kentällä, kontakteilla kuntaan ja Lentokeskukseen päin yms yms.

t,
Jani Suominen
pj, RC-Nummela ry
http://rcnummela.yhdistysavain.fi/
https://www.facebook.com/RCNummelary

Poissa shark-18_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mä oon mukana aina tossa ! Matkaa vaan sen 10km . Vähä vaa pidentää ja paikkaa ja parit hyndät sinne tänne  ni se on siinä :D

Poissa macco

  • Tulokas
    • Profiili
Jos homma lähtee kehittymään ja tarpeeksi innokkaita löytyy niin ilmoittaudun mukaan talkoisiin. Ja hienoa jos saataisiin tuo rata kuntoon! Mä olen uusi lajin parissa ja kokonaan myös näillä seuduilla joten en ole aiempien vuosien tapahtumista kovin tietoinen. Syksyllä kävin tota rataa katsomassa ja kyllähän se aika hylätyltä ja surkealta näytti. Mutta eiköhän siitä hyvä tule jos porukkaa vaan löytyy tarpeeksi jota asia kiinnostaa!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Poissa jsuominen

  • Tulokas
    • Profiili
    • RC-Nummela Ry
Hienoa!

Nythän siellä ei ole kuin kylmä, jäätä ja lunta, joten radalle ei konkreettisesti voi tehdä mitään.

Sen sijaan voi käyttää aikaa suunnitteluun ja aktiivisen ryhmän kokoamiseen! Ehdotan tapaamista asian tiimoilta jos ja kun riittävästi kiinnostuneita ilmaantuu.

Siinä voi tehdä maastotiedustelun alueelle ja sitten lämpimässä yhdessä suunitella jatkoa.

Vastauksia saa laittaa suoraan tähän keskusteluun tai yv:nä allekirjoittaneelle ja/tai rc (ät) nlk.fi / RC-Nummela Facebook.

t,
Jani Suominen
pj, RC-Nummela ry
http://rcnummela.yhdistysavain.fi/
https://www.facebook.com/RCNummelary

Poissa Jester

  • Jäsen
    • Profiili
Ei kai siitä taida puuttuu kun tiimin vetäjä.. joku joka sit tietäis mitä tehtäis :)
Losi TEN SCTE 2.0 - Team Associated B4

Poissa shark-18_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ei kai siitä taida puuttuu kun tiimin vetäjä.. joku joka sit tietäis mitä tehtäis :)
Jep . Aika vaan ja joku lista mistä näkis ketkä on mukana tai jotain .

Poissa Jester

  • Jäsen
    • Profiili
Joku vois miettiä sitä tapaamista.. missä ja monelta ja sit tänne ilmottautuu ketkä tulis ni näkis kannattaako tehä mitään.. eipä siinä oo järkeä jos pari tyyppiä tulis..
Losi TEN SCTE 2.0 - Team Associated B4