Nonniin, mun osalta on ajot ajettu.
Aamun kaksi alkueraa meni aika kaksijakoisesti, ekaan kokeilin 35-37 renkaita kevyesti pidotettuna ja eihan siita mitaan tullut. Tai ainoa mita tuli oli ehka yksi tyylikkaimmista varikolletuloista. Auto lahti suoran alun mutkan sisakanttarista rollaamaan ja kimposi noi 30-40cm korkean reunan yli varikkosuoralle, huusin vaan Jarkolle etta "tankkaa" ja matka jatkui. Suunnittelematon varikolletulo oli Jarkolle senverran yllattava etta vahingossa tankkasi puolittain varikkosuoran paalla josta napsahti viela lapiajorangaistus. No era oli mennyt jo aimmin pilalle yhden pitokaadon takia joten ei todellakaan haitannut.
Vikaan alkueraan lahdin taas paremmin mulle sopivilla 37-40 renkailla ja ajoinkin sitten parhaan tuloksen. Kerran auto kavi kahdellapyoralla ja joku toinenkin pieni virhe taisi olla mutta muuten tuli todella tasaista lappia. Olin tyytyvainen etta pystyin viela parantamaan silloin kun viimeistaan piti tehda tulos. Renkaista ja pitoaineista voisi turista vaikka kuinka paljon, ehka kommentoin ens viikolla lisaa kun tulen kotiin.
Vauhtia haettiin alimman finaalin, 128 B-haara, kautta johon lahdin paalulta. Finaali lahti hyvin ja jo muutaman kierroksen jalkeen oli selvaa etta nousu tapahtuu kunhan vaan pitaa auton ehjana ja kaynnissa. Aika alkukierroksilla suoran paassa oli vahan "tilannetta", joku auto ilmeisesti valui ulkokurvista suoraan ajolinjalle ja oli todella lahella ettei osunut. Vahan myohemmin oli samantyylinen tilanne, auto edessa ja refleksit teki suoran paan vasemmalle kaartuvassa taysia ajettavassa mutkassa jarrutus & vaisto oikealle liikkeen jonka seurauksena auto spinnasi ja pamahti pera edella melko lujaa seinaan (vauhdit suoralla 100-110), onneksi mitaan ei hajonnut ja en edes tainnut menettaa finaalin johtoasemaa siina. Ajoin pitkaan ykkosena, kunnes jotain kierroksella ohittaessa ajoin tiukassa mutkassa kanttarin yli ja auto kaatui kanttarista, kakkonen paasi ohi mutta paasin jatkamaan. Loppufinaalin aikana tein muutaman pienen virheen ja jain johtajasta mutta ajoin sen aina kiinni, varsinaista ohituspaikkaa ei kuitenkaan tullut vaikka aika monta kierrosta finaalin lopusta kyttasin sen perassa jos joku virhe tulisi. Yksi oma tavoite oli ainakin saavutettu kun nousin ja paasin ajamaan myos toisen 20min finaalin.
Toka finaali ei sitten mennytkaan ihan niinkuin elokuvissa, tulin lammittelysta minuutin kohdalla pitille ja pyysin Leinoa ruuvaamaan lisaa jarrua. Omaa tyhmyyttani en pitanyt kierroksia tarpeeksi ylhaalla ja kone sammui. Tulpanvaihto ja kayntiinsaaminen vei noin minuutin finaalin alusta joten oli selvaa etta nyt ajetaan enaa "terveisia kotiin". Ajo meni ihan ok kun alun hassakan jalkeen paasi rytmiin, ja varsinkin kun kytkin oli Saarinen & Leino toimesta vahan saadetty jolloin auto myos kiihtyi mutkasta ulos joka mahdollisti tarvittaessa vahan erityylisia ajolinjoja. Ilman ongemia, tuskin olisin silti noussut enaa tasta ylospain mutta ehka muutaman pykalan parempi olisi sijoitus voinut olla.
Maden, Saarisen ja Leinon matka jatkuu viela lauantaina. Munck valitettavasti jai samaan 64-finaaliin kuin mina.