Kirjoittaja Aihe: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy  (Luettu 62243 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa metsämies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« : 09.07.12 - klo: 19.49 »
Tuli ostettuu just äsken. Kertokaa omia kokemuksia, tarinoita...
Huomenna kerron miten sisäänajo meni.  :azn:
The right tool for the right job.

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #1 : 09.07.12 - klo: 20.25 »
Kaverilla sama auto ja kestänyt todella hyvin, mutta servot hänellä ei kauvaa kestänyt.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa Jolokkonen

  • JoeUa admin
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #2 : 09.07.12 - klo: 21.37 »
Kyllähän sillä alkuun pääsee jo... Helppo ajettava ja "suht" kestävä... Osien kanssa välillä yhtä tuskaa.

Sillä 503€ olisi saanut jotain paljon parempaakin.

Enempää en kehtaa haukkua, kun saman virheen olen itsekkin kerran tehny...  :cry:

Toivotaan että sulle ei jää autosta p*skamaku suuhun, kuten itelle kävi!
« Viimeksi muokattu: 09.07.12 - klo: 21.43 kirjoittanut Jolokkonen »
Team Associated - KO-Propo - Reedy
www.joeua.fi   www.hobbyfactory.fi

Poissa tuplaesa1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #3 : 09.07.12 - klo: 21.51 »
Kannattanee varata n. 20-30e viikossa varaosiin, silikoniöljyihin + muuhuun skeidaan mitä näitten rtr kyöstien kanssa tarvii.

Minun paras neuvo on: Maltti on valttia. Mieti mitä teet. Turha kiire ja hötkyily pois niin säästät varmasti monta osaa ja moottori kestää pidempään. Et ei muuta kuin onnea. :)

Ellet ole aivan ilmiömäinen lahjakkuus tekniikan ja pienoismoottoreiden kanssa on luvassa varmasti vastoinkäymisiä ja jotenkin minusta tuntuu että jos foorumilla tarvii kysellä niin et ole.
Itselläkin meinas alkuun lopahtaa kiinnostus 2004 koko lajiin rtr kössön kanssa, oli se vaikeaa kun nyt muistelee.

Ja retrospectinä sanon että oisit hyvä mies ostanut sen sähkiksen ekaksi autoksi. Sitä polttiksen ininää on hauskaa kuunnella ehkä 3 kertaa. Sähköllä voit ajaa myös asutusalueella ketään häiritsemättä.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa metsämies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #4 : 10.07.12 - klo: 11.02 »
Kannattanee varata n. 20-30e viikossa varaosiin, silikoniöljyihin + muuhuun skeidaan mitä näitten rtr kyöstien kanssa tarvii.

Minun paras neuvo on: Maltti on valttia. Mieti mitä teet. Turha kiire ja hötkyily pois niin säästät varmasti monta osaa ja moottori kestää pidempään. Et ei muuta kuin onnea. :)

Ellet ole aivan ilmiömäinen lahjakkuus tekniikan ja pienoismoottoreiden kanssa on luvassa varmasti vastoinkäymisiä ja jotenkin minusta tuntuu että jos foorumilla tarvii kysellä niin et ole.
Itselläkin meinas alkuun lopahtaa kiinnostus 2004 koko lajiin rtr kössön kanssa, oli se vaikeaa kun nyt muistelee.

Ja retrospectinä sanon että oisit hyvä mies ostanut sen sähkiksen ekaksi autoksi. Sitä polttiksen ininää on hauskaa kuunnella ehkä 3 kertaa. Sähköllä voit ajaa myös asutusalueella ketään häiritsemättä.
Elän asutus alueella ja kerran kokeiltiin isän kaa veneen 9.9 moottoria jotain 0,5-1 tuntia ja ei häirinny ketään. En tiedä mutta uskon polttis on hiljaisempi kuin 9.9. Ja isä osaa  :azn:
The right tool for the right job.

Poissa nitroking neo rs

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #5 : 10.07.12 - klo: 11.18 »
Luulen et omalla pihalla ajelu alkaa akkiä kyllästyttää vaikka valeja ei tuliskaan. Ja älä hätäänny jos pian sisäänajon jälkeen pyörät alkaa pyörimään tyhjäkäynnillä. Ja sitten käynnistysvinkkejä ovat esilämmitys tyhjäkäyntineulan säätö reilusti rikkaammalle sekä esikaasu(ei liikaa noin 15% on sopiva määrä).



ps. noilla sain oman kössin käyntiin

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #6 : 10.07.12 - klo: 11.46 »
Kannattanee varata n. 20-30e viikossa varaosiin, silikoniöljyihin + muuhuun skeidaan mitä näitten rtr kyöstien kanssa tarvii.

Minun paras neuvo on: Maltti on valttia. Mieti mitä teet. Turha kiire ja hötkyily pois niin säästät varmasti monta osaa ja moottori kestää pidempään. Et ei muuta kuin onnea. :)

Ellet ole aivan ilmiömäinen lahjakkuus tekniikan ja pienoismoottoreiden kanssa on luvassa varmasti vastoinkäymisiä ja jotenkin minusta tuntuu että jos foorumilla tarvii kysellä niin et ole.
Itselläkin meinas alkuun lopahtaa kiinnostus 2004 koko lajiin rtr kössön kanssa, oli se vaikeaa kun nyt muistelee.

Ja retrospectinä sanon että oisit hyvä mies ostanut sen sähkiksen ekaksi autoksi. Sitä polttiksen ininää on hauskaa kuunnella ehkä 3 kertaa. Sähköllä voit ajaa myös asutusalueella ketään häiritsemättä.
Elän asutus alueella ja kerran kokeiltiin isän kaa veneen 9.9 moottoria jotain 0,5-1 tuntia ja ei häirinny ketään. En tiedä mutta uskon polttis on hiljaisempi kuin 9.9. Ja isä osaa  :azn:

Jos polttiksella ei ole korkeampaa ääntä niin polttiksessa on jotain vikaa  :undecided:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa nitroking neo rs

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #7 : 10.07.12 - klo: 11.57 »
Kannattanee varata n. 20-30e viikossa varaosiin, silikoniöljyihin + muuhuun skeidaan mitä näitten rtr kyöstien kanssa tarvii.

Minun paras neuvo on: Maltti on valttia. Mieti mitä teet. Turha kiire ja hötkyily pois niin säästät varmasti monta osaa ja moottori kestää pidempään. Et ei muuta kuin onnea. :)

Ellet ole aivan ilmiömäinen lahjakkuus tekniikan ja pienoismoottoreiden kanssa on luvassa varmasti vastoinkäymisiä ja jotenkin minusta tuntuu että jos foorumilla tarvii kysellä niin et ole.
Itselläkin meinas alkuun lopahtaa kiinnostus 2004 koko lajiin rtr kössön kanssa, oli se vaikeaa kun nyt muistelee.

Ja retrospectinä sanon että oisit hyvä mies ostanut sen sähkiksen ekaksi autoksi. Sitä polttiksen ininää on hauskaa kuunnella ehkä 3 kertaa. Sähköllä voit ajaa myös asutusalueella ketään häiritsemättä.
Elän asutus alueella ja kerran kokeiltiin isän kaa veneen 9.9 moottoria jotain 0,5-1 tuntia ja ei häirinny ketään. En tiedä mutta uskon polttis on hiljaisempi kuin 9.9. Ja isä osaa  :azn:

Jos polttiksella ei ole korkeampaa ääntä niin polttiksessa on jotain vikaa  :undecided:
Jerzi
Hyvin sanottu jerzi

Poissa metsämies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #8 : 10.07.12 - klo: 15.06 »
Sataa, sataa ja sataa  :shocked:. Pitää katsoo pystyykö sisäänajamaan jossain sisätilassa.
The right tool for the right job.

Poissa Lattis

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #9 : 10.07.12 - klo: 19.23 »
Auton mukana tulleessa suomenkielisessä ohjeessa on että alaneulan ohjearvo olisi 6,75 kierrosta auki. Se ei pidä paikkaansa. Itselläni moottori pärähti uutena tulille juuri niillä säädöillä mitkä oli moottorissa vakiona. (Pääneula noin 3 kierrosta auki ja alaneulan ruuvin kanta kaasuttimen tasalla tai hitusen sen sisäpuolella) Kun olin saanut moottorin käymään niin taisin muistaakseni hitusen vielä laittaa pääneulaa rikkaammalle tehdasarvoista, kuitenkin että moottori vielä kävi tyhjäkäyntiä tukehtumatta löpöön. Lisäksi muistelisin, että tyhjäkäyntineula oli vakiona aika isolla eli kun moottorisi ekan kerran pärähtää niin se saattaa vähän ryntäyttää.

Muuten olen onnistuneesti jo reilu kaksi gallonaa päristäny kyseisellä pannulla ja hyvin tuntuu edelleen soivan. Jopa vetokäynnistin on ehjä...

Servot siitä ST:stä menee rikki lähes heti, irroita, asenna paremmat tilalle ja varastoi vakiot vaikka pahan päivän varalle. Tai oikeastaan älä edes varastoi vaan polta ne ettei niistä tule kenellekään harmia.

Kaasuttimen haitarikumi kannattee tiivistää, muuten kaasutin tuntus olevan kohtuu tiivis.

Poissa metsämies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #10 : 10.07.12 - klo: 22.19 »
Auton mukana tulleessa suomenkielisessä ohjeessa on että alaneulan ohjearvo olisi 6,75 kierrosta auki. Se ei pidä paikkaansa. Itselläni moottori pärähti uutena tulille juuri niillä säädöillä mitkä oli moottorissa vakiona. (Pääneula noin 3 kierrosta auki ja alaneulan ruuvin kanta kaasuttimen tasalla tai hitusen sen sisäpuolella) Kun olin saanut moottorin käymään niin taisin muistaakseni hitusen vielä laittaa pääneulaa rikkaammalle tehdasarvoista, kuitenkin että moottori vielä kävi tyhjäkäyntiä tukehtumatta löpöön. Lisäksi muistelisin, että tyhjäkäyntineula oli vakiona aika isolla eli kun moottorisi ekan kerran pärähtää niin se saattaa vähän ryntäyttää.

Muuten olen onnistuneesti jo reilu kaksi gallonaa päristäny kyseisellä pannulla ja hyvin tuntuu edelleen soivan. Jopa vetokäynnistin on ehjä...

Servot siitä ST:stä menee rikki lähes heti, irroita, asenna paremmat tilalle ja varastoi vakiot vaikka pahan päivän varalle. Tai oikeastaan älä edes varastoi vaan polta ne ettei niistä tule kenellekään harmia.

Kaasuttimen haitarikumi kannattee tiivistää, muuten kaasutin tuntus olevan kohtuu tiivis.
Saisinko linkin, jossa olis ne servot. Muistaakseni niitä servoja voi säätää kaukoohjaimella. Kiitos
The right tool for the right job.

Poissa metsämies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #11 : 10.07.12 - klo: 22.22 »
Joo porukat meni mökille rakentaa saunaa. Ja mä home alone. Huomenna vois ehkä sisäänajaa. Mutta kyllä tuli jotain tehtyä: ilmansuodatin laitettiin kuntoon ja laitoin tarrat! Ihan omalla tyylillä laitoin tarrat.
« Viimeksi muokattu: 10.07.12 - klo: 22.26 kirjoittanut metsämies »
The right tool for the right job.

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #12 : 10.07.12 - klo: 22.29 »
Saisinko linkin, jossa olis ne servot. Muistaakseni niitä servoja voi säätää kaukoohjaimella. Kiitos


http://www.trex-store.com/ds610-digitaalinen-servo-p-2071.html vaikkapa tuosta savoxin 12kg servo 50eur suomesta. noita 2 kpl.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa metsämies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #13 : 11.07.12 - klo: 20.51 »
Joo, tuli ajettuu omalla pihalla. Aluks oli vaikeaa saada moottoria käyntiin, mutta saatiin käyntiin  :smiley:.
Kun ajoin 2 tankkia ajattelin ajaa suoraan 10-20 metrin päästä ja sitten rc auto itsestään laitto kaasut täysille ja suoraan auton alle, failsafe ei toiminu. Laitettiin nopeesti kone kiinni ja nostettiin auto ja otettiin se rc pois sieltä. Taidettiin löytää ongelman tekijä: F... Laitettiin se sitte G asetukseen ja Jatkoin ajoa. Toivottavasti ei tuu enää näit ongelmia  :angel:.
The right tool for the right job.

Poissa metsämies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #14 : 11.07.12 - klo: 20.59 »
Ja huomasin kun ajasin: Moottori on tehokas!
The right tool for the right job.

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #15 : 11.07.12 - klo: 21.13 »
eikös sulle ole sanottu että pistä roskiin ne patterikotelot ja virtakytkimet ja laita tilalle vastariakku ja failsafeksi jousi tai vahva kuminauha.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa Mazza

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #16 : 11.07.12 - klo: 21.55 »
 :laugh: Kyllä nyt on opit menny perille. Kukaan ei tainnu suositella käyttämään failsafea ja kuminauhaa kaasuservolla? Eikä kukaan tainnu käskeä heittämään patterikoteloa ja virtakytkintä metsään?
Ishima Rave M1.0Re | Associated RC10L | TQ Racing WGT/PRO-10 | Kyosho e-Mad Force crawler | Olohuonelelu Radline 1:24 buggy

Poissa nitroking neo rs

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #17 : 11.07.12 - klo: 22.49 »
Sen siitä saa kun ei kuuntele kokeneempia :azn:. Onneks mitään ei kuitenkaan sattunu.

Poissa nitroking neo rs

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #18 : 11.07.12 - klo: 23.01 »
Tietääkseni tos infernossa on failsafe ja semmone jousikin vielä. Varmista että se jousi on kiinni siinä pääneulan varressa. Mulla se ei ollut kiinni siinä ja se kustantikin ensimmäisen konerempan onneks ei maksanu ku 100€.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #19 : 12.07.12 - klo: 01.09 »
Jep...

Samalla hinnalla olis saanu vaikka LiFe vastariakun ja sille laturin  + vielä jatkojohdon katkaisijan tilalle :grin:

Poissa metsämies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #20 : 12.07.12 - klo: 09.25 »
eikös sulle ole sanottu että pistä roskiin ne patterikotelot ja virtakytkimet ja laita tilalle vastariakku ja failsafeksi jousi tai vahva kuminauha.
Minne mä laitan sen vahvan kuminauhan?
The right tool for the right job.

Poissa metsämies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #21 : 12.07.12 - klo: 09.28 »
Tietääkseni tos infernossa on failsafe ja semmone jousikin vielä. Varmista että se jousi on kiinni siinä pääneulan varressa. Mulla se ei ollut kiinni siinä ja se kustantikin ensimmäisen konerempan onneks ei maksanu ku 100€.
Joo pitää kattoo. Kiitos!
The right tool for the right job.

Poissa metsämies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #22 : 12.07.12 - klo: 09.46 »
Tietääkseni tos infernossa on failsafe ja semmone jousikin vielä. Varmista että se jousi on kiinni siinä pääneulan varressa. Mulla se ei ollut kiinni siinä ja se kustantikin ensimmäisen konerempan onneks ei maksanu ku 100€.
Joo pitää kattoo. Kiitos!
Joo katoin. Jousi on hyvin.
The right tool for the right job.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #23 : 12.07.12 - klo: 09.49 »
Kokeilepas että se ylipäätään toimii.

Eli käännä servo käsin täydelle kaasulle ja päästä irti.
Palautuuko kaasu nollille?
Autoon et tietenkään laita virtoja päälle.

Poissa metsämies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #24 : 12.07.12 - klo: 09.57 »
Kokeilepas että se ylipäätään toimii.

Eli käännä servo käsin täydelle kaasulle ja päästä irti.
Palautuuko kaasu nollille?
Autoon et tietenkään laita virtoja päälle.
Ei menny nollille  :shocked:. Vähä vaa vähensi kaasuu. Mutta ohjaimen kaa toimii...
The right tool for the right job.

Poissa metsämies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #25 : 12.07.12 - klo: 10.13 »
Kestääkö normaali kuminauha moottorin kuumuuden?
The right tool for the right job.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #26 : 12.07.12 - klo: 10.15 »
Kokeilepas että se ylipäätään toimii.

Eli käännä servo käsin täydelle kaasulle ja päästä irti.
Palautuuko kaasu nollille?
Autoon et tietenkään laita virtoja päälle.
Ei menny nollille  :shocked:. Vähä vaa vähensi kaasuu. Mutta ohjaimen kaa toimii...

Eli ÄLÄ aja ennen kuin olet tehnyt tarvittavan korjauksen, jookos :police:

Poissa metsämies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #27 : 12.07.12 - klo: 10.17 »
Kokeilepas että se ylipäätään toimii.

Eli käännä servo käsin täydelle kaasulle ja päästä irti.
Palautuuko kaasu nollille?
Autoon et tietenkään laita virtoja päälle.
Ei menny nollille  :shocked:. Vähä vaa vähensi kaasuu. Mutta ohjaimen kaa toimii...

Eli ÄLÄ aja ennen kuin olet tehnyt tarvittavan korjauksen, jookos :police:
Korjasin, mutta kestääkö kuminauha moottorin kuumuuden?
The right tool for the right job.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #28 : 12.07.12 - klo: 10.17 »
Kokeilepas että se ylipäätään toimii.

Eli käännä servo käsin täydelle kaasulle ja päästä irti.
Palautuuko kaasu nollille?
Autoon et tietenkään laita virtoja päälle.
Ei menny nollille  :shocked:. Vähä vaa vähensi kaasuu. Mutta ohjaimen kaa toimii...

No tottakai se ohjaimen kanssa toimii kun ohjain käskee kaasun nollille  :huh:

Jos jousi ei jaksanut vetää kuin ainoastaan hieman kaasua pois niin sillä ei tee mitään.
Auto kulkee lähes täyttä jo puolikaasulla, eli se on silloin aivan sama onko koko jousta.

Jos sulle on neuvottu kuminauhan käyttäminen jo moneen kertaan niin mikäs luulet olevan vastaus kuminauhan kestävyyteen??

Poissa metsämies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #29 : 12.07.12 - klo: 10.26 »
Nyt toimii.  :azn:.
The right tool for the right job.