Kirjoittaja Aihe: RC10.FI Joulupata  (Luettu 3881 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
RC10.FI Joulupata
« : 07.12.12 - klo: 17.06 »
Meillä lähisuvun kesken sovittiin, että jätämme aikuisten väliset joululahjat antamatta - jokaisella on muutenkin nurkat täynnä turhaa tavaraa - ja jokainen lahjoittaa sen sijaan pienen summan hyväntekeväisyyteen.

Lähdin tätä omantunnonpuhdistusta suorittamaan netin kautta googlella ja päädyin pelastusarmeijan joulupatakeräyksen nettisivuille. Nettikeräyksessä homma perustuu yhteisöjen ja yritysten lahjoituspotteihin ja niiden väliseen leikkimieliseen kilpailuun. Eli voit valita lahjoitettavan summan lisäksi yhteisön tai yrityksen, jonka nimissä lahjoituksen annat. No eihän siellä mitään mielenkiintoista pottia ollut tarjolla, joten päädyin perustamaan itseäni koskettavan keräyspotin ja

Nyt haastankin kaikki foorumilaiset ja miksei alan yrityksetkin mukaan lahjoittamaan RC10.FI-keräyspottiin!

Suora linkki pottiin on
http://www.joulupata.fi/?page=lahjoita&potti=rc10.fi

Tiedän, että tämäkin aihe jakaa mielipiteitä, joten joulumieleen vedoten pyydän jättämään vastaamatta, jos aihe ärsyttää.
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: RC10.FI Joulupata
« Vastaus #1 : 07.12.12 - klo: 18.31 »
Edellisestä kerrasta onkin jo aikaa: http://rc10.fi/index.php?topic=5158.msg47622#msg47622

Osallistuttu hyvän asian puolesta!

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: RC10.FI Joulupata
« Vastaus #2 : 10.12.12 - klo: 09.28 »
Hei, ollaan sijalla 47 - huimaa nousukiitoa! Ihan pienillä panostuksilla päästään monista ohi. Ei niitä uusia siniseksi anodisoituja akkukotelon kansia oikeasti tarvitse!  :wink:
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: RC10.FI Joulupata
« Vastaus #3 : 10.12.12 - klo: 15.18 »
Aika moni taisi saada Amainista ilmaisia osia, joten saman summan voi hyvinkin laittaa PATAAN?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa kipi

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: RC10.FI Joulupata
« Vastaus #4 : 10.12.12 - klo: 21.05 »
pienellä panostuksella osallistuttu tähän keräykseen.
eikun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
sillä aikaa kun te mietitte,mä oon tehny jo viis virhettä

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: RC10.FI Joulupata
« Vastaus #5 : 15.12.12 - klo: 21.33 »
Jerryä komppaan.
Keräyskulut ovat monesti puolet tuotosta.
Ja monella yhdistyksellä kiinteät kulut vievät myös paljon rahaa.

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: RC10.FI Joulupata
« Vastaus #6 : 15.12.12 - klo: 21.57 »
Ei millään pahalla mutta joku taas nauraa että miten helppoa se on kusettaa ihmistä.
En sitä sano että just tämä keräys on niitä missä kustaan ihmistä silmään mutta just oli hieno juttu iltasanomissa mihin nämä kerätyt rahat menevät.
Sotainvaliideilla on niin maan pirusti irtorahaa ja kiinteistöjä että kaikki tämän hetkiset sotaratsut saisivat hienon siivun jos ne jaettaisi mutta ei ei,joku istuu niiden päällä ja lisää kerätään.
Tää voi olla ihan oikeaasti hienokin keräys mutta ostan mielummin minun äidille jotain kivaa kuin että tuonne tyrkkään rahaa.
Jouluja kaikille.

Joulupadan webbisivulta:

Lainaus
Tilinpäätös: Joulupata 2011

Viranomaisille annetun kokonaistilinpäätöksen mukaan (toukokuu 2012) Pelastusarmeijan Joulupadan saamat lahjoitukset (padoilla kerätyt, rahalahjoitukset, Joulupata.fi) olivat vuonna 2011 yhteensä 886 242,51 euroa ja keräyskulut yhteensä 25 118,47 euroa eli n. 3 %. Tämä tarkoittaa sitä, että n. 97 % annetuista lahjoituksista todella menee perille. Nettipadan osuus tuotosta oli 182 575,97 euroa.

Jos oma äiti tarvitsee jotain, niin toki on hyvä auttaa omaa äitiään. Minun äidilläni on todella hyvä tilanne ja minun on aivan turha ostaa hänelle mitään. Niinpä osallistuin pataan. On ihan ok vaatia läpinäkyvyyttä ja tehokasta toimintaa hyväntekeväisyysyhdistyksiltä, mutta ei pidä tehdä petkuttajista itselleen tekosyytä olla osallistumatta.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: RC10.FI Joulupata
« Vastaus #7 : 23.12.12 - klo: 10.08 »
Ei millään pahalla mutta joku taas nauraa että miten helppoa se on kusettaa ihmistä.
En sitä sano että just tämä keräys on niitä missä kustaan ihmistä silmään mutta just oli hieno juttu iltasanomissa mihin nämä kerätyt rahat menevät.
Sotainvaliideilla on niin maan pirusti irtorahaa ja kiinteistöjä että kaikki tämän hetkiset sotaratsut saisivat hienon siivun jos ne jaettaisi mutta ei ei,joku istuu niiden päällä ja lisää kerätään.
Tää voi olla ihan oikeaasti hienokin keräys mutta ostan mielummin minun äidille jotain kivaa kuin että tuonne tyrkkään rahaa.
Jouluja kaikille.

Toivon että joudut joskus riippuvaiseksi muiden avusta, voi olla että ajatusmaailma muuttuu sen jälkeen.
Ei voi kyllä toivottaa jouluja takasin..
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa seppomikael

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: RC10.FI Joulupata
« Vastaus #8 : 23.12.12 - klo: 10.22 »
6 lahjoittajaa on tähän mennessä lahjoittanut 130e yhteensä.
Sijoitus 79.
Hyvää Joulua kaikille!
Minä jätin yhden akun ostamatta...

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: RC10.FI Joulupata
« Vastaus #9 : 23.12.12 - klo: 11.28 »
Minä en ostanut akkua vaan ostin minun äidille hienot lahjat josta hänellä on käyttöä pikäksi aikaa.
Jerzi

HMS77 veikkaan että just sinä olet yksi niistä fiksuista joka antaa kerjäläisille rahaa, säälistä.

Kannattaa varmaan tutustua Pelastusarmeijan toimintaan ennen kun alkaa kerjäläisiksi haukkumaan, aivan eri asia.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: RC10.FI Joulupata
« Vastaus #10 : 23.12.12 - klo: 11.44 »
@Jerry ja muut:
Tiedän, että tämäkin aihe jakaa mielipiteitä, joten joulumieleen vedoten pyydän jättämään vastaamatta, jos aihe ärsyttää.

Jätetään väännöt väliin, eiks jee?

Hienoa, että ollaan saatu noinkin iso potti jo kasaan! Vielä ehtii hyvin!  :wink:
« Viimeksi muokattu: 23.12.12 - klo: 11.47 kirjoittanut ajv »
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: RC10.FI Joulupata
« Vastaus #11 : 23.12.12 - klo: 12.53 »
@Jerry ja muut:
Tiedän, että tämäkin aihe jakaa mielipiteitä, joten joulumieleen vedoten pyydän jättämään vastaamatta, jos aihe ärsyttää.

Jätetään väännöt väliin, eiks jee?

Hienoa, että ollaan saatu noinkin iso potti jo kasaan! Vielä ehtii hyvin!  :wink:

Pisara meressä verrattuna siihen mitä erään tietotekniikka-aiheisen sivuston herrasmiesosasto on keränny vajaassa vuorokaudessa.
Taitaapi olla yhteisölistan toisena tällä hetkellä.

Mutta toki pääasia että osallistutaan ja autetaan.

 :cool:
« Viimeksi muokattu: 23.12.12 - klo: 13.16 kirjoittanut HMS77 »
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4