Kirjoittaja Aihe: SC Winter Cup 2012-2013  (Luettu 37950 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #120 : 31.08.12 - klo: 11.02 »

Jos sulla on kaksi 5000mAh akkua 50C purkuarvolla eli 250A niin kytkemällä ne rinnan saadaan 10000mAh akku 50C arvolla eli 500A.
Aivan totta...

Hitto... ei pitäis kirjotella silmät ristissä aamukahvia juodessa...

No mutta eniveis...
Eihän esim 90C arvon ilmoittaminen akun päällä tarkoita myyntimiesten värikynän käyttöä.

Siinähän vaan luvataan että minkä virran akku kestää hajoamatta.
Vähän sama kuin latausvirran ilmoittaminenkin...
Jos ilmoitetaan että voi ladata 4C virralla niin siinähän kerrotaan vain että akun voi ladata tuollaisella virralla ilman että se hyppää silmille...
Mutta ei siinä mainita mitään että kärsiikö akun käyttöikä jne tuosta.

Eikä tosiaan purkuvirran ilmoittaminen taaskaan kerro suoraan että kuinka pitkään akkua pystyy tuolla kuormalla kuormittamaan.
Hetkellinen tottakai... mutta mistä hetkestä on kyse.

Mut kuten todettua jo ikuisuus sitten.
Ei se akun päällä ilmotettu C arvo kerro suoranaisesti mitään kyseisen akun tehosta, vaan se kertoo ainoastaan minkä purkuvirran akku kestää hetkellisesti.

Niin moneen kertaan olen foorumillakin maininnut että on jo moneen kertaan testattu ja huomattu useiden kuskejen kera että saattaa olla saman valmistajan akuissa pieni tehoero niinpäin että saman kapasiteetin , mutta pienemmän C arvon akku potkiikin radalla paremmin kuin se hieman korkeammalla C arvolla oleva.
Mutta ei tämä edelleenkään tarkoita myyntimiehen puheita, vaan se isommalla C arvolla oleva akku kestää isomman purkuvirran kuin tuo pienempi...

Mutta kun akkuja kuitenkin kuormitetaan näissä rimpuloissa sellaisilla virroilla ettei olla lähelläkään noita ilmoitettuja C arvoja niin tehoeroja tosiaan on olemassa niillä virroilla joita käytetään.

Mut siis... edelleen...
Se C arvo akun päällä ei kerro suoranaisesti mitään siitä miten kovaa auto menee milläkin akulla... eli isompi ei ole aina parempi ja koko C arvot voitais melkein jo unohtaa... Paitsi että niitä pitää ilmotella ettei keijot menis omissa virityksissään käyttämään akkuja turhan kovalla rasituksella

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #121 : 31.08.12 - klo: 11.18 »
Seuraavassa Winter Cupin kisassa ajattelin kokeilla rinnan ja sarjaan kytketttyjä akkuja ja siten miten purkuarvo vaikuttaa kisaan ilmoittautumiseeni tai kisäpäivän päivämäärään. Niin ja vaikuttaako hetkellinen C arvo enemmän päivämäärään vai aikatauluun.


Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #122 : 31.08.12 - klo: 11.32 »
Mut kuten todettua jo ikuisuus sitten.
Ei se akun päällä ilmotettu C arvo kerro suoranaisesti mitään kyseisen akun tehosta, vaan se kertoo ainoastaan minkä purkuvirran akku kestää hetkellisesti.
C arvot akuissa kertoo minkä purkuvirran ne kestää, monet näistä on ihan oikeesti mitattu ja niistä on purkukäyrätkin. Mutta ne on mitattu semmoisilla virroilla millä ei ole mitään tekemistä rc-autoilun kanssa ja tätä kautta saadaan "sopivat" luvut. Nämä sopivat luvut ovat taas hyviä lukuja akkujen myyntiin jos ostajat eivät osaa verrata akkuja muulalkuin näillä luvuilla.

C arvot ja mah määrät kantsii ottaa ohjeellisena lukuna ja verrata akkuja ajossa, siinä sen eron huomaa tosi nopeasti ja uskon että Hokekin on samaa mieltä.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa akau

  • PRCA
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #123 : 31.08.12 - klo: 11.37 »
Seuraavassa Winter Cupin kisassa ajattelin kokeilla rinnan ja sarjaan kytketttyjä akkuja ja siten miten purkuarvo vaikuttaa kisaan ilmoittautumiseeni tai kisäpäivän päivämäärään. Niin ja vaikuttaako hetkellinen C arvo enemmän päivämäärään vai aikatauluun.
+1
Itse ajattelin kirjoittaa tusilla isommat C-arvot akkuun josko se auttaisi
kisa-anomusten läpimenoa, siis sitten kun tiedetään paikkakunnat ja päivämäärät
« Viimeksi muokattu: 31.08.12 - klo: 12.07 kirjoittanut akau »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #124 : 31.08.12 - klo: 12.56 »
Siis tottakai isompi C arvo tekee kaikesta tehokkaampaa...
Nimenomaan kisapäiväkin menee paljon nopeemmin.
Kannattaa myös muistaa että kun kuskiin kirjotetaan iso C niin taas kuskikin on nopeempi... Ja mitä isompi C niin sitä nopeempi tottakai... Eli pitäis varmaan painoluokat tehdä ens talveks.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #125 : 31.08.12 - klo: 18.36 »
Mä lataan akkuja 5C arvolla, jotta olisin nopeampi vai miten se menee? :)

Muistaakseni muuten 1C lataus ei koske SC kisoja.

Mutta asiaan. 4 kisaa on aika ok määrä, mutta en pidä kuutta kisaa mahdottomana.
Mulla on varmaan mennyt ohi, mutta mitkä kisat on jo varmoja? Ilmeisesti PKSRCA järjestää ainakin yhden kisan?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Re: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #126 : 31.08.12 - klo: 19.38 »
Mun mielestä 7 min finaalit olisivat paikallaan. Tuo viisi minuuttia on aivan turha jäänne.

Kesäpäiviä taas voisi lyhentää jättämällä turhat tauot pois. Jos päivä kestäisi about 09-15 niin keskittyminen ajoon säilyisi koko päivän.

---------------------------
Losi SCTE
Tekin RX8 & Pro4 4000
Savox

Hei nyt herätys! Samassa viestissä haluat pidentää kisapäivää reilu 30min ja lyhentää noin 2h?? Tai 7min finaaleilla 2.5h..

Liitteenä vantaan aikataulu, 7min finaaleilla olisi päättynyt 17.19 + tulosten laskenta ja palkintojenjako eli pyöreesti vähän ennen klo 18. Näytätkö mistä nipistetään pois 3h, 30min "lounastauko" (joka samalla toimii ajanotolle taukona alkuerien ja finaaleiden välillä, että saa finaalijärjestykset tehtyä ja seinälle niin että jaa tarpeeksi aikaa ennen ensimmäistä finaalia) on pakollinen, kuin myös kuljettajakokous.

Kehitysideat on aina tervetulleita, mutta se syö uskottavuutta melko pahasti jos ei ole itse selkeesti edes miettinyt asiaa.

Nicke miten aikataulu olisi mennyt jos olisi ajettu aamupäivä normaalisti ja 3 finaalia a 7min? Minkälaisia eroja syntyy? Teoreettinen ajoaikahan olisi about sama. 20 min vs 21min.

Itse sain hyvät perustelut 5 min eriin ja olen sen kannalla.

Omien laskujen mukaan päivä olisi loppunut n.26 min aiemmin kuin nyt. Eli lievä lyhennys päivään.

« Viimeksi muokattu: 31.08.12 - klo: 19.42 kirjoittanut Bigbear »
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa KooBee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #127 : 31.08.12 - klo: 19.57 »
Eipä se auto pysy pystyssä suurimmalla osalla kuskeista edes sitä 5 minuuttista, saati sitten 7 minuuttia...

Ei mulla muuta :)

Poissa racersrcshop

  • Veteraani
    • Profiili
    • RacersRCshop
SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #128 : 31.08.12 - klo: 21.33 »
5 min on itselle ihan riittävä aika olla kierroksella ohitettavana :)

T:Janne

Poissa Stinde

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #129 : 31.08.12 - klo: 22.53 »
5 minuuttia erän pituudeksi maksimissaan. ( Hoken perustelut on kohdillaan )
Kisojen määrällä ei niin väliä, tullaan niihin mihin keretään/päästään.

-Timppa
FG ChallengeLine #26
RS5 T15 #26

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #130 : 01.09.12 - klo: 01.44 »
Mulla ei ole tällä hetkellä mitään hajua miten tämä Short Cource sarjojen virallistaminen vaikutaa Winter Cuppiin, mutta ymmärtääkseni ei mitenkään koska kyse on kuitenkin kerhokisosta joten jatkan sarjan sumplimista, Heuli tai joku muu voi napata pallon jos jonkun varpaille astun, mikä ei ole tarkoitus.

Yleinen mielipide näyttää olevan että neljä kisaa on suosituin joten mennään sillä, katotaan vaan paikat ja päivät kohdalleen.
Noususysteemi jota Vaasan Masters kisassa käytettiin toimi hyvin ja mitään romurallia ei ekoissa B finaalierissä nähty, joten tuota voitaisiin jatkaa. Mutta siten että tuon käyttö jätettäisiin kisajärjestäjä päätettäväksi.

Masters kisasta sen verran että se tullaan pitämään kerran vuodessa ja myös ensi vuonna Vaasassa, se alustavasti sovittin jo Jussi L:n kanssa Vaasassa. Talvella voidaan kyllä järjestää vastaava kisa, mutta ainakin itse näkisin niin että Masters kisaa joka ajetaan loppukesästä ajetaan siihen suuntaan että se on vuoden suurin yksittäinen SC kisa Suomessa.

Erien pituutta ei lähdetä ainakaan kasvattamaan, jos muutosta halutaan kokeilla niin ehdottomasti niin että napataan minuutti tai ehkä jopa kaksi erästä pois. Jos sillä saadaan yksikin finaalierä lisää niin omasta mielestä kokeilemisen arvoinen. Mutta ei viidessä minuutissa ole kyllä mitään vikaakaan.

Summer Cup threadissä on ollut juttua tuomareista. Itse kallistun sille kannalle että sääntöihin lisätään se että tuomari pitää olla, on se sitten joku kuskeista tai kisan virallinen tuomari jää järjestäjän päätettäväksi (taas).
Itselle ei kesälllä ole ollut kuin muutamia tilanteita joissa olisi tuomarille ollut tarvista, odottelin ne jota vahigossa töytäisin katolleen tai radalta pois.
Muutamaan kertaan kesän aikana kävin erän jälkeen sanomassa että "siinä kohtaa olisit voinut vähän odotella", mutta aikas harvassa oli ne tilanteet.
Toisaalta radan reunallla kun kisoja seurasi niin suht monta tilannetta osui silmiin missä olisin vähintään varoittanut jotain kuskia jos tuomarina olisin ollut.
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #131 : 01.09.12 - klo: 09.29 »
Mulla ei ole tällä hetkellä mitään hajua miten tämä Short Cource sarjojen virallistaminen vaikutaa Winter Cuppiin, mutta ymmärtääkseni ei mitenkään koska kyse on kuitenkin kerhokisosta joten jatkan sarjan sumplimista, Heuli tai joku muu voi napata pallon jos jonkun varpaille astun, mikä ei ole tarkoitus.
Ei se vaikuta etkä sä voi astua :) Itse veikkaan että Winter Cupin säännöt kirjataan melkeen 1:1 sun avustuksella säännöiks.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #132 : 01.09.12 - klo: 12.30 »
Lainaus
Yleinen mielipide näyttää olevan että neljä kisaa on suosituin joten mennään sillä, katotaan vaan paikat ja päivät kohdalleen.
Noususysteemi jota Vaasan Masters kisassa käytettiin toimi hyvin ja mitään romurallia ei ekoissa B finaalierissä nähty, joten tuota voitaisiin jatkaa. Mutta siten että tuon käyttö jätettäisiin kisajärjestäjä päätettäväksi.

Kuulostaa hyvälle. Eihän se tarkoita että vaikka Winter Cup on 4 kisainen, että talvessa olisi vain neljä kisaa. Kerhot voivat mielensä mukaan järjestää lisää.

Lainaus
Erien pituutta ei lähdetä ainakaan kasvattamaan, jos muutosta halutaan kokeilla niin ehdottomasti niin että napataan minuutti tai ehkä jopa kaksi erästä pois. Jos sillä saadaan yksikin finaalierä lisää niin omasta mielestä kokeilemisen arvoinen. Mutta ei viidessä minuutissa ole kyllä mitään vikaakaan.

Edelleen kuulostaa hyvältä. 5min on perfect.

Lainaus
Summer Cup threadissä on ollut juttua tuomareista. Itse kallistun sille kannalle että sääntöihin lisätään se että tuomari pitää olla, on se sitten joku kuskeista tai kisan virallinen tuomari jää järjestäjän päätettäväksi (taas).
Itselle ei kesälllä ole ollut kuin muutamia tilanteita joissa olisi tuomarille ollut tarvista, odottelin ne jota vahigossa töytäisin katolleen tai radalta pois.
Muutamaan kertaan kesän aikana kävin erän jälkeen sanomassa että "siinä kohtaa olisit voinut vähän odotella", mutta aikas harvassa oli ne tilanteet.
Toisaalta radan reunallla kun kisoja seurasi niin suht monta tilannetta osui silmiin missä olisin vähintään varoittanut jotain kuskia jos tuomarina olisin ollut.

Juuri näin. Tuskin tuottaa mitään ongelmaa kisan järjestelyissä :)



Täytyy sanoa että teet kyllä Tero hienoa työtä tämän lajin eteen, vaikka vielä voisi melkein sanoa että semi-aloittelijasta kyse. Iso hatunnosto täältäpäin! Ensi kesänä ajan myös Summer Cupia aivan varmasti. Kisat ja luokka houkuttelee paljon enemmän kuin M8 joka vaatisi niin paljon treeniä että siinä saisi jotain tuloksia. Sellaiseen ei ole aikaa. SC kisoissa saa helpommin onnistumisen kokemuksia jotka kantaa eteenpäin ja pitää innostusta yllä! Mahtava luokka! SC2-10 on mun juttu  :cool:
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Re: Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #133 : 01.09.12 - klo: 14.35 »
Tuo yhden C:n sallittu maksimilataus on jälleen jostain kivikaudella kotoisin. Eiköhän akkutekniikka ole jo kehittynyt ekoista lipoista ja nythän luvataan 5-10C:n latausarvoja. Tämän vuoksi perusteet useiden akkujen tarpeesta kisoissa on erittäin huono peruste taukojen tyhjennystä ajatellen.

T: Nanotech ja 20-30 A latausvirrat. Akut ovat kestäneet sen hyvin.

Mä lataan akkuja 5C arvolla, jotta olisin nopeampi vai miten se menee? :)

Muistaakseni muuten 1C lataus ei koske SC kisoja.

Mutta asiaan. 4 kisaa on aika ok määrä, mutta en pidä kuutta kisaa mahdottomana.
Mulla on varmaan mennyt ohi, mutta mitkä kisat on jo varmoja? Ilmeisesti PKSRCA järjestää ainakin yhden kisan?

Poissa LorenttioRC

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #134 : 01.09.12 - klo: 18.04 »
Entäs laturit? Kaikilla tuskin löytyy 30 A lataukseen pystyviä latureita. Nimimerkillä maksimissaan 5 A lataukseen pystyvä graupner ultramat 14+.
Oli ihan pakko kommetoida, palaan nyt lukion psykologian pariin.
TLR SCTE 2.0/ Losi SCTE 1.0/Traxxas Stampede vxl

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Re: Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #135 : 01.09.12 - klo: 18.34 »
Tuo yhden C:n sallittu maksimilataus on jälleen jostain kivikaudella kotoisin. Eiköhän akkutekniikka ole jo kehittynyt ekoista lipoista ja nythän luvataan 5-10C:n latausarvoja. Tämän vuoksi perusteet useiden akkujen tarpeesta kisoissa on erittäin huono peruste taukojen tyhjennystä ajatellen.

T: Nanotech ja 20-30 A latausvirrat. Akut ovat kestäneet sen hyvin.
Väärin.

Ei ole kyse siitä etteikö niitä voisi ladata vaan kyse siitä että kun ladataan 1C virralla ja lipopussissa, niin todennäköisyys että jotain sattuu on hyvinhyvinhyvin pieni ja tällä myös tasoitetaan tarvetta hankkia järeitä akkuja, jos akun lataa isomalla viralla se myös antaa virtaa paremmin joten tästä saa hyödyn myös.

isomilla viralla lataaminen ei myöskään päivää lyhennä, aina tarvitaan riittävästi aikaa erien välissä että ehtii nostaa, käydä kusella, jutella kaverin kanssa, säätää autoa tai korjata autoa.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa KooBee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #136 : 02.09.12 - klo: 20.47 »
Entäs laturit? Kaikilla tuskin löytyy 30 A lataukseen pystyviä latureita. Nimimerkillä maksimissaan 5 A lataukseen pystyvä graupner ultramat 14+.

+1

Ei paljon kiinnosta ostaa jotain 200-300 euron laturia kun pärjää ihan ok tuolla 100 euron laturillakin. Toki 2wd SC-autossa ei tuota virtaa juuri tunnu kuluvan eli latauksessa ei kauaa mene, mutta 4wd-autolla virtaakin kuluu jo reilummin.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #137 : 02.09.12 - klo: 21.38 »
Entäs laturit? Kaikilla tuskin löytyy 30 A lataukseen pystyviä latureita. Nimimerkillä maksimissaan 5 A lataukseen pystyvä graupner ultramat 14+.

+1

Ei paljon kiinnosta ostaa jotain 200-300 euron laturia kun pärjää ihan ok tuolla 100 euron laturillakin. Toki 2wd SC-autossa ei tuota virtaa juuri tunnu kuluvan eli latauksessa ei kauaa mene, mutta 4wd-autolla virtaakin kuluu jo reilummin.

Mihin semmosta tarvii? Eräväliä ei voi oikeen alle 50min missään tapauksessa laskea. Eli 1C riittää varsin hyvin lataamiseen.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #138 : 02.09.12 - klo: 22.25 »
Entäs laturit? Kaikilla tuskin löytyy 30 A lataukseen pystyviä latureita. Nimimerkillä maksimissaan 5 A lataukseen pystyvä graupner ultramat 14+.

+1

Ei paljon kiinnosta ostaa jotain 200-300 euron laturia kun pärjää ihan ok tuolla 100 euron laturillakin. Toki 2wd SC-autossa ei tuota virtaa juuri tunnu kuluvan eli latauksessa ei kauaa mene, mutta 4wd-autolla virtaakin kuluu jo reilummin.

Mihin semmosta tarvii? Eräväliä ei voi oikeen alle 50min missään tapauksessa laskea. Eli 1C riittää varsin hyvin lataamiseen.
Satasella saa jo tehokkaan laturin. Oliko virallisissa säännöissä nyt tuo 1c rajaus? Itse ajelen kahta akkua kierrättämällä, tuon latauksen ehtii suorittamaan pienemmälläkin virralla, mutta varmuuden vuoksi tulee ladattua aina isommilla virroilla :)

Varsinkin treenipäivinä nopeasta latauksesta on hyötyä kun ei tarvitse raahata mukana kalliita akkuja tuota kahta enempää.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa akau

  • PRCA
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #139 : 05.09.12 - klo: 11.02 »
Hei ny ihan oikeesti, mistäs tää laturikeskustelu tänne eksy?
"Virallisissa" Summer Cup säännöissä oli maininta latauksesta että:
"Lataus suojapussissa!"
Eli suojapussin joutuu jokainen ostamaan/lainaamaan kisoihin.
Ei muuta lattaukseen liittyvää.

Eiköhän nyt jo voitais palata takaisin päivämäärä ja paikkakunta
keskusteluunn

Poissa RikuRassi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #140 : 10.09.12 - klo: 14.03 »
WJ kisoja suunniteltu Nokialle 24.11. joten jos tuplavkl pidetään niin sunnuntai 25.11. sopisi meille SC kisat.

Talvella on myös tarkoitus pitää joku muukin SC-kisa, ehkä ainakin se hyvää palautetta saanut nousuformaattikisa.

Riku

Poissa JTH_X

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #141 : 12.09.12 - klo: 09.16 »

Kuopiossa voidaan ajaa yksi osakilpailu WJ-sarjan yhteydessä 3.2.

Jouko
KUA

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #142 : 12.09.12 - klo: 09.40 »

Kuopiossa voidaan ajaa yksi osakilpailu WJ-sarjan yhteydessä 3.2.

Jouko
KUA
Ok, laitetaan listalle ja katsotaan minne kisat loppujenlopuksi saadaan laitettua. Näkisin kuitenkin niin että pääosin SC kisat ajetaan mielummin lauantaina jonka takia ne ajettaisiin omana viikoloppuna eikä osana Winter Jumpseja
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa Aland

  • ETMKUA Admin
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #143 : 12.09.12 - klo: 10.56 »

[/quote]
Ok, laitetaan listalle ja katsotaan minne kisat loppujenlopuksi saadaan laitettua. Näkisin kuitenkin niin että pääosin SC kisat ajetaan mielummin lauantaina jonka takia ne ajettaisiin omana viikoloppuna eikä osana Winter Jumpseja
[/quote]

Miksi? Jos SC-kisat pidetään osana Winter Jumpseja niin saadaan varmasti enemmän porukkaa kisoihin? Jos SC-kisat yritetään väkisin sirtää muille viikonlopuille niin meillä on sitten kisoja taas joka viikonloppu ja porukka täytyy valita WJ tai SC-kisojen välillä.
En tiedä, voi olla että WJ-kisaajia ei kiinnosta tämä SC-touhu mutta olihan se hauskaa kun oli muutama tykki mukana viime vuonna.  (Artsi, Hoke jne).

En tarkoita että yritetään kaikin voimin pitää SC-kisat WJ:n osana mutta jos on mahdollista niin miksi ei?
Monster Energy Off-Road Team
ʞooן uǝʌǝ ʎɯ ǝɹnʇɐubıs sı uo sʇı ɟooɹ

Poissa RikuRassi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #144 : 12.09.12 - klo: 11.44 »
Jos SC:t ajetaan omina viikonloppuinaan niin sítten vaan päivämäärät jakoon ajoissa.

Päällekkäisyyksiä turisti-, C12-kisojen kanssa taitaa olla vähän turha murehtia, sen puolen kuskeja taitaa aika vähän Corria ajaakaan? WinterJumpsien kanssa ehkä voisi vähän koittaa sopia mikä olisi sopiva kisojen ajankohta...

Nokia voinee järkätä oman SC-kisansa myös kevättalvella jos siirtoihin on tarvetta. Mielelläni kyllä taas Turkuunkin matkaan finaaleja viettämään!

Riku

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #145 : 12.09.12 - klo: 12.30 »
Päällekkäisyyksiä turisti-, C12-kisojen kanssa taitaa olla vähän turha murehtia, sen puolen kuskeja taitaa aika vähän Corria ajaakaan? WinterJumpsien kanssa ehkä voisi vähän koittaa sopia mikä olisi sopiva kisojen ajankohta...

Itsellä on kyllä suunnitteilla ajaa sekä TSS-10 -kisat ja mahdollisuuksien mukaan myös SC-2 –kisoja. Olisimme kyllä Aleksanterin kanssa ajaneet jo kesällä, mutta olivat GT-8 –kisojen kanssa vähän hankalina päivinä.

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #146 : 12.09.12 - klo: 18.32 »
Aina on päällekkäisyyksiä murto-osalla. Ei minuakaan lämmitä nuo Su kisat, mutta niillä mennään mitä annetaan.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #147 : 12.09.12 - klo: 20.57 »
Eihän tuossa sunnuntaissa mitään vikaa kisapäivänä ole, mutta kauempaa tulleidenkin pitää kuitenkin olla pääsääntöisesti töissä maanantaiaamuna ja sunnuntai kisan jälkeen päivä venyy helpolla myöhäiseen ennen kuin on kotona.
Toki paikoissa missä on rata olemassa vain Winterjumpseja varten niin asia on eri koska radan rakentamisessa on oma hommansa.

Päiviä ja paikkoja SC kisoille alan heti sumplimaan kun WJ päivät on tiedossa.
Toistaiseksi mahdollisia paikkoja on Turku, Vantaa, Nokia omina kisoinaan sekä Kuopio sekä Jyväskylä WJ viikolopun sunnuntaina. Ikävä kyllä joku pitää kalenterista pudottaa pois kun neljällä kisalla mennään.

Päälekkäisyyksiä varmasti tulee, mutta toivottavasti ei niin paljoa kuin kesällä.
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #148 : 14.09.12 - klo: 00.06 »
PKSRCA:n syksyn hyvin tiukka kisakalenteri on nyt kasassa, ja ensimmäinen SC Winter Cup ajetaan lauantaina 20.10, eli erillään Winter Jumpsista joka on lauantaina 3.11.

Warm Up kilpailu sekä SC Winter Cupille että WJ:lle järjestetään 6.10, tervetuloa!
« Viimeksi muokattu: 14.09.12 - klo: 09.09 kirjoittanut Nicke »

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #149 : 15.09.12 - klo: 00.33 »
PKSRCA:n syksyn hyvin tiukka kisakalenteri on nyt kasassa, ja ensimmäinen SC Winter Cup ajetaan lauantaina 20.10, eli erillään Winter Jumpsista joka on lauantaina 3.11.

Warm Up kilpailu sekä SC Winter Cupille että WJ:lle järjestetään 6.10, tervetuloa!
20.10 SC Winter cupin ensimmäisen kisan voi laittaa kalenteriin, aloitetaan silloin Tikkurilan hienolla radalla talvisarja väännöt.
Ja kaikki SC kuskithan on tottakai menossa Warm up kisaan hakemaa säädöt kohdalleen :cool:

Koitan saada ensi viikon aikana loputkin kisat kalenteriin ja virallisen SC Winter Cupin topikin aikaiseksi.
« Viimeksi muokattu: 15.09.12 - klo: 00.42 kirjoittanut bcan »
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |