Kirjoittaja Aihe: Rata-ajoon tehtävät muunnokset bensa-autoille off ja on road.  (Luettu 1505 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juhamatti

  • Vieras
Monipuolinen kategoria, mutta tuskin tuota kannattaa tehä kummallekkin auto tyypille erikseen.
Eli mitä muutoksia olette tehneet esim tollaselle bash autolle, kuten hpi baja kun olette sen radalle vieneet.
Ite tässä kanssa tullu "vähän" ajettua nyt rataa, ja autoissahan on tota säätöpuolta ihan simona.
Casterit,camberit  ja iskareista puhumattakaan sekä diffeistä.
Ite tässä tuli tuota omaa possua radalla käytetty, joka on nyt on ihan tasainen sorakentttä, mutta ei se ole yhtään helppoa ajaa kun alusta ja kaikki säädöt on jonnekkin hiekkamontulle laitettu.
Mutta ekana tuli heti esiin, tuo alusta on liian korkea.
Pitää saada matalammaksi ja hiukan jäykemmäksi..
Mutta annetaan nyt kaikkien bensa kurkojen kertoa mitä muutoksia olette itse nähneet toimivaksi ja minkälaisella alusta jne...
Sana on vapaa..
Eli ei siis bashaus alustaa, vaan rata-alusta, on tai off road.. :azn:
« Viimeksi muokattu: 19.09.12 - klo: 15.05 kirjoittanut juhamatti »

juhamatti

  • Vieras
Tässä filmi eka ajoista..
Auton kone toimi sinne päin, välitykset liian pitkät ja alusta siis täysin bashailun jäliltä.
rata treeniä
Auto aliohjaa ihan simona ja jarrut kuten bajamiehet tietää, ei ole hyvät ja kun ne takarenkaita vain hidastavat, ei ole hyväksi rata ajoon.
Ja kuten mainitsin, alusta liian korkealla, painopiste liian korkealla jotta tulisi mutkiin etes kohtalaisesti....
Miten muuten bajamiehet olette autojanne matalammiksi saaneet?
Ite eilen otin etuiskarien jouset ja laitin taakse ja takaa ne pitemmät eteen, sai hiukan puotettua painopistettä...
Ja millaset lirkettimet tuonne diffiin ois hyvä tollaselle soralle laittaa?
Nyt kun tein vaihelaatikko rempan, laitoin 2000 jykevämmät silikoonit diffiin, eli tossa filmillä
oli jotakuinkin 3000 ja nyt eilen tuikkasin 5000 sinne, ja sama tuonne iskareiden vahvuuksista, nyt iskareissa on 10w litkut.
Filmissä autossa on hpi:n kallistuksenvakaajat ja mustat jouset, nyt edessä on se jäykin messinkinen ja takana se musta.
Ja tosiaan madallusta autoon nyt eilisen jälkeen tuli jokunen about 15mm.
Välitykset on nyt vakiot ja vaihdelaatikkoon vaihdoin 19t drive gearin, kun se oli 20t koska toi mun peli on alkujaan b malli ja mulla on t mallin renkaat tossa.
Saa nähä miten se vaikuttaa tuohon välityksiin myös..
Toivottavasti positiivisesti :azn:...
Yritetään ottaa filmii kuhan pääsee taas testaamaan..
ps:rata on muuten helppo tehä kenen vain..
Joku urheilukenttä jota ei kukaan käytä ja rengsliikkeestä tusinan verta vanhoja renkaita, ja ajaminen muuttuu paljon mielenkiitoisemmaksi... :wink:

Poissa BeAsT

  • Veteraani
    • Profiili
Jos rata ajoo harrastettas tollasella radalla niin se voisikin olla ihan mukavaa mutta kun ne ei vaan ole tollasia bashaus ratoja  :grin:
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc

juhamatti

  • Vieras
Totakin ku vuorottelee niin ei ala heti jompikumpi tympimään..
Tässä myös talvea odottaa oikein kovasti, pääsee taas sinne laskettelurinteeseen ajamaan,,.
Se oli kyllä törkeen hieno kokemus...
Koneeseen vaan tartteis hiukan lisää paukkuu saada..

Poissa ari-mikael

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
moi MCD kuskit  :wink: juu elikkäs mulla noi vakio säädöt rrv4:ssa niin miten ruveta niistä muuttelemaan tolle radalle parempaan suunta ja kaikki viestit terve tulleita :angel:





                                            Yst:Ari
Savage 4.6 ss ja tyytyväinen :)