Kirjoittaja Aihe: Varauskulttuuri?  (Luettu 2061 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Varauskulttuuri?
« : 01.08.12 - klo: 13.56 »
"What really grinds my gears, osa 17"

Se tunne, joka tulee kun olisi hyvää tavaraa kaupan, rahaakin olisi perstasku täynnä mutta myynti-ilmoituksessa lukeekin perässä "varattu"
Miten niin "varattu" ? Luulin että täällä myytäisiin tavaraa.
 
Mutta turha toivo, koska palstalla päivystävät torstit ja Putte 7v on huomannut mielenkiintoisen tuotteen ja "varannut"(Suomeksi häiritsee oikeaa kaupankäyntiä) sen, vaikka rahaa ei ole eikä edes varmaa tietoa siitä milloin sitä tulee. Taikka se Putte 7v varaa himoittavan tavaran kysyäkseen illalla isiltä ja äitiltä että saanko rahaa jos imuroin oman huoneen jne p****a.

Potuttaa tämmönen toiminta, onko jotain _OIKEAA_ syytä miksi varata tuote? pl. syy että pitää tarkistaa voiko pappa betalar?
Harrastetaanko tätä muillakin foorumeilla vai vain meillä jossa osa keskustelijoista on lapsia.

Tämä on samalla vetoomus kaikille myyjille että eivät ota varauksia vastaan, kyllä se tuote menee kaupaksi ilmankin, viimeistään sama jamppa joka yritti varata kyselee sitä rikastuttuaan. Mieti nyt!

:)
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Varauskulttuuri?
« Vastaus #1 : 01.08.12 - klo: 14.03 »
Samaa olen miettinyt itsekkin ja on tullut useampaan varauspyyntöön vastattua, että myyn nopeimmalle. Jos kaveri ilmoittaa ostavansa ja maksavansa esim. illalla, niin olen muokannut, myynti-ilmoitukseen, että *odottaa maksua*

Toisaalta, eihän mikään estä heittämästä tarjousta yv:llä, vaikka tuote onkin varattu. Myös tätä olen harrastanut.

Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa Arppa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Varauskulttuuri?
« Vastaus #2 : 01.08.12 - klo: 14.26 »
Itse olen laittanut ilmoituksiin "varattu"-tekstin kun odotan rahojen saapumista tilille. Mielestäni kauppa on tapahtunut vasta sitten, kun maksu on tullut myyjälle asti. Siihen asti tuote on vain varattu. Kai siihen voisi kirjoittaa "odottaa maksua"-tekstinkin niin ei kukaan ymmärtäisi väärin.

Varauspyyntöihin en yleensä suostu vaan tavara myydään sille joka ensimmäisenä tuo rahat käteen tai tilille.
TLR 22|Xray T3|Mini M-05
http://www.osparc.net/

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Varauskulttuuri?
« Vastaus #3 : 01.08.12 - klo: 21.41 »
Jep moni myyjä käyttää tuota imo virheellisesti. Jos odottaa rahoja tuote ei ole varattu vaan myyty. Tolla varattu tekstillä saa vaan läjäpäin lisää ostetaan tarjouksia...

Jos se on jo myyty niin se on myyty. Laittaa sitten vaikka perään odotetaan rahoja jos ei ole luotto ostajaan, että ne rahat sieltä tulis myös.

Omalla kohdalla olen ainakin usein törmännyt, että myyjä laittaa juuri sen varattu sinne perään eikä myyty jäädessään odottamaan rahoja. Eli todellisuudessa se ei ole varattu.

Epäilen, että harva ottaa mitään varauksia vastaan ellei ole tuttu ostaja tai romu ollut kaupan jo niin kauan, että tartutaan kaikkiin siimoihin saada se kaupaksi.

Poissa jhelen

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Varauskulttuuri?
« Vastaus #4 : 01.08.12 - klo: 22.05 »
Itse olen ostanut esim auton ja sopinut, että menen paikan päälle tarkistamaan tavaran. Silloin varattu on mun mielestä ihan hyvä laittaa, tietää ostaja, että myyjä ei myy sitä ennen kuin on käynyt joku paikanpäällä tarkistamassa. Itse en lisäksi koskaan tarjoa jos on jo varattu. Sen verran pitää olla kunnioitusta muita kohtaan, ettei ala toisten kauppoja sotkemaan. Jos mulla on ollut jotain myynnissä ja olen sen jollekin jostain syystä varannut, vastaan kaikkiin viesteihin palaavani asiaa jos ei kauppoja synny. Ja myös ilmoitan jos on syntynyt, ettei tarvitse odotella.
Jarno
xray808e, xray 808 10 spec konversio
Mielipide on kuin P***ereikä, kaikilla on sellainen.