Kirjoittaja Aihe: Thunder Tiger ER-4 G3 Mini Countryman WRC  (Luettu 8724 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Thunder Tiger ER-4 G3 Mini Countryman WRC
« : 20.03.13 - klo: 11.55 »
Otsikon mukainen 1/8 rallikippo on alkutalvesta saakka maannut varastossa ja nyt lumien sulettua sitä olisi tarkoitus jossain parkkiksella pyörittää.

Onko muilla vielä kokemuksia kyseisestä autosta?
Suomessa RCM ja Hobbylinna näytti tätä myyvän, mahtaakohan sieltä saada tarvittaessa varaosat?

Ennen talvea ehdin kotipihassa 1,5 akullista kokeilla ja hauskalta peliltä vaikutti. Yllättävän päteviltä tuntui auton mukana tullut 80A / 2000 kv kombo. 4s akulla kulki mukavasti. Noparin päällä merkkinä lukee Ace rc, mutta mahtaisko se oikeasti olla Hobbywing?

Iskareihin ja diffeihin en vielä ole koskenut, mutta tarkoitus on niihinkin oikeat silikonimömmöt ajaa sisään.

edit: linkki tuotteeseen
http://www.thundertiger.com/product/6402-F101.html
Edit 2: muutama kuva rtr varusteilla:
« Viimeksi muokattu: 30.03.13 - klo: 10.54 kirjoittanut topcat »

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger ER-4 G3 Mini Countryman WRC
« Vastaus #1 : 20.03.13 - klo: 14.38 »
Mitähän öljyjä diffeihin kannattaisi lykätä asfalttipainotteiseen ajoon?
Ajettelin alustavasti eteen 8000 keskelle 12000  taakse 4000, olenko oikealla hehtaarilla noiden suhteen?

juhamatti

  • Vieras

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger ER-4 G3 Mini Countryman WRC
« Vastaus #3 : 21.03.13 - klo: 01.41 »
Joo kivalta näyttää, mutta ei oikein suoriudu..
https://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=2xBz9_unfkg
Lisäksi nuo muoviosat näyttää kuvissa heikkolaatuisilta, seosta meinaan, tuollainen kiiltävä, luultavasti kova muovi, ei ole hyviä kokemuksia. Mutta mahdoton sanoa varmaksi ellei ole käsissä hypistellyt.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: Thunder Tiger ER-4 G3 Mini Countryman WRC
« Vastaus #4 : 21.03.13 - klo: 07.30 »
Thunder Tiger omistaa Asson ja siellä tehdään Asson kisapelitkin, joten muovi tässä autossa on samaa kuin esim. Asson 1/10 tai 1/8 -krossareissa. Voi siis sanoa, että kyllä kestää...

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger ER-4 G3 Mini Countryman WRC
« Vastaus #5 : 21.03.13 - klo: 08.15 »
m.e. :
Mikä on RCM:n tilanne tämän auton varaosien suhteen?

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: Thunder Tiger ER-4 G3 Mini Countryman WRC
« Vastaus #6 : 22.03.13 - klo: 07.04 »
Varaosatoimitukset tulevat toistaiseksi viikkotilaustemme yhteydessä, joten  kohtuullisen lyhyellä varoitusajalla niitä saa. Varaosat ovat tulossa myöhemmin meille varastotavaraksi.

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger ER-4 G3 Mini Countryman WRC
« Vastaus #7 : 15.04.13 - klo: 09.28 »
Dodii, tuli eilen askarreltua iskarit ja diffit kuntoon. Diffeissä oli tehtaan jäljiltä edessä ja takana runsaasti vaseliinia ja keskellä vähän jotain mustaa rasvaa. Iskareissa oli tehtaan jäljiltä ok:n tuntuiset silikoniöljyt (ja vähän ilmaa). Iskarit sai koottua ilmattomiksi suht. helpolla. Positiivinen juttu oli myös huomata kuinka helppoa diffihuolto tässä on. Rasvasin samalla vetarit ja kardaanit, sekä dremelöin hieman muovikantta akun johtojen kohdalta. Nyt olis kaikki valmista ajoja varten.

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger ER-4 G3 Mini Countryman WRC
« Vastaus #8 : 15.04.13 - klo: 09.56 »
Joo kivalta näyttää, mutta ei oikein suoriudu..
https://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=2xBz9_unfkg
Lisäksi nuo muoviosat näyttää kuvissa heikkolaatuisilta, seosta meinaan, tuollainen kiiltävä, luultavasti kova muovi, ei ole hyviä kokemuksia. Mutta mahdoton sanoa varmaksi ellei ole käsissä hypistellyt.

Minä en itte anna yhtään mitään arvoa nuille URC:n revieweille koska tuo äijä joka nuita videoita tekee on ihan täys käsi! Huomasithan tuonkin että oli säädintä ohjelmoidessa sutannu nahkat kädestänsä! ei hyvää päivää...

Johan sen pitäis olla kaikilla tiedossa että jotta RTR-auto toimisi oikein ja olisi hyvä ajettava, se on välttämättä kasattava uudelleen ;)
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger ER-4 G3 Mini Countryman WRC
« Vastaus #9 : 15.04.13 - klo: 13.52 »
Joo kivalta näyttää, mutta ei oikein suoriudu..
https://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=2xBz9_unfkg
Lisäksi nuo muoviosat näyttää kuvissa heikkolaatuisilta, seosta meinaan, tuollainen kiiltävä, luultavasti kova muovi, ei ole hyviä kokemuksia. Mutta mahdoton sanoa varmaksi ellei ole käsissä hypistellyt.

Minä en itte anna yhtään mitään arvoa nuille URC:n revieweille koska tuo äijä joka nuita videoita tekee on ihan täys käsi! Huomasithan tuonkin että oli säädintä ohjelmoidessa sutannu nahkat kädestänsä! ei hyvää päivää...

Johan sen pitäis olla kaikilla tiedossa että jotta RTR-auto toimisi oikein ja olisi hyvä ajettava, se on välttämättä kasattava uudelleen ;)
Menee niin OT:ksi mutta siis senkö takia toi jätkä joka on tehnyt tuota monia vuosia on käsi kun vahingossa suttaa kätensä  :grin: ? Tämän takia ei tiedä autoista mitään  :shocked: ? No itse annan ainakin arvoa, eikä kyseessä näytä kovin laadukas peli olevan. Mutta tosiaan nämähän aina riippuvat tuosta käyttötarkoituksesta. Toinen auto sopii toiselle ja toinen toiselle. Ei musta milloinkaan voida sanoa, että joku auto kävis aina jokaiselle tai päin vastoin.
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger ER-4 G3 Mini Countryman WRC
« Vastaus #10 : 15.04.13 - klo: 17.37 »
OT jatkuu vielä hetken...

Joo tiedän että tuo jannu on tehny vuosia arvosteluja jne. Eikä ole vieläkään oppinut ettei autot ole suoraan paketista valmiita joka alustalle. Valittaa ihan selvästi asfaltille tarkoitettujen renkaiden pidosta soralla ja savella. Ois edes yrittänyt säätää auton alustan ja voimansiirron alustalle jolla ajaa...

OT loppu mun osalta.
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger ER-4 G3 Mini Countryman WRC
« Vastaus #11 : 15.04.13 - klo: 17.55 »
Siis ymmärrän että URC:n arvostelut ei kelpaa sulle koska olet jo äänestänyt lompakollasi.
Minun mielipiteeni on objektiivisempi kuin sinun.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger ER-4 G3 Mini Countryman WRC
« Vastaus #12 : 15.04.13 - klo: 19.41 »
Siis ymmärrän että URC:n arvostelut ei kelpaa sulle koska olet jo äänestänyt lompakollasi.
Minun mielipiteeni on objektiivisempi kuin sinun.

+1

Mascot voisi avata tonne yleisiin URC:stä oman keskustelun kun asiaa tuntuu olevan.

Ja vähän asiaakin... RTR:n pitää olla paketista kelvollinen. Ei kisaan mutta pihalle. Tämä ei ollut kuten ei moni muukaan.

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger ER-4 G3 Mini Countryman WRC
« Vastaus #13 : 16.04.13 - klo: 21.28 »
Kuka oikeasti jaksaa alkaa säätämään, kun vaikka lähtee hiekalta asvaltille? Eikös se ole tärkeintä että auto menee ja renkaat kääntyy...?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger ER-4 G3 Mini Countryman WRC
« Vastaus #14 : 17.04.13 - klo: 14.24 »
Ja vähän asiaakin... RTR:n pitää olla paketista kelvollinen. Ei kisaan mutta pihalle. Tämä ei ollut kuten ei moni muukaan.
Omasta autostani sanoisin että oli suoraan paketista kelvollinen piha ajoon. Renkaat oli liimattu jne.
Eilen pääsin kunnolla testaamaan asfaltilla, oli kyllä nasta laite! Piiiiitkät hallitut sladit makeinta...
Asfaltti oli hyvin likainen ja puhtaammalle alustalle varmaan joutuu jonkin verran laittamaan jäykempää öljyä iskareihin, nyt mentiin 35/45. Semmonen fiilis jäi että radalle on pakko tällä päästä koittamaan.

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger ER-4 G3 Mini Countryman WRC
« Vastaus #15 : 07.05.14 - klo: 14.13 »
Tulipa kaivettua tämä auto taas naftaliinistä. Perusteellinen huolto ja tarkastus: ei merkkejä kulumasta tai vaurioista.
Iskareihin 80/80 losit ja diffeihin 40/100/4
Renkaiksi gt renkaat
Sähköiksi MMM ja castle 1800 kv truggy kone. Alkuperäisen 13t pinionin tilalle 16t.

Noilla olis tarkoitus jossain vaiheessa päästä jollekkin asfalttibaanalle koittaan.
Alkuunsa mennään 4s akuilla, mutta sähköjen puolesta myös 6s on mahdollinen, pitänee kokeilla jossain vaiheessa... Ehkä joku virtaviivaisempi kori pitää myös hankkia, tai sitten istutan sc kopan.

Poissa MJMuhis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger ER-4 G3 Mini Countryman WRC
« Vastaus #16 : 01.06.14 - klo: 07.47 »
Oli puhetta noista diffiöljyistä.
Tiiä sitten, kovin ulkomaalasilla voorumeilla laittaneet MT4 G3:sen keskidiffiin 300 000 silikoni-diffiöljyä,
niin myös itsekkin ja alkuperäseen nähden autosta tuli kivempi, hyvin on voinnut ajaa niin asvaltilla kuin hiekallakin.

Kovin ajattelin kyllä ostavani joskus tuon ER4 G3:n seuraavaksi autokseni, ns. rata-autoksi MT4 G3:n jälkeen.

Heti alkuunsa kun ostin niin rakensin ns. keskituen, 3mm alumiinista kiinteä pukki iskaritornien väliin (paino 90g).
Pari vuotta nyt menty MT4 G3:lla, sähköosia on hajonnut ja varsinaisesti tokalla ajokerralla hajos etupään raidetangon muovinen lenkki. Ostin vastaavat lenkit mitä takapäässä käytetty (isommat) ja tein itse oikean mittaisen tangon (paksumpi kuin edessä, sama kuin takana), kierteet molemmissa päissä.
Vaikka on autolla hypitty 3metrin lumikasojen päältä 2metrin hyppyjä milloin mitenkinpäin, tai pienestä lumihyppyristä
alamäkeen 2 metrin korkeuteen ja asvaltille katolleen 3 kertaa..
Niin ei ole autosta hajonnut sähköosia lukuunottamatta mitään muita kuin se ensinmäinen tehdas-muovilenkki, sekä muutamat koritolpat ja lexan-kori tietenkin.
Keskituen kanssa MT4G3 on aivan uskomattoman kestävä.

Mietin vain että onkohan ER4 G3:lla tarvetta keskituelle? Voiko auton pohja vääntyä iskusta keulaan tai perään?

Edit: Käytinkin 300k diffiöljyjä enkä 500k.
« Viimeksi muokattu: 12.06.14 - klo: 17.41 kirjoittanut MJMuhis »

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger ER-4 G3 Mini Countryman WRC
« Vastaus #17 : 02.06.14 - klo: 21.45 »
Enpä näkisi lisätuelle välttämätöntä tarvetta. Eipä tuolla hypitä kuten monsterilla. Keulassa iskut ottaa vastaan muovipuskuri foameineen...

Poissa MJMuhis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger ER-4 G3 Mini Countryman WRC
« Vastaus #18 : 11.06.14 - klo: 21.32 »
Vinkkinä muuten, tai ainakin itse pitänyt fiksuna pikkumuutoksena autoon.
Huomasin kuvista että ER4-G3:ssa sama juttu kuin MT4-G3:kin,
noita pyöreäkantasia pultteja käytetään vähän jokapaikassa aivan tarpeettomasti.
Pulttiliikkeestä taannoin ostin ison läjän mustia M3-pultteja, ajan myötä olen korvannut
kaikkialta missä noi pyöreäkantaset pultit voi korvata tasapäätysillä.

Tasapäätysissä pulteissa käytetään isompaa työkalua mitä pyöreäkantasissa.
Pienenä ongelma ainakin MT4-G3:lla kun ajelen niin hiekalla kuin lumellakin niin pyöreäkantasissa pulteissa
se työkalu lipsahtaa herkästi pultin kannassa tyhjää. :azn:

Edit: Pultiliikkeestä tosiaan saa noita pultteja edullisemmin mitä rc-autovalmistajilta, ja on laadukkaampia kuin jotkut pultit mitä rc-autoissa on, tai varsinkin mitä tulee 3rd party-viritysosien mukana.  :azn:

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger ER-4 G3 Mini Countryman WRC
« Vastaus #19 : 14.06.14 - klo: 10.23 »
Pienenä ongelma ainakin MT4-G3:lla kun ajelen niin hiekalla kuin lumellakin niin pyöreäkantasissa pulteissa
se työkalu lipsahtaa herkästi pultin kannassa tyhjää. :azn:

Edit: Pultiliikkeestä tosiaan saa noita pultteja edullisemmin mitä rc-autovalmistajilta, ja on laadukkaampia kuin jotkut pultit mitä rc-autoissa on, tai varsinkin mitä tulee 3rd party-viritysosien mukana.  :azn:
Yhden ainoan 2mm kannan olen saanut pyöreäksi tästä autosta. Sekin osaltaan oma moka, laitoin moottoripukin pienen kiinnitysruuvin kiinni kovalla lukitteella kun pehmeä lukite juuri loppui. Se sitten pyörähti tyhjää seuraavan kerran avattaessa, muuta aukesi kuitenkin vielä tuumakoon avaimella. Ei se avain kovin helposti pyörähdä kannassa tyhjää kun käyttää kunnollisia avaimia ja putsaa piikillä kannasta ylimääräiset hiekat ja moskat pois.

Poissa MJMuhis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger ER-4 G3 Mini Countryman WRC
« Vastaus #20 : 26.06.14 - klo: 03.31 »
Juujuu.. Mulla meni ensin servosaverin pohjapuolen pultti, tosin siinä on pakko käyttääkkin viistopäätä. Ja sitten myös meni spurrirattaan pohjapuolen suojasta molemmat pultit pyöreiksi.
Servosaverin pultti ei tainnut koskaan ollakkaan lukitteella, talviajon jälkeen ei vaan lähtenyt irti. Spurrin suoja taas oli kierrelukitteella, liekö itse sitten liikaa laittanut sitä..
Servosaverin pultista en muista kuinka putsasin, enimmät koittanut varmasti rapsutella ja puhaltaa pois,
mutta spurrin suojan kannan putsasin paineilmalla tehtaan isolla kompuralla.
Kuitenkin, ei noi pultit pulttiliikkeessä maksa ku muutamia euroja jos kaikki vaihtaa,
ja onpahan varmempi ettei lipsahda.  :azn: Alunperin vaihtelin vain sitä mukaan kun ensikertaa pulttia irrotellut.

Innostuin ER4 G3:sta sen verta että tilasin auton ilman sähköjä saksasta, hinta toimituksineen oli 246,45e  :tongue: ..ja ei mene tulliakaan

Poissa MJMuhis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger ER-4 G3 Mini Countryman WRC
« Vastaus #21 : 02.07.14 - klo: 12.29 »
Täytyy kyllä todeta että tykästyin autoon samantien!!  :grin:
Etupyöristä poistin enimmät väljyydet pallonivelien pultteja kiristämällä, samalla muutin renkaiden harotuksen lieväksi auraukseksi (Auton ei pitäisi hakea niin paljoa tien mukaan).
Servosaverin purin auki ja laitoin kierrelukitteella jousen mutterin kiinni (Estää saverin jumittautumisen) ja jätin hivenen pidemmälle kieritettynä mutterin kun MT4G3:ssa huomasin että tehtaan 1,0mm päädystä saveri saattoi silti joskus mennä jumiin, samanlainen saveri siis MT4G3:ssa, jätin servosaverin pääli ja pohjamutterista lukitteet, niin toivoa saada aukikin tarvittaessa. Saverin ylemmän pultin vaihdoin tasakantaiseen, isompi kuusiokolo..
12hampaisen pinionin vaihdoin brittiläiseen RW Racingin 16hampaiseen kevennettyyn pinioniin,
50hampaisen muovispurrin vaihdoin 44hampaiseen kevennettyyn metallirattaiseen, keskidiffin rasvat vaihdoin 300 000 diffiöljyksi.
Etupyörien koiranluiden ulommista päädyistä huomasin että periaatteessa pultit ja mutterit oli asennettu väärinpäin. Tehtaan jäljiltä ne meinaan osuvat alatukivarsiin, vaihdoin vain mutterin ja pultin toisinpäin niin nyt ei törmää vaan pultin kanta menee nätisti alatukivarren yläpuolelle vaikka auto olisi ilmassa.
Muovikehikkoa muokkasin että johdoille sain lisää tilaa ja helpompi kiinnittää, kehikkoon asensin 50x11mm tuulettimen moottorin päälle (poistin muovit tuulettimen laippojen alueelta).
Vastaanottimelle tein nippuside-kiinnityksen yksinkertaisesti kolvaamalla muoviin reijät ja veitsellä siistien, muovin alla on alumiinia joten nippuside ei tule pohjasta läpi. Vastaanottimen laitoin ilmapallon sisään (Tein pienen reijän pallon pohjaan piuhoja varten, nippuside pallon ympärille piuhoihin, antennipiuha pallon puhallusaukosta ulos ja nippuside kiinni).
Moottorina Turnigy Trackstar 2300Kv, noparina hobbywing ezrun wp8 vesitiivis 120A, jonka säädin aikalailla uusiksi (ajotuksia pykälän alemmas, jännitteen katkasuja ylemmäs, lipo-asetus manuaalisesti 4celliin).
Ohjaimena hobbykingn halpis GT2 2,4Ghz, servona Blue Birdin 14,2kg 170ms metallirattainen (hieman viilalla pyyhkäistynä varsi ei hankaa servoon ääriasennossa, alumiiniasta aikanaan olin valmiiksi tehnyt sovitepaloja pulttien kiinnityksiin, koska servo on korkeampi kuin yleisimmät).
Pyöränmuttereiksi laitoin hobbykingistä otetut missä on o-rengas kierteen sisällä, vähän kevyemmin kiristää kiinni niin ei kuitenkaan karkaa (MT4G3:ssa vakiomutterit karkailee ilman lukitetta tai ellei apinanraivolla kiristä, apinanraivo tapattaa vanteiden hex-pinnan irti ruuvatessa). Parhaimmat pyörän mutterini ovat MT4G3:ssa, turnigy trackstarin o-rengaslukitteella olevat mutterit joiden pääty on umpinainen, suojaa pyörän navan pölyltä, ja mutterin kosketuspinnassa on vielä pienet urat jotka estää löystymistä, nämä voi laittaa hellästi kiinni eikä karkaa, ja o-rengas kestää koska ei tarvitse kiristää niin paljoa, kiitos urien)
Takapään korin kiinnitys oli aika hölö niin laitoin korin alapuolelle sekä yläpuolelle 22mm tai 20mm halkasijalta olevat 0,7mm paksuiset rosteri-prikat (töissä tein itse), jotka ovat aavistuksen kartion muotoiset. Etupään korin sokat jätin ilman prikkoja, ei ainakaan ole väljä normaalistikkaan. Sokkiin laitoin värilliset nippusiteet, helpottaa löytämistä ja irti vetoa.
Noparin virtakytkimen sekä vastaanottimen piuhan laitoin kevyesti nippusiteellä moottorin virtapiuhaan kiinni, jos syystä tai toisesta jokin nykäisee kytkimen/vastaanottimen piuhoja niin veto tulee keskelle piuhaa eikä noparin sisälle/piuhan juureen. Yhden noparin aikanaan tapoin kun nopari karkasi kolarissa ja piuhat katkesi noparin sisältä, ja nopari oli paksussa massassa sisältä (Turnigy Travkstar vesitiivis 150A)

Kaipa tossa oli kaikki miten ER4G3:ni rakensin, mutta on kyllä kiva käkätin  :tongue:
« Viimeksi muokattu: 02.07.14 - klo: 12.39 kirjoittanut MJMuhis »

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger ER-4 G3 Mini Countryman WRC
« Vastaus #22 : 02.07.14 - klo: 12.40 »
Aika rajun kuuloiset muutokset teit välityksiin 2300 kv mosalle. Noilla varmaan kulkee ihan hitokseen, mutta mites lämmöt?

Poissa MJMuhis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger ER-4 G3 Mini Countryman WRC
« Vastaus #23 : 02.07.14 - klo: 20.22 »
Sattui sopiva aurinkoinen, hieman ajottain tuulinen mutta lämmin sää.
Yllätyin kyllä kun lämpöjä rupesin täysiä-kiihdyttelyjen jälkeen testaamaan niin tuo Trackstar 2300KV jossa pienet siilet itsessään tuntui kylmemmältä kuin sormeni. Aivan täysiä tuli kiihdyteltyä ja usein vähän rauhallisemin jotta saisi auton huippuihin, välillä lämpöjä seurailin mutta ei kuumene ollenkaan niin kuin mun MT4G3 vakiovälityksillä vastaavilla kamoilla. Asvaltilla ajelin ja kurvailin, alkuunsa aina kun täyden kaasun antoi niin lähti luisuun eikä pysynyt hallussa pitkään. Punch asetusta laitoin muutaman pykälän alas niin auton hallinnasta tuli paljon helpompaa.
Renkaissa tosin ei ole ollenkaan tarpeeksi pitoa, ihan kivasti auto yliohjaa kun taas kaverilla aliohjaa toinen lähes saman kokoinen auto. Kaveri sai useasti auton ympäri kun itsellä ei sentään kertaakaan  :azn:

Lopuksi tuli ajettua hiekalla, mutta mun on aivan pakko asentaa Dusty Shroud vai Dusky Shroud, mikä onkaan.. Auton sisällä oikeasti varmaan lähemmäs satakunta kiveä, pienempää ja isompaa.. Taisin kotona 15minuuttia puhallella paineilmalla ja jatkuvasti jostain sinkoaa pikkukiviä. Pinioonin tuli pieni jälki mutta menee vielä, kivien takia. Pari pikkukiveä meni jopa noparin sisälle tuulettimen alle, akun alla kasa hiekkaa, alatukivarsien väleissä monta kiveä jne jne.. kaikkialla  :angry:

Kyllä lämpöjen puolesta voisin laittaa isompaakin pinionia, mutta katsoo ensin ton dust shroudin kanssa kuinka se nostaa lämpöjä.
En tiedä paljonko vaikuttaa lämpöihin, mutta säädin sitä moottorin ajoitusta defaultista yhden pykälän ylös, ns. "tyhjäkäynti-jarrun" (initial brake) laitoin 0%, drag brake 0%. Eli aina kun päästän autosta niin auto rullaa omalla voimalla eikä kuormita moottorilla jarruttaen.

Poissa MJMuhis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger ER-4 G3 Mini Countryman WRC
« Vastaus #24 : 03.07.14 - klo: 22.46 »
Tänään kävin mittaamassa huippuja
En vaan tiedä onkohan mun akuissa jotain häikkää,
vai onko tuo jännitteen turvakatkasurajaksi asettamani 3,6v liian suuri?
Tänään välillä kun painan kaasua niin ei meinannut totella kunnolla.
Lämmöt ei noussut niinkään, ei voi sanoa että moottori oli edes lämmin, tänäänkään.
GPS:llä huipuksi sain mitattua 75,7km/h.  :azn:

Poissa MJMuhis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger ER-4 G3 Mini Countryman WRC
« Vastaus #25 : 04.07.14 - klo: 21.45 »
Toinen akku voi olla huonompi..
Laitoin jännitteen turvarajaksi default 3,2V ja käytin toista akkua, ei mitään ongelmaa.
Rupes sitten pätkimään kun akku alkoi oikeasti olla vajaampi eli kun olin ajellut sillä
pitkän tovin.
Moottorin sain ensinmäistä kertaa lämpeämään, moottorinajotusta nostin pykälän ylemmäs mutta
ei se ollut se paha tekijä. ..Vaan se kun koitin tahmaavia enempi monster truck renkaita,
joilla auto tahtoi keulia jatkuvasti ja etupyörät pizzakiekkona. Isommat renkaat mutta ei auto kovempaa kulkenut, hitaammin se meni kuin asvalttirenkailla.
Asia teessin asvalttirenkaat vaikutti paljon paremmilta kuin auton originaalit, enemmän pitoa,
kestää paremmin, tehtaan liimaukset eivät pettäneet. Lähes samankokoiset kuin orggis, karvan verran isommat. Niillä ei siis mun speicllä moottori kuumennut.
Ja niin, nyt kun oli vähän paremmat renkaat niin autoa oli oikeasti todella kiva ajaa!
Tähän astisista ehdottomasti mun hauskin rc-auto (asvaltilla ajelin, ei ole suojauksia hiekkaa varten)

Edit: Niin lämmöistä vielä, tänään oli suht kuuma aurinkoinen päivä, ei tuullut, mutta mulla ei ollut auton päällä lexankoppaa koska kuvailin goprolla auton takaosasta.
« Viimeksi muokattu: 04.07.14 - klo: 21.55 kirjoittanut MJMuhis »

Poissa MJMuhis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger ER-4 G3 Mini Countryman WRC
« Vastaus #26 : 05.07.14 - klo: 16.53 »
Nauhotin videokuvaa kamera autossa kiinni:
https://www.youtube.com/watch?v=_yaeB9PjlQE