Kirjoittaja Aihe: Itse tehty Rc-auto!  (Luettu 18942 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #30 : 05.10.05 - klo: 16.14 »
Mun mielestä itse-valmistetut autot on paljon hienompia, kuin tavalliset rc-autot 8) . Arvostan Aatun tapaisia henkilöitä monella tavalla :wink: .
- Tapsa

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #31 : 07.10.05 - klo: 06.04 »
Lainaus käyttäjältä: "Joona H"
Mitä noihin itsetehtyihin autoihin tulee niin tätä hienompaa ei ole tullut vastaan:
http://forums.radiocontrolzone.com/showthread.php?t=167129

Ei muuten ole ainoa auto,mitä kaveri on enemmän tai vähemän itse tehnyt/suunnitellut/rakentanut,kattokaa vaikka kotisivuilta:
http://www.thorbob.com/projects_completed.htm
Erityisesti toi ralli-Subaru on todella hieno,vaikka siinä ei nyt niin montaa omaa osaa taida ollakkaan.

Poissa Speeder

  • Veteraani
    • Profiili
Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #32 : 07.10.05 - klo: 09.11 »
Tosi hienoja autoja! Ton "Wee-Maxin" haluaisin!  8)

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #33 : 07.10.05 - klo: 15.07 »
Kaverilta ainakin taitoa löytyy... Huomasitteko subarun alu. tukivarret??
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #34 : 08.10.05 - klo: 13.16 »
Löytäis nyt vaan paikan jossa sorvata halvalla tarkkoja osia. Tietääkö kukaan Tampereen lähistöltä? Aluminilevyjä, ruuveja ja muttereita kyllä löytyy yllin kyllin. Olis viä itse tehty runkomalli. Nyt tosiaan tekee mieli taas alottaa kunnon projektit.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #35 : 08.10.05 - klo: 13.41 »
osta dremeliin jyrsinterä ja sitten vaan alumiini levyä hinkkaamaan... sitten lopuksi elaksointi ja värinkin saa valita ite  :wink:

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #36 : 09.10.05 - klo: 15.57 »
Niin ja hinta pyörii useissa thansissa euroissa.

Poissa Kuula

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://ilmaisajelijat.info
Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #37 : 10.10.05 - klo: 18.43 »
No vähintään 5000€ :lol:  :lol: Jyrsinterä, mitä se nyt 10€? alumiinia saa jätepaloja ihan ilmasiksi. Mitä eloksointiin tulee, folio, värinappi, akkulaturi, happoa apteekista, mmhh... 20€, ellei omista noista osaa jo valmiiksi... Eloksointi on helppoa ja kätevää! :)
*Life is 2 short, so live it to the MAX!!!*

Poissa Tumphu

  • Veteraani
    • Profiili
    • FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi
Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #38 : 10.10.05 - klo: 18.45 »
Mites toi Eloksointi oikee käytännös sit toimii? foliota ja värinappi kulhoo, happo pääl sit virrat alumiiniin ja kastaa sinne vai?
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #39 : 10.10.05 - klo: 18.46 »
Muistaakseni Ari-Pekan sivuilla oli juttu tästä
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa ossi v

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://kotisivu.dnainternet.fi/marvirt/index.html

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #41 : 10.10.05 - klo: 22.08 »
laitampas kohta kuvia kun tehtiin madiin puskuri... komee tuli. JA ELAKSOITU!!!

EDIT: kuvia kotisivuilla

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #42 : 11.10.05 - klo: 21.15 »
Mielenkiintosta. Pistäkääs kuvia millasia kappaleita ootte itse tehny ja muotoillu jos se kerran niin halpaa ja helppoo on.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #43 : 11.10.05 - klo: 22.09 »
Mad Forcen puskuri
Savagen keulimistuki
Dodgeen kytkinpalat


Sitten on vielä kaikenlaista mistä ei oo tullu otettua kuvia:
Gensuun vaihteiston pääakseli (rosteria)
Mad forceen Etuvetari (rosteria)
Ultiman takavetarit (rosteria)
ja paljon muuta...

EDIT: niin ja mä en oo näitä ite tehny (paitsi savagen keulimistuen) vaan kaveri... näkyilee tuolla mad force topicissa nimellä: "mad moose"

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #44 : 11.10.05 - klo: 22.34 »
itsekkin tässä jokupäivä eloksoin hyperiin tekemiäni osia... (etu- ja taka panssari..)
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa FlamingRC

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #45 : 13.10.14 - klo: 16.02 »
Noniin, nyt 9 uoden jälkeen tulee tekstiä tännekin osioon.
Eli olen n.2 kuukautta rakennellut mahdollisimman halpaa, yksinkertaista mutta toimivaa rc-autoa.
Auto on takavetoinen, ja 1:16 kokoinen?
En suunnitellut autosta mitään 100kmh kulkevaa.
Autossa on oma ohjaus-systeeminsä (näkyy kuvissa)
Autossa ei ole tasauspyörästöa, vain kierretanko jossa on ratas ja renkaat kiinni.
Alusta ja tukivarret ovat vanhasta autostani.
Kaikki on toiminut hyvin, eikä mitään muuta ole rikkoutunut kuin spurri.
Tämä ei kulje kuin n.20kmh ja kääntyy n.metrin sisään, mutta kaikki toimii, ja auto kehittyy kokoajan...;)

Mielipiteitä ja vinkkejä voitte antaa tälle 12v. Innostuneelle harrastajalle:)

Ja tuolta löytyypi kuvia:
https://www.dropbox.com/photos/album/rtHabKbJPx6OAvK
Team C Jekyll, Absima AB1, Speed Passion, Dynamite RC, Futaba, LRP...

Poissa carrier

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #46 : 13.10.14 - klo: 17.12 »
Onhan siinä vaivaa nähty  :azn: Omatekemäsi lisäykset vaikuttavat melko tukevilta, eli materiaalivahvuus käyttöä ajatellen olisi ehkä voinut olla optimaalisempi mutta ehkä sitten seuraavassa versiossa? Vaikuttaisi siltä, että voimansiirron massa on liian suuri. Tuo painava kierretanko vastustaa kiihdytystä ja jarrutusta sen verran hyvin, että spurrit tuskin tulevat kestämään. Suosittelen taka-akseliksi jotain kevyempää ratkaisua, tai joudut varmaankin uusimaan rattaat ja moottorin monta kertaa järeämmiksi.

Poissa FlamingRC

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #47 : 13.10.14 - klo: 17.16 »
Onhan siinä vaivaa nähty  :azn: Omatekemäsi lisäykset vaikuttavat melko tukevilta, eli materiaalivahvuus käyttöä ajatellen olisi ehkä voinut olla optimaalisempi mutta ehkä sitten seuraavassa versiossa? Vaikuttaisi siltä, että voimansiirron massa on liian suuri. Tuo painava kierretanko vastustaa kiihdytystä ja jarrutusta sen verran hyvin, että spurrit tuskin tulevat kestämään. Suosittelen taka-akseliksi jotain kevyempää ratkaisua, tai joudut varmaankin uusimaan rattaat ja moottorin monta kertaa järeämmiksi.
Olisiko ohuempi kierretanko? Ja tuon mustan mötikän jossa on moottori kiinni, niin sen pienennys?
Team C Jekyll, Absima AB1, Speed Passion, Dynamite RC, Futaba, LRP...

Poissa carrier

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #48 : 13.10.14 - klo: 17.22 »
Ei varmaan tarvitse sellaista massaa keventää, jota moottori ei pyöritä (ellei tosissaan rupea optimoimaan) eli moottoripukki lienee ihan ok, mutta kierretangoksi voisi sopia vaikka m5 (tai m4, siihen saisi ehkä hex-vanteetkin kiinnitettyä hex sovittimilla). Kierretanko tarvitsee varmaan kyös laakeroinnin, ellei sellaista oe.

Poissa FlamingRC

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #49 : 13.10.14 - klo: 17.28 »
Ei ole laakerointia, mutta tanko ei pyöri muovin varassa, koska löin siihen pukkiin sellaset pienet rautapätkät että pyörii niitten varassa. En sitten tiedä tangon kuluvuudesta.

Edit: Toinen asia on että kestääkö sitten m4-5 tanko?
« Viimeksi muokattu: 13.10.14 - klo: 17.35 kirjoittanut FlamingRC »
Team C Jekyll, Absima AB1, Speed Passion, Dynamite RC, Futaba, LRP...

Poissa carrier

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #50 : 13.10.14 - klo: 17.38 »
Jos laittaa ohuen kierretangon niin se olisi hyvä tukea muutamasta kohdasta laakereilla. Jos sulla on ylimääräisiä jäänyt vanhasta autosta, niin vaikka sellaiset ja niihin sopiva tanko. Tangon voi sovittaa laakereihin ehkä vaikka vulkanoituvalla teipillä tai kutistesukalla, jos on klappia. Kannattaa pyrkiä siihen, että moottorin pyörittämä massa olisi mahdollisimman pientä (toki myös auton massa mahdollisuuksien mukaan) ja että kaikki pyörivät osat olisi jotenkin laakeroitu.

Poissa FlamingRC

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #51 : 13.10.14 - klo: 17.41 »
Ok, kiitos vinkeistä! Ruvetaanpas suunnittelemaan! :)
Team C Jekyll, Absima AB1, Speed Passion, Dynamite RC, Futaba, LRP...

Poissa carrier

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #52 : 13.10.14 - klo: 17.45 »
Kannattanee käyttää kuulalaakereita. Liukulaakerit tuskin toimivat kierretangon kanssa kovin mairittelevasti. Ja tuennat läheltä renkaita ja läheltä moottoria, eli sellaisiin paikkoihin joissa tankoon kohdistuu rasitusta - estää tankoa vääntymästä.

Poissa monsterman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #53 : 07.11.14 - klo: 06.24 »
terve kaikille. itse lähti käyntiin projektia astetta miehekkäämmän auton kanssa. voimanlähteenä myllää honda gx200 6.5HP kiinaklooni. päivittelen tänne etenemistä, kunhan servot saapuvat hobbykingiltä ja iskarit moposportista :D
tee se itse. saat juuri sellaisen kuin haluat

Poissa Miksu L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #54 : 08.11.14 - klo: 11.09 »
terve kaikille. itse lähti käyntiin projektia astetta miehekkäämmän auton kanssa. voimanlähteenä myllää honda gx200 6.5HP kiinaklooni. päivittelen tänne etenemistä, kunhan servot saapuvat hobbykingiltä ja iskarit moposportista :D

No nyt on äijä meininkiä! :cool:

Itellä on kanssa ollut suunnitteilla samanlainen projekti, mutta koska aika on kortilla, niin oon ajatellut käyttää valmista Go Kart aihiota.

https://www.youtube.com/watch?v=yiYOKlBa4P0 Tuossa 2T piiperöille vähän esimakua äänistä. :tongue:

Poissa monsterman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #55 : 08.11.14 - klo: 19.10 »
miksun video olikin jo ennestään tuttu ja tuosta se itselläkin lähti liikkeelle :D
tee se itse. saat juuri sellaisen kuin haluat

Poissa Honkkari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #56 : 09.11.14 - klo: 10.13 »
Huutaa mut mihinkään ei kulje  :grin:
Traxxas E-Revo@EzRun Max5 Hw 4274Sd | Hpi Savage goes Flux | Axial Exo | Futaba 4PLS

Poissa monsterman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #57 : 09.11.14 - klo: 17.51 »
mutta vääntää ku traktori
tee se itse. saat juuri sellaisen kuin haluat

Poissa FlamingRC

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #58 : 19.03.15 - klo: 07.56 »
Noniin, meni vähän rojekti eteenpäin. Sain kuin sainkin vanhan auton osista kasattua perän diffeineen päivineen. Suunnitelmana olisi tehdä 3 renkainen "auto". Eli mitään muuta vanhasta rojektista ei tähän autoon tule kuin Nopari , servo, alusta ja moottoripukki. Moottorikin vaihtui isompaan 540. Eilen kävin paikallisessa Ale-makasiinissa, ja sieltä sattui löytymään täydellinen kulmalevy, johon moottori silmällä katsoen ehkä kävisi. Hinta tais olla 25snt joten ei haittaa vaikka ei kävisikään, jos ei niin teen levyn ite. Edellisen auton moottoripukkia käytän sitten eturenkaan pukkina. Eli sahalla leikkaa pukkiin kolon johon rengas sopii, ja sitten ruuvi ja mutteri läpi. Pukkiin tulee suoraan servovarsi kiinni ruuveilla, ja servo sitten kiinni. Servon kiinnitys pitäisi olla aika jykevä, koska etupuoli on melkein kokonaan sen varassa. Ja koska moottori vie enemmän tilaa, niin joudun tekemään auton päälle levyn johon akku tulisi. Vähän ehdin tehdä suunnitelmaa autosta eilen ja tuossa onkin kuvia.
Team C Jekyll, Absima AB1, Speed Passion, Dynamite RC, Futaba, LRP...

Poissa FlamingRC

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #59 : 20.03.15 - klo: 08.18 »
Nyt on moottoripidike kiinni. Joutui vähän viilailemaan että moottori sopisi, mutta nyt toimii.
Suunnitelmatkin vähän muuttui, tästä tulee sittenkin 4 renkainen, mutta vähän kuin batmobilen näköinen eli eturenkaat on paljon lähempänä toisiaan kuin takarenkaat. Oli paljon helpompi tehdä näin.
Team C Jekyll, Absima AB1, Speed Passion, Dynamite RC, Futaba, LRP...