Kirjoittaja Aihe: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.  (Luettu 45891 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kiding

  • Tulokas
    • Profiili
Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
« : 24.04.13 - klo: 10.29 »
and the story goes...

Ostin pojalleni 8-v synttärilahjaksi Kyosho Sand master auton. (pirkanmaalaiselta jälleenmyyjältä)
Autolla ehdittiin ajaa vajaat kaksi kertaa siten, että molemmat kerrat keskeytyivät.
syynä hiekanmuru väärässä paikassa. (ekalla kertaa koteloidussa ratassuojassa rattaiden välissä, toisella moottorin tuuletusrimojen välissä - rimat poikki. Eka ajokerta asvaltilla, toinen urheilukentällä.)

Kyoshon jälleenmyyjä totesi, että saan itse maksaa uuden moottorin, koska tämä ei kuulu takuun piikkiin. (olisin kyllä sitä mieltä, että auton tulisi kestää "hieman" pidempään käytössä)

Olen laittanut tämän kuluttajaasiamiehen valituskaavakkeen @ jälleenmyyjälle.
Katsotaan miten toimivat...

Poissa SchTS

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
« Vastaus #1 : 24.04.13 - klo: 10.34 »
and the story goes...

Ostin pojalleni 8-v synttärilahjaksi Kyosho Sand master auton. (pirkanmaalaiselta jälleenmyyjältä)
Autolla ehdittiin ajaa vajaat kaksi kertaa siten, että molemmat kerrat keskeytyivät.
syynä hiekanmuru väärässä paikassa. (ekalla kertaa koteloidussa ratassuojassa rattaiden välissä, toisella moottorin tuuletusrimojen välissä - rimat poikki. Eka ajokerta asvaltilla, toinen urheilukentällä.)

Kyoshon jälleenmyyjä totesi, että saan itse maksaa uuden moottorin, koska tämä ei kuulu takuun piikkiin. (olisin kyllä sitä mieltä, että auton tulisi kestää "hieman" pidempään käytössä)

Olen laittanut tämän kuluttajaasiamiehen valituskaavakkeen @ jälleenmyyjälle.
Katsotaan miten toimivat...

kyoshon tuotteet on suht ok, mut ne suojat ja muut kusee huolella hiekat ja kivet pääsee aina kohtiin jonne niiden ei pitäisi mennä. hieman ot mut kuitenkin.
| Schumacher | Speed Passion | Futaba | Thunder Power |

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
« Vastaus #2 : 24.04.13 - klo: 10.39 »
Monella on harrastus jäänyt noiden Kyoshon halpis autojen kanssa. Kannattaa suunnata katsetta muihin merkkeihin, jos harrastus oikeasti kiinnostaa.

Tottahan on, että moottori ja vaihteisto menevät rikki kun sinne kiviä menee, joten eiväthän ne takuun piikkiin mene, koska ei tuo valmistusvika ole. Näin ollen, et ole tilanteessa kovin vahvoilla.

Toisaalta jälleenmyyjä voisi tietenkin tulla vastaan tuossa ja antaa esimerkiksi alennusta uusista osista, sekä ohjeistaa mallin toimintaa paremmin.


Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
« Vastaus #3 : 24.04.13 - klo: 10.50 »
Auton nimi on siis Kyosho Sand Master ja se ei kestä hiekalla ajamista...?
Ehkä sen pitäis olla ennemminkin joku Sand Disaster?  :grin:
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Kiding

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
« Vastaus #4 : 24.04.13 - klo: 10.50 »
Lainaus
Tottahan on, että moottori ja vaihteisto menevät rikki kun sinne kiviä menee, joten eiväthän ne takuun piikkiin mene, koska ei tuo valmistusvika ole. Näin ollen, et ole tilanteessa kovin vahvoilla.

Niin, mutta näkisin, että kyseessä on suunnitteluvirhe, jos auto hajoaa tuolla tavalla ja noin nopeasti...

Jälleenmyyjä lupasi uuden moottorin sisäänostohintaan, mutta periaatteesta en maksa siitä senttiäkään.

ps. jos mallin nimi on sand master, on surkuhupaisaa ettei sillä saisi ajaa kuin puhtaalla asvaltilla tms...

edit. ois kai pitäny ostaa se traxxas...

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
« Vastaus #5 : 24.04.13 - klo: 11.57 »
Valmistus- tai suunnitteluvirhe, ihan sama jos tuote ei toimi tarkoitetulla tavalla. Jos auton ei ollutkaan tarkoitus toimia kuin puhdastilassa olisi myyjän pitänyt saattaa ostaja tästä tietoisesi. Vastuu on kuluttajakaupassa jälleenmyyjällä.

Onnea valituksellesi. Parhaassa tapauksessa kauppias ottaa yhteyttä tarjoten ratkaistua ja valituksen peruttamista vastaan. Tosin en tiedä, voiko noita valituksia vetää takaisin :tongue:

Poissa SchTS

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
« Vastaus #6 : 24.04.13 - klo: 12.09 »
Monella on harrastus jäänyt noiden Kyoshon halpis autojen kanssa. Kannattaa suunnata katsetta muihin merkkeihin, jos harrastus oikeasti kiinnostaa.

Tottahan on, että moottori ja vaihteisto menevät rikki kun sinne kiviä menee, joten eiväthän ne takuun piikkiin mene, koska ei tuo valmistusvika ole. Näin ollen, et ole tilanteessa kovin vahvoilla.

Toisaalta jälleenmyyjä voisi tietenkin tulla vastaan tuossa ja antaa esimerkiksi alennusta uusista osista, sekä ohjeistaa mallin toimintaa paremmin.

Eikö kiding voi vedota väärin markkinointiin kun mainostaa 'hiekan masteri' ja se hajoaa hiekassa kuten silkkipaperi?
| Schumacher | Speed Passion | Futaba | Thunder Power |

Poissa Kiding

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
« Vastaus #7 : 24.04.13 - klo: 13.08 »
Lainaus
Eikö kiding voi vedota väärin markkinointiin kun mainostaa 'hiekan masteri' ja se hajoaa hiekassa kuten silkkipaperi?

-no näin minäkin asian ajattelin....

Lainaus
Tosin en tiedä, voiko noita valituksia vetää takaisin

-voi sen, alkuperäinen on vain minulla, kopio myyjällä. Tämä paperi on sitä varten, että myyjälle annetaan mahdollisuus korvata/korjata tuote ilman, että kuluttaja-asiamiestä vielä sotketaan peliin.

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
« Vastaus #8 : 24.04.13 - klo: 13.10 »
Parasta olis kun kauppias purkais kaupan ja palauttais rahat. Sit vois ostaa jonkun tarkoitukseen sopivamman laitteen.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
« Vastaus #9 : 24.04.13 - klo: 13.16 »
Taitaa mennä kuluttajansuojalain mukaan vaihtoehdot tässä järjestyksessä:

1) Vian korjaaminen Myyjän kustannuksella (taitaa olla tässä tapauksessa mahdotonta) tai vaihtaminen uuteen (vastaavan) veloituksetta (sekään ei siis auta).

2) Rahallinen hyvitys viasta (ei liene ostajan kannalta kovin viisas vaihtoehto)

3) kaupan purku ja kauppasumman palauttaminen.

Eli kyllä ainoa vaade mitä tuossa tilanteessa kannattaa vaatia on niimenomaan kaupan purku ja rahojen palauttaminen. Sen jälkeen jos homma vielä innostaa, niin laadukkampaa laitetta kehiin.

Toivottavasti saat asiasi järjestymään. Laitappa tänne viestiä, kun asiat etenee.
Flying Calacucco

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
« Vastaus #10 : 24.04.13 - klo: 13.45 »
Itse reklamoin kyoshon autosta josta puuttui diffinulostulon laakeri (oli alunperin tehtaalla jäänyt laittamatta paikalleen)jonka takia vaihteiston rattaat meni sileeks.vastaus kuului.olet itse korjannut vian joten emme pysty sitä toteamaan niin emme voi korvata.ja auto on yksi eniten myydyimistä malleistamme joissa ei ole vastaavia vikoja ollut.eli yhden rattaan vioittumisen takia ois auto pitäny lähettää ties minne ja kuin kauaksi aikaa?sitä ois 9v kuski varmaan innolla oottanu.tulkitsin kyosholta tulleen vastauksen niin etteivät he tee virheitä turha valittaa.kuluttaja asia mieheen ei yhteyttä tullut otettua koska auton osti huutonetistä.huom autoa ei ollut käytetty ennen minua.aika nihkeetä on tuo kyosho takuutouhu.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
« Vastaus #11 : 24.04.13 - klo: 18.26 »
Jos ostit auton huutonetistä niin saitko alkuperäisen kuitin?

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
« Vastaus #12 : 24.04.13 - klo: 18.28 »
Jos ostit auton huutonetistä niin saitko alkuperäisen kuitin?
ei kuitilla ole merkitystä. Kyllä ilman kuittiakin saa ihan normaalia takuupalvelua.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
« Vastaus #13 : 24.04.13 - klo: 18.56 »
No se nyt on vähän niin ja näin... Pitäähän sulla olla kuitti millä todistat että tuote on ylipäätään ostettu.

Ei se ihan niinkään mene että viet jonkun härvelin kauppaan jossa samaa merkkiä joku edustaa ja vaadit myyjäliikettä vastuuseen esim virhevastuusta, jos ei sulla ole mitään todisteita että tuote on kyseisestä paikasta edes ostettu...

Näissäkin erikoishärveleissä olet aika heikoilla jos menet liikkeeseen ja vaadit jotain takuutoimia ilman mitään ostotositetta...
Se ei monessakaan asiassa riitä että sanot jossain firmassa mihin härvelin toimitat että tää on kuulema ostettu joskus vuos sitten jostain mitä tän myyjäkään ei kuulema muista... Blaa blaa


En nyt väitä että yllämainitussa tapauksessa olis näin mennyt, mutta jos on se alkuperäinen kuitti ja toimittaa tuotteen sinne mistä se on kuitin mukaan ostettu niin on edes jotain millä voi vaatia myyjää vastuuseen.

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
« Vastaus #14 : 24.04.13 - klo: 19.27 »
Jos ostit auton huutonetistä niin saitko alkuperäisen kuitin?

Tapauksesta on nyt 1 1/2 vuotta niin en varma oo oliko kuittia mut se ei ollu tässä se olellinen asia koska kuittia ei multa kyselty.vaan tuumittiin "et meijän puulaaki ei virheitä tee".lähinnä sillä takuu kyselyllä halusin testata juuri tätä käytäntöä miten menettelevät.minulla oli kiutenkin omasta mielestäni hyvät todisteet laakerin puuttumisesta.vaihdelaatikossa oli selvät hankauma jäljet joita ei voi syntyä jos laakeri on paikallaan.mut ei puhettakaan et ois jotain hyvitystä saanu.ees tarran junnun autoon  mut sekin ois maksanu kai.muitten puutteellisten tuotteitten maahantuojat tahtoo asiakkaan tyytyväiseks vaikka väkisin lahjomalla vaan kyosho totee et eimyö voija sinua uskoo kun menit ja korjasit ite.

Lisäystä tuohon myyjäliikkeeseen.minua kyllä siellä palveltiin ihan hyvin.maahantuoja tässä sössi.tai sen edustaja.
« Viimeksi muokattu: 24.04.13 - klo: 19.51 kirjoittanut kyoshodbx »

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
« Vastaus #15 : 24.04.13 - klo: 20.39 »
Näinhän se on. Lain vähimmäisvaatimusten noudattaminen ja asiakastyytyväisyys on kaksi eri asiaa.

RC-vehkeissä myyjän on useimmissa tapauksissa helppo mennä jonkun tekosyyn taakse jos vastuutaan haluaa pakoilla. Vaikehan se usein on todistaa, että vika oli jo uudessa laitteessa. Noh, ihan hyvä että näitäkin tapauksia on, niin erottuu vastuulliset myyjät edukseen.
Flying Calacucco

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
« Vastaus #16 : 24.04.13 - klo: 21.17 »
Miten ihmeessä voidaan olettaa että kun on käyty yksityisten henkilöiden välistä kauppaa vanhoista tuotteista, että vastuu puuttuvasta osasta kuuluu tottakai maahantuojalle???

Esimerkkinä miettikääs omalle kohdalle jos myytte itse jotain ja tuote ei vastaa sitä mitä ostaja on olettanut... Sanotteko ihan suoraan että ota yhteys maahantuojaan???

Vastuu on kylläkin ensisijaisesti sillä myyjällä.

Ja muutenkin... Mistä ihmeestä maahantuoja edelleenkään tietää oletko ajellut autolla sisätiloissa jo monta kertaa, ruuvaillut autoa ja unohtanut laakerin työpöydälle...
Mutta tottakai pitäiskin maahantuojan hoitaa uudet osat ilmasiks vaikka ei ole edes todisteita siitä että olet kyseistä tuotetta laillisesti hankkinut.

Ei merkin edustaja ole vastuussa yksityisten henkilöiden välisestä kaupasta.

Muuten paukahtaa aika nopeesti uusia sinisaloja myymään uusia autosettejä mistä puuttuu millon mitäkin... Esim sähköt kokonaan tai vastaavaa... Ja tottakai vastuu on silloin maahantuojan ja he joutuvat korvaamaan siihen vehkeeseen uudet sähköt... Vaikka ei ole edes kuittia esittää.

Anteeksi, mutta ei se nyt ihan niin mene... Jos ette usko niin ei muuta kuin homma sinne kuluttajasuojaan ja katsomaan mikä on lopputulos.
Itse olen vuosia sitten vastaavanlaisesta asiasta ollut erästä hifi firmaa edustamassa, ja homma oli erittäin selkeä... Koska ei ollut mitään todisteita tuotteen iästä, laillisuudesta tai yhtään mistään muustakaan ja tuote oli ostettu yksityiseltä henkilöltä, eikä se toiminut niin vastuu oli myyneellä henkilöllä.

Siksi kuitti on aina hyvä olla... Voi edes valehdella itse ostaneensa jne, eikä keltälie nettikauppiaalta joka omien sanojensa mukaan ei ole koskaan koskenutkaan tuotteeseen vaikka on omistanut sen vuoden tai ehkä pari... Tai mitälie kun ei tarkemmin muista.

Editoitu pari kirotusvirettä pois.
« Viimeksi muokattu: 24.04.13 - klo: 22.15 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
« Vastaus #17 : 24.04.13 - klo: 21.38 »
Tuo on ihan totta mitä HOKE kirjoitti, mutta jos jäljet johtaa toistamiseen samaan sylttytehtaaseen, on syytä epäillä ko. firman toimintatapoja. Oma kirjoitukseni otti kantaa lähinnä alkuperäiseen postaukseen.
Flying Calacucco

Poissa ylikar-h

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
« Vastaus #18 : 24.04.13 - klo: 23.14 »
Minulla on vain hyviä kokemuksia Kyoshon jälkimarkkinoinnista, kunhan ottaa itse yhteyden suoraan maahantuojan edustajaan..yksittäisen liikkeen myyjä ei ehkä uskalla tehdä takuu päätöksiä, ettei tule pomolta pyyhkeitä....ja kyllähän se niin on, että jos käytetyn laitteen ostaa huutonetistä...ei mikään liike todennäköisesti ota vastuuta laitteesta...

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
« Vastaus #19 : 25.04.13 - klo: 09.35 »
En nyt väitä että yllämainitussa tapauksessa olis näin mennyt, mutta jos on se alkuperäinen kuitti ja toimittaa tuotteen sinne mistä se on kuitin mukaan ostettu niin on edes jotain millä voi vaatia myyjää vastuuseen.
Auttahan se, mutta mikä tahansa joka edes vähän todistaa että auto on tietystä liikkeestä riittää jos siellä on asiakaspalvelu henkisyyttä. Jos ei haluta palvella niin sithän mikään ei auta.

Luottokorttilasku on myös ihan hyvä samoin tiliote jos on tuotteen itse ostanut.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
« Vastaus #20 : 25.04.13 - klo: 10.11 »
Juuri tuo asiakaspalvelu henkisyys puutui vastauksesta jonka sain.sinäänsä on ymmärrettävää et jokaisen itse rassaamia autoja ei ryhdytä korvaamaan.mutta sposti viestissäni selitin laakerin puutteen varsin ymmärrettävästi.minua ei vaan haluttu uskoa.maahan tuojan kanssa ei ollut mitään puhetta onko kuittia tai mistä ja milloin auto on ostettu.se vaan on yleisimpiä malleja joissa ei tuommoisia puutteita ole ollut.

Poissa Kiding

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
« Vastaus #21 : 25.04.13 - klo: 18.53 »
Noniin...

Tänään sain tuon jälkimarkkinointivastaavan yhteystiedot, postiakin jo laitoin.
Nyt odotellaan millä asenteella sieltä tullaan...

Poissa p-man

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
« Vastaus #22 : 25.04.13 - klo: 19.53 »
Itsellä todella hyvät kokemukset Kyoshon takuuista. Yks laturi ja yks akku ollut viallisia ja molemmat meni takuuseen. Hienosti hoitui homma. Kyoshon autoja ollut toistakymmentä ja ei ole kertaakaan tarvinnut takuun puoleen kääntyä.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
« Vastaus #23 : 25.04.13 - klo: 20.52 »
Joo kaikesta purnaamisesta huolimatta olen ostanut kyoshon autoja useita tuon laakeri homman jälkeen.tyytyväinen kai oon.ainoo takuu homma noitten kanssa.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
« Vastaus #24 : 25.04.13 - klo: 21.35 »
En nyt väitä että yllämainitussa tapauksessa olis näin mennyt, mutta jos on se alkuperäinen kuitti ja toimittaa tuotteen sinne mistä se on kuitin mukaan ostettu niin on edes jotain millä voi vaatia myyjää vastuuseen.
Auttahan se, mutta mikä tahansa joka edes vähän todistaa että auto on tietystä liikkeestä riittää jos siellä on asiakaspalvelu henkisyyttä. Jos ei haluta palvella niin sithän mikään ei auta.

Luottokorttilasku on myös ihan hyvä samoin tiliote jos on tuotteen itse ostanut.

Joo... Mutta tuossahan oli kyse yksityisten henkilöiden välisestä kaupasta. Eli ei mitään tositetta mihinkään liikkeeseen.

Poissa Kiding

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
« Vastaus #25 : 02.05.13 - klo: 19.05 »
Lainaus
Noniin...

Tänään sain tuon jälkimarkkinointivastaavan yhteystiedot, postiakin jo laitoin.
Nyt odotellaan millä asenteella sieltä tullaan...

Eli lopputulema: Jälkimarkkinointivastaava ei ottanut minkäännäköistä kantaa tapahtuneeseen, eikä muuttanut kantaansa korvauksista.

Eli jatkossa, jos joku kysyy minkä merkkisen rc-auton hankkisi, päädyn todennäköisesti suosittelemaan ihan mitä tahansa muuta...

Poissa sikki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
« Vastaus #26 : 14.06.13 - klo: 21.44 »
pakko ottaa kantaa.. alkuvuodesta ostin rcjyväskylästä kössin dbx 2.0 ve sähkiksen. ja nyt täs kuukausi sitte rupes nykimään aika pahasti,ku yritti lähteä liikkeelle. noh soitin teemulle ja pyysi testata ensi noparin. kokeilin sen,ku meil on dmt ve-r pirssi emännällä,siinä sama mosa ja nopari. eli mosa lähetettiin jyväskylään ja sieltä maahantuojalle,jossa todettiin et mosas vikaa. joten ilman mitää ongelmia ja kustannuksia uus mosa tuli postis. eli ainaki meillä takuu o pelannu niiku pitääki. :angel:

Poissa usagi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
« Vastaus #27 : 04.07.13 - klo: 19.20 »
ProShopista sain ihan hyvää palvelua kun oli ZX-5:n kanssa ongelmia takuuaikana. Moottori taisi ylikuumenemisen takia hajota kaksi kertaa, meni takuuseen, jälkimmäisellä kerralla sai virimoottorin maksamalla sen vakion ja virikoneen välisen eron. Siinä välissä olin jo keksinyt lääkkeet sekä moottorin kuumememiseen että päärattaan vioittumiseen. Riittävä tuuletus koriin ja sopiva kolo päärataksen kohdalle runkoon niin että mikä tahansa sinne päärattaaseen yrittääkin mennä, lentää samantien pois.. Sen jälkeen olikin niin huoletonta että piti ostaa harjaton moottori ja rikkoa vetoakselit autosta. Kun ne vaihtoi metallisiin on taas ollut kiva pojan ajella kyöstillä :). Kyllä vitutti silloin alkuun kun sai enemmän korjata autoa kun ajaa sillä. Oppirahoja harrastukseen??

Mutta onhan toi huvittavaa jos auton nimi on sand master ja vielä buggy-tyyppinen että se ei kestäisi pihalla/hiekalla/soralla ajoa. Kyllä se myyjän/valmistajan piikkiin menee jos ostettaessa ei ole sanottu missä sillä voi ajaa tai ei voi ajaa.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
« Vastaus #28 : 04.07.13 - klo: 20.07 »
Sand on hienoa hiekkaa.. gravel on soraa.. Hieno hiekka on niinku biitsillä.. menikö se siellä rikki?

RC autot menee enemmin tai myöhemmin rikki soralla.. valitan
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa usagi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
« Vastaus #29 : 04.07.13 - klo: 21.22 »
No joo, mutta huvittavaa tuotesuunnittelua siltä osin että aika moni auto kärsii siitä että kivi/sora menee esim. päärattaaseen. Seurauksena ajon loppuminen ja aika paljon purkamista ja kasaamista sen koomisen hintaisen muovisen rattaan lisäksi. Montaa minuuttia ei mennyt kun muutti rakennetta niin ettei se enää ole ko. operaation jälkeen kymmenien ajokertojen myötä aiheuttanut ongelmaa. Nyt on päässyt tilanteeseen josta zx-5 autossa kuluu lähinnä renkaat ja lexan-kori, vaikka koko auto saakin osumaa ihan kivasti osakseen ajojen aikana.

Myös ohjeistusta voisi kehittää- jossa muistutettaisiin tästä kivi/sora-ongelmasta ja mikä on oikeanlainen ajopaikka tai maasto. Asfaltillakin ajaessa meni kerran uudenkareaa autoa kokeillessa parissa minuutissa pikkukivi huonoon paikkaan yleisesti tunnetuin seurauksin.

Varsinainen vikahan on tuotesuunnittelussa ja myynnissä, sekä käytön opastuksessa. Jälkimarkkinointi voisi hoitaa asiakkaan tyytyväiseksi ja palauttaa asian sitten ketjun alkupäähän korjattavaksi.

Ehdin silloin miettiä auton vaihtoa tuollaiseen koteloidun tyyppiseen malliin, mutta näköjään siinäkin menee päärattaaseen kivi/hiekka ja lisäksi syntyy hankalia moottorin tuuletusongelmia ja taas uusi lisäratas (moottorin tuuletus) joka voi jumiutua. Parempi ratkaisu oli dremelöidä vanhaan autoon pohja sellaiseksi ettei kivet enää aiheuttaneet ongelmia ajoon ja koriin sopivia reikiä mahdollistaen ilman läpikulku.

Voin kyllä kuvitella 8 vuotiaan pettymyksen.. Mutta ei muuta kun auto läjään ja jonnekin paikalliselle radalle ajamaan aloittelijavuoroille :).  Ei olisi kyllä kauhean kalliiksi tullut myyjäliikkeelle pistää takuuseen tuo moottori ja opastaa harrastuksta asiakasta sopivammasta ajoalustasta.. mikä olisi kyllä pitänyt tehdä jo autoa myydessä. Ei ihme että jengi sitten siirtyy nettikauppojen asiakkaiksi. Tyhjän saa pyytämättäkin.