Kirjoittaja Aihe: Team c patron 4x4 sc  (Luettu 49906 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa LorenttioRC

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team c patron 4x4 sc
« Vastaus #60 : 18.08.13 - klo: 11.34 »
Nelkku corriin mun suositus on vähintään 5000 mah 50c, tosin riippuu valmistajasta ja moottorin tehosta. Esim. tällainen http://fi.eurorc.com/product/532/gens-ace-5000mah-50c-74v-lipo

Tuossa patronissa luulisi päärjäävän hieman heikommallakin, mutta tulee pidemmän päälle halvemmaksi ostaa kerralla kunnollinen. Ei tarvitse sitten päivittää akkua, jos päivittää noparin ja moottorin parempiin.
TLR SCTE 2.0/ Losi SCTE 1.0/Traxxas Stampede vxl

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team c patron 4x4 sc
« Vastaus #61 : 18.08.13 - klo: 12.14 »
Kivahan se olis olla noin jytyt akut, mut tosiaan mul ei oo rahaa kauheesti laittaa akkuihin. tai sit pitää kääntyä hk puoleen. mut nopari tosi ottaa sen 80a et motti ei enempää ota sit kyl. Pistää kyl edellee mietityttämään,että pitäsikö kannattaa sittenkin hobbykingiä, mutta eurorceeltä tulis nopeemmin, ja hinnassakaan ei suurta eroa. 5200mah 30c zippyt tulissitte varmaa, jos ei nuo 4000mah 30 potki, uus samanmoinen turnigy kyl vetelee hyvin... kiitti! tekeekö noilla eurorc linkitetyillä akuilla kuite mitään, luulis kuite turigyä parempia olevan? se ki ku toimii.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa LorenttioRC

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team c patron 4x4 sc
« Vastaus #62 : 18.08.13 - klo: 13.28 »
Nuo 5200mah 30c akut riittävät käyttätarkoitukseesi. Genssin 4000mah 30c on luultavasti riittävä virranantokyvyltään, mutta ajoaika jää 5200mah akkuun verrattuna jonkin verran lyhyemmäksi.

Gens Ace on merkkinä hieman Turnigya nimekkäämpi, ja Genssin akkujen sanotaan olevan mainostettu todellisilla arvoilla. Lipoissa on kuitenki suuria eroja ihan yksittäisten akkujen ja vielä suurempia eroja valmistuserien välillä, joten todellista paremmuutta on merkkien välillä vaikea määrittää. Tyypillisesti nimekkäämmillä merkeillä kuitenkin laatuvaihtelut ovat pienemmät.

Itse olen käyttänyt Genssin akkuja, ja olen ollut niihin tyytyväinen. Laatuvaihteluja on kuitenkin ihan omissanikin akuissa, sillä toinen omistamistani Genssin 5000mah 50c akuista, jonka on speksattu kestävän 250a jatkuvaa virtaa, pullistui hieman jo uutena. Toinen vastaava akkuni on taas pysynyt täydellisessä kunnossa täsmälleen samanlaisessa käytössä, jossa jatkuvat virrat ovat tasoa 100a. Molemmat akut ovat edelleen käytössä, eikä pullistuminen ole pahentunut ja eikä akkujen välillä pysty tuntemaan eroa.

Kuten kirjoitin, nuo mainitsemasi akut riittävät käyttötarkoitukseesi, joten osta joku niistä. Itse kuitenkin aina ylimitoitan akkuni reilusti.
TLR SCTE 2.0/ Losi SCTE 1.0/Traxxas Stampede vxl

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team c patron 4x4 sc
« Vastaus #63 : 18.08.13 - klo: 14.50 »
Mutta nuilla genssin 4000mah 30c ei siis pitäisi pykiä  kyykätä?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team c patron 4x4 sc
« Vastaus #64 : 18.08.13 - klo: 15.01 »
Ei pitäisi,nekin tuottavat 120a jatkuvaa.
EXC125

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team c patron 4x4 sc
« Vastaus #65 : 18.08.13 - klo: 17.36 »
Ensimmäiset varsinaiset ongelmat havaittu. Patron kuoli. Toimi edellisellä akulla kuten pitää, sitten seuraavalla pari kaasutusta ja sitte kaasu ei enää toiminut. Ohjaus toimii. Vastarin puhdistin, ei auta. Noparissa tapajtuman jälkeen palo valoja, mut nyt on iha mykkä. Rceet.netiä lähestytty asiasta, mut kysytään täälläki, mitä vialla, ite päädyin johonki noparin valmistusvikaan. Ei oo ajjettu märässä, ja vain 2s lipoilla.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team c patron 4x4 sc
« Vastaus #66 : 18.08.13 - klo: 17.39 »
Ensimmäiset varsinaiset ongelmat havaittu. Patron kuoli. Toimi edellisellä akulla kuten pitää, sitten seuraavalla pari kaasutusta ja sitte kaasu ei enää toiminut. Ohjaus toimii. Vastarin puhdistin, ei auta. Noparissa tapajtuman jälkeen palo valoja, mut nyt on iha mykkä. Rceet.netiä lähestytty asiasta, mut kysytään täälläki, mitä vialla, ite päädyin johonki noparin valmistusvikaan. Ei oo ajjettu märässä, ja vain 2s lipoilla.

Otan osaa:D

Ei vaan..kokeile vielä ohjelmoida noppa uudestaan,itsellä joskus käynyt noin ja se auttoi.
EXC125

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team c patron 4x4 sc
« Vastaus #67 : 18.08.13 - klo: 18.14 »
Ei tossa oo sellasta magic nappia. Eikä oo sitä korttiakaan. Mikä tässö ny on. Pitäskö koittaa sc8 wp nopalla, jos on samat nopan liittimet.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team c patron 4x4 sc
« Vastaus #68 : 19.08.13 - klo: 19.09 »
Noniin. Rceet.netin takuu pelaa! uus nopari tulee. Mutta emppu selitäppä se, et miks 3000mah 40c ei toimi, mutta4000mah 30c toimii, kumpikin tuottaa 120a jatkuvaa. Koita tässä ny sopivat akut tilata jos ei hk sotkeudu…:-P
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team c patron 4x4 sc
« Vastaus #69 : 19.08.13 - klo: 19.12 »
No sit siinä 3000 40 akussa on jotain vikaa,muuta en keksi.
EXC125

Poissa KooBee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team c patron 4x4 sc
« Vastaus #70 : 19.08.13 - klo: 22.12 »
Tai ne C-lukemat on jotain hatusta vedettyjä...

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team c patron 4x4 sc
« Vastaus #71 : 19.08.13 - klo: 22.54 »
Vaikuttaako vajaan vuojen käyttä akkujen c-arvoihin? Tuo toiniva akku on iha uus, mutta nuo pienemmät toimimattomat vanhempia. Uskaltaakohan ne genssin 4000mah 30c tilata, ettei vaan kävis niinku tilanne on nyt. Eli heti uutuuden jälkeen akuista ei ois mihkää, ei kiva.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team c patron 4x4 sc
« Vastaus #72 : 19.08.13 - klo: 23.01 »
Lipot huononevat ajan kanssa. Eli jos ne ovat vuoden vanhoja niissä ei varmastikkaan ole yhtä paljon potkua kuin uutena. Noi akut ovat kyllä tosi kovilla NelkkuSC:ssä, Akut kantsii ylimitoittaa ja NelkkuSC:ssä minimi on ehkä n. 60c 5000mah. Noi 50c 5000mah riittää ehkä juuri ja juuri, mutta en suosittelisi edes niitä.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team c patron 4x4 sc
« Vastaus #73 : 19.08.13 - klo: 23.10 »
Tämänhetkine turnigy toiminut ihan hyvin, ei pätki yhtääb, eikä juurikaan lämpene. Ylimitoittaisin reilusti, jos ois rahaa. Vai pitäskö sitä vaan ostaa yks 5000mah 50c genssi kahen 4000mah 30c sijaan?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team c patron 4x4 sc
« Vastaus #74 : 20.08.13 - klo: 08.02 »
Tämänhetkine turnigy toiminut ihan hyvin, ei pätki yhtääb, eikä juurikaan lämpene. Ylimitoittaisin reilusti, jos ois rahaa. Vai pitäskö sitä vaan ostaa yks 5000mah 50c genssi kahen 4000mah 30c sijaan?

No itse ainakin tekisin niin.

Ja sehän noissa kiinan pskoissa on huonoa,toimintavarmuus huono.Joku akku saattaa toimia,joku ei ja reklamointi hankalaa.
EXC125

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team c patron 4x4 sc
« Vastaus #75 : 20.08.13 - klo: 08.20 »
Ostan sitte yhen 5000mah 50c akun, ni ei tarvi pettyä. Kiitti avustaneille!
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa veltsu1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team c patron 4x4 sc
« Vastaus #76 : 20.08.13 - klo: 13.52 »
Ostan sitte yhen 5000mah 50c akun, ni ei tarvi pettyä. Kiitti avustaneille!
Tillaa Lindingeriltä. Halpoja akkuja ja kestää hyvin.
Mulla on käytössä wellpower, 5000mah, 50/100C, 2s lipot ja ei lämpene ollenkaan.
Traxxas maxx v2- Traxxas Unlimited desert racer
Tamiya m06 Alfa romeo giulia gta

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team c patron 4x4 sc
« Vastaus #77 : 20.08.13 - klo: 14.35 »
Ostan sitte yhen 5000mah 50c akun, ni ei tarvi pettyä. Kiitti avustaneille!
Tillaa Lindingeriltä. Halpoja akkuja ja kestää hyvin.
Mulla on käytössä wellpower, 5000mah, 50/100C, 2s lipot ja ei lämpene ollenkaan.

Ei mikään lipo lämpene,tai ainakaan pitäisi.
EXC125

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team c patron 4x4 sc
« Vastaus #78 : 20.08.13 - klo: 14.51 »
Voiko lindingerilla maksaa millä. Jos checkout tai paypal ei käy ni ei voi tilata.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team c patron 4x4 sc
« Vastaus #79 : 20.08.13 - klo: 14.58 »
Jaa, eipä tossa ole ku kympin hintaero verrattuna genssin 5000mah 50c akkuun. Verrokkina siis samanmoinen mutta wellpower. Taidan kannattaa suomalaista, tuleekin nopeammin. Samaan tilaukseen saa sitten myös uuen päärattaan, jota on kivet jyrsinyt pohjalevyä vasten. Kiitos kuitenniin vinkistä!
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team c patron 4x4 sc
« Vastaus #80 : 20.08.13 - klo: 15.24 »
Jaa, eipä tossa ole ku kympin hintaero verrattuna genssin 5000mah 50c akkuun. Verrokkina siis samanmoinen mutta wellpower. Taidan kannattaa suomalaista, tuleekin nopeammin. Samaan tilaukseen saa sitten myös uuen päärattaan, jota on kivet jyrsinyt pohjalevyä vasten. Kiitos kuitenniin vinkistä!

Kannatan!
EXC125

Poissa KooBee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team c patron 4x4 sc
« Vastaus #81 : 20.08.13 - klo: 19.24 »
Ostan sitte yhen 5000mah 50c akun, ni ei tarvi pettyä. Kiitti avustaneille!
Tillaa Lindingeriltä. Halpoja akkuja ja kestää hyvin.
Mulla on käytössä wellpower, 5000mah, 50/100C, 2s lipot ja ei lämpene ollenkaan.

Ei mikään lipo lämpene,tai ainakaan pitäisi.
Kyllähän nuo lämpenee kun tarpeeksi kuormittaa...

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team c patron 4x4 sc
« Vastaus #82 : 20.08.13 - klo: 22.58 »
Mulla jopa takavedossa talvella lämpeni nuo moneen kertaan mainitut 3 ampeeritunin turnigyt, ei paljoa, sillee wttä hieman lumi suli pintaan.  Nyt on asia niin että johan se on kerpele jos tuo 5000mah 50c ala riittää. Tämä että vaatii nii paljon akuilta ois pitäny kyllä kysyä, tosin epäilisin, että patterikasi joka oli toinen vaihtoehto vaatii vähintääki yhtä paljon. Ja minä luulin selviäväni noilla takavetoon ostetuilla turnigyillä, siihen puuhaan hyviä.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team c patron 4x4 sc
« Vastaus #83 : 21.08.13 - klo: 07.38 »
Mulla jopa takavedossa talvella lämpeni nuo moneen kertaan mainitut 3 ampeeritunin turnigyt, ei paljoa, sillee wttä hieman lumi suli pintaan.  Nyt on asia niin että johan se on kerpele jos tuo 5000mah 50c ala riittää. Tämä että vaatii nii paljon akuilta ois pitäny kyllä kysyä, tosin epäilisin, että patterikasi joka oli toinen vaihtoehto vaatii vähintääki yhtä paljon. Ja minä luulin selviäväni noilla takavetoon ostetuilla turnigyillä, siihen puuhaan hyviä.
Mulla on patterikasissa genssin 5000mah 50c akut ja hyvin on akuissa tehot riittänyt.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team c patron 4x4 sc
« Vastaus #84 : 21.08.13 - klo: 07.45 »
Mulla jopa takavedossa talvella lämpeni nuo moneen kertaan mainitut 3 ampeeritunin turnigyt, ei paljoa, sillee wttä hieman lumi suli pintaan.  Nyt on asia niin että johan se on kerpele jos tuo 5000mah 50c ala riittää. Tämä että vaatii nii paljon akuilta ois pitäny kyllä kysyä, tosin epäilisin, että patterikasi joka oli toinen vaihtoehto vaatii vähintääki yhtä paljon. Ja minä luulin selviäväni noilla takavetoon ostetuilla turnigyillä, siihen puuhaan hyviä.
Mulla on patterikasissa genssin 5000mah 50c akut ja hyvin on akuissa tehot riittänyt.

No ihan satavarmasti riittää noi 50c 5000mah akut koska tuottavata reilusti yli kaksinkertaisesti sen 120a.!!:D
EXC125

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team c patron 4x4 sc
« Vastaus #85 : 21.08.13 - klo: 08.14 »
Jos ei riitä, alan epäillä patronia... :evil: nooh kattotaan nyt eka...heh
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team c patron 4x4 sc
« Vastaus #86 : 21.08.13 - klo: 22.15 »
Patron kulkee taas... :smiley:
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team c patron 4x4 sc
« Vastaus #87 : 03.09.13 - klo: 21.13 »
Sairaana olo ja koulun puolesta tehty mettäretki haittaavat harrastusta. No senverran kuite oon kerennyt ajamaan että voin todeta 50c gönssin loistavaksi. Eikä ole mitään tuota takuuseen mennyttä noparia lukuunottamatta jouduttu korjaamaan/vaihtamaan. Hyvältä näyttää.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team c patron 4x4 sc
« Vastaus #88 : 05.10.13 - klo: 10.40 »
Saako tähän vehkeeseen metallista pääratasta mistään? Kohta joutuu muovisen ekakertaa vaihtaan koska pohjalevyssä ei ole lovea rattaan alla...
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team c patron 4x4 sc
« Vastaus #89 : 05.10.13 - klo: 13.43 »
Lovi pohjalevyyn kannattaa tehdä jos ei ole käytössä tiivistä sisäkoria. Kivet rikkovat myös metallisen spurrin ja samalla saattaa mennä jotain muutakin.