Kirjoittaja Aihe: Stampede/Rustler  (Luettu 4991 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa paniikki

  • Tulokas
    • Profiili
Stampede/Rustler
« : 24.05.04 - klo: 18.13 »
Morjens

Aloittelija kaipaisi teidän apuanne. Olen katsellut kyseisiä autoja "sillä" silmällä ja Hobbypeople:sta sais ne vallan sopivasti pakettina. Onko jotain tiettyä mitä pitäis heti alkuun ostaa mukaan, vai passaisko kyseinen paketti pihasuditteluun, kaikki vinkit tervetulleita.

Kiittäen
Janne
Traxxas Stampede

Poissa Astris

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Stampede/Rustler
« Vastaus #1 : 24.05.04 - klo: 18.29 »
Traxxas Stampede topicista varmaan löytyy mukavasti tietoa..

Poissa paniikki

  • Tulokas
    • Profiili
Stampede/Rustler
« Vastaus #2 : 24.05.04 - klo: 18.45 »
joo, kyllä se luettu on, mutta meni osa jutuista jo yli hilseen, noin aloittelijan näkövinkkelistä

t: Janne
Traxxas Stampede

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Stampede/Rustler
« Vastaus #3 : 24.05.04 - klo: 21.58 »
No itselläni on kumpaisetkin.
Stampede on pajon "hauskempi" pihasudittelu vehje kuin Rustler.
Rustlerin "rooliksi" taitaa itselläni tulla "asfalttipirssi", siihen se soveltuu erinomaisen hyvin verratuna Stampedeen.
Parhaita puolia tuossa Stampedessa on kunnon maavara ja isot renkaat jotka mahdollistaa ajon erittäin vaikeassa maastossa, toisaalta on myos hauska ajaa hurjaa vauhtia epätasaisella alustalla.
Kumpaisenkin auton "hyppyominaisuudet" ovat hyvät mutta Stampede vie tässäkin kirkkaasti voiton johtuen siitä että renkaiden "ilmatila" on suurempi, Rustleri kun tuppaa "kolahtamaan" pohjilleen isomman hypyn päätteeksi.
Alustarakenne näissä on kuitenkin sama pohjalevyä lukuunottamatta.
Myös kestävyys kummallakin on uskomaton, itselläni on "törmäilystä" hajonnut vain "etupään pohjapanssari", shock tower (Siis se missä iskarit on yläpäästään kiinni) ja takimmainen tukivarsi, kaksi viimeistä menneet sen takia rikki koska "jankan" E-Maxxi on tullut "eteen" lähes täydestä vauhdista.  :mrgreen:
Ensimmäiseksi kannattaa "päivittää" kuulalaakerit pyöriin, toisekseen se mekaaninen nopari kannattaa vaihtaa elektroniseen.
Kaiken kaikkiaan kumpi vain on erittäin hyvä ostos hintaisekseen.
Ai niin jos meinaat ajaa Rustlerilla asfaltilla vakiorenkailla niin siitä ei tule mitään jos et laita niihin inserttejä (Niin sanottuja "sisärenkaita" jotka on tehty esim solukumista tai vaahtomuovista) se kun kiemurtelee kuin käärme niillä. :D
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Stampede/Rustler
« Vastaus #4 : 24.05.04 - klo: 22.59 »
Joo,toi E-maxx on "pikkuautojen" kauhu :) ,vaikka vahinkojahan noi kolarit ovat olleet. Kun 3 tai 4 autoo ajaa melkoisella vauhdilla pienellä alalla ilman minkäänlaista rataa,niin osumia tulee väkisinkin.

Poissa paniikki

  • Tulokas
    • Profiili
Stampede/Rustler
« Vastaus #5 : 25.05.04 - klo: 10.00 »
Terve

Kiitoksia Hermannille ja muillekkin vinkeistä, nyt on auto tilauksessa, pari viikkoa kestää. Nyt vaan "palikoita"katselemaan. T:Janne
Traxxas Stampede

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Stampede/Rustler
« Vastaus #6 : 26.05.04 - klo: 00.44 »
Jatkampa tänne kun sopiva topicci on kerran avattu.  :lol:
Eli Rustlerin moottori otti ja kuoli, siis alkuperäinen stingeri.
Ihmettelinkin sen älyttömän hyvää kulkua verrattuna Stampedeen aikoinaan kun siinäkin oli samainen moottori.
No tämä "tehostingeri" kävikin todella kuumana, niin kuumana että tarrotus moottorin ympärillä suli. :D
Tuossa viikonloppuna raviradalla ajellessa moottori ei ensin lähtenyt "käyntiin" vaan pienellä "härnäämisellä" ja hiilien "sorvaamisella" (Ruuvimeisselillä painoin hiiliä kollektoria vasten ja pyöritin moottoria) saatiin auto liikkeelle.
No hetken ajeltua auto rupesi "hiipumaan" ja luulin että akut ovat "loppu", no jatkoin ajelua vain ja ihmettelin kummaa käryä ilmassa.
Hetken perästä "voimasavut" sitten tulivatkin moottorista ja auto pysähtyi, totesin stingerin "kuolleen".
No tänään töiden jälkeen sitten "lainasin" tuota harjatonta Stampedesta (Tulossa "spedeen pientä remonttia) ja kiirellä asensinkin sen koeajoa varten.
Jankan "suostuttelun" perusteella "pulltasin" 25 hampaisen pinjonin kiinni ja "kruunasin" sen vielä 84 hampaisella "spurrilla".
Välitys olikin onnistunut, auto jaksoi asfaltillakin lähdössä lyödä tyhjää ja kulku oli suhteelisen kovaa (Moottori ottaa noin 23000-26000rpm riippuen akun varauksesta).
Videotakin otettiin sekä "jankan" E-Maxxista että "hajattomasta" Rustlerista, tosin ei mitään "säväyttävää".
Kunhan saadaan ne "työstettyä" niin laitan kotisivulleni ne ladattavaksi mikäli ketään kiinostaa.   :wink:
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Stampede/Rustler
« Vastaus #7 : 26.05.04 - klo: 21.59 »
No niin nyt on yksi video saatu aikaiseksi (Jankalle kiitos) jossa "harjattomalla" Rustlerilla ajellaan asfaltilla, tasapaksua ajoa katsokoon ken viitsii (Siis myös imuttaa 26mb).  :mrgreen:
Samalla videon leikkeellä on myös "jankan" E-Maxx Lehnerin harjattomalla varustettuna, tässä onkin vähän katsomista.
Niin tätä videota en viitsi pitää hirveän kauan jaossa koska kotisivutilaa on vain 100mb, poistan sen jossain vaiheessa kun tulee tilan ahtautta.
Ai niin ja linkki videoon http://www.sisulan.net/stampede/sarkikangas.wmv
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa paniikki

  • Tulokas
    • Profiili
Stampede/Rustler
« Vastaus #8 : 02.06.04 - klo: 08.55 »
Terve
Onko helppoa tapaa rajoittaa peden kulkua? esim. rajoittaa kaasua? kun pitäis pojan kanssa opetella ajamaan. T Janne
Traxxas Stampede

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Stampede/Rustler
« Vastaus #9 : 02.06.04 - klo: 09.03 »
Tapoja on useita, mutta tuossa alla on muutamia.

- Jos radiossa on päätepisteen säätö, säädä kaasun päätepistettä pienemmälle.

- Jos päätepistettä ei pysty säätään, niin liipasimen alle voi myös teipata jonkun palikan.

- Autoa voi käyttää esim. 4-kennoisella akulla, jolloin meno luonnollisestikin rauhoittuu. Elektronisen noparin tapauksessa kannattaa varmistaa, että se käy neljälle kennolle. Muuten joutuu käyttämään vastarinakkua.

- Moottorin voi vaihtaa tehottomampaan.

- Juniorille voi yrittää heti aluksi opettaa kaasun käyttöä.

- Auton voi välittää kulkemaan hitaasti reilusti pienemmällä pinjonilla ja suuremmalla isorattaalla (kone ottaa runsaasti kierroksia).

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Stampede/Rustler
« Vastaus #10 : 02.06.04 - klo: 22.43 »
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
- Jos radiossa on päätepisteen säätö, säädä kaasun päätepistettä pienemmälle.

- Jos päätepistettä ei pysty säätään, niin liipasimen alle voi myös teipata jonkun palikan.


Joo Traxxasin alkuperäisessä radiossa ei tuota säätöä ole joten "fyllingin" käyttö "liipasimen" alla on yksi mahdollisuus.


Lainaus käyttäjältä: "l150040"
- Auton voi välittää kulkemaan hitaasti reilusti pienemmällä pinjonilla ja suuremmalla isorattaalla (kone ottaa runsaasti kierroksia).


Isompaa "spurria" (isoratasta) ei stampedeen saa sopimaan jotenka pienemmän pinjonin käyttö on ainut vaihtoehto tässä tapauksessa.
Esim 15 hampainen ja löytyy esim Hobbylinnasta (Asson käyvät vaikkakin ovat pikkuisen kapeampia) http://www.hobbylinna.fi/tuotteet.php?action=showgroup&pgroup=6&sub=118
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Stampede/Rustler
« Vastaus #11 : 07.06.04 - klo: 12.35 »
Jos tilauksessa on jotain muutakin Towerhobbiesta niin sieltä löytyy ihan 12t pinjoniinkin asti kokoja itellä juuri yksi 12t pinion "möyrimiseen" http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXEX10&P=ML

Poissa feenovi

  • Veteraani
    • Profiili
Stampede/Rustler
« Vastaus #12 : 14.06.04 - klo: 14.22 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
No niin nyt on yksi video saatu aikaiseksi (Jankalle kiitos) jossa "harjattomalla" Rustlerilla ajellaan asfaltilla, tasapaksua ajoa katsokoon ken viitsii (Siis myös imuttaa 26mb).  :mrgreen:
Samalla videon leikkeellä on myös "jankan" E-Maxx Lehnerin harjattomalla varustettuna, tässä onkin vähän katsomista.
Niin tätä videota en viitsi pitää hirveän kauan jaossa koska kotisivutilaa on vain 100mb, poistan sen jossain vaiheessa kun tulee tilan ahtautta.
Ai niin ja linkki videoon http://www.sisulan.net/stampede/sarkikangas.wmv


Mitä ihmeen virejä tos rustleris on ku tuntuu et se menee ihan sikana? :wink:
täysii

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Stampede/Rustler
« Vastaus #13 : 14.06.04 - klo: 19.07 »
Siinä taitaa olla 380W harjaton eli tod. viritetty peli :) taitaa olla tollasessa harjattomassa noin 3kertaa enemmän tehoa kun esim normaalissa 12lankasessa koneessa.

Poissa paniikki

  • Tulokas
    • Profiili
Stampede/Rustler
« Vastaus #14 : 22.06.04 - klo: 11.27 »
Morjens

Nyt tuli Hobbypeoplesta tieto, että paketti on postissa. Saas nähdä ehtiikö Jussiksi :o

Juhannusta kaikille
t: Janne
Traxxas Stampede

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Stampede/Rustler
« Vastaus #15 : 22.06.04 - klo: 12.34 »
Tottakai ehtii  :P
Taas kehissä.. ;)

Poissa paniikki

  • Tulokas
    • Profiili
Stampede/Rustler
« Vastaus #16 : 23.06.04 - klo: 20.46 »
Hello

Nyt on Stampede kotona :D , akut latauksessa ja kova into päästä ajamaan :P

t: Janne
Traxxas Stampede

Poissa paniikki

  • Tulokas
    • Profiili
Stampede/Rustler
« Vastaus #17 : 29.06.04 - klo: 14.27 »
Terve

No niin, nyt on ekat akulliset ajettu ja hauskaa on ollut. Kyllä näin aloittelijan näkövinkkelistä kulkuakin piisaa todella mukavasti. 2000mah akku kestää noin 8-9min ja 3000mah n.12-13min. Millaista etua saavutan jos päivitän jonkun kunnon noparin, nyt vakionahan on mekaaninen, lisääntyykö ajoaika??

T: Janne  :D
Traxxas Stampede

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Stampede/Rustler
« Vastaus #18 : 29.06.04 - klo: 14.46 »
Säätimen päivittäminen kannattaa ehdottomasti, vauhtia saa jonkin verran lisää. Jos haluaa lisävauhtia niin myös varmaan tehokkaamman / useampi kennoisen akun osto kannattaa, sillä saa (ainakin minun tietääkseni) lisävauhtia ja pidemmän ajoajan. Onko sulla moottorina se "vakio" stingeri (muistaakseni 20t) mikä tuli sen auton mukana vai oletko vaihtanut sitä?
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa paniikki

  • Tulokas
    • Profiili
Stampede/Rustler
« Vastaus #19 : 29.06.04 - klo: 14.51 »
Moro

Joo, kyllä sitä vielä ihan vakiomotilla ajetaan, tuntuu sekin tosiaan näin aloittelijasta kulkevan ja lujaa. P.S älkää naurako 8)


T: Janne
Traxxas Stampede

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Stampede/Rustler
« Vastaus #20 : 29.06.04 - klo: 14.55 »
Muistan itsekkin (tai varmaan kaikki RC-autoilijat muistavat) kun ajoin ekan kerran ultimaa ja siinnä oli vakiona joku huono x-speed moottori, tuntui todella että auto lentää.
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Stampede/Rustler
« Vastaus #21 : 29.06.04 - klo: 15.02 »
Itse asiassa olen otettu siitä, että joku pystyy myöntämään jonkun auton menevän riittävän tai liian kovaa. Yleensä aloittelijoiden ensimmäinen kysymys on, miten saan auton kulkemaan lujempaa, vaikka taidot eivöät riitä alkuunkaan edes virittämättömälle autolle.

Mekaanisen nopeudensäätimen vaihtaminen elektroniseen vaikuttaa siten, että auton huipunopeus pysyy oleellisesti samana, herkkys paranee huomattavasti ja ajoaika paranee todennäköisesti. Kun mekaaninen nopeuden säädin on täysillä, se päästää oleellisesti kaiken virran akulta lävitseen samaten kuin elektronin nopeuden säädin. Elektronisessa nopeudensäätimessä on vain pari eri kaasun asentoa, kun elektronisessa on helposti ainakin kymmenkertainen määrä eri asentoja. Kun mekaaninen nopeudensäädin on puolikaasulla toinen puoli kulutetaan vastukseen. Elektronisessa nopeudensäätimessä tällaista hukkaa ei tapahdu. Eli ajoaika pitenee, jos autolla ajetaan puolikaasulla edes jonkun verran.

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Stampede/Rustler
« Vastaus #22 : 29.06.04 - klo: 15.31 »
Joo-o. Stampeden vakiomosa Stinger on yllättävän tehokas kyllä. Ongelmana on, että moottori kuumenee kohtuuttomasti (aiheutti hetkessä ranteeseen palovamman ajon jälkeen autoa nostellessa). Kuumeneminen johtaa siihen, että grillatut sisukset eivät enää pysty samoihin tehoihin, kuin uunituore kone.
Lahti Rock City

Poissa paniikki

  • Tulokas
    • Profiili
Stampede/Rustler
« Vastaus #23 : 29.06.04 - klo: 22.38 »
Terve

Kiitoksia taas kaikille viisammille, kun jaksatte valistaa aloittelijaa(hah 37v ja silleen). Taitaa toisiaan olla toi noparin päivitys jossain vaiheessa ajankohtainen, mutta vielä saa toi mekaaninen kelvata. Täytyy vielä kehua tuota auton valintaa, ette täällä potaskaa puhuneet. On meinaan mainio auto tollaiseen "suditteluun"

T: Janne
Traxxas Stampede

Poissa hanzu12

  • Veteraani
    • Profiili
Stampede/Rustler
« Vastaus #24 : 30.06.04 - klo: 23.29 »
Hermanni. Onko tossa stmpedessa vakiona tollaiset vetarit kun sun autossa. Katsoin noita sun auton kuvia ja siinä takaapäin otetussa kuvassa oli ainakin aika järeän näköiset vetarit. verrattuna esim. kyoshon vetareihin.
Ajattelin kanssa itekin ostaa ton stampeden tai sitten tamiya twin detanator monsterin. (kun pystyis vaan pättää kumman tilais  :oops: )

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Stampede/Rustler
« Vastaus #25 : 30.06.04 - klo: 23.48 »
Sinuna kääntyisin stampedeen, koska se voi olla halpompi huoltaa ja Traxxasin varaosat taita olla hieman halvemmat
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Stampede/Rustler
« Vastaus #26 : 30.06.04 - klo: 23.50 »
Lainaus käyttäjältä: "hanzu12"
Hermanni. Onko tossa stmpedessa vakiona tollaiset vetarit kun sun autossa. Katsoin noita sun auton kuvia ja siinä takaapäin otetussa kuvassa oli ainakin aika järeän näköiset vetarit. verrattuna esim. kyoshon vetareihin.
Ajattelin kanssa itekin ostaa ton stampeden tai sitten tamiya twin detanator monsterin. (kun pystyis vaan pättää kumman tilais  :oops: )


Joo kyllä vain, alkuperäiset ovat.
Tosin joissakin kuvissa on täys metalliset nivelet jotka osoittautui yllättäin nopeasti kuluviksi.
Nyt on "palattu" takasin muovisiin (Tosin nivelen ristikko on metallia).
Vetoakseli on tosiaankin järeää tekoa (Vaikkakin ovat muovia) lukuunottamatta pyörän pään nivelen kiinitystä navan akseliin joita on kuulemma hajonnut (Tosin ei minulla kertaakaan).
Nyt puolivuotisen  (Ja erittäin säälimättömän) käytön jälkeen autosta ei ole löytynyt kuin kaksi heikkoa kohtaa, olkatapin pinnit (Jotka taittuu mutkalle pahojen törmäysten seurauksena) ja muovinen idle gear (Johon löytyy alumiininen "varaosa").
Noita olkatapin pinnejä (Joiden "varassa" etupyörät kääntyy) en ole löytänyt vielä sopivia ja vahvempia.
Tosin oli "heikko kohta" myös liukulaakerit pyörissa jotka kannattaa vaihtaa heti kuulalaakereihin (Ennenkuin itse akselit kuluvat väljiksi).
Muutoin auto on lähes "pommin" kestävä.

Ps Osta Stampede, et takuulla pety.........................  :mrgreen:
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa hanzu12

  • Veteraani
    • Profiili
Stampede/Rustler
« Vastaus #27 : 30.06.04 - klo: 23.52 »
Huollon vaikeudella ei niin väliä. Mutta tua varaosa juttu ratkaisee kyllä paljon kun tietäis vähän kumpi on heikompi kumpaan on kalliimat osat. Tietäis vielä että onko tosta tamiyasta mihinkään.  

Laittakaa mielipiteitä.

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Stampede/Rustler
« Vastaus #28 : 01.07.04 - klo: 00.58 »
Väittäsin Tamiyaa heikommaksi ainakaan en ole ikinä kuullut haukuttavan stampeden heikkoutta ja yhdyn täysin Hermannin sanoihin että noiden uudistusten jälkeen auto on miltei "pommin" kestävä. Ja Traxxasilla taitaa olla ainakin halvemmat osat.

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Stampede/Rustler
« Vastaus #29 : 01.07.04 - klo: 06.10 »
No, Hermannin tuntien ,niin Stampede kestää kyllä aikamoista rääkkiä jopa ylitehokkailla moottoreilla ,joten suosittelen kyllä Stampedee ja varaosatkin ovat edullisia.