Kirjoittaja Aihe: Xray XB8  (Luettu 253413 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MME

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1230 : 12.11.07 - klo: 17.20 »
Paljonko on reiskan diffinrattaan kiinnytysruuvien etäisyys toisistaan?
Mugenissa 28mm. Tuskinpa eroaa paljoakaan sylinterin halkaisijan ollessa sama.

4x25mm on Reiskan kiinnitysjako.
Ei sponsoreita.

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1231 : 12.11.07 - klo: 21.14 »
Paljonko on reiskan diffinrattaan kiinnytysruuvien etäisyys toisistaan?
Mugenissa 28mm. Tuskinpa eroaa paljoakaan sylinterin halkaisijan ollessa sama.

4x25mm on Reiskan kiinnitysjako.

Oolrait.

Keskeltä ruuvia keskelle ruuvia ilmeisesti?

Poissa MME

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1232 : 12.11.07 - klo: 22.20 »
Keskeltä keskelle mitattu juu. Ei muuta kun Mugenin rattaaseen Reiskan jako ja tukkii ne vanhat reiät.
Ei sponsoreita.

Poissa the_man

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1233 : 12.11.07 - klo: 22.37 »
Hyvä että MME hoiti mittauksen, kun meikältä se päivällä unohtui...  :roll:

Poissa MME

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1234 : 13.11.07 - klo: 16.55 »
Tuli tossa mieleeni,että mikäköhän tuosta täysin mekaanisesta Active diffistä tekee mainosmiesten mielestä aktiivisen :mrgreen:? Yleensä kun on puhuttu aktiivisesta voimansiirrosta,niin siihen on aina sisältynyt elektroniikkaa ja hydraulisia toimintoja..
Ei sponsoreita.

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1235 : 13.11.07 - klo: 20.32 »

Mites nuo mahtaa muuten toimia?

Ilmeisesti diffin sisuskalut menee jumiin, jos mylly pyörittää diffin rumpua ja edes toisella pyörällä on vähän vastusta? --> Veto välittyy kummallekkin pyörälle.

Kun kaasua ei paineta niin toimii kuten normidiffi? -->Jäykkyyden määrää öljy.

Tuli tossa mieleeni,että mikäköhän tuosta täysin mekaanisesta Active diffistä tekee mainosmiesten mielestä aktiivisen :mrgreen:? Yleensä kun on puhuttu aktiivisesta voimansiirrosta,niin siihen on aina sisältynyt elektroniikkaa ja hydraulisia toimintoja..

Se menee aktiivisesti jumiin, kuten Windows.   :grin:

Mika R

  • Vieras
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1236 : 13.11.07 - klo: 21.48 »
Tactylissä jäykkyttä ei määrää öljy vaan paine/kitkalevyjen laatu, niitä on erilaisia eteen, keskelle ja taakse omansa. sisään laitetaan vain rasva.

Poissa tontsa96

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1237 : 20.11.07 - klo: 17.56 »
mistä sisi tommose ku sabessz ei ollut (varastossa) mut että saisi suoraan
losi 8ight rtr/os v-spec/hobao shop/sanwa/byron/spektrum

Poissa the_man

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1238 : 20.11.07 - klo: 20.50 »
Maahantuoja voisi olla varteenotettava vaihtoehto mistä kysellä...

Poissa tontsa96

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1239 : 20.11.07 - klo: 21.01 »
mutta mikä tuo tota maahan voikko pistää linkkiä




          ps.sitten vain linkkiä ei esim, erkkilästä vain linkki maahatuojalle
losi 8ight rtr/os v-spec/hobao shop/sanwa/byron/spektrum

Poissa Tounison

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/tounison/
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1240 : 20.11.07 - klo: 21.20 »
mutta mikä tuo tota maahan voikko pistää linkkiä




          ps.sitten vain linkkiä ei esim, erkkilästä vain linkki maahatuojalle


http://www.dantom.fi/ noista sivuista ei paljon kostu. Ei ole taidettu päivittää hetkeen :roll: Soittamalla varmaan pystyt tilaamaan tai s-postilla.

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1241 : 06.12.07 - klo: 22.29 »
Tactylissä jäykkyttä ei määrää öljy vaan paine/kitkalevyjen laatu, niitä on erilaisia eteen, keskelle ja taakse omansa. sisään laitetaan vain rasva.

http://www.teamxray.com/teamxray/showimage.php?img_id=31095&crt=3c12c84af346626dc2f1b77e52bb301e

http://www.teamxray.com/teamxray/news/newsdesc.php?news_id=1305&kategoria=1305&catName=New%20XRAY%20XB8%20Active%20Diff

Öljy määrää activen ja tactylin jäykkyyden silloin, kun veto ei ole päällä.

Mika R

  • Vieras
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1242 : 06.12.07 - klo: 23.10 »
tiedä tuosta mutta BBF tactyleissä ei kyllä ainakaan valmistajan mukaan käytetä muuta kuin rasvaa

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1243 : 06.12.07 - klo: 23.15 »
Tuohan ei olekkaan BBF tactyl vaan reiskan oma... joskin erittäin saman tyyppinen.

Mika R

  • Vieras
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1244 : 06.12.07 - klo: 23.19 »
Aivan. Enkä epäile etteikö öljyllä voisi vaikuttaa off-power jäykkyteen, mutta .. onko tarvettakaan?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1245 : 07.12.07 - klo: 15.53 »
Miksipäs ei olisi...

Etudiffillä varsinkin voi vaikuttaa niin paljon auton käyttäytymiseen mutkaan tullessa.
Jäykemmällä auto kääntyy ilman kaasua heikommin, ja varsinkin se rauhoittaa auton käyttäytymistä jarrutustilanteessa.
Tällä diffillä voidaan siis periaatteessa säätää molemmat erikseen... Kaasu päällä ja ilman kaasua...

Normaalilla diffillä tietysti tehdään paras kompromissi... Ja Tactyl on sinäänsä myös hieman kompromissi normaalin ja torsenin väliltä, mutta siinä ymmärtääkseni pystyy vaikuttamaan vain diffin jäykkyyteen kaasu päällä.

Mutta onko Tactyl mahdollista täyttää öljyllä?
Jos on niin siinähän on silloin sama mahdollisuus... vai olikos se niin että Tactyl ei pidä öljyjä sisällä?

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1246 : 07.12.07 - klo: 17.22 »

Mutta onko Tactyl mahdollista täyttää öljyllä?
Jos on niin siinähän on silloin sama mahdollisuus... vai olikos se niin että Tactyl ei pidä öljyjä sisällä?

Eikös tactylin mukana tule jotain öljyä? Vai muistanko väärin? Sen voinee vaihtaa paksumpaan, jos kääntyy liikaa mutkaan sisään.

Mika R

  • Vieras
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1247 : 07.12.07 - klo: 20.13 »
Ei tule. Vain rasvaa. Kössin tcd mukana tulee vaihteistoöljy.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1248 : 08.12.07 - klo: 13.25 »
Näin muistelinkin...

Eli toi reiskan versio on vähän kuin tiivistetty Tactyl  :p

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1249 : 21.12.07 - klo: 16.20 »
NeoBuggyssä oli lisää kuvia XB8 protosta, takapään geometriassa suurimmat muutokset noiden "XB8 meets RC8" iskarisetuppien ohella...



| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1250 : 22.01.08 - klo: 10.25 »
Nyt oli Mr.Hudy kertonut kolumnissaan "uuden" XB8 valmistumisesta...

Muutamat asiat tuli mieleeni...   Selvästi kolumnin rivien välistä (tai ei edes niiden välistä) kun lukee niin mielessä on MM'08, Uutta XB8 parannellaan osa-alueilla, hyppy ja röykkykäytös jossa XB8 on ollutkin heikoimmillaan (jonka Mr.Hudy ehkä hienostuneesti tunnustaakin). Selkeimpiä muutoksia on kyllä tuo pohjalevy ja takatukivarret, niin ja iskarit. Etujäykkäri on kokonaan poistettu, radiolevy ja ns.torqueplate on yhdistetty (Samantapaista systeemiä käytin jossain vaiheessa itsekkin kun oli XB8 jossa HN:n tankki, idean tosin sain Hyper 8:sta) Tekstissä oli myös mainittu että kokonaispainoa vähennetään. Toki pohjalevyn kaventamisella ja hiilikuitutorneilla siihen päästäänkin. Moottoria on myös siirretty keskemmälle (liekö vähän Losia tutkittu :p) Mielenkiintoinen kapine on kyllä tulossa!





« Viimeksi muokattu: 24.01.08 - klo: 06.20 kirjoittanut HVoltage »
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa the_man

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1251 : 23.01.08 - klo: 23.51 »
On se komee! Olis se sääli olla ajamatta tolla ens kesänä...  :grin: Mielenkiinnolla odotellaan julkaisupäivää ja ensimmäisien maahan saapumista.

Mika R

  • Vieras
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1252 : 24.01.08 - klo: 09.00 »
Luuletko että tuossa keulassa aerodynamiikassa olis pikkasen varaa parantaa? Minusta hieman pystymallinen.

Poissa MME

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1253 : 24.01.08 - klo: 10.10 »
Luuletko että tuossa keulassa aerodynamiikassa olis pikkasen varaa parantaa? Minusta hieman pystymallinen.

Miten sitä pystyisi parantamaan niin ettei se vaikuta geometriaan? Pohjalevyn kick uppihan iskareiden asennon määrää,ainakin Xrayn tapauksessa. Toisaalta aerodynamiikka on takasiipeä lukuunottamatta krossarissa aika toisarvoinen seikka alustageometriaan verratuna.
Ei sponsoreita.

Mika R

  • Vieras
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1254 : 24.01.08 - klo: 10.52 »
Ehkä umpinainen olis ollu parempi sana.

Poissa MME

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1255 : 24.01.08 - klo: 11.20 »
Ei siitä kyllä kovin paljon avonaisempaakaan saa ilman geometria muutoksia.
Ei sponsoreita.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1256 : 24.01.08 - klo: 12.58 »
No eipä tuo nyt paljoa eroa yleisilmeeltään Losin etupäästä ja kyllä minulla ainakin Losi on ihan tavallisilla krossikoneilla kulkenut tarpeeksi eteenpäin :mrgreen:

Parasta tuossa lienee se että Mr.Hudy on ottanut keventämisen yhdeksi kehityskohteeksi, tosin jos keveneminen on 1-20 grammaa ei meinaa mitään mutta jos painossa päästää Losin lukemiin niin sitten sillä on merkitystä. 100 grammaa pois vaikuttaa jo moneen asiaan...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1257 : 24.01.08 - klo: 13.04 »
Kyllähän se minikin kulkee konepelti auki kuten Timo Mäkinen se aikoinaan todisti, eikö se niin ollu  :wink: Joo, joo, kunhan kysyin tuosta teidän mielipidettä. Selväksi tuli ettei moitittavaa.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1258 : 24.01.08 - klo: 13.34 »
Sitähän tämä on mielipiteiden ja makuasioiden vaihtoa, joskus rakentavaa ja joskus lapsellista...  (tämä oli nyt lähinnä sitä ensin mainittua).

Eniten minua tuossa uudessa huolettaa hiilikuituinen etutorni ja veikkaankin että optio-osana tulee aluversio...

Noissa proto kuvissa muuten auto näyttä todella tuotantovalmiilta. Veikkaankin että tuotantomalli eroaa hieman iskaritorneistaan, tuskin noin montaa kiinnityspistettä tarvitaan.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
Vs: Xray XB8
« Vastaus #1259 : 24.01.08 - klo: 14.03 »
en vertaisi tuota Losiin, vaan Assoon malliltaan. Assolla idea oli tehdä umpinainen koska halusivat materiaaliksi hiilikuidun jotta kestäisi. sittemmin heiltäkin on tullut aluversio, ehkä se hiilari ei kestä kaikilla umpinaisuudestakaan huolimatta. tätä taustaa vasten mikähän on tuon mallisen alu tornin etu vanhaan verrattuna jossa on selkeästi vähemmän materiaalia (ja vastusta) ? ps. keskusteluforumi tykkää että sitä käytetään ;-)
« Viimeksi muokattu: 24.01.08 - klo: 14.07 kirjoittanut Mika R »