Kirjoittaja Aihe: Team Associated Rival Monster Truck  (Luettu 66657 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Chevy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #30 : 05.02.14 - klo: 08.15 »
Jees...

Elikkäs tuo täällä ehdotettu Dremelillä lovi ruuvinpäähän on itsellenikin tuttu kikka, ja juuri sitä olin ajatellutkin käyttää jos mikään muu ei auta. Tämä kikka ku on testattu ja hyväksi havaittu.

Ja noissa osissa oli kyllä tuota ruuvilukitetta tehtaankin jäljiltä, mutta nuo nykyiset lukitteet ova ihan itse laitetut, ja vaikka yritinkin laittaa tuota lukitetta mahd. kitsaasti, niin siltikin tuntuu purevan turhan tiukasti... (lukite on bilteman sinistä lukitetta).

Tuo mitä horna kirjoitti noista kuusiokoloavaimista on ihan totta, ja itsenikin todella pitäisi hankkia tuollaiset kunnon avain sarjat, niin milliset kuin tuumaisetki, tähän asti kun on menty noilla Bilteman yms. puljujen avaimilla, ja tässä Asson tapauksessa auton itsensä mukana tulleilla avaimilla. ( Olen huomannut tämän työkalujen laatuerot myöskin tuota 1:1 autoa pajoittaessa, ja tuohon hommaan löytyy ihan OK vehkeet).

Mutta eiköhän tu tuosta ala avautumaan kun kokeilee asiaa uudestaan tuossa kun tässä taas joku päivä kerkeää hieman rassaamaan, mutta itse olen huomannut, että kun alkaa tuntua siltä että nyt tästä hommasta ei tule mitään, niin silloin on parempi näissä projekteissa lopettaa suosiolla kuin jatkaa väkisin hampaat irvessä. (Ja useasti särkeä jotain.)

Ja emppu99 vielä kiitos tuosta vinkistä noiden liittimien suhteen, pitää tarkastaa asia.




Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #31 : 05.02.14 - klo: 16.43 »
Noista akuista vielä että kyllä lipo-akut  menettävät virranantokykyä huomattavasti jo nolla keleillä. Itse olen säästänyt muutaman kuplamuovipussin mitä tulee yleensä akun mukana, ja käyttänyt niitä suojana talvella. Jotkut käyttävät sukkaa jne. Tuolla "vinkkejä talvi ajoon" osiossa on asiaa tuosta lipon kyykkäämisestä. Ni-hm akut melkein parempia antamaan virtaa pakkasilla, toki nekin notkahtaa, mutta ei niin paljon. TT MT4:ssa on onneksi hyvä suoja akun ja elektroniikan päällä, sen kun vetää vielä ilmastointiteipikkä yli niin muuta suojausta ei sitten tarvitsekaan. Onko muuten akkutilan pohja alu runkoa vasten, siis onko akut suoraan alumiinia vasten? Alumiinihan johtaa tehokkaasti lämpöä ja sopivasti sulanutta lunta välissä, niin akku kyllä jäähtyy nopeasti. TT Mt4:ssa runko/akkukotelo on onneksi/valitettavasti muovia eikä se jouhda lämpöä akuista pois...
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa Chevy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #32 : 06.02.14 - klo: 07.03 »
Tuossa Rivalissa nuo akut tulevat kanssa tuon alumiinisen rungon päällä olevaan muoviseen akkukoteloon.

Tuota kyykkäilemistä alkoi ensimmäisen kerran esiintymään vielä ihan lämpimienkin kelien aikaan, joten pelkkä pakkanen ei tuohon ole syyllinen.

Ja itseasiassa kokeilin tuota autoa noilla auton mukana tulleilla Ni-mh akuilla, ja niillä ei kärsinyt paikoiltaan lyödä kaasua pohjaan, tai auto puutui välittömästi.

Lipo cut-off oli tuolloin pois päältä niinkuin pitääkin, mutta tuo noparista säädetty "Start punch" oli tuolloin vedetty vähän liian korkealle.

Mitenkäs muuten tuo säädettävä "ajoitus" = Timing vaikuttaa asiaan/vaikuttaako millään tavalla, itse olen pitänyt sitä tuossa 0° .Vaihtoehtoina tuon lisäksi olisivat: 3,75° , 7,5° , 11,25°, 15°, 18,75° , 22,50° ja 26,25°.



Poissa Miksu L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #33 : 06.02.14 - klo: 07.47 »
Mitenkäs muuten tuo säädettävä "ajoitus" = Timing vaikuttaa asiaan/vaikuttaako millään tavalla, itse olen pitänyt sitä tuossa 0° .Vaihtoehtoina tuon lisäksi olisivat: 3,75° , 7,5° , 11,25°, 15°, 18,75° , 22,50° ja 26,25°.
Mitä enemmän on ennakkoa, sitä enemmän moottori kiertää ja virrankulutus kasvaa, mutta myös hyötysuhde alkaa laskemaan.

Poissa Chevy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #34 : 08.02.14 - klo: 04.31 »
Kävin tänään hakemassa tuollaiset Bondhusin sekä milliset että tuumaiset kuusikoloavain setit, ja täytyy myöntää, että näemmä noissa kuusiokoloavaimissakin on todellakin eroa...

Noista aiemmin "toivottomista ruuveista" peräti 7kpl /12 aukesi pienen taistelun jälkeen, mutta noista lopuista kannat ovat sen verran "nylppääntyneet" aikaisemmista yrityksistä, että noiden  kanssa tarvitaan Dremeliä (noilla "halpahalli" työkaluilla sai auki ruuveista 1kpl/12, ja pilasi loput 11kpl)...

Eli projekti etenee...

Onko kellään muuten hyviä ehdotuksia siihen, että mitä ruuvilukitetta näissä laitteissa kannattaa käyttää?

Sillä tuo lukitteissa mainittu "käsityökaluilla avattava" on niin suhteellinen käsite...
Sillä tämä http://tinyurl.com/pxpudxf käsityökalu eroaa "hieman" esim.  järeästä kiintoavaimesta....
 



Poissa tulijyrä

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #35 : 08.02.14 - klo: 07.28 »
Kävin tänään hakemassa tuollaiset Bondhusin sekä milliset että tuumaiset kuusikoloavain setit, ja täytyy myöntää, että näemmä noissa kuusiokoloavaimissakin on todellakin eroa...
Noista aiemmin "toivottomista ruuveista" peräti 7kpl /12 aukesi pienen taistelun jälkeen, mutta noista lopuista kannat ovat sen verran "nylppääntyneet" aikaisemmista yrityksistä, että noiden  kanssa tarvitaan Dremeliä (noilla "halpahalli" työkaluilla sai auki ruuveista 1kpl/12, ja pilasi loput 11kpl)...
Onko kellään muuten hyviä ehdotuksia siihen, että mitä ruuvilukitetta näissä laitteissa kannattaa käyttää?
Sillä tuo lukitteissa mainittu "käsityökaluilla avattava" on niin suhteellinen käsite...
Sillä tämä http://tinyurl.com/pxpudxf käsityökalu eroaa "hieman" esim.  järeästä kiintoavaimesta....
pakkiin kolme pienintä konekärkeä, voi avata räikällä tai koneella heti kun alkaa nylppäätymään, saa vielä auki ilman  dremelia, näin on kokemus opettanut.
Käytän sinistä ruuvilukitetta, laitan tipan senkkikannan alle, eipä nuo ole vielä radalla auenneet.
8.2E-Tron. *ajossa taas*

Poissa Chevy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #36 : 23.02.14 - klo: 06.04 »
Tänä viikonloppuna kerkesin taasen pitkästä aikaa laittelemaan hieman tuota Rivalia.

Eli nyt on nuo alumiiniset etu/taka diffien kuoret paikoillaan, ja samalla laittelin hieman jäykempää silikonia noiden diffien sisälle.

Lisäksi nuo uudet hexit tulivat tuossa jo jokin aika sitten = Rival on iskussa jälleen.

Lisäksi vaihdoin nuo kaikki kannaltaan huonot ruuvit uusiin, ja täytyy sanoa, että noilla uusilla kunnollisilla kuusiokoloilla oli mukavaa kiriä nuo ruuvit, sillä niillä uskalsi kiristää nuo ruuvit kunnolla kiinni", eikä niinkuin noilla vanhoilla halpis avaimilla = "vielä vähän... vielä vähän... ja kanta p*skaksi..."  :wink:

Tänään myöskin tuli hommattua uusi "lelu" itselleni = Olen jo pitkään pohtinut että ostan itselleni ihan oikean Dremelin, enkä vain aina noita kopioita.

No oikeaa Dremeliä ei vieläkään tullut ostettua, vaan sorruin tuollaiseen Cotech merkkiseen kikkareeseen.

Tähän vaikutti lähinnä se, että tuo ko. paketti sisälsi kaiken sen mitä tarvitsen = itse laitteen + tuon "jatkoletku hässäkän + telineen" ja kaikenlaista muuta pientä sälää hintaan 34,90e.

Aito Dremel noilla varusteilla olisi maksanut 99e, ja tuohon olisi saanut 2v takuun, kun taasen tuohon halpis kikkareeseen annettiin peräti 5v takuu! (lisäksi olen kuullut/lukenut foorumeilta, että aidon Dremelin laatu ei ole enään samalla tasolla kuin mitä oli joskus markkinoille tullessaan).

Ja ainakin ensi kokeilun perusteella tuo laitos toimii huomattavasti paremmin kuin Biltemasta ostettu Dremelin kopio, mutta katsotaan nyt että miten tuo kestää käyttöä.

Samalla reissulla mukaan tarttui myöskin tuollaiset silmälasien päälle käyvät suojalasit (nuo silmälasit ovat tähän mennessä ollut tuo (teko)syy noiden suojalasien käyttämättömyyteen), mutta kun tuollaisen "Dremelin" n. euron kolikon kokoinen "rälläkän" laikka räjähti, ja yksi sirpaleista jäi käteen "pystyyn", niin siitä se idea sitten lähti + olen kerran käynyt terveyskeskuksessa poistattamassa ylimääräistä metallia silmästä, ja voin kertoa että ei ollut niin mukavaa että haluasin kokeilla tuota uudestaan...

« Viimeksi muokattu: 24.02.14 - klo: 01.14 kirjoittanut Chevy »

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #37 : 01.03.14 - klo: 20.49 »
Jep Joo,
ehdottomasti kannattaa sijioittaa se muutama euro niihin suoja laseihin. Niitä kun käsittelee huolelisesti niin kestää vuosia. Halpa hinta näkökyvystä. Ex työkaverille kävi niin, että koneviilan lastu kimposi silmään suojalaseista huolimatta ja terävä lastu oli niin tiukasti silmä munassa kiinni, että se meinasi tulla ulos päästä! Silmälääkärin piti pitää toisella sormella silmämunasta, kun poisti lastua silmästä. Pitäkää niitä silmäsuojaimia näissä "dremell" hommissa.
Kuten aikasemin nainostin SE muutama euro kannattaa sijoittaa lisää niihin kuusiokoloavaimiin niin maailma näyttää hiukan valoisammalta...
Ja sitten leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!!!!
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa Chevy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #38 : 02.03.14 - klo: 09.13 »
Jo pelkkä ajatus tuosta kertomastasi tekee pahaa, joten muistan jatkossakin nuo suojalasit!  :cool:

Nyt ongelmana on se, että tuo Rival alkaa noiden päivitysten puolesta olemaan juurikin sellainen mitä haluan, joten ongelmaksi muodostuukin se, että mitä tehdä jatkossa... (olettaen että en tuota kovin pahasti enään riko)...

Voisihan tuohon toki hommata nuo alumiiniset iskaritornit, mutta toisaalta nuo muoviset toiminevat sopivasti "sulakkeina"...

2X3S lipoja olen miettinyt (juu olin aikoinaan sitä mieltä että noita ei tarvita), mutta toisaalta noilla saa varmasti rikottua kärryä enemmän kuin noilla 2X2S lipoilla, joten noilla saisi enemmän harrastettavaa  :grin: ....

Joten pitäisikö seuraavaksi tavoitteeksi asettaa tuo 100km/h rajan rikkominen...?

Myyntiinkään en tuota raaski laittaa, sillä olen todellakin tykästyny ko. laitokseen, ja täytyy myöntää, että tuo on hauskin RC-auto mitä olen tähän mennessä omistanut.

Ja vielä pieni varoituksen sana... tuo laite näemmä tuhoaa vähällä lumella olleen nurmikon jos siellä käy "pyörittelemässä" = huomasin tänään että talonyhtiön nurmikolla on outoja jälkiä, ja hetken mietittyäni tajusin, että mistä nuo ovat peräisin....

Ja jos tuota "tunaamista" pitäisi harrastaa (ja kyllä kirjoitetaan tunaamista), niin kyllähän tuohon jokunen ledikin lisää sopisi....

« Viimeksi muokattu: 02.03.14 - klo: 12.26 kirjoittanut Chevy »

Poissa JKL013

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #39 : 10.03.14 - klo: 18.44 »
Itse hommasin Rivalin tuossa pari viikkoa sitten ja ei ole kuin hyvää sanottavaa autosta.
Vasta tosin neljät akulliset vedetty ettei se ihan kattavasti ole vielä "rankastu".
Hypyt alle 2m ja ei kunnon tormäyksiä.

Ollut melkein 10v. tauko RC harrastuksesta mutta kaveriporukassa hommattiin sitten sähkö-
monsterit mieheen. Kaverit ostivat Traxxaksia mutta vanhana Traxxas "fan boy:na" ajattelin kokeilla
jotain ihan muuta. Tuota iskunvaimennusta tai sen puutetta ja noparia lukuunottamatta (vain 4S ja perin
omituinen pakki) ei isoja miinuksia RTR paketista löydy. Nämä jo tosin oli tiedossa ennen ostopäätöstä ja upgradet
on jousitukseen tilauksessa.
 
Vaterran Hälix oli mietinnässä kanssa mutta siirtyi tulevaisuuteen vara/hop up -osa saatavuuden ja
pienemmän koon takia.

4S lipolla 6kg auto on ihan vakionakin kiitettävän ripeä. Ei se uudelle MXL-6S E-maxxille parjää
nopeudessa eikä ketteryydessä mutta on hintakin hieman huokeampi ja vähän se on isompikin.
Tämänkin kyllä laskin että sähköt menee päivitykseen ennemmin tai myöhemmin kuten
myös paremman ohjaus servon.

Monster GT varaosia/upgradeja on saatavilla hyvin ja halvalla. Mitään ei ole vielä hajonnut
jos ei noparin teippiliiman pettämistä (joko kosteus tai lämmöt) lasketa.
Kosteutta kestää hyvin. Ajanut umpihangesta lätäköihin ja kaikkea siltä väliltä sekä surutta
suihkulla pessyt auton ajojen jälkeen ja paineilmalla puhallellut isoimmat vedet sitten pois.

18T pinionin hommasin kanssa vaikka vauhtia on ihan mukavasti niin pitäähän sitä vähän kokeila.

Onko Chevy muuten tietoa noista vetareista että käykö MGTn vai pitääkö olla Rivalin omat?
Manuaalien osien numeroiden mukaan erilaiset mutta onko sitten eroa? Hexat on MGTssä pienemmät
ja keski akselisto Rivalissa pidempi sekä vaihteisto eri mutta muuten aika lailla samaa huttua osien kanssa.
Pitää varmaan noi TT:n e-MTA ja MT4 G3 tarkastaa onko siellä jotain yhtenevää osaa myös.

Loppukaneettina voin lämpimästi suositella autoa sähkömonstereista pitävälle harrastajalle.
 


Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #40 : 11.03.14 - klo: 11.53 »
Luulen että pyörien vetarit käyvät suoraa, mutta perille menevät vetarit eri mittaiset. Mitkäs Hexat tässä muuten on? MGT:ssä on kahta kokoa isolla koneella varustetussa 21mm ja pikkukoneella varustetussa 14mm.
TT MT4:sen knssa ei ole paljon yhteisiä osia, kun tuo MT4 perustuu enempi truggy malliin. Täytyypä vertailla joku päivä onko samat vetari MT4:ssä ja MGT:ssä. Hexi TT MT4:ssa 17mm
Kyllähän tuo MGT:kin on painava möykky, mutta eipä tarvitse vetoalseleita päivitellä, kun laittaa isompaa konetta. Kyllä näissä MGT:hen pohjautuvissa tuo vetolinja on pommin kestävää. Itse olen myös ollut erittäin tyytyväinen tuohon MT4:seen. Vain ajoa, putsaus, akkujen lataus ja taas ajoa!
« Viimeksi muokattu: 11.03.14 - klo: 22.37 kirjoittanut horna »
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa JKL013

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #41 : 11.03.14 - klo: 19.50 »
17mm hexat on Rivalissa. CVA:t on eri osanumeroilla ja tarkistin vielä asson sivuilta
niin Rivalissa CVA:t tulee ilman kierteitä.

http://www.teamassociated.com/parts/details/25768/

http://www.teamassociated.com/parts/details/25114/

Rivalin pyöräkiinnitys eroaa siis MGT perinteisemmästä:

http://www.teamassociated.com/parts/details/25769/

Eli MGT vetarit menee modaamalla vähän lyhyemmäksi tai sitten vaihtaa kiinnitystä?


Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #42 : 12.03.14 - klo: 10.10 »
Ok näin arvelinkin, tuo 17mm hexa on nykyään niin yleinen. Näihin on tehty aikaisemmin modeja HPI:n pyörän navasta. Tässä hyviä vinkkejä kääntyvyyden parantamiseen: http://csgbenefits.org/mgt/maxsteering.htm
Tuolla sivulla muitakin vinkkejä joita voi soveltaa Rivaliin.
Eikä kannata mennä ajassa takaisin päin, sillä mielestäni 17mm hexi/mutteri yhdistelmä pysyy paremmin kiinni kuin vanha. Tai ainakin sen voi kiristää tiukemmalle kuin sen pienen mutterin vanhassa systeemissä. Eli siis päinvastoin tästä Rivalin setistä saa hyvän modin MGT:hen? :evil: Saisi enempi rengas vaihtoehtoja...
Sorry ot
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa JKL013

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #43 : 15.03.14 - klo: 22.54 »
Hyvä linkki! Kiitos!

Tilasin ebaystä MGT vetariparin että pääsee vertaamaan livenä erot.

Ajatellutkin tuon bellcrankin vaihtamista alu+laakeri upgradeen mutta tällä hetkellä
auto tottelee ihan kohtuullisen hyvin. RTR joutu vaihtamaan servo hornin kiinnitystä
ennen kuin renkaat kääntyi saman verran molempiin suuntiin.

Ajoin uusilla 5200 2S lipoilla toista kertaa ja voltage cut off säädetään mistä? Sekä Rivalin manuaali ja
noparin manuaali sanoo 3,2V cut off/ cell mutta mistä se säädetään?
Lipo / nimh asetus kyllä kerrotaan ja throtle säätö mutta ei kyllä googlettamallakaan löytyny apuja...

Lopetin ajamisen ekan akkuparin kohdalla vasta kun auton tehot hyytyi ja
lipo checkerillä cellit oli jopa 3,0V lähellä ja tykkäisin kyllä vähän nostaa tota cut off rajaa ylemmäs.
Tilasin kiinasta jotkut lipo voltage guard härpäkkeet mutta melko tymhää sellasia laitella. ESC vaihtoon?
Vanha koira opettelee uusia tekniikoita... Mitään lipoja juurikaan ei ollut 10v. sitten tai oli mutta
ne oli niin kalliita silloin, ettei niitä tosissaan sillon miettiny. Melko noobi näissä lipoissa vielä.

Ajelut loppui "rengasrikkoon" toisen lipo setin kohalla kun nylokki sano itsensä irti toisesta
takarenkaasta ja ei ollut varaosia taskussa...
Huoltopöydällä totesin että toisestakin renkaasta wheelnut löysällä. Kokeilen AKA racingin muttereita seuraavaksi.

Taka skidplate alkaa muistuttamaan jo kuunpintaa ja ruuvien kannat hälyyttävästi häviää.
Toweriin laitoin kanssa pientä varaosa tilausta mm. Big Joe II ja Parman Silverado koppa kevään maalausprojektiin jäi myös ostoskoriin uusien ruuvien lisäksi  :roll:
 

Poissa Chevy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #44 : 22.03.14 - klo: 03.56 »
Aivan alkuun nimim. JKL013 onnittelut uuden auton johdosta, Olet "todistettavasti" toinen ko. auton omistaja  Suomessa! (itse tykkään tuosta autosta jokaisella ajokerralla entistä enemmän)

Itselläni tuo ohjaus tuli päivitettyä tuon pienimuotoisen kolarin jälkeen, ja silloin en löytänyt mitään muuta kuin tuon alkuperäisen "Factory Team Steering kitin" = hyvä mutta kallis, mutta tällä hetkellä tuollainen erittäin kohtuullisen hintainen päivitys tuohon ohjaukseen löytyy tuolta: http://tinyurl.com/pb9nzpd .

Suosittelen erittäin lämpimästi päivittämään tuon ohjauksen alumiiniseen, ja jos haluat lisää kääntyvyyttä, niin kannattaa harkita tätä: http://www.tdracingrc.com/mgtdraglink.htm (kehuvat tätä maailmalla hinta/laatu suhteeltaan parhaaksi päivitykseksi)

Lisäksi omakohtaisesta kokemuksesta/mitä muutkin "maailmalla" sanovat olen sitä mieltä, että myöskin nuo iskarin yläpäät kannattaa vaihtaa noihin alumiinisiin versioihin.

Itse huomasin myöskin, että tuo auto syö tuota taka "skidplatea" todella ahnaasti, mutta jäykemmät jouset + diffisilikonit korjaavat asian. (tosin kyllä tuo kuluu edelleenkin, mutta ei niin nopeasti).

Ja nuo "wheelnutsit" todellakin löystyvät ajossa, itse olen ratkaissut ongelman pienellä tipalla ruuvilukitetta, ja voin suositella = pysyvät kiinni ajossa, mutta irtoavat tarvittaessa.

Mitä tuohon Lipo cut off ongelmaan tulee, niin laitoitko tuon oman noparisi varmasti tuohon lipo tilaan? (kun nopari on lipo tilassa pitäisi siinä palaa vihreä valo, jos taasen nopari on NIMH tilassa tuo sama valo palaa punaisena), sillä itselläni ainakin tuo ajo loppui kuin seinään tuossa lipo tilassa kunhan akut tarpeeksi tyhjenivät. (mittasin nuo myöskin, ja molemmat olivat tuon ~3.2V)

Eli tuo Lipo moodin valinta tapahtuu kaikessa lyhkäisyydessään seuraavasti:

- Lähetin päälle
- Lähettimestä jarru pohjaan
- Nopari päälle (pitäisi sanoa piip piip) <kommunikoi koneen kautta>
- Jos nopariin jää palamaan vihreä valo, kyseessä on lipo moodi, jos taasen punainen, niin tällöin kyseessä on NIMH moodi)

- Tämä sama toimenpide siis vaihtaa tuota moodia liposta Nimhiin, ja päinvastoin.

Tämän jälkeen jos nuo jännitteet vielä tippuvat liian alas, niin kyseessä on selvästikin jokin vika. (tuossa vakio noparissa ei tuota cut-offia voi säätää yhtää ylemmäksi)

Itse vaihdoin tuon noparin lähinnä siksi, että kyllästyin temppuilemaan tuon auton saamiseksi pakille. + Saatan ehkä joskus harkita noita 6S lipoja....

Tässä vielä linkki tuonne "jenkkien" Rival keskusteluun http://tinyurl.com/qy9gxx8  (tuolta löytyy paljon vinkkejä säätämiseen/päivittämiseen)

Mutta ei muuta kuin kovaa ajoa, ja laita ihmeessä kuvia kunhan päivität tuota autoasi lisää!

Itse tuli hommattua tuolle Rivalille uusi "kaveri"...

Tästä "kaverista" kerrottakoon sen verran, että se on neliveto, se on "monsteri", ja sen rinnalla Rivalkin tuntee itsensä pieneksi....



« Viimeksi muokattu: 22.03.14 - klo: 07.32 kirjoittanut Chevy »

Poissa JKL013

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #45 : 28.03.14 - klo: 17.43 »
Kiitokset Chevy!

Ja todellakin tykkään autosta myös koko ajan enemmän.

Muutamat ajelut lisää takana ja 4S lipoilla. Asson asiakaspalvelusta sain
vastauksen tuohon lipocut off säätöön, ettei siis ole säädettävissä kuin
nimh / lipo asetuksille ja ne oli kyllä tsekattu. Cut off voltagea olisi kivä päästä muuttamaan.
Olen joko huono englannissa tai sitten vain manuaalin "adjustable lipo cut off" on huono
sanavalinta.

Ruuvilukite oli itselläkin heti mielessä ja 1+ siitä. Nyt pysyy!  :smiley:

Sain ebay paketteja parit tällä viikolla mm. ledi valosetti kiinasta, lipo guardeja ja Dollar Hobbyzilta
2 kpl. MGT vetareita, yksi kokonainen etu/taka diffi ja täysi kierros vakio iskareita.
Dollar Hobbyzin tavarat oli lähes ilmasia ja kallein yksittäinen "osa" oli rahti.
Lipo guardit 1-6s alle kympin 4 kpl. posteineen ja ledi setti toimitettuna 11€.
Ledejä en ole ehtinyt testaamaan toimiiko vilkut, jarrut yms... mutta ei tuohon hintaan niin väliksikään  :wink:
Vetareitten yhteensopivuus on ainakin pituuden puolesta ok. Tarvii tarkistaa jos/kun tukivarsia vaihtuu.

Alumiiniset iskarit on koko ajan hakusessa ja Factory Team on pikkusen hintava, koska pelkkiin cappeihin en tyydy ja miettiny Traxxaksen bigboreja.
Tänään mittasin ekaa kertaa eye to eye mitan noista ja yllätyin että se on 107mm
eikä 100mm jotka muistaakseni e/t maxx ja moni muu vakiomitta?
Lisäksi originaaleissa on yhdet 3mm spacerit kiinni, joita en ole aikasemmin huomannut.
Sain niitä noitten jousien mukana pussilisen, josta assollekkin nillitin palautteessani, että miksi niitä ei RTR
ole mukana valmiiksi kun ootte laittaneet lörpöt jouset...
Samalla huomasin ettei iskunvaimennin pysy kasassa ilman sitä 3mm spaceria jos ei ole
autossa kiinni. Lätkin noita rinkuloita noi täyteen huomista ajoa varten ja katotaan auttaako.
Firm ja Extra firm jouset tullee ens viikolla.
 
Asiateesiltä on tulossa GPM alu iskaritornit ja Towerin tilaus meni nyt ensi kuulle, kun kaveri odottaa
RC4WD tavaroita sinne saapuvaksi.

Ohjaukseen saa sen verran merkittävästi parannusta että se on kyllä kanssa "to do" -listan
kärjessä. On vaan kiireisin aika töissä ja perheen lisäystäkin tulossa, niin ei millään meinaa
ehtiä rassaamaan autoa tarpeeksi paljon  :roll:
Huomasin että vivusto ottaa kiinni alatukivarteen kääntäessä ja kattelin, että turn buckle
paksumpi kun MGTssä? Ohjaus menee siis ehdottomasti uusiksi.

Yuki Modelin Yakuza waterproof nopari ja mahdollisesti 2150kV combona on sitten kesäksi
suunnitteilla.

Laskettelukypärän suojapussista sai btw hyvän "outerwears / dysty motors" suojan.
Melkosesti vähensi putsailuja!

Pitkää tekstiä sorry ja laittelen kuvia kunhan kerkiän!  :wink:

Keep on bashing! 

 



Poissa JKL013

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #46 : 04.04.14 - klo: 18.04 »
Minkäs kärryn Chevy hommasit? Jos Rival on pieni siihen verrattuna niin kiinnostus heräsi ja
varsinkin jos sähköillä toimiva?

Tuossa viimeviikonlopun ajelun loppuvaiheesta pikku clippi.

https://docs.google.com/file/d/0B4rz40H3PdF6eUhZdXdCWi1tYUszbFlSZXFfb3h3MFZtZVdR/edit

Resoluutio on kehno (menneen talven Lumia) ja autosta nyt mitään sen ihmeempää tuo ei kerro.
2 ässillä ja vakio muuten paitsi shock spacereitä on reilusti. Takana 18mm ja edessä 12mm.
3mm on siis vakiona. Ei se ilman noita spacereitä ees menny ympäri  :laugh:

Iskaritornit saapuivat mutta laitan niitä sitten kun hajoilee nuo orkkikset.
Towerista ja myös A main hobbiesilta tuli sitten tilattua jos jonkinlaista nippeliä.
Losin MTn Claw renkaat näytti kivoilta :roll: Diffiöljyt ja alumiiniset ohjauspalikat laakereineen
tuli kanssa tilattua. Titaaniset turnbucklet jäi vielä watch listille  :wink:

Onko niistä alu diffi koteloista jotain isompaa hyötyä? Hienon näkösethän ne kieltämättä on.

Uudet jouset on vielä matkalla. Noihin toisiin vaihdoin 70wt öljyt. En tiiä onko jo liian tiukat
ja tarviiko ne capit sittenkin...

Löysin iskarit mutta hinta hirvittää... Pro-Line PowerStroke. Eivät tee enää 8 settejä mutta
SC taka iskarit sopivat. Halvimmat löyty ebaystä vähän alle 30€ pari.

http://prolineracing.com/performance-parts/power-stroke-shocks-rear/

Sen verta kyllä kalliit, että jäänee ostamatta varsinkin kun noita vakioita saa alle 20€/8kpl.

Huomenna 18T pinioni ja kolmet - neljät akut tarkoitus vedellä.
Josko jotain sais jo rikottua?!  :evil:
« Viimeksi muokattu: 04.04.14 - klo: 18.10 kirjoittanut JKL013 »

Poissa Chevy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #47 : 06.04.14 - klo: 03.38 »
Jees...

Eipä nuo alumiiniset diffi kotelot oikeastaan tuolla paikoillaan ollessa paljon ulospäin näy, vaikka hienoilta irrallaan näyttävätkin...

Ainut hyöty mitä noista keksin, on se, että tuo diffikotelo toimii samalla kiinnityspisteenä alatukivarsille = kun vaihdat nuo paikoilleen, niin sinulla on alumiiniset kiinnikkeet sekä ylä että alatukivarsille.

Ja mitä tuohon sinun päivityslistaasi tulee, niin hyvältä näyttää  :grin:,  tuohon lisäisin ainoastaan pari satsia jäykempiä jousia.

Itse päätin että ainakin toistaiseksi pitäydyn noissa Asson vakio muovi-iskareissa noilla alu ylä/alapäillä varustettuna, tosin jos jossain vaiheessa kohdalleen oikein edullisesti sattuu, niin saatan ostaa nuo alumiiniset iskarien rungotkin :) 

Ja pirun kalliiksihan tähän kärryyn tuo "iskariremontti" tulee, kun viisas insinööri on päättänyt laittaa tuohon "tupla määrän" iskareita normaaleihin autoihin nähden...

Ja mitä tuohon toiseen autoon tulee, niin tälläinen "mörkö" tuli hommattua tuolle Assolle kaveriksi:

http://aijaa.com/DObjEl
http://aijaa.com/VgAPGd
http://aijaa.com/VQWYaz

Ja jos et tuota Rivalia muuten saa rikki, niin kokeile kumpi on vahvempi Rival vaiko aidan terästolppa... (vihje tolppa VS Rival 1-0...)

Mutta mitä tulee tuon "Mörkön" ja Rivalin hauskuuteen, niin molemmissa on puolensa:

= Esim. Rivalilla voi hyppiä lähes mistä tahansa ilman pelkoa, mutta taasen tuossa "Mörkössä" on todella hauskat äänet, mutta tuota ei viitsi paljon hyppyyttää...

- Ja ainakin omasta mielestäni, tuohon "mörköön" pitäisi saada lisää leveyttä esim. tukivarsien/hexien suhteen... (katso Rival vs "mörkö" kuva...



« Viimeksi muokattu: 06.04.14 - klo: 09.02 kirjoittanut Chevy »

Poissa JKL013

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #48 : 12.04.14 - klo: 20.37 »
Onpahan räyhä peli tuo sun uus ajopeli!!! Onnittelut sille!

Uudet jouset tuli (extra firm ja firm) ja ne laitoin eilen uusiin 70k öljyjyillä varustettuihin stocki iskareihin.
Losi MT Claw renkaat RPM Revolver stablemaxx vanteilla näyttää todella hyviltä ja
vaikkei tuolla autolla mitään kiipeilyä pysty harrastamaan, niin pito kallio maastossa sekä irtohiekalla
parempi kuin orkkis renkailla. Huonommat ne on täysillä revittelyssä/asfaltilla ja myös moottori kuumeni
ekaa kertaa noilla renkailla selkeästi mutta silti vain jossain 60-65º C huitteilla 18T pinionilla.





Löysin eBaystä myös iskareille hyvät suojat ja toimii todella hyvin! Alkoi jo nuo takaiskareitten jouset sulamaan.
Käsittelin useemman kerran nuo suojat tekstiilin vesi/lika hylkimis aineeella / Scotch Guard.





Alla linkki eBay storeen

http://stores.ebay.com/Grit-Busters?_trksid=p2047675.l2563

Nyt myös alkanut osia paukkumaan. Parit alatukivarret sekä koritolppia paukkunut jo useemmat.
Alkuperäinen kori myös revennyt parista kohtaa ja sitä pitäis paikkailla vähän ettei ihan mene
riekaleiksi. Iskareita en ole saanut korkattua/väännettyä edes isoista hypyistä (vielä).

Towerin tilaus tulee alkuviikosta ja sitten alkaakin korin maalausprojekti. Laittelen kuvia taas kun
saan jotain uutta kuvattavaa :)

Keep on bashing!





Poissa Chevy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #49 : 14.04.14 - klo: 04.59 »
Tuo sinun uusi rengas/vanne setti sopii kyllä tuohon kärryyn aivan mahtavasti!
Ja täytyypä tutkailla jos tuota itsekin tilailisi tuollaiset suojukset noiden iskarien päälle.


Poissa Chevy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #50 : 21.06.14 - klo: 06.01 »
Päivitetäänhän jotain tämänkin auton kuulumisia...

Eli Asso toimii edelleenkin todella hienosti, ja mitään uutta en ole onnistunut enään noiden päivitysten jälkeen särkemään, mutta olen kyllä nyt tosissani katsellut noita 6s lipoja ( tai 2X 3s jos siis tarkkoja ollaan  :wink:  )

Nyt kun olen pelannut enemmänkin noiden Bensa-autojen kanssa, niin täytyy myöntää, että molemmissa on kyllä puolensa...

= Nuo Bensa mörköt ovat todella hienoja laitteita toimiessaan, mutta kun niihin tulee jokin vika, niin sitten homma ei olekkaan enään niin helppoa kuin näissä sähköautoissa.


Mutta toisaalta onneksi molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa, joten siksi kuitenkin pidän molemmista...

Nitrovehkeisiin on toisaalta jäänyt aikanaan sellainen kammo, että niihin en vapaaehtoisesti koske enään edes pitkällä tikulla....

Poissa Chevy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #51 : 06.07.14 - klo: 10.08 »
Nyt tuli sitten paketti perille = 2X Turnigyn 5000 mAH 40/80C lipot...

Juotin noihin "Deansit" paikoilleen, ja tein kärrylle todella pikaisen testin pihalla (n. klo: 04:30 ei viitsi suorittaa kovin pitkiä ajeluita etenkään kerrostalon pihalla)...

Ja WAU!!...

Tehoa noilla akuilla + tuolla vakio moottorilla tuntuu piisaavan enemmän kuin tarpeeksi = kärry on "selällään" suunnilleen kun vain hipaisee kaasua, mutta kun tuota kaasua tarjoaa kohtuullisessa vauhdissa, niin keeeuuuliii, todella nätisti....

Lisää infoa aiheesta kunhan kerkeän testata kärryä hieman paremman ajan kanssa....

Poissa Chevy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #52 : 19.07.14 - klo: 18.44 »
Nyt on sitten autoa testattu noilla 6S lipoilla hieman enemmän, ja tuhoakin hieman tuli...

Eli reippaan asfaltilla kikkailun seurauksena, slippery clutchista tuli "very slippery" = pikkuhiljaa kärsii kiihdyttää, mutta jos antaa yhtään enemmän hanaa, niin pyörähtää heti tyhjää.

Täytyy tutkia että korjaantuuko tuo pelkästään kiristämällä tuota kytkintä, vai ovatko nuo kitkapinnat  totaalisesti tuhoutuneet.

Ja toinen asia minkä sain rikki on tuo tappi mikä pitää tuon Hexin paikoillaan = meni poikki ja pyörä irtosi hexeineen päivineen.

Lisäksi kori + kumit ovat ottaneet hieman itseensä noilla 6S:llä leikkiessä.

Eli pientä laittoa luvassa...

Poissa Chevy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #53 : 26.07.14 - klo: 01.50 »
Elikkäs sen verran täytyy muuttaa tuon edellisen viestin "mitä tuli rikottua listaa", että ainut osa mikä ihan oikeasti olikin rikki, oli siis ainoastaan tuo katkennut hexin pinni.

Tuo pinni oli näemmä mennyt poikki jo ennen tuon pyörän putoamista, ja pyörä on jollain ilveellä roikkunut menossa vielä jonkin aikaa matkassa.

Tästä johtuen tuo vetari pääsi vapaasti pyörimään tuolla hexin sisällä, aiheuttaen sen "slippery clutchin" luistamista muistuttavan ilmiön.

Vaihdoin pinnin uuteen, ja kävin ajelemassa yhden setin akkuja ilman mitään ongelmia.

Piru että tuo Rival on kiva lelu leikkiä...

Poissa Chevy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #54 : 10.08.14 - klo: 05.29 »
Jälleen pari rälläys kertaa takana noilla 6S lipoilla, ja ainoat jotka näkyvät todella ottavan noista itseensä ovat nuo kumit sekä kori.

Molempien pinta tuntuu mystisesti häviän tuon asfaltin/yleisesti ottaen maan pintaan....

Tosin eräs omituinen ongelma vaivaa aina välillä = välillä kun lyö nk. "lämän tiskiin", niin auto "ihmettelee" tuota annettua komentoa hetken = tuntuu kuin moottorilla olisi vaikeata päättää että mitä tehdään seuraavana. (kuulostaa siltä että kone "pätkisi" <--- tiedän tyhmä termi sähkömoottorien kanssa, mutta siltä se silti tuntuu)....

Voiko tämä johtua:

A: Moottori on valmistajan taholta luokiteltu vain 4S lipoille?
B: Säädin (Hobbywing XERUN 150A BL) tukee sekä sensorillista/sensoritonta moottoria (ja tuo moottori on sensoriton).

C: Ihan jostain muusta, mistä?


Poissa nassikka10

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #55 : 10.08.14 - klo: 07.29 »
Jälleen pari rälläys kertaa takana noilla 6S lipoilla, ja ainoat jotka näkyvät todella ottavan noista itseensä ovat nuo kumit sekä kori.

Molempien pinta tuntuu mystisesti häviän tuon asfaltin/yleisesti ottaen maan pintaan....

Tosin eräs omituinen ongelma vaivaa aina välillä = välillä kun lyö nk. "lämän tiskiin", niin auto "ihmettelee" tuota annettua komentoa hetken = tuntuu kuin moottorilla olisi vaikeata päättää että mitä tehdään seuraavana. (kuulostaa siltä että kone "pätkisi" <--- tiedän tyhmä termi sähkömoottorien kanssa, mutta siltä se silti tuntuu)....

Voiko tämä johtua:

A: Moottori on valmistajan taholta luokiteltu vain 4S lipoille?
B: Säädin (Hobbywing XERUN 150A BL) tukee sekä sensorillista/sensoritonta moottoria (ja tuo moottori on sensoriton).

C: Ihan jostain muusta, mistä?
Arvaus olisi vaihtoehto B.
Saman lainen käytös oli omassa autossa sensorittomalla moottorilla ajettaessa. Kun laitoin sensorillisen koneen tilalle niin tuo 'ominaisuus' hävisi.
XRay T3-11, Sanwa MT-4

Poissa vilijo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #56 : 10.08.14 - klo: 09.44 »
Ei mulla ainakaan sensorittomalla moottorilla ole tuollaisia viiveitä ollut. Ainoa ero sensorilliseen on ollut pieni rykiminen ihan matelu vauhtia ajellessa.

Poissa Chevy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #57 : 27.10.14 - klo: 09.12 »
Pientä päivitystä jälleen...

Eli Rival toimii edelleenkin, ja tähän mennessä ainoat osat mitä olen noilla 6s lipoilla onnistunut rikkomaan, on mainittu jo aikaisemmin, mutta mitään uutta tuhoa ei ole tullut, joten hyvin tuntuu Rival kestävän...

Tosin kori alkaa olla jo melkoisen pahasti raiskattu, ja renkaista pinnat hävinnyt joten kyllä noilla akuilla näemmä tuhoakin saa aikaan.

Rakentelin tuonne taakse eräänlaisen "kulutuspalan" suojaamaan tuota alkuperäistä takapuskuria /hieman ehkä koria, ja lopputulos on ruma kuin p*rse, mutta tuntuu toimivan ( tai jos ei muuta, niin ainakin kipinöi komeasti)...

= Ko. tuotos on rakennettu nk. "luovassa humalassa" Lidlin "remppasaippuan" peltipurkista, joka on leikelty Leathermanin saksilla, "taottu" muotoonsa 6d Maglitella alaisimena vanha ratakiskon pätkä, ruuvattu kiinni mitä pakista sattuu löytymään ruuveilla, ja sudittu maalitussilla mustaksi... (ja tämän viimeisen käsittelyn saa toistaa joka ajelun jälkeen)

Ja mitä tuohon itse ajamiseen tulee, niin itse edustan varmastikin monen mielestä "väärää koulukuntaa". mutta itse olen tullut siihen lopputulokseen, että tuo ko. kärry on huomattavasti hauskempi ajaa noilla 4s lipoilla.

Toki jos tarkoituksena on vain pelleillä, niin silloin nuo 6s lipot palvelevat tarkoitustaan, mutta AJAMISEEN, mielestäni nuo 4S:ät ovat huomattavasti paremmat... (tai sitten en vain osaa)...

BTW: onko kellään kokemuksia tästä nopari/motti combosta: http://www.rcm.fi/skyrc-toro-8-x150-150a-esc-combo.html
« Viimeksi muokattu: 27.10.14 - klo: 09.17 kirjoittanut Chevy »

Poissa JKL013

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #58 : 29.10.14 - klo: 01.10 »
Morjensta Chevy!

Hyvä että edes joku jaksaa Rival topiccia päivittää!

Työkiireet ja perheenlisäys on vienyt ajan jalolta harrastukselta ja en ole ajanut akullistakaan kesäkuun jälkeen  :cry:

Mutta nyt olisi aikomus käydä testaamassa upgradet ja modit mitä pikkuhiljaa nykerrellyt vaipanvaihdon lomassa.
Mutta siitä sitten kun olen taasen saanut autoa ajetuksi :wink:

Tuota nopari moottori comboa olen itsekkin miettinyt, että onko se nyt 6S upgrade must ja olen päättänyt ostaa
vauhtipeliksi jonkun ihan muun ja pitää Rivalin RTR sähköillä.

Tuo Toron ESC ei ole water proof, joten itse en sitä ottaisi. Ekös sulla oo Xerun 150a kiinni joka on
kosteutta kestävä? Onko tuossa joku spessu ominaisuus mikä kiinnostaa vai tuo mainitsemasi nykiminen?
Hommaa sensorillinen moottori? Se Reedyn motti ei ole laadullisesti lukemani mukaan ihan top notch
muutenkaan jos sillä vielä ajelet?

Itselläni oli nämä combot mielessä kun vielä ajattelin Rivalin sähköjä upgreidata:

http://www.yuki-model.de/BRUSHLESS-ANTRIEBE/FUeR-RC-CARS/YAKUZA-1-8/YAKUZA-BOSS-1-8-M6-Combo-160A-2-150KV-sensored-waterproof.htm?shop=cn&SessionId=&a=article&ProdNr=4108010&t=4&c=157&p=157

Tuo on jotenkin aina sykähdyttänyt. Mulla on ko. merkin laturi ja lipoja käytössä > pelkästään hyvää sanottavaa
ESC tosin on kuulemma hobbywing klooni. Noilla on myös uudehko 220A nopari combo.

http://www.hobbywing.com/product_show.asp?id=236

1700-2000kv moottorilla 2200kv saattapi olla tujakka riippuen tietty gearauksesta

Ja sitten miettiny TT e-Mta tai MT4 G3 kilkkeitä missä vakiona 6S sähköt, joita löytyy uusista autoista irrotettuina eBaystä vaihtelevasti 150€ huitteilla.

Jos olisin rikas ostaisin Castlen mutta kun olen päättänyt pitäytyä 4S niin voin ostaa sen toisen RCn  :grin:




Poissa Chevy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« Vastaus #59 : 01.11.14 - klo: 02.10 »
Jees...

Itselläkin meinaa nuo työt ja muut harrastukset rajoittaa näillä RC-autoilla ajelemista, mutta nyt kun tuo kanalintukausi taasen päättyi, niin ehkä nyt taasen riittää aikaa näillekkin.

Mutta asiaan...

Elikkäs tuolla orggis Reedyn motilla mennään vielä toistaiseksi, ja olen kanssa ymmärtänyt että tuo ei noita parhaita motteja ole.

Ja eipä tuossa Toron Combossa oikeastaan mitään spesiaalia ole, lähinnä vain innostuin tuosta siksi, kun katselin että Ebaysta näkyisi tuota Comboa saavan alle 130e posteineen... (lähinnä oli ideana pölliä tuosta tuo motti/sensoripiuha Rivaliin, ja käyttää tuo säädin johonkin toiseen projektiin.

Mutta taidan kuitenkin pysytellä tuossa Hobbywingissä koska se on toiminut paremmin kuin hyvin, ja hankkia vain pelkästään tuollaisen 1900-2200kV sensorillisen moottorin.

Ja mitä tuohon 6S päivitykseen tulee, niin itse en ainakaan koe että se olisi jotenkin "must have" juttu, kuten jo epäilin silloin kun tämän auton ostin, mutta koska tämä XErun sen kerran kestää, niin pakkohan se oli kokeilla.
(lisäksi noille molemmille 3S akuille löytyi parempaa käyttöä omissa crawlereissani)

Itselleni tuo Yakuza on täysin tuntematon merkki, mutta noita eri kokoisia Hobbywingin vehkeitä on ollut/ on käytössä edelleenkin useampiakin kappaleita, ja niistä yksikään ei ole vielä pettänyt.

Itse taasen en välttämättä tuota Castlea hommaisi vaikka rahaa olisikin, sillä olen lukenut aivan liikaa ko. merkin "savuongelmista"... (etenkin noiden MMM nopareiden osalta).

Itseasiassa unohdin tuossa aikaisemmassa viestissä mainita, että nämä tähän autoon käyvät hexit ovat ainakin omalla kohdallani olleet melkoista kuraa = Sekä Asson omat ja Thunder Tigerin tähän autoon käyvät hexit molemmat muuttuivat keskireijältään suht nopeasti väljiksi, aiheuttaen todella ikävää renkaan "vaappumista", jota saa toki hieman hillittyä tipauttamalla ruuvilukitetta tuon vetarin ja hexin väliin.

Mutta onko kenelläkään parempaa konstia/parempia hexejä tiedossa?

Lisäksi tällä hetkellä kiinnostaisi kokeilla maalata tuo Rivalin koppa tuolla Plast Dipilla...

Ideana lähinnä olisi se, että jos se kestää "Rivalissa", niin se  kestää myöskin "Remarissa"...
« Viimeksi muokattu: 01.11.14 - klo: 06.17 kirjoittanut Chevy »