Kirjoittaja Aihe: Ladattavat patterit 1.2/1.6V ja laturit(nimh-nizn)  (Luettu 5670 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Benihill

  • Jäsen
    • Profiili
Tuossa ois turnigyn patteri -> http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__25023__Turnigy_AA_LSD_2400mAh_Low_Self_Discharge_ready_to_use_.html
Ohjaimeenhan näitä tarvii  :grin: ja ehkä ohjausservoonkin
Laturia en tommosille nimh pattereille löytänyt...? Vai minkälaisia pattereita käytätte?
« Viimeksi muokattu: 29.01.13 - klo: 19.48 kirjoittanut Benihill »

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: AA ladattavat patterit ja laturit
« Vastaus #1 : 22.01.13 - klo: 19.07 »
Nuo on ihan tavalliset NIMHit vaikka LSD lukee kyljessä isolla  :angel:

Esim. GP:n Powerbankit soveltuvat tuohon käyttöön: http://www.gppowerbank.fi/gulliver/pub/produkter/standard.jsp

Löytyy esim. Gigantista.

Poissa rizardi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: AA ladattavat patterit ja laturit
« Vastaus #2 : 22.01.13 - klo: 19.32 »
Tavallinen ladattava Nimh "patteri" tuo on.
Minä käytän ladattavia kotona joka paikassa ja lataan samalla laturilla kuin Lipot. Nimh ohjelma ja patterikotelo.
Tämän tyylinen.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__29528__Battery_Holder_4_x_39_AAA_39_.html

Poissa Benihill

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: AA ladattavat patterit ja laturit
« Vastaus #3 : 22.01.13 - klo: 20.06 »
Eli tällä onnistuu ilmeisesti Lipot ja Nimh?-> http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__7028__Turnigy_Accucel_6_50W_6A_Balancer_Charger_w_accessories.html Näin olin "ymmärtäväni"  :grin:

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: AA ladattavat patterit ja laturit
« Vastaus #4 : 22.01.13 - klo: 20.19 »
Onnistuu lataus silläkin mutta jos et lataa yksitellen et saa tasattua kennoa, ei ole tosin nimhien kanssa niin tarkkaa mutta tarkista aina ennen latausta että ne ovat samassa jännitteessä toisiinsa verrattuna. Muuten voi yksi akku ylilatautua.

Poissa Benihill

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: AA ladattavat patterit ja laturit
« Vastaus #5 : 24.01.13 - klo: 10.12 »
Toimiiko nuilla 1.2 V pattereilla ohjain ja ohjausservo? Eikös nämä AA ole normaalisti 1.5 V?

Poissa Benihill

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: AA ladattavat patterit ja laturit
« Vastaus #6 : 24.01.13 - klo: 11.04 »
Ei ainakaa telkkarin kaukosäädin toiminu, hiiri eikä näppäimistö.. Nyt vasta tajusin et hk:lla oli 1.6v ni-zn pattereita eli akkuja. Voiko niitä käyttää nimh:n tilalla??
« Viimeksi muokattu: 24.01.13 - klo: 13.06 kirjoittanut Benihill »

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: AA ladattavat patterit ja laturit
« Vastaus #7 : 24.01.13 - klo: 17.42 »
Toimiiko nuilla 1.2 V pattereilla ohjain ja ohjausservo? Eikös nämä AA ole normaalisti 1.5 V?
Toimii. Ja kyllä niillä meidän perheessä on toiminut kaikki muutkin laitteet, esim. Wiin ohjaimet ja erilaiset lelut. 1.2V niiden kaikkien NiMH "pattereiden" kyljessä lukee.

Oletko ladannut ne täyteen? Millä?

(Mutta jos sinulla on polttomoottoriauto ja siellä vastarinakkuna paristokotelo, niin minun käsittääkseni se ei ole kauhean hyvä systeemi, koska ne patterit pomppii pois sieltä kotelosta kovassa menossa. Mutten kyllä polttiksista tiedä muuta kuin sen, mitä olen netistä lukenut.)
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Benihill

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: AA ladattavat patterit ja laturit
« Vastaus #8 : 24.01.13 - klo: 19.51 »
Toimiiko nuilla 1.2 V pattereilla ohjain ja ohjausservo? Eikös nämä AA ole normaalisti 1.5 V?
Toimii. Ja kyllä niillä meidän perheessä on toiminut kaikki muutkin laitteet, esim. Wiin ohjaimet ja erilaiset lelut. 1.2V niiden kaikkien NiMH "pattereiden" kyljessä lukee.

Oletko ladannut ne täyteen? Millä?

(Mutta jos sinulla on polttomoottoriauto ja siellä vastarinakkuna paristokotelo, niin minun käsittääkseni se ei ole kauhean hyvä systeemi, koska ne patterit pomppii pois sieltä kotelosta kovassa menossa. Mutten kyllä polttiksista tiedä muuta kuin sen, mitä olen netistä lukenut.)
Okei, on paristokotelo siinä ja aina pysyneet paikallaan  :grin: Itelleni vasta tilasin noita turnigyn 1.2v ladattavia... Ja heti sen jälkeen kaveri kerto että hänellä ei toimi mikään vehje jollain vartan 1.2v ladattavilla vaikka vartan laturi ladannut "akut" täyteen.. Sen takia alkoi vähän arveluttamaan tilasinko väärät  :cry:
Mites nuo AA 1.6v nizn akut? Minkäslaiset ne ovat verrattuna 1.2 volttisiin?