Kirjoittaja Aihe: VINTAGE 1/10 KROSSILUOKKA TIKSIIN  (Luettu 45175 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mixu744

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE 1/10 KROSSILUOKKA TIKSIIN
« Vastaus #90 : 08.08.12 - klo: 08.31 »
Itse voisin lähteä tampereelta katselemaan touhua

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE 1/10 KROSSILUOKKA TIKSIIN
« Vastaus #91 : 08.08.12 - klo: 08.32 »
Mun tuleva Frog lähti eilen valloista tänne.

Scorpion olis kans tarjolla mutta aika hapettuneen oloinen,
joten passaan.

Jos olisin sinä niin olisin hankkinut jonkun asson stealtin laatikolla tai losin.
Veikkaan että frogi on kiva auto näpertää mutta radalla sillä joutunee olemaan varovainen.
Joo onhan minullakin noita frogeja tuolla varastolla, yhdessä jopa robinssonin laatikko ja saman tehtaan tele vetarit.
Onko sinulla lisää kuvia tuosta frogista. Ei näytä olevan alkuperäisiä iskareita kiinni.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE 1/10 KROSSILUOKKA TIKSIIN
« Vastaus #92 : 08.08.12 - klo: 08.49 »
Perhana, Traxxas Bandit on -95 :smiley:
http://en.wikipedia.org/wiki/Traxxas#2WD_Stadium_truck_family
Pitäisköhän laittaa kasaan, pohjalevy tietenkin omavalmiste...
Puuttuu aika paljon osia, renkaat ja jotain pientä.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE 1/10 KROSSILUOKKA TIKSIIN
« Vastaus #93 : 08.08.12 - klo: 09.15 »
Perhana, Traxxas Bandit on -95 :smiley:
http://en.wikipedia.org/wiki/Traxxas#2WD_Stadium_truck_family
Pitäisköhän laittaa kasaan, pohjalevy tietenkin omavalmiste...
Puuttuu aika paljon osia, renkaat ja jotain pientä.

Laita vaan kuntoon ja viivalle meidän kanssa. Hauskanpito on se tärkein elementti tässä jutussa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE 1/10 KROSSILUOKKA TIKSIIN
« Vastaus #94 : 08.08.12 - klo: 10.02 »
Mun tuleva Frog lähti eilen valloista tänne.

Scorpion olis kans tarjolla mutta aika hapettuneen oloinen,
joten passaan.

Jos olisin sinä niin olisin hankkinut jonkun asson stealtin laatikolla tai losin.
Veikkaan että frogi on kiva auto näpertää mutta radalla sillä joutunee olemaan varovainen.
Joo onhan minullakin noita frogeja tuolla varastolla, yhdessä jopa robinssonin laatikko ja saman tehtaan tele vetarit.
Onko sinulla lisää kuvia tuosta frogista. Ei näytä olevan alkuperäisiä iskareita kiinni.
Jerzi

Ei vielä. Joo iskarit on vaihdettu isompiin tms. Maksoin tosta $50, no saman verran tulee postikuluja ja sitten verot ja tullit päälle. En kuitenkaan pidä hintaa kauhean pahana. Asso joo, mutta kaikki mitä oli tarjolla oli U.S only. Tämä jenkki toimitti worldwide. Katsotaan niitä muita vaihtoehtoja sitten jos tuolla ei hommasta tulee mitään  :wink:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE 1/10 KROSSILUOKKA TIKSIIN
« Vastaus #95 : 08.08.12 - klo: 14.32 »
https://www.tamiyausa.com/product/item.php?product-id=53913

taitaakin olla vaan tohon 2005 malliin, ei alkuperäiseen..
« Viimeksi muokattu: 08.08.12 - klo: 14.37 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE 1/10 KROSSILUOKKA TIKSIIN
« Vastaus #96 : 08.08.12 - klo: 14.56 »
Bandittiin saa TeamC/ Ansmann vanteet paikoilleen, ei tarvitse miettiä mikä rengas pitäisi Tiksissä.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE 1/10 KROSSILUOKKA TIKSIIN
« Vastaus #97 : 08.08.12 - klo: 14.59 »
niin ohan 15 vuotta uudempi malli.. ei edes kovin vintage

mun vanhempi poika on syntynyt 94 ja en mä sitä kovin vintagena pidä.. LOL

edit: uudempi siis eikä vanhempi.. tietty
« Viimeksi muokattu: 08.08.12 - klo: 15.04 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE 1/10 KROSSILUOKKA TIKSIIN
« Vastaus #98 : 08.08.12 - klo: 15.02 »
Joo varsinkin kun malli on vielä tuotannossa :smiley:
Katotaan saanko kasattua...

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE 1/10 KROSSILUOKKA TIKSIIN
« Vastaus #99 : 08.08.12 - klo: 15.05 »
good luck!
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE 1/10 KROSSILUOKKA TIKSIIN
« Vastaus #100 : 08.08.12 - klo: 15.29 »
niin ohan 15 vuotta uudempi malli.. ei edes kovin vintage

mun vanhempi poika on syntynyt 94 ja en mä sitä kovin vintagena pidä.. LOL

edit: uudempi siis eikä vanhempi.. tietty

Täytyy Mika olla reaallinen näissä hommissa. Se on ihan sama että pitää olla hiilikone ja peltikennot myös ja vastussäädin. Ei kukaan sinne enää halua.
Sama asia se on näissä rengas ja vanne jutuissa että pyritään käyttämään sitä mikä toimii.
Itse laitan team c iskarit autoon kiinni koska tiedän että ne toimii ja niihin saa varaosia..
Onko se auto tuon jälkeen enää vintage henkinen, no tottakai minun mielestä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE 1/10 KROSSILUOKKA TIKSIIN
« Vastaus #101 : 08.08.12 - klo: 17.22 »
No riippuu vähän mktä tavoitellaan.

Luuletko että lähden 1980 Frogilla haastamaan nykykrossareita? Huh.. riittää että se ryömii kohtuullisesti ympäri rataa.. eikös tässä ole osittain myös kyse siitä vai..?

Selvitä nyt vielä mikä tässä on idea? Mennä mahd. kovaa vintagella (romua siis tulee) vai miten olet ajatellut asian?

Minusta idea on hyvä ja kiinnostava mutta nyt en ehkä ole sisäistänyt asiaa ihan samalla tavalla kuin sinä tai muut? Mitä ajattelette tästä siis?
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE 1/10 KROSSILUOKKA TIKSIIN
« Vastaus #102 : 08.08.12 - klo: 19.08 »
Niin ideahan on se että kierretään rataa ympäri hyvässä vintage hengessä, vähän niinkuin sc autot tekee.
Wanhoilla gummeilla on kuin menis jäällä joten en usko sen olevan kovinkaan mieleistä puuhaa pidemmän päälle.
Kyllä nämä rc10 vessat meni kuules aikoinaankin todella kovaa joten kaipa siihen pyritään että kovaa mennään  :wink:
Tuo linkki missä on nuo adapterit tekis terää minun wild one tamiyalle. Siinäkin lis todella kova peli tuonne radalle.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE 1/10 KROSSILUOKKA TIKSIIN
« Vastaus #103 : 08.08.12 - klo: 20.01 »
Joo, no jos ja kun tulen niin kyllä ihan harrastelumielessä.. Ei mikään kisajuttu.
Kiitos 20 vuodesta!

juhamatti

  • Vieras
Vs: VINTAGE 1/10 KROSSILUOKKA TIKSIIN
« Vastaus #104 : 08.08.12 - klo: 20.10 »
Niin ideahan on se että kierretään rataa ympäri hyvässä vintage hengessä, vähän niinkuin sc autot tekee.
Wanhoilla gummeilla on kuin menis jäällä joten en usko sen olevan kovinkaan mieleistä puuhaa pidemmän päälle.
Kyllä nämä rc10 vessat meni kuules aikoinaankin todella kovaa joten kaipa siihen pyritään että kovaa mennään  :wink:
Tuo linkki missä on nuo adapterit tekis terää minun wild one tamiyalle. Siinäkin lis todella kova peli tuonne radalle.
Jerzi

Elä sit mieti vaan tilaa ne... :laugh:
http://www.ebay.com/itm/Tamiya-53913-RC-Frog-2005-Aluminum-Wheel-Adapter-For-58336-58354-58346-/390386067601

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE 1/10 KROSSILUOKKA TIKSIIN
« Vastaus #105 : 08.08.12 - klo: 21.06 »
Kiitos hyvästä kommentista.
jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa -Toni-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE 1/10 KROSSILUOKKA TIKSIIN
« Vastaus #106 : 09.08.12 - klo: 09.47 »
Selvitä nyt vielä mikä tässä on idea? Mennä mahd. kovaa vintagella (romua siis tulee) vai miten olet ajatellut asian?

Minusta idea on hyvä ja kiinnostava mutta nyt en ehkä ole sisäistänyt asiaa ihan samalla tavalla kuin sinä tai muut? Mitä ajattelette tästä siis?

Mun mielestä hauskanpito oleellisinta, ja jos siinä ajanotto laitetaan päälle ja vähän kisaillaankin välillä, niin mikäs siinä. Auton pitäisi mennä mahdollisimman kovaa tietysti, ei ne hiljaa menneet esim 11x3 hiilikoneillakaan aikanaan. Liika on ehkä liikaa, mutta mikä kone sitten on sopiva, kukin päättäköön itse mun mielestä. Rajoitukset syö hauskuuden touhusta. Onko sitten hauskaa kun porukka rikkoo ylitehoisilla koneilla autonsa - ei, mutta se nyt on sitten jokaisen oma häpeä.
Itellä ei ole omakohtaista kokemusta eritehoisista harjattomista koneista, mutta ajattelin hommata 45A säätimen ja 10.5 koneen vanhaan assooni. Kuvittelisin että tuo on maksimi mitä tehokkaamaksi en itse viitsisi mennä sisäradalla, mutta toistaalta Lavangossakin pystyisi ajamaan ilman että puutuu.

Toni

Poissa the_man

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE 1/10 KROSSILUOKKA TIKSIIN
« Vastaus #107 : 09.08.12 - klo: 23.46 »
Tuollahan noita assoja ja osia lepää sen verran, että itsekin voisin olla kiinnostunut niputtamaan yhden kovempaan ajoon. Mikalle tuolta löytyis yks siisti Kyosho tomahawk...  :wink: ja jollekin marui miehelle liki täydelline thunderbirdi.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE 1/10 KROSSILUOKKA TIKSIIN
« Vastaus #108 : 10.08.12 - klo: 08.32 »
Jaa missä - ebay?

edit: Mara kertoi auton olevan siis hänellä Hämeenlinnassa.
« Viimeksi muokattu: 10.08.12 - klo: 09.59 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Mazza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE 1/10 KROSSILUOKKA TIKSIIN
« Vastaus #109 : 10.08.12 - klo: 08.42 »
Entisenä Marui-miehenä joku Samurain raato kiinnostais. Että tarjota saa, osia löytyy itseltäkin. Täytyishän sitä joku vintage etelänreissuja varten olla. Onhan mulla tietysti tuo Kössön Hi-Rider II, josta sais renkailla, korilla ja koritolpilla Outragen tai Sandmasterin. Siihen sentään löytyy vielä osiakin.
Ishima Rave M1.0Re | Associated RC10L | TQ Racing WGT/PRO-10 | Kyosho e-Mad Force crawler | Olohuonelelu Radline 1:24 buggy

Poissa Kimi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE 1/10 KROSSILUOKKA TIKSIIN
« Vastaus #110 : 10.08.12 - klo: 09.18 »
Eilen tuli laitettua ratasboxi läjään. Diffiin uudet levyt ja keraamiset painelaakerin kuulat. Kasatessa ei voinut muuta kun ihastella rakenteen ykseinkertaisuutta/toimivuutta. Mielestäni (painotus sanalla "Mielestäni") eräät firmat eivät vieläkään tee yhtä hyvää tuotetta, vaikka näitä voikin nykyään vapaasti käännellä ja väännellä (moottori edesä/takana).  :afro:
Siiven kiinnitys tuli ratkaistua kuitenkin alkuperäisellä menetelmällä. Takaiskarin tukeen perustuva siivenkiinnitys saattaa katkoa iskarintukea turhaan, joten riskin minimoimiseksi päädyin tähän. Kuvissa ihka oikea "ämpärimuovinen" Yokomon takasiipi, joita käytettiin 90-luvun alussa meillä ja muualla. Hifistelymielessä eksyi autoon B4:n akun kiinnitysruuvit ja servopukit. TowerHobbiesista tuli tilattua muutama Asson vintagekori ja läjä vanteita/varaosia talvikautta varten. Sieltä saa muuten vielä varsin kattavasti varaosia autoon ja mm RPM:n tukivarsia yms.

K

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE 1/10 KROSSILUOKKA TIKSIIN
« Vastaus #111 : 10.08.12 - klo: 12.15 »
Täytynee sanoa että on lajille kiinnostusta,ja hyvä näin.
Jos teillä on tarjolla autoja.osia näihin vanhoin autouhin niin laittakaa myynti ilmoituksia mutta ei tänne ketjuun.
Kyllä ne siellä menee kaupaksi.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Kimi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE 1/10 KROSSILUOKKA TIKSIIN
« Vastaus #112 : 10.08.12 - klo: 13.37 »
http://www.rc10talk.com/viewtopic.php?f=35&t=19119&start=45

Näin maailmalla...
Kun tarkemmin katsoo yhtä kuvista niin onpahan joutunut Kyoshon oma tähtikin "vintage-nostopuuhiin".

Poissa Kimi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE 1/10 KROSSILUOKKA TIKSIIN
« Vastaus #113 : 10.08.12 - klo: 14.47 »

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE 1/10 KROSSILUOKKA TIKSIIN
« Vastaus #114 : 10.08.12 - klo: 17.21 »
Kyllä se nyt on niin että hiilikuitu asso väistyy peltiseen assoon.
NO CÄN DUU.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa JiiPee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE 1/10 KROSSILUOKKA TIKSIIN
« Vastaus #115 : 10.08.12 - klo: 19.16 »
Eikö tuohon vintage henkeen kuuluisi ehdottomasti myös kideradiot ja se fläppitaulu radan reunaan mihin jokainen raapustaisi kiteensä taajuuden :laugh:
Ja ne radiohäiriöt, se se olis vintagea.
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE 1/10 KROSSILUOKKA TIKSIIN
« Vastaus #116 : 10.08.12 - klo: 19.33 »
sanwa m11 kideradiot tulee käyttöön. Onhan noita airtronicsin cs2p radiota hyllyt täynnä meillä. Ne ovat ne todelliset radiot asson kanssa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Kimi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE 1/10 KROSSILUOKKA TIKSIIN
« Vastaus #117 : 10.08.12 - klo: 19.43 »
Kukin kaipaa 80-90- lukujen rc-autoilusta varmasti eri asioita. Akkujen juottaminen, kollektorisorvi, radiohäiriöt jne. eivät liene kuitenkaan kenenkään listalla kovin korkealla!  :wink:


Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: VINTAGE 1/10 KROSSILUOKKA TIKSIIN
« Vastaus #118 : 11.08.12 - klo: 01.30 »
Hah...

Mulla löytyy vielä akkusiltoja säkillinen, irtokennot heitin menemään pari vuotta sitten (olivat varmaan jo kuolleet kun kaapissa seissy 10 vuotta) kollektorisorvi löytyy... lähes käyttämättömässä kunnossa.
Vimpanpäälle hiilisäädin ja pari Peak ja Reedy moottoria.
Itseasiassa löytyy 90 luvun alun stanu konekin...
Hittolainen... tikkuradiokin löytyy ja vanha kunnon munakello laturi.

Mutta ei... en kaipaa noilla ajamista kyllä pätkääkään.

Vanhoilla autoilla olis kyllä kiva kurvailla, mutta toisaalta... itse en uskalla ajaa noilla omilla museolaitteilla, koska tiedän että haen kuitenkin sitä viimeisintä tuhannesosaa joka mutkasta joten lopulta tulee aivan varmasti se kräks ja sit harmittaa.

Peltiasso kun vielä oliskin niin sellasella vois jopa joskus huvikseen pyöritellä kun osiakin vielä saa.

Mut joo... mä pitäydyn näissä nykyautoissa kun ei mun kilpailuvietti kuitenkaan antais periks kurvailla hupia.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE 1/10 KROSSILUOKKA TIKSIIN
« Vastaus #119 : 11.08.12 - klo: 11.54 »
Missä kaikki LOSI ja ULTIMA kuskivat ovat   :wink: YOKOMOSTA puhumattakaan.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂