Kirjoittaja Aihe: TeknoRC SCT410 ShortCourse  (Luettu 102509 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« Vastaus #150 : 27.06.14 - klo: 19.22 »
Paketti on pöydällä kasaus voi alkaa! Mites noi iskareiden varteen ulkopuolelle tulevat o-renkaat, onko ne hyvä olla vai voiko jättää pois?

Kyllä ne o-renkaat on siellä ihan tarkoituksella ;-)
Muuten sun iskarin varsi iskee bladderin läpi...

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« Vastaus #151 : 27.06.14 - klo: 19.31 »
Mihin olet tehnyt iskarin korkissa reijän noiden bladdereiden kanssa sivuun vai ylös?
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Monster Beetle - Arrowmax - Hobbywing

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« Vastaus #152 : 27.06.14 - klo: 19.32 »
Mihin olet tehnyt iskarin korkissa reijän noiden bladdereiden kanssa sivuun vai ylös?

Ne kuuluu molempiin: ylös ja sivulle.

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« Vastaus #153 : 27.06.14 - klo: 19.40 »
Mihin olet tehnyt iskarin korkissa reijän noiden bladdereiden kanssa sivuun vai ylös?

Ne kuuluu molempiin: ylös ja sivulle.

Ok. Toivottavasti näitä vantteja ei joudu tekemään koskaan uudestaan, Huh Huh! :grin:
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Monster Beetle - Arrowmax - Hobbywing

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« Vastaus #154 : 27.06.14 - klo: 19.42 »
Mihin olet tehnyt iskarin korkissa reijän noiden bladdereiden kanssa sivuun vai ylös?

Ne kuuluu molempiin: ylös ja sivulle.

Ok. Toivottavasti näitä vantteja ei joudu tekemään koskaan uudestaan, Huh Huh! :grin:

Löysää niitä heti alussa. Mä kiinitin akkukoneen päähän, sit vaseliinia kierteisiin ja ajat sisään sekä ulos. Ne on muuten liian kireät ja avaimet napsuu ;-)

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« Vastaus #155 : 27.06.14 - klo: 19.49 »



Ok. Toivottavasti näitä vantteja ei joudu tekemään koskaan uudestaan, Huh Huh! :grin:

Ei kyllä tarvitse, mulla on itsellä alkuperäiset vantit ja pallot edelleen käytössä. Ostin heti uutena ne alumiinipallot eikä ne ole kulunut eikä ole tullut välystä.

Mä muuten tein hattuun reiän vain ylös ja ajan bladderin kanssa ilman ruuvia reiän peittona.

On kyllä ollut satumaisen surkeet kelit hämeessä tänä kesänä. Neljä kertaa olen päässyt ajamaan koko kesän aikana ja sen yhden kisan Tammisaaressa. Kun edes olisi joku viikonloppu vapaa töistä, voisi poiketa jossain muualla ajelemassa. Ostin pari viikkoa sitten uuden radionkin sen katkenneen spektrumin tilalle mutta en ole viitsinyt edes bindata sitä vielä.

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« Vastaus #156 : 27.06.14 - klo: 19.54 »
Löysää niitä heti alussa. Mä kiinitin akkukoneen päähän, sit vaseliinia kierteisiin ja ajat sisään sekä ulos. Ne on muuten liian kireät ja avaimet napsuu ;-)

Vanttiavaimeen piti virittää jatkovarsi että noita jaksaa vääntää. Muuten on ollu kyllä tosi mukava kasattava.
Tässä tuli mukana kaksi etu hingepin holderia muovinen ja alumiininen, sekä kallistettu takadiffiboksi tosin
5x11x4 laakereilla.
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Monster Beetle - Arrowmax - Hobbywing

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« Vastaus #157 : 28.06.14 - klo: 13.43 »
Löysää niitä heti alussa. Mä kiinitin akkukoneen päähän, sit vaseliinia kierteisiin ja ajat sisään sekä ulos. Ne on muuten liian kireät ja avaimet napsuu ;-)

Vanttiavaimeen piti virittää jatkovarsi että noita jaksaa vääntää. Muuten on ollu kyllä tosi mukava kasattava.
Tässä tuli mukana kaksi etu hingepin holderia muovinen ja alumiininen, sekä kallistettu takadiffiboksi tosin
5x11x4 laakereilla.

Auto on vihdoin kasassa, meni vähän pidempään kuin luulin! Huomenna jos kerkeisi kokeilemaan.
Rupesin kasauksen jälkeen hienosäätämään cambereita, sain yhden vanttiavaimen väännettyä
hajalle. Eli kannattaa tehdä toi löysääminen, on muuten pirun tiukat!
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Monster Beetle - Arrowmax - Hobbywing

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« Vastaus #158 : 03.07.14 - klo: 23.11 »
No niin,
Pöytäsäätöä tehty 17 mm hexakonversion parissa. Lopputulos on se, että auto on 1 mm:n sisällä alkuperäisestä leveydestä muovihexoihin verrattuna.
Pienen levityksen toi yhä tekee siihen nähden, katsotaan saisinko jostain vielä hiukan pois ;-)


Poissa Hartsa24

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« Vastaus #159 : 04.07.14 - klo: 11.58 »

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« Vastaus #160 : 04.07.14 - klo: 12.56 »
Meneeks nää heittämällä?
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXDKNS

Menee heittämällä paikalle. Akselileveys kasvaa samalla M8e:n mittaan.

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« Vastaus #161 : 04.07.14 - klo: 13.47 »
mamyllyn: Muuttuuko geometriat, jos siirrät hubin sisempään kiinnitysreikään?

Hyvä, että joku muukin on tehnyt 17mm konversion. Minulla on Shcumin "talvirenkailla"  :wink: sama viritys.
On helpompi saada rengas suoraan heti yhdellä kerralla.

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« Vastaus #162 : 04.07.14 - klo: 13.50 »
mamyllyn: Muuttuuko geometriat, jos siirrät hubin sisempään kiinnitysreikään?

Hyvä, että joku muukin on tehnyt 17mm konversion. Minulla on Shcumin "talvirenkailla"  :wink: sama viritys.
On helpompi saada rengas suoraan heti yhdellä kerralla.

Joo, muuttuu:
Eli raideväli pysyy samana, mutta autosta tulee paljon agressiivisempi ja nopeammin kääntyvä/reagoiva.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« Vastaus #163 : 04.07.14 - klo: 19.36 »
mamyllyn: Muuttuuko geometriat, jos siirrät hubin sisempään kiinnitysreikään?

Hyvä, että joku muukin on tehnyt 17mm konversion. Minulla on Shcumin "talvirenkailla"  :wink: sama viritys.
On helpompi saada rengas suoraan heti yhdellä kerralla.

Joo, muuttuu:
Eli raideväli pysyy samana, mutta autosta tulee paljon agressiivisempi ja nopeammin kääntyvä/reagoiva.

Eikös Teknossa ole kahdet reiät tukivarsissa ja kahdet hubeissa. Ilmeisesti säätöjä käytetään siten, että raideväli ei muutu? Entä jos sen sitä muuttaisi, niin saisiko vaikka kapeamman auton?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa andetee

  • PRCA
    • Profiili
Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« Vastaus #164 : 04.07.14 - klo: 20.38 »
mamyllyn: Muuttuuko geometriat, jos siirrät hubin sisempään kiinnitysreikään?

Hyvä, että joku muukin on tehnyt 17mm konversion. Minulla on Shcumin "talvirenkailla"  :wink: sama viritys.
On helpompi saada rengas suoraan heti yhdellä kerralla.

Joo, muuttuu:
Eli raideväli pysyy samana, mutta autosta tulee paljon agressiivisempi ja nopeammin kääntyvä/reagoiva.

Eikös Teknossa ole kahdet reiät tukivarsissa ja kahdet hubeissa. Ilmeisesti säätöjä käytetään siten, että raideväli ei muutu? Entä jos sen sitä muuttaisi, niin saisiko vaikka kapeamman auton?

Ei ole auto just nyt käsissä, mut veikkaan, että vetarit vois alkaa hangata ulostulon kuppeihin. Siis jos meinaat, että hubissa ulompi reikä ja tukarissa sisempi.

--
antti
XRay XB4, Tekno SCT410.3, EB48.3

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« Vastaus #165 : 04.07.14 - klo: 21.28 »
mamyllyn: Muuttuuko geometriat, jos siirrät hubin sisempään kiinnitysreikään?

Hyvä, että joku muukin on tehnyt 17mm konversion. Minulla on Shcumin "talvirenkailla"  :wink: sama viritys.
On helpompi saada rengas suoraan heti yhdellä kerralla.

Joo, muuttuu:
Eli raideväli pysyy samana, mutta autosta tulee paljon agressiivisempi ja nopeammin kääntyvä/reagoiva.

Eikös Teknossa ole kahdet reiät tukivarsissa ja kahdet hubeissa. Ilmeisesti säätöjä käytetään siten, että raideväli ei muutu? Entä jos sen sitä muuttaisi, niin saisiko vaikka kapeamman auton?

Ei ole auto just nyt käsissä, mut veikkaan, että vetarit vois alkaa hangata ulostulon kuppeihin. Siis jos meinaat, että hubissa ulompi reikä ja tukarissa sisempi.

--
antti

Juu eli ei. Saranatappia voi siirtää sisemmäksi mutta ei vetareissa riitä pituus jos alkaa hubeja siirtää ulospäin reiän (n.5mm) verran. Itse en huomannu auton käytöksessä eroa kun joskus kokeilin molempia asentoja mutta enpä muutenkaan mitää huomaa.

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« Vastaus #166 : 04.07.14 - klo: 21.40 »
Vihdoinkin sain koko setupin kasaan ja mitattua sen niin tarkasti, kuin kotioloissa oli mahdollista.
Alkuperäisessä kokoonpanossa oli muovihexat (ne paksummat, uudet on hiukan ohuemmat) ja Avidin 0-offset vanteet.

Kuten kuvasta näkee, niin ollaan erittäin lähellä alkuperäistä leveyttä :-)
Alan siis siirtymään 17 mm setupiin ja De:ltä tosiaan saa SC vanteet tähän konsturktioon!


Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« Vastaus #167 : 07.07.14 - klo: 00.58 »
Vihdoinkin sain koko setupin kasaan ja mitattua sen niin tarkasti, kuin kotioloissa oli mahdollista.
Alkuperäisessä kokoonpanossa oli muovihexat (ne paksummat, uudet on hiukan ohuemmat) ja Avidin 0-offset vanteet.

Kuten kuvasta näkee, niin ollaan erittäin lähellä alkuperäistä leveyttä :-)
Alan siis siirtymään 17 mm setupiin ja De:ltä tosiaan saa SC vanteet tähän konsturktioon!



Projekti otti tänään valitettavan takapakin: renkaat liimattuna (Caliber soft) ja Traxxaksen 17 mm hexat paikalla auto oli selvästi liian leveä. De:n vanteiden offset on selvästi ei kuin Avidien ja tässä on isompi pähkinä purtavaksi. Otan vielä uusia mittauksia ja kehittelen hommaa eteenpäin...

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« Vastaus #168 : 11.07.14 - klo: 07.22 »
Tässä tuli mukana  kallistettu takadiffiboksi tosin 5x11x4 laakereilla.

Se ei ollutkaan kallistettu takadiffiboksi vaan mulla oli autossa kaksi etudiffiboksia. Takakardaani lähti keskidiffistä
taakse viistoon ylöspäin ja kulutti kardaanin tapit parissa päivässä melkein käyttökelvottomaksi. Olin asiasta yhteydessä suoraanTeknoon, mutta takuu ei korvannut koska olin ajanut autolla. Jos huomaat omassa autossasi
saman virheen ota yhteys Teknoon tai liikkeeseen josta ostit auton, ennen kuin ajat sillä!
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Monster Beetle - Arrowmax - Hobbywing

Poissa devito

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« Vastaus #169 : 12.08.14 - klo: 08.28 »
Löytyskö joltain täydellistä setuppia lavankoon? Mara?

Poissa devito

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« Vastaus #170 : 16.08.14 - klo: 12.46 »
« Viimeksi muokattu: 16.08.14 - klo: 15.13 kirjoittanut devito »

Poissa Mr-Chat

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« Vastaus #171 : 27.09.14 - klo: 19.22 »
Morjens.
Millasilla sähköillä porukka repii  teknoja eteenpäin??? Mulla hobbywingin v3.1 ja siinä perässä hobbywingin 4700kv 4pole.
Ongelmana tuppaa olemaan et säätimen lämmöt tuppaa nousemaan... pinjonina on 13hampainen, ja kaikki laakerit o  tsekattu. Myöskään mitään turboja tai muuta tingentangelia ei ol käytössä... nopari on servon takana vakio paikallaan....
TEKNO RC Team driver
SCT410.3, NB48 2.0, XRAY SCX

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« Vastaus #172 : 27.09.14 - klo: 20.28 »
Morjens.
Millasilla sähköillä porukka repii  teknoja eteenpäin??? Mulla hobbywingin v3.1 ja siinä perässä hobbywingin 4700kv 4pole.
Ongelmana tuppaa olemaan et säätimen lämmöt tuppaa nousemaan... pinjonina on 13hampainen, ja kaikki laakerit o  tsekattu. Myöskään mitään turboja tai muuta tingentangelia ei ol käytössä... nopari on servon takana vakio paikallaan....

Mulla on ollut myös teknossa v3.1 säädin ja 4000kv, tolla moottorilla ei ollut lämpöjen kanssa mitään ongelmia.
Pystyi ajamaan monta akullista putkeen eikä lämmöt noussut koskaan korkeiksi,
Säätismessä mulla oli valittuna buggy/SC mode se löytyy valmiina säätimestä se vain pitää vaihtaa säätökapulalla.
Siinä modessa vähensin vaan jarrua muuten moden vakio asetuksilla.
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Monster Beetle - Arrowmax - Hobbywing

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« Vastaus #173 : 27.09.14 - klo: 21.03 »
Morjens.
Millasilla sähköillä porukka repii  teknoja eteenpäin??? Mulla hobbywingin v3.1 ja siinä perässä hobbywingin 4700kv 4pole.
Ongelmana tuppaa olemaan et säätimen lämmöt tuppaa nousemaan... pinjonina on 13hampainen, ja kaikki laakerit o  tsekattu. Myöskään mitään turboja tai muuta tingentangelia ei ol käytössä... nopari on servon takana vakio paikallaan....
Onhan sulla konkat paikalla ja ehjät? Konkka suojaa riplecurrenttia vastaan ja on tärkeä osa jäähdytystä.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Mr-Chat

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« Vastaus #174 : 27.09.14 - klo: 21.05 »
Täytyypä koittaa ittekki tuota 4000kv pannua, ku sellanenkin pakista löytyy.... saattaa olla tuo 4700 muutenki turhan kiukkunen sisäkautta ajatellen....

Konkat on paikallaan ripplecurrent... mitäs se on. Miten tollasten konkkien kunto todetaan. Säädin on vaan 3 viikkoo vanha...
TEKNO RC Team driver
SCT410.3, NB48 2.0, XRAY SCX

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« Vastaus #175 : 27.09.14 - klo: 22.14 »
Täytyypä koittaa ittekki tuota 4000kv pannua, ku sellanenkin pakista löytyy.... saattaa olla tuo 4700 muutenki turhan kiukkunen sisäkautta ajatellen....

Konkat on paikallaan ripplecurrent... mitäs se on. Miten tollasten konkkien kunto todetaan. Säädin on vaan 3 viikkoo vanha...
Sisällä 3400kv tai 4000kv on passeli. Lyhyesti ja hyvin yksinkertaistettuna, niin ripplecurrent on akuista tulevaa erittäin lyhyttä ja hyvin korkea virtaa mitä tasoitetaan kondensaattoreilla.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« Vastaus #176 : 01.10.14 - klo: 10.36 »
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Monster Beetle - Arrowmax - Hobbywing

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« Vastaus #177 : 01.10.14 - klo: 15.09 »
Maran kestävät vetarit on vihdoin totta!! Joutuu ostaan uuden työkalun rengasavaimeksi kun mutteri on jatkossa M5.

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« Vastaus #178 : 08.10.14 - klo: 17.06 »
Maran kestävät vetarit on vihdoin totta!! Joutuu ostaan uuden työkalun rengasavaimeksi kun mutteri on jatkossa M5.

Kiitokset Tommi tiedosta -Teknoon on jo oltu yhteydessä.

Ps. Uudesta autostani/ muilla jätkillä ei ole mennyt nyt yhtään akselia poikki! Markkinoille oli varmasti päässyt isompi surkea erä ja yksi syy voi olla myös löysällä hexa-reiällä olevien vanteiden käyttö (Avid). Nyt käytössä Serpentin ja Prolinen vanteet.

Poissa Aland

  • ETMKUA Admin
    • Profiili
Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« Vastaus #179 : 07.11.14 - klo: 13.30 »
Lutz tajusi lopulta ettei noilla MikkiHiiri-autoilla pääse mihinkään.. Merkki vaihtui Teknoon. Eiköhän tuloksia rupee kohta tulemaan (ja myöskin setuppeja).
http://www.neobuggy.net/2014/11/07/tekno-rc-confirm-ryan-lutz-signing/
Monster Energy Off-Road Team
ʞooן uǝʌǝ ʎɯ ǝɹnʇɐubıs sı uo sʇı ɟooɹ