Kirjoittaja Aihe: FeroX FX 4WD  (Luettu 6311 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
FeroX FX 4WD
« : 13.10.12 - klo: 21.01 »
http://www.mcdrc.com/forum/index.php?topic=1772.0

Mielenkiintoisen näköinen kampe.

Ei vaikuta ollenkaan huonolta soittimelta. BadLuck13 mainitsi mulle tänään moisesta. En ollut koskaan kuullutkaan aiemmin.
« Viimeksi muokattu: 13.10.12 - klo: 22.41 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa ari-mikael

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FeroX FX 4WD
« Vastaus #1 : 13.10.12 - klo: 22.36 »
Aikas hienolta MCD näyttääpi :tongue:  Todella raju peli rajuihin leikkeihin :wink:
Savage 4.6 ss ja tyytyväinen :)

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FeroX FX 4WD
« Vastaus #2 : 13.10.12 - klo: 22.41 »
Ei ole MCD. On vaan keskustelu aloitettu tolla foorumilla. Uusi itsenäinen merkki jolla yhteyksiä Hörmanniin.

Just joo.

Poissa tonij

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FeroX FX 4WD
« Vastaus #3 : 14.10.12 - klo: 02.20 »
itse olen tuota autoa seurannut jo aika kauan ja meinasin moisen ostaa ensi kaudeksi mutta mitä juttuja olen autosta kuullut niin jatkan seuraamista ensi kevääseen saakka ainakin koska siitä ei ole tietoa että jatkuuko auton valmistus ja missä maassa. Autoa voi seurata rc-tune sivustolta foorumin kautta. Sivulle joutuu ns. Parhaimpiin paikkoihin kirjautumisen ja sivustot sisältää runsaasti saksan kieltä.
mutta jos autoa valmistetaan ja valmistusmaa on saksa vielä kevääläkin niin tallistani tämmöinen auto löytyy :grin:
« Viimeksi muokattu: 14.10.12 - klo: 02.35 kirjoittanut tonij »
TRKMANS racing

Poissa tonij

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FeroX FX 4WD
« Vastaus #4 : 14.10.12 - klo: 02.24 »
ja mikä myöskin kuuluu mun vaihtoehtoihin niin on hörrman ht2 x4..auto on nelikko mikä on toteutettu vetareillä takaa ja hydrallisella etuvedolla
TRKMANS racing

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FeroX FX 4WD
« Vastaus #5 : 14.10.12 - klo: 09.36 »
Valtavasti mahdollisuuksia tossa pelissä. Mikä sua siinä huolettaa valmistamisen lisäks tonij?
Just joo.

Poissa manez

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FeroX FX 4WD
« Vastaus #6 : 14.10.12 - klo: 09.57 »
Toi autohan tuli markkinoille pari vuotta sitten. Itse olen myös tota seurannut ja näyttää olevan mark II kehitys malli menossa. Jos tolla kilpailla meinaa niin täytyis ostaa kaksi runkoa, jotta olis osat saatavilla samantien.

juhamatti

  • Vieras
Vs: FeroX FX 4WD
« Vastaus #7 : 14.10.12 - klo: 12.17 »
Mielenkiintoinen konsepti, mutta mulle pari juttuu tulee mieleen mitkä vaatis muutoksia.
Kone on kallistettu ja ilmasuodattimelle ei juuri jää tilaa.

Joku gunther onkin asiasta jo sakemannien foorumilla valittanut.


Aika patenttia... :grin:
Mitään turvakehikkoa ei ole, mutta äkkiäkös tuon ite tekisi.
Painojakauma tuossa on varmasti hyvä ja painopiste on melko alhaalla.
« Viimeksi muokattu: 14.10.12 - klo: 12.20 kirjoittanut juhamatti »

juhamatti

  • Vieras
Vs: FeroX FX 4WD
« Vastaus #8 : 14.10.12 - klo: 12.26 »
Kerran katolleen ja ilmansuodatin läksi ja kakkelit sisälle koneeseen ja naps.. :roll:

Täällä hyviä aktion kuvia autosta.
http://www.bigscaler.de/forum/rc-car-videos-bilder/88148-ferox-fx-4wd-testfahrt.html
Tällänen kaula on melkein pakollinen tohon autoon jos meinaa turvallisesti ilmansuodattimen asentaa.
« Viimeksi muokattu: 14.10.12 - klo: 12.30 kirjoittanut juhamatti »

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FeroX FX 4WD
« Vastaus #9 : 14.10.12 - klo: 12.34 »
Tohon sitten vaan case reed-kone. Ongelma ratkaistu.
Just joo.

juhamatti

  • Vieras
Vs: FeroX FX 4WD
« Vastaus #10 : 14.10.12 - klo: 12.36 »
Se vois kyllä toimia :azn:

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: FeroX FX 4WD
« Vastaus #11 : 14.10.12 - klo: 15.57 »
Ensimmäinen 4wd bensakrossari joka ei näytä aivan järkyttävältä...

Eihän tuohon tarvitsisi kuin 1/8 (ja 1/10) krossareiden nykytyylisen "cab foward" korin niin ilmansuodatin mahtuisi hienosti korin alle...

Old fart

Poissa IIVONEN

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: FeroX FX 4WD
« Vastaus #12 : 14.10.12 - klo: 16.02 »
Jostain luin että Ferox innovaito on myyty pohjoisamerikkaan. Saas nähdä häviääkö kokonaan sinne Amerikkaan. Kuvat on komeita mutta  en löytänyt yhtään videota  auton menosta (video kertoisi miten toimisi radalla).  Voipi olla vielä kehittämistä.
Ei ainakaan suurta menestystä 2012  nelkku EM:ssä
« Viimeksi muokattu: 14.10.12 - klo: 16.14 kirjoittanut IIVONEN »

juhamatti

  • Vieras
Vs: FeroX FX 4WD
« Vastaus #13 : 14.10.12 - klo: 16.29 »

juhamatti

  • Vieras
Vs: FeroX FX 4WD
« Vastaus #14 : 14.10.12 - klo: 16.38 »
Joku ameriikan hemmo kertoo autostaan, ostanut sen Saksasta ja rakastui siihen heti :grin:
http://www.rcuniverse.com/forum/m_11038781/anchors_11038783/mpage_1/key_/anchor/tm.htm#11038783

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FeroX FX 4WD
« Vastaus #15 : 14.10.12 - klo: 16.45 »
No sieltä tulikin kuvista vastaus että miksi tota ei tartte enää miettiä. Avonaiset diffit.... ei helv....
Just joo.

juhamatti

  • Vieras
Vs: FeroX FX 4WD
« Vastaus #16 : 14.10.12 - klo: 17.08 »
ite just katoin samaa, ei kovin p*skaselle radalle vois mennä ajamaan, jotain mattorataa ehkä kiertää..

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FeroX FX 4WD
« Vastaus #17 : 14.10.12 - klo: 17.11 »
Toi on rata-auto krossin vaatteissa, ei muuta. Onneton esitys. Ehdin innostua jo mutta nopeesti se loppui.
Just joo.

Poissa Majuri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FeroX FX 4WD
« Vastaus #18 : 14.10.12 - klo: 20.36 »
Mutta eihän nuo diffit oo mikään ongelma suojata ! Jos nyt on vain siitä kiinni
Toiset tekee mitä osaa , mie teen mitä haluan
Mahdoton vie hieman enemmän aikaa

Poissa tonij

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FeroX FX 4WD
« Vastaus #19 : 15.10.12 - klo: 01.39 »
tuo auton avonaiset diffit tai putsarit ei minua ainakaan huolestuta yhtään. autohan on ihan täys verinen kilpapeli eikä bashaus lelu. mitä tän vuoden em-kisojen menestyksestä niiin sain kuvan että heillä vaan ei ollut semmosta kunnon heikkilää tai kreicikkiä mitkä ajaa vaikka takaperin kovempaa kuin muut.

tämä mikä tuli mulle virallisena tietona ja viestinä sunnuntaina, on auton hankinnassa jarruttanut....
ja vähän rahakin koska niinku manezi sanoikin niin autoja olisi pitänyt hommata kaksin
Ferox owners and fans,
 
Ferox has officially been purchased and the inventory will be coming to the U.S. in the next few weeks. I'll be updating you all on the progress of new parts and new machines. We will have some new and used v1's that will be immediately available. All of the new (V2) parts will be 100% compatible with the v1's so current v1 owners will be able to upgrade to the v2 status machine without concern. Also, the level of craftsmanship will be of the highest standard. All of the chassis\frame\ and drive-line components will be made right here in North America. Hendrik (Ferox Designer) has graciously decided to stay on to assist with further development of the car. A few forum members have already been tasked with testing\development of both the FX-2WD and FX-4WD, prior to launch both of the vehicles will have been tested on various tracks (by the new Ferox team drivers) across different locations around the globe.
 
Thank you,
 
Len
« Viimeksi muokattu: 15.10.12 - klo: 02.06 kirjoittanut tonij »
TRKMANS racing

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FeroX FX 4WD
« Vastaus #20 : 15.10.12 - klo: 08.09 »
No ei minuakaan nuo avonaiset diffit pelota. Eihän muissakaan merkeissä esimerkiksi keskidiffiä ole suojattu millään tavalla ja ihan kivasti nuo näyttää rataa kiertävän.

Tottahan se on jotta etu- ja takadiffi saa sisäänsä hiekkaa ja muuta kuonaa enemmän kuin keskidiffi, mutta tuo auto on kyllä minun mielestä erittäin mielenkiintoinen toteutus.

Poissa tonij

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FeroX FX 4WD
« Vastaus #21 : 10.11.12 - klo: 10.17 »
feroxilta ilmestyy viikonpäästä v2 4dw autosta. eilen ilmesty uus versio 2wd:stä ja auto on muuttunut aika paljon sirommaksi.




4wd auton kori on jo julkistettu.



TRKMANS racing

Poissa manez

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FeroX FX 4WD
« Vastaus #22 : 10.11.12 - klo: 22.25 »
Niinpä ilmestyy ja 4wd mallia tehdään oikeen huikea 30 kappaletta vuodessa. Tais tämäkin konsepti hautautua tonne amerikkaan.

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FeroX FX 4WD
« Vastaus #23 : 11.11.12 - klo: 01.26 »
 Mitä järkee suunnitella ensin auto ja sit rajoittaa valmistus muutamaan kappaleeseen??

Auton hinta pompsahtaa ihan mukavalle tasolle jotta saadaan suunnittelun kulut katettua ja uskoakseni kukaan ei hyödy taloudellisesti millään tavalla tuollaisesta touhusta. Mut niinhän se on aina ollut jotta köyhät ne rahaa miettii, rikkaat tienaa miettimättä.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FeroX FX 4WD
« Vastaus #24 : 11.11.12 - klo: 07.36 »
Mitä järkee suunnitella ensin auto ja sit rajoittaa valmistus muutamaan kappaleeseen??

Jos auton valmistajan työstökoneet tekee 99% ajasta tuottavaa alihankintatyötä, eikä päätoimiala ole RC autojen valmistus, niin siinä "väliajalla" keretään tekemään muutama piensarja auton osia.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FeroX FX 4WD
« Vastaus #25 : 11.11.12 - klo: 19.24 »
Juu, varmaan menee siinä sivussa kivasti, mutta mitä huhuja itse olen kuullut niin tuonkin auton osaset tehdään kiinassa.

Ei kait kiinalainen tee mitään piensarjoja halvelmalla kun kunnon liukuhihnatuotantoa??

Ja ne suunnittelun kulut kun jakaa esimerkiksi 1000 auton kesken niin luulisi kappalehinnan putoavan jonkun satasen.