Kirjoittaja Aihe: Team Associated Rival Monster Truck  (Luettu 66765 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Team Associated Rival Monster Truck
« : 29.05.13 - klo: 15.53 »
Assolta pukkaa uutta sähkömonsteria. Auto näyttää perustuvan MGT:alustaan joka on sähköistetty. Pommin kestävän monsterin sähköversio. Hyvä puoli että paljon valmista optio-osaa saatavana esim RMP:ltä ja Integyltä.
Linkki asson sivulle: http://www.teamassociated.com/cars_and_trucks/Rival_Monster_Truck/RTR/
edit typo
« Viimeksi muokattu: 29.05.13 - klo: 21.00 kirjoittanut horna »
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #1 : 29.05.13 - klo: 18.47 »
Ei varmaan mikään ihan huono laitos mutta liikaa on MT näkyvissä  :smiley: Plus on kovin paljoa muovia eikä 6S mahista laatikosta :sad:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #2 : 29.05.13 - klo: 21.36 »
Minusta näyttäisi että, tuohon saisi helposti 2kpl 3s lipoja kiinni. Voi olla että nuo alkuperäiset kannet ei mahdu päälle, mutta helpommin modifioitaessa kuin tytäryhtiön e-MTA4:sen akkupaikat: http://www.ttamerica.com/cars/6403-f.html
Tuossa e-MTA4:ssa on specsien mukaan on vaihteet, tässä ilmeisesti ei?
Tuo perusrunko autossa on pursotettua alumiiniprofiilia ja kaikki perän rattaat terästä, joten ei nii muovinen kuitenkaan. Tuli juuri ostettua Thundern Tigerin MT4 G3 monsteri ja todella hauska ja luja laite. Rival kiinostaisi myös, mutta ei kai kaikkea voi saada, vai voiko?
Asso/thunder tiger konserni panostaa nyt tosissaan sähkö monsteri osastoon ja laadulla.
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #3 : 29.05.13 - klo: 21.39 »
Tässä vielä linkki tytäryhtiön topikkiin: http://rc10.fi/index.php?topic=62881.0
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #4 : 29.05.13 - klo: 21.43 »
Mutta tossahan mainittiin, että MAX 2 x 7,4V  :shocked:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Chevy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #5 : 02.06.13 - klo: 06.19 »
Itselleni kotiutui tuollainen viime perjantaina (31.5.13), ja nyt on ensimmäiset testit autolle tehty.

Mitä tästä nyt voi kertoa:

- Auto on iso (pit: 595mm ilman mitään keulimisrautoja tms./ lev:454mm AV: 394mm)
- Auto on painava (5990g)
- Vakiosähköt kestää max 2X 2S lipot (tai 2X 8,4v Nimhit)
- Huiput tuollaisilla 2X 2S lipoilla 50km/h (GPS:llä mitattu tasaisella asfaltilla, lipoja lukuunottamatta vakio)
- Hemmetin hauska hyppiä montulla/mitään en saanut ekalla kerralla rikki, vaikka pari kertaa todella pelkäsin rikkovani jotain = Vedin melkoisen kovaa päin kiveä jota en nähnyt + muutama kunnon "kärrynpyörä" pitkin rinnettä alas...

- Moottori tykkäsi hieman ottaa lämpöä (ei ollut IR-lämpömittaria mukana, mutta moottorin kupeessa kärsi pitää sormea ehkä n. 5s ja sen jälkeen teki mieli ottaa se pois.
Lisäksi kokeilin laittaa hieman vettä (=sylkeä) moottorin kylkeen, se ei sihahtanut heti pois, vaan haihtui hiljakseen n. 30s aikana... (Nopari ei lämmennyt juuri lainkaan).

Tosin tuon testin aikana Jyväskylässä oli poikkeuksellisen lämmintä = n. 28C + tuollainen suht hienoa hiekkaa sisältävä hiekkamonttu ei ole alustaltaan niitä helpoimpia...

- Vakio jousi/iskari systeemi aivan liian löysä = jarrutin kunnolla asfaltilla niin etupään "pohjapanssari" raapi maata. = vaatii jäykemmät jouset + iskari silikonit

- Keskidiffi vaatii jämäkämpää tavaraa sisällensä = vakiona eturenkaat ovat kiihdytettäessä melkoiset "pallot" ja piirtävät mustaa rantua asfalttiin nätisti helpostikin yli 10m matkalle...

- Jämäkän oloinen rakenne, ja jos internetin ihmeelliseen maailmaan on uskominen, niin ensimmäisenä korkkaavat nuo vakiona muoviset iskareitten yläpäät.

- Vakio servo on mitä on... kääntyy kyllä, mutta tehokkaampi/nopeampikin ei olisi pahitteeksi...

Mutta kaikenkaikkiaan, toistaiseksi olen erittäin tyytyväinen ko. autoon!

Tällä hetkellä en ymmärrä sitä että miksi porukka kritisoi sitä että vakio sähköt eivät kestä 6S lipoja, mielestäni tuo vakio tekniikka on ko. kärryyn täysin riittävä...

Toisaalta sanoin samaa myöskin tuo 1:1 autoni kohdalla = vakio 5L/150hp on täysin riittävä ja tähän autoon ei tarvitse tehdä mitää muutoksia...

Tuon sanomani jälkeen autossa on nykyään menossa jo 3. moottori, ja tehot ovat vähintäänkin tuplaantuneet, mutta toisaalta niin ovat myöskin ongelmat... = moottorin virittäminen tekee autostasi taloudellisemman = virityksen jälkeen voit ajaa sillä ehkä puolet vakioon verrattuna, lopun ajasta auto seisoo parkkipaikalla odottaen korjausta kun joku osa vain antoi periksi...  :wink:

Mutta jos joku on vakavissaan tuollaista Rivalia ostamassa JKL:n alueella, ja haluaa testata ko. kärryä ennen ostopäätöstä, niin laita YV:tä.


« Viimeksi muokattu: 02.06.13 - klo: 07.30 kirjoittanut Chevy »

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #6 : 03.06.13 - klo: 21.16 »
Hienoa että joku on jo auton hommannut. Joo en tiedä onko nuo iskarit niin huonoja, itse en ole nitroversioissa saanut yhtään rikki. Onneksi niitä iskareita saa maailmalta kohtuu hintaan, saattaa löytyä vielä sabestakin. MTA4:sen osat olivat sabessa poistossa itse ostin sieltä vara-osa pakin turvoksiin. Alumiinistä kuulalaakeroitua ohjauksen optio settiä voin suositella. Ohjaus tulee huomattavasti herkemmäksi. Ja lukitetta suosittelen vetoakseleiden lukkoruuveihin ettei osat häviä ja ajot loppuu... Suosittelen hommaamaan nivelien korjaussarjoja, ei maksa paljon. Noitakin saattaa löytyä Sabesta. Onnea uuden auton johdosta.
« Viimeksi muokattu: 11.03.14 - klo: 11.38 kirjoittanut horna »
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #7 : 04.06.13 - klo: 08.07 »
Itselleni kotiutui tuollainen viime perjantaina (31.5.13), ja nyt on ensimmäiset testit autolle tehty.

Mitä tästä nyt voi kertoa:

- Auto on iso (pit: 595mm ilman mitään keulimisrautoja tms./ lev:454mm AV: 394mm)
- Auto on painava (5990g)
- Vakiosähköt kestää max 2X 2S lipot (tai 2X 8,4v Nimhit)
- Huiput tuollaisilla 2X 2S lipoilla 50km/h (GPS:llä mitattu tasaisella asfaltilla, lipoja lukuunottamatta vakio)
- Hemmetin hauska hyppiä montulla/mitään en saanut ekalla kerralla rikki, vaikka pari kertaa todella pelkäsin rikkovani jotain = Vedin melkoisen kovaa päin kiveä jota en nähnyt + muutama kunnon "kärrynpyörä" pitkin rinnettä alas...

- Moottori tykkäsi hieman ottaa lämpöä (ei ollut IR-lämpömittaria mukana, mutta moottorin kupeessa kärsi pitää sormea ehkä n. 5s ja sen jälkeen teki mieli ottaa se pois.
Lisäksi kokeilin laittaa hieman vettä (=sylkeä) moottorin kylkeen, se ei sihahtanut heti pois, vaan haihtui hiljakseen n. 30s aikana... (Nopari ei lämmennyt juuri lainkaan).

Tosin tuon testin aikana Jyväskylässä oli poikkeuksellisen lämmintä = n. 28C + tuollainen suht hienoa hiekkaa sisältävä hiekkamonttu ei ole alustaltaan niitä helpoimpia...

- Vakio jousi/iskari systeemi aivan liian löysä = jarrutin kunnolla asfaltilla niin etupään "pohjapanssari" raapi maata. = vaatii jäykemmät jouset + iskari silikonit

- Keskidiffi vaatii jämäkämpää tavaraa sisällensä = vakiona eturenkaat ovat kiihdytettäessä melkoiset "pallot" ja piirtävät mustaa rantua asfalttiin nätisti helpostikin yli 10m matkalle...

- Jämäkän oloinen rakenne, ja jos internetin ihmeelliseen maailmaan on uskominen, niin ensimmäisenä korkkaavat nuo vakiona muoviset iskareitten yläpäät.

- Vakio servo on mitä on... kääntyy kyllä, mutta tehokkaampi/nopeampikin ei olisi pahitteeksi...

Mutta kaikenkaikkiaan, toistaiseksi olen erittäin tyytyväinen ko. autoon!

Tällä hetkellä en ymmärrä sitä että miksi porukka kritisoi sitä että vakio sähköt eivät kestä 6S lipoja, mielestäni tuo vakio tekniikka on ko. kärryyn täysin riittävä...

Toisaalta sanoin samaa myöskin tuo 1:1 autoni kohdalla = vakio 5L/150hp on täysin riittävä ja tähän autoon ei tarvitse tehdä mitää muutoksia...

Tuon sanomani jälkeen autossa on nykyään menossa jo 3. moottori, ja tehot ovat vähintäänkin tuplaantuneet, mutta toisaalta niin ovat myöskin ongelmat... = moottorin virittäminen tekee autostasi taloudellisemman = virityksen jälkeen voit ajaa sillä ehkä puolet vakioon verrattuna, lopun ajasta auto seisoo parkkipaikalla odottaen korjausta kun joku osa vain antoi periksi...  :wink:

Mutta jos joku on vakavissaan tuollaista Rivalia ostamassa JKL:n alueella, ja haluaa testata ko. kärryä ennen ostopäätöstä, niin laita YV:tä.
Oli vaan lähinnä huomautus kun tuntuu, että kaikkiin monsuihin nykypäivänä saa iskettyä 6S lipot kättelyssä ja tässä se ei ollut mahdollista mutta varmasti muuten hyvä auto. Ja jos kestää niin mikäs siinä..

Ja mitä sä siellä kritisoit meitä kun itekin menit heti virittää perskules  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Chevy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #8 : 16.06.13 - klo: 04.04 »
Jees...

Nyt on tullut tuolla Rivalilla leikittyä 6X täydet akut tyhjäksi, ja ainakin toistaiseksi mitään ei ole hajonnut,
jopa korikin on pysynyt vielä toistaiseksi hyvänä vaikka autoa on keretty kaatamaan muutamaan otteeseen  asfaltillakin.

Ja mitä tuohon virittelyyn tulee, niin pitihän sitä nyt jotain tehdä...  :wink:

Eli rakentelin tuolle moottorille kunnollisen jäähdytyksen joka koostuu kahdesta 60X60X15mm tuulettimesta, tämä saattoi olla ehkä hieman liiottelua, mutta kun noissa Crawlereissa on tottunut siihen että moottori ei lämpene juuri laisinkaan.

Lisäksi vaihdoin vakio 15T pinionin tilalle 18T pinionin tavoitteena saavuttaa vähintään 60km/h huiput.
No GPS:llä testattuna kärry kulki 59,8 = pirun lähellä mutta alkaa silti vielä "vitosella"....  :angry:

Tosin tämän testin aikana lämmöt pysyivät kokoajan alle 50c, joten ehkäpä seuraavana kokeilen 20T pinionia...

Lisäksi vaihdoin tuonne keskidiffiin 50000 cst jäykkyyden omaavat silikonit, ja tämän jälkeen tuon auton sai jo keulimaankin.

Eli virittelyn osalta "moposta" on jo rengas jo hieman ilmassa, eli suuntana on se että jossain vaiheessa se karkaa taas kerran käsistä... Mutta toisaalta, olisihan se jo pitänyt arvata...  :grin:

Poissa Chevy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #9 : 07.07.13 - klo: 05.51 »
Rival edelleenkin hengissä, mutta virittely/ajelu on työkiireiden takia ollut hieman jäissä...

Sen verran edelliseen on tullut parannusta, että alkuperäiset iskarisilikonit vaihtuivat 50w litkuihin, ja tämän seurauksena etupää ei raahaa maata ihan jokaisessa jarrutuksessa, mutta jäykemmille jousille olisi edelleekin tilausta.

Lisäksi eilen (6.7) tuli käytyä leikkimässä montulla, ja todistettua, että Rivall kiipeää rinteen päälle nopeammin kuin paikallisten teinien mopot...  :grin:

Olin siis kikkailemassa montulla kun nämä "prätkähiiret" ilmestyivät paikalle, ja alkoivat ajelemaan tuota rinnettä ylös alas...

Katselin hetken aikaa tuota toimintaa, ja kun seuraava "lähtö" koitti lähdin hieman sivummasta kiihdyttämään samaan suuntaan tuolla Rivalilla, ja voitto oli muuten melko selvä...  :evil:

Poissa Chevy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #10 : 21.07.13 - klo: 02.47 »
Tuli sitten hommattua Rivaliin uudet gummit = nyt alla pyörii Proline Masherit 3.8" vanteilla.

Tässä pari kuvaa tämän päivän ajelusta:

Rival Mashereilla: http://aijaa.com/xB4Oef
Rival Mashereilla 2: http://aijaa.com/uJ1LHl
Rival Mashereilla 3: http://aijaa.com/ZnNoJV
Kylä lähtee! http://aijaa.com/KHQURG
Kylä lähtee!2: http://aijaa.com/Dok7ZQ
Sutii: http://aijaa.com/rukq5B
Sirkkelinterä: http://aijaa.com/LuRdU2
Sirkkelinterä2: http://aijaa.com/8OnKZR
Omatekoinen moottorin jäähdytys: http://aijaa.com/TYgNv8

Kuten kuvistakin näkee, niin jäykemmälle keskidiffille olisi selkeästi tilausta (nyt sisällä 50000cst silikonit), joten taidan seuraavana kokeilla laittaa hieman muovailuvahaa tuonne keskidiffin sisälle.
« Viimeksi muokattu: 21.07.13 - klo: 02.53 kirjoittanut Chevy »

Poissa Chevy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #11 : 28.07.13 - klo: 01.13 »
Tarttui sitten tuolla paikallisesta RC-kaupasta matkaan tuollainen EZrunin XERUN 150A-SD nopari.

Tuon ansiosta auto lähtee paikoiltaan huomattavasti ripeämmin (kiitos ohjelmoitavuuden), sekä lisäksi tuossa noparissa pakittaminen ei vaadi enään samanlaisia "kevätjuhlaliikkeitä" kuin tuossa vakiosäätimessä.

Niin ja tuossa noparissa on nyt sitten mahdollista käyttää noita 6S lipoja...

Ja koska tuo vastarin koppa piti ottaa auki, niin tuli sitten samalla lisättyä tuohon autoon etuvalot:

Valot: http://aijaa.com/cwxUeP
Valot päällä: http://aijaa.com/KHUSy1
« Viimeksi muokattu: 28.07.13 - klo: 04.06 kirjoittanut Chevy »

Poissa Chevy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #12 : 09.11.13 - klo: 22.10 »
Eli nyt sitten sain ensimmäiset osat rikki tuosta Rivalista:

http://aijaa.com/dkMFjM

Hypyn jälkeen pienen ajovirheen seurauksena auto osui aidan teräksiseen tolppaan kohtuullisella nopeudella....

Tässä hieman tarkempaa kuvaa vaurioista:

Vauriot: http://aijaa.com/kRRFSW
Lähikuva: http://aijaa.com/Om140q
Lähikuva2: http://aijaa.com/lIiEW4
Lähikuva3: http://aijaa.com/WTMEX1

Eli ainakin ylä/alatukivarret sekä iskarin yläpää menevät uusiksi, mutta esim vetari ja tuo linkkitanko vaikuttivat suorilta.

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #13 : 17.11.13 - klo: 18.25 »
Aakelta Power racingiltä löytyisi iskari, eikä pahan hintainen:
http://www.power-racing.net/catalog/product_info.php?cPath=30_141&products_id=5093
Nuo tukivarret näyttää myös olevan samat kuin MTA4:ssa. Kysäseppäs Sabelta onko heillä vielä vanhaa varastoa. Tuohon käy luultavasti RMP:n tukivarret, jotka ovat hiukan järeemmät. Noissa RMP:n tukivarsissa on sellainen ongelma että niillä ei saa niin suurta maavaraa kuin originaaleilla ilman iskaritornin modifikaatiota.
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa Chevy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #14 : 24.11.13 - klo: 05.55 »
Itse tilasin jo ennen tuota kolaria itselleni GPM:n valmistamat alumiiniset ylä/alatukivarret + nuo "knuckle armsit".

Tiedän että nuo alumiiniset tukivarret yms. herättää varmastikin keskustelua sekä puoleen että vastaan, mutta itse ajattelin kokeilla noita koska ulkomailta tuo setin sai suhteellisen halvalla.

Ja tuon kolarin jälkeen tilasin nuo alumiiniset ylä/alapäät noihin iskareihin, mutta jostain syystä en ole saanut tuolta LiquidRC:ltä vielä mitään muuta kuin vasta tilausvahvistuksen....

= tilauksesta on jo hieman vajaat 2 viikkoa, ja imeisestikään noita ei ole vielä edes lähetetty.

Ja kiitos vinkistä noiden iskarien suhteen...

Tilaukseen lähti heti 2 paria. (kestää rikkoa muutaman kerran lisää  :wink: )
« Viimeksi muokattu: 24.11.13 - klo: 06.32 kirjoittanut Chevy »

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #15 : 24.11.13 - klo: 15.44 »
Jäikö iskarin akseli suoraksi? Se hyvä puoli näissä asso/TT:n autoissa että tuo iskarin korjaussetti ei ihmeitä maksa, tuohonkin LiquidRC:ssä 6.99 taalaa. Kössöllä saat tilata iskari parin mikä maksaa 60€  :wink:
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa Chevy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #16 : 07.12.13 - klo: 07.09 »
Juu itse iskari jäi tuota yläpäätä lukuunottamatta ehjäksi, mutta laitoin nuo uudet iskarit tilaukseen, koska epäilin että nuo meikäläisen kolaroinnit jäävät tuskin tuohon yhteen kertaan...

Ja mitä noihin Kyöstin osiin tulee, niin itse olen aina ihmetellyt että tehdäänkö ne kullasta, vai mikä ihme niisä maksaa...

Itse olen naureskellu ehkä eniten tälle: http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=3611

Lexan kori 109,95e...  :laugh: ei kait kukaan vain tunnusta ostaneensa tuollaista...

Tosin rahaahan se vain on, ja köyhäähän se vain v*tuttaa, mutta siltikin...

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #17 : 08.12.13 - klo: 10.26 »
"Itse olen naureskellu ehkä eniten tälle: http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=3611

Lexan kori 109,95e...  :laugh: ei kait kukaan vain tunnusta ostaneensa tuollaista..."
Kyllä on kilohinta kohdallaan!!!
Tosiia näihin Asson MGT ja Thuder Tiger MTA4 alustalle saa maailmalta hoo up osaa aika hyvin. Joku ulkomaan foorumilla ei kehunut integyn alu iskareita, mutta oli jokin toinenkin valmistaja jolla oli alu versiot. Itselläkin tuli auton mukana Integyn koma alu puskuri, mutta totesin tuon alkuperäisen kestävämmäksi. Alu puskuri oli aina solmussa ja piti oikoa.
Joko on lumi testit ajettu? Onko sähköt riittävän hyvin suojassa vai oletteko tehneet jotain lisä suojauksia?
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa Chevy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #18 : 22.12.13 - klo: 23.02 »
Lumitestejä en ole vielä sattuneista syistä kerinnyt tekemään = kolaroin auton juuri sopivasti ennen lumentuloa, ja nyt kun työkiireiltäni kerkesin sen kunnostamaan niin Jyväskylässä sataa vettä taivaan täydeltä eikä lumesta ole tietoakaan.

Mitä tuohon lumelta suojaamiseen tulee, niin sen osalta en ole vielä oikeastaan tehnyt yhtään mitään, mutta olen kyllä katsellut esim. noita Biltemassa myytäviä kytkentärasioita. = tämä puoli vaati vielä hieman tekemistä.

Mitä tuohon auton päivittämiseen vielä tulee, niin tuon kolarikorjauksen yhteydessä heitin tuon alkuperäisen muovisen ohjauksen hemmettiin, ja laitoin tilalle tuon alumiinisen Factory Team Steering kitin.

Lisäksi noiden iskarien suhteen kävi niin, että Liquidilla ei ollutkaan noita alumiinisia ylä/alapäitä hyllyssä kuin yksi pari molempia, joten tilasin tuon puuttuvan parin Amainhobbiesilta, joten noita odotellessa....




Poissa Chevy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #19 : 12.01.14 - klo: 04.58 »
Rivalia päivitetty taasen sen verran, että nuo iskareitten ylä/alapäät ovat nykyään mallia "Factory Team" = Alumiiniset ylä/alaosat. (nuo alaosat olivat varmastikin käytön kannalta melko turhat hankinnat, mutta kun sai "halavalla", niin olihan ne pakko ottaa, + näyttäähän tuo kärry taasen astetta enemmän "pro" autolta  :grin:
(Factory Team = pakko olla hyvät...  :wink:  )

Ja "talvitestejä" tehty, ja todettu että Jyväskylässä ei ole vielä tarpeeksi lunta todellisia talvitestejä varten.

Mutta samalla havaittu, että jos tuollaisella kevyesti lumella olevalla nurmikolla käy hieman tuolla Rivalilla sudittelemassa, niin nuo jäljet ovat näemmä tuossa nurmikossa näkyvillä myöskin noiden lumien sulettua...

Tosin ihmettelinkin kyllä tuota Rivalia putsatessa, että kuinka tuolla voi olla noin paljon "heinää"  talviajelun jäljiltä...


Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #20 : 12.01.14 - klo: 11.31 »
Hienoa että olet saanut auton nippuun, oletko jo kokeillut 6s lipoja? Tuolla aiemmin kirjoitin:"Alumiinistä kuulalaakeroitua optio settiä voin suositella." Piti kirjoittaa: ojhauksen optio settiä. Kuten varmaan huomasit herkistyi ohjaus huomattavasti. Sille servosaverille vain silloin tällöin esim WD40 niin suojaa servoa tehokkaasti.
Itse hommasin 6s akun MT4:sta varten , mutta en ole kerennyt kokeilemaan, kun pitäisi kehittää joku väliaikainen suojakansi, kun ei se mahdu originaalin alle.
Mietin jo tuossa, että jos alkaisi muuttamaan MGT:tä Rivaliksi, mutta pohja levy onkin erilainen. Noissa on kuitenkin muutoin niin paljon samaa osaa...
Niin tosiaan yhden iskari tornin olen tuosta nitro versiosta saanut rikki, kun se tuli tonttiin katolleen. Löysin silloin osan vielä RC-Pisteestä.  En nyt muista, mutta joku teki alumiinisia iskaritorneja joissa oli vielä enempi säätömahdollisuuksia kuin alkuperäisissä. Eli jos haluaa käyttää RPM:n järeitä tukivarsia olisi nuo paremmat koska saa säädettyä  korkeuden paremmin kuin alkuperäisissä.
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa Chevy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #21 : 17.01.14 - klo: 23.27 »
6S lipoja en ole vielä testannut, mutta ehkäpä kunhan kesä taasen koittaa, niin pitää kaiketi noitakin testata, sillä youtube videoiden perusteella näyttää ihan hauskalta laitteelta noilla akuilla, mutta näin talvella tuntuu jo noissa 4S akuissakin olevan turhan paljon potkua.

Tosin jos inspiraatio iskee, niin saatan rakennella tuohon jonkinlaiset piikkirenkaat, mutta toisaalta hauskaahan noilla nykyisillä Mashereillakin on sladitella.

Ja eipä taida tuo Rival tuosta MGT:stä erota teknisesti juurikaan muuten kuin hieman tuon rungon osalta, ja luonnollisestikin moottorin suhteen.

 Muutenhan nuo autot taitavat syödä täysin identtisiä osia = tähän mennessä kaikki tuohon Rivaliin asentamani osat ovat "virallisest"i olleet noita MGT:n osia.

Mutta jos ihan tosissasi olet tuota muunnosta suunnittelemassa, niin esim. Amazonilla näkyy olevan tuota rivalin runkoa muoveineen hintaan 42,59$ http://tinyurl.com/q9k4h6q

Tähän mennessä jos tuota kolaria ei oteta huomioon, niin ainoat osat mitkä alkavat olla vaihdon tarpeessa ovat nuo alkuperäiset Hexit = ovat käyneet väljiksi tuon keskustan osalta ja tämä aiheuttaa pyörien lonksumista, mutta pistin jo uudet tilaukseen paikallisen RC-liikkeen kautta.

Ja mitä olen katsellut, niin ainakin GPM racing tekee noita alumiisia iskaritornena yms. viriosia tuohon Rivaliin/MGT:hen, ja mikä hauskinta lupaavat noihin (ainakin Asiateesin kautta tilatessa) elinikäisen takuun = jos osa rikkoutuu, niin postita osa heille ja saat uuden osan veloituksetta tilalle.



Poissa Chevy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #22 : 27.01.14 - klo: 05.34 »
Tänään tuli sitten leikittyä hieman enemmän tuolla Rivalilla lumella = Työpäivän jälkeen ajelin akut tyhjäksi tuossa  työpaikan "rekkapihalla", jossa oli juuri sopivasti muutama sentti suht tuoretta pakkaslunta, ja muutama lumipenkka josta pystyi hieman hyppimäänkin.

Ja mitä tuosta voi sanoa... Pirun hauskaahan tuo oli muuten, paitsi että tuo auto on alkanut "kyykkäämään" aina välillä = täydellä kaasulla ei anna kuin ehkä max. puolet tehoista, ja välillä hyytyy hetkeksi paikoilleen kokonaan. (on siis tehnyt tätä kesälläkin). Ja tämä vaiva esiintyy nimenomaan sellaisissa tilanteissa kun autoa revitetään oikein kunnolla.

Itse veikkaan että vika on noissa Turnigyn lipoissa = potku loppuu kesken.

Perustelut:

- Tämä ongelma on esiintynyt kahdella eri noparilla ja kahdella eri lähetin/vastari yhdistelmällä, joten ainoat vaihtoehdot ovat joko moottori tai sitten akut...

- Moottori/nopari eivät lämpene juuri lainkaan (motti kesälläkin + - 50c ja noparikin suunnilleen noissa)

- Eräs Drifterini tuollaisilla kiinan lipoilla teki aivan samaa, ja vika loppui kun akun vaihtoi toiseksi.

Mutta lukuunottamatta tuota ongelmaa, niin kuten sanottu hauskaahan tuo oli, kärry menee todella nätisti piiiitkässä sladissa, ja sitä on todella helppo viedä pelkällä kaasulla, ja positiivisena yllätyksenä huomasin, että tuo kärry kerää huomattavasti vähemmän lunta sisällensä kuin olin pelännyt, mutta jostain syystä tuolla on erittäin paha tapa noukkia kaikki mahdolliset hiekoitussepeli yms muut pikkukivet mukaansa (ja näitä myöskin sitten löytyy ihan huolella)....

Eli mitä seuraavaksi?

- Rakennella kuitenkin jonkinlainen lumi/hiekka suojaus.
- Yrittää todistaa että tuo kyykkääminen johtuu akuista. (ja jos näin, hommata uudet akut)
- Asentaa paikoilleen alumiiniset etu/taka diffien kuoret, ja samalla laittaa hieman jäykemmät silikonit noihin diffeihin.



Poissa Chevy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #23 : 02.02.14 - klo: 07.12 »
Eli tarkoituksena OLI tänään tarkoituksena vaihtaa tuohon kärryyn nuo alumiiniset etu/taka diffien kotelot.

MUTTA Kiitos tuon ruuvilukitteen + noiden HELEVETIN KUUSIOKOLORUUVIEN takia tuo homma jäi tekemättä...

Eli pari kysymystä:

- Miksi HELEVETIN TAKIA NOIHIN VEHKEISIIN LAITETAAN NOITA V*TUN KUUSIOKOLORUUVEJA?
- Ja jos näitä kuitenkin pitää noihin jostain syystä laittaa,NIIN MIKSI TEHDÄ NÄMÄ NIIN PEHMEÄSTÄ MATERIAALISTA?

Eli käännät yhtään lujempaa, niin johan on kanta p*skana...

Ja mitä helevettiä nämä suunnittelijat ovat ajatelleet kun eräs osa on kiinnitetty 4 kpl RISTIPÄÄRUUVEJA JA 8 KPL KUUSIOKOLORUUVEJA???

UGH... Olen avautunut...

Seuraavana puhuu Dremel, ja katsotaan sitten kuka avautuu tuon jälkeen....
« Viimeksi muokattu: 02.02.14 - klo: 07.16 kirjoittanut Chevy »

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #24 : 02.02.14 - klo: 07.49 »
Kandee tosiaan dremelillä tehdä pieni viilto tuohon kantaan ja kääntää talttapäällä auki ellei kikka ole jo tiedossa  :smiley: Ehkä noi kandee vaihtaa hieman parempiin 6 koloihin tai sitten sellaisiin mistä itse tykkää ennen kuin olet samassa tilanteessa taas seuraavalla kerralla  :wink:

Oliko ihan tehtaan ruuvilukitetta vai oletko itse laittanut tuon kiinni ?

Toivottavasti irtoaa ilman lisä damagea  :undecided:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #25 : 02.02.14 - klo: 08.19 »
Hei ennen kuin tilaat uudet akut, vaihda liittimet. Mulla teki noin ja liittimet oli löystyneet.
EXC125

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #26 : 04.02.14 - klo: 19.29 »
Eli tarkoituksena OLI tänään tarkoituksena vaihtaa tuohon kärryyn nuo alumiiniset etu/taka diffien kotelot.

MUTTA Kiitos tuon ruuvilukitteen + noiden HELEVETIN KUUSIOKOLORUUVIEN takia tuo homma jäi tekemättä...

Eli pari kysymystä:

- Miksi HELEVETIN TAKIA NOIHIN VEHKEISIIN LAITETAAN NOITA V*TUN KUUSIOKOLORUUVEJA?
- Ja jos näitä kuitenkin pitää noihin jostain syystä laittaa,NIIN MIKSI TEHDÄ NÄMÄ NIIN PEHMEÄSTÄ MATERIAALISTA?

Eli käännät yhtään lujempaa, niin johan on kanta p*skana...

Ja mitä helevettiä nämä suunnittelijat ovat ajatelleet kun eräs osa on kiinnitetty 4 kpl RISTIPÄÄRUUVEJA JA 8 KPL KUUSIOKOLORUUVEJA???

UGH... Olen avautunut...

Seuraavana puhuu Dremel, ja katsotaan sitten kuka avautuu tuon jälkeen....

made in china by chinese ;)
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #27 : 04.02.14 - klo: 21.28 »
Jos ruuvit tuntuvat yhtään väljiltä avaimiin, niin onko avaimessa kenties kulmat pyöristyneet? Tällaisissa tapauksissa kannattaa lämmittää ruuvia, jolloin se lähtee helposti avaimella pois. Ja jos se on jo nylppääntynyt, niin silloin dremelillä kantaan lovi ja ruuvi irti.

Ja Warriorille; olethan tarkastanut tietolähteesi? =)

http://en.wikipedia.org/wiki/Associated_Electrics

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #28 : 05.02.14 - klo: 01.17 »
Taiwan not china :D
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #29 : 05.02.14 - klo: 04.09 »
Mika/GT Warior: Oho, alkaako Associated/Thunder tigerin monterit uhkaamaan liikaa Kyoshon Mad Forcea kun pitää alkaa tollasta off topicia alkaa suoltaa? Tämä lienee todiste siitä. By the way, siinä Kyoshon monterin paketissa luki: made in china onka erehdyn joskus ostamaan. Onneksi sitten löysin kunnon RC autot eli Associatedin ja Thundertigerin.
Mutta asiaan: olen todennut että näissä kuusiokoloavaimissa on isoja eroja laadussa. Joku IHK:n kuusiokolo sarja oli ihan kuraa vaikka rautakaupassa myyjä sanoi sen olevan "yhtä hyvä" kuin Bahcon. Varsinkin kuin käytetään sitä pallopäätä halvat avaimet pyöristyvät helposti, kun valmistus tarkkuus ei näissä pienissä avaimissa ihan riitä. Suosittelen esim Stahlwille, Bacho tai Bondhus, Wera lienee kans ihan tasokas. Tietysti on myös RC-liikeiden myymiä merkkejä, mutta niistä ei itsellä ole kokemusta. Näihin kuusiokoloavaimiin kannattaa oikeasti panostaa se muutama kymppi, helpottaa elämää näiden autojen kanssa. Unohtakaa ne IKH:t Iron Sudet ja muut halvat kurat. Itsellä jokapäiväisessä käytössä tuumaiset ja milliset Bondhusit ja ovat kestäneet useamman vuoden kovaa käyttöä. Nyt alkaa muutamat eniten käytetyt pallopäät väljistyä, mutta ne saa ostettua vaikka erikseen, jos ei koko sarjaa ole varaa vaihtaa. Sorry ot.
Toivottavasti tulee ko topiikiin liittyvääkin tekstiä välillä;-)
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.