Kirjoittaja Aihe: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012  (Luettu 18268 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
« Vastaus #30 : 21.10.12 - klo: 17.34 »
Selvä.

Tulee mullekin enemmän treeniä ja ehdin saamaan auton setupin kuntoon ennen itse kisaa ettei tartte ajella sielläpäin olevalla autolla niinkuin tuli taas tehtyä.

Pääsis vielä kovempaa ja vois seuraavassa kisassa osallistua tuupilla molempiin luokkiin.


Ps: tuossa oli hieman sarkasmia, mutta myös totuuden poikasta... kokeneemmat menee vielä kovempaa mitä enemmän treeniä heille sallitaan.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
« Vastaus #31 : 21.10.12 - klo: 17.42 »
Vapaata treeniä en hyväksy.
Mutta sen sijaan pidempi erätreeni voisi toimia.
Silloin tietysti tulee esille se että moottorin lämpö voi nousta.
Hamittaa tätä lukemista sen takia että kisajärjestelylissä tai puitteissa tai radassa ei todellakaan ollut muuta kuin kehuttavaa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
« Vastaus #32 : 21.10.12 - klo: 17.46 »
Kiitoksia Nickelle ja Hoffalle hienosti hoidetusta tulospalvelusta, sekä Jerzille buffasta.

Kisat sujuivat hienosti ja tuomaroinnista plussapisteet. Tuomareilta jäi, aina jää, paljon näkemättä mutta myös joitkin tilanteet saivat oikean tuomion.

Omat ajot sujuivat varsin hyvin ottaen huomioon, etten ole SC:llä ajanut moneen vuoteen, enkä tällä autolla kuin yhtenä iltana ennen kisoja. Saa nähä jaksaako perurossarilla enää paljoa ajaakkaan. Tuuppi SC on sopivan rauhallinen ja helppo ajettava, mikä tekee kisaamisesta mukavaa.

"Vapaa rata" aamulla ennen kisoja on periaatteessa ihan ok juttu - kun kisoissa on rajallinen määrä kuljetajia. Jossain vaiheessa, kun kuljettajia on enemmän vapaat treenit ovat epäreilut, toiset mahtuvat lauteille ja toiset eivät. Jotkut ajavat tuupillaan koko 15 min akullisen, kun taas toinen 2 min, menee säätämään, eikä mahdukkaan takaisin lauteille - onko tämä reilua?

Jos viralliset erätreenit alkavat myöhään, kuten eilen 9:30 ja halutaan suoda mahdollisuus treeniin ennen erätreenejä kannattaisi sekin tehdä hallitusti. Aikanaan ajettiin erätreenitkin "vapaasti" siten, että klo 9:00-10:30 oli jaettu 6 min lohkoihin. 5 min ajoa 1 min vaihto. Jokaiseen lohkoon mahtui 10 kuljettajaa ja ilmoittautumislista oli korokkeen vieressä. Listaan sai laittaa yhden varauksen kerrallaan, eli kun tuli ajamasta sai laittaa uuden varauksen. Ajamaan odottavat kuljettajat pitivät huolen milloin ajavien aika päättyi. Tämä järjestely toimi oikein hyvin, vastaavaa käytettiin Oulun PM-treeneissäkin.
Old fart

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
« Vastaus #33 : 21.10.12 - klo: 17.50 »
Vapaata treeniä en hyväksy.
Mutta sen sijaan pidempi erätreeni voisi toimia.
Jerzi
Mielummin kaksi lyhyempää kuin yksi pitkä. Jo lyhyessä ajassa huomaa jos autossa on säädettävää ja toisessa lyhyessä vedossa pääsee testaamaan säätöjen vaikutuksen. Eli mielummin 2x3 min kuin 1x6...
Old fart

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
« Vastaus #34 : 21.10.12 - klo: 21.39 »
Kiitokset taas kerran järjestäjille :smiley:

Kivaa oli koko rahalla ja ajokin sujui hetkittäin molemmilla kuskeilla.

Onko joku lukuisista kuvaajista saanut videoita tuubiin?

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
« Vastaus #36 : 21.10.12 - klo: 22.09 »
Hurjaa on nicken ja durangon meno!! mahtoi kuumottaa hieman kun auto jäi hyndän reunaa vasten jumiin!
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
« Vastaus #37 : 21.10.12 - klo: 22.26 »
Hurjaa on nicken ja durangon meno!! mahtoi kuumottaa hieman kun auto jäi hyndän reunaa vasten jumiin!

Heh, toi oli päivän heikoin suoritus, jatkuvasti virheitä eikä oikein saanu rytmiä ajamiseen. Onkohan kellään nelkkujen toista finaalia videolla?

Onneks oli kaulaa sen verran että corrikunkun pikku hipaisu ei saanu muutaman mutkan liukkauden lisäksi enempää vahinkoa aikaiseksi  :wink:
« Viimeksi muokattu: 21.10.12 - klo: 22.34 kirjoittanut Nicke »

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
« Vastaus #38 : 21.10.12 - klo: 23.02 »
Joo, numerot oli liian ohkasella fontilla, sen huomasin heti kun treenikierroksella lauteilta autoihin päin katsoin, toi korjataan ens kisaa varten.

Numeroitten sijainnin ja sen että jos on autossa on monta eri numeroa saisi helpolla ratkaistua niin että vaikka viimeisen treenikierroksen jälkeen katsastetaan autot ja tarkistetaan numerot samalla. Vaikka kyllähän jokaisen kuskin pitää pystyä katsomaan että autossa on numero paikallaan.

Katsotaan tuota kiinteiden numeroitten tilannetta keväämmällä uudestaan, talvi mennään kuitenkin nyt kiinteillä numeroilla.

Aiemmisssa SC Cupin kisoissa ei ole treenausta rajoitettu eli rata on ollut auki aamulla sekä pidemmissä tauoissa päivän aikana. Sama olisi varmasti järjestynyt nytkin jos tämä olisi ollut järjestäjien tiedossa.
Suuremmalla porukalla voi tosiaan tulla tilanteita että lauteille meinaa ruuhkaa syntyä, mutta siinä tilanteessa paikalliset voisivat jättää ylimääräisen treenauksen väliin ja antaa radalla kertaakaan ajamattomille tilaisuuden tutustua rataan sekä koittaa auton toimintaa.

Itse olin myös sen verran ajoissa paikanpäällä että olisin yhden tai kaksi alullista käynyt ajamassa koska ei tällä kokemuksella uutta rataa kovin nopeaan opi.

Järjestelyistä huomaa että kisoja on vedetty paljon, sen verran jouhevasti homma meni eteenpäin, isot kiitokset Nickelle ja kumppaneille
Kiitokset myös tuomareille hyvin hoidetusta hommasta (huonoista numeroista huolimatta). Varmasti jotain jäi huomaamatta mutta kaikkea ei vaan voi nähdä.
1/3 alkuerät ja 2/4 finaalit oli hyvä valinta.
Radasta en aluun tykännyt yhtään mutta kunhan muutama alkuerä oli ajettu ja rata alkoi olemaan tutumpi ja tolpatkaan ei enää niin paljoa häirinny niin aloin tykkäämään radasta erä erältä enemmän.

Omat kisat meni totuttuun tyyliin, koheltamista ja liikaa yritystä. Paikka C-finaalissa on jo vähänkin liiankin tuttu, mutta ei vaan vauhti riitä ylempään finaaliin.
Finaalissa saatiin kuitenkin hieno kisa aikaiseksi.
Kahdessa finaalissa onnistuin töpeksimään itseni taas viimeiseksi viimeistään toisella kierroksella, joka ei tehnyt hommaa helpoksi. Onneksi sentään niissä kahdessa muussa töpeksintä tiputti vain kolmos ja nelos paikoille.

Kiitokset myös EuroRC:lle ja tottakai kaikille kisailijoille joita olikin ennätymäärä SC cupin historiassa, jatketaan samaan malliin seuraavassa SCWC kisassa Nokialla.
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa Stinde

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
« Vastaus #39 : 21.10.12 - klo: 23.06 »
Hyvät oli kapinat, kiitokset puuhamiehille.
Buffassa oli taas maistuvat pöperöt.. nami nami  :tongue:

Seuraavaa kisaa odotellessa pitää reenata sormen koukistajaa.. ettei tule tilille toista
"Päivän näyttävintä radalta poistumista"  :laugh:
Assolla ajanottolinjan hypystä... aina ajajakorokkeen taakse asti.

-Timppa #26
FG ChallengeLine #26
RS5 T15 #26

Poissa Roudari

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
« Vastaus #40 : 21.10.12 - klo: 23.47 »
Tosi iso kiitos PKSRCA:n porukalle, hienot oli kisat! Plussia niin paljon ettei kaikkia voi tässä edes mainita :smiley:

Omaan suorittamiseen en ollut ihan tyytyväinen, mutta onneksi tehdyt virheet olivat selkeitä ja helppoja analysoida... Menestystä ei tullut, kokemusta kuitenkin. Tuupin C-finaaleissa pari kertaa meinasi harmittaa kun jäin "jyrän alle" kun kiireisempi kilpakumppani yritti hieman liikaa, mutta se tunne meni nopeasti ohi. Enkä toki itsekään osannut välttää kaikkia osumia. Koitan ottaa moisista opiksi ja toivon, että muutkin niin tekevät.

Kaiken kaikkiaan kiva päivä Tikkurilassa, mukavia ihmisiä ja hyvä tunnelma. Ai niin, ja vauhdikasta pienoisautokilpailua.

Muutama kuva: http://roudari.kuvat.fi/kuvat/Sekalaisia+kuvia.+Miscellaneous+pictures./RC/2012+Short+Course+Winter+Cup+I+Vantaa/
Ensimmäinen RC-auto oli Graupner (Kyosho) Renault Alpine 310, vuonna 1982. Siitä se alamäki alkoi.

Poissa anzi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
« Vastaus #41 : 22.10.12 - klo: 01.46 »
Kiitos kilpailujen järjestäjille.

Rata,aikataulu,kuulutukset,puffa,mekkaustilat,ym....kaikki toimi kiitettävästi.

A-finaalien kärkikuskien tiukkaa kilvanajoa oli hieno seurata.

Kiinteät numerot taisivat tuoda turhaa vaivaa järjestäjälle, kilpailijoille ja tuomareille.Isot eräkohtaiset numerot kylkiin kun on kerran autoissa pintaa mihin liimata.

Pieni ongelma oli finaaleissa tuo tungos ajajakorokkeella kun 11 miestä sovitetaan lauteille, eikä asiaa helpottanut sekään kun joku keksi että mennään  alkuerien tulos järjestyksessä korokkeelle kun ekat otti paikat hiukan väljällä jaolla niin perästä tulevalle jäi jäljelle toisen rivin paikka, no sai sitä autoa siitäkin pikku sivuasennossa ajettua. Joten itse olisin mieluummin ajanut vähemmän finaali lähtöjä jaettuna useampaan erään, mutta tosiaan meni se näinkin kun vielä kokopäivän kiusaanut diffikin laukesi niin että jäi kuitenkin ajot kesken... viimeisen erän ajaneet kuskit olikin tyytyväisiä kun lauteilla oli tilaa kun kaksi  kuskia oli vikasta erästä poissa.

Tuomarointi vaikutti toimivan ainakin sen mitä muita finaaleja katsoin niin aiheesta stoppareita jaettiin. Aikaisempaa kokemusta ei correista ole ja oma autoni ajeltiin huolella ulos kahdessa finaalissa ekalla kierroksella en tiedä kuuluuko luokan henkeen tuo vai olinko vaan hiukan hätäisemmässä erässä ja noitahan ei tuomari voi millään nähdä ekan kierroksen hulinassa, enempi toivoisi kanssa kilpailijoilta malttia.

Kaikkinensa hauska päivä kiitos ja kumarrus siitä.

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
« Vastaus #42 : 22.10.12 - klo: 10.02 »
Kiitokset hyvin järjestetyistä kisoista.

Oli kyllä kiva ajella, kun osallistujia oli noin paljon. Oli myös opettavaista seurata kärkikuskien menoa. Hyvä että mukana oli myös ”huippukuskeja” muista luokista.

SC-2 –luokan aika-ajot ei oikein mennyt omalta kohdalta putkeen. Ekassa keskeytys tekniseen ongelmaan ja toisessa B-finaalipaikka meni viimeisen kierroksen ulosajoon ja 34s kierrokseen... Kolmannessa oli sitten useampi moka.

Toisaalta B-finaalissa en olisi pärjännyt ja nyt C-finaalissa oli tiukka kisa. Tuloksella 1,5,1,2 tuli “vain” 2. sija. Jäi nyt arvokas palkinto saamatta ;-)

Kyllähän tämä paljon “fyysisempää” kisailua on verrattuna omiin kokemuksiin GT-8 ja TSS-10 –kisoista, mutta toisaalta tässä oppii hyvin tiukkaa kilvanajoa.


Aiemmisssa SC Cupin kisoissa ei ole treenausta rajoitettu eli rata on ollut auki aamulla sekä pidemmissä tauoissa päivän aikana. Sama olisi varmasti järjestynyt nytkin jos tämä olisi ollut järjestäjien tiedossa.
Suuremmalla porukalla voi tosiaan tulla tilanteita että lauteille meinaa ruuhkaa syntyä, mutta siinä tilanteessa paikalliset voisivat jättää ylimääräisen treenauksen väliin ja antaa radalla kertaakaan ajamattomille tilaisuuden tutustua rataan sekä koittaa auton toimintaa.

Vaikka ei minullekaan tuo ratojen opettelu helppoa ole niin tätä en kyllä kannata ollenkaan. Kyllä se treenaaminen pitää hoitaa muulloin kuin kisapäivänä. Menee turhaksi sekoiluksi tuommoinen. Edellisen päivän treeni on ok.

Nythän profiilia muutettiin pari päivää ennen kisoja. Tämän muutoksen olisi ehkä voinut jättää tekemättä, koska tämä saattoi suosia ”paikallisia” vaikka tarkoitus oli toinen. Rata olisi voinut olla profiililtaan sama kuin Offroad Challenge I –kisassa. Eihän profiilimuutokset suuria olleet, mutta vie aina hetken oppia rata ”uudelleen”.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
« Vastaus #43 : 22.10.12 - klo: 11.15 »
Asiaa treenauksesta.

Haastetaan ulkopaikkakuntalaiset tulemaan treeneihin tai torstai skaboihin PKSRCA:n radalle.
Tällä saadaan treenausta ja hauskanpitoa!
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
« Vastaus #44 : 22.10.12 - klo: 12.16 »
Moi,

Kivaa oli kisailla Tikkurilassa. Kisapäivä sujui mukavasti. Alkoi vaan siinä päivän mittaan väsyttää melko paljon.
Se näkyi finaalien ajossa. Alkoi tulla ikäviä 26-28s kierroksia.
Siihen olen kyllä tyytyväinen, että autoni toimi erittäin hyvin. Tällä kertaa jätin ruuvaamisen kokonaan muille.
Ainut muutos tällä kertaa oli yksien linkkien paikan vaihto finaaleihin.

Netissä olleen videon perusteella olin jo tykästynyt rataan. Se on erittäin jouheva ja koko ajan tapahtuu jotain eikä tartte odotella seuraavaa mutkaa. Parhaimmat kohdat olivat kolmoisloikan alastulosta shikaani-pikkupomppu -yhdistelmään ja seuraava kiihdytys. Toinen hauska kohta oli pääsuoran kiristyvän kaarteen loppuosa ja neulansilmästä hypyn kiihdytykseen. Niissä pääsi runttaamaan kunnolla.

Eräreenissä käytin reilusti aikaa korokkeella kiertämiseen, jotta löysin hyvän näkyvyyden ja katselukulmat vaikeisiin kohtiin - kuten kulmapöytään ja kolmoishyppyihin. Lisäksi yritin saada näkyvyyttä mainitsemaani pikkupompun jälkeiseen kiihdytykseen.

Heh heh... eka akullinen radalla oli kyllä varsinaista seilaamista. Olis hauska, jos siitä löytyisi videota. Sit vois tsekata miten pari ekaa kierrosta meni pitkin köysiä. Yritin vain opetella mihin suuntaan rata kääntyy saada askelmerkit kiihdytyksiin ja jarrutuksiin kohdalle ja saada hypyt osumaan ländeihin. Kun hypyt onnistuivat parin kierroksen jälkeen, niin yritin saada suoravauhdin maksimoitua ja pysyä sisämutkassa. Kun sain pari ehjää kierrosta alle, niin lähdin runttaamaan autoa nopeampaa ja nopeampaa kunnes rytmi alkoi löytyä. 14 kierroksen aikana sain puristettua 19.1s kierrosajan ilman oikaisuja. Päivän aikana pystyin parantamaan vaivaiset 0,3s. Yleensä päivän aikana lähtee kierrosajasta noin sekunti aamun aikaan verrattuna. Kirjoitin tällaisen pitkän selostuksen, jos joku voi saada tästä vinkkejä uuden radan opetteluun. Minulla on ollut ajatuksena, että kolmessa kierroksessa pitää uusi rata oppia kun keskittyy hyvin.


HOKE kirjoitteli:
"Nokialla näin joo että porukka treenaili jopa sapuskatauolla.
En kyllä ymmärrä miksi.
Turhaa renkaiden kuluttamista ja on mahdollista kajauttaa auto rikki siinä sekamelskassa kun sielä ajelee sekaisin täysin eritasoisia kuskeja.
Turha treeni koska ei kuitenkaan saa ajettua mitään järkevää."

Tämä on ehkä hauskin kommentti jonka olen Hokelta lukenut. Kiitos näistä sutkautuksista. Niin, joidenkin mielestä treenaaminen voi olla turhaa renkaiden kuluttamista.  :laugh:


Aamun "vapaasta" reenaamisesta olen sitä mieltä, että sen voisi sallia esim. klo 8 alkaen - ei aiemmin. Aamuvirkut saisivat silloin virkeydelleen tekemistä. Iltavirkkuna itse ajaisin ehtoolla ja sitten unen aikana rata on opittu. Näin olen joskus tehnytkin, mutta se käy kalliimmaksi. (Nääkin on tällaisia yksilökohtaisia preferenssejä. Joku sopii toiselle ja joku toinen toiselle.) En kumminkaan kannata vapaareenissä paperilistaa, johon merkataan nimi listaan. Tästä on niin huonoja kokemuksia jo 90 luvulta, että en pääsisi reenaamaan ollenkaan. (Silloin kaverit laittoivat kerralla kolme nimeä listaan. Itse tulin paikalle 8:15 eikä vapaita aikoja enää ollut. Vapaa reeni alkoi klo 8:00.) Kannatan mieluummin vaikka organisoituja eräkohtaisia vapaaehtoisia 3min settejä pari kappaletta, vaikkapa tuosta klo 8 alkaen. Kolmessa minuutissa ajaa sen 7-10 kierrosta väsymättä. Sen jälkeen olisi mahdollisuus rentoutua, mahdollisesti nopeasti ruuvata autoa ja vaihtaa tuore akku paikalle. Tiedän, että moni haluaa ajaa koko akun kerralla. Itse ajan mieluummin lyhyempiä pätkiä (esim 3-5 kierrosta) ja säädän autoa sen jälkeen. Olen kuullut monesti kettuilua tästä "säätö"tyylistäni, mutta olen huomannut, että se sopii minulle parhaiten. Tehkööt muut mitä haluavat, koska se sopii heille paremmin. Viestini on siis, että jokaisen pitää löytää oma tyylinsä.

Organisoitu vapaaehtoinen reeni aamulla palvelee paremmin muualta tulleita, jotka eivät tiedä mitään radan pidosta. Radan profiili on toivottavasti jo opittu tuossa kolmessa kierroksessa.

Joo, sori Nicke kun tuli ajettua teikäläistä pahki. Kun painoin kaasua, niin olit ilmeisesti vielä tolpan takana piileskelemässä. Olinhan itse keskellä ajolinjaa, niin kiire oli pois siitä.

Minulla oli kisan jälkeen mahdollisuus kokeilla Nicken autoa. Oli sillä kyllä vaikea ajaa, mutta on se nopea. Sulla on kyllä todella tarkka kaasusormi. Niin ja onnittelut voitosta.

Sori kun tuli näin pitkä kirjoitus. Toivottavasti jaksoitte lukea ja saitte jotain irti.


t. Kai

« Viimeksi muokattu: 22.10.12 - klo: 12.42 kirjoittanut Kay Jay »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
« Vastaus #45 : 22.10.12 - klo: 13.38 »
HOKE kirjoitteli:
"Nokialla näin joo että porukka treenaili jopa sapuskatauolla.
En kyllä ymmärrä miksi.
Turhaa renkaiden kuluttamista ja on mahdollista kajauttaa auto rikki siinä sekamelskassa kun sielä ajelee sekaisin täysin eritasoisia kuskeja.
Turha treeni koska ei kuitenkaan saa ajettua mitään järkevää."

Tämä on ehkä hauskin kommentti jonka olen Hokelta lukenut. Kiitos näistä sutkautuksista. Niin, joidenkin mielestä treenaaminen voi olla turhaa renkaiden kuluttamista.  :laugh:


Tarkennan hieman pointtiani koska sitä ei selvästikään ymmärretty.

Tuollainen treeni on turhaa koska siellä on iso kasa kuskeja sohlaamassa samaan aikaan... Luokat sekaisin ja eritasoiset täysin sekaisin.
Hyvä jos pystyy yhtä kierrosta saamaan nätisti läpi.

Siis kyseinen treeni ei anna mitään hyödyllistä...
Ellei tarve ole treenata sitä kolistelua jne. vastaavaa.
Ei nostajia ym.

Lähinnä riski rikkoa auto on reilusti suurempi.
Paras treeni tulee alkuerässä, koska siinä lähdetään väleillä, on nostajat ja on kierroslaskenta jne.
Saa palautteen treenistä tuloksen muodossa... saa ehkä jopa tilaa ajaa omaa suoritusta ja kun mokaa niin nostetaan.
Tämä treeni on ylivoimaisesti parasta.

Vapaa häröpallo on treeninä kirjaimellisesti huonoa ja sitäkautta myös turhaa renkaiden kulutusta.

Aamujen treeneissä on se ongelma että se venyttää kisapäivää kun kuskeja on noin paljon kuin nytkin oli.
Tälläkertaa ekat hiitit alkoi tuohon aikaan että organisaatio sai aamulla kamat valmiiks ennen kisoja, koska siihen ei ollut perjataina mahdollisuutta.
« Viimeksi muokattu: 22.10.12 - klo: 13.42 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
« Vastaus #46 : 22.10.12 - klo: 13.41 »
Aloitetaan aamu hiukan aiemmin ja ajetaan vaikka kaksi treeniä? Meneekö liian aikaiseksi?

Mitä muuten säännöt sanoo, jos ei aja kuin alkuerissä+finaaleissa? Eli onko mahdollista tulla myöhemmin radalle ja ajaa vaikka viimeinen alkuerä ja sitten finaalit?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
« Vastaus #47 : 22.10.12 - klo: 13.57 »
Tälläkertaa ekat hiitit alkoi tuohon aikaan että organisaatio sai aamulla kamat valmiiks ennen kisoja, koska siihen ei ollut perjataina mahdollisuutta.
Aloitetaan aamu hiukan aiemmin ja ajetaan vaikka kaksi treeniä? Meneekö liian aikaiseksi?

Mitä muuten säännöt sanoo, jos ei aja kuin alkuerissä+finaaleissa? Eli onko mahdollista tulla myöhemmin radalle ja ajaa vaikka viimeinen alkuerä ja sitten finaalit?

Eli kyse on siitä mihin aikaan päästään sisään tiloihin, pitää saada ajanotto pystyyn ennen kun voidaan ajaa  :wink:

Yksi harjoituskierros lisää olisi tuonut noin 1h 15min lisää aikatauluun.

Toinen erätreeni on aina pakollinen, yhden treenin tapauksessa se ainoa. Jos siihen ei jostain syystä pysty osallistumaan, eikä käy edes vetämässä autoa linjan yli niin voi syyttää itseään mikäli on ongelmia aikojen kanssa alkuerissä. Kiteellisten aikaan tarkistettiin myös pakollisessa erätreenissä ettei ole päällekkäisia taajuuksia, ja nyt kiinanradioitten yleistyessä kisoissa törmätään varmasti ennemmin tai myöhemmin tilanteeseen että kiinanradio aiheuttaa häiriötä.

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
« Vastaus #48 : 22.10.12 - klo: 15.43 »
Noista lyhyistä treeneistä on ainakin itsellä hyviä kokemuksia. Ainakin Norjan PM-kahinoissa (2009?) ajettiin muistaakseni 3 + 1 minuutin eräkohtaisia treenejä, periaatteessa tuplamäärä noihin pidempiin verrattuna. Kuskit vaihtuivat koko ajan ja tuomari oli valvomassa vaihtoja. Itselle ainakin alku oli hieman totuttelua, kun täällä Suomessa on totuttu siihen, että vaihdetaan kaikessa rauhassa porukka ja sitten ajellaan omat treenit. Mutta tuohon tottui kuitenkin aika nopeasti, tuntui siltä, että paikalliset olivat tuota systeemiä jo noudattaneet ennenkin.

Näin ollen saataisiin muutama lyhyt treeniveto, joissa ehtii autoa säätää ja testata juttuja ennen kisaamista.

Esim. 50 kuskin kisassa (7 kuskia / erä) yksi treenikierros kestäisi 21 minuuttia + vaihdot, eli alle 30 min. Ja tuo kun vedettäisiin kahteen kertaan, niin saataisiin treenit alle tunnissa hoidettua. Jos on aikaa puolitoista tuntia, niin voitaisiin ottaa kolmaskin treeni mukaan.

Tämä kovan sykkeen treeni ei tosiaan ole tuttua meillä Suomessa, mutta tuolla PM-kahinoissa mukana olleiden mukaan ainakin vaikutti hyvältä. Ja siihen kyllä tottuu pikaisesti. Suosittelen siis tuota systeemiä.

Ja Hokelle; mitä enemmän treeniaikaa järjestetään, sitä lähemmäs samaa lähtöviivaa kuskit saadaan. On totta, että kärki saa toki säädettyä ja haettua paremmin rajoja, mutta enemmän siitä on suhteessa hyötyä niille, joille rata on vieras ja ajokokemusta vähemmän.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
« Vastaus #49 : 22.10.12 - klo: 17.24 »
Ja Hokelle; mitä enemmän treeniaikaa järjestetään, sitä lähemmäs samaa lähtöviivaa kuskit saadaan. On totta, että kärki saa toki säädettyä ja haettua paremmin rajoja, mutta enemmän siitä on suhteessa hyötyä niille, joille rata on vieras ja ajokokemusta vähemmän.

Tähänmennessä tullut nähtyä että kovimmat kuskit tulevat toisiaan lähemmäksi.
Perus kuskit ja ne jotka nytkin puhuvat näistä yleisistä häröpallotreeneistä, harvemmin osaavat säätää autojaan niin hyvin kuin kärkikuskit jotka sitten näillä lisätreeneillä säätävät autoaan vielä vain paremmaksi ja tosiaan tullut nähtyä että ero vain kasvaa.

Ihan jo kotiradalla tullut nähtyä kun esim profiilia on muutettu että erot ovat alkuun kohtalaisen pienet...
Menen säätämään autoa jne ja yhtäkkiä ero on todella selkeä minun ja suurimman osan radankäyttäjien välillä.

Vasta kun rataa on tahkottu useampi kymmenen akkua, on ero kaventunut selkeästi.

Yksi hyvä esimerkki on viimevuonna nokian SCWCup kisa jossa olin ajamassa.
Menin aamusella kylmiltään radalle kiertelemään.
Olin hukassa.
Säädin autoa jne... Alkuerissä eka oli vielä tuskaa vaikka oli pari erätreeniä jo pohjalla.
Tokassa kakkoseksi ja kolmannessa oli jo lähellä tulla TQ
Finaaleissa alkoi vauhtia tulla lisää ja lisää... Lopulta päivän viimeisessä finaalissa ajoin kovemman läppiajankin kuin radalla oli koskaan edes paikallinen paljon treenannut hyvä kuski koskaan.
Minulla vauhti vain kasvoi ja kasvoi päivänmittaan ja tiedän että vielä pari erää päälle niin olisin mennyt vielä kovempaa kun tosiaan setupit alkoi olla vikassa finaalissa kohdallaan ja olis päässy keskittymään vain ajamiseen.
Muilla ei vauhti ihmeemmin noussut.
Mulla läppiaikakin parani päivänmittaa sekunnilla ja tosiaan se lopullinen finaalissa puristamatta ajettu läppi oli rataennästys... Puristamalla olis saanu vielä aikaa pois.

Siis mulle on ihan sama keksitäänkö laittaa lyhkäsiä treenejä tähän luokkaan sinne aamulle... Tiedän että minä siitä hyödyn ja ero keskikastiin kasvaa.

Poissa RikuRassi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
« Vastaus #50 : 22.10.12 - klo: 19.16 »
 :shocked: aah sitä aikaa Traxxasin puikoissa!!   :grin:

Komppaan Mattia ja Kaitsua, itselle maistuu myös useampi lyhyt reeni kuin yksi pitkä, ehtii säätää ja näkee mallia kuinka nopeimmat ajaa. Ihan sama vaikka Hoke yhä kauemmaksi meneekin, silti on mukavampi ajaa paremmin kohdalleen testatuilla renkailla ja autolla.


Riku

edit: siis sorry OT, harmittaa kun ei itse päässyt mukaan sillä sc:llä on hauska päästellä menemään...  :((((
« Viimeksi muokattu: 22.10.12 - klo: 19.26 kirjoittanut RikuRassi »

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
« Vastaus #51 : 22.10.12 - klo: 19.45 »
Hoke voittaa sitten jo liian isolla marginaalilla kun se saa autonsa säädöt hiottua ja muut kolaroi autonsa rikki samalla :)

Hoke reiluna kisaajana yrittää vaan tasoittaa mittelöitä. ;)

Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
« Vastaus #52 : 22.10.12 - klo: 19.49 »
Tuosta asiastahan voisi joku tilastonikkari tutkia, minkä verran erot kärjen, keskikastin ja peräpään välillä muuttuvat kisapäivän aikana. Bestläppejä seuraamalla saisi ainakin jonkinlaisen kuvan asiasta...

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
« Vastaus #53 : 22.10.12 - klo: 20.43 »
Kaksi lyhyempää treeniä aamulla on kyllä hyvä vaihtoehto, ja ollutkin käytössä meillä ainakin messuilla jonain vuonna. Täytynee ottaa taas käyttöön silloin kun on vähänkään tiukempi aikataulu.

Tässä on muuten video nelkun toisesta a-finaalista, nyt on paikallisilla kuskeilla hyvä mahdollisuus löytää ne puuttuvat sekunnit kierrosajoista  :tongue:

2012 Short Course Wintercup 1 Vantaa, Finland - 4wd A-main 2

Vielä täälläkin kiitokset MatuviRC:lle hyvistä videoista, varsinkin eka tuuppifinaali on hienoa katsottavaa.

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
« Vastaus #54 : 22.10.12 - klo: 21.13 »
Palaan vielä alkuperäiseen purnaukseeni kun tämä jankutus on lähtenyt täysin hanskasta ja kaikki puhuvat ristiin ja muistavat faktat vasta kun muistutetaan jne.

Mä lähdin reissuun kimppakyydillä, köyhä kun olen ja joudun käymään arkisin töissä. Perjantaina ei ollut mahdollisuutta tulla paikalle. Etukäteen suunniteltiin että lähdetään ajoissa, kerkiää sitten treenaan vähän rataa ja testaan renkaita jotka on mukana. Oltiin paikalla kahdeksalta, pöydissä oli meidän lisäksi kaksi henkeä, jotain kajarinpiuhoja oli vetämässä kaks lisää. Oltiin menossa radalle kun kerrottiin että se on suljettu? Täh, ketä olis haitannu vaikka olisin pari kierrosta ajanu tai vaikka akullisen?

No jerryn mielestähän tää olis epäreilua kun muut ei olis saanu ajaa, paitsi perjantaina, torstaina, keskiviikkona, tiistaina ja maanantaina ennen kisa-aamua.

Ihan vähäinen ei ollu se vitutus istua seuraavat 1h 55min ennen omaa erälähtöä ja kuunnella kuinka tupakoitsijat ansaitsevat kuolla ties mihin tauteihin ja muita herjauksia jotka lähentelivät jo kiihottamista kansanryhmää kohtaan. Henkilökohtainen 6 viikkoa kestänyt tupakkalakko oli kovilla, mutta pitää vielä.

Pidin kovasti radasta mutta hermot kiristi koko päivän aamun takia sen verran ettei ajamisesta tullut mitään enkä oppinut rataa parilla akullisella vaikka kuulemma pitäisi.

Pienestä se joskus menee päivä pilalle ja tällä kertaa onnistuitte kyllä hyvin, vielä seuraavanakin päivänä jurppi. Kiitos.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
« Vastaus #55 : 22.10.12 - klo: 21.37 »
ai nyt sitten tuli niitä faktoja...

Mä kun luulin että rata koki muutokset vasta viimeviikolla ja kyseistä rataa ei montaa päivää ehditty edes näkemään...
Mutta hyvä että tiedät faktat paremmin kuin paikalliset.

Kisoissa on aina ollut rata suljettuna kisa aamuna... Näköjään jossain parissa leikkikisassa on ollu härötreenit aamusella.
Jäänyt huomaamatta henkilöiltä jotka ovat olleet enemmän oikeissa kisoissa joissa tähänasti radalla on saanut tosiaan ajaa ainoastaan aikataulun mukaan.
Varmasti reilusti isoin osa ei osannut edes kuvitellakaan että rata olisi aamulla auki ennen aikataulua... Muutenhan siellä olis ollu pöydät täynnä heti ovien auettua.

Mut kaikki on huonosti ja kisat pilalla kun ei pksrca ollut tippaakaan tietoinen että joku voisi kuvitella saavansa ajaa ennen kisaa treeniä kun ei tuollaista ole koskaan aikaisemmin nähty tai kuultu.

Ps: olispa ollu hienoa kun olis sallittu parituntinen vapaa ratarymistely ja siihen oltais saatu parit hajonneet iskarit ympäri rataa. Joo... Pistetään käytännöks että kisat alkaa aina klo 9.00 ja ennen sitä parituntinen vapaa kolistelu.
Hienoa että paikkakuntalaiset pääsee heti herättyään ajamaan ja pidemmältä tulevat saavat lähteä hieman jälkeen keskiyön ajelemaan kohti kisapaikkaa että ehtii reenaamaan... Vähenee se kotikenttäetu kummasti.

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
« Vastaus #56 : 22.10.12 - klo: 21.55 »
Kiitokset myös omasta puolesta Nickelle, Hoffalle, Sampalle ja Jarille hienosta avauskisasta SC Winter Cuppiin!

Tuupissa jo ilmoittautuneiden lista teki selväksi sen, ettei warmup-kisasta tullut podiumsija ollut enää uusittavissa, sen verran kovia nimiä oli kisaamassa. A-finaalipaikkaa lähdin kuitenkin hakemaan, mutta ihan siihen ei paukut riittänyt. Paras suoritus jäi tällä kertaa erätreeniin, ja pari ekaa alkuerää tuli koomailtua vaikka tutulla kotiradalla ajettiin. Viimeisessä alkuerässä varmistelin tulosta liikaa, jolloin kierroksiin tuli se puoli sekkaa ylimääräistä ja tulos ei riittänyt B-finaalia pidemmälle.

Finaaleissa olikin sitten rentoa vääntöä Jerzin ja Hoffan kanssa turhia puristelematta. Sain kaikissa finaaleissa sen verran hyvät lähdöt että pääsin rauhassa "kyttäyspaikalle" kärkimiehen virhettä odottelemaan. Tällä kertaa suurempia kaatoja ei kolmeen ekaan finaaliiin mahtunut joten pääsin parantamaan sijoitusta kokonaistuloksissa B-finaalin kärkeen.

Nelkussa päivä oli suht tasainen, sain heti ekassa alkuerässä suht OK ajolla tuloksen jota oli helppo lähteä hieman riskilläkin parantamaan. Nicken vauhti oli jo tässä vaiheessa niin jäätävää ettei kärkivauhtiin ollut mitään asiaa.

Ekassa nelkkufinaalissa tuli ahnehdittua ekaan neulansilmään, jolloin tuuppasin Maxia (sorry vielä kerran!) ja pilasin molempien lähdön. Tästä tuli täysin ansaitusti stoppari, joka ilmeisesti herätti Samissa sen verran sympatiaa että sain seurakseni toisen Losin rangaistusta kärsimään - heh heh  :azn:

Parissa seuraavassa finaalissa tuli lähdöt ja ekat kierrokset otettua varman päälle, ja onnistuin nappaamaan kolmos- ja kakkossijat niistä. Tosin kolmannessa finaalissa pumppu kävi sen verran ylikierroksilla että huutelin kierroksella jäänyttä Mattia antamaan tilaa vielä maalin tulon jälkeenkin... Vikassa finaalissa paukut ei enää riittänyt joten alkuerien tulos jäi myös lopputulokseksi.

Tosiaan, viime talven sarjassa ja kesäsarjan kisoissa on saanut ajaa ennen eräharjoitusten alkua ja myös tauoilla. Tästä kirjoittamattomasta käytännöstä poikettiin muistaakseni vain Lavangon ja Vaasan kesäkisoissa perustelluista syistä, koska molemmissa yö oli kastellut radan ja aamun treeni pehmeällä radalla olisi turhaan pilannut radan. Tämä käytäntö on mielestäni toiminut ihan hyvin, ja yleensä ensimmäisen puolituntisen aikana paikalla on sen vähän aamuvirkkuja että rataa on saanut opiskella rauhassa.

Wacky Stack Racing Team

Poissa RikuRassi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
« Vastaus #57 : 22.10.12 - klo: 22.09 »
Tiesihän PKSRCAn edustajat miten heille uuden kisasarjan kisoissa ollaan ennen toimittu? Se vaan on ollut rennompaa se touhu, anteeksi nyt kun maalaiset tulee hölmönä stadiin sotkemaan. No, näitä leikkikisojahan voi onneksi lapsenmieliset ajaa muuallakin häröpalloillen.

Poissa micsa

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
« Vastaus #58 : 22.10.12 - klo: 22.17 »
Kisakiertue kun palaa takas landelle niin eiköhän saada taas vapaasti häröillä reeneissä niinkuin aikaisemminkin  aamusella :smiley: Eihän tää vapaan treenin käytäntö nyt ole ollut kuin vasta viime kesän ja viime talven, n. 8 kisaa, ei sitä voi kaikki vielä tietää.


Poissa Aland

  • ETMKUA Admin
    • Profiili
Vs: Lopputulokset - SC Winter Cup I - Vantaa 20.10.2012
« Vastaus #59 : 22.10.12 - klo: 22.32 »
Isot kiitokset todella mukavista kisoista! Tikkurilan RC-keskus on mahtava RC-mekka :-)

Kisat menivät minun puolesta hyvin. Nelkku-B:ssä oli todella jännää taistelua Langenojan ja Kauppisen kanssa. Todella hauskaa ja rehtiä kilvanajoa.
Sen verran huomasin että kaksi luokkaa on ainakin minulle liikaa. Minulle ei jää riittävästi aikaa keskittyä molempiin luokkiin ja sen takia jatkan sarjaa ainoastaan SC4-luokassa.

Onnittelut voittajille! Hurjaa ajoa oli A-fiinaaleissa.

OT: Älkää nyt tuhotko tätä kivaa nousevaa sarjaa tyhmillä kommenteilla jostain vapaasta harjoituksesta. Jatkossa voi kilpailunjärjestäjä päättää jos on vapaita harjoituksia vai ei. Tätä voidaan jo mainita kutsussa. Eihän maailma kaadu jos ei saa harjoitella mutta kivaahan se olisi. Pääasia että kaikille on sama.
Toivottavasti PKSRCA voi järjestää lisää SC-kisoja tulevaisuudessa.

/Henkka #33
ETMKUA

Monster Energy Off-Road Team
ʞooן uǝʌǝ ʎɯ ǝɹnʇɐubıs sı uo sʇı ɟooɹ