Kirjoittaja Aihe: Xray XB8  (Luettu 253520 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa the_man

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1200 : 06.07.07 - klo: 13.15 »
Kyllähän tuo EC huomattavasti tasapainoisempi auto on kuin edeltäjänsä. Suoraan laatikosta kääntyy huomattavasti paremmin ja takapitojakin on riittävästi. Iskarit vaativat sisäänsä nelireikäiset männät, joita ainakaan ensimmäisissä paketeissa ei ollut mukana, mutta nyt niitäkin saa jo varaosina. Tosin porallahan tuo hoitui jo ajat sitten...

Poissa Jasse

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.jasse.fi
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1201 : 07.07.07 - klo: 23.59 »
Kyllähän tuo EC huomattavasti tasapainoisempi auto on kuin edeltäjänsä. Suoraan laatikosta kääntyy huomattavasti paremmin ja takapitojakin on riittävästi. Iskarit vaativat sisäänsä nelireikäiset männät, joita ainakaan ensimmäisissä paketeissa ei ollut mukana, mutta nyt niitäkin saa jo varaosina. Tosin porallahan tuo hoitui jo ajat sitten...

Täytyy kyllä myöntää että, nuo EC:t joita tänään radalla esiintyi Imatralla, olivat huomattavasti edeltäjiään tasapainoisempia, ainakin sivusta katsottuna. Mitä nostotehtävissä ehdin autoja seuraamaan, niin EC malli meni kuten auton kuuluu ja edeltävät mallit oli ympäri rataa alati (omani mukaanlukien, radiohäiriö korvien välissä).
Oma ajokki toimi hyvin, mitä nyt rikoin saranatapin edestä, mitäs pommitin hyppyrissä.
Nuo "pikku" modaukseni herätti jonkin tasoista mielenkiinto ratavarikolla ja jos jotakuta kiinnostaa saada esim. palikoita kautta mittakuvia, ni YV:tä tuleen tänne päin.

Edit: Heh, ympäri rataa kaikki autot sielä tietenkin meni... Eräät reinot vaan hieman laajemmalti  :grin:
« Viimeksi muokattu: 08.07.07 - klo: 00.43 kirjoittanut JalmariR »
Hobbylinna-Hot Bodies D8-Hpi Cyber10B-RC Sabe-O´Donnell-Volvo V40-Fiat Ducato 2,5D
Pink Bunny RacingEi taidolla, vaan tunteella. www.jasse.fi

Poissa Jasse

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.jasse.fi
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1202 : 14.07.07 - klo: 12.59 »
Tuli otettua pari kuvaa lisää, kun reino oli hiukan isommassa remontissa  :tongue:




Pikkisen tuttikuvei vaan tuli, kun en viitti ettii mun kökködigikameraa.
Hobbylinna-Hot Bodies D8-Hpi Cyber10B-RC Sabe-O´Donnell-Volvo V40-Fiat Ducato 2,5D
Pink Bunny RacingEi taidolla, vaan tunteella. www.jasse.fi

Poissa Jasse

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.jasse.fi
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1203 : 14.07.07 - klo: 21.52 »
Dodiin, taas on ilta ja gallona ajeltu. Nyt alkaa setuppi löytyy ajokkiin, tänään päästiin jo tasaseen 50sek kierros aikaan Jyrkkälässä. Aika iso ero entiseen 52-58 aikaan.

Jeppe kylläkin kellotti tuolla mun ajokilla sellasen 46sek ajan ja losillaan 45sek.

Eli auto toimii ja sillä on nyt ajettu modauksen jälkeen 10 litraa, ilman murheita. Mikään paikka ei ole muutosteen jälkeen tullu heikommaksi ja kulutus kestokin on erinomainen. Tuli parikin kertaa hypättyä ison pöytähyppyrin taakse jonnekin kaiteen ja tukipuu viidakon keskelle ja silti auto pysyi yhtenä kappaleena.

Ohjattavuus on aivan äärettömän paljon parempi, mitä oli ennen muutoksia. Takapään pompotus pitää vielä saada pois, iskareitten ruuvausta siis tiedossa. Nyt kylläkään ei hypi enää sivusuunnassa vaan pyrkii pystysuuntaiseen levottomuuteen.
Hobbylinna-Hot Bodies D8-Hpi Cyber10B-RC Sabe-O´Donnell-Volvo V40-Fiat Ducato 2,5D
Pink Bunny RacingEi taidolla, vaan tunteella. www.jasse.fi

Poissa Jasse

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.jasse.fi
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1204 : 28.07.07 - klo: 23.24 »
Ja se on hei taas!

Tuossa eilen eräs vannoutunut HoBaomies ajoi tuota "pikkisen" modattua Reiskaani ja huusi korokkeelta - Hei, täähän kääntyy.- valitti ainoastaan että, on takapää aivan lian löysä. No siihenkin löytyi syy, kun tutki iskarit, olivat hieman tyhjät. Huolto on jäänyt hieman retuperälle, muiden menojen takia.

Tämä samainen henkilö, jonka nimeä en edelleenkään mainitse, sanoi testin jälkeen. Hiton hyvä ajaa, kunhan vaan saa perän kuntoon. Vanha M8 radioni oli outo käteen, tottakai kun on aivan löysä ratti jo siinä.

Nyt siis on lausunto jo "vanhalta" SM konkarilta, joten jorinani ei ole olleet aivan tuulen tuomia.  :lol:
Hobbylinna-Hot Bodies D8-Hpi Cyber10B-RC Sabe-O´Donnell-Volvo V40-Fiat Ducato 2,5D
Pink Bunny RacingEi taidolla, vaan tunteella. www.jasse.fi

Poissa Jasse

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.jasse.fi
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1205 : 30.07.07 - klo: 20.43 »
Mites sitä sanotaan "Nälkä kasvaa syödessä" tai jotain.

Nyt kun on saatu reiska kääntymään ja pysymään paremmin pyörillään, alkaa laihdutus kuuri.


Eräällä tutulla sattuu oleen jyrsin kotosalla... :roll:
Harmi vaan kun en omaa vaakaa et sais tuon paino eron selville. :cry:
Hobbylinna-Hot Bodies D8-Hpi Cyber10B-RC Sabe-O´Donnell-Volvo V40-Fiat Ducato 2,5D
Pink Bunny RacingEi taidolla, vaan tunteella. www.jasse.fi

Poissa Jasse

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.jasse.fi
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1206 : 07.08.07 - klo: 16.29 »


No niin, nyt on testi ajettu, sekä itseni ja veljeni Jeppen toimesta. Testituloksesta ei voi olla kuin todella tyytyväinen :mrgreen:
Auton ohjattavuus parani entisestään ja tuli tarkemmaksi. Minkään moista kanitusta ei ilmene ja casteria voi säätää mielin määrin ilman mitään murheita.
Vetaritkin pysyy kupeissaan, mikä oli suurin huolen aihe ennen testiä.
Toisin sanoen muutos oli huomattava ja paransi oleellisesti melko leijaperäistä autoa, mitä tulee tuohon auton peräpäähän, niin siihenkin on tulossa muutoksia, kunhan jaksan/ehdin käsivara CNC-dremelöidä. 

Nyt se sitten kävi ja pahimmalla aikaa, mitä voi tapahtua. Vetari päätti hypätä pois kupista ja tottakai PM kisojen nousufinaalissa. Suurin ihmetys tuohon tapahtumaan tuli vasta kotona.
Purin auton etutuennan ja tarkastin kaikki osat, mitään ei ole rikki, murteella tai venynyt mahdottomasti, millä  :evil: kujeella vetari väänsi ittens pois mukistaan :huh: :huh: :huh:
Jeppe ja Peku vielä sanoi nousun jälkeen et, olis ollut hyvin hoidettavissa tuo nousu. Kun saivat auton kuntoon ja taas radalle, ajoin nelos paikkaa vielä kolme kierrosta kiinni, aika vaan loppui kesken.  :cry:
Hobbylinna-Hot Bodies D8-Hpi Cyber10B-RC Sabe-O´Donnell-Volvo V40-Fiat Ducato 2,5D
Pink Bunny RacingEi taidolla, vaan tunteella. www.jasse.fi

Poissa full

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1207 : 07.08.07 - klo: 18.39 »
itsellä on ainoastaan kerran käynyt noin ja syyksi tällöin paljastui se pieni säätöpala jolla säädetään alatukivarren kulmaa. se pieni palikka oli ulospäin ehjä mutta sitten kun purkasin niin sisäpuolelta oli lohjennut sellanen millin pari kokoluokkaa oleva palanen ja sen asnsiosta alatukivarsi oli hieman paikaltaan ja vetari näin ollen samalla pois kupista.
[Xray XB8]

Poissa MME

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1208 : 07.08.07 - klo: 20.52 »
Olisikohan etuylätukivarsi modaus syyllinen tuohon vetarin muljahtamiseen?

Edit: Näköjään epäilit sitä itsekin,kun nyt huomasin lukea tuon lainauksenkin :mrgreen:
Ei sponsoreita.

Poissa Jasse

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.jasse.fi
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1209 : 07.08.07 - klo: 21.25 »
Jokin mystinen juttu oli tuo juu, meinaan tulin juur radalta ja samalla setupilla tuli litran verran ajeltua.
Pistin sit meinaan piiskaten Reiskaa, sen minkä pystyn, tuli otettua pari kopteriloikkaakin ja ei mitään, kytkin jousi kyllä katkesi.
Himppasen meinaan nyt :evil: harmittaa :evil: kun, kotana ei reenatessa saa autoa rikki, vaikka miten yrittää, kisoissa kyllä präkää kaikki.
Syy vetarin pomppaamiseen on ilmeisesti siinä että, alatukivarsi on nyt jo hieman ”notkistunut” ja kiertyy jo aika helposti.. Vääntelin nimittäin tuki varsia käsin ja totesin että, vetarin poikkitappi tulee hieman kurkkaamaan kun oikein runtaa.
No entiseen ylätukivarsi hässäkkään en palaa, saa olla tuollainen edelleen. Pitää varmaan vaan opetella ajamaan. :mrgreen:
Hobbylinna-Hot Bodies D8-Hpi Cyber10B-RC Sabe-O´Donnell-Volvo V40-Fiat Ducato 2,5D
Pink Bunny RacingEi taidolla, vaan tunteella. www.jasse.fi

Poissa the_man

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1210 : 07.08.07 - klo: 21.32 »
Itse onnistunut pariin otteeseen moisessa vetarinpoistossa vanhalla XB8:lla etupyörälle tulleen hypyn jälkeen, ilman että mitään on pasasena. Ilmeisesti ainakin tuossa ensimmäisessä Reiskan mallissa tuota ongelmaa on ilmennyt, koska nykyäänhän autoissa on etudiffeissä pidemmät ulostulot. EC:stä onnistuin pudottamaan takavetarin samalla tyylillä...  :grin:

Poissa Jasse

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.jasse.fi
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1211 : 08.08.07 - klo: 22.33 »
Itse onnistunut pariin otteeseen moisessa vetarinpoistossa vanhalla XB8:lla etupyörälle tulleen hypyn jälkeen, ilman että mitään on pasasena. Ilmeisesti ainakin tuossa ensimmäisessä Reiskan mallissa tuota ongelmaa on ilmennyt, koska nykyäänhän autoissa on etudiffeissä pidemmät ulostulot. EC:stä onnistuin pudottamaan takavetarin samalla tyylillä...  :grin:

Pisimmät ulostulot mitä saa, on tuossakin ja kaikki muutkin plingit. Normaali sisään joustossa tai ulosjoustossa, ei vetarin pää tuu likikään kurkkimaan. Ulos se kuiteskin osas jotenkin hypätä.  :evil:
Hobbylinna-Hot Bodies D8-Hpi Cyber10B-RC Sabe-O´Donnell-Volvo V40-Fiat Ducato 2,5D
Pink Bunny RacingEi taidolla, vaan tunteella. www.jasse.fi

Poissa Jasse

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.jasse.fi
Hobbylinna-Hot Bodies D8-Hpi Cyber10B-RC Sabe-O´Donnell-Volvo V40-Fiat Ducato 2,5D
Pink Bunny RacingEi taidolla, vaan tunteella. www.jasse.fi

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1213 : 09.08.07 - klo: 08.05 »
...XB8EC chassis is not softer but rather it is more flexible ... hauskaa sanojen käyttöä Jassen laittamassa linkissä. Asiaan en ota kantaa.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1214 : 09.08.07 - klo: 08.49 »
...XB8EC chassis is not softer but rather it is more flexible ... hauskaa sanojen käyttöä Jassen laittamassa linkissä. Asiaan en ota kantaa.

jotta Tuukka asiayhteys ei katoaisi niin lause jatkuu...

...due to the use of composite braces both front and rear.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa kimes

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1215 : 18.09.07 - klo: 17.57 »
Mitä mieltä onko kannattavaa hommata EC mallia täl hetkel on TQ ja toinen auto varaosina!
mielipiteitä EC mallista kaivataan!

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1216 : 26.10.07 - klo: 13.51 »
No nyt se Xray:n Active diff on julkaistu...


http://www.teamxray.com/teamxray/products/proddesc.php?prod_id=2363

Näyttäisi että Tactyl diffistä uunoiltu, eri asteisilla "täytteillä" säädetään...  ...voipi olla erinomainen diffi!
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1217 : 26.10.07 - klo: 15.26 »
No ainakin ihan samanlaiset joten luulis toimivan vaikka kopio onkin kopio ;) tosin joskus kopio voi olla parempi kuin origimaali.Mielenkiinnosta joko hinta on selvillä?

Mika R

  • Vieras
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1218 : 26.10.07 - klo: 20.02 »
Pikkasen muuten huvittaa.. "..Aigoin won the 2006 Euros.." markkinoille tuli EC -versio mutta olennaisin puuttui eli nämä diffit... on meinaan pikkasen eri auto tactyl -diffeillä..
No nythän ne voi hankkia jälkikäteen.
Onko idea että käyetetään tätä tactylia kaikissa kolmessa diffissä?

Poissa hva

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1219 : 26.10.07 - klo: 23.06 »
Ei ole tarkoitus käyttää muualla kuin edessä. Reiskan keskustelupalstalla hudy kertoo, että ei oo testeissä toiminut takadiffinä ollenkaan hyvin ja keskidiffinä ei ole ollut hyötyä.

Hinta on itävallassa about 90€. Varmaan samaa luokkaa tulee olemaan muuallakin.

Mutta mielenkiintoista päästä kokeilemaan ko. diffiä. Eikun tilaamaan....

Poissa the_man

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1220 : 26.10.07 - klo: 23.11 »
Eiköhän noita aikas nopeesti tänne pohjolaankin saada... Jos hintatieto pitää yhtään kutiansa, lienee pakko testata...

Mika R

  • Vieras
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1221 : 27.10.07 - klo: 09.03 »
OK! Hinta on edullinen verrattuna BBF:ään joka on tuplaten

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1222 : 04.11.07 - klo: 18.21 »
Jahas! Voipi olla että Xrayhin pukkaa uutta palikkaa jollain aikavälillä... (XB8 meets RC8 :p)




| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1223 : 11.11.07 - klo: 00.19 »
No nyt se Xray:n Active diff on julkaistu...


http://www.teamxray.com/teamxray/products/proddesc.php?prod_id=2363

Näyttäisi että Tactyl diffistä uunoiltu, eri asteisilla "täytteillä" säädetään...  ...voipi olla erinomainen diffi!

Sopiikos eksrein diffi mugeniin?

Jos jollain on moinen irrallaan niin viittittekö vähän mittailla?

Tarttis tietee paljonko on rummun ja rattaan halkaisija.
Rattaan hampaiden määrä.
Diffin leveys laakerien ulkoreunoilta mitattuna.

Poissa the_man

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1224 : 11.11.07 - klo: 17.24 »
Mittoja Konkalle...

- Rummun halkaisija vakiodiffissä 30 mm
- Vakio 40t rattaan halkaisija hampaan kärjestä kärkeen n.38,2 mm, diffiinhän on saatavana myös 38 hampaista ratasta ja truckissa on muistaakseni isompi, kuin tuo vakio 40t, joten vaihtoehtoja löytyy.
- Leveys n. 32,3 - 33,6 mm, shimmausvaraa ainakin tuossa yksilössä löytyy...

Mutta, nuo mitat siis vakiodiffistä, aktiivia odotellessa...

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1225 : 11.11.07 - klo: 20.05 »
Mittoja Konkalle...

- Rummun halkaisija vakiodiffissä 30 mm
- Vakio 40t rattaan halkaisija hampaan kärjestä kärkeen n.38,2 mm, diffiinhän on saatavana myös 38 hampaista ratasta ja truckissa on muistaakseni isompi, kuin tuo vakio 40t, joten vaihtoehtoja löytyy.
- Leveys n. 32,3 - 33,6 mm, shimmausvaraa ainakin tuossa yksilössä löytyy...

Mutta, nuo mitat siis vakiodiffistä, aktiivia odotellessa...

Tänks!

Mugenin ratas (40 hammasta) on pari milliä suurempi. Muilta osin mitat on samat. Diffit ovat ehkä keskenää vaihtokelpoisia, jos hampaat on samaa mallia.

Onko reiskan hampaat suorat vai vähän kaarevat?

Poissa mmrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1226 : 11.11.07 - klo: 20.21 »
Ei sovi Xrayn ratas Mugeniin, Xrayssä suorat hampaat Mugenissa kaarevat. Ja pinjonissa on eroa sen verran että tarvii muuttaa kardaaniakin että voi vaihtaa keskenään mutta muuten pitäisi onnistua.
Multi surfase on hanurista

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1227 : 11.11.07 - klo: 20.57 »
Ei sovi Xrayn ratas Mugeniin, Xrayssä suorat hampaat Mugenissa kaarevat. Ja pinjonissa on eroa sen verran että tarvii muuttaa kardaaniakin että voi vaihtaa keskenään mutta muuten pitäisi onnistua.

Hmm... Niinpä tietty. Firmat kopioi kaiken toisiltaa, mutta muuttavat sitten jotain karvan verta, ettei osat ole vaihtokelpoisia. ¨

Mahtaskohan tuo mugenin diffissä kiinni oleva ratas sopia reiskan diffiin?

Paljonko on reiskan diffinrattaan kiinnytysruuvien etäisyys toisistaan?
Mugenissa 28mm. Tuskinpa eroaa paljoakaan sylinterin halkaisijan ollessa sama.


Poissa mmrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1228 : 11.11.07 - klo: 21.25 »
Tuohon en osaa vastata kun enään ei ole yhtään reiskan diffiä. Mutta kyllä Tomppa tai joku muu reiska kuski varmaan saa mitattua onko pulttijako sama. Tiivistyshän niissä muistaakseni on kummassakin tiivistepaperi. Hobaossahan on o-rengas ja kerran jouduin laittaan tiivistepaperilla tarkoitetun rattaan Hobaon diffiin, laitoin silikonilla eikä toiminut vuosi öljyt suht nopeasti pois koska ratas oli pelkästään pulttien varassa eikä siis minkäänlaisen olakkeen varassa mikä yleensä on kaikilla valmistajilla.
Multi surfase on hanurista

Poissa the_man

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1229 : 11.11.07 - klo: 21.39 »
Koitan huomenna muistaa mittailla reikien etäisyyksiä kun tallilla poikkean. On tää elämä vaan hankalaa, kun harrastusvälineitä joutuu säilyttämään jossain helvatan kuusessa. No juu, reiskan foorumilla tai jossain oli juttua tuosta isosta diffin rattaasta, että kenties ei ole vaihtokelpoinen perusdiffinrattaan kanssa, ilmeisesti paksumpi tai ohuempi kuin vakiot, joten välykset meni päin sitä itteensä...