Kirjoittaja Aihe: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.  (Luettu 15360 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #30 : 19.07.12 - klo: 20.47 »
Se, että kukaan ei tule valittamaan, tai joku utelias tulee kyselemään, ei tarkoita, etteikö se häiritsisi jotakin
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #31 : 19.07.12 - klo: 21.38 »
Tämäkin totta.

Mutta jos palataan viestiketjun alkuun niin mikäli 5 minuutin ajelun aikana jo tullaan valittamaan niin kyllä vika ei ole pienen polttiksen aiheuttamassa äänessä, vaan valittajan pääkopassa.
Ymmärrän kyllä mikäli kentältä asuintaloon on matkaa korkeintaan sata metriä, eikä välissä ole puita tai mitään vaimentamassa ääntä... ajettu pidempään kuin muutama minuutti ja kenties häiriö ollut vieläpä toistuvaa.

Yleensä vaan nämä valittajat ovat sellaisia jotka tulevat valittamaan välittömästi kun näkevät että jotain alkaa tapahtumaan... käynnistät moottorin ja jo alkaa räpätys ilman että olet ehtinyt edes häiriöksi olemaan.

Kyllä valitetaan jos joku rc auto pitää pikkuisen ääntä lähikentällä, mutta kun talkkari päristää nurmikoita aikaisin aamulla ensin pari tuntia ja sen päälle alkaa lehtipuhaltimella pöllyttämään ikkunan alla seuraavan tunnin niin eihän se ole häiriöksi.

Näillä herkillä valittajilla ei oikein yhdistä, ja valittavat vaan jostain täysin turhasta syystä vaikkei mitään häiriötä olisikaan.

Ihmiset ovat todella omituisia idiootteja välillä.
Viimekesänä ajelin mopolla... hauskaa ja edullista päristellä 33 vuotiaana.

Ihmisten käytös on aivan naurettavaa.
Pistät täysin vakion mopon käyntiin parkkipaikalla niin lähellä olevat ihmiset säpsähtää ja kattoo äkäisenä.
Lähet ajamaan rauhallisesti pihan parkkipaikalta pois ja ihmiset hyppää alta pois ja päälle tulee todella äkäiset katseet ja suun liikkeistä näkee että avautimista on.

Ja seuraavaks teet sitten saman asian autolla.
Käynnistät auton... Kellään ei eväkään heilahda.
Lähdet ajamaan ja ihmiset seisoo keskellä ajoväylää... Ei elettäkään pois tieltä ennenkuin olet parin metrin päässä niin sitten hiljalleen lähdetään siirtymään pois tieltä.




Poissa jpfin82

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #32 : 20.07.12 - klo: 09.43 »
Tämäkin totta.

Mutta jos palataan viestiketjun alkuun niin mikäli 5 minuutin ajelun aikana jo tullaan valittamaan niin kyllä vika ei ole pienen polttiksen aiheuttamassa äänessä, vaan valittajan pääkopassa.
Ymmärrän kyllä mikäli kentältä asuintaloon on matkaa korkeintaan sata metriä, eikä välissä ole puita tai mitään vaimentamassa ääntä... ajettu pidempään kuin muutama minuutti ja kenties häiriö ollut vieläpä toistuvaa.

Yleensä vaan nämä valittajat ovat sellaisia jotka tulevat valittamaan välittömästi kun näkevät että jotain alkaa tapahtumaan... käynnistät moottorin ja jo alkaa räpätys ilman että olet ehtinyt edes häiriöksi olemaan.

Kyllä valitetaan jos joku rc auto pitää pikkuisen ääntä lähikentällä, mutta kun talkkari päristää nurmikoita aikaisin aamulla ensin pari tuntia ja sen päälle alkaa lehtipuhaltimella pöllyttämään ikkunan alla seuraavan tunnin niin eihän se ole häiriöksi.

Näillä herkillä valittajilla ei oikein yhdistä, ja valittavat vaan jostain täysin turhasta syystä vaikkei mitään häiriötä olisikaan.

Ihmiset ovat todella omituisia idiootteja välillä.
Viimekesänä ajelin mopolla... hauskaa ja edullista päristellä 33 vuotiaana.

Ihmisten käytös on aivan naurettavaa.
Pistät täysin vakion mopon käyntiin parkkipaikalla niin lähellä olevat ihmiset säpsähtää ja kattoo äkäisenä.
Lähet ajamaan rauhallisesti pihan parkkipaikalta pois ja ihmiset hyppää alta pois ja päälle tulee todella äkäiset katseet ja suun liikkeistä näkee että avautimista on.

Ja seuraavaks teet sitten saman asian autolla.
Käynnistät auton... Kellään ei eväkään heilahda.
Lähdet ajamaan ja ihmiset seisoo keskellä ajoväylää... Ei elettäkään pois tieltä ennenkuin olet parin metrin päässä niin sitten hiljalleen lähdetään siirtymään pois tieltä.

Itse asiassa kentältä kerrostalolle on matkaa noin 120 metriä, puita välissä ja siinä välissä osittain vielä toinen kerrostalo. Ajelu oli tämän vuoden ensimmäinen. ja edellisestä on aikaa noin 4 vuotta jolloin kyseinen asukas ei vielä asunut täällä.

Kuitenkin olen saanut avattua keskustelun  ympäristövirastoon ja asiasta käydään lisäkeskustelua.

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #33 : 20.07.12 - klo: 10.06 »
Kyllähän sähköautollakin ajamisesta on tultu valittamaan, vaikka kyseessä syrjäinen parkkis tai soramonttu... ja joskus jopa radallakin ajaessa!  :tongue: 

mutta joo, kohtuus kaikessa niin voi nitroautollakin pärtsäillä muuallakin kuin äänieristetyssä bunkkerissa. Vähän kattoo aikaa ja paikkaa. Hoke törmännyt kyllä aika PRO poliiseihin joista toisella hieman vaikeuksia muuttaa kantaansa. Varmaan portsari kakkosammatiltaan!
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #34 : 20.07.12 - klo: 10.45 »
Mä oon törmänny niin uskomattomiin pro poliiseihin useita kertoja että toi oli vielä lievä.

Paras on ollut kun ajoin vieressä olevan S marketin pihaan juhannuksena.
Parkkis tottakai aivan täynnä joten joutu kiertämään ja etsimään tyhjää.
Tyhjä tila löyty... auto parkkiin ja porukka pihalle.
Poliisi tuli tohinalla auton taakse ja sit huudettiin ajokorttia, rekisteriotetta ja pilliä suuhun.
Toinen poliiseista otti ajokortin ja toinen rekisteriotteet.
Rekisteriotteen ottanut päivitteli aikansa ja mussutti jotain ihmeellistä.
Sain ajokortin takas toiselta.
Ja kohta rekisteriotteen... jonka jälkeen tämä rekisteriotteen pytänyt alkoi kyselemään ajokorttia.
"justhan mä näytin" ET OLE NÄYTTÄNYT!!!!!
"mitä ihmettä" HILJAAA!!!!
"MÄ NÄYTIN SEN SUN KAVERILLE" EI MULLA OLE KAVEREITA TÄÄLLÄ
"no tälle toiselle poliisille" MILLE TOISELLE!!!! TÄÄLLÄ OLLAAN VAAN ME
"no voi jumalauta..."

Jolloin onneksi tämä toinen poliiseista avas suunsa.
"NYT SE SUU KIINNI!!!!! hän näytti ajokorttinsa minulle ja tarkistin sen, kaikki kunnossa"
OLISIT HETI SANONU

"HUOH"

Sit alkokin jo muunlaiset mussutukset.
Lopulta kysyin että mistäs helvatasta tässä nyt on kyse kun tullaan parkkipaikalla puhalluttamaan, tarkistamaan kaikki laput ja vielä ollaan hankalia.

"MIKS SÄ KIERTELIT"
no kuten varmasti näette niin parkkipaikka on aivan täysi ja tämä oli ensimmäinen vapaa ruutu
"mut miks käännyit heti pihaan tullessa etkä ajanu suoraan"
Ensinnäkin... mistä mä olisin voinu tietää missä se tyhjä ruutu on ja ajaa suoraan siihen, ja mitäs ihmeen merkitystä sillä on ja sitäpaitsi tossahan on kielletty ajosuunta.
"ei siellä mitään kiellettyä ajosuuntamerkkiä ole, miks kiersit etkä tullu suoraan kuten me"
Jahas... olkaapas polliisisedät hyviä ja käykääpäs katsomassa mitä nuo merkit tuossa ovat joiden selät näkyy nyt tännepäin
"ne on vaan nuoli opasteita"
Mennäänkö aivan yhdessä katsomaan niin mä pääsen kavereiden kanssa tästä naurettavuudesta eroon
"noniin mennäänpäs niin päästään kirjottamaan sulle rikesakko"

Näin... olkaa hyvä... nuolimerkki joka käskee ajamaan tästä heti oikeaan ja mikäs se tämä merkki onkaan... eikös tämä merkki vihjaile jotain että tästä ei sais suoraan ajella????

Toinen poliiseista repes nauruun ja tämä ihme tiukkis kiristi hammasta.

"jaa... näyttää siltä että taisitte ajella kiellettyä ajosuuntaa päin piittaamatta merkeistä"
kyllä me saadaan ajaa
"tiedän kyllä että ette saa ellette ole hälyytysajossa ja nyt mulle alkaa riittämään tää naurettavuus... mä häivyn kauppaan ennenkuin se menee kiinni"
ET SINÄ LÄHDE MIHINKÄÄN ENNENKUIN SULLE ANNETAAN LUPA
"voiny jukolavita... voisko toinen poliiseista pistää parinsa aisoihin, vai pitääkö mun soittaa poliisi paikalle kun täällä yks sinipukunen ihminen on häiriöks"

Joo... nyt riittää... suu kiini nyt, anna jätkien olla rauhassa ja häivytään...
Kotiläksyks saat sitten opetella liikennemerkit ettei tartte itselle ruveta sakkoja kirjottelemaan.



Sorry reilu offtopikki.


Edit: Tapahtumapaikkana Konalan S-marketin piha.
Samat merkit on edelleen samalla paikalla.
« Viimeksi muokattu: 20.07.12 - klo: 13.08 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #35 : 20.07.12 - klo: 10.49 »
Itse asiassa kentältä kerrostalolle on matkaa noin 120 metriä, puita välissä ja siinä välissä osittain vielä toinen kerrostalo. Ajelu oli tämän vuoden ensimmäinen. ja edellisestä on aikaa noin 4 vuotta jolloin kyseinen asukas ei vielä asunut täällä.

Kuitenkin olen saanut avattua keskustelun  ympäristövirastoon ja asiasta käydään lisäkeskustelua.

Näin mä vähän arvelinkin.
Harvemmin nämä kentät ovat siten ettei jotain meluestettä välissä olis.
Yleensä aina edes joitain puita ja puskia.

Eli kuten arvelinkin... joku kääkkä jolla on unohtunu ruuvilukitteet parista pääkopan ruuvista.

Poissa HLuomanen

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
    • Kotisivu
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #36 : 20.07.12 - klo: 12.03 »
...

Joo... nyt riittää... suu kiini nyt, anna jätkien olla rauhassa ja häivytään...
Kotiläksyks saat sitten opetella liikennemerkit ettei tartte itselle ruveta sakkoja kirjottelemaan.

...ei hele... Päivän parhaat naurut tähän mennessä, kiitos!

Mutta... onhan tämä melukysymys nyt aika vahva argumentti varsinkin ensimmäistä autoa hankkivalle sähköautojen puolesta, ajopaikkoja niille on enemmän meluttomuuden ja pakokaasuttomuuden takia. Ei tarvitse lähteä omasta pihapiiristä mihinkään kauemmas vähäisten kokeilujen takia.

Polttiksen säätämistä ei ole itse tarvinnut tehdä, mutta voisin kuvitella että melun profiili on siinä vaiheessa aika epämääräinen, epätasaisin väliajoin huudatetaan vaihtelevilla kierrosluvuilla ja sitten on taas epämääräinen aika hiljaista, eli sellainen saattaa sivullista häiritä enemmän kuin esim. tehokas ja taitava eteneminen rataa pitkin, jossa melun taso vaihtelee säännöllisesti ja jota voi olla jopa mukava seurata.

Itselläni on lähellä kyläkoulun iso sorakenttä ja sen vieressä (alle 100 m) kunnan vuokrarivari ja omakotitaloja, tämmöiselle vanhemmalle herrasmiehelle ei tulisi kyllä mieleenkään esim. siinä polttiksella vetää mihinkään aikaan vuorokaudesta. Sähköautoille aivan OK paikka.
Kauhavan UA, Short Course 2WD (SC2-10) harrastelija vuodesta 2010

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #37 : 21.07.12 - klo: 01.01 »
Kuitenkin olen saanut avattua keskustelun  ympäristövirastoon ja asiasta käydään lisäkeskustelua.

Mitä olen katsellut Nokialle tulevan polttisradan lupaprosessia, niin ei mitenkään voi tulla viranomaisilta lupaa polttiksella ajeluun 120m jostain talosta. Ja tässä en nyt tarkoita, että minua häiritsee, vaan väitän vain tuntevani suomalaista viranomaistoimintaa. Suurin syy tähän on se, ettei sinulle voida antaa sellaista "saat testata moottoria 4 vuoden välein 5 minuuttia" lupaa, vaan siitä pitäisi tehdä vapaa paikka kaikkien ajella.

Sähköautoille voi tulla "ei me tota oikein voida kieltääkään" tyyppinen vastaus, mutta polttiksille saat luvan vain jos se virkamies ei tajua mihin olet lupaa pyytämässä.

Oikea veto kuitenkin keskustella kunnan ihmisten kanssa: varmasti hekin sitä arvostavat, jos ole asiallisesti liikkeellä.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #38 : 21.07.12 - klo: 02.03 »
Pitäiskös avata noille HOKE:n stooreille oikeen oma topicci... on meinaan hyvää iltalukemista  :grin:
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #39 : 21.07.12 - klo: 12.21 »
Aina joku vatipää valittaa niinkuin Hoke sanoi. Oli tilanne mikä tahansa missä tahansa, niin aina löytyy sellainen tyyppi joka haluaa valittaa. Voi olla että kyseinen ihminen on suivaantunut jonkun muun tekemisistä, mutta ei ole päässyt valittamaan(esim. naapurin pensasaita on liian pitkä ja häiritsee naapuruston harmoniaa tai naapurin nurmikko on liian epäsiisti). Polttiksella pärräävä harrastaja sattuu vaan sopivasti kohdalle.  Turha siitä on hirveästi välittää jos Ajelee vaan järkeviin kellonaikoihin. Tosiaan itsellä menee hermot noihin saakelin mopoihin jotka pitää ihan tolkutonta meteliä ja ajelee kakkarinkiä meidän talon edessä aamuyöllä. Varmasti häiritsee ihmisiä enemmän kuin se että joku pärtsää hieman polttiksella hiekkakentällä. Mopopojille on vaan vaikea mennä valittamaan kun ne ajaa karkuun.

Jyrkkälän ratakin on aivan asutuksen vieressä, mutta kun käy siellä tien toisellapuolella niin eipä sinne mitään hirveää meteliä kuulu. Autotien melut peittää aika hyvin alleen tuon radan äänet.

Tälläviikolla sain sakot turvavyöttä ajosta, ja samassa ratsiassa katsottiin mopoista ja motskareista desibelit. Oli siinä parkissa aika monta melusaasteen aiheuttajaa enemmän mitä jyrkkälässä yleensä.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa jpfin82

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #40 : 21.07.12 - klo: 20.13 »
Sain "väliaikaisen luvan" Porin Ympäristövirastolta. Tarkoittaa sitä että jos metelistä koituu häiriötä jatkossa ja siitä ilmoitetaan heille niin asia otetaan uusiksi katselmukseen.

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #41 : 21.07.12 - klo: 20.17 »
Olipa nopeeta byrokratiaa.

Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa Janne79

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Re: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #42 : 21.07.12 - klo: 20.27 »
Onnea vähintäänkin väliailaisesta ajopaikasta, joskus asioiden asiallinen hoitaminen tuottaa tulosta.

Poissa Loomis

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #43 : 22.07.12 - klo: 00.47 »
.................
Jyrkkälän ratakin on aivan asutuksen vieressä, mutta kun käy siellä tien toisellapuolella niin eipä sinne mitään hirveää meteliä kuulu. Autotien melut peittää aika hyvin alleen tuon radan äänet.
Tälläviikolla sain sakot turvavyöttä ajosta, ja samassa ratsiassa katsottiin mopoista ja motskareista desibelit. Oli siinä parkissa aika monta melusaasteen aiheuttajaa enemmän mitä jyrkkälässä yleensä.

rc-autoiliat ovat helpompi kohde kuin mopopojat, rc-autolla ei ajeta pakoon kovin pitkälle :D jyrkkälän radan on varmaan pelastanut se että ajoajoista pidetään kiinni. Polttiksen kimeä ääni kuuluu reilusti pidemmälle kuin liikenteen humina... tai ainakin erottuu hyvin sen yli.

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #44 : 24.07.12 - klo: 15.58 »
Eli jos siitä valitetaan uuestaan, loppuu siinä sulla ajelut? Siis jos se sama valittaa uusiksi...?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #45 : 24.07.12 - klo: 20.22 »
Antaa sen soittaa suutaan, mutta jos ei kantaudu kaupungin ihmisten korviin, voi ajella...  :cool:
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #46 : 24.07.12 - klo: 21.44 »
Eli jos siitä valitetaan uuestaan, loppuu siinä sulla ajelut? Siis jos se sama valittaa uusiksi...?
Ei vaan jos joku tulee soittamaan suutaan voi sanoa että on lupa ajaa.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #47 : 25.07.12 - klo: 12.03 »
olin äsken meidän parkkipaikalla ajelemassa mitä en yleensä tee mutta nyt oli pakko kokeilla ennen radalle lähtöä. no vanha mummo tuli kehumaan miten kovaa kulkee ja on se hieno leikkikalu. hiukan myöhemmin äiti ja n.8v poika tuli siihen ja mamma rupesi kertomaan että pojalla on kotona helikopteri ja se saa riittää tähän hätään.ei ole meidän kulmissa viellä annettu negatiivistä palautetta mutta veikkaan sen johtuvan siitä että ajelen sähköautolla.
jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #48 : 26.07.12 - klo: 06.31 »
Kyllä itse olen ajanut erilaisilla autoilla todella monenlaisissa paikoissa eikä tähän mennessä kukaan ole valittanut eikä myöskään mutinoita ja vihaisia katseita ole näkynyt.Ennemminkin on kerännyt uteliaita katsomaan että kylläpä "nikkoauto" menee kovaa.Tulevat myös monesti kyselemään että mistä tuollaisia saa,paljon tuollainen maksaa jne.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #49 : 26.07.12 - klo: 11.05 »
Just tämmönen on tuttua. Ihmiset eivät suutu jos ei häiriköi tahallaan. Yleensä nuo kysymykset tulee esiin minunkin kohdalla.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!