Kirjoittaja Aihe: Käytettyjen tavaroiden kauppa  (Luettu 108322 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Käytettyjen tavaroiden kauppa
« : 04.04.13 - klo: 23.48 »
Onko kukaan kuullut sellaisesta tai elänyt siinä uskossa että käytettyjen tavaroiden kaupassa yksityisten välillä on voimassa hinnan osalta ns. sääntö joka sanelee hinnan 50-30% (Suomalaisten) kauppojen hinnoista.
Vaikka olisi kuinka hyvässä kondiksessa, mutta jos pakkaus avattu ja ei voi osoittaa ettei ole tuotetta käyttänyt. Silti tuo sääntö pätee.

Oon seurannu pitkään myyntipalstaa päivittäin, tutkien joka ilmoituksen tarkkaan ja välillä aivan järkyttävää mitä ihmiset kehtaa pyytää hipelöidystä ja loppuunajetusta romustaan.
Varsinkin kun kyseessä on tämän tyyppinen tavara joka tuppaa kulumaan kovasti käytössä, naarmuja jne.
En ole persauki, hintaa löytyy ja niin myös järkeäkin päästä. En maksa jotain 70-80% käytetystä, ostan ennemmin silloin uutta, vaikka periaattesta.
Ei ihme että samat tyypit kauppaa parin viikon välein, kuukausien ajan samaa autoa/varaosaa.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa STruck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Droppiboxi
Re: Käytettyjen tavaroiden kauppa
« Vastaus #1 : 05.04.13 - klo: 00.06 »
Hei omassa ilmoituksessani lukee "kielletty" hinta prosenttisuhde. Max 80% hintaa olin ajatellut kuin uudelle kaasarille.(joka ei ole loppuun ajettu romu) Hinnan sille ottan suhteessa esim towerin hintaan joka on? 30-45e? (en ole tuota katsonut nyt mutta tommosta muistelisin) Mielestäni on täysin kohtuullista maksaa kuin uudesta kaasarista 80% suhteessa osan yleiseen hintaan netissä(ei suomessa)
Jos suhteutan tuon suomen hintaan minkä jouduin osasta maksamaan niin vaatisin kohtuuttomia. Suomesta ostaessani kaasari tuli maksamaan lähemmäs +80e.

Tämä "sääntö " on mielestäni hieman hutera/huono... Mielestäni ei ole kohtuullista joutua myymään alihintaan tavaraansa.

Tietty on niitäkin jotka yrittävät myydä oikeasti ylihinnalla, mutta loppujen lopuksi mitä se sinua haittaa? Jokainen saa pyytää/maksaa tuotteesta mitä haluaa, mutta on eriasia onko siinä järkeä.
Ps.en halua vinoilla, yritän kertoa mielipiteeni:)


Sent from my LT28h using Tapatalk 2
« Viimeksi muokattu: 05.04.13 - klo: 00.13 kirjoittanut STruck »
Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Käytettyjen tavaroiden kauppa
« Vastaus #2 : 05.04.13 - klo: 00.13 »
Käyttämättömän kaasarin kohdalla voimme toki tehdä poikkeuksen. Musta tuo hinta on jotain sinne oikeaan päin.

Ei se palvele ketään että yritetään myydä ylihinnalla ja kun kamoja ei saada kietoon nostetaan ne vähäksi aikaa hyllyyn odottamaan hinnan nousua :) Tuon "säännön" olen kuullut vanhalta kansalta, voin arvailla  ilman tilastoja että voorumilla on paljon teini-ikäistä porukkaa ja allekin joille pienet viikkorahat on toki tärkeitä tuloja joten tavarastaan haluaa parhaan katteen.

Varmaan viimeiset 3-4 vuotta päivittäin myyntipalstaa seuranneena paistoi vain silmään nuo kovat hinnat, ei johtunu sun ilmoituksesta(yksinään) todellakaan tämä purkaus, ajattelin kysyä että onko kukaan ikinä kuullutkaan tuollaisesta.

Saahan sitä toki koitaa maksimi katetta saada mutta ei tuo näytä oikein toimivan kun samat kamat on jatkuvasti myynnissä.
« Viimeksi muokattu: 05.04.13 - klo: 00.19 kirjoittanut tuplaesa1 »
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa Jarza

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Käytettyjen tavaroiden kauppa
« Vastaus #3 : 05.04.13 - klo: 00.19 »
Joo huomannu saman ja monesti turhautunu itekki siihen, että hieman viallisestakin tuotteesta pyydetään about 80% uuden hinnasta. Pakko ostaa aina jostain "rapakon" takaa uutta osaa tai tavaraa ko ei periaatteesta viitti maksaa ylihintaa käytetyistä.

Ja en todellakaan halua sponssata jonkun muun RC harrastusta vaihtamalla eurojani "vähän käytettyyn ja pikkuvikaseen" osaan, ylihintaan.

Toki löytöjäkin on ja asiallisia kauppoja tehnyt, mutta suurin osa menee yli hilseenrajan.  :sad:

Joo ei ole pakko ostaa jne jne, mutta mutta...

Cen GST E @ Toro Ts 150

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Käytettyjen tavaroiden kauppa
« Vastaus #4 : 05.04.13 - klo: 00.35 »
Veit jalat suustani veliseni.

Liekkö syynä sitten heikko talous vai mikä mutta välillä on kohtuuhintaistakin tavaraa myyty niitä kuukausia.
En ole muilla myydään foorumeilla aikoihin pyörinyt, onko muualla samanlaista meininkiä havaittavissa?
Kun onhan tämä vähän erikostavaraakin joten voisko se vaikuttaa moiseen hintakulttuuriin?

edit: välillä näkee sitäkin että tavara on ostettu ulkomailta aikasempien viestien valossa ja silti sitä yritetään myydä käytettynä lähes Suomen uusilla hinnoilla.

« Viimeksi muokattu: 05.04.13 - klo: 00.40 kirjoittanut tuplaesa1 »
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa STruck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Droppiboxi
Re: Käytettyjen tavaroiden kauppa
« Vastaus #5 : 05.04.13 - klo: 00.44 »
Isäni kyllä joskus puhui tämänsuuntaisesta että käytetyn hinnan pitäs heti puolittua, samalla myyjän vastuu hieman pienenee tuotteen laatuun nähden. Ja ymmärsin että et tehnyt tätä suoraan myyntiilmoitukseni pohjalta... Vaikka siitäkin voi ymmärtää että yritän myydä paljon käytettyjä vetareita 80%hinnalla :D
Parashan onse että menee itse katsomaan tuotetta mitä ostamassa (jos mahd)niin varmistuu ainakin vähän mitä ostamassa.
Olen 16 elikkä teini iässä ja kyllä ne rahat on tiukoilla ja raha kelpaa, silti minua kiinnostaa enemmän reilu kauppa, kuin suuri "voitto" Saatan olla se poikkeus ikäisissäni...ken tietää...
Niin.. Pahoittelut tekstin laadusta/kirjoitusvirheistä. Pitäisi lähteä nukkumaan..
Sent from my LT28h using Tapatalk 2
« Viimeksi muokattu: 05.04.13 - klo: 00.50 kirjoittanut STruck »
Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

Poissa Mazza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Käytettyjen tavaroiden kauppa
« Vastaus #6 : 05.04.13 - klo: 01.26 »
Tavaralla on liikaa hintaa tai huono myynti-ilmoitus, mikäli se viipyy viikkoa pidempään myynnissä, sopivan hintainen menee muutamassa päivässä. Tietysti poikkeuksiakin on, esim. harvinaisemmat autot ja osat (vintage jne).

Muistan, kun syksyllä joku kauppasi huuto.netissä käyttämättömiä, kaupassa ~8€/kpl maksavia osia uusien  hinnalla. Kun ei parissa viikossa mennyt, niin hinta pomppasi 20 euroon/kappale. Näyttipä olevan vieläkin myynnissä... Myös nettimarkkinassa pikkuautopuolella tuota harrastetaan melko paljon, ihan uskomatonta hommaa. Paljon on myynnissä käytettyä tavaraa kalliimmalla kuin uusi.

Lähinnähän nuo vaan naurattaa, mutta on se joskus turhauttavaakin, kun klikkaat innostuneena kiinnostavaa ilmoitusta, ja hinta on joltain ihan toiselta planeetalta revittyä.
Ishima Rave M1.0Re | Associated RC10L | TQ Racing WGT/PRO-10 | Kyosho e-Mad Force crawler | Olohuonelelu Radline 1:24 buggy

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Käytettyjen tavaroiden kauppa
« Vastaus #7 : 05.04.13 - klo: 08.05 »
Siis mitähä.
Eihän se ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa :wink:
Ja jos kisapaikalla menee just se osa rikki mitä ei omista niin ei voi olettaa että joku myy sen osan silloin halvalla. Silloin sen hinta on just se mitä myyjä kertoo eikä mitään tällaisia sääntöjä silloin päde.
Onko nyt ostajan markkina ajat vai :embarrassed:
Ja ainahan voi sen tarjouksen laittaa myyjälle.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Tounison

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/tounison/
Vs: Käytettyjen tavaroiden kauppa
« Vastaus #8 : 05.04.13 - klo: 08.38 »
Kalustoa kanssa päivittämässä ja huomannut saman asian. Käytetystä tavarasta pyydetään ihan poskettomia summia. Hetki sitten oli vuoden käytössä ollut servo 50€ kun uusi taisi maksaa 71.90 :shocked: Servon käyttöikäkäkään taida olla aktiivi käytössä pidempi.
Muropaketissa myytävät tietokone tarvikkeet ovat pääsääntöisesti myyty muutamassa päivässä , täällä taitaa olla useamman kuukauden vanhoja kamoja. Tietysti jos haluaa hieroa vanhoja kamoja kotona, niin mikäs siinä :laugh:
Kisapaikalla totta kai voi rokottaa kun tavaraa ei muuten saatavilla. Täällä voorumilla ja nettikaupoissa on valinnanvaraa...
Sama kiskonta jatkuu karting piireissä, siellä pyydetään "kultamuna"moottoreista tuplahintaa uuteen verrattuna. Tällä voitettu joku karnevaalikisa ja tehty uiva kampiakseli hinta vain 1300€ kun uusi maksaa 795€
 :police: OFF


"muokattu uuden servon hintaa"
« Viimeksi muokattu: 05.04.13 - klo: 08.50 kirjoittanut Tounison »

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Käytettyjen tavaroiden kauppa
« Vastaus #9 : 05.04.13 - klo: 08.54 »
Yleensä rc-romusta on päässyt nopeasti eroon foorumin kautta kun on laittanut hinnan puoleen uuden vastaavan hinnasta. Riippuu toki paljon myytävästä tuotteesta, esim. hyväkuntoista pari vuotta käytössä ollutta radiota en myisi alle puoleen hintaan, mutta hyväkuntoiset vuoden ajetut akut myisin alle puoleen uuden hinnasta.

Onneksi netissä on nykyään helppo vertailla hintoja joten toivottavasti kukaan ei mene ainakaan tietoisesti ylihintaa maksamaan. Kysynnän ja tarjonnan laki pätee tässäkin eli joskus on esim. kesän kisoissa saderenkaat ollut loppu niin ne muutamat vapaana olleet sarjat ovat olleet (käytettyinäkin) suolaisen hintaisia  :azn:

Poissa pt.

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Käytettyjen tavaroiden kauppa
« Vastaus #10 : 05.04.13 - klo: 09.52 »
Itseasiassa samasta asiasta on ollut juuri puhetta muutamien kanssa, etenkin, kun hieman osteltavaa oli äskettäin.

Vanhaa tavarasta pyydettiin enemmän, kuin uudesta (suomalaisessa)kaupassa. Toki, voihan sitä kysyä ja tinkiä, mutta ei tarpeelliseksi nähnyt. Ja jos esim. muutaman satasen ostoksessa säästätkin sen 50€ vuoden-pari käytetyllä verrattuna uuteen takuulla olevaan, niin ihan hirveästi ei tarvitse miettiä.

Taasen jos jää aikaa seurata myyntipalstaa päivän aikana, niin todella nopeasti siellä kauppa käy, kun hinnat hehtaarilla. Faktatietoa ei ole, mutta paljon taitaa kauppaa syntyä alle 30min ilmoituksen jätöstä??

Toisaalta, ikuinen kiusa/onni on google. Nopealla vilkaisulla näkee kuitenkin, onko tuotteet oikealla hehtaarilla hintojen puolesta. Riippuen mitä ollaan ostamassa/myymässä, mutta aika monessa kuitenkin suomalaiset liikkeet ovat hinnallisesti järkeviä, eli ei tarvitse miettiä sitä (jos ei ole luottokorttia/ikää) että ei saa tilattua ulkomailta halvemmalla.

Myyjä pyytää ja ostaja maksaa, mutta kunhan ei aleta harhaanjohtamaan, jos haistetaan kaverin olevan aivan noviisi harrastaja. Jää paha mieli vain, kun ylihintaan kaupattu käymätöntä tavaraa.


Ja ainahan suomalainen muistaa puhua vain hyvistä onnistuneista kaupoista, eikä niistä joista sitä oppirahaa on tullut maksettua oikein huolella  :wink:

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Käytettyjen tavaroiden kauppa
« Vastaus #11 : 05.04.13 - klo: 11.01 »
Kohtuullisen paljon tavaraa täällä myyneenä sanoisin pääsääntönä, että hyväkuntoinen käytetty tavara menee kaupaksi noin 50% uuden hinnasta. Jos on paljon käytetty, mutta toimiva, hinta on jossain 30-40% uuden hinnasta. Uutta vastaavan tavaran saa kaupaksi noin 70% hintaan.

Tosin poikkeuksiakin on. Esim. Käytettyjä renkaita on hankala myydä, vaikka olisivatkin hyvässä kunnossa. Samoin käytetyt akut. Myös auton mukana myytävillä varaosilla ei juuri ole arvoa, vaikka olisivat ihan uusia ja avaamattomissa pusseissa. Paremman hinnan saa, kun myy auton ja osat erikseen. Myös isolla rahalla päivitettyä autoa (alumiiniosia ja muuta bligblingiä) ei yleensä saa kaupaksi kohtuulliseen hintaan.

Sitten toisessa päässä on esim. laadukkaat harjattomat moottorit ja nopeudensäätimet, sekä servot. Jos tuote on kunnossa ja laatumerkkinen, voi käytetystä saada hyvinkin yli puolet uuden hinnasta.

Loppupelissä kyse on aina kysynnästä ja tarjonnasta. Aika paljon näkyy myynnissä RTR autoja, joista pyydetään 70-80% uuden hinnasta, vaikka todellisuudessa hinta olisi alle puolet tuosta. Toki riippuu mallista ja merkistä.

Sitten vielä se itse ilmoitus. Kaupankäyntiä helpottaa, kun tekee hyvän ilmoituksen, siihenhän on oikein ohjeetkin täällä foorumilla. Laittakaa selkeä selostus tuotteesta ja hyvä kuva. Myös selkeä hintapyyntö autta paljon. Todennäköisesti tavara on hankalampi kaupata jos:

- ilmoituksesi on linkki toiseen ilmoitukseen
- hintapyyntö on mallia "tarjoa jotain"
- ilmoituksessasi lukee: ei ole pakkomyynnissä, tinkijät voivat painua kuuseen tms.
- Kuvat puuttuvat tai ovat laadultaan sellaisia, joista tavaran ominaisuudet ei käy ilmi
- kuvissa on likaisia ja rikkinäisiä tavaroita
- et selvästi ymmärrä tavarasi arvoa (edes suurinpiirtein)
Flying Calacucco

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Käytettyjen tavaroiden kauppa
« Vastaus #12 : 05.04.13 - klo: 12.53 »
älyttömän hyvää kirjoittelua, paitsi jerziltä, voisin allekirjoittaa kaiken ylläolevan muuten.

Viime aikoina on näkynyt paljon sitä että vuoden pari käytetyistä HK lipoista pyydetään sama hintaa kuin hobbyking on niistä uutena pyytänyt, postikulut+tullit. ymmärrän kyllä, mutta ei silti huvita maksaa samaa rahaa varsinkin kun tuotteet on äärimmäisen kuluvia luonteeltaan.
lisäksi on ollut selväö harhaanjohtamista, kun on kunnosta kysynyt, ei ole osattu arvoida nykykapasiteettiä tai syklien määrä tarkalleen tai ei ollenkaan. se kapasiteetti lie useimmilla 2x16(tms) merkin näytöillä yleensä latauksen päätteeksi näkyy ja luulisi käyttäjän sitä aktiivisesti seuraavan. itse ainakin.

muistelinkin että ainakin ennen murossa tavara meni tosi nopeaa kaupaksi ja niin se menee täälläkin, jos hinta on järkevä.
google kyllä auttaa mahtavasti.
eniten minua ärsyttää kuvattomat ilmoitukset, olisiko niitä mahdollista kieltää? ei voi nykyaikana olla mahdottumuus etteikö saisi kaverin kamerakännyä lainaksi hetkeksi ellei sellaista itse omista. ja kuvaboksi palveluita, ilmaisia kyllä vain, on netti pullollaan.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Käytettyjen tavaroiden kauppa
« Vastaus #13 : 05.04.13 - klo: 13.06 »
Lue uudestaan minun kirjoitus.
euli kirjoitti saman asian mutta eri sanoilla.
Jos haluaa kusettaa niin kusettas, ostaja maksaa ja myyjä pyytää.
Thäts it :wink:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa STruck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Droppiboxi
Vs: Käytettyjen tavaroiden kauppa
« Vastaus #14 : 05.04.13 - klo: 13.35 »
älyttömän hyvää kirjoittelua, paitsi jerziltä, voisin allekirjoittaa kaiken ylläolevan muuten.

Viime aikoina on näkynyt paljon sitä että vuoden pari käytetyistä HK lipoista pyydetään sama hintaa kuin hobbyking on niistä uutena pyytänyt, postikulut+tullit. ymmärrän kyllä, mutta ei silti huvita maksaa samaa rahaa varsinkin kun tuotteet on äärimmäisen kuluvia luonteeltaan.
lisäksi on ollut selväö harhaanjohtamista, kun on kunnosta kysynyt, ei ole osattu arvoida nykykapasiteettiä tai syklien määrä tarkalleen tai ei ollenkaan. se kapasiteetti lie useimmilla 2x16(tms) merkin näytöillä yleensä latauksen päätteeksi näkyy ja luulisi käyttäjän sitä aktiivisesti seuraavan. itse ainakin.

muistelinkin että ainakin ennen murossa tavara meni tosi nopeaa kaupaksi ja niin se menee täälläkin, jos hinta on järkevä.
google kyllä auttaa mahtavasti.
eniten minua ärsyttää kuvattomat ilmoitukset, olisiko niitä mahdollista kieltää? ei voi nykyaikana olla mahdottumuus etteikö saisi kaverin kamerakännyä lainaksi hetkeksi ellei sellaista itse omista. ja kuvaboksi palveluita, ilmaisia kyllä vain, on netti pullollaan.

Samaa mieltä kyllä että kuvattomat ilmoitukset ottavat päähän. Itse joko pistän droppiboxiin kuvat jotta laatupysyy hyvänä, tai jos löytyy kamasta kiinnostunut niin pistän hänelle kuvia meiliin.

Kuvattomia ilmoituksia ei kannattaisi kieltää missään nimessä, ellei tahdo huono laatuisia kuvia ilmoituksiin mistä on vain haittaa..
Jos ne kiellettäisiin niin pitäisi olla mahdollista lisätä hyvä laatuisia kuvia, eikä olisi tuota koko rajaa.. Itse en ainakaan jaksa alkaa pienentämään kuvieni kokoa/laatua.
Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Käytettyjen tavaroiden kauppa
« Vastaus #15 : 05.04.13 - klo: 13.37 »
Joku tuossa otti kantaa ilmoituksien ikään: Olen nyt poistanut kaikki yli kolme kuukautta vanhat ilmoitukset, joten se on se aika, jonka ne siellä maksimissaan roikkuu. Suurin osa toki katoaa paljon ennen kolmen kuukauden ikää - sen tiedän siitä, että poistan päivittäin kymmeniä myytyjä/ostettuja/poistettavia.

Olen mielestäni aika monet ihan hyvät kaupat tehnyt RC10 myyntiosaston kautta, mutta se tosiaan vaatii sen, että käy niitä läpi ja odottelee rauhassa, että tulee oikea tuote oikeaan hintaan. :cool: Itsekin olen sitä mieltä, että jo pelkkä uuden takuu on 20% hinnassa .. mutta ei se toisaalta ole minun ongelmani, jos joku pyytää autostaan enemmän kuin minä olen valmis maksamaan.

Kyllähän näitä kuvia tänne saa, kun tunkee kuvat jonnekin muualle. Esim. flickriin saa ilmaiseksi 200 kuvaa ja se tekee tällaisia bbcode linkkejä:


DSCN1090 by pijokela, on Flickr

Tuosta voi ensin valita tuon näkyvän kuvan koon ja klikkaamalla menee flickriin, jossa se kuva on koko resolla. Ei tuo ainakaan vaikeaa ole ja noita saa tuonne vaikka puhelimella suoraan. :wink:
« Viimeksi muokattu: 05.04.13 - klo: 13.40 kirjoittanut pijokela »
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa STruck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Droppiboxi
Vs: Käytettyjen tavaroiden kauppa
« Vastaus #16 : 05.04.13 - klo: 14.59 »
Aina oppii uutta  :wink: En ollut tajunnut että täällä käytössä tuo BBcode... No nyt ainakin tiedän sen :)
Miten saan rajoitettua tämän kuvan kokoa täällä foorumilla..?


« Viimeksi muokattu: 05.04.13 - klo: 15.03 kirjoittanut STruck »
Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Käytettyjen tavaroiden kauppa
« Vastaus #17 : 05.04.13 - klo: 15.00 »
Ja esim. Photobucketin kautta saa suoraan img- tagit kuvaan, jotka on sitten helppo linkittää tänne. Ilmainen palvelu, eikä ole tullut vielä rajat vastaan.
Flying Calacucco

Poissa Testikuski

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Käytettyjen tavaroiden kauppa
« Vastaus #18 : 05.04.13 - klo: 15.08 »
Odottelenkin tässä että joku laittaa myyntiin Asson B4 worldsin h. 70e. Toki pitää olla sellainen jolla on ajettu vain sisällä ja max. pari akullista. Käytettyhän se on jo sekin.
Ospa Rc

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Käytettyjen tavaroiden kauppa
« Vastaus #19 : 05.04.13 - klo: 21.41 »
Odottelenkin tässä että joku laittaa myyntiin Asson B4 worldsin h. 70e. Toki pitää olla sellainen jolla on ajettu vain sisällä ja max. pari akullista. Käytettyhän se on jo sekin.

Mulla olis yks myynnissä 60€. Kiinnostaako?
Flying Calacucco

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Käytettyjen tavaroiden kauppa
« Vastaus #20 : 05.04.13 - klo: 21.46 »
...ei ole osattu arvoida nykykapasiteettiä tai syklien määrä tarkalleen tai ei ollenkaan. se kapasiteetti lie useimmilla 2x16(tms) merkin näytöillä yleensä latauksen päätteeksi näkyy ja luulisi käyttäjän sitä aktiivisesti seuraavan. itse ainakin.



Tuolla perusteella kaikki mun 5000 mAh akut on noin 1800-2000 mAh.... Ajan aina maks. 6 minuuttia (VTR-10 8 minuuttia) / rundi, ja tuo määrä niihin ajon jälkeen uppoaa..
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Käytettyjen tavaroiden kauppa
« Vastaus #21 : 05.04.13 - klo: 21.56 »
Kisakuskit ja aktiiviharrastajat osaavat käyttää ja säilyttää akkujaan oikein, jolloin kapasiteetti ja muut ominaisuudet säilyvät akuissa jopa vuosia. Toinen juttu on sitten ne "mitestäälipoakkuladataan" -tyypit, joiden akut on sökönä alle 20 syklin. Siitä, kun keskiarvon vetää, niin hankalaa on akuista hyvää hintaa saada.

Eri asia sitten jos tehdään kauppaa tutulta tutulle, jolloin myös tunnetaan käyttötapa ja sitä kautta tavaran oikea arvo.
Flying Calacucco

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Käytettyjen tavaroiden kauppa
« Vastaus #22 : 05.04.13 - klo: 23.47 »
Vielä yksi näkökulma tähän aiheeseen: entäs palvelu? Itse olen huomannut, että käytetyn tavaran saa yleensä paremmin kaupaksi ja siitä paremman hinnan, kun ostaja tietää saavansa tavaroiden mukana hyvän palvelun. Eli esim. sen, että tavarat on puhdistettu hyvin ja valmiiksi ja pakattu asiallisesti. Ehkä jopa huollettu valmiiksi. No, tavallaanhan itse tavara silloin on edelleen "halpa", mutta myyjä saa vähän vaivanpalkkaa työstä. Siis: se joka on ahkera, se myy, vaikkei olisikaan se halvin.
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

Poissa resistance

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Käytettyjen tavaroiden kauppa
« Vastaus #23 : 06.04.13 - klo: 00.09 »
Vielä yksi näkökulma tähän aiheeseen: entäs palvelu? Itse olen huomannut, että käytetyn tavaran saa yleensä paremmin kaupaksi ja siitä paremman hinnan, kun ostaja tietää saavansa tavaroiden mukana hyvän palvelun. Eli esim. sen, että tavarat on puhdistettu hyvin ja valmiiksi ja pakattu asiallisesti. Ehkä jopa huollettu valmiiksi. No, tavallaanhan itse tavara silloin on edelleen "halpa", mutta myyjä saa vähän vaivanpalkkaa työstä. Siis: se joka on ahkera, se myy, vaikkei olisikaan se halvin.

juuri näin!!

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Käytettyjen tavaroiden kauppa
« Vastaus #24 : 06.04.13 - klo: 23.17 »
Kiinanakkujen myyminen kanssa ihmetyttää. Käyttämättömiä akkuja myydään reilusti yli uuden hinnan alveineen.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Käytettyjen tavaroiden kauppa
« Vastaus #25 : 07.04.13 - klo: 09.31 »
Kiinanakkujen myyminen kanssa ihmetyttää. Käyttämättömiä akkuja myydään reilusti yli uuden hinnan alveineen.
Eiköhän sillä rahoiteta omaa harrastusta eli niin sanottua puol ammattimaista toimintaa :) Kun ville 13v haluaa uudet akut ja raha on käteisenä, niin ei se ole halpaa tilata postiennakolla kauppiailta.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Käytettyjen tavaroiden kauppa
« Vastaus #26 : 07.04.13 - klo: 09.43 »
Kiinanakkujen myyminen kanssa ihmetyttää. Käyttämättömiä akkuja myydään reilusti yli uuden hinnan alveineen.

Ai niinku hobbykingin 25€+rahti zippyakkua myydään 65€ eurolla posteineen, semmonen on juuri tällä palstalla.
No ehkä ostajat luulee että rahti on 40€...!  :tongue:
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Käytettyjen tavaroiden kauppa
« Vastaus #27 : 07.04.13 - klo: 11.26 »
Kiinanakkujen myyminen kanssa ihmetyttää. Käyttämättömiä akkuja myydään reilusti yli uuden hinnan alveineen.

Ai niinku hobbykingin 25€+rahti zippyakkua myydään 65€ eurolla posteineen, semmonen on juuri tällä palstalla.
No ehkä ostajat luulee että rahti on 40€...!  :tongue:

Ei edelleenkään tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa..  Sitäpaitsi, ei kaikkia välttämättä kiinnosta odotella jotain akkua 2-3 viikkoa jostain kiinasta, vaan maksaa mieluusti vähän ylimäärästä että saa sen akun 2-3 päivässä.

Mutta joo, onhan tuossa kyllä ilmaa melkosesti nyt tarkemmin katuttuna...
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Käytettyjen tavaroiden kauppa
« Vastaus #28 : 07.04.13 - klo: 11.53 »
Joo mut kyl mä sit ostaisin jo kaupasta jos on kerran noinpaljon valmis maksamaan. Ja kaupastahan voi saada vaikka akun heti mukaan. Ja mielestäni on aika mautonta väittää akun "ovh" hinnaksi 65€ jonkun toisen ebay ilmoituksen perusteella, vaikka hobbykingin sivuilla hinta on 25€.

No joo, hulluhan se on joka maksaa eikä se joka pyytää, mut tässä lajissa on aikapaljon nuorisoa ja lapsiakin ostajina,  niin kyllähän joku roti pitäis olla tossa hinnoittelussakin.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vastaheitolla voittoon.