Kirjoittaja Aihe: Itse tehty Rc-auto!  (Luettu 18905 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tane

  • Tulokas
    • Profiili
Itse tehty Rc-auto!
« : 02.06.04 - klo: 18.44 »
Innostuttiin tossa kaverin kanssa tekemään omaa rc-autoa!! :?
Nyt vaan pitiäisi saada infoa rakennukseen,ja jos kukaan tietää hyvin netti sivuja missä neuvotaan tai joku kuka haluisi neuvoa,nii ilmottele! :|

Poissa OBELISK

  • Tulokas
    • Profiili
Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #1 : 02.06.04 - klo: 21.00 »
Minullakin olisi oma rc-auto projekti se on vasta suunittelu vaiheilla koska aijon tehdä kyseisen projektin koulussa koska siellä on hyvät välineen :D . Ainoa neuvo on että se kannataa suunitella todella hyvin nimittäin kaveri kerran yrittänyt rc-auton tekoa ja kun ajatteli kaiken päässään niin mönkään meni koko projekti :(

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #2 : 02.06.04 - klo: 21.19 »
Pelkkä huolellinen suunnittelu ei riitä, jos ei ole kokemusta runsaasti RC-auton suunnittelusta ja käyttäytymisestä. Valitettavasti paras tapaa taitaa edelleen olla suurillakin tehtailla lopulta kokeile, erehdy ja opi. Eli tarpeeksi yrittämällä kunnon auto alkaa jalostumaan.

Poissa rc-apina

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #3 : 02.10.05 - klo: 01.26 »
helpoin tapa  tehdä itse  rc auto virittää nikkoa :shock:
hot bodies lightnin stadium ft. o.s rg & jumbo kong
         &         tamiya clodbuster

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #4 : 02.10.05 - klo: 01.35 »
Lainaus käyttäjältä: "rc-apina"
helpoin tapa  tehdä itse  rc auto virittää nikkoa :shock:
EI se ole itse tehty,se on viritetty nikko ;)
RB,the power of champions.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #5 : 02.10.05 - klo: 10.34 »
Ja nikkoauton virityskään ei aina ole helppoa....

Poissa rc-apina

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #6 : 02.10.05 - klo: 11.39 »
ei niin piirilevy pimahtaa  helposti *mutta tuohan oli vain vitsi* :wink:
hot bodies lightnin stadium ft. o.s rg & jumbo kong
         &         tamiya clodbuster

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #7 : 02.10.05 - klo: 11.55 »
Ideana tuo itse tehty auto on hauska, mutta lähes aina liian haasteellinen kenelle tahansa. Aika monesta projektista on saanut lukea, mutta eivät ole koskaan valmistuneet tai muute toimineet hyvin.

Kannattaa varmaan käyttää jonkun verran valmiita osia siinä sivussa, niin vähän helpottuu.
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa Kuula

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://ilmaisajelijat.info
Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #8 : 02.10.05 - klo: 12.21 »
Itelläni on omatekoinen stadium truck. Valmiita osia joutuu melkein pakolla käyttämään, mm renkaat ja iskarit. Onhan siinä viilausta pitkään rakentamisen jälkeenkin, että menee suoraan ja on tasapainossa. Hyvin tuo kuitenkin pelittää :) Pitäisi vaan saada kunnon isot renkaat, mutta kun kaiken pitää aina maksaa :shock:  :mrgreen:
*Life is 2 short, so live it to the MAX!!!*

Poissa Beris

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #9 : 02.10.05 - klo: 12.31 »
Paa ihmees kuvii...
Turkulainen voittaa aina!

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #10 : 02.10.05 - klo: 13.29 »
Mitä noihin itsetehtyihin autoihin tulee niin tätä hienompaa ei ole tullut vastaan:
http://forums.radiocontrolzone.com/showthread.php?t=167129

Poissa Speeder

  • Veteraani
    • Profiili
Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #11 : 02.10.05 - klo: 14.30 »
Lainaus käyttäjältä: "Joona H"
Mitä noihin itsetehtyihin autoihin tulee niin tätä hienompaa ei ole tullut vastaan:
http://forums.radiocontrolzone.com/showthread.php?t=167129

Voi saakeli ei mikään hassumpi!  :D
Olispa tollaset laitteet , ja taitoa käyttää niitä + ymmärrystä osien tekemisestä ja muusta.  8)

Poissa Juke-

  • Veteraani
    • Profiili
Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #12 : 02.10.05 - klo: 16.00 »
No Aatu tekee autoja itse vähän väliä. Ja kyllä niistä tulee hienoja!  :mrgreen:
joo o

Poissa mikko93

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #13 : 03.10.05 - klo: 14.26 »
Lainaus käyttäjältä: "Joona H"
Mitä noihin itsetehtyihin autoihin tulee niin tätä hienompaa ei ole tullut vastaan:
http://forums.radiocontrolzone.com/showthread.php?t=167129


Aika taitava :shock:
http://www.tnett.no/thorbob/RC_Pix/Thump/suspension/smount_2.jpg
Jotenki tuosta tulee mieleen helikopteri...

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #14 : 03.10.05 - klo: 15.46 »
Lainaus käyttäjältä: "Joona H"
Mitä noihin itsetehtyihin autoihin tulee niin tätä hienompaa ei ole tullut vastaan:
http://forums.radiocontrolzone.com/showthread.php?t=167129


Loppujenlopuksi kuinkahan paljon tosta on sitten itse tehtyä? Saahan noita kokoomisosia monestakin liikkeestä läntisellä mantereella, jotka on vartavasten tehty omia autoja varten. Mutta jos valmiista osista rakentaminen lasketaan oman auton rakentamiseksi niin kyllä sitten kelpaa :) . Kieltämättä vaikee uskoo et kaveri ois itte keksiny kaikki piirrustuksetkin.

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #15 : 03.10.05 - klo: 15.55 »
Lainaus käyttäjältä: "SlidSlide"
Loppujenlopuksi kuinkahan paljon tosta on sitten itse tehtyä? Saahan noita kokoomisosia monestakin liikkeestä läntisellä mantereella, jotka on vartavasten tehty omia autoja varten. Mutta jos valmiista osista rakentaminen lasketaan oman auton rakentamiseksi niin kyllä sitten kelpaa :) . Kieltämättä vaikee uskoo et kaveri ois itte keksiny kaikki piirrustuksetkin.
Väittäisin että auto on kokoaan itse tehty,lukuunottamatta iskareita,ohjauspaloja,muoviosia sekä muutamia muita nippeleitä,jotka näyttäisivät olevan Hyperistä.Itse runko ja sen metalliosat on kyllä tehty itse,sellaisen kuvan meikäläinen ainakin sai.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #16 : 03.10.05 - klo: 16.08 »
no ainkain se sielä threadissa sanoo käyttäneensä cnc-koneistusta eli voi hyvinkin olla ite tehty...

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #17 : 03.10.05 - klo: 16.48 »
Toi Joonan linkissä ollut auto oli todellista käsityötä. Tuohonkin vaan vaaditaan vähän laitteita.
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa mza2

  • Tiim Lahti
    • Profiili
auto
« Vastaus #18 : 03.10.05 - klo: 17.52 »
luulis et se ois noi diffit ja voimaansirron osat jostain toisesta autosta ottanu
TAMIYA TRF416X Racing Factory

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #19 : 03.10.05 - klo: 17.54 »
perä näyttää olevat mad forcesta, joitain muoviosia hyperistä...

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Re: auto
« Vastaus #20 : 03.10.05 - klo: 17.55 »
Lainaus käyttäjältä: "mza2"
luulis et se ois noi diffit ja voimaansirron osat jostain toisesta autosta ottanu
Ainakin tuo 2-portainen veihteisto on otettu jostain HoBaon autosta.

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #21 : 03.10.05 - klo: 22.45 »
Kyllä ne aatun rojektit hienompia on  :wink:

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #22 : 03.10.05 - klo: 22.59 »
En väittänytkään ettei olisi itse tehty. Kyseenalaistaminen on eri juttu kun väittäminen. On näitä guruja ennenkin ollut esim ryan coombes. Jälkeenpäin kattelin kuvia ja kyl ne tukiranka sun muut on itse tehtyjä. Tässä pari todennäköstä faktaa autosta: perä pisti itellekkin heti mieleen et vois olla madista, jouset on ostettu jenkeistä eräästä rockcrawling-liikkeestä, etupää näyttäs olevan jostain 1/8 monsusta, 4wd rakenne taitaa olla hieman kopioitua uudesta FG 4wd autosta. Kaikki alumiiniosat taitaa olla itsetehtyjä. En pistä mistään väittestä päätäni vadille, mutta luulis jonkun veikkauksen täsmäävän kun noita crawlereita on itsekkin rakennellu ja suunnitellu.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #23 : 03.10.05 - klo: 23.42 »
joo ja amerikassa noita sen verran paljon harrastetaan että varmasti tuokin hemmo on suurimman osan, ehkä jopa kaikki ideansa kopioinut internetistä...

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #24 : 04.10.05 - klo: 00.30 »
Lainaus käyttäjältä: "Divi"
joo ja amerikassa noita sen verran paljon harrastetaan että varmasti tuokin hemmo on suurimman osan, ehkä jopa kaikki ideansa kopioinut internetistä...


Tuo "hemmo" lienee norjalainen lentokoneinsinööri tms.
Ei mitään niin mullistavaa olekkaan, mikä poikkeaisi jo aikaisemmin keksitystä, mikä vielä toimii käytännössä.
Luulempa että hän ei ole kopioinut keneltäkään yhtään mitään, ehkä aikaisemmin nähdyt ovat toimineet innoittajina.

 - Hount

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #25 : 04.10.05 - klo: 19.26 »
Nyt ei puhuta suorakopioinnista. Kaikkihan on jollain tavalla kopioo jostain ja sen kaikki tietää! Ja jos on hyvä idea niin miksei kopioisi. Muutama osa näyttää vaan niin samanlaiselta kuin joskus niissä mitä on ennen nähny.

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #26 : 05.10.05 - klo: 12.14 »
siitä vaan tekemään servoja ja vastareita, vulkanisoimaan kumeja, valamaan muovia ynnä väsäämään jousia ja iskareita.

yksinkertaista, vai mitä? :D
-Lithium Love Racing-

Poissa ezmo

  • Jäsen
    • Profiili
Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #27 : 05.10.05 - klo: 12.35 »
tossahan menee vaan kallista ajoaikaa hukkaan, kun rupee itte rakentaan. Monella on sitä halua, muttei taitoa -> lopputulos paljon kuluneita euroja ja keskeneräisiä projekteja, en halua olla idean pilaaja, olen realisti.  8)
Elämä alkaa kun sulkee kännykät ja muut hilavitkuttimet...

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #28 : 05.10.05 - klo: 14.57 »
Mutta miettikääs sitä tunnetta kun edessä seisoo (tai istuu) maailman ainoa sitä lajia oleva auto ja vielä itsetehtynä. Siinä pakostikin rupee hymyilemään. Ellette usko niin kokeilkaa :wink: .

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Itse tehty Rc-auto!
« Vastaus #29 : 05.10.05 - klo: 15.32 »
Lainaus käyttäjältä: "SlidSlide"
Mutta miettikääs sitä tunnetta kun edessä seisoo (tai istuu) maailman ainoa sitä lajia oleva auto ja vielä itsetehtynä. Siinä pakostikin rupee hymyilemään. Ellette usko niin kokeilkaa :wink: .


Kyllähän tämä nopeasti mietittynä kuulostaa hienolta, mutta voin kuvitella helposti sen tilanteen, kun olen vääntänyt jotain autoa 3 vuotta ja loppujenlopuksi se on pöydällä. Ei lähde käyntiin, on kasattu rautalangalla ja liimalla ja muutenkin 10000 kertaa rumempi kuin 10000 kertaa halvempi kaupassa. Siksi ostan autot valmiina  :P
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z