Kirjoittaja Aihe: MCD projektit  (Luettu 233310 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Micco

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #810 : 23.09.14 - klo: 18.55 »
Hiljasta on tosiaan ollu, ilmeisesti kaikki on ollu niin keskittyneitä crossiin..
Ittellä toi Asconan kori ei kestänyt kun 10 minuutia ajoa, ja nyt se on revenny A ja C pilareiden kohdalta molemmin puolin sekä keulasta puskuri osa meni aivan säpäleiksi ja perästä repesi kori puskurista C pilariin asti
Korille ei enää ole juur mitään tehtävissä ja ei oikeastaan kannatakkaan kun hajoaa niin herkästi, syynä kaiketi liian kova muoviseos.... osuma radan letkuihin riittää rikkomaan koria oikeen huolella😞

Tuollaisesta tarttis valaa muotti siinä vaiheessa kun ei ole vielä ihan säleinä. Ja sit tehdä ite koreja.
SCX10 LandCruiser40, 1/5 FS Buggy, HSP"Drifting", Douglas SBD-6 lentsikka, AX10TCS projekti, Kyosho LandMax2, Pari 1/4rallycross projektia, Toyota RockCrawler III, Axial BWD whiplash foffi, Robbe vene

Poissa maukkadamngod

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #811 : 23.09.14 - klo: 20.12 »
Ittellä ei tieto ja taito riitä kori tekemiseen, jospa joku jolla kori on vielä ehjänä tekee muotin.
Ja vois samalla hengenvedolla tehä mulle BMW e30:sen kopan :grin:

Poissa maukkadamngod

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #812 : 09.10.14 - klo: 08.15 »
Korpilahden Outlaw kisaan olis tarkotus mennä tällä virityksellä, sehän näyttää vähän Baja/Rallycross Miniltä :smiley:

Poissa texwiller90

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #813 : 09.10.14 - klo: 09.03 »
Hienon näköinen :smiley:

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #814 : 09.10.14 - klo: 20.19 »
Ajeleeko kukaan enää näillä MCD vehkeillä, vai onko kaikki siirtyneet Losi:n pariin ?

Tuli ostettua käytetty MCD X4 Rally 30.5cc PHR virikoneella, entinen kisa-auto siis, jolla ajettu X4 Cup:a ja jäärataa kohtuu hyvällä menestykselläkin.
Mukana tuli piikkipyörät ja uudet "blue dot" kummit...olipahan yllättävän kova homma vääntää kumekset vanteelle  :tongue: ...kauhulla ajattelen jos pitäisi vääntää tollaset piikkipyörät vanteelle joissa kymmenittäin teräviä wronik-ruuveja, HUH  :huh: !
 
No tänään sain radiot kiinni ja bindattua, vaikuttas jopa toimivan. Piti olla yksi ylimääränen Killerin LED, mutta eipähän löytynyt...olisi mennyt kätevästi kiinni samalla kun radiokotelo oli auki...täytyy lisäillä myöhemmin.

Kun tuosta on jo pyöräaukkoja suurennettu piikkipyörien takia, niin lienee kohtuu helppo sovittaa alle MCD Baja 1000:n rallikuviolliset pyörät, saa maavaraakin hieman lisää...onko kokemuksia soralla ja nurmikolla ajellessa ?

MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa tonij

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #815 : 09.10.14 - klo: 21.01 »
Monella autot lojuu hyllyssä koska suurin osa ajaa kesät krossarilla mikä tekee sen että se vähäinen aika mitä on niin se menee tyystin siihen.
Talvi kun tulee niiin eiköhän niitä x:iä taas aleta niputtaa ajokuntoon.
Viime talvi oli tosi heikko näitten suhteen ja ainakin täälläpäin samallla ku ei ollu kunnon kelejä niin kaupungit ei jäädyttäny kaikkia kenttiä niin vuokraus oli tosi hankalaa/mahdotonta.
Toivotaan parempaa jää talvea niin eiköhän niitä kisojakin saada.
TRKMANS racing

Poissa maukkadamngod

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #816 : 09.10.14 - klo: 21.11 »
Aika vähiin jäi männä kesänä ittelläkin noi ajelut MCD:llä mutta jos toi ens kesä tois siihen muutoksen....

Kyllä noi baja kumit sinne mahtuu jos pyöränaukot on suurennettu jo piikkipyörille, ittellä ei kokemusta noista kumeista ole.

Poissa Grinder083

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #817 : 09.10.14 - klo: 23.56 »
Minä voisin myydä sulle tän focuksen korin..



Moro Juhamatti ! Onkos täs kuvassa oleva MCD RRv4 Sun (entinen) Menopeli kenties ?? Vai Kenen entinen On kyseessä ??  :shocked:

T: Raipe S  :cool:
« Viimeksi muokattu: 10.10.14 - klo: 19.12 kirjoittanut Grinder083 »
HPI BAJA 5B Snake-Edition ,MCD RRV4 KubbelWagen ,Associated TC4 ClubRacer ,Kyosho MP6 ,Kyosho LandMax 2,Cen Magnum NX,Tamiya Bonzer Monster,Xray 006/007/008,ex axial honcho ja ex Chevy 6x6

Poissa tonij

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #818 : 10.10.14 - klo: 15.52 »
Savagers. Laita nyt ihmeesä kuvaa uudesta autostasi niin päästään kimpassa sitä pällistelemään.
TRKMANS racing

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #819 : 10.10.14 - klo: 17.38 »
Eipä tuossa mitään niin ihmeellistä ole, vanha kisaratsu. tonij varmaan tunnistaa auton heti. Tänään piti ottaa ekat savut, mutta vettä tullut jokseenkin kaatamalla koko päivän. Lähinnä tässä on tutustunut autoon ja koittanut tehdä jonkinlaista listaa mitä tuohon pitää hommata.

Nuo sisälokarit vaikuttavat ihan fixuilta, lisäksi autoon on vielä erillinen sisäkori, kaikki kohtuu helposti irrotettavissa. Edessä on 100% lukko ja takana kuulemma LSD kisadiffi.


Huomasin tuossa että tuosta rattaiden päältähän puuttuu suojakotelo...pitäisiköhän hommata ? Kone on tosiaan kotimaista tuotantoa oleva Zenoah 30,5cc PHR kisamotti, pitäisi olla ihan iskussaan vielä.


Tuossa rinnalla vielä malliksi mukana tulleet piikkipyörät.


Katto-scoopin alle on tehty reikiä eli scooppi on pakko saada...vanhasta korista saisi sen ja spoikan, mutta mieluummin hommaan uudet romut tähän koriin, niin ei tarvi aina vaihdella.


Mukana tuli uusi X4 kori jota joku on jo hieman aloitellut, väriksi meinasin ihan perus sähkönsinistä, mikään korimaalari kun en ole, niin mennään ihan yksivärisenä...jotenkin tuohon tyyliin kun tuo tuossa vasemmalla.

http://www.5thscaleforum.com/vb/attachment.php?attachmentid=3566&stc=1&d=1307406977

 Löytyykö keneltäkään sattumalta ylimäärästä tarrasarjaa josta saisi edes maskin ja tärkeimmät tarrat ?
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa tonij

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #820 : 10.10.14 - klo: 21.58 »
Näyttäis olevan iso E:n vanha peli..
TRKMANS racing

Poissa Grinder083

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #821 : 10.10.14 - klo: 23.13 »
Näyttäis olevan iso E:n vanha peli..

Kiitos infosta tonij  :azn: Jep miepäs kyselen asiasta tarkemmin ed.mainitulta sitten  :azn:

T: Raipe S  :cool:
« Viimeksi muokattu: 11.10.14 - klo: 02.44 kirjoittanut Grinder083 »
HPI BAJA 5B Snake-Edition ,MCD RRV4 KubbelWagen ,Associated TC4 ClubRacer ,Kyosho MP6 ,Kyosho LandMax 2,Cen Magnum NX,Tamiya Bonzer Monster,Xray 006/007/008,ex axial honcho ja ex Chevy 6x6

Poissa tonij

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #822 : 11.10.14 - klo: 08.01 »
Näyttäis olevan iso E:n vanha peli..

Kiitos infosta tonij  :azn: Jep miepäs kyselen asiasta tarkemmin ed.mainitulta sitten  :azn:

T: Raipe S  :cool:


...tarkoitin tuota savagers  x4:sta..
TRKMANS racing

Poissa Grinder083

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #823 : 12.10.14 - klo: 00.04 »
Näyttäis olevan iso E:n vanha peli..

Kiitos infosta tonij  :azn: Jep miepäs kyselen asiasta tarkemmin ed.mainitulta sitten  :azn:

T: Raipe S  :cool:



...tarkoitin tuota savagers  x4:sta..


OK. Sori tällänen OT !  :embarrassed:
Asia kuiteskin selvä Ja kiitos infosta Tonij !   :azn:

-Raipe-  :cool:
« Viimeksi muokattu: 12.10.14 - klo: 02.56 kirjoittanut Grinder083 »
HPI BAJA 5B Snake-Edition ,MCD RRV4 KubbelWagen ,Associated TC4 ClubRacer ,Kyosho MP6 ,Kyosho LandMax 2,Cen Magnum NX,Tamiya Bonzer Monster,Xray 006/007/008,ex axial honcho ja ex Chevy 6x6

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #824 : 17.10.14 - klo: 17.24 »
Pääsin lopulta ajamaan ensimmäisen kerran kunnolla X4:lla...vähän aikaa, kunnes huomasin että Killeri alkoi taas temppuilemaan kuollen tällä kertaa kokonaan :shocked:
Moottori ei sammunut jos yritti sammuttaa radiosta käsin Killerillä tai vaikka sammutti radiosta virrat kokonaan niin moottori kävi vain...summeri ei soinut ollenkaan, lediähän tuossa ei vielä ole. Ei muuta kun romut kasaan ja himaan tutkimaan mikä nyt mättää  :angry:

Kotona purin Killerin kokonaan pois ja huomasin että jokin oli irti sen läpinäkyvän kutistemuovin alla...leikkasin muovin pois ja kas, DIP-kytkin paketti jolla Killerin toimintoja valitaan tippui pöydälle !  :shocked:
Ilmeisesti  tärinä on murtanut juotokset ajan myötä. Se temppuili umuutamanman kerran jo kun asensin vastarin ja testailin sähköjä, mutta en keksinyt syytä satunnaisiin oikutteluihin...DIP-kytkin oli jo varmaan silloin irti, mutta sai kontaktia nippanappa, koska kutistemuovi painoi sitä piirilevyä vasten.



Juotin DIP-katkasijan takaisin kiinni piirilevyyn ja epäilyistäni huolimatta se toimi taas normaalisti...tosin autoa en ole käynnistänyt ja kokeillut käytännössä. Killeriä pidetään varsin "TOIMINTA VARMANA", mutta ainakin se kävi nyt ilmi että jos se itse rikkoutuu vaikka tärinästä, niin se ei välttämättä toimikaan silloin kun sen pitäisi, eikä se varoita siitä mitenkään etukäteen...  :undecided:

Vaikka ajelut jäivätkin aika lyhyeen, niin siitä huolimatta reissu oli onnistunut. Auto toimi muuten todella hienosti, kone käynnistyi helposti ja kävi hyvin kuten myyjä olikin mainostanut, voimaa tuossa pannussa tuntuu olevan todella mukavasti...kuiva asfaltti oli kovin liukasta ja sladissa ajaminen oli varsin helppoa. Todella mukavan tuntuinen auto, helppo ajaa, menee minne käsketään  :cool:

Pitäähän ralliautossa valot olla...  :grin:


Sattui olemaan ylimääräset Rovan Bajan mukana tulleet valot, joille tein alumiinista säädettävän telineen. Ajatuksena oli että on helpompi hahmottaa auton suunta jos tulee ajeltua talvella iltahämärässä. Antaahan tuo ehkä hieman scale meininkiäkin...varmaankin hajoaa kun lippaa kunnolla ympäri, mutta teline antaa periksi jonkun verran osumissa. Eipä noilla ole muutenkaan suurta arvoa, Ebay:sta saa noita valoja muutamalla eurolla.

Edit: Lyhennetty turhaa jaarittelua.
« Viimeksi muokattu: 18.10.14 - klo: 10.46 kirjoittanut SavageRS »
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #825 : 18.10.14 - klo: 18.40 »
Kävin taas tänään ajamassa reilun tankillisen verran, hienosthan tuo lauloi ja Killerikin pelasi :cool:

Virittelin myös Sanwa MT-4:n telemetriankin toimimaan, nyt näkyy kierrosluku ja koneenlämpö. Kierroslukuanturiksi kokeilin tällä kertaa 9turbo:n magneettianturia, joka on varsinaisesti tarkoitettu sähkömoottoreihin. Näkyypä tuo lukevan suoraan magneeton kopan läpi bensakoneenkin kierrokset...oikeellisuudesta en tosin sano mitään. Olisi saanut olla 18 inch versio, mutta tuo 12 inch riitti sekin juuri ja juuri vastarille.



https://9rc.com/9turbo/

Se tuli huomattua että kun autoa riivaa hetken kunnolla, niin kori päällä moottorin lämmöt nousevat 30 - 40 astetta korkeammaksi kun ilman koria...aikamoinen ero. Ilman koppaa lämpötila ei noussut kovinkaan paljon, vaikka antoi hanaa samalla tavalla. Tietenkin siihen vaikuttivat paikallaan olleet sisälokarit jonkun verran, mutta käytetäänhän siinä talvella vielä sisäkoriakin. Täytyy parantaa vähän korin tuuletusta ja katsotaan sitten uudestaan.

Niin sitä piti vielä udella, että onko näissä MCD:ssa jotain ongelmaa tuon bensatankin pinnankorkeuden suhteen, kuinka täynnä tankki on ?
Huomasin molempina ajokertoina että kun tankki menee noin puolilleen, niin kone ei saa bensaa enää tarpeeksi kaasu pohjassa, rupeaa booamaan.  Imusuodatinhan on tuossa kohtuu keskellä tankkia, pakeneeko bensa vain pitkulaisen tankin toiseen päähän kun kurvailee enempi ?
« Viimeksi muokattu: 18.10.14 - klo: 19.21 kirjoittanut SavageRS »
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa Majuri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #826 : 18.10.14 - klo: 20.13 »
Tarkista että sulla on tarpeeksi pitkä letku tankin sisällä, että tankkisuodatin liikkuu tankin sisällä ja imee pohjalta asti.

Ei ole mitään bensansaanti ongelmia, imee tankin ihan kuivaksi
Toiset tekee mitä osaa , mie teen mitä haluan
Mahdoton vie hieman enemmän aikaa

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #827 : 18.10.14 - klo: 20.50 »
Tarkista että sulla on tarpeeksi pitkä letku tankin sisällä, että tankkisuodatin liikkuu tankin sisällä ja imee pohjalta asti.

Ei ole mitään bensansaanti ongelmia, imee tankin ihan kuivaksi

OK kiitti, täytyy tyhjentää tankki kokonaan ja tutkia...en oikein saanut selvää kun koitin kurkkia tankkiin, jossa puolitankkia punaista bensaa.
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #828 : 21.10.14 - klo: 16.54 »
Vähän päivitystä X4-projektiin...tuli vähän uusia osia, teippi-, korisokkasarja, takaspoikka uuteen X4 koriin, sekä Baja 1000 Gravel Rally renkaat ja niihin mustat MCD X4 vanteet. Tänään tuli vielä OuterWear MCD orkkis ilmanputsarille tarkoitettu suojapussukkakin jenkkilästä  :cool:
Renkaat löytyi kotimaasta, mutta vanteet tilasin Englannista kun oli maahantuojalta loppu...hienosti toimii MCD.UK:n toimitukset.

Kietaisin renkaat kokeeksi vanteelle, mutten vielä varmuudeksi liimannut...ihan hyvinhän nuo alle sopivat. Korissa on valmiiksi suurennetut pyöräaukot jääratarenkaiden takia, joten Rally-renkaat näyttävät alla paremmalta kun "pikkuruiset" asfalttipyörät. Profiilikin on malliltaan korkea kuten rallirenkaassa pitääkin olla.


Maavaraa tuli lisää, mutta jousitusta voi joutua säätämään korkeammaksi, tällä hetkellä se on kaiketi radalle/asfaltille.


Etupuskurin foamia täytyy muokata tai tehdä kokonaan uusi...aika jyrsityn näköinen kun leikelty piikkipyörien takia. ETRA:sta sanee vastaavaa foamia...?
Maailmalta on tulossa vielä yhtä sun toista nippeliä, mutta ratassuojaa eniten odottelen...viikonlopun kokeilujen jälkeen erään parkkipaikan puhtaannäköisellä asfaltilla, näkyy selvästi että rattaiden väliin on murskautunut pikkukiviä...ei hyvä, pakko saada ratassuoja  :angry:

« Viimeksi muokattu: 22.10.14 - klo: 14.10 kirjoittanut SavageRS »
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #829 : 28.10.14 - klo: 19.15 »
Kertookaas vähän eri MCD:n autojen iskareiden mittoja, MCD RRV4, MCD W5 ja MCD RR5

Kokonaispituus, yläsilmukasta alakiinnityspisteeseen :

Pituus kokoon painettuna :

Rungon pituus :

Iskarin varren pituus:

Jousen pituus :

Yritän kehitellä jostain vähän pidempää iskaria ja samalla lisää joustovaroja MCD X4:n. Ideana olisi saada pehmeämpi ja joustavampi alusta epätasaiselle pinnalle, sora/nurtsi jne.

Onko RRV4 iskarit paljon pidemmät kun X4:n ?  Voisiko niitä ehkä soveltaa X4:ssa, jos vaikka vaihtaisi lyhyemmät varret ?

Jotain Nutech:n ja FG:n iskareita/jousia on kai myös käytetty, onko kellään kokemusta ?
« Viimeksi muokattu: 03.11.14 - klo: 14.46 kirjoittanut SavageRS »
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa maukkadamngod

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #830 : 28.10.14 - klo: 21.54 »
Itteäkin asia hieman kiinnostas kun Kopilahden kisoissa kävi nopeasti selväksi että auto ei sellaisenaan radalle sovi, Pitänee ittellekin ostaa noi cravel renkaat ja sovitella rrv4:sen iskareita ja muita ripustuksen osia paikalleen kun tota rahan p••••a taas siunaantuu.




Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #831 : 03.11.14 - klo: 14.45 »
MCD X4 sai nimensä mukaisen "Rally-päivityksen" uuden pehmeämmän ja enemmän joustoja sallivan alustan muodossa. Koeajot on vielä tekemättä, mutta pelkästään autoa tönimällä ja heiluttelemalla tuossa pöydällä se tuntuu tarrautuvan paljon paremmin alla olevaan pintaan. Voi siis olettaa että se myötäilee paremmin myös epätasaisempaakin maaston pintaa. Korikin istui päälle ongelmitta muutoksen jälkeen, vaikka aluksi epäilinkin sitä.
Eteen vaihtui samalla LSD-diffi lukitun tilalle, luulisi kääntyvän paremmin, eikä voimansiirtokaan ole niin kovilla.
Säätelin myös kytkintä vähän tiukemmalle...saa nähdä miten se onnistui, kun joutui tekemään puhtaasti arviolta, sillä entisillä säädöillä on ajettu viimeksi jäällä  :huh:

Uusi etupää käsittää pidemmät iskarit ja korkeamman iskaritornin, lokarit puuttuvat vielä. Kuvassa auto lepää osittain alla olevan puulaatikon kannatuksella, joten jousitus ei ole täysin oikeassa asennossa.


Myös takana on uudet pidemmät iskarit ja uusi torni.


Kiitokset tonij:lle osista ja hyvistä neuvoista  :wink:
« Viimeksi muokattu: 03.11.14 - klo: 15.38 kirjoittanut SavageRS »
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #832 : 11.01.15 - klo: 17.03 »
Päivitetään MCD X4 Rally projektiakin nyt vähän...

Purin taas vaihteeksi kytkimen irti ja säädin Lauterbacherin kytkimen saamieni ohjeiden mukaan. Kitkapalojen puhdistus hiomalla, säätöruuvit irti, vähän ruuvilukitetta ja kierretään jousiin kiinni kunnes tuntuu vastusta ja sitten siitä 10 min kiinni päin. Toivotaan että toimii vihdoin...on meinaa aikas epäkiitollinen homma purkaa jatkuvasti autoa ja ottaa konetta irti että pääsee vain kytkimeen käsiksi.

Laittelin samalla MCD Factory Teamin lämpösuojat paikalleen eli isompi peittävä pakoaukon tiiviste, puhallin kotelon päähän poistosuppilo ja vetäpäädyn puolelle lämpösuoja. Asensin myös kaivatun ratassuojan ensiövedon rattaiden päälle.
OuterWears esisuodatin ilmanputsarin päälle tulikin laitettua jo aikaisemmin...joku väitti jossain ettei sopivaa ole olemassa, no ainakin niitä myydään juuri MCD:n ja sopii täydellisesti.



Kuvan vipukatkasija on Rally-valoille keulassa.




MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa Majuri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #833 : 28.02.15 - klo: 19.59 »
Punnitsin RR5:n korit valmiina.
Toinen tehty 1,5 mm:n aineesta , paino 358 g
Kevyempi 1,o mm:n,                          "    228 g
Alkuperäinen maalattuna 380 g
Aika huomattava painoero pelkästään materiaalipaksuudella

Ohuemmasta tehdyssä vielä skuuppi + muut kilkkeet kiinni ,toisessa niitä ei ole huomioitu painossa
Toiset tekee mitä osaa , mie teen mitä haluan
Mahdoton vie hieman enemmän aikaa

Poissa turaaja

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #834 : 19.04.15 - klo: 15.36 »
Tulipa hetken mielen johteesta ostettua käytetty MCD X4 rullaavana ilman sähköjä ja moottoria. Kävin hakemassa auton Lahdesta 10.4. Auto purettu palasiksi ja osat pesty. Pesemisen jälkeen diffeihin uudet rasvat ja auto uudelleen puhtaampana kasaan. Moottoriksi sovitettu Rovanin 26cc perusmoottori.



Moottoria joutui pikkasen sorvaamaan, että sopii MCD kardaanin päälle.



Kone aseteltu paikalleen ja sitten sähköjen pariin tai oikeammin vastarin ja killerin asetteluun. Vastari löyti paikkansa pienen sovittelun jälkeen. Liimasin vastarin kuumaliimalla rasian kanteen kiinni ja killeri vastarin viereen.
Killerin sain toimimaan pienen pähkäilyn jälkeen vaikka sen ei pitänyt toimia FlySky FS-GT3C kanssa. Lähettimen sammuttaa, niin kyllä sammuu kone kanssa ja akun ottaa kanssa irti, niin tekee saman tempun eli toimii sittenkin. Killeri vaatii summerin merkkiääneksi ja aikani pähkäilen siinä niin herätyskello sai luovuttaa kyseisen summerin merkkiääneksi killerille. 



Ledin laitoin kanteen kiinni kauluksen kanssa.



Kori kiinnitys taakse tarvitsi pientä kauneus parantelua, niin kehittelin tollaisen ratkaisun kyseiselle koritolpalle.
Fazeri luovutti koritolppat MCD takatolpille. Päivitys: tehty tukevampi kiinnitys tohon. ei kestänyt edellinen. Päivitys: Ei kestänyt uusi versio ja tein uuden päivityksen tohon koritolppa kiinnitykseen. Alumiini kulmasta sovittaen paikalleen, jokohan kestäisi.



Pientä porailua ja sovittelulla asettui kohtuullisen hienosti paikalleen.



Kone paikallaan ja siihen piti tehdä sitten putkelle teline putken alle, että se ei heiluisi ajon aikana.



Pitäähän se vielä tehdä lämpösuoja koneelle ettei ota putkesta lämpöä koneen suuntaan. Ajatuksena oli ensin tehdä muovista, mutta kokeilin sitten rakentaa tollaisen.

Muotti:



Lasikuidutus:



Puolittain valmis:



Ja vähän vielä lisää.



Sovitusta autoon:



Saatu tehtyä



ja paikalleen asennettuna



Akun lataukseen tilasin suoja kannella olevan pistokkeen että voi ladata akun, irroittamatta kantta.



Saisikohan tolla työkalulla pyöränmutterit auki/kiinni??



Sähköjä jatkettu rakentaa ja saatu valmiiksi, kun sai viimein noi servot. Servot , elektroninen katkaisia ja lataus pistoke saatu paikalleen. En tiedä tulikohan servojen kanssa liioteltua. Ohjaus 33.33kg ja kaasu/jarru 16kg.  :roll:

Katkaisia ja lataus:



Johdotusta haarauttaen: 1 harajohto lisätty ja toista muutettu. Kuumaliimalla johdot liimattu kanteen kiinni ja loput vapaasti kotelon sisällä.



Kansi paikallaan:



Servo pöytä:



Akku latauksessa:



Ja millä ladataan:



Rupee olemaan aika nipussa:



Koneeseen laitettu verkko paikalleen:



Uudelleen laitettu johdot nippuun kanteen kiinni



Letku pidike tehty VW golf:n sytytysjohdon pidikkeestä



Yksi päivä tuskailin kun mentiin ajelee pidemmälle ja mcd takakontissa seilas edestakaisin, niin mitähän sille keksisi, no tollainen tuli väsättyä.



auto päälle ja toimii kyydissä. ei seilaa edestakaisin.



Ihmettelin kun ei servo toimi ja tossa syy. johdot joutettu takaisin paikalleen. kas kummaa taas toimii.



Jatkoa auton ympärillä:



Vastari akun jännite näyttö:



Kori maalattuna ja pientä virhettä maalauksessa.



Tein ledeistä päivävalot autoon ja näyttäisi toimivan.

« Viimeksi muokattu: 04.08.15 - klo: 21.36 kirjoittanut turaaja »
Mcd x4 Rally Ford Focus, Hpi Savage SS ja X

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #835 : 19.04.15 - klo: 21.42 »
Hienosti on auto edistynyt...kunnon "rc rodding":a kun osia tehdään kokonaan itse ja sovelletaan sieltä täältä sopivia herätyskelloa myöden   :smiley:

"Toiset tekee itse ja toiset ruuvaavat vain valmiita kiinni"  :cool:
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #836 : 20.04.15 - klo: 15.44 »
+1.
Pitäs toimia tuon patentin  :smiley:

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #837 : 30.04.15 - klo: 20.45 »
Kyllä on asiallista jälkeä turaaja:lta...varsin pienellä budjetilla saatu paljon aikaan  :cool:
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #838 : 03.05.15 - klo: 20.07 »
Käyty taas ajelemassa MCD X4:lla ja voidaan todeta että Lauterbacherin kytkimensäätö onnistui saamieni ohjeiden mukaan. Toimii, pitää, eikä jää kantamaan.
Sen sijaan tuo "Rally" alusta ei ollut oikein toimiva kokeilu...toimii kyllä epätasaisella varsin hienosti, mutta kovemmalla pinnalla jokseenkin hirveä ajettava  :undecided:  Alkuperäinen ajatus kun oli että auto olisi soveltunut ralli-cross tyyppiseen ajeluun...ei se valitettavasti sovellu.

Jousituksen lisäksi ongelmaksi muodostuivat nuo MCD Rally renkaat...ne eivät kestä vanteella kuin tuhattoman hetken kunnes alkavat vipottamaan ja irtoavat vanteelta. Syy lienee siinä että rengas on yksinkertaisesti massaltaan varsin painava, halkaisija on iso. Kun lisäksi tuossa PHR:n koneessa on tehoa lyödä sutia kaikilla pinnoilla, niin keskipakovoima yksinkertaisesti repii renkaan irti pyörimisnopeuden kasvaessa. Ei auta vaikka kuinka liimaisi niitä, silti samalla liimalla asfalttirenkaat ja piikkipyörät kestävät revittää loputtomiin.
Lopulta kun myös toinen takaiskari oksensi romut ja öljyt pihalle, päädyin palauttamaan auton taas asfaltti alustalle sopivaksi...se kannatti, sillä oli todelinen nautinto lennättää autoa asfaltilla  :cool:

Summa sumarum...auto on suunniteltu asfaltille, joten ajetaan sillä siellä ja montulla sinne soveltuvalla kalustolla  :wink:
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa samimake

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #839 : 03.06.15 - klo: 07.58 »
Käviskö tämmöiset servot rrv4 ohjaukseen http://www.rcm.fi/alturn-usa-full-size-high-voltage-brushless-servo-hs-tg-ultra-high-toque-25-8g-0-16sec.html ja onko kenelläkään kokemuksia ko. Servoista?
.......