Kirjoittaja Aihe: Team Associated SC8e / SC8.2e  (Luettu 31305 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Team Associated SC8e / SC8.2e
« : 18.04.13 - klo: 09.27 »
Avataas vähän keskustelua Asson 1/8 corrista kun ei täällä näytä olevan mainittu sanallakaan. Juuri tuli entysöityä oma auto valmiiksi kesän ajoihin ja nyt ollaa intoa täynnä että pääsis ajelee. Aika harvinaisia taitavat olla kyllä radoillakin, vantaalla näitä on lavangossa näkynyt vain yks oman auton lisäks.

Ell tämännäköinen peli:


Autohan perustuu 1/8 buggyyn/truggyyn joten tekniikka on tosi järeää. Eli SC8:ssa on buggyn "kapeat" tukivarret ja truggyn pitkä pohjalevy. Mitoiltaan auto on vain hieman leveämpi kuin 1/10 veljensä, mutta huomattavasti pidempi. Akseliväli on noin 50mm enempi kuin kymppicorreissa. Eli vähän realistisemmat mittasuhteet kyseessä. Renkaat on normi SC renkaat, mutta vanteet on 17mm hexillä. Auto on myös melko painava, noin 4kg ilman akkua. Paino vakauttaa kyllä menoa ja autoa on tosi helppo viedä sivuluisussa. Tosi pitävällä radalla saa olla tarkkana ettei auto kaadu pidosta, painoa on myös vähän ylempänä kuin normaalisti "turvakaarikehikon" takia. Kehikko kyllä säästää koria kaadoissa ja siihen integroidut kuraläpät pitää sisukset melko puhtaana, ainakin jos niitä hieman parantelee jesseteipillä.

Kehikko näkyy hyvin tässä:


Linkki auton sivuille: http://www.teamassociated.com/cars_and_trucks/SC8.2e/RTR/

tossa asson mainosvideoo: http://youtu.be/RacirEfCZ_k

Itellä ollut kohta vuodenpäivät SC8 ja on kyllä ollut todella luja ja hauska peli. Mielettömän ajomäärän takia osia on kulunut loppuun, mutta etupuskurin lisäksi yhtään heikkoa paikkaa ei ole löytynyt. Esim yhtään ripustuksen osaa ei ole hajonnut. Ja etupuskurin saa vahvistettua pomminkestäväksi pienellä pellin palalla ja parilla ruuvilla.

Ja kuorma-auton lokarista leikautusta palasta tuli tommonen puskurin jatke ja pohjalevyn suoja joka estää pohjalevyn etukulmaa kyntämästä rataa.


T-bone racingilta saa kans jonku lujan puskurin, mutta on niitäkin porukka saanut rikki.

4S akulla auto on todella nopea ja sähköt ei lämpene juuri ollenkaan verrattuna kymppikorrien 2s sähköihin samoissa oloissa. Tuli silti tilattua yks 6S akku kokeiluja varten, saa nähä kauanko esim renkaat kestää. Se lieneekin yks harvoja tän auton todellisia kompromisseja, eli normaalikokoinen sc rengas ja yli 4,5kg taistelupaino + älyttömät tehot tarkoittaa että pehmeät renkaat kulahtaa päivässä. No niinhän ne kyl taitaa kulahtaa esim polttiksenkin renkaat. Ite oon ajanu sit mahdollisimman kovilla renkailla, esim trx slash vakio ja sit noilla sc katurenkailla esim. louise ja proline tekee semmosia. Pitää ihmeen hyvin ja kestää kulutusta ihan eri lailla.

Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa akau

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated SC8e / SC8.2e
« Vastaus #1 : 18.04.13 - klo: 10.33 »
Milläs sähköillä ajelet tolla?
Eli toisin sanoen onko RTR sähköistä mihinkään?
Toi servo ainakin kuulostaa vähän hepposelta ton painoluokan autoon.

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated SC8e / SC8.2e
« Vastaus #2 : 18.04.13 - klo: 11.09 »
No rtr sähköt on aina vähn mitä on, mutta ensimmäinen kesä meni pelkästään servo päivittämällä savöx 20kg malliin. Orkkis servo ei kauaa kestänyt ajallisesti ainakaan, mutta mä olin kesälomalla kun auto tuli amainista eli noin 8-12h radalla päivittäin...! Savöxi vaati sitten konkan asentamisen vastariin, muuten meinas pätkiä välillä. Talvikaudella hommasin sitten Sanwan MT4 noita korrikisoja varten ja nyt on assossakin sanwan vastari niin ei tarvii monen ohjaimen kanssa leikkiä ja onhan siinä varmuudella parempi tuntuma kuin asson mankassa.

SC8 voimanlähteenä on castlen mmp/2200kv ja se on toiminu täydellisesti 4S pattereilla. Huiput riittää lavangon polttisradan pääsuorallekkin hienosti, ei jää polttisten jalkoihin! Ja sekä nopari että motti on speksattu max 6S käyttöön, joten pitää ny kokeilla sitäkin.

SC8.2 on sitten reedyn combolla jossa motti on 2000kv. Jenkit sanoo ettei eroa castlesta jos testaa peräkanaa molempia.

Akkuina ollu 5000mAh turnigyt jotka maksaa harrastekunkulla tänään 19,5€ kappale! virranantokyky riittää hienosti, ei kuumu eikä turpoo ja ajoaika on n.20minsaa.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa NJ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • NIXconcepts
Vs: Team Associated SC8e / SC8.2e
« Vastaus #3 : 01.05.13 - klo: 01.09 »
Lavangon "se toinen" SC8e ilmoittautuu.
Allekirjoitan myös sen, että kyseessä on ehdottoman hauska ja kestävä ajolaite. Auto soveltuu hyvin erilaisilla radoilla ajettavaksi, josta myös isoa plussaa. Esimerkiksi Lavangossa hauskuutta ja haasteita riittää kolmella täysin erilaisella radalla (sähkökrossiradalle tuli 1/8 kielto). Todellinen jokapaikan höylä. Castlen vakiosähköt 4S-akuilla tarjoilevat hienosti vauhtia isolle autolle.
« Viimeksi muokattu: 02.05.13 - klo: 13.21 kirjoittanut NJ »
NIXconcepts - I.materialise - Shapeways

Poissa rb

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC8e / SC8.2e
« Vastaus #4 : 01.05.13 - klo: 14.43 »
saako assoa ostaa mistäpäin eu/usa mantereelta.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated SC8e / SC8.2e
« Vastaus #6 : 02.05.13 - klo: 11.22 »
Mä kokeilin omaa eilen 6S akulla ja se oli aivan järjettömän tehokas! castlen nopari ei oikein toiminu oikein 6s:llä, pitää koittaa päivittää softa. Ei nimittäin lähteny paikaltaan liikkeelle, mutta jos autoa tuuppas vähän eteenpäin pystyi sillä ajelee niin kauan kunnes meni pysäyttämään auton ja paikaltaan se ei lähtenyt.. No ajoin hetken kunnes kumit lähti vanteelta. 2200kv + 6S =  :cool: :afro: :police: :evil:  Loput ajot tehtiin 4S:llä ja silläkään voi kaasua pohjaan laittaa radalla kuin hetkittäin ja yleensä se johtaa johonkin ei toivottuun tilanteeseen! Lopulta taka akselilta antautui jotain, ilmeisesti välityksen lautaspyörä menetti hampaansa. En avannu vielä, voi olla että taka pinionin laakerointi petti ensin > hammasvälys liian isoksi ja sitte rusahti. No vuoden se kesti älyttömyyksiä ja uudet osat jo tulossa.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC8e / SC8.2e
« Vastaus #7 : 02.05.13 - klo: 11.39 »
Mä kokeilin omaa eilen 6S akulla ja se oli aivan järjettömän tehokas! castlen nopari ei oikein toiminu oikein 6s:llä, pitää koittaa päivittää softa. Ei nimittäin lähteny paikaltaan liikkeelle, mutta jos autoa tuuppas vähän eteenpäin pystyi sillä ajelee niin kauan kunnes meni pysäyttämään auton ja paikaltaan se ei lähtenyt.. No ajoin hetken kunnes kumit lähti vanteelta. 2200kv + 6S =  :cool: :afro: :police: :evil:  Loput ajot tehtiin 4S:llä ja silläkään voi kaasua pohjaan laittaa radalla kuin hetkittäin ja yleensä se johtaa johonkin ei toivottuun tilanteeseen! Lopulta taka akselilta antautui jotain, ilmeisesti välityksen lautaspyörä menetti hampaansa. En avannu vielä, voi olla että taka pinionin laakerointi petti ensin > hammasvälys liian isoksi ja sitte rusahti. No vuoden se kesti älyttömyyksiä ja uudet osat jo tulossa.
Sun kanssa viivaa ottaneena ja todenneena, että jätkä pysyy mun 6S E-Maxx:n kyydissä niin ei voi muuta kun nostaa hattua  :evil:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mainter

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Associated SC8e / SC8.2e
« Vastaus #8 : 02.05.13 - klo: 12.09 »
Mä kokeilin omaa eilen 6S akulla ja se oli aivan järjettömän tehokas! castlen nopari ei oikein toiminu oikein 6s:llä, pitää koittaa päivittää softa. Ei nimittäin lähteny paikaltaan liikkeelle, mutta jos autoa tuuppas vähän eteenpäin pystyi sillä ajelee niin kauan kunnes meni pysäyttämään auton ja paikaltaan se ei lähtenyt.. No ajoin hetken kunnes kumit lähti vanteelta. 2200kv + 6S =  :cool: :afro: :police: :evil:  Loput ajot tehtiin 4S:llä ja silläkään voi kaasua pohjaan laittaa radalla kuin hetkittäin ja yleensä se johtaa johonkin ei toivottuun tilanteeseen! Lopulta taka akselilta antautui jotain, ilmeisesti välityksen lautaspyörä menetti hampaansa. En avannu vielä, voi olla että taka pinionin laakerointi petti ensin > hammasvälys liian isoksi ja sitte rusahti. No vuoden se kesti älyttömyyksiä ja uudet osat jo tulossa.

Onks tää sun, voiksmä kokeilla, keuliikstää, miksei sul oo sitä toista autoo???
Mul mul on sentää honk-konk eiku hobo :smiley:
dodii...

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated SC8e / SC8.2e
« Vastaus #9 : 16.05.13 - klo: 08.43 »
Nyt on taas asso ajossa, takapäästä oli pinioni kulunut loppuun, yhtään hammasta ei ollut poikki vaan ne oli vaan huiput sileenä. Alkuperäiset laakerit oli väljät muttei rikki. Eli välys kasvanu hieman ja rasvat jo aika loppu. Eli pitäis huoltaa vähän useammin. Tänään yritän kattoa etudiffin onko siellä samantyylistä murhetta alkamassa vai joutuuko vaan takadiffi kovemmalle rasitukselle.

6s akkua testailtiin taas ja hienosti toimi kun vakio noparissa oli uusi softa. Mutta eihän sillä ajaa oikein pysty, ihan älyvapaat tehot!  :grin:

Sitten vielä kuva takapäähän "koneistetusta" teräs skid platesta joka on edelleen lähes samannäköinen vaikka kivet on sitä kyntäny, vain vähän naarmuja tullu.


Pitää varmaan eteenkin tehä jotain vastaavaa, rupee kohta olee taas toi muovinen palikka kulunu  puhki. Yks kaveri tosin radalla ehdotteli kokonaan teräksistä pohjalevyä, niin ei tarvis kikkailla skid platen kanssa. Mut ei ny sentään, ainakaan vielä...!
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated SC8e / SC8.2e
« Vastaus #10 : 22.08.13 - klo: 23.21 »
Laitetaas tännekki välillä päivitystä.
Eteen tuli tehtyä myös teräksinen skidplate, kun muoviset hajos ralliradalla hetkessä.



Tää on kestäny hienosti koko kesän ja boonuksena kipinöi välillä hienosti! :-)

Uus koppa tuli laiteltua ja nätti tuli omasta mielestä.




Lisäks oleellisempana päivityksenä tuli vaihdettua alustan osat 8.2 mallin osiin ja mielestäni alusta toimii paljon paremmin.

Eli uudet tornit joissa iskarit paljon leveämmällä. Assolta löytyy perus rc/sc8.2 peltitornit tai sitten rc8.2 ft billettitornit. Koritolpat pitää vaihtaa sc8.2 mallisiin. Sitte tarvitaan rc/sc 8.2 tukivarret joissa iskari on normaalisti kiinni eikä semmosessa korotuspalassa. Hubit on samat ja caster blockissa erona vaan vetarille tehty tilaa .2 malliin. Eli vanhatkin käy. Ja lisäks vakaajat pitää vaihtaa 8.2 mallisiin. Amainista löyty halvalla sarja jossa kaikki vakaajan osat ja neljä eri vahvuista vakaajaa. Voin kyllä suositella alustapäivitystä jos yhtään ajelee radalla, kyllä .2 version systeemit toimii niinpaljon nätimmin.

Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa hk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC8e / SC8.2e
« Vastaus #11 : 04.03.15 - klo: 06.34 »
Morjensta!

Olisikos tietoa, että mitähän kaikkea muuta osaa pitää vaihtaa jos RC8:iin hommaa nuo kapeammat tukivarret? Myös jonkinlaista leveämpää puskuria on tullut ihmeteltyä, mahtaako SC8:n puskuri käydä suoraan heittämällä?

Kyälähtee! Yleensä ihan minne sattuu. 
Tampere.

Poissa NJ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • NIXconcepts
Vs: Team Associated SC8e / SC8.2e
« Vastaus #12 : 02.04.15 - klo: 10.03 »
Ei tarvitse hommata mitään koska SC8 käyttää buggyn eli RC8:n tukivarsia.
Sensijaan SC8:ssa on truggyn eli RC8T:n pitkä pohjalevy.
Puskuri on muistaakseni ihan bolt-on hommaa. Suosittelen kuitenkin jonkinlaista omaa versiota.
NIXconcepts - I.materialise - Shapeways

Poissa NJ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • NIXconcepts
Vs: Team Associated SC8e / SC8.2e
« Vastaus #13 : 02.04.15 - klo: 10.18 »
Syksyllä ruuvasin omaan autooni myös .2 päivityksen ja sen mitä ehdin Lavangon isolla baanalla testata meno oli paljon vakuuttavampaa. Iskarien asento eroaa .1 versiosta reilusti ja drooppia taisi tulla samalla myös rutkasti lisää.

Nyt saa kesä tulla jo... :)
« Viimeksi muokattu: 02.04.15 - klo: 10.30 kirjoittanut NJ »
NIXconcepts - I.materialise - Shapeways

Poissa JV78

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC8e / SC8.2e
« Vastaus #14 : 03.04.15 - klo: 15.32 »
« Viimeksi muokattu: 03.04.15 - klo: 16.03 kirjoittanut JV78 »

Poissa NJ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • NIXconcepts
Vs: Team Associated SC8e / SC8.2e
« Vastaus #15 : 16.03.17 - klo: 17.34 »
SC8.2e pääsi takaisin aktiivipalvelukseen oltuaan hetken ilman sähköjä. Alkuperäisen Castlen 2200kv koneen kaveriksi tuli nyt Mamba Monster X. Radion kolmoskanavan kautta toimiva 10-100% tehonsäätö toimii todella hienosti ja mahdollistaa juniorien piha-ajot vähentäen pelkoa nilkkavammoista tai muista tuhoista.

Talviajoja varten lyhennetystä buggy-korista tuli roiskesuoja sähköille ja putkikehikon alkuperäiset suojat saivat myös pientä päivitystä. Nyt pysyy pöllyävä lumi aika tehokkaasti poissa tekniikkatilasta.

Talvirenkaiksi valikoituivat 2.8" Trencherit asennettuina buggyvanteille. Vaikka renkaan koko kasvoikin huomattavasti, aika kivasti ne silti pysyvät pyöränkoteloissa sisällä. Koria jouduin leikkaamaan vain takerenkaiden edestä ihan minimaalisen vähän ja se olikin rengas/vanne-valinnan tavoite. Noilla renkailla saattaa päästä kesällä hiekkakuopallakin mukavasti.

-Niki-
NIXconcepts - I.materialise - Shapeways