Kirjoittaja Aihe: 1/5 asfaltti renkaat  (Luettu 1665 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa quumies

  • Tulokas
    • Profiili
1/5 asfaltti renkaat
« : 19.05.13 - klo: 15.16 »
Ajelen paikalllisella asfalttikentälä tuollaisella carsonin touringilla. Ajelut ajoittuu niin monenlaisiin keleihin etteei ihan kaikkia rengas kovuuksia viitsisi hamstrata varsinkin kun 5L bensaa kesti kaksi kesää. grp ja pmt renkaita olen kokeilut ja pito on kunhan renkaan lämpötila pysyy oikeana. Ylikuumeneminen saa renkaan nopeasti veltoksi ja keväisin eivät taas tahdo lämmetä suht kylmissä oloissa. Ajopaikkanikin on varmasti kaukana moottoriradan puhtaudesta.
Kertokaa kokemuksianne renkaista parkkis suditteluun. Itse en tarvitse niinkään sitä ultimate pitoa vaan laajaa käyttöläpötilaa ja pidempää kestoikää kuin näissä kisarenkaissa. Lähinnä siis renkaita jotka voi keväällä pultata kiinni ja syksyllä heittää roskiin pidon ollessa suht tasainen. Ja myös slicksi vai kuvioitu.

Poissa pakona

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/5 asfaltti renkaat
« Vastaus #1 : 23.05.13 - klo: 20.27 »
Itse olen aloittanut ajamisen tänä syksynä tuollaisella Fg evolla tosin itse ajan rata olosuhteissa ja siellä käytän C seosta ja sillä saa ajamiseen hyvän pidon kun renkaat lämpiää ja tuo seos ei kuumene niin äkkiä. C seos toimi myös tässä alkukeväästä kohtalaisen hyvin vaikka rata olikin tosi liukas.

Millä seoksella itse ajelet?

Parkkipaikka ylipäätään on aika haastava kun siellä on paljon epäpuhtautta ja nuo autot on enemmän suunniteltu radoille, mutta pitoa kannattaa hakea auton säädöistä, eli nostamalla maavaraa ja vaihtamalla hiemän löysempiä öljyjä iskareihin.

Suosittelen toki suuresti että tulet radoille kokeilemaan sieltä autoon saa ihan uuden ulottuvuuden ja ajaminenkin on mielekkäämpää kun on kanssa ajajia, sekä radalta saat paljon apuja ja oppeja auton säätmiseen.