Kirjoittaja Aihe: FTT ohjeisto 2013 (2012-)  (Luettu 44045 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« Vastaus #60 : 22.05.13 - klo: 17.45 »
Yllä olevaa viestiä täydennetty.

Poissa Nokka-akseli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • videoita laitteista
Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« Vastaus #61 : 22.05.13 - klo: 20.58 »
Älkää ostako vielä renkaita. Tarkennus tulossa.

Tämähän on hieno lausahdus 3pvä ennen kisoja. Kyllä kelpaa harrastajan taas olla jumakauta, ei nyt vaihdeta niitä sääntöjä jos on aikasemmatkin vuodet menty näin niin mennään nytkin vaihtakaa sit ensivuodeksi sääntöjä kun nyt keskustellaan aiheesta
TSP-10 Tamiya TRF 418, VTR Tamiya TRF 417, Formula Tamiya F104 verII.. 3X Tamiyan kuorma-auto, ei mul muuta olekkaan.... paitsi 4 venettä ja Tamiyan Hi-lift Voittaminen on varmaan kivaa...

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« Vastaus #62 : 22.05.13 - klo: 21.30 »
Pahoittelen tilannetta. Sain eilen tiedon että säännön mukaisia sadekelin renkaita ei ole saatavilla, joten sen johdosta tehtiin tämä muutos. LRP maahantuonti on siirtynyt Hobbylinnalle kokonaisuudessaan ja tästä muutoksesta minulla ei ollut tietoa, joka siis johti tähän tilanteeseen.

Vallitsevan aikataulun ja mahdollisten vaihtoehtojen puitteissa ollaan koetettu tehdä paras mahdollinen päätös asian tiimoilta.

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« Vastaus #63 : 18.09.13 - klo: 15.05 »
Enpä keksinyt parempaakaan aihetta niin kysäistäämpä tässä:
Hankin käytetyn Nosramin 17,5 lankaisen tss moottorin. Monesta paikasta olen lukenut että koneessa pitää olla paikoillaan neljän täplän ennakkopala. Noh, tuossa koneessa on kiinni pala jossa on neljä pientä täplää ja yksi iso. Onko tuo siis oikea, vai pitääkö niitä isoja täpliä olla 4 kpl?

Mistään en löytänyt paljonko palikassa pitää olla merkitty ennakkolukemaksi. Mulla se on 27,5. Onko ennakkopala oikea?

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« Vastaus #64 : 30.10.13 - klo: 23.53 »
Olen hieman nyt ulapalla noitten touring-korien suhteen... Mikäs lista on "laillinen" tällä hetkellä, eli mistä voisi lähteä katsomaan omaan silmään miellyttävintä koria?

MazdaSpeed6 on toki hyvä yleiskori, näin olen kuullut, mutta vaihtoehdoista on aina mukava pohtia jotain hieman erinäköistä, vaikka ovatkin pitkälti samantyylisiä :)
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« Vastaus #65 : 31.10.13 - klo: 00.10 »
Olen hieman nyt ulapalla noitten touring-korien suhteen... Mikäs lista on "laillinen" tällä hetkellä, eli mistä voisi lähteä katsomaan omaan silmään miellyttävintä koria?

MazdaSpeed6 on toki hyvä yleiskori, näin olen kuullut, mutta vaihtoehdoista on aina mukava pohtia jotain hieman erinäköistä, vaikka ovatkin pitkälti samantyylisiä :)
http://news.efra.ws/fileadmin/documents/2013/02/EFRA%20homologation%20Electric%20Track_2013.pdf

Kannattaa tosin muistaa että touringissa ei valita koria silmän mukaan vaan se mikä sopii parhaiten kuskille ja radalle :) Suomessa ovat Speed6 ja lexus protoformilta suosittuja ja Mon-techilta Nazda korit. Bitty design on myös nostanu päätänsä. Itse tosin kun aloitin ajoin ensiksi mazda6 korilla, se oli sopivan puskeva niin oli helppo ajaa.

HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa TeemuS

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« Vastaus #66 : 04.11.13 - klo: 15.23 »
Kuukausi aikaa valmistautua kauden ensimmäiseen kisaan. Koskahan mahdollisesti ohjeisto ja päivitetyt liitteet on tarkoitus julkaista?
www.racingfactory.fi  www.epuarc.fi  XRAY T4´15 XRAY T4´16

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« Vastaus #67 : 04.11.13 - klo: 15.28 »
Tilanteeseen auttaisi jos sähkörataluokilla olisi yhteyshenkilö, tuolla infoa kiinnostuneille:

http://rc10.fi/index.php?topic=79228.0

En osaa nyt lonkalta sanoa millon ehdin/ehdinkö päivittää tai tehdä noita em. dokumentteja kun en ole niitä omiin aikatauluihini sovittanut.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa tero

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« Vastaus #68 : 16.11.13 - klo: 18.34 »
Uutta ohjeistoa tässä odotelaan kuin kuuta nousevaa. Pitäisi akut tilata, ja en haluaisi tilata ns. Vääriä
Muutama viikko enää avauskisaan, eikä mtn tietoa ole tullut.
Ymmärrän kyllä että lajiryhmällä on omakin elämä elettävänä,  mutta pikkuhiljaa voisi infoa tulla.

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« Vastaus #69 : 17.11.13 - klo: 12.33 »
Teen tänään ohjeistuksen ja julkaisen illalla / yöllä. Mitään isoja muutoksia ei ole tulossa, eli siis akkujen osalta EFRA ja ROAR akut tulevat olemaan sallittuina, sekä myös sitten jo olemassa olevien listalla olevien hyväksyttyjen akkujen suuremmalla kapasiteetilla olevat versiot tulevat olemaan automaattisesti sallittuja (ei kapasiteettirajaa laisinkaan enää). Pahoittelen että asia on jäänyt hoitamatta niin luokkayhteyshenkilöltä (irtisanoutunut omasta aloitteesta) kuin lajiryhmän sähköluokkavastaavalta (omat kiireet).

Toinen asia joka on tänä viikonloppuna herättänyt keskustelua on renkaat. Edellisellä kaudella hyväksi todetut Sweep renkaat ovat muuttuneet viimeisimmässä valmistuserässä ja asiaa selvitetään parhaillaan tehtaan kanssa. Uuden renkaat vanne on jäykempi ja rengas on näin ollen hitaampi. Tähän liittyvistä asioista tiedotetaan heti kun aiasta on kerrottavaa. Alustavasti asiasta odotetaan lisätietoja heti maanantaina / tiistaina.


--
Terveisin,
Matti Korvenmaa
Lajiryhmän PJ

Poissa TommyW

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« Vastaus #70 : 20.11.13 - klo: 23.14 »
Moro, uudella kuskilla olisi tarve kilpailunumerolle - mistä/keneltä voi numeron anoa, kun FTT-yhteyshenkilöä ei ole?

Poissa markova

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • http://baanaweb.fi/heihan9/RC%20JA%20MAALAUKSET.htm
Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« Vastaus #71 : 21.11.13 - klo: 10.31 »
Virikuskien osallistuminen pro stock-luokkaan on sallittu tulevalla kaudella? Päivitetäänkö näin ollen myös stanuluokan osallistumisäännöt? Ellei, mahdolliset pro stockissa ajavat virikuskit ajavat kahtena päivänä saaden etua...

Poissa tero

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« Vastaus #72 : 23.11.13 - klo: 23.24 »
Teen tänään ohjeistuksen ja julkaisen illalla / yöllä.
tämähän alkaa venyä mahdottomiin, 2 vko sarjan alkuun enää...........

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« Vastaus #73 : 26.11.13 - klo: 10.28 »
Noniin. Tässä sitten päivitystä tilanteeseen. Kuten aiemmin todettu niin ohjeistoon ei mahdottomuuksia ole tulossa. Pahoittelen että sen kanssa on mennyt pidempään kuin kuvittelin, valitettavasti perhe ja työ vievät aikaa paljon.

Kuitenkin oleellisiin asioihin:

1. Meillä on uusi luokkayhteyshenkilö, joka aloittaa tehtävässään nyt kuluvalle kaudelle. Tehtävään ilmoittautunut henkilö on paljon kuvioissa pyörinyt ja tuttu Pentti Minkkinen. Lajiryhmä toivottaa Pentin mukaan toimintaan.

2. FTT renkaissa jo tuossa aikaisemmin kirjoitinkin ja niiden osalta tilanne tosiaan on, että viimeisimmässä erässä tulleet renkaat olivat eri vanteella sekä eri rengasseoksella. Tämä on aiheuttanut tietysti, että pito on huonompi ja renkaat käyttäytyvät eri tavalla kuin mitä aiemmin on totuttu ko. renkaalla. Asiaa on selvitetty tehtaan kanssa ja sieltä on myönnetty muuttunut seos sekä vanne. Vanteen osalta tilanteelle ei voida mitään, mutta rengasseoksen osalta on mahdollisuus palata vanhaan koostumukseen. Tätä selvitetään parhaillaan tehtaan kanssa, että millä aikataululla tämä onnistuu. Tämän pitäisi selvitä toivottavasti vielä tämän päivän aikana.

Renkaiden osalta parhaimmillaan selvitetään ajaa kisa lävitse joko uudella vanteella ja vanhalla kumiseoksella, taikka sitten vaihtoehtoisesti kokonaan eri renkaalla (esim. LRP CPX jonka tiedetään toimivan hyvin).

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« Vastaus #74 : 26.11.13 - klo: 13.31 »
Hei,
Mikäli nyt olisi tarjolla halvempaa ja yhtä hyvää rengasta niin eikö se kannattaisi muuttaa nyt mahdollisimman pian, meinaan että tuo sweeppi muuttu täysin eri renkaaksi näin ollen ei ole se mitä on valittu 1 tyypiksi.

Nykyinen uusi kumi ja vanne on noin 0.3-05s hitaampi, tiedä sitten mikä on ero muualla kuin tikkurilan high grip matoilla.

Yt,
Jiri Jokinen
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« Vastaus #75 : 26.11.13 - klo: 13.55 »
Sama efekti oli viikonlopun BCR-kisoissa Kiimingissä, olin noin 0.3-0.5s hitaampi uuden erän renkailla.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« Vastaus #76 : 26.11.13 - klo: 14.24 »
Tilanne on kyllä tiedossa mikä on muuttunut ja mitkä on vaikutukset. Asiasta tiedotetaan heti kun on kaikki tiedot ja päätös olemassa.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« Vastaus #77 : 26.11.13 - klo: 17.05 »
Hei,
Mikäli nyt olisi tarjolla halvempaa ja yhtä hyvää rengasta niin eikö se kannattaisi muuttaa nyt mahdollisimman pian, meinaan että tuo sweeppi muuttu täysin eri renkaaksi näin ollen ei ole se mitä on valittu 1 tyypiksi.

Nykyinen uusi kumi ja vanne on noin 0.3-05s hitaampi, tiedä sitten mikä on ero muualla kuin tikkurilan high grip matoilla.

Yt,
Jiri Jokinen
Rengas on kilpailutettu, joten on hyvin vaikeata vaihtaa sitä toiselle maahantuojalle tuosta vaan. Odotellaan nyt vaan päätöstä ja tähän mennessä kaikki säännöt mitkä ovat tulleet ovat olleet hyviä vaikka vähän myöhässä ovatkin. Pientä malttia vaan :) Lajiryhmä luultavasti peittää myös porsaanreiän joka mahdollistaa vanhojen leimattujen sweep renkaiden ajattamisen kisoissa, joka varmistaa tasapuoliset kisat.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« Vastaus #78 : 26.11.13 - klo: 22.28 »
Tänään on asiaa nyt kovasti tässä pyöritelty ja selvitelty eri vaihtoehtoja asian tiimoilta. Lajiryhmä kokoontui tänään puhelimitse tekemään päätöstä asiaan ja seuraavaan on päädytty:

FTT 1 osakilpailussa ajetaan Sweep renkaalla, joka on edellisen vuoden rengasta vastaava muilta, paitsi vanteen osalta. Vanne on sama kuin Sweepin edellisen toimituserän kovempi ja läpikuultavampi vanne.

Tässä asiaan liittyviä seikkoja laajemmalti:

- Edellisen kauden rengassetin vannetta ei ole enää saatavilla ja sen on korvannut tämä kovempi ja läpikuultavampi vanne kokonaisuudessaan.

- Edellisen toimituserän ongelmat johtuvat vanteen ja kumiseoksen muutoksista. Kumiseoksen vaikutus on kuitenkin huomattavasti suurempi kuin vanteen, tästä syystä lajiryhmä uskoo, että edellisen kauden rengas ja insertti varustettuna tällä uudella vanteella tarjoaa hyvän renkaan kilpailukäyttöön Suomen olosuhteissa.

- LRP CPX rengassetin saatavuutta selvitettiin ja kyseistä rengasta olisi ollut saatavissa Suomeen riittävällä toimitusajalla. Kuitenkin pikainen soittokierros kisakuskeille sekä aiemmat kokemukset renkaista toivat hyvin esille kyseisen renkaan liukkauden, joka olisi tuonut ongelmia seuraavissa osakilpailuissa (huonompi pito).

- Sweep toimittaa pikatoimituksena korvaavat renkaat maahantuojalle, joka pitää huolen että renkaat ovat käytettävissä FTT 1 osakilpailussa. Sweep sekä maahantuoja ovat ilmaisseet, että toimitusaikataulu ei ole ongelmallinen.

- FTT 1 osakilpailussa käytössä oleva rengas testataan lajiryhmän valitseman kuljettajan toimesta Tikkurilan radalla heti kun mahdollista (renkaat saatu maahan), jotta nähdään että tämä entuudestaan tuntematon rengas ei ole ns. "täyttä kuraa". Testausta tehdään muutaman akun verran ja kuljettajana toimii henkilö, joka osaa antaa rakentavaa palautetta renkaan toiminnasta. Jos renkaan kanssa tulee ongelmia, niin nykyistä "huonoa satsia" on maahantuojan varastossa riittävä määrä FTT 1 osakilpailun läpi viemiseksi tarvittaessa.

- Kilpailuun osallistujat saavat lunastaa renkaat normaalisti lauantaina (taikka sunnuntaina) ilmoittautumisen yhteydessä. Rengasta siis ei pääse testaamaan ennen kilpailua (kenenkään ei tarvitse muuttaa suunnitelmia).

- Oletettavissa on, että renkaan pito ja käyttäytyminen on lähempänä edellisen kauden rengasta, kuin nyt saatavilla ollutta heikkopitoisempaa variaatiota. Tämän pitäisi tarjota riittävän hyvä pito kaikille FTT sarjan radoille.

- Jos renkaan kanssa ei havaita ongelmia, niin tällä renkaalla tietysti ajetaan koko FTT sarja. Nimenomaan haluttiin löytää ratkaisu, jolla voidaan elää koko FTT sarjan läpi.

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« Vastaus #79 : 26.11.13 - klo: 22.36 »
FTT sarjan koostumus

Ennen kuin laitan sarjasäännöt ulos, niin tässä nyt vielä pikaisesti summattuna FTT sarjan koostumus kilpailukaudelle 2013-2014.

- Sisäkaudella ajetaan kalenteriin merkityt 5 osakilpailua
- Ulkokaudella ajetaan kalenteriin merkitty 1 osakilpailu


Sarja siis koostuu 6 osakilpailusta. Ja kuten sanamuodosta voi ymmärtää, niin kyseessä on SARJA eikä kerta SM aiemmasta informaatiosta poiketen. Tämä johtuen syistä että sarjasääntöjen kanssa ollaan näin myöhään liikenteessä, sekä toiseksi siitä syystä että hallituksen päätös toisen SM arvon myöntämisestä ei ole tullut vielä perille. Tavoite tulevaisuudessa on kuitenkin pitää ulkona erillinen kerta SM kilpailu, mutta tässä vaiheessa sen läpivieminen ei käytännössä olisi ollut hyvä ratkaisu ottaen huomioon ongelmat renkaiden kanssa sekä epäselvät hallituksen päätökset.

Tästä syystä sarjan pistelasku tulee muodostumaan seuraavasti:
- Pisteet lasketaan 5/6 osakilpailusta
- Ulkona ajettavasta Laukaan osakilpailusta (kalenteriin merkitty kerta SM) tullaan jakamaan tuplapisteet


Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että sisäkaudelta voi yhden osakilpailun jättää ajamatta ja silti saavuttaa maksimipisteet.

Ym. pistelasku koskee kaikkia touring -luokkia. C-12 luokan osalta mennään vanhan kaavan mukaisesti.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« Vastaus #80 : 26.11.13 - klo: 22.39 »
Aika reilua ilmottaa tällee puoltoista viikkoa ennen ekaa kisaa, et "tää onkin muuten SM-osakilpailu".

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« Vastaus #81 : 26.11.13 - klo: 22.46 »
Eriytän nämä viestit tästä omaksi ketjukseen FTT 2013-2014 alle samalla kun saan sarjasäännöt vielä muotoiltua. Tässä vielä muutama oleellinen asia:

- Säädinlistaan on päivityksiä (uusia malleja maahantuojilta)
- TSS koneisiin EI muutoksia
- TSP koneisiin lisätty uusi kone GM 97350

Akkujen osalta kuten todettu, niin jatketaan EFRA ja ROAR akuilla. Lisäksi sallittuna automaattisesti entuudestaan listoilla olevien akkujen versiot suuremmilla kapasiteeteilla. Huom! Näiden akkujen on täytettävä muut vaatimukset tietenkin (oikeat mitat, kovakuoriset) ja lajiryhmä voi kieltää akkuja mikäli sääntöpykälää tulkitaan sen hengen vastaisesti.

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« Vastaus #82 : 26.11.13 - klo: 22.52 »
Aika reilua ilmottaa tällee puoltoista viikkoa ennen ekaa kisaa, et "tää onkin muuten SM-osakilpailu".

Etukäteen ilmoitettu oli, tarkoitus on siirtyä kerta SM, mutta asia tullaan tarkentamaan vielä myöhemmässä vaiheessa. Myös ilmoitettu oli, että FTT sarjalla tulee olemaan merkitystä SM arvon jakamisen kanssa. Tosin alunperin FTT sarjaa oli tarkoitus käyttää rankingina, mutta nyt päädyttiin erilaiseen ratkaisuun.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« Vastaus #83 : 26.11.13 - klo: 23.11 »
Lainaus
- TSM-10 luokassa siirrytään kerta SM-kilpailuun ulkokaudella. Lajiryhmä on esittänyt AKK hallitukselle TSM-10 luokalle toista SM-arvoa. Toteutuessaan TSM-10 luokassa SM-arvo jaetaan erikseen sisällä ja ulkona. Sisä SM-arvo jaetaan FTT sarjan mukaisesti kuten nytkin (3/4 osakilpailua periaatteella). Erillinen ulko SM on erillinen kilpailu jossa jaetaan ulko SM titteli. Mikäli esitys hallitukselle ei mene lävitse, niin jaossa on ainoastaan yksi SM titteli, joka jaetaan yhdestä kilpailusta kesäkaudella. Tässä tapauksessa FTT sarja toimii rankingina SM kilpailun erälistoihin jne. Tämä tullaan tarkentamaan kun päätös hallitukselta saadaan asian tiimoilta.

Helposti tuon kyllä ymmärsi niin, että tuo lopussa mainittu tarkennus koskisi juuri tuota mahdollisesti saatavaa erillistä SM-arvoa sisäkisoille. Mutta ehkä se oli vaan allekirjoittaneen yksinkertaisuutta.

Tässä kohtaa nyt sitten kiinnostaa se, että onko järkevää ajaa vain yksi kisa kesällä, varsinkaan tuplapisteillä? Halukkaita järjestäjiä oli kuitenkin se kolme kappaletta, eikä se kerta SM ole enää sotkemassa kuvioita niiden osalta.

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« Vastaus #84 : 26.11.13 - klo: 23.18 »
Järjestäjiä kyllä on kiinteille radoille, mutta kilpailijoita valitettavasti ei. Jos kilpailijoita olisi ollut edellisinä vuosina ulkokisoissa enemmälti, niin tilanne olisi tietysti toinen ja myös osakilpailuita olisi kannattavaa järjestää enemmän.

Nyt kuitenkin kun tuntuu että kaikki haluavat kesällä ajaa jotain muuta luokkaa ja talvella sitten sisällä turistia, niin todettiin että yksi kisa kesällä riittää. Ajat muuttuvat ja luvuista nähtävissä on, että sähköturisti ei ulkona enää yksinkertaisesti viehätä, joten ennemmin annetaan kalenterissa tilaa muille suosituimmille luokille sekä kerhotoiminnalle.

Laukaa valikoitiin ulkokisaksi sen keskeisen sijainnin ansiosta kaikilta paikkakunnilta katsottuna.

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« Vastaus #85 : 26.11.13 - klo: 23.19 »
Vähän jo innostuin, että olis ollu kiva pitkästä aikaa käydä kokeilemassa turistia asfaltillakin kerta-SM kisassa, mutta onneksi voi keskittyä sittenkin koko kesän grossiin!
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« Vastaus #86 : 26.11.13 - klo: 23.49 »
KyPakin kevään ulkokisassa taisi olla yli 40 sähköturistikuskia lauantaina (19 + 23) ja saman kisaviikonlopun sunnuntaina oli polttiksia alle 20 (12+5). Kyllä tommonen 60 auton kisaviikonloppu on kerhoille huomattavasti kannattavampaa järjestää kuin pelkkä vajaan 20 auton polttiskisa.

Mutta nyt mennään näillä. Onnea Penalle uuden tehtävän hoitoon. Varmasti hyvä ja oikea mies asioita hoitamaan. Ens vuonna sitten kuviot selkeiksi ajoissa (...niin ei tarvi vanhojen partojen kiristellä kun SM-sarja tulee puun takaa puolentoista viikon varotusajalla ja treenejä alla tasan nolla). Eiks ni?  :smiley:




Poissa unkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« Vastaus #87 : 27.11.13 - klo: 07.59 »

- Sweep toimittaa pikatoimituksena korvaavat renkaat maahantuojalle, joka pitää huolen että renkaat ovat käytettävissä FTT 1 osakilpailussa. Sweep sekä maahantuoja ovat ilmaisseet, että toimitusaikataulu ei ole ongelmallinen.


Oliko asian yhteydessä puhetta esim maahantuojan kanssa mitä niille väärän kumilaadun renkaille tapahtuu? Eli nythän kuluttajille on myyty tuotetta, jolla ei enää tee yhtään mitään. Voiko käyttämättömät renkaat esimerkiksi vaihtaa uusiin?

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« Vastaus #88 : 27.11.13 - klo: 21.09 »
Kyllähän nyt oikeesti meni maku tästä rengas leikistä!
Vaikka on kuinka kilpailutettu  niin tämä oikeasti on todella jäätävää että Kisoihin sitten mennään renkaalla mitä ei ole päässyt kokeilemaan metriäkään, nyt joutuu äänestää kengillä henk.koht jää kisat ajamatta.

Olisiko oikeasti mahdollista se rangas ottaa uudelleen kilpailutukseen ja valita joku iso toimittaja tai sama mitä käytetään ETS:ssä ne tuskin loppuu tai vaihtuu ilmoittamatta ennen kisaa.

Pahoittelen tässä avautumista, on oikeasti vain tärkeää että saataisiin pysyvä ja hyvä rengas ja aivan sama maksaako 2€ enempi  tai vähempi.

Jiri
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« Vastaus #89 : 27.11.13 - klo: 21.46 »

Olisiko oikeasti mahdollista se rangas ottaa uudelleen kilpailutukseen ja valita joku iso toimittaja tai sama mitä käytetään ETS:ssä ne tuskin loppuu tai vaihtuu ilmoittamatta ennen kisaa.


Jiri

Olisihan se liian helppoa ja mutkatonta, jos suomessa ajettaisiin samoilla kamoilla kun muualla euroopassa.  Suomessa tiedetään aina paremmin mitkä renkaat ja sähköt ja jopa radan pinnat toimivat paremmin kuin esim ETS/EOS kisoissa. siitä se on sitten kiva suomipojan lähteä isoihin kisoihin ajamaan kylmiltään uusilla kamoilla joka kerta. Ja niitä kamojakin voisi tosiaan olla helposti saatavilla. Sehän nyt ei ainakaan käy laatuun!

-Niko
EuroRC / TEK