EA Import

Kirjoittaja Aihe: Team C TR8E (T8E RTR)  (Luettu 17226 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
« Vastaus #30 : 30.04.13 - klo: 19.55 »
Mietin itsekin kanssa noita diffejä viimesyksynä, mutta vähän unohtui talven aikana. Kävin jo kuitenkin tuossa pari päivää sitten pyörittelemässä autolla aikamoisella irtosoralla ja auton hallinnassa pysyminen tuntui aika heppoiselta. Kunhan nyt maa kuivaisi vähän lisää niin voisi testailla lisää ja miettiä asiaa sitten.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
« Vastaus #31 : 19.08.13 - klo: 22.35 »
Noh jooh, vihdoinkin jaksoin avata keskidiffin ja eipä siellä mitään yllätystä ollut. Diffiöljyt eivät ole missään vaiheessa vuotaneet pihalle, mutta eipä sitä kyllä siellä diffissä sisällä montaakaan tippaa pohjalla ollut. Varmaan sama pätee etu- ja takadiffeihin, katselen ne kunhan kerkiän ja jaksan sekä saan tilaamani öljyt (7k, 5k ja 3k).

Kokeilen setuppina 5k/7k/3k kun tuo 5k/5k/2k on jo koettu ja keskidiffiin on helpoin päästä käsiksi, jos sitä tarvitsee löysentää.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
« Vastaus #32 : 22.08.13 - klo: 21.04 »
Ongelmien jälkeen sain öljyt vaihdettua. Pistin itseasiassa eteen 7k, keskelle 5k ja taakse 3k (teamc omia diffiöljyjä). Katsotaan miten auto käyttäytyy tämän jälkeen.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa mr lazer

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
« Vastaus #33 : 19.09.13 - klo: 07.33 »
Olisin ostamassa tätä autoa niin milaiset liittimet on akuille ja millaisilla akuilla ihmiset ajavat tällä?
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
« Vastaus #34 : 19.09.13 - klo: 07.44 »
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
« Vastaus #35 : 19.09.13 - klo: 12.28 »
Olisin ostamassa tätä autoa niin milaiset liittimet on akuille ja millaisilla akuilla ihmiset ajavat tällä?
Vihkin mainitsemat Genssit on ihan ok, mutta kannattaa kysäistä ostoliikkeestä millä liittimillä noparin akuille tulevat virtajohdot ovat. RTR autossa vakionoparilla oli aikanaan deans-liittimet, joten nyky Genssit ei siihen suoraan mene ilman liittimen vaihtoa, jollei noparin liitintyyppi ole vaihtunut bananaan.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa Hiekkamonttu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
« Vastaus #36 : 20.09.13 - klo: 14.04 »
Ainakin kk sitten ostamassani akussa tuli deans-liitin. Ne bananat on akkuun, ja denssi nopariin.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa valtsu99

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
« Vastaus #37 : 06.04.16 - klo: 20.19 »
Autosta kirjoitettu kasaus blogi. Lisää päivityksiä tulossa kesän mittaan.

http://rc-tarinoita.blogspot.com/2016/04/tr8e.html

Valtteri
Eurorc.com, Xray T4 2017, Yokomo BD7 ETS edition #02/50, Lazer Zx-5, HPI BLIZ, TeamC GT8L



Poissa Flameball

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
« Vastaus #40 : 14.01.17 - klo: 23.38 »
Täällä kans yks tämmösen omistaja. Vasta ostin kaverin suosituksesta. Harrastuksen uudelleenlämmittelynä hitokseen hauska laitos erityisesti kun tunkee pari akkua kiinni. Piisaa ainakin vauhtia tälläselle amatöörille aivan riittävästi.

Akkujen kanssa oli alkusäätöä (ostin pehmeät&liian isot auton poteroihin) ja vieläkin ostamani oikeanlaiset kovakuoriset akut vaatinee lyhyemmät/sopivammat johdotukset, että mahtuu kopan alle nätisti. Muutoin ei ole vielä ollut mitään vastoinkäymisiä. Edellisestä kerrasta näiden parissa on vierähtänyt lähes 20v, joten aluksi kokeilin pelkästään yhdellä akulla menopuolta. Yhen akun kanssa saa paremmin tuntumaa eikä lähde läheskään niin pahasti lapasesta (huom. nyt talvi ja ajanut suojasäällä!). Kahdella turnigyn 5300mah lipolla tästä tulee jo melkosen raivohärkä verrattuna siihen mitä muistan näiden härveleiden kulkeneen :D

Omasta yksilöstäni pari ruuvia oli mennyt paikoilleen vähän heikosti, mutta pyörät yms. tukevasti kiinni eikä ole matkalle tippunut mitään. Tosin hyppyreistä en ole vielä vetänytkään. Kokonaisuudessaan hinta-/laatusuhde on mielestäni tosi hyvä. Kaikkeen oheiskrääsään (laturi,liittimiä,johtoja,akut) toki uppoaa pätäkkää jos aivan alusta alkaa, mutta semmosia ne on kaiketi kaikki harrastukset.

edit: autosta löytyi pikku valmistusvirhe moottorista. Moottori oli kytketty noparille A-B B-A C-C. Järjestyksen laittamalla oikein auto kulki kaasusti taaksepäin ja lujempaa takaperin. Jollain kiinalaisella moottoria kasatessa tapahtunut virhe, joka kompensoitu vaihtamalla johtojen paikkaa. Eipä tuo mitään ongelmaa aiheuta kun sen tietää.

Lisäksi tän postauksen jälkeen ajon jälkeen 3/4 pyöristä oli löysällä kun vedin 2x2S lipolla eli kehotus kiristellä mutterit läpi ei ole huuhaata :)

edit 2: eipä ollut valmistusvirhe, vaan Eurorc:n mukaan kyseessä moottorin voimansiirron ominaisuus eli kone pitää laittaa pyörimään tiettyyn suuntaan kytkentöjä muuttamalla. On siis heidän mukaansa aivan normaalia ristiinkytkennät.
« Viimeksi muokattu: 20.01.17 - klo: 10.34 kirjoittanut Flameball »
Team C TR8E (RTR), Kyosho Scorpion mk4

Poissa Flameball

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
« Vastaus #41 : 23.01.17 - klo: 22.09 »
Tänään fiksailtu RTR-auton ominaisuuksia. Servokädessä kiinni olevan tangon kiinnityspultti otti kiinni ohjausservon kanteen toiseen ääriasentoon käännettäessä. Toinen servosavertorni heilui -> pohjapellin poraus liian syvä eikä ruuvi kiristynyt tarpeeksi. Ohjaukseen liittyvä yhdyssilta (steering rack) rei'istään väljä jo uutena. Toisesta poikkeuksellisen paljon. Sen takia se tulikin tsekattua läpi. Etupyörien ohjauskulmat säädetty. Sai ruuvata siinä sivussa cambereitakin kohilleen kun harotti vasen etufillari miten sattuu. Tällä autolla on nyt ajettu ehkä reilu tunti enintään puoltoista ja nekin ilman hyppyytystä eli ei ole mikään käyttökulumaa. Kivaa näpräystä, mutta jos vaan ajais ni ei ois välttämättä nii kivaa hirmu kauaa.

Tuli tähän sitä vauhtiakin haettua jo lisää eli samalla vaivalla vaihdoin 18 rattaan moottoriin kun muutakin askartelin.
Team C TR8E (RTR), Kyosho Scorpion mk4

Poissa Flameball

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
« Vastaus #42 : 03.02.17 - klo: 20.47 »
Jatkan yksinpuhelua.

Vaihdoin tähän ns. paremman mallin moottoripukin ratastusten nopeampaa vaihtoa varten. Samalla laitoin 16T pinionin moottoriin kiinni ja totesin auton kulkevan aivan tarpeeksi omille ajotaidoille. Tehtaan jäljiltä moottorin ja keskidiffin ratasvälys oli liian tiukka. Auto lähti kulkemaan aika paljon vaivattomamman kuuloisasti kun ihan vähän laitoin lisää välystä.

Lisäksi kopasta silputtu ohjaukselle tilaa, koska koppa oli leikattu pieleen. Ihmettelin satunnaista kopan rutinaa autolla ajettaessa ja hetken pyörittelyn jälkeen löytyi äänen syntypaikka. Aiemmin luulin saman äänen lähteneen servokäden ja servon kannen kohtaamisesta mutta näin ei ollutkaan. Ominaisuus korjattu eli tehty sopivasti lisätilaa oikealle puolelle kopan etuosaan

Johdotuksia kannattaa siistiä jos vaan kädentaidot riittää, koska väsäilin juuri tähän noin kolme kertaa lyhyemmät johdotukset akuille sarjassa kuin ne perusjohdotuksilla ovat. koppa mahtuu kiinni kuin tyhjää vaan eikä tarvii yrittää väkisin sulloa kaikkea kopan alle.

Ajoltaanhan tämä on aika mahtava. Justiin kolusin kantohangella pitkin ojanpohjia vaivatta alkuperäisrenkailla ja varmaan menis vielä nätimmin louisen b-ulldozereilla mitkä just ruuvasin alle. Ohessa kuva :)
Team C TR8E (RTR), Kyosho Scorpion mk4

Poissa Flameball

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
« Vastaus #43 : 10.04.17 - klo: 20.31 »
Sesonki tekee tuloaan ja talviajoissa levisi parit muoviosat. Veikkaisin lähinnä valmistusvikoja niissä osissa, koska omasta mielestä auto ei ole juuri ns. sikaa saanut. Tekevälle sattuu jne..
Nyt keväästä ajoympäristöjen sulamisen jälkeen ei oo mennyt mitään rikki. Liekö sitten pakkasella ollut osuutta noihin muoviosiin tiedä häntä. Joka tapauksessa osia sai äkkiä ja ehkä pikku varastoa hyvä pitää muutenkin itsellä jos (kun) sattuu lähtee lapasesta ajossa :)

Puras toi harrastus siihen malliin tässä alkuvuodesta, että tästä mun yksilöstä ei ihan hirveästi enää rtr:n juttuja ole jäljellä. Alustaan pitäs vielä hankkia joskus t8 v3 tasoset iskarit ja iskaritornit sekä taakse cvd-vetarit. Muut hilut ns. raceversioksi mulla vissiin alkaakin jo olemaan joko hyllyssä tai asennettuna paikoilleen. Satuin saamaan edukkaasti poistomyynnistä muutamia parempia osia, mutta korvaan ne vasta kun rtr-palikat kuluu. Autoon on tarkoitus asentaa vielä hobbywingin xerun xr8 sct nopari ja ostin jo lrp:n 2000kv sensorillisen moottorin sille kaveriks. Radio on päivitetty perus sanwa mx-v ja siitä isoimpana hyötynä kääntymisen rajoittaminen, niin ei väännä väkisin ns. tappiin. Lisäks oon käyttänyt kaasumäärän rajoitusta 4s-käytössä, koska tuntu jotenkin turhan lennokkaalta meno omiin ajokykyihin nähden. Lisäks tietty päivitetty ohjausservo järeämpään digimalliin, joskaan en ottanut suositeltua 20kg servoa, vaan 16kg sai luvan riittää ja hyvin on pelittänyt ajoissa. Nopari/moottorikombo tässä autossa on omasta mielestä valmiiks toimiva. Jätänkin ne hyllyyn uusien osien tieltä aikanaan jos sattuu soveltumaan tulevaisuudessa johonkin projektiin. Haluan päästä testaamaan sensorillista setuppia, koska mul on vaan jotenkin semmonen fiilis, että se kaasuliipasin ei käyttäydy kovinkaan lineaarisesti, vaan on vähän niinku "hitaat" kierrokset ja sit täysii eikä mitään välimuotoja tunneta. Oman käsitykseni mukaan sensorin pitäis jeesata nimenomaan pikkukierroksilla ja tehdä kaasun hallinnasta helpompaa. 

Diffit oon käyny läpi ja laittanu 5-5-3k setupille. Suosittelivat kokeilemaan 5-7-3 setuppia jossain, mutta näitä varmaan tulee säädettyä kun on enemmän ajanut autolla. En tiedä kuin äkkiä nuo diffiöljyt mustuu, mutta ne oli tummat jo muutamien akkuparien jälkeen. Määrällisesti öljyä oli omasta mielestä diffeissä liian vähän, mutta se on vallan ymmärrettävää, kun autoja kasataan paljon ja kustannukset pitää pitää matalina. Jostain luin muutenkin, että diffiöljyt kannattaa vaihtaa heti mieleisikseen rtr-autoissa, niin tietää mitä siellä oikeasti sitten on.

Pariin iskariin sai kans täytellä vähän öljyjä ja parissa muussa oli öljyä riittävästi valmiiks jo. Hyvät yksilöt erottui jo aukaisemattakin. Pikkuhuoltoja ja säätöjä. En tiedä oisko tota ees ajossa juuri huomannut tällanen amatööri :D

Vinkkinä - tähän saa aliexpressin kautta ostettua pohjalevyn ja diffien väliset alumiiniset tuet n. 8e hintaan pari kun suomihinta huitelee ~38€. Jostain ulkomailta luin, että must-have päivitys nuo tuet ja kieltämättä onhan se ihan eri juttu että muovi antaa periks kuin että alumiini pitää ryhtiä.

ps. onks näitä enää kellään? onks joku vaihtanut jostain syystä pois? onks joku muu malli toiminut paremmin? mielenkiinnosta tietty kyselen kun tää on mulla eka 1:8 auto ja omasta mielestä jo melko tasokas kunhan kuski osais enemmän :)
Team C TR8E (RTR), Kyosho Scorpion mk4

Poissa Matoo

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
« Vastaus #44 : 12.04.17 - klo: 11.57 »
Mulla on ollu kyseinen peli reilu vuoden. Pihasudittelua lähinnä ja vähä nopeuksia testailtu. Tyytyväinen olen ite ollu autoon. Osia on mennyt mutta kaikki olla omaa vikaa  :grin:

Poissa Flameball

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
« Vastaus #45 : 13.04.17 - klo: 08.53 »
ootko sen enempiä mitään muokannut vai laitellut rtr-tekniikalla menemään? Jossain kirjottelivat, että vakiosähköillä ja isolla pinionilla saatu melko kovia nopeuksia irti. Mulla se kokeilu loppui 18 hampaiseen kun tuntui ettei pysy lavassa jos yrittää yhtään ohjata :D Testasin kyllä talvella että se vaikutti kyllä asiaan reilusti. Päädyin tuolloin 16 pinioniin ja silläkin kulkee ihan riittävästi suhteessa omiin ajotaitoihin.
Team C TR8E (RTR), Kyosho Scorpion mk4

Poissa Matoo

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
« Vastaus #46 : 13.04.17 - klo: 14.25 »
Tuli joskus vaihdettua siihen 6s sähköt ja 21t pinion ratas ja parempi ohjaus servo. Niillä sain vähä reilu sata mitattua gps:ällä. Oli aika raju laite! Koko ajan katollaa näillä taidoilla  :grin: Eikä renkaat oikee kestänny niitä tehoja. Nyt on taas ollu jonkuu aikaa 4s sähköt ja 21t pinion. 6s sähköt siirty TeamC:n Tr8Te Truggyyn.

Poissa Flameball

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
« Vastaus #47 : 14.04.17 - klo: 01.19 »
melko tymäkkää pinionia pidät eli vauhtia haetaan koko ajan :)  Mä yritän opetella enempi tota rata-ajoo eli loikkiminen enempi meitsin juttu. Kaverilla kestää 6s setuppia t8 v3 kit versio kyllä hyvin mitä se on kertoillu, mutta valitteli renkaiden älytöntä kulumista. Pienet nypylärenkaat kärsi itselläkin kun irtosoralla/asfaltilla heitin pari lenkkiä, mutta hiekalla ne kyllä kestää ajoa pitkästi :)
Team C TR8E (RTR), Kyosho Scorpion mk4

Poissa Matoo

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
« Vastaus #48 : 15.04.17 - klo: 16.25 »
Kyllä. Kaiken on aina pitänny mennä kovaa!  : :azn: Mulla ei renkaat ehtinny ees kulua ku palaset jo lenteli  :grin: Radalla en oo ite tolla käynny ku lähellä ei ole kun 1/10 autoille rata, mutta kyosho dbx:ällä oon käynny kokeilemassa rataa.

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
« Vastaus #49 : 19.09.17 - klo: 03.37 »
ps. onks näitä enää kellään? onks joku vaihtanut jostain syystä pois? onks joku muu malli toiminut paremmin? mielenkiinnosta tietty kyselen kun tää on mulla eka 1:8 auto ja omasta mielestä jo melko tasokas kunhan kuski osais enemmän :)
Minulla on tuo threadin aloituksessa mainittu vehje vielä ehjänä, mutta ajanpuutteen ja innon vuoksi en ole varmaan pariin vuoteen ajellut RC-vehkeilläni. Sen verran katsoin eilen illalla, että sähköt toimivat vielä ok kummassakin autossani (tr8e ja t8te/torch e) ja akkuja olen tasannut satunnaisesti puolen vuoden välein storage moodilla ihan varmuuden vuoksi, vaikkeivat ne mihinkään oikeastaan edes vaju.

Allekirjoituksestahan nuo vehkeet näköjään löytyvät, säädin aikanaan kummatkin kulkemaan tasaisella about samaa vauhtia (~66km/h), joskin trukissa on välitykset aika paljon tiukemmat 6s setupin takia.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s