Kirjoittaja Aihe: Team Associated/CML C4.1/C4.2  (Luettu 5577 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Team Associated/CML C4.1/C4.2
« : 01.11.12 - klo: 21.22 »
Korkea aika tehdä topikki tällekkin autolle. Elikkä Team Associated ja CML:n yhteistyössä tekemä keskimoottori konversio maineikkaaseen AE:n B4.1 autoon. Konversio on kerännyt kovasti meriittejä mm. Briteissä ja muualla Euroopassa. Brittien mestari 2011 ja kakkonen 2012. Tiimikuskeina kovia nimiä: Neil Gragg, Paul Bradby, sekä Tom Yardy + monta muuta. Setupeista ei siis tarvitse olla huolissaan ;)

Tulipa sit hommattua itsekkin kyseinen setti. Paketti on korkattu ja koeajo lähenee... laadukasta settiä löytyi laatikosta yhden alumiinisen pohjalevyn ja parin osapussin voimin :) Myös maalaamaton kori ja siipi kuului toimitukseen. Laittelen kommenttia ajo-ominaisuuksista kun ehdin ajelemaan... sitä ennen pari kuvaa:
« Viimeksi muokattu: 18.09.13 - klo: 23.12 kirjoittanut kisaaja »
-Goldi

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: Team Associated/CML C4.1
« Vastaus #1 : 01.11.12 - klo: 22.14 »
Onkos se ykkös- vai kakkossukupolvea? Käsittääkseni ykkösessä oli vielä joitain asioita, joita kakkoseen parannetaan.

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated/CML C4.1
« Vastaus #2 : 03.11.12 - klo: 10.25 »
Gen 1. Ei taida kakkosia olla saatavilla ku tiimikuskeille...
-Goldi

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated/CML C4.1
« Vastaus #3 : 09.12.12 - klo: 16.30 »
Ensi tyypit otettu. Auto pelas hienosti paketti setupilla, vaikka testibaana on liukas ja enemmän perämoottori laitoksille suunnattu. Keskimoottorisella olen ajanut viimeksi X-factory aikoina joten vaati hetken totuttelua ajotyylin kanssa. X6 autoon verrattuna tuosta on saatu "lahnamaisuus" pois. Kääntyy hyvin mutkiin ja sivuttais pito todella hyvä. Kiihdytys pito oli kohtuullinen mutta pidon raja aika pieni... kiltisti kun kiihdytteli niin vauhti oli kovaa mutta jos yritti elvistellä ja syöttää hieman liikaa, niin spinnaus oli tosiasia. Rata oli tosiaan liukas... normi baanoilla ei varmasti mitään ongelmia kaasunkäytön kanssa ja kovalla pidolla tää laitos on aivan varmasti ykkönen :) Kuski on tottunut vetää pienessä latikaisessa niin mutkaan kuin sieltä ulos, joten tatsi ei ollut aivan täydellinen. Kerhon muut jantterit kehui kyllä ajo-ominaisuuksia ja varmaan saadaan kokemuksia myös muilta kohta puoliin... ei oo ainut C4.1 meidän kulmilla ;)
-Goldi

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated/CML C4.1/C4.2
« Vastaus #4 : 18.09.13 - klo: 23.12 »
Nyt sitä uutta sukupolvea centrosta. Juuri sain kasaan, eli aika tuore tapaus. C4.2. Tällä lähdetään tykittämään MM-kisoihin :)
-Goldi

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated/CML C4.1/C4.2
« Vastaus #5 : 11.11.13 - klo: 18.21 »
Pari kisaa on nyt uudella autolla ajettu :) Ainuttakaan osaa ei ole hajonnu, eli kestävä peli kyseessä. Optiona tuohon on jo saatavilla alumiininen takabulkki ja sellainen varmaan omaankin autoon joskus tulee asennettua. Aika paljon flexaa tuo vakio muovinen, mutta toistaiseksi on hyvin kestänyt. Kuopiossa kävin hakemassa säätöjä tulevaan Oulun WJ-kisaan ja setuppi napsahti kohilleen vikaan lähtöön. Laidasta laitaan tuli testailtua ja suurin muutos aiempaan oli ratasdiffi. Tuo tuntui sopivan matolla ajamiseen hyvin. Liitteenä kaikille hyvä startti setuppi tuleviin kisoihin. Näillä mennään :)
-Goldi

Poissa Mika Haatanen

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Associated/CML C4.1/C4.2
« Vastaus #6 : 11.11.13 - klo: 20.41 »
Todella toimivalta laitteeltahan tuo vaikutti. Ensi metrit autolla ajettiin kisa aamuna ja vauhti oli heti kohdallaan. Iskarit oli suoraan Vantaan Wj autosta ja etu mäntä siten eri, kuin Petellä. Muuten setup oli aikalailla sama. Eturenkaana Joonalla oli Stagger slim Stagger low profilen sijaan, jonka vuoksi auto oli hieman aliohjaava. Viimeiseen alkuerään vaihdettiin ratasdiffi, joka toi mutkan ulostuloon huimasti lisää vauhtia. Tästä on helppo lähteä Oulun matoille katsomaan muiden vauhti  :afro:

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated/CML C4.1/C4.2
« Vastaus #7 : 11.11.13 - klo: 21.29 »
Oliko autot todella noin korkeita? Kokeilitteko jäykempää diffiöljyä?
Vastaheitolla voittoon.

Poissa Mika Haatanen

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Associated/CML C4.1/C4.2
« Vastaus #8 : 11.11.13 - klo: 21.50 »
Kyllä. Mittasin juuri, finaaleihin vaihdetuilla, nyt lähes slicseillä spikeillä 23mm. Auton korkeus on alle "bones levelin", eli olisi  varmaan saanut olla korkeampikin? Petellä oli aluksi diffissä 5000, mutta minä tein Joonalle suoraan 3000:lla.

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated/CML C4.1/C4.2
« Vastaus #9 : 02.02.14 - klo: 21.26 »
Liitteenä meikän beisik setappi. Valitettavan vähän on tullut säätöjä laitettua, joka johtuu ihan ajo kilometrien määrästä. Tässä kuitenkin oma perus setuppi joka on toiminut joka paikassa pohjana ja kotibaanalla nyt muutamamien testien jälkeen se nopein ja helpoin. Erittäin tyytyväinen olen auton toimintaan :azn: Nelkun säädöt tulee kanssa kunhan ehdin reeniä ajamaan.

-Goldi
-Goldi

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated/CML C4.1/C4.2
« Vastaus #10 : 14.04.14 - klo: 19.19 »
Tuossa vielä Modelexpon setappi. Ei pahemmin muutoksia ylläolevaan...
Tämä kiesi siirtyy nyt eläkkeelle ja aloitetaan ruuvaaminen uudella kalustolla :)
-Goldi