Kirjoittaja Aihe: TP-10 SM IV + Ratakasi IV ja LS-5 SM IV + GT-8 IV Hyvinkää  (Luettu 4202 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Nappe

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.power-racing.net
Gas Power Tour 2012 IV - TP-10 SM IV + Ratakasi IV - Hyvinkää 25.8 2012

Lopputuklokset
1   1 Teemu Saarinen      HyUA   132   45:03.088
2  25 Panu Vehniäinen      TamUA   130   45:13.139
3  14 Jari Valkola      PKSRCA   130   45:15.927
4  18 Janne Westerlund      PKSRCA   125   45:09.257
5   5 Alexandr Naumov      RUS   124   45:00.361
6  12 Alexey Egorov      RUS   120   45:09.603
7   7 Jarkko Mustonen      PKSRCA   118   45:03.425
8   2 Sami Munck      TamUA   103   43:55.146
9  20 Jethro Lehtojärvi      TUA   101   45:10.444
10 30 Tomi Mairue      PKSRCA   0   -.---

Semifinaalit
P. No.   Name         License     Laps   Total Tm
11  6   Niko Putkonen      TamUA     53   19:12.746
12 19   Aarre Sillanpää      TamUA     45   20:07.142   
13  4   Matias Kuusinen      PKSRCA     26   8:44.777
14 27   Sauli Lehtimäki      PKSRCA     21   7:44.175
15  3   Tony Raikas      KyPak      4   4:48.616
16 29   Risto Rönnqvist      JärvSRK      0   -.---
17 24   Tero Kupari      LohUA      0   -.---



Ratakasi Div1
P. No.   Name      License    Tot    R1   R2   R3   R4   R5   R6   
1   8   Olli Löflund   JärvSRK    0   2   0   0   4   0   0   
2  87   Antti Ollinmäki   JärvSRK      6   0   4   2   0   4   4   
3       Mika Rinne   EspooUA     10   3   3   3   3   2   2   

Ratakasi Div2
1 19   Jouni Riuttanen   PKSRCA     10   4   2   4   2   3   3   

Naapuriradan extraluokat oli ihan kiva lisä.

Poissa Nappe

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.power-racing.net

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Nappe

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.power-racing.net
Vs: TP-10 SM IV + Ratakasi IV ja LS-5 SM IV + GT-8 IV Hyvinkää
« Vastaus #3 : 26.08.12 - klo: 22.20 »
LS-5 SM IV & GT-8 IV 2012 IV - Hyvinkää 26.8 2012


LS-5

P. No.   Name         License     Laps   Total Tm
1   2 Pekka Heikkilä      MäntsMK       75   30:20.161
2   5 Toni Pernu      KyPak       74   30:20.448
3   8 Juha Rousku      RiiUA       72   30:09.614
4   4 Juha Menna      TUA       71   30:20.804
5  35 Sami Haapsaari      TUA       70   30:06.759
6  19 Jukka Paavilainen      PKSRCA       68   30:03.816
7  13 Antti Laurinkoski      PKSRCA       67   30:13.538
8  10 Tuomo Otsavaara      PKSRCA       65   30:15.031
9   3 Jiri Jokinen      PKSRCA        48   20:11.816
10  1 Thomas Sojakka      PKSRCA       37   17:10.409

B-Finaali
11  12  Vesa Rousku      PKSRCA       35   15:20.440
12  11  Jyri Konoila      PKSRCA       33   15:02.014
13  27  Pekko Iivonen      KyPak       32   15:13.674
14  21  Matti Iivonen      KyPak       32   15:20.074
15  14  Tommi Turku      PKSRCA        0   -.---

C-Finaali
16  20  Veikko Jalas      PKSRCA       32   15:10.430
17  17  Jari Virtanen      PKSRCA       31   14:01.427
18  25  Kauko Pernu      KyPak       22   15:21.144


GT-8

P. No.   Name         License     Laps   Total Tm
1  24   Jani Hovi      HyUA      104   40:01.597
2   2   Jethro Lehtojärvi   TUA      103   40:15.224
3  67   Kari Kauppinen      AAU       98   40:13.805
4   6   Juho Hattunen      PKSRCA       97   40:14.760
5  23   Iina Mäkelin      KyPak       97   40:16.490
6  10   Riku Forsström      UAU       91   40:16.158
7  13   Mika Niiranen      LahUA       89   40:20.349
8   5   Petri Hoffman      PKSRCA       86   35:02.430
9  11   Jarmo Kiiski      KyPak       61   40:08.378
10  1   Pekka Kuronen      PKSRCA       50   24:02.483

Semifinaali
11  19  Jouni Riuttanen      PKSRCA       41   20:05.994

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TP-10 SM IV + Ratakasi IV ja LS-5 SM IV + GT-8 IV Hyvinkää
« Vastaus #4 : 27.08.12 - klo: 08.15 »
Olipahan skabat Hyvinkäällä. Sää oli loistava ja ratakin oli loistelias. Uusi shikaani oli mielestäni tosi makee ajettava vaikka siitä montaa mieltä ollaankin. Oma kisapäivä meni alkuvaikeuksien jälkeen upeasti a-finaalin konerikkoa lukuun ottamatta. Alkueristä suoraan a-finaalin 4 ruutuun ja 3 paikalta keskeytys a-finaalissa ja gt-8 sarjan hopea sija himmeni pronssiseksi. Vähän tuo korpesi mutta ketutus oli ohi n. puolen tunnin päästä ja alkoi nähdä niitä valoisia puoli kaudesta ja gt-8 sarjasta. Todella upee kausi takana ja kovasti tuli kilpaa ajettua. Sarjan taso nousee koko ajan ja uusia kuljettajiakin on saatu mukaan. Toivottavasti porukka pysyy kasassa ja saadaan ensi kaudelle vielä lisää porukkaa ajamaan gt-8 sarjaa, jos ens kaudellasaataisiin vaikka se c-finaalikin ajettavaksi. Kiitos kisoja järjestäneille seuroille ja kanssa kilpailijoille kaudesta. Ensi keväänä jatketaan, vaan ei malttais odottaa.   

E:Meinas unohtuu, iso kiitos tän kauden mekkareille Veikolle, Jarille ja Jerrylle+muille jotka jeesasi.
« Viimeksi muokattu: 27.08.12 - klo: 11.37 kirjoittanut RoddeR »
Kyosho, elämäni auto.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: TP-10 SM IV + Ratakasi IV ja LS-5 SM IV + GT-8 IV Hyvinkää
« Vastaus #5 : 27.08.12 - klo: 09.04 »
Komia oli viikonloppu, kelit oli kohdallaan. Kiitokset Hyvinkäälle!

TP-10:ssä vika kisa kulminoitui finaalissa askin leipomiseen pari kertaa.

GT-8:ssa alkuerien nopein, mutta finaalissa Hovi oli rahtusen nopeampi. Vikalla maaliintulokierroksella kippasin autokin vielä  kanttarista katolleen  :shocked: , ilman sitä ero Hoviin olisi ollut reilut parikymmentä sekuntia. Aika samaan tahtiin siis vedettiin 40 minuuttia. Mun olisi ehkä kannattanut huoltaa diffit, ne oli aika vetelät, finaalin päätyttyä.


Tosin sarjamestaruus tuli Kouvolassa varmistettua, mutta Hovilla on nyt viimeisimmän kisan voitto.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TP-10 SM IV + Ratakasi IV ja LS-5 SM IV + GT-8 IV Hyvinkää
« Vastaus #6 : 27.08.12 - klo: 09.25 »
Sanotaan näin että katsoin kaikki finaalit läpi ja jokaisessa finaalissa oli todella kisailun meininkiä.
Ja kyllä oli todella siistiä seurata kuin tuo TURBO SUU viellä värittää tilanteet todella hyvin.
Matti hoitaa tuon asian niin mallikkaasti että kisasta tulee entistäkin jännempi.
Hauskaa oli vaikka mekattavan auton moottori ei kestänyt ihan 40min mutta todella pirun hyvä kisareissu jossa jäi paljon kivaa tuonne takaraivoon tallennettua.
Finaalien parhaan lähdön otti wanha pappa VEIKKO JALAS. Kuin hän lähti ruudusta näky oli ihan kuin muut olisivat jäänneet paikoilleen muutamaksi miinuutiksi, se oli hieno lähtö Veikolta.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: TP-10 SM IV + Ratakasi IV ja LS-5 SM IV + GT-8 IV Hyvinkää
« Vastaus #7 : 27.08.12 - klo: 11.03 »
Kiitokset järjestäjille. Varsinkin selostukset toivat hyvää tunnelmaa kisoihin.

Omat ajot sujuivat kuitenkin erittäin epävarmasti ja en saanut ollenkaan varmuutta ajoon. Yksi syy tähän oli uusi shikaani, josta tuli pari kertaa ennen finaaleja otettua oikein kunnon ilmalennot. Nämä jäivät kummittelemaan mieleen ja sotkivat keskittymistä. Pidän kuitenkin muutosta hyvänä ja tässähän tulee vain esille oma kokemattomuuteni… treeniä tarvitaan.

Radalla oli myös kiviä, jotka aiheuttivat itselle yhden vaaratilanteen aika-ajoissa. Auto lähti keulimaan tiellä olleesta kivestä ja  onneksi sain sen pysähtymään nurmikolle ettei ”lentänyt” suoraan muiden eteen. Vaikeutta toi myös tilan antaminen nopeammille, kun jouduit ajolinjan ulkopuolelle auto spinnasi helposti noista kivistä tai muista epäpuhtauksista. Tuota tilan antamista pitää kyllä tosin vielä vähän treenata.

Olin käynyt harjoittelemassa kerran ennen kisoja Hyvinkäällä ja silloin pito ei ollut läheskään niin hyvä kuin nyt ja silloin Sweepin slicksit toimivat huomattavasti paremmin kuin GRP. Ajoin harjoitukset ja kaksi ensimmäistä aika-ajoa noilla slickseillä, mutta vain huomatakseni myöhemmin että GRP oli eilen parempi rengas… GRP on kuitenkin vähän erilainen ajotuntumaltaan ja taas aloittelijan ajorytmi sekoaa… Toivottavasti kaudella 2013 on vain yksi rengasvaihtoehto.

A-finaalissa sitten kaksi tankkausta päätyi moottorin sammumiseen ja mekaanikko ei saanut autoa käyntiin ja piti sitten vähän itse jaloitella. Tässä nyt ei tainnut mennä kuin sija tai kaksi. Kisatilanteessa ajoin Rikunkin kanssa kolarin ja tästä aiheutui Rikulle melkein kahden minsan haitta, kun kaasuvivusto vaurioitui… Nopea korjaus tosin Rikulta.

Jarmolla sitten harmittava ponderiongelma ja kisa meni pilalle sitä kautta. Ei sitten tullut itselle oikein kunnon kilvanajoa alkukierroksia lukuun ottamatta ja tämä vähän latisti omalta kohdalta tunnelmaa.

On myös vähän hankala tietää tilanteesta tuolla loppupäässä ja tätä kautta ei tiedä onko hyötyä kiristää vauhtia vai vain ajella varmasti maaliin. Oma mekaanikko voisi tosin olla tässä aktiivinen (tärkeää tosin seurata missä auto menee, jos tarvitsee juosta nostamaan…). Selostaja on tässä myös tärkeässä osassa ja onkin hyvä käydä säännöllisesti läpi koko tilanne kaikkien radalla olevien autojen osalta.

Vähän myös harmittaa yleisilme näillä Suomen radoilla (Kouvola, Hyvinkää). Pientä pintaremonttia kaipaisivat molemmat. Syynä tähän on tietysti raha ja aktiivisten harrastajien pieni määrä. Radoilla on yhdet kisat vuodessa ja satunnaisia treenaajia muulloin… Ei siinä oikein kannata hienoja ratoja rakennella. Olisi vaan kivempi harrastaa, jos puitteen olisi paremmat (vrt. Lavangon crossiradat). Ensi kaudella ajetaan onneksi myös Tattarisuolla ja siellä on käsittääkseni panostettu radan kehittämiseen (pitää mennä testaamaan vielä tänä vuonna).

Mukava kausi kokonaisuudessaan ja ensi vuonna uudestaan.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: TP-10 SM IV + Ratakasi IV ja LS-5 SM IV + GT-8 IV Hyvinkää
« Vastaus #8 : 27.08.12 - klo: 11.51 »
Lauantaina oli hieno kisapäivä. Kiitokset Hyvinkään porukalle kaikin puolin onnistuneista järjestelyistä, Napelle ajanoton hoidosta ja Matille vauhdikkaasta kuulutushehkutuksesta.

Uusi shikaani varikkosuoralla on aivan erinomainen parannus rataan. Kierrettäväksi tarkoitettu betoni"tatti" kannattaa kiertää ihan huolellisesti. MTX-5:ssa kesän ainoa muoviosan vaihto lähti liikkeelle hieman liian ahnaasta ajolinjasta shikaanissa. Taisi  tulla muillakin remonttia saman paikan ansiosta.

Oman kuskin/auton kisa tyssäsi turhaan mokaan. Vauhti oli hyvä ja auto oli saatu semiin mennessä kokonaan palautettua EM:ien tappopitosäädöistä taas toimimaan hyvin kotimaan pidolla. Semin tokassa tankkauksessa tältä tankkaajalta lorahti fuilia hieman ohi tankin ja vastari sekosi seuraavalla kierroksella. Ystävällinen ja kannustava tiimikaveri kantoikin heti erän jälkeen pöydällemme hymiöllä varustetun ilmapallon. Sekä hymiölle että vastarin paremmalle suojaukselle olikin tarvetta.

Finaaliin pääsin hommiin, vaikkei oma auto siellä ollutkaan. Venäjän vakiovieraamme Egorov pyysi auttamaan erän startissa, kun heillä oli kahdella kuskilla vain yksi mekkari mukana.
Startin jälkeen jatkoin Jari Valkolan mekkarina. Oma päätös oli olla toistamatta semin lorautusmokaa eli otin 0,5 sekkaa lisää aikaa tankkauksiin ja varmistin huolella pistoolin piipun olevan oikeassa paikassa ennen liipasimen painamista. No, ei ne hitaita siltikään olleet ;-)

Finaalista kehkeytyikin tosi jännä 2 ja 3 sijojen kamppailun osalta. Jartsa ja Panu Vehniäinen ajoivat varmasti ja kummallakin kalusto toimi luotettavasti, kun monilla muilla oli epäonnea jne. ongelmaa. Teemu Saarinen sai kruisailla rennosti kärkipaikalla, kun Jartsa ja Panu laittoivat pystyyn yhden kauden parhaista taisteluista seuraavista korokepaikoista.
Valitettavasti he eivät saaneet kokonaan ratkaista järjestystään keskenään. Toinen Venäjän miehistä ei tajunnut huutamisesta ja kuulutuksesta huolimatta antaa tietä ja päätyi sitten torpoilemaan itsensä 2. tilasta taistelevien ohittajien jalkoihin. Panu pääsi siitä härdellistä nopeimmin liikkeelle kohti maalia.
Viimeiset 15 minuuttia oli tiukkaa taistelua ja järjestys radalla vaihtui monta kertaa. Maaliin tultaessa Panu oli pikkasen edellä ja vei toisen palkinnon. Hieno finaalishow, josta onnittelut sekä Panulle että Jartsalle!!!

Teemulle onnittelut mestaruuden uusimisesta!
« Viimeksi muokattu: 27.08.12 - klo: 12.00 kirjoittanut jarkko »
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: TP-10 SM IV + Ratakasi IV ja LS-5 SM IV + GT-8 IV Hyvinkää
« Vastaus #9 : 27.08.12 - klo: 12.03 »
Hei hulinaa, sanon minä.

Kausi loppui siihen mistä se alkoikin, eli keskeytykseen teknisen vian takia. Oli kyllä surullinen kausi, kolme kisaa ja kaikki jäi finaalissa kesken, eli yhtään ruutulippua en nähnyt. Tämä kerran finaaliin tosin sattui kaikki epäonni; moottorin sammuminen lähdössä, renkaan irtoaminen, ponderin irtoaminen, stumppi tankkauksen yhteydessä ja loppujen lopuksi vielä naulana arkkuun kakkosvaihteen rattaan särkyminen. :cry: :cry:

Oli kisareissussa toki paljon hyvääkin, eikä suinkaan vähäisempänä niistä RGF:n sauna ja lauantai-illan karkelot. Hieman meinasi väsy painaa kun yötä myöten kotia päin ajelin. Kiitoksia vaan pojille seurasta ja yöpaikasta. Ensi kaudella sitten taas jotain uutta?
Flying Calacucco

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TP-10 SM IV + Ratakasi IV ja LS-5 SM IV + GT-8 IV Hyvinkää
« Vastaus #10 : 27.08.12 - klo: 15.13 »
Ja täältäkin jälleen kiitokset järjestävälle osapuolelle.
Erityis kiitos Matti "moottoriturpa" Korvenmaalle  tsemppauksesta.

Olipas vaiherikas kausi joka sitten päättyi jo nyt hyvinkäälle.
Aamun ajossa ei oikeastaan suurta ihmeellistä ongelmaa muutoin kuin auton kanssa. Auto puski ja perä oli irti kokoajan oli sitten seos renkaissa mikä vain.
Erätreenin jälkeen Hoke "The Doc" totes et lähe nyt menee täst pilttuusta... me laitetaan sun auto nippuun. Noh, puoli tuntia varikkoa ympäri hiippaille ja mietiskellen syntyjä syviä. Menin sitten kattelemaan autoa ja ukkoja ei näkynyt missään... aattelin et mitäköhän tästä taas tulee kunnes Tohtori tuli sanomaan et mee ajamaan. Voe ristus, On kyllä herra lisänimensä veroinen. Auto oli ihan siis aivan eri auto. 

1 alkuerässä oli pääkopan kanssa vielä vähän ongelmia. 2AE menikin sitten jo pulkkaan ja siihen sijalle 3.
3AE oli Napen sanoja lainaten "technical problems with the bee" Eli ampiaiset sekoitti kun rupesi kiusaamaan. Stonde sieltä tuli ohi putosin ruutuun 4.

Finaalissa auto toimi 90%sen hyvin ja olin siihen kohtuu tyytyväinen. Ennen lähtöä oli jotain säätöä jäljellä olevan treenin ajan kuulutuksessa ja tulin liian aikaisin tankille. Jarrut olivat lähdössä vielä aivan kylmät ja muutama rinki meni ennen kuin niitä sai toimimaan.
Finaali kulki omalta osalta siihen mihin vehkeet ja omat kädet riitti. Ilman suurempia virheitä pysyi kuitenkin ihan kohtuu hyvin herrojen kyydissä. Lopullinen sijoitus Kolmas.
Ja SM PRONSSI kotiin... Tätä on metsästetty pitkään vaikkakin vaan pronssi mutta SM mitali on aina SM mitali.

Se mitä tulee Hyvinkään rataan niin Shikaani on kyllä vitosautoille liian ahdas. Kallista romua tuli siinä yhdellä jos toisella. Tosin kun oman auton sai ajettevaksi niin ei se enää ollut niin ongelmallinen. Jos auto on vähänkään mettässä ja ei tee niinkuin käsketään niin kanttarit paukkuu jotka ovat aivan kohtuuttoman kokoiset. Eihän Ahvenistollakaan ole AUTON KORKUISIA kanttareita... vai onko? Shikaani vois olla ihan jees jos kanttarit ois edes 10cm matalammat ja radasssa hieman leveyttä lisää siinä kohdassa.

Hianoa oli olla näkemässä sitä kuinka Jokinen paiskoi Contrastia hirmuiseen vauhtiin. Suuri takaisku oli pikkurymistelyt kierroksella ohitettavien seassa stonden kanssa, siihen loppui se liito sitten siltä osin.
Todella hyvä fiilis autosta ja olihan se myös nopea. Heikkilän Moottori versus Jirin moottori... EI voi puhua samana päivänä edes... Ensi kautta odotellessa.

 
Racers Group Finland Team

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TP-10 SM IV + Ratakasi IV ja LS-5 SM IV + GT-8 IV Hyvinkää
« Vastaus #11 : 27.08.12 - klo: 21.56 »
Palaan tohon Jarkon viestiin; tosiaankin tp10 oli
hieno finaali kerrassaan kaikinpuolin, kunnon taistelua ja selostus kruunasi.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: TP-10 SM IV + Ratakasi IV ja LS-5 SM IV + GT-8 IV Hyvinkää
« Vastaus #12 : 28.08.12 - klo: 20.00 »
Toinen Venäjän miehistä ei tajunnut huutamisesta ja kuulutuksesta huolimatta antaa tietä ja päätyi sitten torpoilemaan itsensä 2. tilasta taistelevien ohittajien jalkoihin.

Tämän saman kaverin peittelyyn ja takarenkaan hajoamiseen onnistuin sössimään oman finaalini. Uskottelen ainakin itselleni, että olisin ollut taistelemassa podiumista myös ilman tuota.  :huh:

Shikaani oli kyllä hyvä lisä tuolle baanalle.
---

Poissa JiiPeePee

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: TP-10 SM IV + Ratakasi IV ja LS-5 SM IV + GT-8 IV Hyvinkää
« Vastaus #13 : 30.08.12 - klo: 13.14 »
Suurkiitokset kuluneesta LS-5 kaudesta kaikille kilpailunjärjestäjille ja kanssakilpailijoille.
Kahdessa viimeisessä kisassa alkoi jo auto tottelemaan annettuja komentoja. Uusi kone vielä vähän vikuroi mutta
nyt on talvi aikaa takoa laitteet ensikaudelle kisakuntoon.