Jos ajatuksissa on kasikrossarin osto niin tässä hieman ajatuksia nitro vs. sähkö -keskusteluun.
Kustannuksiltaan sähkö on selvästi edullisempi. Nopari ja moottori noin 200 euroa (Hobbywing), akut kolme sarjaa noin 60 euroa sarja (Turnigy NanoTech) siis 180 euroa, laturi 135 euroa (Sky B6 dual), virtalähde 80 euroa, ohjausservo 60 euroa. Yhteensä noin 650. Polttikseen tarvii moottorin ja pillin 250 euroa, servot 120 euroa, starttiboksin ja akun 80 euroa, hehkun 20 euroa, vastarin akun 20 euroa, laturin 50 euroa ja pikkusälää noin 50 eurolla (filttereitä, tulppia yms...). Yhteensä noin 600 euroa.
Molemmat setit ovat siis koottu niin että voi harrastaa. Halvemmallakin voi saada, mutta laadusta voi joutua tinkimään. Sähköautolla ajaa tuolla rahalla aika pitkään, polttikseen joutuu laittamaan hieman rahaa koko ajan (kytkinlaakerit, tulpat, filtterit, polttoaine...). Sähköosissa ei ole varsinaisesti kuuluvia osia. Jos ostaa uudet akut joka kesäksi, se on ainoa kulu.
Ajoaika sähköllä on radalla 5000 mAh:n 4s-akuilla ja noin 2000 kV-moottorilla noin 15 minuuttia. Jos akkuja on kolme, voi ajaa käytännössä koko ajan. Akkuja ei tarvitse jäähdyttää koska ne eivät kuumene. Koneen saa jäähtymään tuulettimella muutamissa minuuteissa.