Kirjoittaja Aihe: TeamC TC02T  (Luettu 42703 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TeamC TC02T
« Vastaus #60 : 11.10.12 - klo: 20.04 »
Mikä sieltä siis hajoaa?
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: TeamC TC02T
« Vastaus #61 : 11.10.12 - klo: 20.18 »
Tuola mitä hajosi tänään rc autostasi osiossa on kuva mut siis siitä diffikotelosta tulee aina joku ratas pihalle taikka muuten vaan siellä sisällä osat sorvaantuu rikki.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TeamC TC02T
« Vastaus #62 : 11.10.12 - klo: 20.44 »
Sinä oot vetäny ne motorplaten ruuvi aivan liian tiukkaan kiinni... Kierrelukitekin on keksitty, ei tartte ihan niin tiukkaan vetää ruuvia että pysyy kiinni... Eli oot puristanu vaiheloovan kasaan niillä pitkillä ruuveilla ja idleri ei oo mahtunu pyöriin kunnolla vaan hankannu loovan kylkiin ja kuumunu niin paljo että sulattanu laatikon posken puhki.

+ kuivat liukulaakerit vielä lisää lämpötilaa...
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: TeamC TC02T
« Vastaus #63 : 11.10.12 - klo: 20.45 »
No seuraavaks sitten niin tilaan ny kummiski ton ratasdiffin nii jos se ny si toimis kunnolla.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TeamC TC02T
« Vastaus #64 : 11.10.12 - klo: 20.46 »
Laita samaan tilaukseen kuulalaakerit koko vaihelootaan ja se valkoinen POM idleri....
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: TeamC TC02T
« Vastaus #65 : 11.10.12 - klo: 23.25 »
Sanokaas ny viisaammat että mitä ny kannattais tehä ku tossa ei sitten kestä ees akullista toi taka pää. Eli siis kannattaisko tota ny yrittää korjata ja ''tuhlata'' rahaa vai ostaa joku muu auto??

Jos ei kestä kuin yhden akun, niin teet jotain väärin. Mikä on ongelma tarkemmin niin laitetaan kuntoon.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: TeamC TC02T
« Vastaus #66 : 12.10.12 - klo: 14.44 »
Tuola mitä hajosi tänään rc autostasi osiossa on kuva mut siis siitä diffikotelosta tulee aina joku ratas pihalle taikka muuten vaan siellä sisällä osat sorvaantuu rikki.
Näin siis aina käy ja ostankin kuulalaakerit ja uuden semmosen metallisen idlerin.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: TeamC TC02T
« Vastaus #67 : 12.10.12 - klo: 22.36 »
Tuola mitä hajosi tänään rc autostasi osiossa on kuva mut siis siitä diffikotelosta tulee aina joku ratas pihalle taikka muuten vaan siellä sisällä osat sorvaantuu rikki.
Näin siis aina käy ja ostankin kuulalaakerit ja uuden semmosen metallisen idlerin.

Kannattaa myös tarkistaa slipperin toiminta, moni ajaa liian löysällä slipperillä jolloin rattaat kuumenee ja muovirattaat sulaa alta aikayksikön.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: TeamC TC02T
« Vastaus #68 : 13.10.12 - klo: 09.22 »
Tuola mitä hajosi tänään rc autostasi osiossa on kuva mut siis siitä diffikotelosta tulee aina joku ratas pihalle taikka muuten vaan siellä sisällä osat sorvaantuu rikki.
Näin siis aina käy ja ostankin kuulalaakerit ja uuden semmosen metallisen idlerin.

Kannattaa myös tarkistaa slipperin toiminta, moni ajaa liian löysällä slipperillä jolloin rattaat kuumenee ja muovirattaat sulaa alta aikayksikön.
Kyllä se mun mielestä kireellä on mut kyllä se slipperikin lämpiää nii täytyy si vähän laittaa kireemmälle.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: TeamC TC02T
« Vastaus #69 : 13.10.12 - klo: 09.26 »
Kyllä se mun mielestä kireellä on mut kyllä se slipperikin lämpiää nii täytyy si vähän laittaa kireemmälle.
Jos se on liian kireellä niin se myös rikkoo sisukalut, joten sekään ei ole hyvä juttu. Slipperin idea on poistaa rasitus vetokalustolta esim epätaisisissa paikoissa. Eli sen pitää olla säädetty siten, että se ottaa heti kiinni mutta luistaa jos siihen tulee iso jarruttava voima. Tämä tapahtu uesim jos auto hukan pomppii kun on urkuauki. Slipperin tulisi myös luistaa ennen diffiä.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: TeamC TC02T
« Vastaus #70 : 13.10.12 - klo: 09.30 »
Eii se oo kyllä liian kireellä ku lämpiääkin ajon jälkeen ihan mukavasti.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeamC TC02T
« Vastaus #71 : 13.10.12 - klo: 11.52 »
Tässä on video slipperin säätämisestä. Durangossa on näköjään säätömutteri toisella puolella.

Team Durango RTR - Slipper Tuning
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Monster Beetle - Arrowmax - Hobbywing

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TeamC TC02T
« Vastaus #72 : 14.10.12 - klo: 10.59 »
Näin siis aina käy ja ostankin kuulalaakerit ja uuden semmosen metallisen idlerin.

Laita mielummin se valkoinen nylon idler. Alumiinisen kanssa pitää olla paljon rasvaa rattaissa, muuten alumiini kuluu pian. Pointti on siis se, että rasvaista lootaa ei ole mukava huoltaa. Nylon kestää kyllä asianmukaisesti käytettynä yhtä hyvin kuin alumiini.

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: TeamC TC02T
« Vastaus #73 : 14.10.12 - klo: 11.18 »
No otan ny si semmosen nylon rattaan nii katon si miten kaua semmonen kestää.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TeamC TC02T
« Vastaus #74 : 14.10.12 - klo: 12.01 »
Mulla on kestäny se valkoinen nylon ratas erittäin hyvin, vaikka mun autossa loota on meleko paljo kovemmalla rasituksella ku esim perus SC mallissa. Ei nimittäin nuo GT8:n renkaat asfaltilla anna paljoa armoa vaihelootalle kun ratasdiffissä on 10000wt öljy(melkein lukkoperä) ja slipperi ruuvattu niin kiinni kuin sen saa. (slipperi luistaa Turbon iskiessä päälle jos on edes 1/4 kierrosta löysättynä täydestä kireydestä)
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: TeamC TC02T
« Vastaus #75 : 21.10.12 - klo: 08.22 »
Kiitos vinkeistä taas toimii niin kuin pitääkin!! Mulla on nyt se nyloninen ratas sisällä ja kunnolla rasvaa ja enkä kiristänyt sitä boksia ihan kauheesti ja käytin lukitetta.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa eetuurr

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: TeamC TC02T
« Vastaus #76 : 06.01.13 - klo: 19.43 »
Tässä on video slipperin säätämisestä. Durangossa on näköjään säätömutteri toisella puolella.

Team Durango RTR - Slipper Tuning
Mulla on slipperi sillee löysällä ettei lähe tuollain keulimaan kuin pitäisi mutta on tarkoituksellakin löysällä koska itellä on nytten piikit alla nii ei hajottas tota voimansiirtoa, kesäks sitten taas kiristää :laugh:
Team Durango Desc210 ja Axial scx10

Poissa eetuurr

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: TeamC TC02T
« Vastaus #77 : 18.05.13 - klo: 18.01 »
Joo o ... On toi kuuladiffi kanssa semmoinen pommi että  :cheesy: no täytyi se liimata sitten ja si kesti muutaman akun, sitten liimaus petti :laugh: :laugh: mutta ny on ratasdiffi tilauksessa, niin luulis kestävän ! Onkos teillä mitää vinkkejä huolto/yms tuon ratasdiffin kanssa? :afro:
Team Durango Desc210 ja Axial scx10

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: TeamC TC02T
« Vastaus #78 : 18.05.13 - klo: 18.03 »
Kannattaa aina välillä katsoa diffin öljy tilanne. Mulla se ainaskin kusi aika nopeesti öljyt pihalle...
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa eetuurr

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: TeamC TC02T
« Vastaus #79 : 18.05.13 - klo: 18.09 »
Kannattaa aina välillä katsoa diffin öljy tilanne. Mulla se ainaskin kusi aika nopeesti öljyt pihalle...
Selvä naapuri  :grin: :grin: :grin: :grin:
Team Durango Desc210 ja Axial scx10

Poissa KooBee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TeamC TC02T
« Vastaus #80 : 18.05.13 - klo: 20.44 »
Kannattaa aina välillä katsoa diffin öljy tilanne. Mulla se ainaskin kusi aika nopeesti öljyt pihalle...

Itselläni oli SC-autossa (TS2TE) autossa vielä ihan riittävästi öljyä tuossa viikko sitten kun diffin huolsin, öljyt laitettu viime vuoden elokuussa... Toki olisi varmaan ihan hyvä vaihtaa tuoretta öljyä useamminkin mutta koska se on toiminut hyvin niin en ole viitsinyt sitä purkaa vaikka olisi ehkä kannattanut... Nyt tuli sitten diffihuolto eteen kun diffin ulostulot rupesi olemaan liian kuluneet ja ne piti vaihtaa.

Eli oikeastaan kysymys kuuluu, että mitä tarkoitat tuolla "aika nopeasti"...? Varmasti toki myös diffiöljyn jäykkyys ja määrä vaikuttaa, mutta ilmeisesti sinulla on todella jäykkää öljyä verrattuna omaani joten sen suhteen pitäisi kestää kauemminkin kuin minulla (käytän yleensä 2000 tai 5000 öljyä).

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: TeamC TC02T
« Vastaus #81 : 18.05.13 - klo: 22.52 »
No joo aika jäykkää 10k ja 20k öljyä tuli käytettyä ja parin viikon ajojen jälkeen (joka päivä noin tunti tehokasta sahausta) öljy alkoi olemaan aikas loppu...
« Viimeksi muokattu: 18.05.13 - klo: 22.55 kirjoittanut vihku »
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: TeamC TC02T
« Vastaus #82 : 20.12.13 - klo: 18.19 »
Moro,

tuli hommattua taas tällainen kun keväällä vanhan myin pois... Tällä hetkellä pirssissä taitaa olla kaikki hipo osat kiinni mitä on saatavilla. Nyt autossa on kiiinni ratasdiffi ja tarvitsisin hieman ehdotusta öljyksi... Kääntyessä puskee aika lailla veto päällä ja ilman vetoa kääntyy minusta ihan ok. Diffiin ajattelin aluksi laittaa 4000 öljyä. Edessä muistaakseni tämä osa kiinni: http://fi.eurorc.com/product/2430/teamc-brass-front-arm-mount#.UrRsytJdV9I ja se alumiininen castle block ( http://fi.eurorc.com/product/1928/teamc-front-castle-block---cnc#.UrRs7tJdV9I ). Renkaina edessä vakiot ja takana JC double dees. Tekniikkana HW xerun 90A V2.1 ja AR 5.5t moottori (tuo moottori siksi koska sain sen auton mukana ja uutta en viitsinyt ostaa). Pari kuvaa autosta:
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.