Kirjoittaja Aihe: Radiosuosituksia Bajaan  (Luettu 2807 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sulo2604

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Radiosuosituksia Bajaan
« : 25.10.12 - klo: 11.51 »
Olen hankkimassa Baja 5B SS:ää entisen tilalle. Myin vanhan radioineen päivineen ja uutta radiota siis tarvitaan. Vanha oli Spectrum DX3.0 ja olin siihen pääosin tyytyväinen, kantama tosin olisi saanut olla pidempi.
Speksejä:
- 3 kanavaa
- failsafe
- mieluumin "digitaaliset" säädöt kuin ruuvattavat
- hyvä kantama
- hintaluokka sellainen että ei tule päivitystarvetta tulevaisuudessa, mutta ei olisi mitään turhaa
Olisiko suositella mitään?? Olen lueskellut topickia, mutta radiot ovat varsin vieraita mulle....
HPI Baja 5B SS, HPI E-Firestorm Flux

Poissa moska

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Radiosuosituksia Bajaan
« Vastaus #1 : 25.10.12 - klo: 11.55 »
Ihtellä on kanssa radion vaihto suunnitelmat ja oon harkinnu vakavasti SANWA MT-4 seuraavaksi, muita mielipiteitä kans kuulis mielellään.
HPI Baja + Traxxas mini revo/slash + Crono

Poissa sulo2604

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Radiosuosituksia Bajaan
« Vastaus #2 : 25.10.12 - klo: 12.02 »
Ihtellä on kanssa radion vaihto suunnitelmat ja oon harkinnu vakavasti SANWA MT-4 seuraavaksi, muita mielipiteitä kans kuulis mielellään.
Meikäläisellä tuo menee reilusti budjetista yli ainakin uutena.
HPI Baja 5B SS, HPI E-Firestorm Flux

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Radiosuosituksia Bajaan
« Vastaus #3 : 25.10.12 - klo: 12.05 »
Mulla on gigasina Futtea, Spektrumia ja Sanwaa. Ei oo ollu vikaa koskaan yhdessäkään.

Spekin DX3S:n kanssa jotkut on valitelleet lyhyttä kantomatkaa joka olis 100 metriä. Mulla on DX3R Spektrumin malleista. Vähiten radioviivettä on Futten FASST -systeemissä jos joku pitäs erotella. Mutta erot on varsin pienet ja toi on vaan itteni mutu-tuntuma.
Just joo.

Poissa sulo2604

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Radiosuosituksia Bajaan
« Vastaus #4 : 25.10.12 - klo: 12.12 »
Mulla on sellainen käsitys, että viivet, tuntumat, yms. on tärkeämpiä rata-autoissa kilvanajossa. Meikäläisen baja-ajelut on monttuajoa ja jäärataa, eli bajassa se ei olisi ihan niin tarkkaa...tosin ei mulla ole kokemusta kuin siitä DX 3.0:sta. Lähinnä mietityttää, että kannattaako halpisradiot kiertää ja ostaa "laatumerkki"?
HPI Baja 5B SS, HPI E-Firestorm Flux

Poissa moska

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Radiosuosituksia Bajaan
« Vastaus #5 : 25.10.12 - klo: 12.41 »
No, tällähetkellä mulla on käytössä se kiinalainen isonäyttöinen 3 kanavainen värkki ja se on pelannut virheettä on pitkä kantama, syö vähä patteria, eli ei senpuoleen valittamista, mutta näytöstä ei nää valoisassa, nitisee ja on muutenkin hempulan tuntoinen. Ajotuntumasta en osaa sanoa mitään, kun ei ole päässyt parempaa vielä testaamaan.
HPI Baja + Traxxas mini revo/slash + Crono

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Radiosuosituksia Bajaan
« Vastaus #6 : 25.10.12 - klo: 14.56 »
Mulla on Spektrumin DX3S ja ainoo moitittava asia oli tuo kantama. Vaihdoin vastarin antennijohdon pitempään malliin niin ainakin minun radiolla kantama on riittävä. Sama kikka on tietääkseni käytössä tuossa Losin mukana myytävässä 3S radiossa. Ainakin oman antennin kopioin jonkun virallisen lapun mukaan joka oli tarkoitettu Losin omistajille.

Tuossa 3S radiossa on tuo kiva telemetria joka ainakin bensa-autoissa antaa mukavaa palautetta vastarin akun varauksesta jottei tule turhia yllätyksiä. Tietysti siihen saa sitten jos haluaa nuita telemetriatietoja enemmänkin, mutta mulla niille ei ole ollut käyttöä.