Kirjoittaja Aihe: SC Winter Cup 2012-2013  (Luettu 37837 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #60 : 09.08.12 - klo: 10.50 »
Enkös mä sanonut tossa yläpuolella...
"Toki näinhän ei aina ole, vaan onhan näitäkin missä mennään alusta loppuun asti hyvää vääntöä, mutta kyllä pääsääntöisesti finaalit näin tuppaa menemään ja ne tasaiset hyvät väännöt ovat turhan harvassa."

Sit jos vieläluetaan alusta asti niin huomataan että minähän olen sanonut heti että ei muuteta mihinkään suuntaan, koska nykyisellään eräpituudet vaan tuppaa olemaan se paras kompromissi.
MUTTA jos väkisin jotain muutosta halutaan niin mielummin juuri päinvastaiseen suuntaan kuin mikä alkuun oli ehdotus.

Ja vielä tarkennukseksi että nythän puhutaan sc WINTER cupista.

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #61 : 09.08.12 - klo: 11.56 »
Hoken kanssa samoilla linjoilla että useampi lyht erä parempi
 kokematonkin voi kiusata kovaakin kuskia kierroksen kaksi mutta sitten peliin yleensä astuu kokeneen kuskin suoritusvarmuus jonka turvin menee menojaan. Tullu huomattua tuo radalla moneen kertaan itsekkin niin m8 kuin sc puolella. Ja ai sitä tunnetta kun pystyy edes kierroksen kaksi pitämääb ditä nimekästä kokenutta kuskia takanaan  kunnes tekee itse virheen ja kokenut menee menojaan.

Itse olisin useamman lyhyen heatin kannalla ja vaikka käänteisellä lähtöjärjestyksellä. Tulisi enemmän kilvanajoa ja sitä hauskuutta ja silti veikkaan että ne tutut nimet on kärkisioilla.
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #62 : 09.08.12 - klo: 14.49 »
Käänteistä lähtöjärjestystä on kokeiltu ulappatorilla, myyrissä ja tikkurilassa.

Lopulta huomattiin että kilvanajo väheni reilusti juuri tuolla tavoin.
Johtuen että sieltä alhaalta lähdetään puskemaan hirveellä kiireellä ja ohi pääsee kuka pääsee millonkin, eli kärki kun on vihdoin päässyt kärkeen niin erot on mitä on.
Ja taas kun järjestys on pidetty samana, eli nopeimmat kärjessä, tai jopa tehty lähtöjärjestys pistetilanteen mukaan niin kärjessäkin on ajettu tiukkaa kisaa...
Kun ei voi nopeinkaan jätkä lähteä samantien polkemaan bestläppejä kun pitää keskittyä takana tulevan takana pitämiseen.
Eli sillon on ajettu tiukkaa kisaa jopa kärjessäkin siihen asti kun joku tekee virheen, ja monesti vielä senkin jälkeen, koska kaikki niitä virheitä enemmän tai vähemmän kuitenkin tekee.
Käänteisjärjestyksessä oli aina nimenomaan hirvee selviytymistaistelu ensin päästä sinne kärkeen ja sit sai huomata joko olevansa itse kärjessä ja selkeesti karkumatkalla, tai sitten joku toinen oli kärjessä ja niin pitkällä ettei kiinni ehtinyt ajaa vaikka teki bestläppiä peräjälkeen.
Ja ai että se romurallin määrä kun vikalta sijalta päätit sitten lähteä samantien pusertamaan täysillä ja ohitukset välittömästi kun edes pieni rako tulee.
Siinä kiukutti sekä nopeita että hitaampia yhdessä... molemmat/kaikki kärsi ja tasaväkiset mies miestävastaan väännöt oli hyvin harvinaisia.

Nopeuserot kuitenkin yhden finaalin sisällä on ainakin tuupissa niin suuret että ei puhuta kymmenyksistä, vaan monesti jopa parista sekunnista per kierros.
Selvästi hitaampi on todella vaikea ohittaa, ja yleensä kolarit tulee koska selvästi hitaampi on suoraansanottuna jaloissa... Eli vaikka miten hiljaa yrität mutkassa ajaa niin hätkähdät kun edessä oleva painaakin jarrua kohdassa missä itse vedät normaalisti kaasu levällään... Ja kun ei tätä vaan osaa odottaa niin tilanteet tulee todella nopeasti silmille ja kolinaa tulee.
Ei kiva kummankaan näkövinkkelistä.

Lisäys: Vilkaisin nokian scwc kisan bestläppierot... A finaalissa ajavien ero nopeimman ja hitaimman bestläpin välillä oli 1,5 sekuntia.
Ekat kierroksellaohitukset tuli 1-1,5 minuutin kohdalla joka finaalissa.
Liian suuret erot kääneiseen kikkailuun.
« Viimeksi muokattu: 09.08.12 - klo: 14.58 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #63 : 09.08.12 - klo: 15.19 »
No joo jos erot on noin suuret niin ei se sillon toimi.
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa FLANA64

  • PRCA
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #64 : 09.08.12 - klo: 20.37 »
Entäs renkaat talvella? Mennäänkö samoilla säännöillä kuin viime talvena? Täytyy pian laittaa renkaita ja vanteita tilaukseen. Niitä kun ei tahdo kuitenkaan Suomesta löytyä silloin kun sarja alkaa. Olen pikku hiljaa kallistumassa kannattamaan yksirengastyyppiä jos sillä saadaan joku maahantuoja hommaamaan kasan renkaita hyllyynsä. Minipinneillä taisivat aika monet ajaa viime talvena......

Poissa Mice

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #65 : 09.08.12 - klo: 20.57 »
Viime talvena nelkussa ajettiin ainakin minipinnillä, minispikellä, kössöllä ja losilla.
JB-Design ja West Coast Interior tarjoavat mittatilaustöitä ja ajoneuvoverhoilua ympäri Suomea. www.jb-design.fi

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #66 : 09.08.12 - klo: 21.06 »
Ei mitään yksityyppi rengasta. Tokko tuolla saa maahantuojia kauheasti innostumaan ja joku tykkää ajaa jolkain ja toinen haluaa ajaa jollain muulla ja turhaa katsastus rumbaa. Ja toimiiko joku rengas kaikissa autoissa kaikilla radoilla?
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #67 : 09.08.12 - klo: 21.45 »
Vaikka olinkin viime talven SC2-10 8:s niin ei todellakaan kiinnosta ajella mitään pidempiä eriä. 5min on ihan tarpeeksi tekemistä ja välillä tuntui ettei se lopu ikinä, kun koitti pitää porukkaa takanaan.

Rengasasiassa ikävä fakta on se että jos haluaa mennä lujaa niin pitää olla Minipinnit alla. Muilla renkailla ei ainakaan tuupissa mielestäni tehnyt mitään Nokialla, ja Turussa ratamuutosten jälkeen. Ja jos joku nyt alkaa väittää muuta, niin miettii miksi melkein kaikki kärkikuskit ajoi MiniPinnillä ja kovaa.  Ja ikävä asia tässä on se että nehän maksaa hunajaa ja se ei oikein ole linjassa tuon aloittelijaystävällisyyden suhteen. Ratavillitys kun tuppaa olemaan se että matot heivataan pois ja radat ovat liukkaita. Itseänikään ei kiinnostaisi joka ajokerralla heittää uusia renkaita alle, kun mattoradalla ajeli Losin Strikellä melkein koko talven... No okei. puol talvea. Kössöjäkin pitäisi kuluttaa liian kauan  että toimivat, ei mulla ainakaan riittänyt kärsivällisyys liukastella niin kauaa:) Ei viitsi ostaa renkaita sitä varten että hieroo niistä puolet hiekkapaperilla pois.

 Jos ainut rengas talvella mikä toimii on minipin, niin menee kyllä vähän fiilarit koko sarjasta.

Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa mop

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #68 : 09.08.12 - klo: 23.11 »
Rengasasiassa ikävä fakta on se että jos haluaa mennä lujaa niin pitää olla Minipinnit alla. Muilla renkailla ei ainakaan tuupissa mielestäni tehnyt mitään Nokialla, ja Turussa ratamuutosten jälkeen. Ja jos joku nyt alkaa väittää muuta, niin miettii miksi melkein kaikki kärkikuskit ajoi MiniPinnillä ja kovaa.  Ja ikävä asia tässä on se että nehän maksaa hunajaa ja se ei oikein ole linjassa tuon aloittelijaystävällisyyden suhteen. Ratavillitys kun tuppaa olemaan se että matot heivataan pois ja radat ovat liukkaita. Itseänikään ei kiinnostaisi joka ajokerralla heittää uusia renkaita alle, kun mattoradalla ajeli Losin Strikellä melkein koko talven... No okei. puol talvea. Kössöjäkin pitäisi kuluttaa liian kauan  että toimivat, ei mulla ainakaan riittänyt kärsivällisyys liukastella niin kauaa:) Ei viitsi ostaa renkaita sitä varten että hieroo niistä puolet hiekkapaperilla pois.

 Jos ainut rengas talvella mikä toimii on minipin, niin menee kyllä vähän fiilarit koko sarjasta.

Häh? Itse ostin Nokian ekoista kisoista minipinnisarjan ja ajelin samalla setillä kevääseen asti treenit, kisat ja Tiksin endurancenkin. Loppukeväästä takanakit oli aika sliksit ja jouduin ottamaan jopa kolmannen rengasparin ajoon. Enemmän kesäkumeihin rahaa on mennyt, vaikka ajot on jäänyt murto-osaan talvesta.

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #69 : 09.08.12 - klo: 23.30 »
Rengasasiassa ikävä fakta on se että jos haluaa mennä lujaa niin pitää olla Minipinnit alla. Muilla renkailla ei ainakaan tuupissa mielestäni tehnyt mitään Nokialla, ja Turussa ratamuutosten jälkeen. Ja jos joku nyt alkaa väittää muuta, niin miettii miksi melkein kaikki kärkikuskit ajoi MiniPinnillä ja kovaa.  Ja ikävä asia tässä on se että nehän maksaa hunajaa ja se ei oikein ole linjassa tuon aloittelijaystävällisyyden suhteen. Ratavillitys kun tuppaa olemaan se että matot heivataan pois ja radat ovat liukkaita. Itseänikään ei kiinnostaisi joka ajokerralla heittää uusia renkaita alle, kun mattoradalla ajeli Losin Strikellä melkein koko talven... No okei. puol talvea. Kössöjäkin pitäisi kuluttaa liian kauan  että toimivat, ei mulla ainakaan riittänyt kärsivällisyys liukastella niin kauaa:) Ei viitsi ostaa renkaita sitä varten että hieroo niistä puolet hiekkapaperilla pois.

 Jos ainut rengas talvella mikä toimii on minipin, niin menee kyllä vähän fiilarit koko sarjasta.

Häh? Itse ostin Nokian ekoista kisoista minipinnisarjan ja ajelin samalla setillä kevääseen asti treenit, kisat ja Tiksin endurancenkin. Loppukeväästä takanakit oli aika sliksit ja jouduin ottamaan jopa kolmannen rengasparin ajoon. Enemmän kesäkumeihin rahaa on mennyt, vaikka ajot on jäänyt murto-osaan talvesta.

Sama mulla, yhdellä setillä mentiin käytännössä koko talvi. Parhaat ovat kyllä ajoltaan, ei siitä mihinkään pääse.
Liikaa Kyoshoja

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #70 : 10.08.12 - klo: 00.08 »
Silti ei tarvita mitään yksityyppi sääntöä.
Jokainen joka uskoo edes vähän muiden puheita, tietää että ne on parhaat.
Mutta en nää mitään syytä muiden kieltämiseen.

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #71 : 10.08.12 - klo: 00.17 »
Jep tokko on muita syytä kieltää. Jos joku haluaa ajaa muulla niin ajakoon. Minipinniä tuntuisi olevan ainakin hyvin saatavana ja vaikutti ainakin m8e autossa kestävän hyvin sillon kun viimeksi sisällä olen ajellu. Toki onhan se luistelukin hauskaa ja hieman scaalsmaisempaa kuin kammopito jos muillakin on sama rengas. Mutta mieluiten kisat sillä mikä toimii. 
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #72 : 10.08.12 - klo: 00.20 »
Minipinni nimenomaan ei ole tarjonnut sitä kovinta pitoa, vaan se on ajettavin.
Pidon rajan tuntee ja luistosta saa auton palautettua.

Esim kyoshon rengas on pitänyt monesti tikkurilan radalla enemmän ja olen saanut sillä jopa kovemmat bestläpit aikasiks, mutta minipinnillä tulee selkeästi kovempi tulos, koska voi paukuttaa samaa läppiä peräkanaa.

Poissa Mice

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #73 : 10.08.12 - klo: 22.00 »
Ajoin itse nelkulla viimetalvena ja käytin minipinniä ja minispikeä. Ja itseasiassa ajoin paljon enemmän kisoja spikellä kun pinnillä. Mun ajotyyliin vaan sopi paremmin spike. Käytössäni oli kumpaakin rengasta yksi kierros ja niitä on vieläkin jäljellä siten, että voi ostaa uudet ja reenata niillä ja ajaa noilla viime talvisilla kisat (ainakin alkuunsa). Ajoin kuitenkin talven aikana sc winter cupin, kolme osakisaa Tikkurilan offroad kisoja sekä joka toinen keskiviikko tua cuppia. Nii ja tietty kaikki reenit (n.5-10 akkua/viikko) siihen vielä tykö. Tosin alkukaudesta Turussa ajettii traxujen kanssa, mut anyway.

En ole minkään yksityyppi säännön kannalla, enkä myöskään suosi mitään "näillä saa ajaa, mut noilla ei" sääntöä.

Nyt kesällä meni tosiaankin enemmän rahaa renkaisiin kun talvella. Tietysti onhan niissäkin renkaissa vielä pintaa jäljellä, mut ei varmaan pysty enää ajaan kisaa ensi kesänä.
Ja oon ajanu todella vähän kesällä. Ajoin summer cupin 4 osakisaa + Raision tynkäkisan + n.10 akkua treeniä. Vielä pitäis ajaa Vaasan corrikunkku, mut sinnekin on tilattu jo uudet renkaat...

Mikko
#88
JB-Design ja West Coast Interior tarjoavat mittatilaustöitä ja ajoneuvoverhoilua ympäri Suomea. www.jb-design.fi

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #74 : 10.08.12 - klo: 22.10 »
No hitto, mä sulattelin 5 kierrosta Minipinnejä viime talvena. Saatoin ajella hurua vähän enemmän kuin Mikko mutta ei kuukautta saanut kierrosta kestämään millään.

Tänä kesänä ajot on jääny vähemmälle kuin viime kesänä mutta 4-5 sarjaa varmaan tulee olemaan kesän saldo mulla.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #75 : 10.08.12 - klo: 22.13 »
Meillä minipinnit kesti ja toimi hyvin huolimatta renkaita kuluttavasta ajotyylistä molemilla kuskeilla. Kuluminen ei ollut ollenkaan samaa luokka kuin aikanaan M2-10:llä. Talvella ei mielestäni tarvita rengassääntöä, kesällä kyllä.

Poissa Mice

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #76 : 10.08.12 - klo: 23.34 »
Mun mielestä myöskään kesällä ei tarvita rengassääntöä, ainakaan nelkussa. Tähän ku laittais listaa millä on ajettu, ni se olis melkonen. Yritä siinä sitten päättää mikä rengas valkataan. Ei tuu mitään, muuta kun huuto äänestystä. Tuupista en osaa sanoa, ku en tiedä onko siellä ajanu suurin piirtein kaikki samalla renkaalla vai miten on menty.
JB-Design ja West Coast Interior tarjoavat mittatilaustöitä ja ajoneuvoverhoilua ympäri Suomea. www.jb-design.fi

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #77 : 11.08.12 - klo: 00.53 »
Jos joku käsitti että minä kannattaisin jotain yksityyppirengastusta niin sanotaan nyt vielä: Ei missään nimessä!

Mutta ehkä kauppiaan olisi syytä tarjota aloitteleville kuskeille se kierros Pinniä tarjoushintaan niin ei tunnu kustannukset liian kovalta heti alkuun. Ja kisaaminen saisi mukavan startin, kun saa toimivat kumit alle. Mulle ei hinta ole ongelma.

Ihmettelen edelleen kyllä tuota 1 setti per talvi? Toki jos tiksissä pidotetulla ajaa niin slicksilläkin voi vetää...
Mulla meni pari jo sileeksi (liukkaaksi) 300 (Vai oliko se 500?)kierroksella treeneissä nokialla, eli kevyesti yhdessä illassa. eikä ole mitään sudittelua kyllä ajotyyli mielestäni + tehot maltilliset. 

Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #78 : 11.08.12 - klo: 01.16 »
Tiksissä kuluttelin viimetalvena kaksi settiä minipinnejä.
Ja ajoin todellakin paljon.
Eka satsi oli kulunut ennen nokian scw 3 osakilpailua niin ettei ollut enää kuin karvan vajaa milli pintaa käytössä, mutta toimi edelleen hyvin myös nokialla.
Toki hieman enemmän pintaa omaava rengas olis toiminu paremmin varsinkin kun välillä ajolinjat karkas parhaalta linjalta ulos.

Mutta ei niitä kyllä montaa settiä talvessa tartte kuluttaa, koska tosiaan ajettu minipinni toimii paremmin kuin uusi.

Tuupissa toki renkaiden kulutus on vähäisempää kuin nelkussa... Varsinkin kun moni nelkku kuski näyttää survovan kaasua niin että jokainen neljä rengasta lyö tyhjää jokaisessa mutkan ulostulossa.
Pehmeällä sormella tuuppia ajaessa rengas ei kovin ihmeellisesti kulu... Ja kun takarenkaat on kulunu siihen kuntoon että tarttee uutta settiä laitella niin eturenkaat on itseasiassa vielä mainiossa kunnossa.
Toki ei riitä että hommaa vaan uudet esim taakse, koska ne ajetut pitää reilusti enemmän kuin uunituoreet, jolloin ajaminen on erittäin tuskaista muutaman akun ajan.
Eli tasapainoisimmin toimii kun laittaa täyden kierroksen uusia jälleen alle.
Toki kun kaks settiä on kulutettu siihen pisteeseen että takarenkaat on entiset niin ne molempien sarjojen eturenkaat on siinä kunnossa että niistä saa vielä hyvän täyden kierroksen.

Mutta niin... toki ratojen erilaiset pidot ja pinnat syö rengasta erilailla.
Ajotyylillä tosin pystyy vaikuttamaan tähän todella paljon.

Loppuun ajetuista renkaista tulikin mieleen turun WJ kisat... Sääntönä oli minispike...
Todella liukasta sudittelua.
Ennenkuin leikkasin kaikki nappulat millin mittasiks ja ajoin akullisen.
Johan alkoi pitämään.
Eli vasta kun rengas oli käytännössä kuvionsa puolesta loppu niin se alkoi toimimaan turussa... Ainakin siis nelkkukrossissa.

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #79 : 12.08.12 - klo: 13.45 »
Minipinni -renkaan kuluminen näemmä hidastuu huomattavasti kun pinnistä on enää alle milli jäljellä. Uudella renkaalla saa muutamalla akullisella pinnin pyöreäksi ja "avautumaan".

Kesällä sain kulumaan useamman erikerkkisen rengaskierroksen kuin talvella, mutta ratamateriaalikin kuluttaa rengasta enemmän. Paras pito on menyt, mutta reeneissä niillä ajaa vielä joten kuten.

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #80 : 12.08.12 - klo: 15.09 »
Kuten aiemmin tuossa mainittiin, radoissa tuntuu olevan isoja eroja sen suhteen, kuinka paljon rengas kuluu. Sisäradoista Tikkurilan sileähkö laatta tuntui olevan "hellä" minipinneille, ja kaiken kukkuraksi nimenomaan sileä rengas tuntui toimivan parhaiten. LRP Areenan karkea maalattu asfaltti ja Nokian karkea betoni söivät renkaita selvästi enemmän.

Ulkona kovalla pidolla soft / supersoft -kovuuden renkaat kuluu kovalla pidolla tosi nopeasti. Esim. kesällä Lavangossa pari akullista oli jo liikaa AKAn Rebareille, jotka menivät sileäksi.
Wacky Stack Racing Team

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #81 : 12.08.12 - klo: 21.21 »
omakohtaiset kokemukset renkaiden kulumisesta täysin päinvastaiset.

Kokemukset tehokkailla sähköillä varustetuilla autoilla.
Turusta vain nelkku krossarilla, nokialla tuuppi SC ja nelkku krossi, tikkurilassa tuuppi SC, nelkku ja tuuppi krossi.
Yhdessäkään näistä autoista ei ollut 6.5T kevyempää konetta ja kuten varmasti moni tietää niin ei todellakaan mitään körettelyä.

Turussa en saanut renkaita kulumaan vaikka tarkoituksella yritin polkea kaasu pohjassa ja sladittelin nelipyöräluistossa sen minkä kerkesin... Ei kulunut, vaan oli pakko leikellä renkaat että sai nappulat pieniks.
Nokialla hieman sama juttu... Liukasta oli eikä rengas kulunut kisapäivänkään aikana vaikka miten polki menemään.
Mutta tiksissä renkaat kuluivat vaikka ajoi suhtkoht nätisti.
Ja sitten kun innostui painamaan bestläppiä toisen perään niin renkaat kulu silmissä.
Vaikka ne bestläpit eivät tulekaan kylki edellä ja sutien.

Jotenkin tuntu että tiksissä laattojen saumat söivät rengasta paljon.
Nehän ovat tunnetusti hyvinkin karheat.

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #82 : 14.08.12 - klo: 09.06 »
Mihinkään yksityyppi rengas sääntöön ei oikein ole hyviä perusteita. Tiedon parhaiten toimivasta renkaasta eri radoille saa kuitenkin hyvissä ajoin joten aikaa jää hommata toimiva rengas.
Minipin toimii suurimmalla osalla radoista hyvin joten sellaiset kun pakista löytyy niin luultavasti ei jää renkaista menestys kiinni, poikkeuksia tietenkin on.

Erilaista eräpituuttaa voitaisiin kokeilla vaikka jo ensimmäisessä kisassa ja katsoa sen perusteella mihin suuntaan mennään vai pysytäänkö viidessä minuutissa joka ainakin toimii.

Halukkaat kisajärjestäjät voisivat olla minuun yhteyksissä vaikka YV:llä tai ilmoittaa vaikka tänne.
Tähän mennessä ei montaa halukasta kisajärjestäjää ole ilmaantunut ja talvi lähestyy.
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa akau

  • PRCA
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #83 : 14.08.12 - klo: 12.56 »
Mitäs kaupunkeja meillä on mukana?

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #84 : 30.08.12 - klo: 12.54 »
Mitäs kaupunkeja meillä on mukana?

WJ suunitelmat alla, jos pksrca ja tua ainakin ajettas wj aikataululla sunnuntaina. Muiden osalta sittten lähettäs puljaan, onko nokialla riittävän kokonen rata tänä vuonna SC autoille?  Kuopiosta ei tietoa, Jyväskylä olis käytännös syista jaettava WJ kisan jälkeen sunnuntaina.  Modelexpoon ei taida aikataulullisesti mahtua SC luokka?

SC luokkaa toivottavasti ei tarvi ajaa matto/turffi radalla. Ei ole ainakaan omasta mielestä mukavaa.

Itelle kävis vaikka koko SC Cup ajettas sunnuntai kisoina WJ sarjan kyljessä, vähenis kisareissut aika paljon.

Alustava hahmotelma olisi seuraavanlainen (keskimäärin 1 kisa / kk):

PKSRCA marraskuun alku
Nokia marraskuun loppu / joulukuun alku
Turku tammikuun alku
Kuopio helmikuu
Jyväskylä maaliskuu
Model Expo huhtikuu

Ja 4/6 laskettaisiin loppupisteisiin.

Pitää nuo päivät säätää kohdalleen, kun on kalanterihahmotelma FTT-kisoista / KV-kisoista olemassa.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #85 : 30.08.12 - klo: 13.34 »
Muutamien kanssa olen kisojen päivästä jutellut ja lauantai vaikuttaa suositummalta päivältä. Toki reissaamista tulee enemmän jos ajaa SC ja WJ sarjat.
Joten ite ainakin lähtisin siitä että muutama kisa ajetaan WJ viikolopun sunnuntaina (esim Jyväskylä) ja loput omina kisoinaan lauantai päivisin.

Nyt olen odotellut että saataisiin WJ päivät julki ja WJ taas odottaa virallista SM kalenteria. Kunhan nuo ovat selvillä niin voidaan sopia aikataulu tarkemmin.
Ajatus on ajaa 6 kisaa joista 4-5 lasketaan. Turku, Tikkurila(Vantaa), Jyväskylä sekä Nokia (jos rata löytyy) ovat varmaan varmoja paikkoja. Suuresti kiinnostaisi myös ajaa 1-2 kisaa pohjoisempana jos löytyy halukas järjestäjä.
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #86 : 30.08.12 - klo: 13.55 »
Muutamien kanssa olen kisojen päivästä jutellut ja lauantai vaikuttaa suositummalta päivältä. Toki reissaamista tulee enemmän jos ajaa SC ja WJ sarjat.
Joten ite ainakin lähtisin siitä että muutama kisa ajetaan WJ viikolopun sunnuntaina (esim Jyväskylä) ja loput omina kisoinaan lauantai päivisin.

Nyt olen odotellut että saataisiin WJ päivät julki ja WJ taas odottaa virallista SM kalenteria. Kunhan nuo ovat selvillä niin voidaan sopia aikataulu tarkemmin.
Ajatus on ajaa 6 kisaa joista 4-5 lasketaan. Turku, Tikkurila(Vantaa), Jyväskylä sekä Nokia (jos rata löytyy) ovat varmaan varmoja paikkoja. Suuresti kiinnostaisi myös ajaa 1-2 kisaa pohjoisempana jos löytyy halukas järjestäjä.

Onko 6 kisaa varmasti järkevä määrä, vai alkaako olemaan liikaa. 4 kisaa joista 3 lasketaan + SC masters tms? (6-8-12h endurance)
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #87 : 30.08.12 - klo: 14.15 »
Muutamien kanssa olen kisojen päivästä jutellut ja lauantai vaikuttaa suositummalta päivältä. Toki reissaamista tulee enemmän jos ajaa SC ja WJ sarjat.
Joten ite ainakin lähtisin siitä että muutama kisa ajetaan WJ viikolopun sunnuntaina (esim Jyväskylä) ja loput omina kisoinaan lauantai päivisin.

Nyt olen odotellut että saataisiin WJ päivät julki ja WJ taas odottaa virallista SM kalenteria. Kunhan nuo ovat selvillä niin voidaan sopia aikataulu tarkemmin.
Ajatus on ajaa 6 kisaa joista 4-5 lasketaan. Turku, Tikkurila(Vantaa), Jyväskylä sekä Nokia (jos rata löytyy) ovat varmaan varmoja paikkoja. Suuresti kiinnostaisi myös ajaa 1-2 kisaa pohjoisempana jos löytyy halukas järjestäjä.

Onko 6 kisaa varmasti järkevä määrä, vai alkaako olemaan liikaa. 4 kisaa joista 3 lasketaan + SC masters tms? (6-8-12h endurance)

Noi 2 "lisä" kisaa oli ajatus ajaa ylempänä Suomessa jolloin saataisiin enemmän osaottajia myös sieltä suunnalta kun siellä kuitenkin on SC kuskeja jota ehkä kiinnostais ajaa SC sarjaa.

Mutta mitäänhän ei ole vielä lyöty lukkoon ja tilanne voi muuttua mihin suuntaan vaan.
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #88 : 30.08.12 - klo: 14.16 »
Mielestäni 6 on jo liikaa. Kannatetaan Miron ehdotusta.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
SC Winter Cup 2012-2013
« Vastaus #89 : 30.08.12 - klo: 14.18 »
Jos on 6 kisaa ja 4 lasketaan, niin voiko käydä niin että viimeiset kisat kokevat jonkinlaisen inflaation?
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com