Kirjoittaja Aihe: Spektrum DX4S  (Luettu 8315 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa risla

  • Veteraani
    • Profiili
Spektrum DX4S
« : 04.07.13 - klo: 16.41 »
onko kellään kokemuksia radiosta? mitenkä kauheesti eroaa dx3s:ään?

Poissa moti

  • Veteraani
    • Profiili
    • Motin Garage
Vs: Spektrum DX4S
« Vastaus #1 : 08.07.13 - klo: 10.56 »
Itse olen ajanut kyseisellä Spektrum DX4S radiolla lopputalvesta alkaen ensin turistilla ja sitten kesällä siirryin krossiin. Omalla kohdalla kyseessä on ensimmäinen Spektrum jonka olen omistanut ja huhut yhteensopivuudesta Savöxin servojen kanssa ja yhteensopivuus vanhempien vastaanottimien kanssa epäilytti, mutta päädyin kumminkin kyseiseen radioon. 

Kaikissa autoissanihan on Savöxin servot joten myytti yhteensopivuudesta murrettiin heti eli ainakin minulla käytössä olevien servojen kanssa ei ongelmia ilmennyt missään vaiheessa. Toisena epäilys vanhojen vastareiden yhteensopivuus epäilytti, mutta hankkimani joukko käytettyjä vanhoja vastareita toimi uuden ohjaimen kanssa ongelmitta.

Itse päädyin DX4S radioon lähinnä sen takia, että itsellä on ajossa useampi erilainen auto joten monen vastaanottimen tarve on väistämätön. Tästä syystä Spektrumin huokein 2kanavainen vastari (http://fi.eurorc.com/product/4467/spektrum-sr201-2-channel-coated-dsm-sport-receiver) kohtuu hinnallaa kiinnosti erittäin suuresti.

Aikaisemmin minulla oli mahdollisuus käyttää hetken aikaa Radiopostin TS401 radiota turistin kanssa ja siihen verrattuna Spektrum jää kyllä ohjauksen tarkkuudessa selkeästi, mutta omalla ajotaidolla kellossa eroa ei turistin kanssa nähnyt. Plussana itse näin myös Spektrumissa sen keveyden käyttää ja pienen koon eli kulkee pitbagissa huomattavasti mukavammin. Toinen huomio Spektrumissa on myös se, että samoilla talvella asennetuilla paristoilla mennään edelleen eli virtaa ei radio syö nimeksikään.

Ohjaimen kahva on jakanut mielipiteitä, kun sitä on eri kuskit kädessä pitäneet. Toinen sanoo kahvan olevan outo ja toinen sanoo että liian ohut. Noh itsellä radio sopii hanskaan just niinkuin pitää ja ranteessa ei tunnu pitkänkään ajon aikana väsymystä, joten kaippa tämäkin makuasia.  Jos jostain radiossa pitää miinusta antaa niin verrattuna Esim Sanwan radioihin niin kyllähän muovilaadussa on parantamisen varaa, mutta tuntuisi ainakin tähän mennessä, että rauta radiossa toimii joten eipä sitä ohjainta ajaessa ole tullut katseltua eli makuasioiden piikkiin tämäkin.

Horizonin video aiheesta:
HorizonHobby.com Preview - Spektrum™ DX4S DSMR Transmitter

-Virtanen
Hobao \ GMade \  Xray \ JQ \ Xpress
        https://motingarage.com/

Poissa ylikar-h

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Spektrum DX4S
« Vastaus #2 : 05.04.15 - klo: 20.21 »
Minulla kyseinen radio, olen yrittänyt bindata sitä telemetria vastarin SR3300T kanssa, ei vain onnistu, käsittääkseni nämä pitäisi olla yhteensopivia ?
Muiden Spektrumin vastarien kanssa ei ongelmia ..
Osaako joku kertoa , onko jokin "erikoinen jippo" tämän SR3300T vastarin bindauksessa ?

Poissa mmc_tero

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Spektrum DX4S
« Vastaus #3 : 05.04.15 - klo: 20.43 »
Kokeile toisella bindaus johdolla,itellä oli yksi sellainen johto uudesta-asti rikkinäinen.

Poissa ylikar-h

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Spektrum DX4S
« Vastaus #4 : 05.04.15 - klo: 21.04 »
Taitaapi olla, ettei kuitenkaan ole yhteensopiva DX4S radion kanssa tämä SR3300T vastari, kokeilin bindata vanhemman DX3 radion kanssa, ja ainakin sen kanssa bindaus onnistui :shocked:

Poissa ÄmTee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Spektrum DX4S
« Vastaus #5 : 05.04.15 - klo: 21.29 »
Taitaapi olla, ettei kuitenkaan ole yhteensopiva DX4S radion kanssa tämä SR3300T vastari, kokeilin bindata vanhemman DX3 radion kanssa, ja ainakin sen kanssa bindaus onnistui :shocked:

Kyllä ovat yhteensopivia tuo DX4S ja SR3300T vastari. Tuo sama vastari tulee Bind-N-Drive Losissa mukana ja hommasin sen kaveriksi juurikin tuon DX4S:n ja bindaus onnistui ihan ongelmitta. On ollut minulla käytössä kohta puolitoista vuotta ja toimii. Uskon kuitenkin, että osaat tuon bindauksen tehdä oikein, kun olet jo toisella mankalla kokeillut vastarin toimivuutta ja todennut sen toimivaksi.

Varmaankin ongelma löytyy itse radiosta, vaikea sanoa mikä mahtaa olla vialla. Mutta radiosta varmaan täytyy muuttaa jotain asetuksia, jotta saa toimimaan.  Oletko kokeillut tehdä bindausta tuolla DX4S:llä ja muulla vastarilla, kuin tuolla SR3300T:llä?
Losi 5ive-T x2 - Losi 5ive-T 2WD - Traxxas X-Maxx - Hpi Savage XL Octane - Hpi Savage Flux - Traxxas Stampede - Traxxas Rustler - Tamiya DF-03RA - Tamiya TT-01D

Poissa J.Hovi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Spektrum DX4S
« Vastaus #6 : 05.04.15 - klo: 22.12 »
Ujo veikkaus on että framerate pitää radiosta laskea hitaimmalle tasolle, ennenkuin suostuu bindautumaan.

Poissa ylikar-h

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Spektrum DX4S
« Vastaus #7 : 05.04.15 - klo: 22.17 »
Kyllä onnistui DX4S:n  bindaus SR410 vastarin kanssa.
Molemmat menee normaalisti bindausmodiin ( DX4S ja SR3300T ) , valot vilkkuvat kummassakin, sitten radiossa jää valo kiinteäksi ja vastarissa valo sammuu kokonaan..ja yhteyttä ei muodostu.
DX4S on uusi radio,  vastarin ostin käytettynä, mutta toimii siis vanhemman DX3 radion kanssa ( bindauksessa ei mitään ongelmaa ) .
Eli oletettavasti radiossa tosiaan jokin asetus väärä, mutta mikä , siinäpä kysymys :shocked:

Poissa ylikar-h

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Spektrum DX4S
« Vastaus #8 : 05.04.15 - klo: 22.18 »
Ujo veikkaus on että framerate pitää radiosta laskea hitaimmalle tasolle, ennenkuin suostuu bindautumaan.

Jaa täytyypä kokeilla, jos tollainen löytyy valikosta.

Poissa ylikar-h

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Spektrum DX4S
« Vastaus #9 : 05.04.15 - klo: 22.40 »
System valikon alta löytyy F  Rate ja se on 16,5 ms, mutta sitä ei saa vaihdettua, vaikka valitsee sen ja painaa "rolleria" ja sen jälkeen pyörittää, vaan ei vaihdu miksikään .. :shocked:

Poissa ÄmTee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Spektrum DX4S
« Vastaus #10 : 05.04.15 - klo: 23.09 »
System valikon alta löytyy F  Rate ja se on 16,5 ms, mutta sitä ei saa vaihdettua, vaikka valitsee sen ja painaa "rolleria" ja sen jälkeen pyörittää, vaan ei vaihdu miksikään .. :shocked:

Jaa-a. Erikoista, ettei saa vaihdettua? Minulla pystyy valitsemaan 11 ms ja 16,5 ms välillä. Eli vaihtoehtoja ei ole kuin kaksi ja minulla käytössä juurikin tuo hitaampi 16,5 ms ja sillä toimii. Joku muu siinä nyt mättää, mikähän se sitten on?  :shocked: Toivottavasti joltain viisammalta löytyy ohje tähän, itsellä kun ei ole kyseistä ongelmaa ollut, niin en tähän osaa nyt enempää neuvoa valitettavasti.... Toivotaan, että vika selviää.
Losi 5ive-T x2 - Losi 5ive-T 2WD - Traxxas X-Maxx - Hpi Savage XL Octane - Hpi Savage Flux - Traxxas Stampede - Traxxas Rustler - Tamiya DF-03RA - Tamiya TT-01D

Poissa ylikar-h

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Spektrum DX4S
« Vastaus #11 : 06.04.15 - klo: 12.00 »
Kuulukos bindausvalikossa olla merkintä: F Rate: 16,5 ms
                                                      Mode: DSM2
Tämä DSM2 on vähän arveluttava ?

Poissa ÄmTee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Spektrum DX4S
« Vastaus #12 : 06.04.15 - klo: 16.40 »
Kuulukos bindausvalikossa olla merkintä: F Rate: 16,5 ms
                                                      Mode: DSM2
Tämä DSM2 on vähän arveluttava ?

Minulla bindausvalikossa lukee pelkkä DSM. F Rate sitten on tuo sama 16,5 ms.
Losi 5ive-T x2 - Losi 5ive-T 2WD - Traxxas X-Maxx - Hpi Savage XL Octane - Hpi Savage Flux - Traxxas Stampede - Traxxas Rustler - Tamiya DF-03RA - Tamiya TT-01D

Poissa ylikar-h

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Spektrum DX4S
« Vastaus #13 : 06.04.15 - klo: 16.43 »
Niin vähän epäilinkin, kun olen "googlettanut"...syy ilmeisesti siinä, nyt kun vain tietäisi , miten sen saa vaihdettua ?

Poissa Katala

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Spektrum DX4S
« Vastaus #14 : 06.04.15 - klo: 21.25 »
Huomasin, että minullahan on sama kombo vielä koettamatta, kuin ylikar-h:lla. Eli mulla on ihan tuliterä DX4S ja SR3300T. Aluksi en saanut radiosta vaihdettua frameratea 16,5:n. Sitten kun ekan kerran koetin bindata, niin radio tunnisti lähettimen moden DSM2:ksi ja settas itestään oikean frameraten. No bindaus ei kuitenkaan toiminut. Samaten huomasin, että telemetry valikko uupuu kokonaan radiosta. Olen nyt muutamaan otteeseen koettanut bindata, siinä onnistumatta. Vastarin oranssiledi sykkii ja väpättää bindauksen aikana niin kuin ohjeissa mainitaan, mutta kun bindaus olisi valmis niin se pirun ledi ei jää palamaan.

Poissa ylikar-h

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Spektrum DX4S
« Vastaus #15 : 06.04.15 - klo: 21.43 »
Jep, olen nyt selvittänyt asiaa eri vastareilla, uusi DX4S vaatii vastarin , jossa DSMR / DMS2  .
SR3300t on DMS, eli ei pelitä uuden DX4S:n kanssa, ilmeisesti vanhemman DX4S kanssa toimii ?
Vanha DX 3,0 pelaa oli sitten DMS tai DMS2 ..
Tämä on nyt minun kokeilujen tulos, eli jos joku eri mieltä, korjatkoon ?
Minulla kyllä on telemetria valikko radiossa, mutta eipä sillä mitään tee , kun ei toimi telemetriavastarin kanssa.
« Viimeksi muokattu: 06.04.15 - klo: 21.50 kirjoittanut ylikar-h »

Poissa ÄmTee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Spektrum DX4S
« Vastaus #16 : 06.04.15 - klo: 21.53 »
Huomasin, että minullahan on sama kombo vielä koettamatta, kuin ylikar-h:lla. Eli mulla on ihan tuliterä DX4S ja SR3300T. Aluksi en saanut radiosta vaihdettua frameratea 16,5:n. Sitten kun ekan kerran koetin bindata, niin radio tunnisti lähettimen moden DSM2:ksi ja settas itestään oikean frameraten. No bindaus ei kuitenkaan toiminut. Samaten huomasin, että telemetry valikko uupuu kokonaan radiosta. Olen nyt muutamaan otteeseen koettanut bindata, siinä onnistumatta. Vastarin oranssiledi sykkii ja väpättää bindauksen aikana niin kuin ohjeissa mainitaan, mutta kun bindaus olisi valmis niin se pirun ledi ei jää palamaan.

Juteltiin tuossa ylikar-h:n kanssa YV:llä ja tultiin siihen tulokseen, että tuo kyseinen vastari toimii vaan vanhempien DX4S mallien kanssa, jossa on 1.0 firmis ja tuo vanhempi DSM tuki. Uudemmissa on päivitetty 1.2 firmis jonka mukana lähettimeen lisättiin AVC ominaisuus ja tuo vanha DSM tuki (ja sitä myöten myös telemetria) on jätetty pois. Eli SR3300T vastari ei toimi kuin DX3R ja DX4 prolla ja vanhemalla DX4S:llä, jossa tuo 1.O versio (joka siis omassa DX4S radiossa ja toimii tuon telemetria vastarin kanssa). Uusi DX4S toimii DSMR ja DSM2 vastareilla ja siitä löytyy myös tuki tuolla AVC:lle. Aika älytöntä, mutta siltä se nyt vaan vaikuttaa, että tuota vastaria  ja muita DSM vastareita ei saa toimimaan uusilla DX4S:illä.
Losi 5ive-T x2 - Losi 5ive-T 2WD - Traxxas X-Maxx - Hpi Savage XL Octane - Hpi Savage Flux - Traxxas Stampede - Traxxas Rustler - Tamiya DF-03RA - Tamiya TT-01D

Poissa ylikar-h

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Spektrum DX4S
« Vastaus #17 : 06.04.15 - klo: 22.04 »
Juuri näin..iso kiitos ÄmTeelle, oli aktiivisesti selvittämässä asiaa.

Poissa ÄmTee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Spektrum DX4S
« Vastaus #18 : 06.04.15 - klo: 22.45 »
Juuri näin..iso kiitos ÄmTeelle, oli aktiivisesti selvittämässä asiaa.

Aina yritetään parhaan mukaan auttaa, jos vaan mahdollista.  :azn: Pääasia, että kuitenkin selvisi, niin ei jäänyt itseänikään mietityttämään. Ei taida olla missään mainintaa, että tuo SR3300T ei ole yhteensopiva uudempien DX4S lähettimien kanssa tai että uusissa versioissa ei ole enää DSM tukea? Vähän kuluttajan harhaanjohtamista, jos näin on.
Losi 5ive-T x2 - Losi 5ive-T 2WD - Traxxas X-Maxx - Hpi Savage XL Octane - Hpi Savage Flux - Traxxas Stampede - Traxxas Rustler - Tamiya DF-03RA - Tamiya TT-01D

Poissa Katala

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Spektrum DX4S
« Vastaus #19 : 06.04.15 - klo: 23.00 »
Jeps, kiitokset tutkinnosta.  :smiley: Ainakin Spektrumin sivuilla mainostetaan edelleen telemetriaa DX4S:n kanssa. http://www.spektrumrc.com/Products/Default.aspx?ProdId=SPM4010 Kieltämättä pikkasen ketuttaa tässä kohtaa, etenkin kun ajatuksissa oli kolme kärpästä yhdellä iskulla, kun tuohon DX4S:ään päädyin.  :angry:

Poissa Tuhis

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Spektrum DX4S
« Vastaus #20 : 08.04.15 - klo: 21.22 »
Kävimpä tarkistamassa ton oman 4S:n ja 1.2 firmis on koneessa. Ei ole ollut mitään ongelmia tuon kyseisen vastarin kanssa. Ja telemetriakin toimii täysin moitteetta.
« Viimeksi muokattu: 08.04.15 - klo: 21.34 kirjoittanut Tuhis »

Poissa Katala

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Spektrum DX4S
« Vastaus #21 : 08.04.15 - klo: 21.48 »
Onko ylikar-h:lla 1.2 firmis? Mulla on menun aboutin mukaan 2.5 firmis. Eli oletettavasti olen syvemmällä suossa. :)

Poissa ylikar-h

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Spektrum DX4S
« Vastaus #22 : 08.04.15 - klo: 21.58 »
Onko ylikar-h:lla 1.2 firmis? Mulla on menun aboutin mukaan 2.5 firmis. Eli oletettavasti olen syvemmällä suossa. :)

Minulla R2.1 ..eli melkein yhtä syvällä...:-)

Ilmeisesti 1.2 sitten vielä pelittää telemetrian kanssa, muttei siitä eteenpäin ?

Lähettivät tänään sähköpostia..pitäisi lähettää heille..taidanpa tyytyä olemaan ilman telemetriaa..
« Viimeksi muokattu: 08.04.15 - klo: 22.02 kirjoittanut ylikar-h »