VIHTI miniland

Kirjoittaja Aihe: Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä  (Luettu 175724 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Paddington

  • Jäsen
    • Profiili
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #480 : 16.02.05 - klo: 20.22 »
Tääl jossain ollu puhettakin siintä ku laatikko 1-2- tai 2-3-vaihtamisen välillä antaa koneen ottaa hetken kierroksia enne ku taas ottaa kiinni. Ni mikäs olikaan siinä vikana?

Poissa Rcjussi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #481 : 16.02.05 - klo: 21.23 »
Perskele! nyt hajosi sitten keulimistuet kokonaan. Pitänee tehdä uudet paksummasta alumiinistä. Tuohon yllä olevaan kysymykseen en osaa vastata, koska minulla ei ole ollut ikinä ongelmia tuon vaihteiston kanssa.

Poissa Nike

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #482 : 24.02.05 - klo: 15.03 »
Tuli tuossa äskön Kyoshon mainoslappusta katellessa mieleen että onko Mad Armour sama auto kuin Mad Force? Ikinään en ole sitä Kyöstin luetteloissa nähnyt..

Poissa jeejee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #483 : 24.02.05 - klo: 15.27 »
Joo, oli se yks vuosi luettelossa silloin kun madi ilmesty sinä vuonna. Taietaan tehä enään vaan madi rtr:rää. Mad Forcella ja Mad Armourilla ei oo muuta eroo kun Armourissa on runkolevyssä pari tarraa ja eri kori.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Poju12

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #484 : 24.02.05 - klo: 19.19 »
Miten Mad Force vääntää 1 vaihteella ja pienillä kierroksilla?? Pääseekö jyrkkiä(ei kauheen tasaisia) mäkiä ylös, että kaatumatta ettei rupea keulimaan kesken mäen?? :roll:

Poissa Rcjussi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #485 : 27.02.05 - klo: 21.20 »
Hyvin se vääntää ykkösellä, mutta yleensä se kyllä keulii ympäri. Kuinka monta madikuskia  täällä vielä on? ittelläni ollu kyseinen auto jo vuoden, ja mun mielestä se on iha hyvä peli.

Poissa MarkoL

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #486 : 28.02.05 - klo: 22.04 »
Moro Rcjussi!

Mulla on ollut Mad Force marraskuusta lähtien. Alkuun oli ongelmia vaihtamisen kanssa mutta sen sain kuntoon laakerin vaihdolla joka meni takuun piiriin. Sen jälkeen on vanne hajonnut sekä ohjauksen muoviosia ihan omasta ajovirheestä ja ykkösen rattaasta lähti hammas. Se saattoi olla myös oma töppi. Nyt olen hankkinut siihen alumiinisia hieman järeämpiä ohjauksen osia eli samoja kun sullakin näkyy olevan. Nivelletyn takakardaanin olen siihen myös laittanut mutta en ole ehtinyt ajamaan sillä yhtään niin en tiedä kestääkö paremmin kun mulla on jo kaksi vakio kardaania vääntynyt. Pitäisi koittaa jäykistää niitä pitkittäisiä muovisia tukia jotka on kiinni taka- ja etuakselissa. Luulen että vääntyminen voisi johtua siitä että ne antaa periksi kun auto tippuu sopivasti suoraan takapyörilleen. Suurin kehitysaskel auton laittamisessa on kyllä tainnut olla se kun pistin siihen MP 777:n teflonpinnoitteiset iskarit. Pomppiminen väheni paljon ja auton asentokin muuttui parempaan suuntaan kun vakiona tuntuu puskevan aika lailla. Eli takapää nousi pari senttiä vakiosta ja etupään korkeus pysyi aika vakiona. Seuraavana ostoslistalla taitaa olla toiset vanteet ja renkaat. Joko Mega Forcen vanteet ja kit-version renkaat tai sitten toi Ofnan yhdistelmä mikä sullakin on. Sulla oli vissiin kit-version kummitkin omassas jossain välissä alla niin kummat tuntuu paremmilta ja onko voimansiirto kestänyt Ofnat kun ne kuitenkin on leveemmät ja korkeemmatkin kuin vakiot? Kaatuminen varmaan ainakin vähenee. Mulla alkaa vakiokorikin olla aika kärsinyt mutta uusi Hummeri odottaa jo valmiina. Saa nähdä kuin kulkee sitten kun lumet alkaa hävitä ja pääsee oikein kunnolla laskemaan.
Kyosho: ST-R(R) brushless, XL Mad Force RB TM728, Rock Force, Blizzard EP, Tamiya: Wild Willy 2, Clod Buster/Bullhead. Vintage: Tamiyat Clod Buster, Blackfoot sekä Marui Big Bear

Poissa jeejee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #487 : 01.03.05 - klo: 06.46 »
Ne taitaa vääntyillä sieltä takaakin siks kun ne muovi härpättimet joilla akseli on rungossa kiinni niin ne joustaa kun tulee vaikka just takapyörilleen maahan. Esim www.madforce.net :issä oli vinkki miten sen saa korjattua. Mulla ei nyt toimi toi niin en voinut pistää tarkempaa linkkii.  http://www.neweramodels.com/cgi-bin/item.cgi?session_id=&part_id=1620 Esim tolleen sen saa korjattuu.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Rcjussi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #488 : 01.03.05 - klo: 16.30 »
Minulla on nyt autossani edessä ja takana nivelöidyt kardaanit koska tavalliset kardaanit olivat niin loppuun kuluneita. Saisitko otettua kuvaa noista inferno MP 777 iskareista koska olen itsekkin hankkimassa niitä? Nuo Ofnan kumit ovat aika paljon painavemmat kuin madin vakio kumit joten en sitten tiedä kannattaako niitä ostaa, jos kerran ajettelit ostaa ne Mega Forcen vanteet ja pistää niihin kit-version renkaat, niin ne leventävät lähes yhtä paljon kuin nuo ofnan kumit. Sitten minulla on myös edessä nuo karkaistut teräsrattaat joissa en ole huomannut ainakaan mitään kulumista. Vielä puuttuu uudet sivulevyt ja ne iskarit sitten auto olis niinku valmis odottamaan lumien sulamista.

Poissa vaanes

  • Jäsen
    • Profiili
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #489 : 01.03.05 - klo: 21.36 »
Lainaus käyttäjältä: "Paddington"
Tääl jossain ollu puhettakin siintä ku laatikko 1-2- tai 2-3-vaihtamisen välillä antaa koneen ottaa hetken kierroksia enne ku taas ottaa kiinni. Ni mikäs olikaan siinä vikana?

taitaa tulla hieman myöhään tää vastaus mutta kuitenkin... Itsellä oli tuollaisia ongelmia myöskin, ensin koitettiin säätää vaihteet uudelleen, sitten ku tuo ei auttanut niin vikaa haettiin kytkimestä, no eipä vika ollut siinänkään. No lopulta selvisi että vika oli vaihteistossa jossa eräässä osassa oli jonkin lainen valu virhe.Joten paikalle uusi vaihteisto ja sitten alkoi toimia.
Corally c4

Poissa MarkoL

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #490 : 01.03.05 - klo: 23.00 »
En nyt tähän hätään saa kuvia tulemaan mutta luulen että onnistuu pienellä viiveellä. Olen nyt eri osoitteessa kuin auto niin mulla ei ole edes varaosanumeroita antaa mutta ostin MP 777 takaiskarit, niihin pehmeimmät jouset ja ohutta iskariöljyä. Vähän epäilytti laittaa iskarit niin löysiksi mutta taisi se olla ihan oikea ratkaisu. Oliskohan syynä osittain se että Mad forcessa on iso osa painosta jousittamatonta. Pistin iskarit vähän eri kohtiin kiinni kuin alkuperäiset. Vähän joutus miettii kuin ne laittaa kun ovat jo ulkoisesti aika lailla suuremmat kuin alkuperäiset jotka ovat aika lelun oloiset näihin verrattuna. Sen verran vielä varmistelin alapään kiinnitystä että ostin myöhemmin MAW004GM douple shock stay setin. Iskarit tulee aika paljon loivempaan kulmaan kuin alkuperäiset mutta ei se musta haittaa. Herkästi tuntuvat liikkuvan ja ovat löysemmätkin kun vipusuhteet muuttuivat.

Pitkittäistukia ajattelin jäykistää mad force.netin tyyliin mutta toi jeejeen toinen linkki vaikuttaakin paremmalta.

Madforce.net on muuten näköjään sitten www.kyoshomonster.ultimaterc.com nykyään.
Kyosho: ST-R(R) brushless, XL Mad Force RB TM728, Rock Force, Blizzard EP, Tamiya: Wild Willy 2, Clod Buster/Bullhead. Vintage: Tamiyat Clod Buster, Blackfoot sekä Marui Big Bear

Poissa Rcjussi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #491 : 02.03.05 - klo: 14.52 »
Joo ilmottele sitten kun saat kuvia. Mitkä jouset muuten laitoit? oliko iha ne Kyoshon keltaiset jouset jotka saa madiin lisäpalikkana?

Poissa MarkoL

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #492 : 14.03.05 - klo: 19.11 »
Nyt olis sitten lopulta kuvia mun Madista. Hieman oli teknisiä ongelmia ym. niin ei kuvia saanut aiemmin. Kuvat löytyy täältä http://www.boostaholics.com/Madforce/                                                                                                      

Iskareiden, jousien ja öljyn varaosanumerot ovat:  2x IF326        3,5mm shaft Mp777 for rear
2x IFW33R    Red/super soft ja                                                                                                                                                                                                               1x Sil 0350     Silicone oil

Iskarin yläpäissä on 4mm pultit koska iskarit piti jättää aika kauas rungosta jotta liike olis normaali ja ettei iskari kanittaisi mitenkään. Takapäähän kun tuli joustoa lisää niin kardaanin jointtia joutus vähän viilailee ettei se nalkkaisi jouset suorana kiinni kun kardaanin pätkä liikkuu enempi ja sen hahlot ei enään riittänyt.
 
Tänään pistin Mega Forcen vanteet tilaukseen ja Mad Force kitin päällikumit. Lauantaina ajoin pari tankillista ja ensi kertaa pääsi kurvailemaan sulalla asvaltilla. Ei sitä siinä helposti nurin saanut omillakaan renkailla mutta taas lähti vanteenreunasta palanen vaikka ei se mun mielestä mitään kovin kummaa osumaa edes saanut. Uusilla renkailla ei sitä ongelmaa luulis olevan kun niissä on enempi ilmatilaa. Vielä keulii mutta ei mitenkään holtittomasti ja koko ajan. Sen näkee sitten paremmin kun ilmat vähän lämpii ja saan koneen lämmöt kohdalleen.
Kyosho: ST-R(R) brushless, XL Mad Force RB TM728, Rock Force, Blizzard EP, Tamiya: Wild Willy 2, Clod Buster/Bullhead. Vintage: Tamiyat Clod Buster, Blackfoot sekä Marui Big Bear

Poissa Rcjussi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #493 : 15.03.05 - klo: 19.16 »
Hienoltahan tuo näyttää tolla korilla ja iskaritkin ovat komeat! Eikös nuo pultit sun muut millä iskarin kiinnitit niin tullut noiden kaksois-iskunvaimentimien paikkojen mukana? Itse en ole päässyt ajelemaan vähään aikaan kun on auton tuonaus ollut aika kauan jo kesken. Mutta eiköhän kahdenviikon sisällä päästä kokeilemaan autoa kun kaikki osat ovat saapuneet.

Poissa MarkoL

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #494 : 15.03.05 - klo: 23.22 »
Iskarien alapäät on ainoastaan niistä tuplaiskarien kiinnityssarjasta ja iskarit saa kyllä sovitettua paikkaan ilman niitäkin mutta laitoin lähinnä siinä toivossa että ne vahvistaisi kiinnitystä. En nyt muista tuliko siinä sarjassa ihan sopivia pulttejakaan. Yläpäähän olen ottannut mutterit ja pultit omasta päästä. Se siinä on hieman ongelmallista kun iskarit ovat niin paljon isommat alkuperäisiin iskunvahvistimiin verrattuna ja tarkoitettu hieman eri kiinnitykselle.

Mitä palikoita muuten odotat ja mitä muutoksia teet?
Kyosho: ST-R(R) brushless, XL Mad Force RB TM728, Rock Force, Blizzard EP, Tamiya: Wild Willy 2, Clod Buster/Bullhead. Vintage: Tamiyat Clod Buster, Blackfoot sekä Marui Big Bear

Poissa Rcjussi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #495 : 16.03.05 - klo: 16.52 »
No muunmuassa on tulossa: uudet sivulevyt, alalevy, kori, iskarit ja sitten on tekeillä uusi kestävämpi keulimistuki koska vanha vääntyi. Joitain titaaniruuveja ja muuta sälää siinä on kanssa nyt. Mutta sitten kun auto valmistuu niin pistän sitte kuvia.

Poissa Temetski

  • Jäsen
    • Profiili
Mad Force
« Vastaus #496 : 26.03.05 - klo: 10.42 »
Sopiikos tohon madiin Savagen iskarit??? :roll:
||Team Magic B8RS || Futaba || PSR || GRP || Tornado ||

Poissa jeejee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #497 : 26.03.05 - klo: 15.05 »
Savagen iskarit on pidemmät mutta kaipa ne menee kun tekee uudet reijät niille.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa HelpDesk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.tha-dark.com
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #498 : 08.05.05 - klo: 18.46 »
Tottakai ostat Mega Forcen!!, sillä lähtee kyllä. Qrc systeemi niin pakista kaasua kyllä lähtee :). Mega force on kyllä hieno, tshihih. Vaikka uutta autoa ostamassa.. mut Mega n1 :D
Team Kyosho Sweden
www.kyosho.se Omat kotisivut: www.tha-dark.com

Poissa Poju12

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #499 : 09.05.05 - klo: 07.16 »
Joo en oo ostamassa mitään Mega Forcea.. Mielummin ostna Mad Forcen tai Savagen..

Poissa HelpDesk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.tha-dark.com
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #500 : 02.07.05 - klo: 20.33 »
Juu taisin olla humalassa ku kirjoitin äskeisen  :mrgreen:  hehe ostin eilen Mad forcen, tosi komea. Mutta on se ongelma että kun käynistää ja laittaa kaasua tai jarrua kierrokset on taivaassa siitt Klick sammuu ku pistää kaasuu tai jarrua.. 2 kierrosta on auki neula on kokeiltu vähän yli 2 ja vähän alle 2.. Mutta ei!!   :x
Team Kyosho Sweden
www.kyosho.se Omat kotisivut: www.tha-dark.com

Poissa JuusoP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/juusopa
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #501 : 02.07.05 - klo: 20.43 »
Lainaus käyttäjältä: "Rcjussi"
Kuinka monta madikuskia  täällä vielä on? ittelläni ollu kyseinen auto jo vuoden, ja mun mielestä se on iha hyvä peli.

Minä ilmoittaudun madi kuskiksi ja madi on hyvä auto kun se vaan kulkee, ittelläni pääsi moottori hieman väljäksi :mrgreen:
Jo on kerpele jos tuosta ei pääse!
Kotisivut valmistuu...

Poissa HelpDesk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.tha-dark.com
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #502 : 03.07.05 - klo: 19.56 »
Voiko joku neuvoa miten irotetaan koko kytki Madissa.. Kun sen irrottaa eikö Vauhtipröräkin irtoa. Niin miten se kootaan ja puretaan.. :?:
Team Kyosho Sweden
www.kyosho.se Omat kotisivut: www.tha-dark.com

Poissa HelpDesk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.tha-dark.com
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #503 : 03.07.05 - klo: 19.59 »
Eihän sinne edes ruuvi meiselliä saa tungettua..!!!
Team Kyosho Sweden
www.kyosho.se Omat kotisivut: www.tha-dark.com

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #504 : 03.07.05 - klo: 20.00 »
Lainaus käyttäjältä: "HelpDesk"
Eihän sinne edes ruuvi meiselliä saa tungettua..!!!

Irroitat koneen ja ota kytkinekellon edessä olevan ruuvin pois! Niin helppoa. Sitten toistat samat liikkeet aloittaen lopusta! Niin helppoa se on :)

Poissa HelpDesk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.tha-dark.com
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #505 : 03.07.05 - klo: 20.04 »
Irrota moottori? Kuulosta kauhealta... Kaikke servotkin menee sinne..
Team Kyosho Sweden
www.kyosho.se Omat kotisivut: www.tha-dark.com

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #506 : 03.07.05 - klo: 20.05 »
Lainaus käyttäjältä: "HelpDesk"
Irrota moottori? Kuulosta kauhealta... Kaikke servotkin menee sinne..

Tässä ajassa olisit jo tehnyt sen kahteen otteeseen ja vielä jopa sisään ajanutkin auton. Tai ei ehkä sitä tässä ajassa  :)

Poissa HelpDesk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.tha-dark.com
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #507 : 03.07.05 - klo: 20.08 »
Mutta eikö sitä voi tehdä ilman että irrottaa mottorin.. En ole ikinä irrottanut mottia :(
Team Kyosho Sweden
www.kyosho.se Omat kotisivut: www.tha-dark.com

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #508 : 03.07.05 - klo: 20.11 »
Lainaus käyttäjältä: "HelpDesk"
Mutta eikö sitä voi tehdä ilman että irrottaa mottorin.. En ole ikinä irrottanut mottia :(

Ei voi. Ja nyt on hyvä hetki opetella!  :)

Poissa HelpDesk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.tha-dark.com
Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #509 : 03.07.05 - klo: 20.12 »
Prk. En tule saaman sitä ikinä kiini takasin!
Team Kyosho Sweden
www.kyosho.se Omat kotisivut: www.tha-dark.com