Kirjoittaja Aihe: HPI WR8  (Luettu 46431 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa OskuK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI WR8
« Vastaus #60 : 13.03.14 - klo: 05.03 »
Kaksi peukkua videosta! Harvoin näkee videota missä on mitään ajatusta ja sitte kun on kaksin käsin sitä, niin  täytyy kumartaa!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI WR8
« Vastaus #61 : 13.03.14 - klo: 09.22 »
Huomasin itsekin jälkeenpäin omaa suoritustani analysoidessa, että hoin liikaa noita energiatasoja. Kaikki dialogi on 100% improvisoitua niin jotenkin sitten vain tulin hokeneeksi tuota.

Alunperin making offia ei välttämättä edes pitänyt tulla, vaan Sepi vaan kuvaili meidän puuhiamme Lumialla ja minä aloin sitten jostain syystä vetää sellaista kieli poskessa kusipääohjaajan roolia ja siitä se ajatus sitten lähti :)

Hehheh, totta, siitäkin huolimatta (ja sen takia) ihan sairaan hyvää duunia!!

Tulin tässä sattumalta flunssan kourissa katsoneeksi ja kyllä piristi, kiitos!
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa OskuK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI WR8
« Vastaus #62 : 14.03.14 - klo: 02.00 »
Alunperin making offia ei välttämättä edes pitänyt tulla, vaan Sepi vaan kuvaili meidän puuhiamme Lumialla ja minä aloin sitten jostain syystä vetää sellaista kieli poskessa kusipääohjaajan roolia ja siitä se ajatus sitten lähti :)

;-) Tuli tämäkin katsottua. Aika mainio!
Joskus pönttö alkaa rullaamaan, kuten mulla ja kaverilla Lapissa. Syvissä vesissä ;-)

Poissa filler

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI WR8
« Vastaus #63 : 19.08.14 - klo: 11.28 »
Hola,
Tuli ostettua pojalle tuollainen wr8 ja ihastuinhan siihen sitten itsekin. Siispä näyttää kovasti siltä, että tästä tulee isä-poika harrastus meille. Pojan auto on ihan vakio 2s akuilla ja saa semmoisena pysyäkin, ennen kuin oppii hallitsemaan autoa joskus paremmin.

Itselläni ei ole minkäänlaista kokemusta rc autoista, mutta silti päätin lähteä rakentamaan myös itselleni wr8 autoa ihan palikoista. Ebay ja aliexpress tulleet kovasti käyttöön nyt ja paypal on vinkunut.
Autoni rakennan lähes kokonaan optio osista, eli alumiinia ja hiilikuitua mahdollisimman paljon. Olisi kai hyvä jättää esim. alatukivarsia muovisiksi sulakkeiksi törmäilyjä varten, vaan alumiinista on nekin jo tulossa. Diff- ja gearshaftit tilattu mallia HD, kun taitavat olla hieman pehmeää vakiona?

Kysymyksiä minulla varmaan ilmenee tässä syksyn mittaa paljonkin, mutta josko muutamaan kysymykseen pyytäisin neuvoja jo nyt:

Moottoriksi tulossa 2150kv 6-pole, joka ilmeisesti Tenshockin tekele (oli pakko ostaa, kun mukamas halvalla sain). Uskoisin, jotta saan tuon jotenkin sovitettua autoon. Mutta mikä ESC olisi tuohon hyvä ohjailemaan 4s sähköillä?
Mielessä pari vaihtoehtoa: Turnigy Trackstar 150A gen 2, Hobbywing Xerun 150A, Castle Mamba monster 2. Jostain lueskelin, jotta Xerun ei välttämättä toimisi parhaiten yhteen Tenshockin kanssa ja 6-polena, mutta mikä toimisi "varmuudella"?

Jos nyt jollain muotoa saan nuo sähköt mahdutettua autoon, niin mikä olisi hyvä ratastus? Vakio spurri taitaa olla 46t ja rinnalle minullla tulossa myös 42t. Minulla ei ole mitään käryä, mikä olisi hyvä rataskoko moottoriin? Tarkoitus saada paketti kulkemaan 4s sähköillä ja vakio autoa lujempaa sais tietysti myös kulkea, kun eihän isin auto saa pojan autolle jäädä:)

Iskareiksi ajattelin kokeilla gmade xd piggyback (85mm eye to eye). Saakos noihin eri jäykkyisiä jousia jostain (itse en vielä löytänyt)? Kuinka moni reikäisellä sylinterillä nuo olisi hyvä kasata tuohon autoon ja millä öljyillä?

Entäs diffiöljyt eteen ja taakse. Laitetaanko ja jos niin minkä jäykkyisenä?

Toivottavasti noobi ei ole nyt ajautumassa täysin metsään tämän kanssa , mutta olisin kiitollinen kaikesta avusta ja mielipiteistä, kiitos.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI WR8
« Vastaus #64 : 19.08.14 - klo: 11.33 »
missä ajat sillä? se varmaankin vaikuuttaa aika paljon kaikkeen muuhun..
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa filler

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI WR8
« Vastaus #65 : 19.08.14 - klo: 11.48 »
Tarkoitus ajella niin asfalttiradalla, kuin hiekkaradallakin ja mahdollisuuksien mukaan Hobbylinnan:n sisäradalla talvella jos sinne huolivat. Täällä Raisio/Turku alueella siis haaveena ajella mahdollisimman monipuolisesti, mitä noilla autoilla nyt pystyy...

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI WR8
« Vastaus #66 : 19.08.14 - klo: 12.58 »
asfaltti ja hiekka (hiekka ei kyllä oikein kunnolla sovi millekään RC autolle) vaativat erilaiset setupit. no toki voit vetää siltä väliltä eli laittaa "jotain". Mutta kyllä hiilikuitu sun muu menee hukkaan jossain hiekalla.. teräs spurri vähintäänkin sitten ..
asfaltille aika jäykkää iskaria ja jousta, diffit myös edessä (ja keskellä) takana löysempi.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI WR8
« Vastaus #67 : 19.08.14 - klo: 13.02 »
Matala ja pitkä keula ovat ongelma heti jos radalla on vähäkin hyppyreitä. Oma kokemus on toisesta autosta mutta etupuskuri kannattaa vaihtaa SC-malliseen jos haluaa ajaa hiemanki epätasaisemmassa paikassa.

Poissa jannekoskinen

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HPI WR8
« Vastaus #68 : 19.08.14 - klo: 14.44 »
Omistan myös turun seudulla kyseisen menopelin, hobbylinnan radalla menee yllättävän hyvin vakio jousituksella ja vakio rengastuksella. Jos haluaa ajaa jyrkkälässä pitää ostaa nuo wr8 ralli renkaat tai 1.9 beamssit niille ralli vanteille kunhan mikko ottaa hobylinnan varastoon niitä. Onko ketään muu saanut noita etupään camberlinkkejä hajalle? Pitää myös sanoa että on hauska auto ajaa vakiona koska liikaa tehoa ja kumit joiden seos on hieman liian kova.
Liian monta auto tähän tilaan

Poissa filler

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI WR8
« Vastaus #69 : 19.08.14 - klo: 15.14 »
Njoo, tiedossa on ettei kyseinen auto taida olla erinomainen millään alustalla, vaan ajettavissa kuitenkin suht monipuolisesti useammalla pinnalla. Etupuskurihan tuossa on ihan fiksusti käännetty ylös jo vakiona, joten jotain ilmaa luulisi silläkin pystyvän ottamaan ainakin netti videoiden perusteella. Renkaitakin tarkoitus katsoa jyrkkälää ja asfalttirataa ajatellen useampi setti.
Mutta eniten askarruttaa juuri nyt tuo ohjainyksikkö, onko kenelläkään siihen antaa jotain kommenttia ja samoin pinionin osalta (16t, 17t, 19t...>20t)?
Oletko Janne kuinka pystynyt wr:n kanssa jyrkkälässä ajelemaan, onko ihan tuskaa, vai saako iloa irti? Oletko mahdollisesti milloin kysyiselle radalle menossa seuraavan kerran wr:ää pyöräyttämään, josko tulisin katselemaan ja konsultaatiota kyselemään?

Poissa jannekoskinen

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HPI WR8
« Vastaus #70 : 19.08.14 - klo: 16.08 »
mahdollisesti torstaina olisin tulossa jyrkkälään seuraavan kerran jos säät sallii ja tuo jyrkkälässä ajo sujuu ongelmitta suurimmaksi osaksi jos ei ole liian ahnaasti menossa kurveihin. Omassa yksilössä on vakio 16/46 rattaistus, sillä moottori kuumenee 2s ajeluissa hieman. Olen myös yrittänyt etsiä muita koreja kuin tuota fiestaa tähän koska haluaisin vanhemman tyylisen ralliauton tästä tehdä, mutta ainoat vaihtoehdot näyttäisivät olevan tbg repro korit ja ne pitäisi tilata jenkkilästä.
Liian monta auto tähän tilaan

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI WR8
« Vastaus #71 : 19.08.14 - klo: 17.06 »
Mä sanoisin että ota pinjoneita 16t, 18t ja 20t. Siitä löytää kyllä sopivat eri ajopaikoille.
EXC125

Poissa filler

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI WR8
« Vastaus #72 : 19.08.14 - klo: 17.49 »
Toivotaan torstaista sateetonta, vaikka heikolta vaikuttaa juuri nyt. Uskoakseni pro-line kuplan koppa (PL3238-63) on sopiva tuohon päälle, mutta itsekin toivoisin edes jonkinlaista valikoimaa tuohon.

Kiitos Emppu ratasvinkeistä.

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI WR8
« Vastaus #73 : 19.08.14 - klo: 21.03 »
Oleppa hyvä. Suosittelisin moottoriksi myös suurempi KV-arvoista eli enemmän kiertävä koska auto on erittäiin kevyt noille sähköille. Mutta kokeile ihan rauhassa noilla ja ala siitä päivittelemään :)
EXC125

Poissa Gorde

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI WR8
« Vastaus #74 : 15.07.15 - klo: 19.33 »
Herätellääs tätä   :azn:

Itse kauppasin Traxxasin Slashin pois kun olin lopettamassa harrastusta, mutta syystä tai toisesta WR8 Flux on nyt sitten rantautumassa rantautumassa tänneppäin. Ajeleeko kukaan kukaan enää näillä? Mikä olisi sopiva akku?  Kiva olisi kuulla onko näissä tapahtunut kehitystä yhtään?

Poissa yazca

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI WR8
« Vastaus #75 : 13.10.15 - klo: 20.00 »
Mulla tällänen v2014, en tiiä mitä kehitystä on tapahtunut mutta pirun hauska auto...

No nyt hetki leikitty, edel. pirun hauska, korien ja renkaiden saatavuus suomessa vähän heikko...
« Viimeksi muokattu: 15.10.15 - klo: 20.25 kirjoittanut yazca »
Sähköt : Ford Bronco CR-01, Jeep CC-01,  EREVO 1/16.