Kirjoittaja Aihe: Kyosholla kestää!  (Luettu 5022 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rcjussi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosholla kestää!
« : 19.05.04 - klo: 08.51 »
Joo kun ostin ton madforcen rtr version niin siinähän tuli mukana maalattu kori. Sit kun pari kertaa sillä ajelin niin huomasin että maaliahan on irronnut hieman korista. Sitten kun ajoin seuraavan kerran koko moottorin kansi oli täynnä valkoisia ja mustia pisteitä ja nehän olivat tulleet korista. Viimeisellä ajokerralla ennenkuin menin näyttämään sitä tietonikkariin niin korista oli lähtenyt puoliksi maalit irti ja auto oli täynnä maalin pisteitä (niitä oli hauska ruveta puhalteleen irti). Tietonikkarissa sanottiin että ne lähettää sen Ruottiin tutkittavaks ja siellähän sitä tutkittiin 4 viikkoa  :shock:  kunnes minulle soitettiin että Japanista lähtee tulemaan mulle uus kori. Sitähän mä oon tässä odottanut jo 3kk! eikä kuulu vieläkään mitään mutta tietonikkarin mukaan pitäs tulla tässä kuussa :evil: . Eihän tuo ajoa haittaa koska sain ei maalatun korin siksi aikaa tilalle, mutta se alkaa jo hieman tympiä kun on läpinäkyvä kori. Että mikäköhän kestää. Jouduin muuten peseen moottorin kannen asetoonilla jotta lähtis pois noi maali pisteet ja tietenkin elaksointikin hiemmentyi siinä samalla :evil:

Poissa aneboy

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosholla kestää!
« Vastaus #1 : 19.05.04 - klo: 09.00 »
Joo, noi kyoshon readysetithän tiedetään... Ei pysy kunnossa millään...
Joka päivä ja jokaikinen yö.

Poissa Antti S

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/antti_88/
Kyosholla kestää!
« Vastaus #2 : 19.05.04 - klo: 09.54 »
Readysettien korit on huonoja, sun ei ole ainoa readysetin kori mistä on maalit häipynyt aika nopsasti!
Xray XB808 | Alpha Plus | Savöx

Poissa mza2

  • Tiim Lahti
    • Profiili
kori
« Vastaus #3 : 19.05.04 - klo: 12.04 »
silloin kun minulla oli kyoshon pure ten alpha ep niin siinä kyl pysy maalit ihan hyvin kiinni
TAMIYA TRF416X Racing Factory

Poissa Apero

  • Tulokas
    • Profiili
niin 1 vinkki
« Vastaus #4 : 04.06.04 - klo: 22.52 »
Olen vasta aloitteleva RC-harrastaja, eikä tuo maalin irtilähteminen ole tuttua, mutta jostain interinetistä bongasin hauskan vinkin.

Vaikka itse maalaa korin, niin sorapohjalla ajettaessa hiekka piiskaa korin sisäpintaa (maalia) aika rajusti, joten antoivat Niksi-Pirkkamaisen vihjeen, teippaa autosi sisältä päin vaikka ilmastointiteipillä, se tarraa kiinni ja suojaa maalia.

Voi olla että teille kokeneemmille tuo oli vanhaa tietoa, mutta tulipahan sanottua, ainakin yritin auttaa:). Mikäli ko. toimenpide on uusi edes yhdelle lukijalle, niin tämäkin kommentti kannatti (en ota kantaa siihen miten kovasti RTR-paketin maalin pitäisi kestää, en edes tiedä missä ym. autolla on ajettu).

Apero
Suppeiden erikoisalojen mestari ;)

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosholla kestää!
« Vastaus #5 : 04.06.04 - klo: 22.56 »
Mulle oli uutta tuo teippaaminen, kiitoksia  :D
Taas kehissä.. ;)

Poissa Niki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosholla kestää!
« Vastaus #6 : 04.06.04 - klo: 23.16 »
Toi sama vinkki oli edellisessä pienoismallissa, mutta kiitos kumminkin, itse ostin ylimääräisen maalipurnukan paikkamaalausta varten, hyvä vinkki kuitenkin!

Poissa Apero

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosholla kestää!
« Vastaus #7 : 04.06.04 - klo: 23.48 »
Vai pienoismallissa...

Just sain ensimmäisen numeron, joten sieltä se varmaan tarttui muistin sopukoihin..., kun illat seilaa netissä etsien RC-tietouttta niin välillä menee lähteet sekaisin.

Siis kunnia sille jolle se kuuluu, Pienoismallilehti, niillä on muuten sellainen kamppis, 19EUR ja 4 numeroa uusille tilaajille, kai tommosta erikoislehteä kannattaa tilata vaikka kannatuksen vuoksi :) (en oo säännöistä varma, saako noin mainostaa?).

Apero
Suppeiden erikoisalojen mestari ;)

Poissa ylikar-h

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosholla kestää!
« Vastaus #8 : 10.06.04 - klo: 10.38 »
Kyosho Finland OY yllätti ... yllätti taasen kerran...
Kuukauden vanhasta Mini-Z monsterista (vähän todella käytetty) lakkasi ohjaus toimimasta, lähetettiin maahantuojalle, ja sehän on nyt itsestään selvyys, että aikaa kului...,mutta nyt oli tullut takaisin liikkeeseen: ohjausservolle menevä johto oli ollut "poikki", lasku 24,60 e korjauksesta.
 Luulisi kuukauden vanhassa "pelissä" nyt jonkinlainen "takuu" olevan !

Edit: Puhelinsoiton jälkeen (Kyoshon maahantuojalle) vika meni takuun piiriin, mikä nyt olisi kyllä ollut mielestäni selvää ilman keskusteluakin....

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
mini
« Vastaus #9 : 16.07.04 - klo: 13.33 »
miks et korjannu itse?
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa C-Art

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Re: mini
« Vastaus #10 : 16.07.04 - klo: 13.44 »
Lainaus käyttäjältä: "MP_777"
miks et korjannu itse?
Varmaankin vaikka siksi että se olisi mitätöinyt takuun?

Poissa ylikar-h

  • Veteraani
    • Profiili
Re: mini
« Vastaus #11 : 16.07.04 - klo: 15.12 »
Lainaus käyttäjältä: "C-Art"
Lainaus käyttäjältä: "MP_777"
miks et korjannu itse?
Varmaankin vaikka siksi että se olisi mitätöinyt takuun?


Juuri niin, ja sitä kun ei nähnyt päällepäin ( johdon poikki olemista), eli jos olisi ilmennyt jokin "vakavempi" vika, olisi sanottu, että olet itse avannut "laitteen" ja takuu lakkaa siihen....kokemusta on!
Eli älkää ihmeessä menkö korjailemaan, availemaan uudehkoja laitteita, ennenkuin varmistatte, onko takuuta, ja vaikka ei periaatteessa olisi takuutakaan, kuluttajasuoja on melko hyvä kalliimmissa laitteissa....sekin edellyttää kuitenkin, että et itse ole "sormeillut" laitetta.

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
okei
« Vastaus #12 : 16.07.04 - klo: 15.16 »
ai jaa
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Kyosholla kestää!
« Vastaus #13 : 16.07.04 - klo: 15.51 »
Tässä vaiheessa voi olla ihan hyvä puhua hieman kuluttajasuojasta näin yleisesti. Lain mukaanhan jälleenmyyjällä on itsellään vastuu viimekädessä siitä mitä on myyty. RC-liikkeissä Suomessa hyvin usein törmää siihen että he lähettävät laitteen tutkittavaksi tehtaalle tms, mutta itse kunkin on tässä vaiheesa hyvä muistaa, että jos kyseessä on suhteellisen uusi tuote (muutama viikko), niin ei ole mitään syytä jäädä useiksi kuukausiksi odottelemaan laitteen paluuta.

Mikäli esim. kyseessä on 2 viikkoa vanha auto ja siihen tulee vika, joka edellyttää pidemmän ajan huoltoa valmistajalla (kestää enemmän kuin viikon), niin silloin kuluttajalla on täysi oikeus purkaa kauppa ja esim. ostaa ko. tuote uudestaan vaikkapa toisesta liikkeestä, mikäli jälleenmyyjä (jolla siis vastuu on viimekädessä) ei ole halukas suoraan vaihtamaan tuotetta uuteen vastaavaan taikka muuten jotenkin korvaamaan ongelmaa (antamalla vaikka rikkoituneen servon tilalle toisen).

Myöskin tapauksissa missä jokin menee rikki ja auto toimitetaan huoltoon, jonka seurauksena auto korjaantuu vaikkapa tunnissa ja taas sitten parin päivän päästä ongelmia ilmenee ja korjaus kestää toisen tunnin, niin tässäkin tapauksessa on mahdollista purkaa kauppa, koska jos tuote on useampaan otteeseen korjattavana muutaman viikon sisään niin se on riittävä peruste kaupan purkamiseen.

Poissa MRT

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosholla kestää!
« Vastaus #14 : 14.08.12 - klo: 13.57 »
Joo kun ostin ton madforcen rtr version niin siinähän tuli mukana maalattu kori. Sit kun pari kertaa sillä ajelin niin huomasin että maaliahan on irronnut hieman korista. Sitten kun ajoin seuraavan kerran koko moottorin kansi oli täynnä valkoisia ja mustia pisteitä ja nehän olivat tulleet korista. Viimeisellä ajokerralla ennenkuin menin näyttämään sitä tietonikkariin niin korista oli lähtenyt puoliksi maalit irti ja auto oli täynnä maalin pisteitä (niitä oli hauska ruveta puhalteleen irti). Tietonikkarissa sanottiin että ne lähettää sen Ruottiin tutkittavaks ja siellähän sitä tutkittiin 4 viikkoa  :shock:  kunnes minulle soitettiin että Japanista lähtee tulemaan mulle uus kori. Sitähän mä oon tässä odottanut jo 3kk! eikä kuulu vieläkään mitään mutta tietonikkarin mukaan pitäs tulla tässä kuussa :evil: . Eihän tuo ajoa haittaa koska sain ei maalatun korin siksi aikaa tilalle, mutta se alkaa jo hieman tympiä kun on läpinäkyvä kori. Että mikäköhän kestää. Jouduin muuten peseen moottorin kannen asetoonilla jotta lähtis pois noi maali pisteet ja tietenkin elaksointikin hiemmentyi siinä samalla :evil:
Maverick Strada XB - Brushless/2S

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosholla kestää!
« Vastaus #15 : 14.08.12 - klo: 14.18 »
No nythän tuli pommi :grin:
Kerrohan nyt kuin sitä et tehnyt vaan nostit 8v vanhan topikin etkä edes kertonut siitä että miksi.
LUE SÄÄNNÖT EDES :wink:
Tähän yleensä tulee linkki mihin voi opastaa uusia kavereita mutta voin kirjouttaa sen sinulle.
Mene yleiselle puolelle ja sieltä tuo bannilista.Siellä sinun pitäisi olla juuri nyt.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa risla

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosholla kestää!
« Vastaus #16 : 14.08.12 - klo: 14.51 »
No nythän tuli pommi :grin:
Kerrohan nyt kuin sitä et tehnyt vaan nostit 8v vanhan topikin etkä edes kertonut siitä että miksi.
LUE SÄÄNNÖT EDES :wink:
Tähän yleensä tulee linkki mihin voi opastaa uusia kavereita mutta voin kirjouttaa sen sinulle.
Mene yleiselle puolelle ja sieltä tuo bannilista.Siellä sinun pitäisi olla juuri nyt.
Jerzi

huh huh, kyl sää kans jaksat aina avautua.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosholla kestää!
« Vastaus #17 : 14.08.12 - klo: 14.54 »
Niinkuin sinäkin :wink:
jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosholla kestää!
« Vastaus #18 : 14.08.12 - klo: 14.55 »
Ensin kiukutellaan että pitää käyttää hakua ja sitten kun joku käyttää ja nostaa vanhan aiheen niin siitä kiukutellaan...  päättäkää jo mikä on mieleen  :tongue:
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosholla kestää!
« Vastaus #19 : 14.08.12 - klo: 15.04 »
Niin no. Kaveri nosti aiheen mutta ei kirjoittanut mitään.
Onko se sinun mielestä ihan ok toiminta tapa tällä foorumilla.
Se on kyllä plussaa että kaveri on löytänyt sen 8vuotta vanhan aiheen ja ei ole vaivautunut kirjoittaa että mikä mättää.
jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosholla kestää!
« Vastaus #20 : 14.08.12 - klo: 15.11 »
Juu oishan sihen voinu jotain kirjottaa. Kuhan nyt piti piruilla.  :evil:
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP