Kirjoittaja Aihe: Team Xray T4  (Luettu 126676 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #30 : 22.09.13 - klo: 18.04 »
peitsamo: tukivarret kiinni pohjalevyssä vastaavasti kuin japanilaisissa autoissa (etenkin vrt. Kyosho), vaikuttaa pitoon ja fleksiin sekä kääntyvyyteen.

Tuo on kyllä hyvä ja tervetullut parannus.
Flying Calacucco

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #31 : 23.09.13 - klo: 22.56 »
peitsamo: tukivarret kiinni pohjalevyssä vastaavasti kuin japanilaisissa autoissa (etenkin vrt. Kyosho), vaikuttaa pitoon ja fleksiin sekä kääntyvyyteen. Muita muutoksia voi vaan arvailla. Julkaisu lienee 1-2vkon sisällä niin kaikki speksit tulee selville.

Master Calgar:
Ehkä viisain aloittaa hankkimalla 0-ennakkosäädin, ja TSS-10 luokan mukainen 17.5t moottori. Suomen jälleenmyyjiltä saa kyllä ostettua kelpo laitteet sopuhintaan, joilla saa kilpailuihin osallistuttua.

190mm korit ovat 1/10 sähkötouringiin tarkoitettuja. Leveämmät ovat puolestaan polttisluokkaan. Kannattaa valita perusvarma Mazdaspeed6 matolle, vaikka se ei ehkä niin silmiä hivele, mutta on suoraan sitten kilpailuissa ok ja auto toimii. Auton kun auton voi pilata näyttävällä, mutta aerodynaamisesti kehnolla korilla.

Aloittelijalle uusin malli ei ole se must. Vanhat käytetytkin ovat mainio valinta, etenkin jos kunto&varaosien määrä&hinta kohtaavat.

Pystyisikö tällasella kombolla alottelemaan hyvin http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/reventon-stock-club-race-esc-17-5-motor-combo.html ?

Ajattelin vastariksi jotain http://www.racingfactory.fi/tuotteet/RADIOT-JA-VASTAANOTTIMET-Vastaanottimet/Futaba-R204GF-E-Receiver-4-channel-24G-FHSS-109706 tämän tyyppistä, kun tuo futaban 4pl ohjain jo löytyy.

Vaan entäpä servo? Sen tilalle meinasin jotain sellaista, mitä ei tarvitsisi päivittää (jos esim motti+noparin täytyisi joskus myöhemmin). Mutta en noista on-road autoista tiedä paljon mitään, eli en osaa sanoa, millainen servo olisi toimivin :P Savöxilta jos löytyisi joku jouheva esim. Kun tuossa SC autossa käytän savöxia ja olen siihen tykästynyt kovasti, niin ajattelin että samalta valmistajalta voisi joku yhtä sopiva touringiinkin löytyä?

edit: Kyselen vielä sellaistakin, että millaisia diffiöljyjä/iskariöljyjä touring-autoissa on tapana noin "yleensä" käyttää, eli millä pääsisi hyvin liikkeelle lähdettyä?

Edelleen pahoittelen näin paljoa kysymyksiä, mutta kiinnostus touring-maailmaan on kyllä kova :)
« Viimeksi muokattu: 23.09.13 - klo: 23.06 kirjoittanut Master Calgar »
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa -Jari-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #32 : 23.09.13 - klo: 23.44 »
Pystyisikö tällasella kombolla alottelemaan hyvin http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/reventon-stock-club-race-esc-17-5-motor-combo.html ?

Vaan entäpä servo? Sen tilalle meinasin jotain sellaista, mitä ei tarvitsisi päivittää (jos esim motti+noparin täytyisi joskus myöhemmin). Mutta en noista on-road autoista tiedä paljon mitään, eli en osaa sanoa, millainen servo olisi toimivin :P Savöxilta jos löytyisi joku jouheva esim. Kun tuossa SC autossa käytän savöxia ja olen siihen tykästynyt kovasti, niin ajattelin että samalta valmistajalta voisi joku yhtä sopiva touringiinkin löytyä?

edit: Kyselen vielä sellaistakin, että millaisia diffiöljyjä/iskariöljyjä touring-autoissa on tapana noin "yleensä" käyttää, eli millä pääsisi hyvin liikkeelle lähdettyä?
Toi kombo olisi varmaan muuten ihan passeli, mutta moottori ei ole kisalaillinen vakioluokkaan (TSS-10).

Savöxiltä sopiva servo on vaikkapa TÄMÄ SC-1251MG.

Iskariöljyt esim. Ultimate Racing 35/40, diffiin (taakse) 1000/2000. (Edessä ei vakiona diffiä ole, mutta jos edessä käyttää diffiä niin sinitarraa tai diffi-puttyä.)
Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #33 : 24.09.13 - klo: 00.41 »
Pystyisikö tällasella kombolla alottelemaan hyvin http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/reventon-stock-club-race-esc-17-5-motor-combo.html ?

Vaan entäpä servo? Sen tilalle meinasin jotain sellaista, mitä ei tarvitsisi päivittää (jos esim motti+noparin täytyisi joskus myöhemmin). Mutta en noista on-road autoista tiedä paljon mitään, eli en osaa sanoa, millainen servo olisi toimivin :P Savöxilta jos löytyisi joku jouheva esim. Kun tuossa SC autossa käytän savöxia ja olen siihen tykästynyt kovasti, niin ajattelin että samalta valmistajalta voisi joku yhtä sopiva touringiinkin löytyä?

edit: Kyselen vielä sellaistakin, että millaisia diffiöljyjä/iskariöljyjä touring-autoissa on tapana noin "yleensä" käyttää, eli millä pääsisi hyvin liikkeelle lähdettyä?
Toi kombo olisi varmaan muuten ihan passeli, mutta moottori ei ole kisalaillinen vakioluokkaan (TSS-10).

Savöxiltä sopiva servo on vaikkapa TÄMÄ SC-1251MG.

Iskariöljyt esim. Ultimate Racing 35/40, diffiin (taakse) 1000/2000. (Edessä ei vakiona diffiä ole, mutta jos edessä käyttää diffiä niin sinitarraa tai diffi-puttyä.)

Ok, kiitoksia :)

Tuo moottorihomma on vielä tosiaan hakusessa, kun tuohon SC autoon saa laittaa vähän minkä tahansa (lähes) motin, eikä tarvitse huolehtia niin säännöistä. Täytyy katsella jos jostain noita TSS-10 motteja löytyy ja vähän tutkia, millanen motti pitää olla, jos ei suoraan kuvakusessa lue :P

edit: Oonko ymmärtänyt väärin, vai onko tuo TSS-10 joku junnujen luokka? "nuortenmestaruus" tms? Koitan kyllä tässä opiskella noita luokkia, mutta kun ikää on se 34v, niin tuo nuortenmestaruus-luokka vähän särähti korvaan, että mahdanko ihan sinne enää kuulua, hehe  :grin:
« Viimeksi muokattu: 24.09.13 - klo: 01.06 kirjoittanut Master Calgar »
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa -Petsku-

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #34 : 24.09.13 - klo: 08.41 »
TSS-10 luokassa käytetään LRP/Nosram x12 17,5 koneita. Esim tämä http://www.power-racing.net/catalog/product_info.php?cPath=24_65&products_id=691

Vaikka luokasta jaetaankin nuortenmestaruus niin kyllä sielä ajaa paljonkin vanhempiakin kuskeja TSS-10 luokan pisteistä.

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #35 : 24.09.13 - klo: 10.20 »
Ajattelin vastariksi jotain http://www.racingfactory.fi/tuotteet/RADIOT-JA-VASTAANOTTIMET-Vastaanottimet/Futaba-R204GF-E-Receiver-4-channel-24G-FHSS-109706 tämän tyyppistä, kun tuo futaban 4pl ohjain jo löytyy.

4PL on ainakin minulle ollut hyvä radio, mutta ottaisin antennillisen vastarin, koska radoilla on kuitenkin häiriötä enemmän kuin pihalla tms.

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/RADIOT-JA-VASTAANOTTIMET-Vastaanottimet/Futaba-R203GF-Receiver-3-channel-S-FHSS-24GHz-109582

On se 5€ halvempikin...  :grin:
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #36 : 24.09.13 - klo: 13.44 »
Ajattelin vastariksi jotain http://www.racingfactory.fi/tuotteet/RADIOT-JA-VASTAANOTTIMET-Vastaanottimet/Futaba-R204GF-E-Receiver-4-channel-24G-FHSS-109706 tämän tyyppistä, kun tuo futaban 4pl ohjain jo löytyy.

4PL on ainakin minulle ollut hyvä radio, mutta ottaisin antennillisen vastarin, koska radoilla on kuitenkin häiriötä enemmän kuin pihalla tms.

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/RADIOT-JA-VASTAANOTTIMET-Vastaanottimet/Futaba-R203GF-Receiver-3-channel-S-FHSS-24GHz-109582

On se 5€ halvempikin...  :grin:

Ok, hyvä tietää :P Ajattelin ettei tuo antenniton vastari olisi moksiskaan, mutta tietty ei niitä häiriöitä mielellään ottaisi, varsinkaan vähän isommissa nopeuksissa  :grin:
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa tero

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #37 : 24.09.13 - klo: 14.23 »
Minulla on käytössä tuo antenniton versio, ja mitään ongelmia ei ole ollut sisä eikä ulkokaudellakaan.

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #38 : 24.09.13 - klo: 15.14 »
Minulla on käytössä tuo antenniton versio, ja mitään ongelmia ei ole ollut sisä eikä ulkokaudellakaan.

Onko tuossa eroa sitten noin yleisesti kantamassa antennilliseen verrattuna? Ihan jos jossain isolla parkkiksella testailee, niin piisaako kantamat lähelle samoja, mitä antennilla (esim http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/radiot/vastaanottimet/futaba-r2104gf-high-voltage-s-fhss-4-channel-receiver.html )?
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa tero

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #39 : 24.09.13 - klo: 15.57 »
Vaikea sanoa tuohon vastausta kun olen ajanut vain radalla ja kantama on kyllä piisannut. En tiedä olenko väärässä, mutta olen luullut että ensin katoaa auto näköpiiristä ennen kuin kantama loppuu.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #40 : 24.09.13 - klo: 21.57 »
Voisko tämän sinällään asiallisen yleisen keskustelun siirtää johonkin sopivampaan paikkaan, ettei itse asia hukkuisi tässä topikissa?
Flying Calacucco

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #41 : 24.09.13 - klo: 22.43 »
Juu, pahoittelen offtopicia :)

Mutta noin itse siis tuohon T4 autoon:

Onko tuo pätevä aloittelijan kaara? Olen lukenut että osat ovat kumminkin laadukkaita, mitä rakentajat ovat sitä kehuneet. Jotain päivitysosia on jostain lähteistä vinkattu, esim etupuskuriin jonkinmoinen brace, ettei törmäyksen sattuessa runkolevy lohkeile?

Entäpä sitten nuo etuvetarien päivitys vaikkapa http://www.racingfactory.fi/tuotteet/XRAY-XRAY-T2T3T4-Varaosat/305331-ECS-DRIVE-SHAFT-50MM-WITH-2MM-PINS-HUDY-SPRING-STEEL-1-109815 ? Miten suuri ero noilla olisi ajettavuuteen, elikkä täriseekö noilla vakiovetareilla sen verran, että eron huomaa?

Ei tuohon kaaraan varmaan muuta päivitysosaa kannata harkitakkaan (ellei halua nyt alu ohjausosia)?
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #42 : 24.09.13 - klo: 22.58 »
Noilla vetareilla saat lisää kaasu päällä kääntyvyyttä. Eivät liene must TSS-10 luokassa.
Vakiovetareihin vaihtaisin (en tiedä/muista tuleeko mukana) pinnit, joissa on keskikohta tasainen.
Tärkeä pitää vetarit hyvässä rasvassa niin äänet vähenee ja osia ei tarvi vaihtaa niin usein.

Tärkeintä on hipo-osien sijasta panostaa renkaisiin ja koreihin. Kummatkin ovat kulutusosia, korit siksi kun ne ottaa yleensä törmäykset vastaan.
Säätöosiksi hommata jousia ja eripaksuisia vakaajalankoja.

Tuohon etupään pohjalevyn suojausjuttuun en osaa kommentoida.
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Poissa TeemuS

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #43 : 25.09.13 - klo: 13.32 »
Etupuskurin ylätuki tuli päivityksenä kun muutamat pohjalevyt oli hajonnut kovista kolareista. Alunperin T4 matalampi puskuri on kiinnitetty vain 3 ruuvilla pohjalevyyn eikä ole muuten tuettu mihinkään. Tuo ylätuki siirtää osan törmäysvoimista etubulkkeihin.
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/XRAY-XRAY-T2T3T4-Varaosat/301215-GRAPHITE-BUMPER-UPPER-HOLDER-BRACE-35-MM-109849
www.racingfactory.fi  www.epuarc.fi  XRAY T4´15 XRAY T4´16

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #44 : 25.09.13 - klo: 16.28 »
Etupuskurin ylätuki tuli päivityksenä kun muutamat pohjalevyt oli hajonnut kovista kolareista. Alunperin T4 matalampi puskuri on kiinnitetty vain 3 ruuvilla pohjalevyyn eikä ole muuten tuettu mihinkään. Tuo ylätuki siirtää osan törmäysvoimista etubulkkeihin.
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/XRAY-XRAY-T2T3T4-Varaosat/301215-GRAPHITE-BUMPER-UPPER-HOLDER-BRACE-35-MM-109849

Tuo ei ilmeisesti kuulu kumminkaan kitin mukana nykyään tuleviin osiin, eli kannattaisi varmaan tilata samaan pakettiin tuonkin?

Touringeissa ilmeisesti voi laittaa rasvaa liikkuviin osiin, kun ei taida rata pahemmin pöllytä, edes ulkona?
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa -Jari-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #45 : 25.09.13 - klo: 19.32 »
Touringeissa ilmeisesti voi laittaa rasvaa liikkuviin osiin, kun ei taida rata pahemmin pöllytä, edes ulkona?
Itse laitan vetoakseleiden niveliin Hudy Graphite greasea, muualle ei tarvitse laittaa mitään.
Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #46 : 27.09.13 - klo: 03.15 »
Eikös tuossa muuten ole muovisia ulostuloja, edessäkös ne on?

Miten on niiden laita, eli tarvitseeko mitään päivitystä vai kestävätkö hyvin?

Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #47 : 02.10.13 - klo: 10.31 »
Spoolissa on muoviset ulostulot. Joskus ne hajoavat (yleensä 1 kerrallaan) ja autosta tulee 3 vetoinen.
Alu-ulostulot ja bladet, niillä pääsee aina maaliin vaikka yksi blade hajoaisikin.
Myös on olemassa after market metallisia niitä "tynnyreitä" korvaamaan ne muoviset tynnyrit.

Ei ole omaa kokemusta niistä.


Uusi versio julkaistu:
http://www.teamxray.com/t4/
Muutoksia olikin enemmän mitä arveltiin. Ohjausta, tukivarsia ja bulkkeja (?) on muutettu myös. Iskarit ja iskaritornit kuin T4 versiossa, muuten onkin suuri osa osista päivittynyt.
« Viimeksi muokattu: 02.10.13 - klo: 10.45 kirjoittanut APK »
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Poissa -Jari-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #48 : 02.10.13 - klo: 18.41 »
Vähän yllättävä ratkaisu muuttaa laysaft bulkhead sellaiseksi että spurriakselia ei saa irti ilman että ottaa toisen bulkheadin pohjasta irti. Hankaloituu esim. spurrin, laysaft laakereiden ja hihnojen vaihtaminen.
Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #49 : 02.10.13 - klo: 19.39 »
Mä ihmettelin että edellisessä mallissa oli pakko pitää perä jäykkänä.
Eli mun mielestä tuo taas oli hyvä ratkaisu fleksi säädön suhteen.

Poissa TeemuS

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #50 : 02.10.13 - klo: 20.26 »
"closed" bulkheadit tuli optio-osana muistaakseni kesällä viimevuoden malliin.
www.racingfactory.fi  www.epuarc.fi  XRAY T4´15 XRAY T4´16

Poissa -Jari-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #51 : 02.10.13 - klo: 22.07 »
Mä ihmettelin että edellisessä mallissa oli pakko pitää perä jäykkänä.
Eli mun mielestä tuo taas oli hyvä ratkaisu fleksi säädön suhteen.
Juu fleksin kannalta hyvä ratkaisu, mutta toteutus ei munmielestä ole kovin hyvä verrattuna vaikka T3:ssa olleeseen.
Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #52 : 04.10.13 - klo: 07.31 »
Nyt kun tämä auto on koossa (ei siis 2014 malli) niin kyselisin sellaista, että millaiset välitykset tuonne kannattaisi laittaa?

Tarkoitus siis joskus lähteä kokeilemaan tuota TSS-10 luokkaa ja siihen nyt sitten tilasin sähkötkin jo. Tuossa on nyt paikallaan vakiona tullut 84piikkinen (jos muistan oikein, auto ei ole käsillä) 48P, niin millaista pinionia kannattaisi noin alkuun lähteä kokeilemaan?
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #53 : 04.10.13 - klo: 07.34 »
Nyt kun tämä auto on koossa (ei siis 2014 malli) niin kyselisin sellaista, että millaiset välitykset tuonne kannattaisi laittaa?

Tarkoitus siis joskus lähteä kokeilemaan tuota TSS-10 luokkaa ja siihen nyt sitten tilasin sähkötkin jo. Tuossa on nyt paikallaan vakiona tullut 84piikkinen (jos muistan oikein, auto ei ole käsillä) 48P, niin millaista pinionia kannattaisi noin alkuun lähteä kokeilemaan?
Vähän reilu 4 välitys on varmasti hyvä alkuun. Eli joku 70-75 piikkinen spurri ja siihen sopivaa pinjonia niin mahtuu kyytiin.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #54 : 05.10.13 - klo: 00.13 »
Nyt kun tämä auto on koossa (ei siis 2014 malli) niin kyselisin sellaista, että millaiset välitykset tuonne kannattaisi laittaa?

Tarkoitus siis joskus lähteä kokeilemaan tuota TSS-10 luokkaa ja siihen nyt sitten tilasin sähkötkin jo. Tuossa on nyt paikallaan vakiona tullut 84piikkinen (jos muistan oikein, auto ei ole käsillä) 48P, niin millaista pinionia kannattaisi noin alkuun lähteä kokeilemaan?
Vähän reilu 4 välitys on varmasti hyvä alkuun. Eli joku 70-75 piikkinen spurri ja siihen sopivaa pinjonia niin mahtuu kyytiin.

Oolrait, kiitoksia. Lähden siis tuommoisista välityksistä liikkeelle ja kokeilemaan :)
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #55 : 14.10.13 - klo: 20.53 »
Tilasin tuommoiset piirun verran päälle 4 välityksellä olevat rattaat, mutta autossa on tällä hetkellä välityksenä murto-osan alle 3.

Mahtaako tuolla kolmosella kehdata lähteä kokeilemaan tuohon TSS-10:iin, vai vaihdanko suosiolla tuonne nelosen päälle?

Sitten vielä sellainen, että miten nuo noparin säädöt kannattaisi laittaa? Kun kokemusta ei ole vielä touringista yhtään (hieman kävin testaamassa sähköjen toimivuutta asfaltilla), niin mitkä olisivat hyvät lähtökohdat, mistä voisi lähteä säätämään sitten tarpeen mukaan?

Noparina siis tuommoinen SpeedPassionin Reventon Pro (0-ennakkoasetuksella tietysti) ja moottorina se LRP:n 17,5T.

Renkaiden yms säädöt varmaan kannattaa lähteä tutkailemaan tässä topicissa olevien kuskien säätöjen mukaan, tai ainakin sinne päin, arvelisin :)
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa TeemuS

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #56 : 14.10.13 - klo: 22.01 »
Vaihda aluksi sinne sääntöjen mukainen stock0 softa. Aloittaa voi  D.r.r.s 6, brake 100% , drag brake 0% neutral range 6%. Treeneissä lipo cutoff ja temp cut päälle..
www.racingfactory.fi  www.epuarc.fi  XRAY T4´15 XRAY T4´16

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #57 : 14.10.13 - klo: 22.30 »
Vaihda aluksi sinne sääntöjen mukainen stock0 softa. Aloittaa voi  D.r.r.s 6, brake 100% , drag brake 0% neutral range 6%. Treeneissä lipo cutoff ja temp cut päälle..

Juu tuon softan laitoin heti ensimmäisenä sinne, että pääsee ihan alusta asti totuttelemaan sääntöjenmukaiseen ajoon :)

Kysymys noista jarruista. Kannattaako drag brakea olla lainkaan, vai onko turisteissa tapana sitä käytellä? Kuvittelisin, että tuommoinen 1,4kg painava vehje voisi hyötyäkkin dragista, mutta mistäs minä sen vielä tiedän, kokemattomana :P

Entä onko t4:lla tapana käyttäytyä miten tuommoisella "perus" matolla ajaessa, jos jarrut laittaa 100% ja kiskaisee isommasta vauhdista täysille jarrutukset?

Ehkä tyhmiä kysymyksiä, kun paras varmasti olisi päästä itse kokeilemaan, mutta kun en nyt juuri pääse, niin kiinnostaa tuon auton käytösominaisuudet.
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa -Jari-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #58 : 14.10.13 - klo: 22.53 »
Kysymys noista jarruista. Kannattaako drag brakea olla lainkaan, vai onko turisteissa tapana sitä käytellä? Kuvittelisin, että tuommoinen 1,4kg painava vehje voisi hyötyäkkin dragista, mutta mistäs minä sen vielä tiedän, kokemattomana :P
TSS-10 koneella joutunee jarrua rajoittamaan radiosta EPA:sta, en osaa sanoa kuinka paljon. Jos on täydet jarrut käytössä niin ajosta tulee vaan tökkivää. TSP-10:ssä rajoitin jarrun itse radan ja pidon mukaan yleensä noin 60-80% tienoille. Drag brakea en ole käyttänyt oikeastaan koskaan.

Entä onko t4:lla tapana käyttäytyä miten tuommoisella "perus" matolla ajaessa, jos jarrut laittaa 100% ja kiskaisee isommasta vauhdista täysille jarrutukset?
Koska jarrut vaikuttaa kaikkiin pyöriin niin ei se mitään kovin yllättävää tee, ei spinnaa tms., mutta jos jarruissa on liikaa tehoa (tai jarruttaa liian voimakkaasti) niin se ei lähde kääntymään mutkaan loogisesti, ja riippuen pidosta auto käyttäytyy hieman erilailla. Eli tarkoitin tuolla tökkivällä juuri sitä että esim. huonolla pidolla renkaat lukkiutuu joten aluksi auto ei käänny, mutta kun jarrun päästää niin se kääntyykin liikaa, eli liian voimakkaat jarrut vaan tekee ajamisesta vaikeampaa. Ja samalla tietysti vauhti kuoleutuu, joka varsinkin TSS koneella ajaessa ei ole se nopein tapa edetä.
Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Team Xray T4
« Vastaus #59 : 15.10.13 - klo: 03.26 »
Miten tuo välitys mahtaa olla, kun tosiaan suositeltiin vähän päälle 4 (ja siihen onkin rattaat) mutta tällä hetkellä autossa melko tarkkaan 3:n paikkeilla välitys, niin kannattaako lähteä vaihtelemaan?
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]