Kirjoittaja Aihe: DF03RA nykii täydellä kaasulla  (Luettu 13823 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa XT_rider

  • Tulokas
    • Profiili
DF03RA nykii täydellä kaasulla
« : 26.01.13 - klo: 11.23 »
Onko muilla ollut ongelmia tämän alustan kanssa? Auto ei suostu ottamaan vastaan täydellä kaasulla ajoa kuin hetken ja sen jälkeen alkaa nykimään ja samaan aikaan nopari piippailee. Voimansiirto tuntuu pyörivän jäykästi ja auto on hidas ollut aina! Mistä lähtisi vikaa etsimään? Vanhan akun vaihdoin uuteen mutta ei vaikutusta.

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: DF03RA nykii täydellä kaasulla
« Vastaus #1 : 26.01.13 - klo: 15.43 »
Onhan se voimansiirto aika jäykkä. Toki siinäkin paljon vaikuttaa, jos siellä on rikkinäisiä laakereita.
Ihan arvauksena sanoisin että joku vetari lukittuu diffin ulostuloon, mikä aiheuttaa nytkähdyksen.

Onko siinä perusnopari ja harjallinen motti vai mitä sähköinä?

Onko sulla koiranluut vetareina vai nivelletyt?
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa XT_rider

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: DF03RA nykii täydellä kaasulla
« Vastaus #2 : 26.01.13 - klo: 16.45 »
Onhan se voimansiirto aika jäykkä. Toki siinäkin paljon vaikuttaa, jos siellä on rikkinäisiä laakereita.
Ihan arvauksena sanoisin että joku vetari lukittuu diffin ulostuloon, mikä aiheuttaa nytkähdyksen.

Onko siinä perusnopari ja harjallinen motti vai mitä sähköinä?

Onko sulla koiranluut vetareina vai nivelletyt?


Tuntuisi että voimansiirrossa on niin paljon kitkaa että täyteen ladattu akku jaksaa antaa täyttä kaasua vain hetken ja kun jännite tippuu niin katkominen alkaa? ESC:kö tuon katkomisen sitten tekee kun ei saa tarpeeksi virtaa? Voisikohan puolen vuoden takainen akku olla jo kyykähtäny. Vaikea uskoa, mutta mahdollista vissiin sekin. Nopari on tosiaan vakio tamiya ja moottori sport tuned. Akku 4200mah ebayn tuonti. Noi laakerit tietty vois tarkistaa. Perus koiranluut on tässä pelissä. Ihmetyttää tuon voimansiirron kankeus, hukkaa ihan hulluna moottorin tehoja jos tuo on suunniteltu tuollaiseksi.

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: DF03RA nykii täydellä kaasulla
« Vastaus #3 : 26.01.13 - klo: 17.29 »
Tuntuisi että voimansiirrossa on niin paljon kitkaa että täyteen ladattu akku jaksaa antaa täyttä kaasua vain hetken ja kun jännite tippuu niin katkominen alkaa? ESC:kö tuon katkomisen sitten tekee kun ei saa tarpeeksi virtaa? Voisikohan puolen vuoden takainen akku olla jo kyykähtäny. Vaikea uskoa, mutta mahdollista vissiin sekin. Nopari on tosiaan vakio tamiya ja moottori sport tuned. Akku 4200mah ebayn tuonti. Noi laakerit tietty vois tarkistaa. Perus koiranluut on tässä pelissä. Ihmetyttää tuon voimansiirron kankeus, hukkaa ihan hulluna moottorin tehoja jos tuo on suunniteltu tuollaiseksi.

Kyllähän sekä auto pitäisi purkaa ja selvittää, miksi se voimansiirto on niin jäykkä. Jos irrottaa pinionin, renkaat ja kardaanin,  voit käsin pyörittämällä selvittää missä jäykkyys on. Jos oikein muistan, siellä oli jotain ruveta, joita ei saa runnoi ihan tiukkaan ja ainakin itse laitoin joskus rattaisiin liian jäykkää vaseliinia, mikä lisäsi vastusta.

Jos "ratkaiset" ongelman lisäämällä sähkötehoa, niin kyllä sieltä joku hajoaa. Ehkä moottori tai nopari.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: DF03RA nykii täydellä kaasulla
« Vastaus #4 : 27.01.13 - klo: 10.03 »
Itse kun tämmöisen joskus kasasin, niin ihmettelin voimansiirron herkkyyttä ennemminkin, sen verran on kulmavälitystä yms. voimalinjassa.

Jos noin jäykistelee niin ei muuta kun ruuvari käteen ja tutkimaan mistä se vika löytyy!
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: DF03RA nykii täydellä kaasulla
« Vastaus #5 : 27.01.13 - klo: 12.21 »
Eli ilmeisesti nyt kaksi ongelmaa. Toinen tuo ahdistava voimansiirto. Siitä seurauksena oletuksena että autossa on vakioliittimet niin se akkuliitin kuumenee hetken ajon jälkeen ja alkaa pätkimään kosketusta...

Oma alusta ei harjattomalla tekniikalla pysynyt paikoillaan jos vähänkään kaltevampi alusta. Harjallinen sen verran raskaampi pyörittää että sillä pysyi paikoillaan.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa XT_rider

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: DF03RA nykii täydellä kaasulla
« Vastaus #6 : 28.01.13 - klo: 12.19 »
Vaihdon päärattaaksi #75 ja nyt auto käyttäytyy ihan eritavalla! Lähtee huomattavasti räväkämmin ja täyskaasulla ei nykimistä esiinny. Tiedä sitten oliko rattaiden välys liian kireä vai eikö tuo toisen rattaan tuoma välitys vaan toimi kunnolla sport tuned moottorin kanssa. Deans plugit vaihdoin tamiya liittimien tilalle joten tuokin saatoin vaikuttaa omalta osaltaan. Taisi olla monien sattumien summa!  :cool:

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: DF03RA nykii täydellä kaasulla
« Vastaus #7 : 28.01.13 - klo: 13.28 »
Taisi olla monien sattumien summa!  :cool:
Pahat ongelmat aina on. Hienoa, että nyt toimii. Mikä spurri sulla oli ennen? 78?
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa XT_rider

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: DF03RA nykii täydellä kaasulla
« Vastaus #8 : 28.01.13 - klo: 16.41 »
Aiempi spurri oli se toinen mikä tulee kitin mukana, siinä ei tosin lue hampaiden määrää kuten tässä toisessa, mutta varmaankin tuo 78. Ei tainnut sport tuned motissa olla tarpeeksi vääntöä liikuttaa autoa sillä rattaalla.

Poissa Miika.laurila

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: DF03RA nykii täydellä kaasulla
« Vastaus #9 : 28.01.13 - klo: 16.57 »
Pienempi vetoratas pidentää välitystä. Jos ongelma ratkesi niin se on varmaan ollutkin juuri tuossa, että välys vetorattaan ja pinjonin välillä on ollut liian tiukka. Siinä pitää olla pieni välys.

Poissa Olohuone.fi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: DF03RA nykii täydellä kaasulla
« Vastaus #10 : 16.06.15 - klo: 11.35 »
Tervehdys.

Nyt on saatu DF-03Ra:n ohjausongelma ratkaistua, mutta vetarit lukkiutuvat noilla koiranluilla. Mistähän saisi nivelletyt vetarit tuohon?

Ohjausongelman ratkaisuna 3D-tulostetut kotelot: https://flic.kr/p/qzwzdG