Kirjoittaja Aihe: SC Summer Cup 2013  (Luettu 35529 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2013
« Vastaus #90 : 06.03.13 - klo: 15.04 »
Mitä SC-masters hyötyy siitä että se ajetaan kansallisena? Onko kokeilumielessä vai onko siitä mitään varsinaista hyötyä järjestäjille, kilpailijoille tai SC-sarjalle? Mun osallistuminen ei kaadu lisenssipakkoon, eikä edes siihen jos akkuni eivät ole hyväksytyt mutta mielenkiinnosta kysyelen kun en itse tiedä mitä virallistamisesta hyötyäisi. Vai onko idea saada suomen yksi virallinen SC kisa joka sitten jotenkin hyödyttää sarjan tlevaisuutta?

Onko tämä akku sallittu? http://hobbyking.com/hobbyking/store/__24308__Turnigy_nano_tech_A_SPEC_5600mah_2S_65_130C_Hardcase_Lipo_Saddle_Pack.html
Veikkaisin että ei koska en nähnyt muuta hyväksyttyä A-specciä, mutta normi Nanotehit ovat ilmeisesti sallittuja koska jotkut niistä ovat ROAR hyväksyttyjä?
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Mice

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2013
« Vastaus #91 : 06.03.13 - klo: 21.32 »
Itse olen myös miettinyt samaa kun Max, eli mihin perustuu että masterit ajetaan kansallisena?
En vastusta asiaa mitenkään, eikä omaan osallistumiseen vaikuta lisenssit ja muut jutut, mutta olis kiva saada lisää infoa asiasta.
JB-Design ja West Coast Interior tarjoavat mittatilaustöitä ja ajoneuvoverhoilua ympäri Suomea. www.jb-design.fi

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2013
« Vastaus #92 : 06.03.13 - klo: 22.00 »
Kysmyksen voisi kääntää myös toisin päin, miksi ei ajettaisi  :wink:

Kun SC sarjan ajamisesta kansasllisena sarjana ensi kesänä keskusteltiin niin ajatus sai suhteellisen paljon vastustusta joten se ajataus kuopattiin. Mutta sen keskustelun perusteella näkisin että ainakin osa kansallisen sarjan vastustajista vastustaa tuota hieman vääristä syistä.
Joten ehdotin että Vaasan SC Masters ajettaisiin kansallisena kisana jotta saataisiin ainakin niille kuskeille jotka ovat aiemmin ajaneet vain kerhosarjoja osoitettua että ei se oikeasti muuta kovinkaan paljon asioita kisailijan kannalta. Järjestäjälle tuosta tulee hieman enemmän työtä, mutta koska tämä sopi kisajärjestäjälle niin kisa päätettiin ajaa kansallisena.

Yhden kisan ajamisesta kansallisena kisana ei pelkästään anna tulevaisuuteen mitään hyötyä, mutta saadaan kuitenkin kokemusta SC luokan ajattamisesta viralisena.
Kilpailija määrät ovat jatkaneet kasvua vieläkin joten jos sama tahti jatkuu niin luokan kasvussa kuin muissakin sarjaan liittyvissä asioissa niin sarjalle tarvitaan pidemmällä tähtäimellä selkeät pelisäännöt ettei homma leviä käsiin.

En Turnigyn A-Spec akkua ROAR:in listalta löytänyt.
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: SC Summer Cup 2013
« Vastaus #93 : 06.03.13 - klo: 22.08 »
Mun mielestä on hyvä asia että SC luokan isoin ja virallisin kisa pidetään kansallisena, se antaa kisalle enempi statusta mitä muutenkin haetaan jo nimeämiselläkin ja varmasti houkuttelee SC-luokan ulkopuolelta porukkaa. Uskon että moni tulee näkemään tämän epävirallisena SM-kisana.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Mice

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2013
« Vastaus #94 : 07.03.13 - klo: 07.29 »
Kiitos Tero lisä inffosta ja täydentävistä vastauksista.  :azn:
JB-Design ja West Coast Interior tarjoavat mittatilaustöitä ja ajoneuvoverhoilua ympäri Suomea. www.jb-design.fi

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2013
« Vastaus #95 : 07.03.13 - klo: 07.48 »
Minusta hyvä idea tämä Mastersin virallistaminen. Ehkäpä voisi miettiä, että jos konsepti toimii niin ajettaisiin 2014 Masters kerta-SM kisana?

Tuota akkuasiaa kannattaa selventää vielä ennen kisoja. Pelkästään pötkömallisia, kovakuorisia 2S nanotechejä on varmaan 20 erilaista versiota. ROARin listalla on muutama hyväksytty, tarkoittaa sääntö että millä tahansa saa ajaa?
Wacky Stack Racing Team

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: SC Summer Cup 2013
« Vastaus #96 : 07.03.13 - klo: 09.00 »
Tuota akkuasiaa kannattaa selventää vielä ennen kisoja. Pelkästään pötkömallisia, kovakuorisia 2S nanotechejä on varmaan 20 erilaista versiota. ROARin listalla on muutama hyväksytty, tarkoittaa sääntö että millä tahansa saa ajaa?
Samaan "perheeseen" kuuluvalla saa eli käytännössä vaatii samat muovikuoret, jotka on helpointa todentaa mittaamalla ulkomitat.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa akau

  • PRCA
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2013
« Vastaus #97 : 07.03.13 - klo: 09.11 »
Samalla voitaisiin nyt keskustella kesäsarjan ajotavasta.
Nyt on ollut jonkun verran keskustelua alkuerien laskentatavasta ja
muutamassa viestissä on noussut esiin se että 2/4 olisi paras tapa ajaa
ajatellen kotikenttäetua ym. Neljän alkuerän ajaminen toki tarkoittaa
sitä että yksi finaali pudotetaan pois. Eli ajetaan 4 alkuerää joista lasketaan
kaksi ja 3 finaalia joista lasketaan kaksi. Itse kannatin tätä Winter Cuppiin
ja kannatan edelleen Summer Cuppia silmällä pitäen.
Toki mielestäni sellainen että esim. A-finaali ajetaan nelin kertaisena
ja muut kolmin ei oikein sovi sisäänheittoluokan ideologiaan.

Kilpailija määrät ovat jatkaneet kasvua vieläkin joten jos sama tahti jatkuu niin luokan kasvussa kuin muissakin sarjaan liittyvissä asioissa niin sarjalle tarvitaan pidemmällä tähtäimellä selkeät pelisäännöt ettei homma leviä käsiin.

Samaa mieltä bcanin kanssa selkeistä pelisäännöistä, toki ne voidaan sopia myös ilman kansallista sarjaa.

Kysmyksen voisi kääntää myös toisin päin, miksi ei ajettaisi  :wink:
Ei oikeestaan voi, koska kerran on jo torpattu ajatus kansallisista kisoista.

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2013
« Vastaus #98 : 07.03.13 - klo: 10.07 »
Samalla voitaisiin nyt keskustella kesäsarjan ajotavasta.
Nyt on ollut jonkun verran keskustelua alkuerien laskentatavasta ja
muutamassa viestissä on noussut esiin se että 2/4 olisi paras tapa ajaa
ajatellen kotikenttäetua ym. Neljän alkuerän ajaminen toki tarkoittaa
sitä että yksi finaali pudotetaan pois. Eli ajetaan 4 alkuerää joista lasketaan
kaksi ja 3 finaalia joista lasketaan kaksi. Itse kannatin tätä Winter Cuppiin
ja kannatan edelleen Summer Cuppia silmällä pitäen.
Toki mielestäni sellainen että esim. A-finaali ajetaan nelin kertaisena
ja muut kolmin ei oikein sovi sisäänheittoluokan ideologiaan.
Yksi parhaista ellei paras olisi jos sekä alkuerät ja finaalit saataisiin ajettua 2/4, mutta näillä kuskimäärillä päivä on hieman liian lyhyt tuohon, joten toisesta täytyy karsia. Osa tuntuu olevan sitä mieltä että finaaleja enemmän ja toiset pitäisivät siitä että alkueriä on enemmän.
Jatkossakin kaikki pääsevät ajamaan yhtä paljon finaaleja, se kuuluu luokan henkeen.

Kilpailija määrät ovat jatkaneet kasvua vieläkin joten jos sama tahti jatkuu niin luokan kasvussa kuin muissakin sarjaan liittyvissä asioissa niin sarjalle tarvitaan pidemmällä tähtäimellä selkeät pelisäännöt ettei homma leviä käsiin.

Samaa mieltä bcanin kanssa selkeistä pelisäännöistä, toki ne voidaan sopia myös ilman kansallista sarjaa.
Tuo on totta, onhan meillä säännöt nytkin, mutta ei mitään virallista tapaa käsitellä mahdollisia ongelmatilanteita. Sääntöjen virallisuus ja se että kisat ajetaan virallisena tuo mukaan sen että kilpailun johtajalla ja tuomaristolla on suurempi vastuu puuttua sääntörikkeisiin sekä keinot pahimmassa tapauksessa jakaa rangaistuksia.
En nyt tarkoita että tälle olisi ollut tähän mennessä tarvetta, mutta jos kasvu jatkuu niin riski siihen kasvaa.

Kysmyksen voisi kääntää myös toisin päin, miksi ei ajettaisi  :wink:
Ei oikeestaan voi, koska kerran on jo torpattu ajatus kansallisista kisoista.
Ei ajatusta ole torpattu, siksi SC Masterskin tullaan ajamaan kansallisena kisana. Ajatus siitä että ensi kesän sarja ajetaan virallisena torpattiin ja asiaa katsotaan ensi talven aikana uudestaan.
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
SC Summer Cup 2013
« Vastaus #99 : 07.03.13 - klo: 10.07 »
SC Masters ei minun tietääkseni ole mitenkään liitoksissa SC Summer Cupiin. Summer Cup ajetaan vanhaan tyyliin kerhokisana.

Masters on vain yksittäinen kisa jonka Vaasalaiset haluavat järjestää. Jos haluavat kansallisen kisan niin he sellaisen saavat järjestää. Jos jollekin kynnys nousee liian kovaksi osallistua, niin varmaan kesälle on tarpeeksi kisoja ilmankin. Summer Cuppi ja muut kerhokisat. Minun mielestäni tämä on ihan hyvä kokeilu.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa akau

  • PRCA
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2013
« Vastaus #100 : 07.03.13 - klo: 11.19 »

Kysmyksen voisi kääntää myös toisin päin, miksi ei ajettaisi  :wink:
Ei oikeestaan voi, koska kerran on jo torpattu ajatus kansallisista kisoista.
Ei ajatusta ole torpattu, siksi SC Masterskin tullaan ajamaan kansallisena kisana. Ajatus siitä että ensi kesän sarja ajetaan virallisena torpattiin ja asiaa katsotaan ensi talven aikana uudestaan.

Pahoittelut, käsitin aikaisemmista että virallistamista käsitellään ensitalvena uudestaan,
riippumatta siitä onko Cup vai Mastes kisa, mutta se olikin vain Cup - sarjan osalta.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: SC Summer Cup 2013
« Vastaus #101 : 07.03.13 - klo: 18.30 »
SC Masters = SC luokan mestaruuskisa -> joskus tulevaisuudessa ehkä sitten SM -kisa.

Tämä ainakin oli se alkuperäinen ajatus kun ajateltiin, että kesäsarjaa ei välttämättä kiertäisi kovin paljoa kuskeja ja ajateltiin että yksittäiseen isompaan kilpailuun voisi tulla muitakin. Tämä meni sikäli hiukan pieleen, että ko. masters kisa oli todella huonosti kalenterissa keskellä mm. maastosarjan kilpailuja. Viime kesänä sarjalla taisi kuitenkin olla suhteellisen hyvä suosio ja kisoissakin oli mukavasti osallistujia. Ilmeisesti suosio on kasvanut ja ei ole syytä epäillä etteikö suosio jatkaisi myös kesän osalta kasvua.

Silti olisin itse sitä mieltä, että SC -luokassa voitaisiin pitää sarja ja tämän lisäksi "mestaruuskisa" - joka siis ehkä joskus saisi SM -arvon.

Kesän sarjan formaatti voisi hyvin mennä samalla kaavalla kuin maastosarjakin (2 EH, 4 AE, 3 F), paitsi, että kaikkia finaaleita olisi yhtä monta 3-4 riippuen aikataulusta. Mikäli joskus tulevaisuudessa osallistujia alkaa olemaan paljon niin silloin voisi miettiä pitäisikö 2WD ja 4WD ajaa eri päivinä.
Old fart

Poissa FLANA64

  • PRCA
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2013
« Vastaus #102 : 07.03.13 - klo: 19.32 »
Me kun ei kuuluta sellaiseen seuraan joka pystyy järjestämään kilpailulisenssit niin tarkoittaako tämä nyt sitä, että pitää liittyä AKK:n alaiseen seuraan ja sitten ostaa kertalisenssi jotta pääsee tähän Vaasan kisaan?
Jos näin on niin me ajellaan sitten vaan kerhokisoja. Jos kertalisenssin voi ostaa kuka tahansa niin sitten ollaan mukana jos vaan muuten aikatauluun sopii.
2x #25

Poissa KooBee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2013
« Vastaus #103 : 07.03.13 - klo: 20.48 »
Me kun ei kuuluta sellaiseen seuraan joka pystyy järjestämään kilpailulisenssit niin tarkoittaako tämä nyt sitä, että pitää liittyä AKK:n alaiseen seuraan ja sitten ostaa kertalisenssi jotta pääsee tähän Vaasan kisaan?
Jos näin on niin me ajellaan sitten vaan kerhokisoja. Jos kertalisenssin voi ostaa kuka tahansa niin sitten ollaan mukana jos vaan muuten aikatauluun sopii.
2x #25

Kerroin tuolla jo aiemmin lisensseistä eli jos ajaa vain yhden tai kaksi kisaa niin halvemmaksi tulee tutustumislisenssi (15 eur / kisa):

Lisenssin vuosimaksu on 27 eur / kalenterivuosi. Jos ei kuulu AKK:n alaiseen seuraan niin useassa AKK-seurassa vuosimaksut ovat n. 30 euron luokkaa, esim. voi liittyä paikalliseen UA:han vaikkei siellä rc-autotoimintaa olisikaan. Jos haluaa vain kokeilla yhden kisan ajamista niin voi 15 eurolla ostaa yhden kisan kattavan tutustumislisenssin eikä silloin tarvitse kuulua mihinkään seuraan. Lisensseihin kuuluu aina vakuutus mukaan, jos ei ole lisenssiä niin suosittelen ainakin vapaa-ajan tapaturmavakuutuksen ostamista.

Poissa FLANA64

  • PRCA
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2013
« Vastaus #104 : 07.03.13 - klo: 20.51 »
Kiitos KooBee!
Arvasinkin, että joku muistaa tämän ulkoa ettei tarvi lukea koko säiettä/AKK:n sääntökirjaa :laugh:
Vaasaan ollaan tulossa!

Poissa akau

  • PRCA
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2013
« Vastaus #105 : 08.03.13 - klo: 15.04 »
Mistäs noita tutusmislisenssejä saa ostaa?
En nopeasti löytänyt AKK enkä paikallisen UA:n sivuilta
lisä infoa tuosta mahdollisuudesta.
Ja saako niitä ostaa useamman samana vuonna?

Myös tämä jäi hieman epäselväksi
Jos haluaa vain kokeilla yhden kisan ajamista niin voi 15 eurolla ostaa yhden kisan kattavan tutustumislisenssin eikä silloin tarvitse kuulua mihinkään seuraan.
Kun tälläisen kohdan löysin AKK sivuilta kun yritin hakea lisätietoa lisenssistä

3 Pienoisautoilu

3.1 Tutustumislisenssi
Tutustumislisenssiä voidaan käyttää pienoisautoilun kalenterikilpailuissa. Tutustumislisenssin hankkijan tulee olla liiton jäsenseuran jäsen.

Toki tämä tieto on viimevuoden alkupuolelta eli on varmaan muuttunut vuoden aikana

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: SC Summer Cup 2013
« Vastaus #106 : 08.03.13 - klo: 16.52 »
Säännöissä lukee näin:
Lainaus
Tutustumislisenssi
Lisenssi on käytettävissä seurojen jäsentenvälisissä kilpailuissa
ja harjoitustapahtumissa autosuunnistuksessa,
autoslalomissa, taloudellisuusajossa, pienoisautoilussa,
off roadissa, jokamiehenluokassa, kartingissa, driftingissä
sekä rallissa seurakilpailuissa ja rallispecial-kilpailuissa
II-ohjaajalla. Tutustumislisenssi on voimassa myös kansallisissa
autosuunnistuskilpailuissa B- ja C-luokissa,
driftingin tulokasluokissa sekä nopeuslajeissa endurancessa
ja rata-ajossa V1600-luokassa (ei arvokilpailut).
Muissa kilpailuissa kaikissa lajeissa kilpailijoilla on oltava
tarkoituksenmukainen vuosilisenssi mahdollisine lajikohtaisine
tutkintoineen.
Tämän ”tutustumislisenssimaksun” suorittajan nimi
ja henkilötunnus merkitään kilpailutoimistossa AKK:n
kilpailujen järjestäjille lähettämään lomakkeeseen,
jonka maksun suorittaja nimikirjoituksellaan kuittaa. Lomakkeet
ja tilitys maksun suorittamisesta on tuomariston
puheenjohtajan vahvistamana lähetettävä AKK:lle
viikon kuluessa kilpailupäivästä. Tyhjäkin lomake on
palautettava AKK:lle siinä olevien ohjeiden ja sitoumuksien
mukaisesti.

Kieltämättä vähän sekavasti tuo sääntö kirjoitettu mutta näin tuo tutustumislisenssi on käsittääkseni mennyt tämän talven kisoissa: kuski voi ilmoittautua kansalliseen kisaan ilman lisenssiä ja AKK:n jäsenseuraa, lisenssi ostetaan kisan ilmoittautumisen yhteydessä kisa-aamuna. Tuosta ei ole omakohtaista kokemusta, mutta ehkä joku PKSRCA:lainen osaa kertoa asiasta kun ainakin Vantaan FTT:ssä oli tutustumislisenssillä ajaneita?
« Viimeksi muokattu: 08.03.13 - klo: 16.55 kirjoittanut Heuli »

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: SC Summer Cup 2013
« Vastaus #107 : 11.03.13 - klo: 11.08 »
Samaan "perheeseen" kuuluvalla saa eli käytännössä vaatii samat muovikuoret, jotka on helpointa todentaa mittaamalla ulkomitat.

Ei kait se noin voi olla ? Tuohan sallisi esim. 2S3P akun käytön, joka 100% on täysin eri juttu kuin esim saman valmistajan 2S2P tai 2S1P akku joista jompi kumpi olisi se hyväksytty versio. Eli mielestäni se voisi korkeintaan mennä niin, että ko valmistajan saman kennokonfiguraation akku, joka on isommalla C-arvolla kuin hyväksytty = OK sillä olettamalla, että kyseessä on samojen kennojen päivitetty variantti. Vastaavasti sama kennokonfiguraato ja sama C-arvo, mutta isompi kapasiteetti = OK sillä olettamalla että on saman kennosarjan variantti. Tämä siis jos mietitään, että pitäisi olla hengeltään rento kisa autoilla, joilla saa nyt ajaa ihan millä akuilla tykkää.
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: SC Summer Cup 2013
« Vastaus #108 : 11.03.13 - klo: 16.32 »
Ei kait se noin voi olla ? Tuohan sallisi esim. 2S3P akun käytön, joka 100% on täysin eri juttu kuin esim saman valmistajan 2S2P tai 2S1P akku joista jompi kumpi olisi se hyväksytty versio. Eli mielestäni se voisi korkeintaan mennä niin, että ko valmistajan saman kennokonfiguraation akku, joka on isommalla C-arvolla kuin hyväksytty = OK sillä olettamalla, että kyseessä on samojen kennojen päivitetty variantti. Vastaavasti sama kennokonfiguraato ja sama C-arvo, mutta isompi kapasiteetti = OK sillä olettamalla että on saman kennosarjan variantti. Tämä siis jos mietitään, että pitäisi olla hengeltään rento kisa autoilla, joilla saa nyt ajaa ihan millä akuilla tykkää.
Kyse oli nyt siis miten FTT sarjassa kyseistä sääntöä sovelletaan mikä on suorana loogisin tapa käsitellä asiaa. Eli ei tssä olla määrittelemässä miten asiaa käsitellään vaan käytetään jo olemassa olevaa sääntöä.

Käytännössähän nyt saa ajaa millä tahansa akulla FTT sarjassa koska tuo sääntö antaa kohtuu vapaat kädet. Olettaen että akulle on tulossa jossai nvaiheessa roar tai efra hyväksyntä.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2013
« Vastaus #109 : 17.03.13 - klo: 13.29 »
Vaikka Jyväskylän avauskisaan on vielä reilut pari kuukautta aikaa, niin kannattaa silti tehdä majoitusvaraukset ajoissa jos sellaista kaipaa. Varasin itse juuri majoituksen pe 24.5. - la 25.5. väliselle yölle ja kaikki keskustan hotellit olivat Omppuhotellia lukuunottamatta täynnä.
Wacky Stack Racing Team

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2013
« Vastaus #110 : 17.03.13 - klo: 13.49 »
Telttamajoitus radalla oli viimekesänä toimiva ratkaisu.

Poissa Mice

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2013
« Vastaus #111 : 17.03.13 - klo: 20.46 »
Vaunu vedetään taas paikalle.
Voidaan pitää jotkut discotekabumbumit siin pihal ehtool...  :roll:

(eikä kyl häiritty muitten nukkumista, ei ainakaan kukaan sanonu mitään)
JB-Design ja West Coast Interior tarjoavat mittatilaustöitä ja ajoneuvoverhoilua ympäri Suomea. www.jb-design.fi

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
SC Summer Cup 2013
« Vastaus #112 : 17.03.13 - klo: 21.45 »
Jotenkin tuo toukokuu ja teltta ei kuullosta mun jutulta... Mukavuudenhaluinenko? Tässä juuri vaimolta (Kävelevä kalenteri ja kaikkien kissanristiäisten viisas tietäjä) koitan udella kotoapoistumisluvan mahdollisuutta...
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa jucca

  • KUArc admin
    • Profiili
    • KuopioRC.fi     kuopionlennokkikerho.fi
Vs: SC Summer Cup 2013
« Vastaus #113 : 20.03.13 - klo: 08.28 »
Pitäisikö sääntöihin lisätä (jos ei ole jo olemassa), että jo olemassa olevaan koriin ei saisi tehdä taivutuksia ymv. joiden tarkoitus on ohjata ilmavirtauksia? En tiedä onko niillä suurtakaan merkitystä mutta ainakin jäisi sellainen porsaanreikä säännöistä pois, eikä ainakaan kilpailuissa nähtäisi kuvan kaltaisia viritelmiä.


Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2013
« Vastaus #114 : 20.03.13 - klo: 09.23 »
Johan on slässi saanut siipeä ja spoleria!

Lainaus
Kori
Lava-autoa tai maastoautoa muistuttava polykarbonaatti (Lexan) kori (Truck Body). Korin pitää kokonaisuudessaan peittää renkaan pintakuviointi ylhäältäpäin katsottuna. Riittää jos rengas jousitus sisäänpainettuna menee korin sisälle. Koriin saa laittaa koriin kuuluvat korin suuntaiset ilmanohjaimet kiinni, siivet tai muut ei korinsuuntaiset ilmanohjaimet kielletty. Koriin saa tehdä vapaasti aukkoja koritolppia, transponderia ja antennia varten. Koriin saa tehdä myös ilmankiertoa helpottavia aukkoja siten että esikuvamaisuus säilyy. Rungossa olevien sivutörmäyssuojien on oltava kokonaisuudessaan korin kylkilinjojen sisäpuolella. Etu- ja takapuskuri on oltava paikallaan.

Eli säännöthän kieltää jo nykyisellään tollaset keijomodit. Noi korin suuntaiset ilmanohjaimet tarkoittaa niitä lavan sivuilla, pystyssä pitkittäin olevia lirpakkeita joilla ei ole mitään virkaa, ellei kyseessä ole batman ajoneuvo.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
SC Summer Cup 2013
« Vastaus #115 : 20.03.13 - klo: 11.07 »
Esikuvamaisuus on aika kaukana tuossa kuvassa ;)
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2013
« Vastaus #116 : 20.03.13 - klo: 12.50 »
Myös koreja on leikelty aika lailla mielivaltaisen tehokkaasti. Kai ne sitten on vain ilmavirtauksia helpottamaan.
Saako pohjalevy olla korin levyinen? Tehdään tiivis paketti, jolloin ilmavirrat ei mene auton korin sisälle :)
Kai esikuvissakin on ihan "umpipohja"
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: SC Summer Cup 2013
« Vastaus #117 : 20.03.13 - klo: 12.54 »
Myös koreja on leikelty aika lailla mielivaltaisen tehokkaasti. Kai ne sitten on vain ilmavirtauksia helpottamaan.
Saako pohjalevy olla korin levyinen? Tehdään tiivis paketti, jolloin ilmavirrat ei mene auton korin sisälle :)
Kai esikuvissakin on ihan "umpipohja"

Veikkaan että leveempi pohja heikentää vain ajo-ominaisuuksia :) Eli siitä vaan tekemään, uskon että silläkin ajalla saa paremmat tulokset kun vaan käyttää ajan treenaamiseen ja auton säätämiseen :)

Pitää muista että täsää lajissa aina paras keino saada lisää vauhtia autoon on mennä treenaamaan. Toisiks paras on varmistaa että renkaat ovat kilpailukykyiset.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2013
« Vastaus #118 : 20.03.13 - klo: 14.50 »
Myös koreja on leikelty aika lailla mielivaltaisen tehokkaasti. Kai ne sitten on vain ilmavirtauksia helpottamaan.
Saako pohjalevy olla korin levyinen? Tehdään tiivis paketti, jolloin ilmavirrat ei mene auton korin sisälle :)
Kai esikuvissakin on ihan "umpipohja"

Veikkaan että leveempi pohja heikentää vain ajo-ominaisuuksia :) Eli siitä vaan tekemään, uskon että silläkin ajalla saa paremmat tulokset kun vaan käyttää ajan treenaamiseen ja auton säätämiseen :)

Pitää muista että täsää lajissa aina paras keino saada lisää vauhtia autoon on mennä treenaamaan. Toisiks paras on varmistaa että renkaat ovat kilpailukykyiset.

Totta turiset. Lähinnä oli mielessä Teknon SC auton pohjalevennys lexanilla.

https://skydrive.live.com/redir?resid=9309331214B692B5!210&authkey=!AAKVcxybTAb2rd8
Siinä aeropohja :)
« Viimeksi muokattu: 20.03.13 - klo: 18.45 kirjoittanut Bigbear »
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup 2013
« Vastaus #119 : 21.03.13 - klo: 15.58 »
Törkeen makee pohja. Uskon että on myös hyvä radalla!  :grin:
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)