Kirjoittaja Aihe: Awesomatix A700/L/EX/EVO - 1/10 Electric Touring Car  (Luettu 15760 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa V6

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Nyt kun uudet autot ovat rantautuneet Suomen kamaralle, eiköhön pistetä oma topicci pystyyn ja jaeta kokemuksia autosta.

Kyselyä on tullut setupeista, mitkä kannattaa laittaa aluksi. Liitteessä "basic" setupit, joiden pitäisi toimia hyvin eri radoilla. Itse käytän tällä hetkellä näitä setuppeja. Toimi huomattavasti paremmin kuin ETS-kilpailussa käyttämäni  :wink:.


Muutoksia mitä voi kokeilla aluksi.
-Damper. Liukkaalle kannattaa muuttaa A etäisyyttä tarvittaessa (löysempi = pienempi lukema). Edessä 2.4-4.2 ja takana 4.0-6.2 Ero kannattaa pitää 1-2.4mm.
-Wheel spacereita ei välttämättä tarvi liukkaalla. Vakauttaa ajamista kovalla pidolla.
-Geometria muutokset vaikuttaa samalla tavalla kuin tavallisissa touring -autoissa. Joten omaakin tietotaitoa voi tietenkin hyödyttää tässäkin autossa  :wink:
-Muuttamalla eri setuppeja oppii parhaiten ja saa kokeiltua niiden vaikutusta. Kuitenkin yksi muutos kerralla, niin vanhempaan on helppo palata, jos muutos ei miellytä.

Sitten vinkkejä kasaukseen. Osat ovat erittäin laadukkaat ja sopivat toisiinsa täsmälleen. Missään ei ole ollut liikaa välystä tai liian tiukkaa sovitusta.

- Varaa aikaa, tämä auto on hyvinkin erilainen kasata kuin muut touring autot. Ohjeet ovat kuitenkin tarpeeksi selkeät omasta mielestä.

- Etuvetarit. Holkki joka yhdistää vetarin kaksi osaa, saattaa popsahtaa auki väärällä hetkellä ja osat levitä pöydälle. Tuonkin kikan oppii muutaman yrityksen jälkeen hyvin :)

- Step 6. Kun laitatte ulosjoustoruuvin muoviholkkia kiinni pohjalevyyn, kannattaa hieman pyöristää pohjalevyssä olevan reiän reunoja viilalla. Helpottaa sen laittamista pohjalevyyn. Ja kun liimatte sen pohjalevyyn kiinni, tehkää se vain pohjalevyn alapuolelta. Kannattaa olla juokseva pikaliima jonka kärki on hyvin ohut (ei tarvi montaa tippaa). Mikäli liimaa menee pohjalevyn tasaselle osalle, saa sen hyvin pois vaikkapa mattoveitsellä.

- Kysykää jos tulee epävarmuutta jostakin.


Laittakaa ihmeessä raporttia kasauksesta, treeneistä jne. Kuvatkin ovat erittäin tervetulleita. Itelläni ei kuvia juuri ole (vielä)  :roll:.
« Viimeksi muokattu: 25.10.13 - klo: 16.10 kirjoittanut V6 »

Poissa JTH_X

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Awesomatix A700/L/EX - 1/10 Electric Touring Car
« Vastaus #1 : 24.10.12 - klo: 21.22 »

Auto saatiin nippuun ja päästiin radalle ajamaan. Hyvinhän tuo tuntui juniorin käsittelyssä taipuvan kun vertas muihin. Otetaampa kuvia seuraavalla reissulla.

Poissa JTH_X

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Awesomatix A700/L/EX - 1/10 Electric Touring Car
« Vastaus #2 : 25.10.12 - klo: 12.39 »

Muutamia kuvatuksia







50 g painoa pitäis vielä laittaa että täyttää minimipainon.

Poissa V6

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Awesomatix A700/L/EX - 1/10 Electric Touring Car
« Vastaus #3 : 04.11.12 - klo: 19.33 »
Tuli
 tuossa testattua miten auton saisi mahdollisimman helpoksi ajaa. Jos
joku kokee auton liian vaikeaksi ajaa, suosittelen kokeilemaan näitäkin
säätöjä.

Tikkurilassa kovalla pidolla auto ei edes yritä kaatua, eikä autoa saa
sladiinkaan. Kokeiltu myös pro-stock vauhdilla ja muiden kuskien
tomesta. Pitäisi toimia hyvin myös liukkaalla. Setup Sheetin iskareiden
kokonaisjäykkyys ei pidä paikkaansa.
« Viimeksi muokattu: 05.11.12 - klo: 16.05 kirjoittanut V6 »

Poissa markova

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • http://baanaweb.fi/heihan9/RC%20JA%20MAALAUKSET.htm
Vs: Awesomatix A700/L/EX - 1/10 Electric Touring Car
« Vastaus #4 : 05.11.12 - klo: 16.58 »


Säätöjä, pikkuviilausta ja maalausta vailla...

Nyt pitäs vaan arpoa noista Viljamin setupeista se, kummalla lähtis autoa kokeilemaan  :grin:

(jälkimmäisessä setupissa olet vaihtanut standardijouset uusien soft jousien tilalle?)
« Viimeksi muokattu: 06.11.12 - klo: 10.18 kirjoittanut markova »

Poissa V6

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Awesomatix A700/L/EX - 1/10 Electric Touring Car
« Vastaus #5 : 09.11.12 - klo: 14.02 »
Setup sheet on tehty softeille jousille ja niitä käytän.

Poissa markova

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • http://baanaweb.fi/heihan9/RC%20JA%20MAALAUKSET.htm
Vs: Awesomatix A700/L/EX - 1/10 Electric Touring Car
« Vastaus #6 : 11.11.12 - klo: 17.43 »
Ensimmäiset treenit takana Avesomatixilla!

Kasaus oli pääosin helppoa, muutamaa juttua lukuunottamatta. Osat ovat laadukkaita. Kasausta helpotti osien järjestely etukäteen ja mm petitrc ja rctechin sivuilta löytyvä kasausvinkkiosio.
 
Eilen pääsi eka kertaa testaamaan. Päätin kokeilla ylinnä olevaa Viljamin setuppia. Ensi vaikutelma autosta oli positiivinen. "X-autoon" verrattuna auto oli johdonmukaisempi mutkan kaikissa osioissa. Oulun matoille kokeilin löysempää vaimennusta päivän aikana ja se vain paransi ajettavuutta. Muuta geometriaa en ehtinyt kokeilla, kun noparin kanssa oli ongelmaa... Moottori kuumenee ehkä hieman enemmän hihnaversioon verrattuna? Nopariongelma ei tosin tuosta johtunut.

Vauhti eka päivän jälkeen sama tai parempikin X-malliin verrattuna nopariongelmista huolimatta, joten ensivaikutelman perusteella erittäin tyytyväinen autoon.

Kori pitää vielä maalata! :-)

Ensi viikolla lisää testailua ja etenkin ajelua!

Marko




Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Awesomatix A700/L/EX - 1/10 Electric Touring Car
« Vastaus #7 : 17.11.12 - klo: 19.13 »
Kun tuossa tuli eilen Aakelle soitettua ja A700L tilattua niin nyt ajattelin selvittää pari juttua ennen laitteen saamista/kasaamista.

1.Rattaiden voitelu: -metallirattaathan auton molemmissa päissä pyörivät ja niiden voitelusta on hieman epäselvyyttä.

-lähes kaikki A700 kuskit ajavat tiksissä ilman mitään liukastetta, omasta mielestäni tuo on hieman hassun tuntuista, mikä on oikea lähestymistapa tähän?

Kuivana, laakeriöljyä,grafiittirasvaa,kuivavoiteluainetta/vahaa (mitä) vai vaseliinia?

Kaikki tuntuu ajavan ilman niitä muovikuoria joten melko kuivana varmaan pitää olla ettei rasvat lentele jokapaikkaan, muttei kai ihan kuivana?

Vetarit lienee ihan normitavaraa eli mustaa rasvaa,tms sinne?

2.Mitä osia pakkiin kannattaa samalla varata ettei ajot jää kesken?

-Ainakin etuvetari varmaan (kuulemma sopii taaksekin), pallokuppeja, muuta?

3. sopiiko normi spurrit, esim asson/kimbroughn joissa pienet ulkonemat diffikuulien reiíssä?




-Pate
« Viimeksi muokattu: 17.11.12 - klo: 20.09 kirjoittanut RangerWalker »
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa markova

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • http://baanaweb.fi/heihan9/RC%20JA%20MAALAUKSET.htm
Vs: Awesomatix A700/L/EX - 1/10 Electric Touring Car
« Vastaus #8 : 26.11.12 - klo: 20.07 »
Viljamilla näkyy olevan ylälinkin ulkopäässä 3mm prikkaa. Mites mahtuu rengas pyörimään. Ittellä ainakin yks rengas hankaa, ilmeisesti vanteen kieroudesta johtuen??

Pitääkö tuohon jälkimmäiseen setupiin olla lisäpalikat linkkien sisäkiinnitystä varten? Osa AM18-1? Ja nostaako lisäpalikka valmiiksi sisäpäätä ja tähän lisätään vielä 1mm prikka?

Kyse jälkimmäisestä "helppo setupista"

Uudemmassa setup sheetissä on muuten ruksattavissa nuo edellä olevat vaihtoehdot...
« Viimeksi muokattu: 27.11.12 - klo: 09.29 kirjoittanut markova »

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Awesomatix A700/L/EX - 1/10 Electric Touring Car
« Vastaus #9 : 26.11.12 - klo: 21.23 »
Samaa mietin itsekin, kuulemma vanhemmissa malleissa tuo P02 on matalampi, en tiedä varmaksi mutta vaikea löytää setuppia jossa on alta 2.5mm tuolla, se kun on maksimi mitä omaani saa mahtumaan

uskaltaisikohan vähn puukkoa näyttää tuolle P02 osalle niin mahtuisi pyörimään... vai pysyyköhän enää läjässä sitte.

-Pate
« Viimeksi muokattu: 26.11.12 - klo: 21.44 kirjoittanut RangerWalker »
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Awesomatix A700/L/EX - 1/10 Electric Touring Car
« Vastaus #10 : 26.11.12 - klo: 22.01 »
Vastataas itselle: hieman puukkoa näytin ja mahtuu 3mm. Kääntelin ja vääntelin p01 p02 osia operaation jälkeen ja ei auennut ilman väkivaltaa.

Eli uskaltanen suositella tuota modia.

edit. rctechissä kysyin samaa ja itse Oleg "awesomatix" kertoi että voi leikata kyseisestä osasta tarvittavan määrän pois (kunhan p01 ja p02 on ensin kasattu)

-Pate
« Viimeksi muokattu: 26.11.12 - klo: 22.16 kirjoittanut RangerWalker »
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Awesomatix A700/L/EX - 1/10 Electric Touring Car
« Vastaus #11 : 26.11.12 - klo: 22.17 »
Viljamilla näkyy olevan ylälinkin ulkopäässä 3mm prikkaa. Mites mahtuu rengas pyörimään. Ittellä ainakin yks rengas hankaa, ilmeisesti vanteen kieroudesta johtuen??

Pitääkö tuohon jälkimmäiseen setupiin olla lisäpalikat linkkien sisäkiinnitystä varten? Osa AM18-1? Ja nostaako lisäpalikka valmiiksi sisäpäätä ja tähän lisätään vielä 1mm prikka?

vielä tuli tuohonkin vastaus:

Please note that Viljami's latest setup uses AM26/AM06S combination on the rear.
AM26 shifts P01/P02 out of wheel.


edit. siis viljamin uusimpaan awesomatix sivuilla olevaan , ei tässä ketjussa olevaan helppo setuppiin.
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa markova

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • http://baanaweb.fi/heihan9/RC%20JA%20MAALAUKSET.htm
Vs: Awesomatix A700/L/EX - 1/10 Electric Touring Car
« Vastaus #12 : 27.11.12 - klo: 21.59 »
Menee ehkä aiheen vierestä, mutta kuitenkin... Edellä hahmoteltu kori Avesomatixiin  :azn:






Poissa markova

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • http://baanaweb.fi/heihan9/RC%20JA%20MAALAUKSET.htm
Vs: Awesomatix A700/L/EX - 1/10 Electric Touring Car
« Vastaus #13 : 07.01.13 - klo: 16.58 »
Hiljaista on keskustelu Avesomatix-palstalla...

Avesomatixin ja rctechin sivuilla on vähänlaisesti setuppeja Sweepeillä, muutama Viljamin ja 32:lla oleva.

Minkälaisilla setupeilla porukka ajoi/ajaa Tikkurilassa ja minkälaista setuppia vois ajatella pohjaksi Kuusankoskelle?

Poissa Tamppi

  • Fullspeed RC
    • Profiili

Poissa markova

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • http://baanaweb.fi/heihan9/RC%20JA%20MAALAUKSET.htm
Vs: Awesomatix A700/L/EX - 1/10 Electric Touring Car
« Vastaus #15 : 08.01.13 - klo: 15.57 »
Jep, niin löytyy. Mutta ei Suomen baanoilta... Viljamin setuppia lkn ottamatta

Poissa V6

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Awesomatix A700/L/EX - 1/10 Electric Touring Car
« Vastaus #16 : 23.01.13 - klo: 11.52 »
Meikäläisen setupit viriin viimeisimmästä ETS kisasta löytyy täältä :http://awesomatix.com/news/

Auto oli ehkä nopein koko kisassa ja paremmalla lähtöruudulla olisi voinut taistella jopa voitosta. Vaikka radassa oli kova pito, auto ei ollut lähelläkään kaatumassa pidosta. Sen lisäksi peräkin pysyi radassa kiinni kuin liimattu, joten autoa oli erittäin helppo ajaa. Saa nähdä miten nämä säädöt toimivat Kuusankoskella liukkaammilla olosuhteilla, mutta uskoisin ainakin auton toimivan hyvin.


Joillakin on ilmeisesti ollut ongelmia takavetareiden kanssa (avautuu ja u-joint cross liikahtaa). Ongelma pitäisi poistua, kun laittaa Bearing Spacerin (AT15) takahubiin, samalla tavalla kuin edessä.

Poissa SS

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Awesomatix A700/L/EX - 1/10 Electric Touring Car
« Vastaus #17 : 06.06.13 - klo: 15.41 »
jouduin hieman kikkailemaan kun ei mahtunut meikäläisen taidoilla pdf tänne...
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Poissa V6

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Awesomatix A700/L/EX - 1/10 Electric Touring Car
« Vastaus #18 : 25.10.13 - klo: 16.09 »
Ensimmäiset kuvat julkaistu uuden auton uusista osista. Aina vaan paranee.

Awesomatix A700L EVO

http://www.redrc.net/2013/10/awesomatix-a700l-evo-touring-car-kit/




"Awesomatix will soon release a new version of the A700 4WD touring car called the A700L Evo. The updated kit will make use of the new Floating Front Gearbox design that lets the front gearbox float inside the outer frame during acceleration or deceleration. The gearbox can move left and right and rotate on some angle with the main goal of this setups is to prevent the chassis flex from affecting the shaft transmission as it can happen with conventional layouts. The new design eliminates this problem by using a lightweight carbon tube bar that withstands the transmission’s torque keeping the main chassis free from drivetrain influences. With the new design drivers are also able to run the car without any top deck by simply using the carbon rod. Freddy Südhoff and Viljami Kutvonen already used this setup at the recent Touring Car Euros in Portugal with good results by placing the cars in the A-main. Other benefits of the new configuration is a higher corner speed and less tyre wear especially on asphalt tracks. The new kit will be released at the end of 2013 or beginning of 2014."

Lainaus
New features:
New features:
– New front FFG gearbox
– New top deck design
– New front camber link positions
– New middle post to stiffen the middle flex area
– New flex settings for the front and rear by adjustable spacers when using no top deck






Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Awesomatix A700/L/EX/EVO - 1/10 Electric Touring Car
« Vastaus #19 : 31.01.14 - klo: 23.19 »
Kuusankosken kisan TSP-10 -setuppi vanhalle autolle. Sen verran eloisa, että porollakin oli hauska ajaa.

https://www.dropbox.com/s/5hqhksw5kbuxkpf/A700EXL_Lehto_FTT_II_2014_ProStock.pdf

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Awesomatix A700/L/EX/EVO - 1/10 Electric Touring Car
« Vastaus #20 : 20.11.14 - klo: 21.03 »
Ostin RangerWalkerin Awesomatixin pois kun hänellä ei enää ollut käyttöä sille niin ajattelin kysäistä että onko kellään kokemuksia VTRästä tällä autolla? setuppi vinkkejä?
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Awesomatix A700/L/EX/EVO - 1/10 Electric Touring Car
« Vastaus #21 : 20.11.14 - klo: 21.15 »
Ajoin viime keväänä Classic Motor Shown kisan. Alustasetuppiin en tehnyt muutoksia turistikisojen jäljiltä ja auto toimi ihan kelvollisesti. Korina Porsche 911, renkaat edessä kapeat ja takana leveät.

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Awesomatix A700/L/EX/EVO - 1/10 Electric Touring Car
« Vastaus #22 : 16.01.15 - klo: 13.22 »
Tarttis saada aveen pidemmät koritolpat, minkäköhän merkin koritolpat olis pidemmät ja kävisivät tuohon??
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa sagee

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Äänekosken Pienoisautoilijat Ry
Vs: Awesomatix A700/L/EX/EVO - 1/10 Electric Touring Car
« Vastaus #23 : 23.06.16 - klo: 21.59 »
Säätelin tänään ekaa kertaa uutta Awesomatixiani, tuli sitten pieni kysymys.
Millä konsteilla olette mitanneet Caster:ia? Itsellä on ihan perus Yeah Racing setup systeemi jossa on asteikko casterin mittausta varten mutta en keksinyt/löytänyt googlesta mitään kovin tarkaa tapaa tuolle. :huh:

Poissa PMi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Awesomatix A700/L/EX/EVO - 1/10 Electric Touring Car
« Vastaus #24 : 26.06.16 - klo: 18.48 »
Säätelin tänään ekaa kertaa uutta Awesomatixiani, tuli sitten pieni kysymys.
Millä konsteilla olette mitanneet Caster:ia? Itsellä on ihan perus Yeah Racing setup systeemi jossa on asteikko casterin mittausta varten mutta en keksinyt/löytänyt googlesta mitään kovin tarkaa tapaa tuolle. :huh:

Tällaisella: http://i.imgur.com/XJ1vTw3.jpg

Voi tehdä vaikka itse. Itse tehdyt meilläkin on ja hyvin on pärjätty
Power Racing / Awesomatic  / Sanwa / LRP

Poissa Ruusperi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Awesomatix A700/L/EX/EVO - 1/10 Electric Touring Car
« Vastaus #25 : 18.07.16 - klo: 17.22 »
A800A autoon pitää tehdä pientä alustaremonttia, niin samalla voi vaihtaa myös jouset. Kumpia kärkikuskit käyttää asfaltilla, std vai soft?