Kirjoittaja Aihe: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy  (Luettu 91026 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa cevipu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #90 : 06.08.12 - klo: 21.16 »
Mielestäni Kyoshon RTR:t pitäisi laittaa myyntikieltoon, tappavat monelta hyvän harrastuksen kun osat ovat kolmoslaatua. Alkaa olemaan siinä rajoilla että kuluttajansuojalain kautta pitäisi saada euroja takaisin :)

Auton vika kun kuski keijoilee kolarin.

Hmmm... taidan käydä täräyttämässä ton 20 vuotta vanhan Toyotan puuhun kun alkaa olemaan jo pikkuhiljaa liikaa vikoja...
Saan saletisti uuden

Se on hyvä että laatu ja materiaalit ovat Kyoshonkim RTR:ssä jo niin laadukkaat että kyseessä on varmasti kuskin keijoilu? Kokemukseni perustuu vanhempiin malleihin, niissä rakenteet (ehkäpä väärä termi) rikkoituvat/väsyivät mielestäni luvattoman helposti. Samoin diffit jne.  Olisi hienoa jos ammattilainen pystyisi testaamaan niiden käyttöiän testipenkissä.

Käsittääkseni jonkinlaista varoitusta tämänkin version laadusta tuli foorumilta ennenkuin ostovalinta tehtiin. Kyoshon sivuilla todetaan: " Only fuel, engine starting tools and batteries for the R/C system are needed to drive your own world-class racing machine. The Inferno NEO Race Spec Readyset is built to take the punishment of hard racing and for you to enjoy for a long time.". Samantyylisen markkinoinnin tuloksena omani aikanaan ostin ja loppukuvaksi jäi että myyty tuote ei vastannut kuvausta. Vaikka näiden laitteiden kanssa totaalikeijo olenkin. Sitten tuli hankittua kitti jonka jälkeen opin mikä ero laadussa näillä vehkeillä voi olla.

Mielestäni ainakin vanhasta versioista olisikin voinut pyytää rahat takaisin. Suomalainenhan ei sitä yleensä tee vaan ottaa vahingot omaan piikkiin. Harva jaksaa oikeissa autossa mennä kuluttaja-asiamiehelle vaan maksaa kiltisti tehtaan virheet. Heräteostoksena rc-auton ostanut on autonomistajaan verrattuna todella helppo nakki.


Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #91 : 06.08.12 - klo: 21.53 »
Jos kolaroit ja auto hajoaa niin siinä on aivan turha syyttää tuotetta.
Et todellakaan saa rahojasi takaisin, etkä yhtäkään osaa takuuseen.
Karu fakta.
Oli kyseessä sitten rc tai oikea auto.

Tottakai autojen kestossa on eroja, mutta jos kopsautat johonkin ja auto hajoaa niin syy ei ole autossa vaan se syyllinen kurkistaa peilistä.

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #92 : 07.08.12 - klo: 00.23 »
Jos kolaroit ja auto hajoaa niin siinä on aivan turha syyttää tuotetta.
Et todellakaan saa rahojasi takaisin, etkä yhtäkään osaa takuuseen.
Karu fakta.
Oli kyseessä sitten rc tai oikea auto.

Tottakai autojen kestossa on eroja, mutta jos kopsautat johonkin ja auto hajoaa niin syy ei ole autossa vaan se syyllinen kurkistaa peilistä.

Ei hoke välttämättä kurkista peilistä jos peiliin katsoja onkin vanappyyri tai peili särki lattialla ku kiukuspäissään nakannu sen ensi seinään   :tongue:
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #93 : 07.08.12 - klo: 00.35 »
Taivaalla lens banjoa soittava lehmä.


Sori... oli pakko päästä tasoihin viestin turhuudessa.  :afro:

Poissa nitroking neo rs

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #94 : 07.08.12 - klo: 11.56 »
Mennäänkö asiaan :huh:.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #95 : 07.08.12 - klo: 22.47 »
No mihkäs asiaan tällä kertaa mentäis  :roll:

Poissa nitroking neo rs

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #96 : 08.08.12 - klo: 12.57 »
RC korjattu ei ollu iso homma irrotin vaan koko etupään irti vaihdoin osat ja se on siinä. Puol tuntii sen kanssa räpelsin ja nyt eikun kohti uusia pettymyksiä.

Poissa lamppu8

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #97 : 08.08.12 - klo: 13.43 »
Hyvä juttu, kyllähän rc-autojen korjaaminen onnistuu nuoremmiltakin kun vaan malttaa hetken miettiä mitä on tekemässä, muistaa mistä on minkäkin irroittanut eikä hukkaa irtonaisia osia tai ruuveja... ja sama pätee iästä riippumatta.  :wink:

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #98 : 08.08.12 - klo: 13.52 »
vanhana se vmäistä kun ei enää näe mitä on tekemässä ja ei välttämättä enää muistakaan  :evil:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #99 : 08.08.12 - klo: 14.00 »
Ja ajellessa on kovasti hyödyksi kun osaa itse mekata autonsa niin ei tarvitse lopettaa ajoa kun jotain särkyy ja lähteä viemään autoa jollekkin korjattavaksi. Pakissa kannattakin pitää perus varaosia mukana kuten tukivarsia hubit ohjauspalat laakereita kytkinkelloon pyöriin. Ruuveja ruuvilukitetta ja tietty työkalut. Noi kun on pakissa niin ei lopu ajot heti eka tankin kolhaisuun.
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa Lattis

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #100 : 15.08.12 - klo: 17.52 »
Mitenkäs onko Kyöstillä ihan oma standardi noiden kytkinkellojen suhteen kun alkuperäinen otti ja hajosi, tilasin Answerin perus-kytkinkellon, niin katohan se on noin 4mm pitempi ja ei toivoakaan, että sen saisi kiinni tuohon KE-25 moottoriin vaikka kuinka shimmejä väläppäis.

Poissa TeemuS

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #101 : 15.08.12 - klo: 20.15 »
sovitin omaani xray:n kytkinkellon ihan hiomalla tavaraa reilusti pois vauhtipyörän puolelta....
www.racingfactory.fi  www.epuarc.fi  XRAY T4´15 XRAY T4´16

Poissa Lattis

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #102 : 15.08.12 - klo: 20.51 »
Kävi ihan sama mielessä, mutta ainakin Answerin kelloa pitäisi saada ainaki 4mm lyhyemmäksi, että sen saisi järkevästi kiini akselille. Se ei onnistu sitten mitenkään. Toisaalta tuo vauhtipyörä on moottorissa aika paksu, että jos asentaisi kapeamman mallin niin sitten nuo muutkin kellot pianaikaa mahtuisivat kierteelle.

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #103 : 15.08.12 - klo: 21.18 »
Kyöstin rtr moottoriin taisi joskud ainakin olla kampiakselin jatkopala myytävänä erikseen millä sai normi kellot sopimaan ellen ihan väärin muista
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #104 : 15.08.12 - klo: 21.52 »
Nykyiset koneet ovat sg akselilla, ei enää jatkopaloja
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Lattis

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #105 : 15.08.12 - klo: 21.57 »
Josko tuo kuva näkyy niin siitä saa vähän selkoa miten olen ongelmissa tuon kellon kanssa.

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #106 : 15.08.12 - klo: 21.59 »
Ok mulla oli siis vanhaa tietoa mutta ei sentään väärin muistanu.


Ps kerran luulin olleeni väärässä mutta erehdyin :tongue:
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #107 : 18.08.12 - klo: 21.06 »
Kyllä tässä ketjussa on tullut paljon kommentteja jotka varsin hyvin kertovat että kokeneet puhuvat. :)

mm. tuo servojen laatu on käynyt ilmi kaverin autosta, ei VIELÄ omasta. Hänellä meni ohjaus servosta rattaat sileäksi tänään. Auto on ollut hänellä vajaan kaksi viikkoa. Myös renkaat on puoliksi "posliinit"

Jonkunlaista kimppatilausta pitänee laittaa rcjkl:ään menemään. Ainakin yksi satsi renkaita (mahdollisesti AKAn) ja uudet servot.

Oman  auton sisäänajo onnistui ihan odotetusti. Itselläkin pariin otteeseen heitti kaasut täysille ensimmäisen tankin aikana kun auto kävi pukin päällä yksinään. Onneksi seisoin vieressä ja sammutin auton välittömästi sulkemalla pakoputken. Orkkis tulppa toimi puolitoista tankillista ja paloi sen jälkeen. Tilalle laitoin Fire power F6:n ja ostin toisen sekä F7:n vielä varalle.

Sisäänajon käytin tehtaan asettamilla arvoilla, joista oli maininta sylinterin päällä. Voitelusta ei liene pulaa kun polttoainetta lentää vielä putkesta :)

seitsemännellä tankilla aloin antaa jo hieman kenkää ja hain säädöt kohdalleen. Auto vastasi hyvin kaasuun ja lauloi hienosti. Kuitenkin eräs asia jäi vaivaamaan. Kun muutaman kerran antaa kaasua reilummin niin tyhjäkäynti jää aika korkealle. Ääni ei ole tavallista pörinää vaa muistuttaa enemmänkin ampiaisen ääntä. Noin 4-8s kuluttua kierrokset laskevat oikealle tyhjäkäynnille. Kaasu servossa ongelma ei taida olla, olen sen kanssa jo viettänyt jonkun tunnin eikä ko. tapaus ole mihinkään korjaantunut.

Kaksi kertaa on vetonaru jäänyt ulos mutta onneksi sen saa helposti sisään löysäämällä hieman koteloinnin ruuveja.

Toistaiseksi olen ollut ihan tyytyväinen autoon ja sen suorituskykyyn. Seuraavan tilauksen yhteydessä tilaukseen menee ainakin uudet servot (vaikka nykyiset ovatkin vielä ehjät) ja mahdollisesti AKAn renkaat.

Mitä muita varmoja kompastuskiviä autosta löytyy kuin renkaat+vanteet ja servot?



Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa nitroking neo rs

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #108 : 19.08.12 - klo: 11.48 »
Tukivarren kiinnikkeitä kannattaa hommata sekä kytkimen jousia. Mua vaivaa kans toi outo pärinä :huh:. Kerran rupesin hakemaan ohjaustrimmin säätöjä ja tuli siinä sitten vahingossa säädettyä kaasun trimmiä. Rupesin ihmettelemään kun auto kulkee yhä vinoon vaikka trimmiä on säädetty jo todella paljon. Siinä samalla sekunnilla kun tajusin että olin säätänyt väärää trimmiä auto lähti itsestään liikkeelle. Kun sain auton napattua käteen renkaat lakkasivat pyörimästä painoin jarrua ettei renkaat päässeet pyörimään päästin jarrun hetkeksi ja renkaat alkoivat pyöriä vimmatusti painoin jarrun pohjaan ja auto sammui. Käynnistin uudellen ja meno jatkui.

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #109 : 19.08.12 - klo: 22.39 »
Ok täytynee laittaa samaan tilaukseen.

Tuolla rcjkl.comissa on tosiaan noita AKAn renkaita mutta taitavat olla kaikki buggyn renkaita. Neo st:ssä taitaa olla kaliberia isommat? Vaikka kaikki hex17 mallit taitavat muuten käydäkkin.

Tilaus ei tietenkään ole sidottuna tuohon kauppaan. Ainut syy tilata tuolta on että kaveri saa sen 10% alennuksen sieltä. Jos joku tietää alennuksesta huolimatta halvemman tai paremman liikkeen niin mieluusti käyn tarkastamassa tarjonnan. Hobby linna?

Tänään kävin rullailemassa model techniksin 16% polttoaineella. Ihan hyvin tuo liikkui silläkin vaikka 25% taitaa olla suositus KE25 moottorille. Kuopiossa oli ~11-14C lämmintä joten pientä säätöä eiliseen täytyi tehdä mutta muuten pelitti hienosti.

Tuo "pärinä" ilmaantui pariin otteeseen mutta hieman harvemmin kuin eilen lämpimällä kelillä.
« Viimeksi muokattu: 19.08.12 - klo: 23.05 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa nitroking neo rs

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #110 : 20.08.12 - klo: 07.41 »
Suosittelen käyttämään tota 25% nimittäin käy varmemmin,on helpompi saada käyntiin ja tehoero on suuri.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #111 : 20.08.12 - klo: 10.46 »
Lerppu...

Kaasu jää päälle koska kone ei ole vielä säädöissään.
Se poistuu kun säädät koneen edes jotenkuten kohdalleen.

Ja ehdoton parannuskohde on heittää patterikotelo hyvin nopeasti jonnekin syvälle ja korvata se vastaanotin akulla.

Siinä syy miksi on mennyt pukilla käydessäkin täydelle kaasulle.
Auto kun värisee hyvin paljon niin se patterikotelo on oikea häiriöpesä.
Patterit värisevät jousien välissä ja siis virta pätkii jatkuvasti.

Tähän ei failsafet auta vaan ainoa oikea ratkaisu on hommata tilalle akku.

Katkaisijan voi myös heittää mäkeen... Se on sitten seuraava joka alkaa jossain vaiheessa pätkimään vastaavalla tavalla.
Tilalle parin euron servo jatkojohto jonka kytket vastaanottimeen ja toisen pään vedät vastariboksista ulos.
Akun johto myös boksista ulos.
Virrat saat tietysti päälle kun kytket johdot toisiinsa.
Huomattavasti varmempi liitos kuin se perus katkaisija.

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #112 : 20.08.12 - klo: 17.33 »
Lerppu...

Kaasu jää päälle koska kone ei ole vielä säädöissään.
Se poistuu kun säädät koneen edes jotenkuten kohdalleen.

Ja ehdoton parannuskohde on heittää patterikotelo hyvin nopeasti jonnekin syvälle ja korvata se vastaanotin akulla.

Siinä syy miksi on mennyt pukilla käydessäkin täydelle kaasulle.
Auto kun värisee hyvin paljon niin se patterikotelo on oikea häiriöpesä.
Patterit värisevät jousien välissä ja siis virta pätkii jatkuvasti.

Tähän ei failsafet auta vaan ainoa oikea ratkaisu on hommata tilalle akku.

Katkaisijan voi myös heittää mäkeen... Se on sitten seuraava joka alkaa jossain vaiheessa pätkimään vastaavalla tavalla.
Tilalle parin euron servo jatkojohto jonka kytket vastaanottimeen ja toisen pään vedät vastariboksista ulos.
Akun johto myös boksista ulos.
Virrat saat tietysti päälle kun kytket johdot toisiinsa.
Huomattavasti varmempi liitos kuin se perus katkaisija.



Kiillota lasipallosi sillä pieleen meni. "Veikkaa ja voita" menee harvoin oikein. Täyttä asiaa kyllä kirjoitit mutta täysin turhaan.

Ihan maratonin 1600mAh humppi akku siellä on ollu kiinni alusta saakka.
http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=714&nav=60030056

Olen vuosien saatossa  kyllä leikkinyt jos minkinlaisella vehkeellä joten sanoisin että saan kyllä yhden RC auton säätöihinsä. Ei tämä nyt sentään mitään rakettitiedettä ole.  :wink:
« Viimeksi muokattu: 20.08.12 - klo: 18.03 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #113 : 20.08.12 - klo: 18.01 »
Just näin... Juuuuuust näin.

Tässä syy miksi ei kiinnosta paljon tämän foorumin porukkaa neuvoa.


Ensin kysellään miksi jää kone kiertämään ja kun kerrot että se johtuu yleensä vain säädöistä.
Kone jää kiertämään lähes poikkeuksetta kun kone on selvästi rikkaalla alapäästä.

Mutta eih... Ihmeellistä silmille hyppivää mussutusta tulee kuinka on kaikenlaista harrastettu ja kyllähän yks kone säätöihin saadaan.


NO MIKSI HALVATUSSA SITTEN TÄNNE KITISET JOS TIEDÄT MISSÄ ONGELMA ON


Akku on paikallansa... Okei... Ilmiömäistä.
Kenties saanut tältä foorumilta jo aikaisemmin neuvon siihen, tai sitten tapahtunut ihme ja tajuttu itse.

No mutta miksi kaasu meni itsestään pohjaan?????


Mut joo... pure parsaa asenteesi kanssa.
Sinä sait aikaan sen että nyt saa sitten taas hetkenaikaa iso osa apua tarvitsevia luottaa vaikkapa sinun apuihisi.
Siirryn taas hetkeksi vittuiluun ja piikittelyyn.

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #114 : 20.08.12 - klo: 18.06 »
Tuntuupas olevan elämä kurjaa ruudun sillä puolella. Yritä jaksaa.

- Kiitos ja näkemiin-
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #115 : 20.08.12 - klo: 18.07 »
Mites mahdollinen ilmavuoto imupuolella. Esim luistin haitarikumi tai etulaakerista? Noi ainakin sai joskus omasta rtr motista säädöt toimimaan ihan mitensattuu ilman mitään logiikkaa.
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #116 : 20.08.12 - klo: 18.10 »
Tuntuupas olevan elämä kurjaa ruudun sillä puolella. Yritä jaksaa.

- Kiitos ja näkemiin-

Ei ole todellakaan kurjaa tälläpuolella.

Silläpuolella näyttää olevan asenteesta päätellen pipari rintamalla enemmän ongelmia kuin tälläpuolen.

Kohteliasta käytöstä... jep...

Toki asennevamma on korjattavissa, mutta jos ongelmat juontavat syvemmälle niin voi olla myöhäistä.
Otan osaa

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #117 : 20.08.12 - klo: 18.31 »

Ei ole todellakaan kurjaa tälläpuolella.

Silläpuolella näyttää olevan asenteesta päätellen pipari rintamalla enemmän ongelmia kuin tälläpuolen.

Kohteliasta käytöstä... jep...

Toki asennevamma on korjattavissa, mutta jos ongelmat juontavat syvemmälle niin voi olla myöhäistä.
Otan osaa

Luulisi tuohon ikään eläneenä jo väkytyksen vähenevän. Ikää kuitenkin reilusti päälle 30. En sinuna hirveän kovaan ääneen puhuisi mitään kypsyydestä tai mitään siihen viittavasta. Muillekkaan lukijoille tuskin on jäänyt epäselväksi kumpi meistä on se asiallisempi osapuoli. Piparia tulee kyllä nykyään hieman harvemmin se on totta, joka johtuu alle 2 viikkoisesta pienokaisesta. Minulle tämä pieni ihmisen alku on vielä pipariakin tärkeämpi.

Kun luetun ymmärtäminen näkyy sinulla olevan kohdallaan niin näytäppäs missä kohtaa ensimmäisiä viestejäni puhuin sanallakaan pattereista, akuista tai muista vastaavista. Tästä huolimatta päätit itse että ongelma on siellä. Ja sitten kilahdat kun et ollutkaan oikeassa. Kirjoitin myös että kerroit paljon asiaa joka on totta mutta tälläkertaa ongelma ei ollut pätkivissä sähköissä. Tämänkin osasit kääntää vittuiluksi ja itkit kuinka ilmiömäisesti akku sattuu olemaan paikallaan. Jos jokin asiaa "askarruttaa" se ei tarkoita että minä kitisisin asiasta. Ellet ymmärtänyt palaa tämän kappaleen ensimmäiseen lauseeseen. Tarvittaessa toista tämä niin monta kertaa että ymmärrät lukemasi.

Korostin ja alleviivasin tärkeimmän. Minusta tuo on kohteliaisuutta eikä vittuilua. Vittuilu kun harvoin on avain onnistuneeseen keskusteluun. Osapuolien niin halutessaan voidaan keskustelu  kyllä kääntää suoraksi vittuiluksikin. Tässä viestissä lainaamani perusteella sekään kun ei tunnu niin kovin hyvin hanskassa olevan niin kannattanee jättää vittuilut vittuilematta. 15 vuotiaskin taitaa sen paremmin.

Jos näin vähällä menettää hermonsa, on internet aivan väärä paikka viettää aikaa.



Mites mahdollinen ilmavuoto imupuolella. Esim luistin haitarikumi tai etulaakerista? Noi ainakin sai joskus omasta rtr motista säädöt toimimaan ihan mitensattuu ilman mitään logiikkaa.

Eihän tuokaan poissuljettua ole joten täytyy tarkastaa. Haamu ongelmat, ilman mitään järkevää selitystä/ logiikkaa ovat kyllä p**seestä mutta minkäs mahtaa. Yksilöitä kun nämä kaikki ovat. Perus osia pitää jokatapauksessa laittaa tilaukseen joten täytyy tarkastaa ja vaihtaa nuo kun seuraavan kerran huoltoa teen. Näillä näkymin melko pikaiseen, ainakin servojen suhteen  :roll:
« Viimeksi muokattu: 20.08.12 - klo: 19.23 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #118 : 20.08.12 - klo: 20.17 »
En mä hermojani ole menettäny...
Siihen sä et pysty.

Et ole sanallakaan maininnut pattereista joo... Etpä ole kyllä akustakaan.

Yksi ylivoimaisesti yleisin kuvaamasi vian aiheuttaja on patterikotelo.

Jos veikkaukseni meni pieleen niin tiedät varmaan sinäkin tuossa iässä miten asiaan voi vastata.

Tarviiko siinä alkaa mussuttamaan vai ei???
Ruveta keulimaan säätötaidoilla tai millään????

Kerta sulla on ollu ongelmia auton suhteen niin jokainen näkee ettei homma sillon ole kovinkaan hallussa...
Jos kerta osaat koneet säätää niin ei tuo kaasun päällejääminen pitäis olla mikään ihme.

Sinä kirjoitit että mun pitää kiillottaa kristallipallo ja veikkaa ja voita menee harvoin oikein.

Herätys keijo... eihän foorumin välityksellä ole mitään muuta mahdollisuutta kuin ainoastaan veikata.

En todellakaan kääntäny tätä sanomaasi vittuiluksi.
Täyttä asiaa kyllä kirjoitit mutta täysin turhaan.

Mistä niin päättelit...
Se mitä sanoit ennen tuota, oli mussutusta ja se mitä sanoit lopussa oli turhaa keulimista.

Jälkikäteen voi myös saivarrella että en kirjoittanut asiaa täysin turhaan.
Tämähän on foorumi missä on huomattavan paljon porukkaa lukemassa.
Mikäli viestini tavoitti tai tulee tavoittamaan edes yhden harrastajan jolla on patterikotelo käytössä niin viestissä ei ollut mitään turhaa.

Tuo se ruoskas mun nenän eteen niin kerron heti mikä siinä on pielessä.

Foorumilla tottakai kaikki on vain veikkaamista.
Aivan kuten nyt veikkasit että olen hermoni menettänyt.
Kunhan vastasin huvikseni asenteeseen takaisin asenteella.

En pidä asenteella nenille hyppimisestä ja se on kaikkein naurettavinta että juuri on pähkäilty mikähän on kun kierrokset jää korkealle ja yhtäkkiä keulitaankin osaamisella...
Tälle ei tosiaan voi muuta kuin nauraa.
Jos polttomoottoreista jotain tajuaa niin silloin tietää myös mistä kyseinen asia johtuu.
Hmmm... et näyttänyt tietävän kun asiasta täällä mainitsit.

Nämä nitro koneet ovat todella erilaisia kuin yksikään oikean auton, mopon, moottorisahan tai minkään vastaavan moottorit.
Ei se rakettitiedettä ole, mutta suurimmaksi osaksi millään muiden moottoreiden "taidoilla" ei tee näiden kanssa oikeastaan hevon.......

Mutta senhän ilmeisesti jo tiesitkin kun kerta osaat.

Vastasin tuohon koko kierrosten ylös jäämiseen vain että vika on säädöissä, vain ja ainoastaan koska yleensä jopa moni aktiivinenkin harrastaja luulee että moottorissa on ilmavuoto.
No sekin vihje sieltä nyt tuli...

Olisinhan mä tietysti voinu samantien aliarvioida sut täysin kädettömäks ja sanoa että olet kädettäny koneeseen vuodon.
Joku kertoo että koneessa on ilmavuoto niin lähes aina alkaa ruuvari käymään ja puretaan kaasari jne täysin turhaan ja pahimmillaan jopa pilataan kone.
Koneet kun ei vuoda ellei siinä ole jotain rikki tai huonosti ja tämä tarvii kuitenkin kohtalaisen uudessa kalustossa käyttäjän rupelluksen... muutoin ei vuoda ja syy on ainoastaan säädöissä.


Mutta aivan sama mulle...

Kunhan tajutaan että tollanen koppava ja mussuttava asenne on naurettavaa ja takas ei saa mitään muuta kuin lisää asennetta.
Luulis sunkin tossa iässä tajuavan...

Luulis...

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« Vastaus #119 : 20.08.12 - klo: 20.31 »
Kiitos hoke kehuista (aktiivinen harrastaja)  :grin:  no mutta jol huumoria kehiin välillä ettei me vakavaksi.  minä mitään tiedä villi veikkaus joskus tuollaisen kyöstin kanssa tapellu joka ei totellu kokeneenkaan säätäjän meisseliä.

Niin ja kokeneella säätäjällä en nyt tarkoita itseäni.
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP