Kirjoittaja Aihe: SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013  (Luettu 19035 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013
« Vastaus #30 : 14.01.13 - klo: 09.04 »
Mulla oli tuliterät minispiket edessä ja takana ja pito oli sinisellä ja vihreällä tosi hyvä, mutta punaisella tuli annettua vähän tasoitusta kun auto sladitti lähes kokoajan. Loppua kohti pito kylllä parani kun renkaat alkoi kulua. Siinä isossa hypyssä rytisi kyllä tosi paljon ja ehkä ongelmia oli eniten matalilla autoilla? oma hyppäs onneksi aika nätisti paitsi siinä matalassa turffi pöydässä josta tuli takakorkeita ihan yllättäen vaikka sen pitäis olla mielestäni radan helpoin hyppy.

Rata oli tosi makea ajaa alkuerissä ja reeneissä kuudella autolla, mutta samaa mieltä monen kanssa että ahdasta oli kymmenellä autolla finaaleissa. No seuraavassa kisassa vantaalla on tilaa radalla reilusti enempi joten silloin nähdään auttaako se tähän asiaan. Jokatapauksessa kuskeillahan se vastuu kolareista on jos olisi vaan malttia ajaa olosuhteiden mukaan. Eli niitä jäitä sinne hattuun vaan reilusti. Ohi ei oo pakko yrittää hetiväkisin, kyllä se ohitettava yleensä tekee virheen ennemmin tai myöhemmin.

Nostamisesta semmonen kommentti että pitäis muistaa seurata sitä omaa nostoaluetta eikä kärkiautojen tai kaverin auton menoa pitkin rataa. Virheitähän sattuu aina mutta on se vähän turhauttavaa siellä korokkeella jos auto jää nostajan jalkoihin eikä mitään tapahdu kun nostajan huomio on ihan muualla.

Jokatapauksessa oli tosi kiva ajaa, mitään ei autosta särkyny ja tuloskin parani loppua kohti niin tyytyväinen pitää olla. Mitään en autosta päivän aikana säätäny, noparin johtoja juotin paremmaks Jerryn avustuksella ja päästiin näköjään videollekkin..!  :grin:  maavaraa ois kyl voinu ehkä hieman kokeilla nostaa nyt jälkikäteen tajuttuna.

Kiitokset PRCA:lle kisajärjestelyistä ja EURO-RC:lle sarjan tukemisesta!
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013
« Vastaus #31 : 14.01.13 - klo: 09.05 »
Kuvittelin jo eilen kirjottaneeni, mutta ilmeisesti jäi klikkaamatta lähetä painiketta...

Kiitos erinomaisen hienosti järjestetyistä kisoista. Tila nyt on mikä on, mutta muutoin ei mieleen juuri moitittavaa järjestävälle organisaatiolle jäänyt. Tuohonkin tilaan olette hyvän radan saaneet aikaiseksi. Omalle kohdalle sattui loppujen lopuksi hyvin vähän kapeahkosta radasta johtuneita kohtaamisia kanssakilpailijoiden kanssa.

Omat ajelut menivät tulosten valossa hyvin, muutamia juttuja jäi kuitenkin kaivelemaan. Erityisesti harmitti kun viimeisen finaalin voittotaistelu meni omasta syystä perässä ajeluksi. Toinen sija tulosvertailun kautta oli kieltämättä virkistävä poikkeus, yleensä näissä tulee hävittyä... Mukavaa oli kuitenkin tunkea tuloksissa paikallisten hirmujen väliin  :grin:

Tuomarointi on tosiaan haastava homma ja erityisesti pienellä ja lyhyellä radalla tilanteet vaihtuvat taajaan. Tuomarointia olisi kuitenkin kaivattu, tietenkin antamaan aiheelisia rangaistuksia, mutta myös opastamaan kierroksella ohitettavia. Tämän lisäksi olisi valitettavasti tarvittu myös tuomarointia nostajien toimintaan...

Edellä aihetta on hiukan käsiteltykin, mutta sen mitä itse tapauksesta kuulin on jotain täysin hyväksymätöntä, jota ei ikinä saisi tapahtua. Eli nostaja ei koskaan missään tilanteessa saa toimia tuomarina ja jakaa omia mielivaltaisia stoppareita. Vaikka nostaja kuinka näkisi jonkun toimivan epäreilulla tavalla nostaja ei saa puuttua kilpailun kulkuun, muuten kuin kääntämällä autot takaisin pyörilleen. Nostajalla ei useinkaan ole tietoa tapahtumien kokonaistilanteesta, mitä tapahtui ennen kuin joku ajoi toisen perään tms. Todella toivon, että vastaavaa ei jatkossa tapahdu. Jerzi kiteytti todella hyvin edellä kuinka nostajan tulisi toimia. Tuohon lisäisin vielä vain sen, että nosta auto kuten haluaisit oman autosi nostettavan ja siten kuinka haluaisit kilpakumppanin auton nostettavan oman autosi eteen... Eli vaikka nostetaan ripeästi, katsotaan mihin auto nostetaan, ei ajolinjalle takaa tulevan eteen.
Old fart

Poissa Kalle

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013
« Vastaus #32 : 14.01.13 - klo: 13.51 »
Kiitokset myös täältä järjestäjille, mukavaa hommaa tuo kisailu!

Eli, ensimmäinen skaba meikällä ja suoraan A-finaaliin kurkojen kanssa.

Itsellä nuo finaali-ajot meni vähän reisille kun oli ahdasta/sumia ja pientä tuuppimista jotka koituivat kohtaloksi, ei ole helppoa tuolla radalla selviytyä kohti kärkikahinoita.

Mutta, maassa maan tavalla ja revanssia odotellessa :)

Maxi veti kyllä hyvin!
« Viimeksi muokattu: 14.01.13 - klo: 17.00 kirjoittanut Kalle »

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013
« Vastaus #33 : 14.01.13 - klo: 16.27 »
Valottakaahan nyt hieman, että missä mutkassa ja missä erässä/finaalissa tuo episodi oikein tapahtui, niin ei tarvitse arvailla mitään. Nostamassa ollessa ei ainakaan lauantaina juurikaan ehtinyt seurata kokonaistilannetta. Hyvä kun sai autot nopeasti oikein päin ja samassa järjestyksessä kuin kaatuivat/törmäsivät ja samalla varoi itse osumia.


Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013
« Vastaus #34 : 14.01.13 - klo: 17.53 »
Kun Hoken bannit päättyy voi kaveri itse kommentoida tapahtunutta. Kaveri kolaroi/kaatoi/kaadettiin kolmessa peräkkäisessä kurvissa. Ensin tuupattiin suihkuosaston jälkeisessä pikku hyndassa ulos ja sieltä sitten paukutti isoon kasaan kovaa, jossa Kaitsu nosti autoja järjestyksessä. Tämän jälkeen Hoke kaatoi autonsa lähtösuoran päähän ja nostaja sai renkaista näpeilleen kun kaasua oli melkoisesti päällä. Toki tämä vain oma muistikuva tapahtuneesta. Huutoja en kuullut. Videoita odotellessa. Toisaalta Hoke antoi ehkä kaikkein hienoimmin tilaa kierroksilla ohittajille.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013
« Vastaus #35 : 14.01.13 - klo: 19.43 »
Siis mä ymmärsin että joku nostaja on tehnyt vääryyttä, mutta tuosta kuvailusta  saa sen kuvan että nostaja koki vääryyttä.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013
« Vastaus #36 : 14.01.13 - klo: 21.07 »
Joo, ilmeisesti minun nostosuorituksesta tässä on kyse tuupin A-finaalissa. Tarkoitus ei ole olla tuomarina. Hoidin nostovelvollisuuttani parhaani mukaan kyseisessä mutkassa, jossa sattui ja tapahtui. Laitoin autot samaan järjestykseen kuin ne olivat siihen tullessa. Katsoin, että en heittänyt niitä kenenkään eteen.

Soittelin Hokelle asiasta ja uskoisin asian olevan loppuunkäsitelty. Seuraavia kisoja odotellessa.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013
« Vastaus #37 : 14.01.13 - klo: 21.32 »
Sitten ikävämpi juttu. On ihan sama, mitä radalla tapahtuu mutta korokkeella pitää osata käyttäytyä. Tahallaan ei ajeta päälle. Nostajaa ei haukuta **tun idiootiksi, nostaja tuskin on nähnyt mitä tapahtui pari mutkaa aikaisemmin mutta näkee mitä tapahtuu omalla nostopaikalla. Kiroilu ja huutaminen ei kuulu tämän luokan henkeen.
En halua lukea selityksiä miksi homma karkasi käsistä varsinkin kolmannessa SC2 A-finaalissa. Haluan, että näin ei tapahdu uudelleen.

Palaan tähän vielä kerran. Ettei jäisi vääriä käsityksiä.

Muutamaa kautta minulle on kerrottu, ettei huuto tullut korokkeelta vaan katsomosta.
Ei olisi tarvinnut tulla sieltäkään. Ei tästä enempää.

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013
« Vastaus #38 : 15.01.13 - klo: 00.30 »
Siinä isossa hypyssä rytisi kyllä tosi paljon ja ehkä ongelmia oli eniten matalilla autoilla?
En kyllä niin sanoisi, minulla on 20millin ajokorkeus(ilman koria, korin kanssa ehkä pienempi) Eli matalampi kuin useimmat nelkut. Oma auto hyppäsi tosi hyvin ja perjantaina autoni sai kehuja juuri siitä kuinka hyvin se hyppäsi. Lauantaina taisin kaataa pitkässä hypyssä koko päivän aikana kerran. Vaikuttaisi vähän siitä että ihmiset pelkäävät että auto pohjaa liika hypyssä. Tämä on mielestäni ihan väärin. Jos auto pohjaa niin se ei lennä niin pitkälle eli hyppyriin voi ajaa kovempaa ja kunhan se pohjaa sekä edessä että takana auto lentää tosi hienosta. Jos auto on säädetty väärin ja ainoastaan takapää pohjaa auto lentää nokalleen. Niillä joilla on ongelmia hyppyjen kanssa niin kannattaisi kokeilla säätää ajokorkeus reippaasti alaspäin, esim 18-20 mm ja kokeilla hyppyominaisuuksia. Luulen että moni voisi hyötyä tästä.

Ja moni olisi kisoissa varmaan hyötynyt tosi paljon siitä että olisivat hypänneet pitkän hypyn lyhyeenä. Siinä olisi hävinnyt ehkä 0.1-0.2s. Kaatoon menee minimissään joku 1-2s. Monet kaatoi siinä hypyssä 4-6 kertaa/lähtö...
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013
« Vastaus #39 : 15.01.13 - klo: 00.38 »
Tuuppi c finalistit ajoivat tuon ison hyndän todella mallikkaasti.
Täytyy ihmetellä että he olivat tajunneet tuon homman perin pohjin.
Myös silmään pistävää oli että kyseisessä finaalissa ei rytistelty juuri lainkaan.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013
« Vastaus #40 : 15.01.13 - klo: 06.12 »
Avasin kilpailijoiden kanavalle aiheen Keskustelua suomalaisesta ajokulttuurista ja korokekäyttäytymisestä. Jatketaan tässä aiheessa kuitenkin Nokian SC-kisasta.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013
« Vastaus #41 : 15.01.13 - klo: 08.27 »
Tuuppi c finalistit ajoivat tuon ison hyndän todella mallikkaasti.
Täytyy ihmetellä että he olivat tajunneet tuon homman perin pohjin.
Myös silmään pistävää oli että kyseisessä finaalissa ei rytistelty juuri lainkaan.
Jerzi

Johtunee siitä ettei kenelläkään ollut kiire :)
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013
« Vastaus #42 : 15.01.13 - klo: 08.28 »
Tässä kyseinen tilanne
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Z57lRWanVJ8#t=37s
Oikein muistin tapahtuneen

n. 37 sekunnin kohdalla alkaa
« Viimeksi muokattu: 15.01.13 - klo: 08.49 kirjoittanut Bigbear »
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013
« Vastaus #43 : 15.01.13 - klo: 08.37 »
Mitäs ihmeen katastrofaalista tuossa sitten tapahtui?
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013
« Vastaus #44 : 15.01.13 - klo: 08.48 »
Mitäs ihmeen katastrofaalista tuossa sitten tapahtui?
Ei mitään....

Jengi varmaan luuli, että Kaitsu otti tuomarin roolin kun nosti Hoken auton ilmaan ja laittoi muiden autot ensin radalle. Kaitsu vaan tiesi mitä teki ;)

Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013
« Vastaus #45 : 15.01.13 - klo: 09.02 »
Joo, ilmeisesti minun nostosuorituksesta tässä on kyse tuupin A-finaalissa. Tarkoitus ei ole olla tuomarina. Hoidin nostovelvollisuuttani parhaani mukaan kyseisessä mutkassa, jossa sattui ja tapahtui. Laitoin autot samaan järjestykseen kuin ne olivat siihen tullessa. Katsoin, että en heittänyt niitä kenenkään eteen.

Soittelin Hokelle asiasta ja uskoisin asian olevan loppuunkäsitelty. Seuraavia kisoja odotellessa.
Hyvä ja erityisen hyvä, että kyseessä on ollut väärinymmärrys. Itse en tapausta nähnyt, koska ajoin ko. finaalissa, enkä ollut osallisena sumassa.

Tuommoisissa sumissa on todella inhottava toimia nostajana, koska vaikka kuinka yrittää toimia nopeasti ja oikeuden mukaisesti voi järjestys olla väärä ja erittäin helposti kuljettaja lauteilla kokee tapahtumat eritavoin. Yhtälailla kuin nostajan on vaikea pysyä perässä miten autot ajautuivat tilanteeseen, ei tilanteeseen joutunut kuljettaja välttämättä tiedä missä järjestyksessä autot pitäisi nostaa - paitsi tietysti se oma heti nyt...
Old fart

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013
« Vastaus #46 : 15.01.13 - klo: 10.00 »
No ei tuossa ainakaan Hoke vääryyttä kokenut. Ihan normaali nostotilanne, mitä nyt oikaisusta ja sen jälkeisestä päälleajosta olisi pitänyt antaa rangaistus...muttei nostajalle.

EDIT: varomaton radallepaluu unohtui.
Vastaheitolla voittoon.

Poissa micsa

  • PRCA
    • Profiili
Vs: SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013
« Vastaus #47 : 15.01.13 - klo: 11.34 »
Ai tuosta tilanteesta on nyt ollu kyse, en muistanu koko tapahtumaa vaikka olin ekana tossa rytäkässä.

Menin ekana mutkaan, Ekkuli rupee työntään autoani poikittain ja Hoke yhtyy työntämiseen kunnes ollaan katollaan. Hyvärisen Jarkko näköjään yrittää kiertää ulkokautta suman ja pääseekin ekana jatkamaan. Ekkuli jatkaa tokana ja Kaitsu kääntää nopsaan meitsin auton joka on ainoa katollaan oleva ja jatkan matkaa heti Ekkulin kannassa.

Eli Ekkuli hyötyi yhden sijan tuuppaamalla meitsin kumoon. Mutta kuvasta ei oikein saa selvää miksi kolmantena kolariin osallistunut Hoke ei lähtenyt meikäläisen perään vaan ilmestyy kuvaan paljon myöhemmin?

Ei tossa muuten mitään ihmeellistä oo, nostaja toimi niin hyvin kun nyt vaan voi neljän auton suman yksin hoitaa.

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013
« Vastaus #48 : 15.01.13 - klo: 12.22 »
Mutta kuvasta ei oikein saa selvää miksi kolmantena kolariin osallistunut Hoke ei lähtenyt meikäläisen perään vaan ilmestyy kuvaan paljon myöhemmin?

Aivan. Mielestäni nostajan toimintaan ei kuulu ottaa autoa käteen ja nostella samalla toisella kädellä muita, tai varsinkaan viivytellä sen laittamista takaisin radalle muiden nostamisen jälkeen. En pysty kuuntelemaan videon ääniä nyt, mutta veikkaisin että tässä kohtaa yleisöstä kuuluu huutoa nostajalle?

Mikäli nostaja ei itse "jakanut rangaistuksia", niin miten on mahdollista että auto mihin hän tarttui ensimmäisenä kolmesta on viimeisenä radalle palaava, muut käännettiin vaan ympäri mutta hoken auto oli kummasti videon perusteella n. 4s kädessä, stoppari lienee keskimäärin tätä pituutta tai lyhyempi..

Eiköhän nostajan kuulu nostella autoja mahdollisimman nopeasti takaisin radalle ja antaa tuomareiden/kuljettajien päättää järjestys, eli ei näin.

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013
« Vastaus #49 : 15.01.13 - klo: 12.26 »
Terve kaikki!

Katsoin videota kuva kuvalta.
Nyt analysoin tämän nostotilanteeni, ettei tarvitse puuttua tähän nostotapahtumaan enää myöhemmin muissa yhteyksissä. Huomioikaa, että tarkoitukseni ei ole mitenkään tuoda esille kuskien ajamista tässä mutkassa vaan vain analysoida omaa nostotoimintaani. Kolari on kolari ja niitä sattuu silloin tällöin.


Tapahtumat (liitteenä kuvakollaasi):
0:43 kolari alkaa (autojen tulojärjestys valko-sininen, vihreä, oranssi-keltainen)
0:46 oranssikeltainen auto vasempaan käteen, jolloin tilanne pahimmillaan
0:47 valko-sininen auto oikeinpäin, vihreä auto omin voimin jo menossa radalla
0:49-0:50 oranssi-keltainen auto liikkeellä kuvan vasemmasta reunasta. En heittänyt oranssi-keltaista autoa mutkaan tulevan vaalean auton eteen, jotta vältetään omasta toiminnastani mahdollisesti aiheutuva kolari.

Kysymykset kuuluvat:
1) Toiminko tuomarina tässä nostotilanteessa, jolloin näette minun antavan rangaistuksen jollekin kuljettajalle?
2) Onko tässä kuvattu nostosuoritus virallisen varoituksen arvoinen ja olen puuttunut kilpailutilanteeseen?


Kuvassa 0:45 kohdalla näkyy kolarin tuloksena oranssi-keltainen auto kyljellään edellä, seuraavana valko-sininen katollaan, kolmantena vihreä auto nokka pystyssä. Lopussa autot radalla järjestyksessä: vihreä, valko-sininen, oranssi-keltainen. Vihreä auto pääsi jatkamaan omin voimin ilman nostajan apua.

Jatkokysymys:
3) Miten olisi pitänyt toimia tässä tilanteessa?

Nyt näihin kolmeen kysymyksiin haluan vastaukset.
Kuka voi antaa vastauksen, joka kelpaa kaikille?

Jos tästä nostotilanteesta ollaan sitä mieltä, että minulle kuuluu virallinen varoitus nostosuorituksestani, niin sitten minulle sellainen annetaan. Otan sen nöyränä vastaan. Jos käy niin, että virallista varoitusta ei tulekaan, niin minä haluan tietää mitä sääntöihmisten mukaan tapahtuu kuulopuheisiin perustuvalla loukkaavalla kirjoittelulla tällä palstalla?

Apinan huutelijat voivat pitää mölyt mahassaan. Itse tiedät kuka olet. En halua puuttua siihen asiaan mitenkään.

Minusta on kylläkin melko säälittävää, että nostotoimintaa pitää analysoida videolla ja sen mukaan jälkikäteen käsitellä ja siis tuomaroida oliko tässä kyseessä kilpailutilanteeseen puuttuminen. Pitäisikö minun nyt mennä itseeni ja katsoa peiliin tässä tilanteessa?


t. Kai

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013
« Vastaus #50 : 15.01.13 - klo: 13.28 »
Mun mielestä se on ihan selvä miksi Kaitsu pitelee Hokea hieman pidempään. Koska sieltä tulee juuri autoja ja niiden eteen ei voi heittää. Siitä vasta sanominen tulisikin. Minäkin tein näin useasti kun olin nostamassa. Mutta ei B-Finaalistit ainakaan valittaneet. Tämä vääntö on nyt ihan naurettava ja en voi uskoa että joku on tosissaan tässä asiassa. Menee ihan pikkasen yli...
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa eSATA

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013
« Vastaus #51 : 15.01.13 - klo: 13.30 »
Tulee vain mieleen käytäisiinkö lainkaan koko tätä keskustelua jos ns.rikoksen uhri olisi ollut joku muu.
Muistaakseni sääntökirjassa luki ainakin joskus taannoin että autot nostetaan siinä järjestyksessä kun ne kasaan tulevat.
Eli olisi Hoken auto vain pitänyt kääntää suman ohi jolloin hän olisi hyötynyt tilanteesta eniten?
Hän kuitenkin törmäsi myös edellä kolaroineisiin.
Kun kerran Jerzi on hirveän huolissaan tuomaroinnista eikä ollut paikalla kilpailemassa niin järjestäjille olisi varmaan sopinut yksi vapaaehtoinen tuomari.

t.Esa
Cannondale Scalpel Team Replica

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013
« Vastaus #52 : 15.01.13 - klo: 14.32 »
No itse asiassa kävin katsomassa tilanteen korokkeelta ja nyt en muista että kysyinkö että olisko ollut tarvetta tuomarista vai ei mutta kuin siellä kaveri oli jo niin en sen alueelle halunnut mennä.
Ja minulla on tällä hetkellä hiukan vaikeata nähdä tekstiä jopa läheltä niin olis ollut aika vaikeata nähdä auton numeror jos olis halunnut stoppareita jakaa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013
« Vastaus #53 : 15.01.13 - klo: 14.40 »
Ihan normaalilta kisasumpulta toi näytti, autot saatiin pystyyn ja kisa jatkui. Tyytymättömiltä pitää kysyä että pitikö torsteilla pelit kumoon, se on kuskin eikä nostajan vika.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Miika.laurila

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013
« Vastaus #54 : 15.01.13 - klo: 16.33 »
Mielestäni, videon useampaan kertaan katsottuani, nostaja teki tilanteessa asiat niin hyvin kuin pystyi ja mitään normaalia ihmeellisempää ei tapahtunut. Olisin todennäköisesti itse toiminut samalla tavalla. Järjestys oikein, ensin vaalea auto ja perään keltaoranssi auto. Toki keltaoranssin olisi voinut nostaa hieman nopeammin, mutta silloin se olisi ollut kaikkien muiden edessä ja se olisi ollut jo virhe mielestäni.

Ennemmin näissä jälkimainingeista pitäisi tuota vihreää autoa katsoa, käytännössä törmäsi kahteen autoon kolmen mutkan aikana ja ohitti molemmat.

Itekkin omastamielestäni oon aika kolariherkkä kuski ja pyrin odottelemaan aina että päästän edelle sen johon törmäsin, vaikka koko muu porukka menisi samalla edelle. Toki kun tarpeeksi törttöilee niin stopparia tulee vaikka odottelisi kierroksen  :grin:

Mitä ylimääräiseen huuteluun tulee niin itse antaisin tuomarina heti varoituksen, toisesta huudosta stopparin ja seuraavasta vaikka kovemmankin rangaistuksen. Siksi ei nollalinjaa, koska varmaan kaikilla joskus tulee jotain huudettua sieltä lavalta, vaikka itselleen kiroamista ajovirheen takia. (Myös itse näin tehneenä tunnustan, ja pahoittelen jos/kun olen joitain häirinnyt). Jos katsomosta joku huutelee niin eikun puheille ja sanoo vaan että voisitkos puhella hiljempaa kun toiset yrittää keskittyä.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013
« Vastaus #55 : 15.01.13 - klo: 17.44 »
Paljon spekulointia ties mistä kaikesta.

Tähän nosto keskusteluun en lähde mukaan.

Mutta nuo väitteet siitä että minä olisin kyseisen kasan aiheuttanut ja vielä huudellut haukkuja nostajan niskaan pistää senverran pahasti niskavillat nousemaan että tähän otan kantaa.

Moni näkee videolta että minut kontitettiin jonka takia ajauduin ulos radalta...
Tulin kasaan radan ulkoa  (HUOM... tolppa näköesteenä) tuohon härdeli mutkaan... Stilli kuvista näkyy että en aiheuttanut kasaa vaan ajoin siihen... En ehtinyt tolpasta johtuvasta näköesteestä johtuen jarruttamaan tai väistämään edessä olevia kavereita.
Kuvasta näkyy miten siinä on kaksi autoa keskenään vetämässä illan viimeistä hidasta.
Eli en aiheuttanut tätä härdeliä.

Jokainen voi myös kuunnella videolta olenko minä huutanut mitään mistä heti alunalkaen on pari väitettä nähty.

Miten ihmeessä pari herraa voi olla lähes sormella osoitellen täällä sanomassa minun käyttäytyneen huonosti kanssakilpailijoita kohtaan, kun en todellakaan ollut näin tehnyt????????
Miten voi lähes sormella osoittaen sanoa korokkeelta kuuluneen huudot... Veetun apina & Veetun i*iootti??????
Tällaista ei tapahtunut kuten sen lauteilla vieressä seissyt kaverikin pystyi toteamaan... kuten jopa yleisössä olleista henkilöistä muutama...

Olen suoraan sanottuna närkästynyt täysin perättömistä syyttelyistä, mutta varsinkin siitä ettei ilmeisesti ole selkärankaa todeta yhtä julkisesti olleensa väärässä näissä julkisissa syytöksissä.

En jaksa ymmärtää motiiveja tällaisten perättömien väitteiden heittelyyn.
Eikä sen jälkeen kun jopa videolta asti voidaan väitteet huutelusta kumota, löydy halua oikaisuun.

Tätäkö se on mitä tämä luokka kaipaa?????
Kuuluuko tämä niin moneen kertaan hehkutettuun luokan henkeen?????

Siinä jokaiselle hetkeksi iltamietiskelyyn aihetta.


Loppuun kiitokset kilpailun järjestäjille.
Itse kilpailu soljui hienosti ja vaivattoman tuntuisesti eteenpäin.
Rata on erittäin mukava ajaa... joskin pieni kymmenelle kisaa ajavalle möykylle. (haasteellista, mutta näillä mennään)
Ensikerralla kenties vähän pienemmällä kuskimäärällä.
Tuomarointiin olisi voinut panostaa enemmän...
Toisaalta... mistä niitä tuomareita löytyy kun suurin osa kokeneemmasta kisaporukasta on itse ajamassa... ja moniko oikeastaan edes uskaltaa hommaan ryhtyä kun tällaista kaikesta sormella jokaiseen suuntaan osottelua nähdään tässäkin topikissa.
Eli tuomarina toimineelle zemppiä ja lisää vaan tuomaroimaan.
Tälläkertaa porukalla oli linjasta sanomista... seuraavalla kerralla joku saattaakin valittaa liian tiukasta linjasta  :laugh:

Tiksissä taidetaan jatkaa möykkyturnajaisia seuraavan kerran.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013
« Vastaus #56 : 15.01.13 - klo: 17.57 »
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Z57lRWanVJ8#t=37s

Mielestäni, videon useampaan kertaan katsottuani, nostaja teki tilanteessa asiat niin hyvin kuin pystyi ja mitään normaalia ihmeellisempää ei tapahtunut. Olisin todennäköisesti itse toiminut samalla tavalla. Järjestys oikein, ensin vaalea auto ja perään keltaoranssi auto. Toki keltaoranssin olisi voinut nostaa hieman nopeammin, mutta silloin se olisi ollut kaikkien muiden edessä ja se olisi ollut jo virhe mielestäni.

Ennemmin näissä jälkimainingeista pitäisi tuota vihreää autoa katsoa, käytännössä törmäsi kahteen autoon kolmen mutkan aikana ja ohitti molemmat.

Näenkö mä oikein, vai onko tämä vihreä auto joka kolmen mutkan aikana aiheuttaa kaksi kolaria, kärjessä heti kun tämä härdeli on ohi???

Ja vieläkö mua syytellään oikasusta, vaarallisesta radalle paluusta jne jne... Haukkumisten huutelusta yms???

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013
« Vastaus #57 : 15.01.13 - klo: 18.14 »
No minä en puhunut ainakaan huutamisesta mitään. Voi olla että sut Hoke tyrkättiin tuosta pihalle ja oikaisit siksi. Se ei näy kunnolla. Itsekin ajoin tuohon kasaan vaikka yritin kiertää ulkoa sitä, lähdin siitä ekana, mutten oikaissut, en huutanut, eikä mun kaverit tai kerhon hörhöt älissyt netissä ihme *askaa. Enkä näköjään A1 finaalivideoista päätellen ajanut Eklundin päälle tai peitellyt, jonka jo tunnustin virheellisesti aiemmin, koska tuli kisoissa *aska fiilis kun luulin niin tehneeni.
Vastaheitolla voittoon.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013
« Vastaus #58 : 15.01.13 - klo: 18.32 »
Heh...

Huvittavinta tuossa on nimenomaan se että mun kerhon hemmot täällä osotteli huutelu syytöksineen.

Minä en ota kantaa kavereitteni tai muiden tuttujenikaan toimintaan tai käytökseen mitenkään, enkä suostu ottamaan siitä mitenkään vastuuta.

Katsoo videota tarkemmin niin näkee että minä en oikaissut vaan mun konttiin ajettiin...
No onko silloin jotenkin oikeutettua että esim myös sinä sanot että minä olisin ansainnut tilanteesta stopparin???
Ei tarvitse vastata... se oli toteamus.

Onko jonkun mielestä oikeutettua väittää että olen huudellut solvauksia, tai aiheuttanut puheenaiheena olevan hässäkän???

Loistavaa että meillä on nykyaikana videotekniikkaa ja jopa joku jaksaa ottaa stilli kuvatkin havainnollistamaan tapahtumia niin mun ei tartte yrittää selitellä kuuroille korville että syytön mä aikaisemmin esitettyihin syytöksiin olen.

Koko tapaus ei nappaa meikäläistä oikeastaan pisaraakaan...
Ainoastaan jännityksellä odotan onko sormella osoittelijoilla selkärankaa tulla tänne toteamaan olleensa väärässä minun tekemisten suhteen.

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013
« Vastaus #59 : 15.01.13 - klo: 18.59 »
Nyt on seuraavan osakilpailun kutsu foorumilla, toivottavasti opimme kaikki tästä jotain, ja näemme tikkurilassa paremmalla fiiliksellä tuomaroinnin sekä pienen yllätysohjelman kera. Tervetuloa!


eikä mun kaverit tai kerhon hörhöt älissyt netissä ihme *askaa.

Ajattelin vielä osallistua keskusteluun, mutta jätän väliin kun taso näköjään romahti kilpailussa nähdylle tasolle kunnianloukkauksineen.
« Viimeksi muokattu: 15.01.13 - klo: 19.06 kirjoittanut Nicke »