Kirjoittaja Aihe: MCD projektit  (Luettu 235303 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juhamatti

  • Vieras
Vs: MCD projektit
« Vastaus #60 : 08.12.12 - klo: 15.37 »
Näyttää tosi hyvältä kentsun mcd, kyllä kelpaa nyt ajella..
Otikko muuten tuosta rataspöydän vasemman yläkulman kannatinpalikasta ton verran pois mitä toi rosterinen tankille menevä kannatin tekee siihen korkoa?
Mulla on toi sama patentti ja mietin että onko mun siitä alupöydästä hiottava vähän tavaraa pois että se istuu linjassaan ton tuen kans..

Poissa Racinwhitbaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #61 : 08.12.12 - klo: 21.52 »
En ottanut siitä mitään pois ja kahteen muuhun pistin prikat väliin. Ku kristin vauhtipyöränpuoleiset ruuvit niin huomasin et moottoripukin ja kytkinposken väli oli reilu milli! Niin noin se ei vedä lohkon puolikkaita erilleen...
Nyt on uudet tukivarretkin asennettu kovacromatuilla tapeilla, mut en tiedä viel miten ohjauksen toteuttaisin kun on Joferin alu servosaverit ja tos päivitys paketis oleva laakeroitu alempi osa servosaverista ei käy yhteen kun sitä osien v:n muotoista väliä on muutettu pyöreämmäksi... Joten toista on muokattava että sopivat yhteen!
MCD RRV4 30,5cc ProStock, Jofer, Samba, Savöx  Futaba4PL Baja 5Bss & 5Tss29cc

Poissa rb

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #62 : 10.12.12 - klo: 20.23 »
millä mcd boksi oli hyvä tiivistää.

Poissa Majuri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #63 : 10.12.12 - klo: 21.08 »
sinitarrasta ohut nauha kannen väliin niin irtoaakin vielä helpolla
Toiset tekee mitä osaa , mie teen mitä haluan
Mahdoton vie hieman enemmän aikaa

juhamatti

  • Vieras
Vs: MCD projektit
« Vastaus #64 : 11.12.12 - klo: 14.50 »
Mie ruikkasin silikonin siihen :grin:
Jos omistat kortsuja, laita parit kumit vastarin suojaksi, niin ei mene vastari rikki jos sattuu vettä jostain sinne koteloon menemään.
Muualle mie en niitä kelpuuta :laugh:

Poissa tonij

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #65 : 11.12.12 - klo: 15.04 »
minkätakia se pitää tiivistää? en ole sitä ikinä tiivistäny enkä ole nähnyt siihen tarvetta. lasin päällä olen aina pinnat hionu suoraksi niin ei ole tullut rasvat pihalle pihalle.ainot paikka mistä rasva tulee laatikosta ulospäin on diffin laakerien välistä, ja hyvä näin koska tiedän että rasva tulee laakerien välistä ulos niin sieltä ei mee vesi/p*ska sisäänpäin. itse huomasin silloin ku laitoin silikoonia laatikoitten ja pohjan väliin niin auto "rullas paljon huonommin.
TRKMANS racing

Poissa Majuri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #66 : 11.12.12 - klo: 15.35 »
Mie ainakin ymmärsi et ois kyse ollu vastarin boxista, Toni ymmärsi varmaankin diffiboxit
Toiset tekee mitä osaa , mie teen mitä haluan
Mahdoton vie hieman enemmän aikaa

juhamatti

  • Vieras
Vs: MCD projektit
« Vastaus #67 : 11.12.12 - klo: 15.36 »
Mie kans luulin jotta puhe on ollut vastarinkotelosta :grin:
No vastarinkotelon ainakin noilla neuvoilla saa tiiviiksi.

Poissa rb

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #68 : 11.12.12 - klo: 17.42 »
diffiboksista on kyse kun olen kuullut että toiset tiivistää ne.

Poissa rb

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #69 : 11.12.12 - klo: 17.54 »
onko kukaan sovitellut jumbo servo  savoxia mcd.

Poissa tonij

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #70 : 11.12.12 - klo: 20.45 »
mulla oli aikanaan evo3 ;ssa futaban 6 tuhatta jotain servot mitkä on samankokoiset ku jumbo savoxit. Siinä ne toimi koska servo pöytä on suora niin sai servoja keskemmälle ku taas nelosessa missä on kyhmy keskellä. Servot mahtu 4:sen pöytään mutta servosawerin ja servon väliset linkkit tulee aika "v" asentoon koska servoille tarvitsee tehä lisää tilaa reunoillepäin. Pojalevyn ja servon pohjaan jäi tosi pieni väli josta seurauksena kivet hakkasi parit servon pohjamuovit.
TRKMANS racing

Poissa rb

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #71 : 12.12.12 - klo: 19.45 »
onko teillä ratas suoja paikoillaan. pitääkö tehdä siihen reikiä että lämpö pääsee ulos.

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #72 : 12.12.12 - klo: 20.38 »
Itse en ainakaan ratassuojaa käyttänyt ollenkaan vaikka krossia tuli ajettua.

Jos on metalliset rattaat niin se suoja on täysin tarpeeton.

Poissa tonij

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #73 : 12.12.12 - klo: 23.35 »
itse olen käyttänyt ja en ole reijittäny. Pysyy moottoripukin laakerit paremmassa kunnossa ku ei pääse kivet tai p*ska laakereitten sisään niin helposti.
TRKMANS racing

Poissa Racinwhitbaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #74 : 13.12.12 - klo: 09.36 »
Mulla on sivusta auki ja tiheää messinki verkkoa siinä ettei isot kivet mene sisäänporasin  ja kesällä poltin näpit rattaisiin ni porasin muutaman millin kokoisia reikiä vielä siihen pääli puolelle. Ja talvella suljettu kotelo...
MCD RRV4 30,5cc ProStock, Jofer, Samba, Savöx  Futaba4PL Baja 5Bss & 5Tss29cc

juhamatti

  • Vieras
Vs: MCD projektit
« Vastaus #75 : 13.12.12 - klo: 15.14 »
Mie modasin tuon oman mcd:n kytkinpuolen uusiksi, tai sen palikan jossa ne palat on kiinni.
Se cy:n palikka ei tuo paloja tarpeeksi syvälle kytkinkelloon, siksi ei kunnolla kytkinkään ole toiminut kun 1/3 on kellon ulkopuolella.
Eli zenoahin palikkaa vähän viilasin jotta sen sai ton tr/obr kannattimen sisään istumaan.
Ongelmana oli että kytkin luisti liikkeelle lähdössä ja kuumensi tietenkin jousen joka sit kuoleutu hemmetin nopeesti.
Nyt se kytkin tulee kokonaan kellon sisään, pitäs purra paremmin ja lähteäkkin liikkeelle.



juhamatti

  • Vieras
Vs: MCD projektit
« Vastaus #76 : 15.12.12 - klo: 20.54 »
Kuva ei ole mun kytkimestä, mut onko kukaan tarkistanut että ottaako toi mcd:n kytkikello koko palojen alalta lauterin kytkimessä??
Tää kuva on aussi foorumilta.

+ että se jauhaa noi palat 45min ajon jälkee tollaseen kuntoon..


Poissa Koiranputki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #77 : 15.12.12 - klo: 22.18 »
Mulle tulee mieleen ettei kelloa ole shimattu lainkaan vaan isketty moottoripukkiin kiinni ilman
shimmi prikkoja. sinne väliin tuli muistaanseni ~2mm edestä prikkoja, Tahi silleen ettei kello
pääse elämään paljoa poikitais suunnassa, ei liikaa kun se lämpö pienentää rakoa.
Tuosa kuvassa näyttää juur siltä kello on jäänyt sen ~2mm, shimmien verran sisään.
Muistakaa että kumallakin puolella täytyy olla teräsprikka, vaikka kuin ohut.
Mene ja tiedä sitten.
Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

Poissa Racinwhitbaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #78 : 15.12.12 - klo: 22.44 »
Kytkin kellon puolella pitäisi olla akselilla suunnilleen ton 2mm paksuinen shimmi valmiina... Tai ainakin mulla on samassa pukissa. Ota ratas ja kello irti ja tarkista onko jos ei niin reklamaatiota.

Edit. Lisää kuvia mun MCD:n päityksestä
paino eroa osissa ei isoa mut tukevammat ja kevyemmät vielä, iskarin alapään pultti kierteittä. vetarien suojakumit ja sit jo valmiina hangelle. Vielä kun se Grafilin koppa tulis ja sais maalattua sen...
« Viimeksi muokattu: 15.12.12 - klo: 23.03 kirjoittanut Racinwhitbaja »
MCD RRV4 30,5cc ProStock, Jofer, Samba, Savöx  Futaba4PL Baja 5Bss & 5Tss29cc

Poissa rb

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #79 : 16.12.12 - klo: 21.19 »
mitä rasvaa diffin sisään ja boksin sisään on hyvä laittaa.

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #80 : 17.12.12 - klo: 15.21 »
Itse laitoin diisselimoottoriin tarkoitettua lisäainetta. Valmistaja oli muistaakseni STP. Ainakin itse olin tyytyväinen tuohon patenttiin.

Poissa rb

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #81 : 17.12.12 - klo: 16.41 »
kiitos esa kun en muistanut mitä sanoit kun auton sulta ostin.

Poissa rb

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #82 : 17.12.12 - klo: 17.00 »
minkälaisia iskari öljyjä kesä ja talvi setupit.

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #83 : 17.12.12 - klo: 17.23 »
Iskariöljyt on vähän niin kuin mielipidekysymys. Yleensä olen käyttänyt 1000-2500 öljyjä, riippuen kummosen alustan haluun tehdä. Se on melkein yrityksen ja erehdyksen kautta etsittävä itselle sopivin vaihtoehto.

Toi diffiboksi kannattaa muuten tiivistää Loctiten tasotiivisteellä. Loctiten koodi tais muistaakseni olla 5922 jota olen ainakin itse käyttänyt. Kivaa tavaraa, helppo levittää ja ei kovetu liiaksi. Tuo on myös helppo puhdistaa sit kun joskus boksin avaa.

Poissa Racinwhitbaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #84 : 17.12.12 - klo: 18.22 »
mitä rasvaa diffin sisään ja boksin sisään on hyvä laittaa.
Minä oon laittanut diffin sisään sitkostettua vaseliinia ja samaa boxiin kanssa. Muistaakseni CRC:n valmistama
Kun oli aikaisemmin STP:n lisä ainetta boxissa niin se tuppas tuleen laakereista läpitte...
Voi olla et sitä oli ilm. liikaa siellä ei muuten haitannut mut sotki vaan paikat aikalailla.
MCD RRV4 30,5cc ProStock, Jofer, Samba, Savöx  Futaba4PL Baja 5Bss & 5Tss29cc

juhamatti

  • Vieras
Vs: MCD projektit
« Vastaus #85 : 18.12.12 - klo: 20.41 »
Mie tänään purin taas ton gizmon koneen ja vaihdoin männän tavalliseen zenoahin mäntään, uusine männänrenkaineen ja puristuksia lisäsin.
Ekana laitoin 0,30mm kupari tiivisteen niin männän kuva jäi pytyn kattoon ja tinalanka näytti 0,35, joten piti laittaa 0,50mm kuparinen lerppu väliin.
Nyt väli on 0,45mm, eli aika minimi jos se tolla 0,30mm otti jo kattoon kiinni.
Ja sen jos ois tulille lyönyt niin ois voinut olla mäntä murusina alakerrassa :laugh:.
Samalla vaihdoin kaasuttimen walbron wt-771 malliin.
Tota mallia en ole koskaan kokeillut, mm venepuolella sikk mottoreissa vakiona.
Ja pakosarjan ja pytyn väliin dremelöin sopivan kuparitiivisteen..
Sen verta itsemurhaa lähenin ja pesuhuoneessa koneen tulille löin ja lähti huomattavasti helpommin tulille kuin alkuperäisella combolla, ei tosin kovin kauaa voinut vinguttaa kun meinas tosiaan happi loppua :roll:
Tahaton itsemurha ois lukenut ruumiinavaus pöytäkirjassa, tai liian intensiivinen rc:n harrastus :laugh:..
Tohon mcd:hen en kyllä ole tästä koneesta ollut juuri lainkaan tyytyväinen.
Tai sit se v...n kytkin on joka tota lähtöä vaivaa.
Alavääntöä ei ole tarpeeksi, tiedä sit vaikuttaako tuo putkikin miten tohon koneeseen.
Jos ei ala tapahtua niin pitää bajan kone tähän naittaa ja tästä sit kone bajaan...

Poissa rb

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #86 : 18.12.12 - klo: 20.51 »
ei muuta kun nelipalanen kisa kytkin kiinni.

juhamatti

  • Vieras
Vs: MCD projektit
« Vastaus #87 : 18.12.12 - klo: 21.04 »
Pitänee harkita jos ei tolla kaksi palasella ala tapahtua.

Poissa maukkadamngod

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #88 : 19.12.12 - klo: 08.49 »
Dodii. Mcd:kin saapui tänään ja tässä pari kuvaa mistä lähetään liikkeelle ja autohan on pirusti paljon paremmassa kunnossa mitä itte uskalsi edes toivoa, tässä voi tovi vierähtää kun rupeaa väsäileen koska tää on minun eka Mcd ja sitte olis vielä toi Losi 5ive:kin vielä kesken :undecided:. UGH!

juhamatti

  • Vieras
Vs: MCD projektit
« Vastaus #89 : 19.12.12 - klo: 15.24 »
Aijai mitä herkkua :tongue:
Tosi namu tuo subarun kori