Kirjoittaja Aihe: Kauden 2013 M8 uutuudet  (Luettu 10879 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kauden 2013 M8 uutuudet
« : 30.05.13 - klo: 16.15 »
Kovin on hiljaista polttispalstalla. Toivottavasti ääntä on enemmän radalla.

Ainakin olme uutuus tuotetta on tullut markkinoille. On mielenkiintoista nähdä kuinka pitkäikäisiksi ne muodostuvat. Uutuuksia tulee, mutta kovin harva niistä jää loppujen lopuksi eloon.

Buku on tehnyt moottorin etulaakerin suojan.  http://www.bukupower.com/CrankCaseCaps.aspx  "Tupperware" kytkimen ja moottorin väliin, johon laitetaan rasvaa p****a nappaamaan. Itse uskon sen verran, että ajattelin kokeilla. Kallis muovilärpäke, joka on halpa jos toimii.

Toinen uutuus on RB:n ohivirtausiskarit. http://www.rbproducts.com/mainEn.php?part=Recherche&requete=02013-004&AR_Stat04=RB%20CONCEPT&go=go Itsekin olen vastaavia mielessäni pyöritellyt. Tuli omissa mielikuvissa siihen tulokseen, että ei kannata kokeilla ilman hyviä suhteita valmistavaan konepajaan. Epäilen, että on vaikea saada toimimaan ilman todella suurta panostusta kokeiluun. Ja epäilen siltikin, että johtuen krossiradan pinnasta sekä profiilista, niin ylivertaista kombinaatiota ei löydy, että on must juttu. En aio ko iskareita hankkia ellei toisten kokemus mielipidettä muuksi muuta.

Kolmas ja kokeiltava asia on moottorin kurkun muoto vastaamaan paremmin luistin ja sen vastakappaleen muotoa. http://www.clockworkracingengines.com/content/cre-nitro-mizer-carb-inserts-3-sizespkg-cre-nm1000 Sillä väitetään saavutettavan parempi alasäätö ja sitä kautta parempi tyhjäkäynti sekä polttoainetalous. Tein jo oman about vastaavan halpisversion eli dremelöity kurkku.

Kohta saadaan omakin kausi käyntiin. Vieläkös se rata on Lavangossa?

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kauden 2013 M8 uutuudet
« Vastaus #1 : 30.05.13 - klo: 22.35 »
Nuo iskarit vaikuttaa mielenkiintosilta...jos tuo ura olisi kartio molemmista päistä olisi vaimennus samanlainen kuin 1:1 nykyautoissa.
Sitä ei taas tiedä olisiko se hyvä rc-autossa.
Olishan se mielenkiintosta kokeilla tuommosia mutta odotetaan nyt porukan kokemuksia ensin.
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Kauden 2013 M8 uutuudet
« Vastaus #2 : 31.05.13 - klo: 09.11 »
Oma mielipide on, että noista 3 ehkä todennäköisin toimimaan on toi BUKU korkki. Ongelmia siinäkin asennuksessa ja oikeastaan vaan jatkumo tuotteelle jonka Nova/RB julkaisi jo aikaa sitten. Toinen vaihtoehto on käyttää 2x suojattua etulaakeria joka on jo parempi kuin toispuoleinen. Ongelmia tosin siinäkin.

Toi kaasarin insertti on vähän niin ja näin. Ehkä eniten ideaa on siinä, että sitä käyttäen on helpompaa säätää ilmarako kohdalleen ja EPA sitten sen mukaan mitä insertti antaa myöten -> pyöreän insertin aiheuttama pykälä ja pyörtely poistuu / vähenee. Tosin jälleen kerran oma mielipide on, että isoin ero tulee siinä, että käyttäjä tajuaa säätää EPA sen mukaan mikä kurkku on käytössä eikä näin ollen tumppaa koneeseen fuilia enempää kuin sinne sopii kohtuudella menemään kuristimen läpi ilmaa. Se että toi tuo 2min lisää ajoaikaa on ooriginaal aamerican buulshitt, mutta ne pojat osaa markkinoida joko hutulla tai kiillotetulla konvehtilla. Sen verran kuitenkin roopelipäätä, että aattelin testata jossain vaiheessa  :grin:

Iskarit on mielenkiintoisin juttu. Kuten O'Donnel kommentoikin, niin homma ei ole ihan niin yksinkertainen. RB iskareissa tosiaan ongelmana mun mielestä on se, että aukko laajenee vaan toiseen suuntaan. Sisäänvaimennuksesta saadaan tuolla progressiivisempi mutta tilanteissa joissa auto keventää jotain pyörää ollaan iskarin toiminnassa alueella, jossa vaimennus on luokkaa olematon. Tästä seuraa haajatelma mm. sen osalta, että miten käy esim vetopidon. Edelleen toi ei ota kantaa nopeaan ja hitaaseen vaimennukseen ja niiden eroihin vs sisäään/ulosjousto. Ongelmista kertoo jo sekin, että heti ilmoitettiin että lämpimämmässä on syytä tunkea iskariin iskariöljyn sijaan diffiöljyä. Osa myös tietää kuinka stabiileja hyvätkään silikoniöljyt on lämpötilansuhteen ja miten se saattaa vaikuttaa, kun mennään männänreikä vaimennuksesta tollaisiin holoihin. En epäile etteikö saa toimimaan, mutta onko ero merkittävä ja säätämistä on varmasti paljon jo eri ratojen välillä ja toinen juttu on jouset jne. jne. 
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kauden 2013 M8 uutuudet
« Vastaus #3 : 03.06.13 - klo: 09.12 »
Jep, jep. Buku korkin asennus ei mennyt eilen "ihan putkeen" tai paremminkin motilleen. Ostin pari settiä niitä eli 2 * 3 kpl. Niistä about puolet "napsahti" paikoilleen, loput oli löysiä. Laakerin kohdalle tuleva ohut seinämä oli 4/6 kuprulla laakerista poispäin. Pari ehkä sellaisenaan käyttökelpoista.

Pitää kirjoitella Bukulle päin. Tässä on desing- ja toteutusfloppi. Desing pitäisi olla niin, että kun laittaa kupin paikoilleen, niin voimat vetävät laakeriseinämää moottoriin päin. Toiseksi, sormaamalla pitäisi pystyä tekemään oikean halkaisijainen kansi.

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Kauden 2013 M8 uutuudet
« Vastaus #4 : 03.06.13 - klo: 12.45 »
Jep, jep. Buku korkin asennus ei mennyt eilen "ihan putkeen" tai paremminkin motilleen. Ostin pari settiä niitä eli 2 * 3 kpl. Niistä about puolet "napsahti" paikoilleen, loput oli löysiä. Laakerin kohdalle tuleva ohut seinämä oli 4/6 kuprulla laakerista poispäin. Pari ehkä sellaisenaan käyttökelpoista.

Pitää kirjoitella Bukulle päin. Tässä on desing- ja toteutusfloppi. Desing pitäisi olla niin, että kun laittaa kupin paikoilleen, niin voimat vetävät laakeriseinämää moottoriin päin. Toiseksi, sormaamalla pitäisi pystyä tekemään oikean halkaisijainen kansi.

Sen löysyyden pystyy fixaamaan täpällä liimaa, mutta jos sulla on ton verran epämuodostumaa, niin ei hyvä. Se rasva joka homman idea on, ei meinaa pysyä kuumana paikallaan vaikka korkki ei kuprulla olekkaan joten jos näin on, hävinnee ne mäskit aika nopeesti. Voi olla että hommaan olisi parempaa joku tömäkämpi vaseliini. Mielenkiintoinen konsepti joka tätä menoa jäänee liiallisen "säätämisen" takia nopeasti unholaan. Toivotaan että saavat fixattua sen paremmaksi.
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kauden 2013 M8 uutuudet
« Vastaus #5 : 03.06.13 - klo: 15.04 »
Ketutusmaili lähetetty. Laatufirman huomaa siitä. että valitukset hoidetaan.

Totta, että välyksen pystyy fiksaamaan, mutta pitäähän sitä toimiva saada suoraan kaupasta. Rctechin palstalla vastaava case. Ihan periaatteesta kettuilen täällä ja kohta ulkkipalstalla tästä, jos ei korjausta tehdä. Toi rasva/vaseliini näyttäisi olevan jotain 1/1 autojen jarruvaseliinia. Lilan väristä ja aika jähmeää.

Tuo kuppi pitäisi tehdä metallista kylmämuokkaamalla, niin kuin "hyvän vanhan ajan" pastillirasioiden kannet. Kytkimen kiila ottaisi ennen etulaakeria kiinni niin, että jää 2 millin väli, jolloin laakerisuoja menisi  moottoriakseliin saakka. Silloin tulisi oikea kakkasulku.

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: Kauden 2013 M8 uutuudet
« Vastaus #6 : 04.06.13 - klo: 01.10 »
"The seal cannot be run with flywheels that have a recess on the back, engine facing side. If your flywheel has a recess we recommend upgrading to a Buku clutch system for full compatibility with Buku Crank Case Caps."

Suosittelen vahvasti miettimään ennen kuin Downgreidaa Losi kytkimen buku kytkimeen.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kauden 2013 M8 uutuudet
« Vastaus #7 : 05.06.13 - klo: 10.47 »
"Buku" ainakin osaa vastata meileihin. Lupaavat että homma hoidetaan kuntoon. Nyt pitää sitten mittailla moottorin ulkohalkaisijaa...   Pelkona on kyllä koko tämän busineksen osalta se, että mottivalmistajat eivät tee samanlaisia sorvauksia joka moottoriin. Mutta siis myös Bukun kuppikoko vaihtelee.

Poissa jucca

  • KUArc admin
    • Profiili
    • KuopioRC.fi     kuopionlennokkikerho.fi
Vs: Kauden 2013 M8 uutuudet
« Vastaus #8 : 09.06.13 - klo: 16.11 »

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Kauden 2013 M8 uutuudet
« Vastaus #9 : 10.06.13 - klo: 12.50 »
Yksi uutukainen lisää.

http://www.6mik-racing.com/index.php?page=news-optima




Tuo voisi olla kokeilun arvoinen. Mitäs tuosta kuusiokolo ruuvista säädetään mikä on tuossa vauhtipyörässä, ja tuleekohan koskaan suomeen?
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kauden 2013 M8 uutuudet
« Vastaus #10 : 10.06.13 - klo: 16.59 »
Siitä säädetään kytkinjousien esijännitystä, eli sitä millä kierroksilla kytkin ottaa kiinni. Sinänsä ihan fiksun oloinen keksintö jos toimii hyvin. Voishan sitä huvikseen tilata testiin yhden setin ja vaikka vaihto palat. Kerron sitten toimiko vai ei.. : :tongue:
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Kauden 2013 M8 uutuudet
« Vastaus #11 : 10.06.13 - klo: 18.14 »
Siitä säädetään kytkinjousien esijännitystä, eli sitä millä kierroksilla kytkin ottaa kiinni. Sinänsä ihan fiksun oloinen keksintö jos toimii hyvin. Voishan sitä huvikseen tilata testiin yhden setin ja vaikka vaihto palat. Kerron sitten toimiko vai ei.. : :tongue:
Juu oke. Kerro toki käyttökokemuksia jos tollasen setin hommaat!  :grin:
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kauden 2013 M8 uutuudet
« Vastaus #12 : 10.06.13 - klo: 21.18 »
Onhan noita ollut iät ja ajat eikä "koskaan" toimi. Perus 3 pala on paljon parempi.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kauden 2013 M8 uutuudet
« Vastaus #13 : 17.06.13 - klo: 15.09 »
Bukukuppi näyttäisi toimivan. N. +3 litraa Lavankoa kohdalla tehty avaus kytkinhuollon yhteydessä osoitti, että ei sitten pölyn pölyä ollut lakruun saakka päässyt. Sen sijaan jenkkipalstalla kitistään Novarossikoneiden bukukuppien sopimattomuutta. Mikä myös osui siis osallemme.

Arilla oli ohivirtausiskarit kisassa. Hyvältä näytti erityisesti hyppyjen alastulo. Epäilemättä ennen EM-kisaa tehdään paljon testiä että onko ov-iskareista vauhdin tuojaksi.

Poissa jucca

  • KUArc admin
    • Profiili
    • KuopioRC.fi     kuopionlennokkikerho.fi
Vs: Kauden 2013 M8 uutuudet
« Vastaus #14 : 22.09.14 - klo: 16.22 »
Kyllä, otsikon mukaan pitäisi olla viime vuoden uutuuksia mutta en näe syytä tehdä uutta aihetta.

Pro-Line tuo markkinoille M8 lexan siiven. Toinen uutuus on ns. fuel stick jonka julkaisu taitaa mennä ensi vuoteen.

Tuosta uutuus siivestä minulle herää kysymys: Jos 1/10 autoissa siipi ei tahdo kestää niin miten muka 1/8 autoissa se tulisi kestämään? Voi olla, että huippukuskit eivät välttämättä kolaroi joten siivestä olisi varmaankin hyötyä joillain radoilla mutta entäs jos se siiven rikkova kolari tai kuperkeikka tuleekin kisan alussa tai vaikkapa puolessa välissä. On varmasti tosi hyvä yrittää räpiköidä maaliin asti kun siipi on riekaleina.

Pro-Line at the 2014 Worlds
« Viimeksi muokattu: 22.09.14 - klo: 16.36 kirjoittanut jucca »

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kauden 2013 M8 uutuudet
« Vastaus #15 : 22.09.14 - klo: 16.36 »
Me käytettiin noita lexan siipejä jo vuonna -90 m8 autoissa :grin:
Ja ei ne silloinkaan kestäneet.
Jotainhan ne kylläkin kesti mutta.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa p-man

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Kauden 2013 M8 uutuudet
« Vastaus #16 : 10.01.15 - klo: 19.01 »
Tuli tänään askarreltua sellainen Prolinen 1:8 lexansiipi. Painoa samanverran kuin Kyoshon perus muovisiivessä, mutta toki tuota lexansiipeä voi helpommin muokkailla. Kestävyyden näkee sit kesällä..
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Poissa jucca

  • KUArc admin
    • Profiili
    • KuopioRC.fi     kuopionlennokkikerho.fi
Vs: Kauden 2013 M8 uutuudet
« Vastaus #17 : 08.03.15 - klo: 09.15 »
Tuskin tämä tuote tulee olemaan jokaisella harrastajalla pakissa (jos kellään), mutta ihan mielenkiintoinen uusi näkökulma moottorin sisäänajoon. Eli siinä kaikille hifistelijöille oiva lisälaite jolla pääsee säätämään ja lompakkoa keventämään. Lisätyötä vaatii myös moottorin puhdistaminen kun on ollut upotettuna öljyyn.

Sellainen mahdollinen parannusehdotus tuohon systeemiin olisi (jos ei sitten jo ole mutta en vaan hoksannut), että tuo käytettävä öljy vaihtuisi koko ajan uuteen tai välissä olisi jokin puhdistus systeemi, koska tuollaisessa sisäänajossa irronneita metallihiukkasia kierrätetään koneen läpi aina vaan uudestaan.   ...Näin maalaisjärjellä ajateltuna.




Break-in Dutch have developed what they claim is an effective new way to break-in new nitro engines. Usable with .12 to .21 engines the rotating parts of the engine are submerged in a container filled with heated oil while the crankshaft is rotated by an electric motor. The temperature and RPM is computer controlled and fluctuates in a range of up to 200 degree Celsius and up to 3,000RPM to ensure an effective yet safe breaking-in process. Additional torque vectoring control ensures the engine is broken-in correctly and it can be used on the track straight away.

Break in Dutch a Bakker Special Break in Method

https://www.youtube.com/watch?v=Q9D6b4UdElE


« Viimeksi muokattu: 08.03.15 - klo: 09.20 kirjoittanut jucca »

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Kauden 2013 M8 uutuudet
« Vastaus #18 : 16.12.21 - klo: 14.18 »
Vastaan tähän vanhaan ketjuun, tämä käynee hyvänä esimerkkinä, ettei polttispuolella ole mitään merkittävää "uutta" tapahtunut vähään aikaan...

Tämä ilmanputsari voi kyllä olla isompikin uudistus:
https://circusrc.com/2021/12/klinik-rc-1-8th-nitro-buggy-truggy-dry-air-filter/?fbclid=IwAR0FESputK2QeAeNu2tldHySWTpHJeV_Ti-5mSkcIRkpGemiga_0Fz7yPOs