Kirjoittaja Aihe: Sähkötouring EM-kisat 1-4.7.2004 Ruotsissa  (Luettu 6862 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Sähkötouring EM-kisat 1-4.7.2004 Ruotsissa
« : 02.07.04 - klo: 22.20 »
Uusimmat tiedot suoraan pääkallopaikalta Staffanstorpista:

(1 AE jäljeen)

3. Teemu
11. Tommi
17. Krisu
18. Sakke
25. Jaakko
47. Mika
48. Vesa
53. Juho
54. Simo
67. Pekka
75. Simo (Tammela)
84. Kenneth
91. Pauli
119. Jussi
139. Kalle

Tänään siis ajetaan kaksi eräkierrosta, suunnitellusta yhdestä poiketen. Syynä sääennuste.
Hyvää "live" raporttia antaa www.team-orion.com

-Juho-

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Sähkötouring EM-kisat 1-4.7.2004 Ruotsissa
« Vastaus #1 : 03.07.04 - klo: 07.24 »
1. Qualifying:

1. J Groskamp Netherlands (NL) 17 - 5.16.08
2. M Rheinard Germany (DE) 17 - 5.16.94
3. T Leino Finland (FI) 17 - 5.18.30
4. J Andersson Sweden (SE) 17 - 5.20.61
5. S Graversen Denmark (DK) 16 - 5.00.64
6. J Kaerup Denmark (DK) 16 - 5.02.66
7. H Hönigl Austria (AT) 16 - 5.02.72
8. C Drescher United Kingdom (GB) 16 - 5.04.91
9. A Myrberg Sweden (SE) 16 - 5.05.64
10. A Moore United Kingdom (GB) 16 - 5.05.78
11. T Torikka Finland (FI) 16 - 5.06.61
12. C Grainger United Kingdom (GB) 16 - 5.06.84
13. A Widmark Sweden (SE) 16 - 5.07.18
14. B Cosgrove United Kingdom (GB) 16 - 5.07.60
15. V Wilck Sweden (SE) 16 - 5.07.89
16. N Koenekoop Netherlands (NL) 16 - 5.08.4
17. C Andersson Finland (FI) 16 - 5.09.39
18. Sakke Ahoniemi Finland (FI) 16 - 5.12.37
19. P Pinisch Austria (AT) 16 - 5.12.48
20. M Hudy Slovakia (SK) 16 - 5.13.71
21. A Childs United Kingdom (GB) 16 - 5.14.29
22. A Krämer Germany (DE) 16 - 5.14.58
23. T Bakke Norway (NO) 16 - 5.16.57
24. A Hagberg Sweden (SE) 16 - 5.16.71
25. M Bok Czech Rep. (CZ) 16 - 5.17.83
26. P Huber Switzerland (CH) 16 - 5.18.27
27. D Wischnewski Germany (DE) 16 - 5.19.00
28. J Nielsen Denmark (DK) 16 - 5.19.63

Nopein kierros: Jonas Andersson 18,1


2. Qualifying:


1. J Groskamp Netherlands (NL) 17 - 5.13.16
2. M Rheinard Germany (DE) 17 - 5.13.90
3. T Leino Finland (FI) 17 - 5.14.24
4. S Graversen Denmark (DK) 17 - 5.15.03
5. A Widmark Sweden (SE) 17 - 5.17.72
6. V Wilck Sweden (SE) 17 - 5.18.38
7. J Kaerup Denmark (DK) 17 - 5.18.53
8. M Hudy Slovakia (SK) 17 - 5.18.82
9. H Hönigl Austria (AT) 17 - 5.19.22
10. T Pumpler Austria (AT) 16 - 5.00.31
11. M Nilsson Sweden (SE) 16 - 5.00.90
12. J Andersson Sweden (SE) 16 - 5.01.43
13. D Spashett United Kingdom (GB) 16 - 5.01.45
14. Sakke Ahoniemi Finland (FI) 16 - 5.01.69
15. C Grainger United Kingdom (GB) 16 - 5.01.81
16. N Koenekoop Netherlands (NL) 16 - 5.02.62
17. T Bakke Norway (NO) 16 - 5.03.89
18. C Andersson Finland (FI) 16 - 5.04.13
19. T Torikka Finland (FI) 16 - 5.04.75
29. 0P Pinisch Austria (AT) 16 - 5.05.55
21. J-M Betticher Switzerland (CH) 16 - 5.06.38
22. M Bok Czech Rep. (CZ) 16 - 5.06.51
23. Simo Ahoniemi Finland (FI) 16 - 5.06.66
24. A Moore United Kingdom (GB) 16 - 5.07.29
25. A Hagberg Sweden (SE) 16 - 5.07.73
26. A Childs United Kingdom (GB) 16 - 5.08.00
27. J Nielsen Denmark (DK) 16 - 5.08.68
28. A Stenberg Sweden (SE) 16 - 5.08.85
29. P Huber Switzerland (CH) 16 - 5.09.08
30. B Cosgrove United Kingdom (GB) 16 - 5.10.50

Nopein kierros: J.Andersson/Groskamp/Leino/Rheinard 18,1

Aika-ajoja on kuusi kierrosta, joista neljän sijoituspisteet huomioidaan. Ei siis aikatuloksia.
Alkueräkierrokset ajetaan yhdellä rengassatsilla.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Sähkötouring EM-kisat 1-4.7.2004 Ruotsissa
« Vastaus #3 : 03.07.04 - klo: 13.15 »
Alkueristä lasketaan toisen tiedon mukaan 3/6 mutten sit tiiä kumpi on oikeeta tietoa.

03-07-2004 11:25:58
   Result after third qualification round:1. Jilles Groskamp, 2. Marc Rheinard, 3. Teemu Leino, 4. Jonas Andersson, 5. Steen Graversen, 6. Jonas Kaerup, 7. Hubert Hönig, 8. Craig Drescher, 9. A. Myrberg, 10. Andrew Moore. Weather is ok,no rain anymore, the wind dries out the track quick.

03-07-2004 11:33:56
   Top ten result of round 4 is: 1. Jilles Groskamp, 2. Marc Rheinard, 3. Teemu Leino, 4. Steen Graversen, 5. Jonas Kaerup, 6. Jonas Andersson, 7. Hubert Hönigl, 8. Alfred Widmark, 9. Victor Wilck, 10. Chris Grainger. The weather is still the same,cloudy but luckily no rain, more to come.

03-07-2004 12:04:30
   Top 10 result of round 5 is: 1. Jilles Groskamp, 2. Marc Rheinard, 3. Steen Graversen, 4. Jonas Kaerup, 5. Teemu Leino, 6. Hubert Hönigl, 7. Jonas Andersson, 8. Sakke Ahoniemi, 9. Victor Wilck, 10. Alfred Widmark. The weather is clearing up a bit and is getting better with a little bit of sunshine.

Lainattu täältä:
http://www.teamorion.com/live/results-cars.asp?id=153

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Sähkötouring EM-kisat 1-4.7.2004 Ruotsissa
« Vastaus #4 : 03.07.04 - klo: 13.29 »
Jilles, Marc, Teemu, Steen ja Jonasx2 näyttäs olevan tulessa..  Kärki kolmikko näyttäs menevän omaa vauhtia, kunhan vaan saisivat ajaa viel finaalit kunnon kisaa, ettei mee vedessä pelleilyksi. Häiriöitä monella ja finskit ei kovin vahvoilla.

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Sähkötouring EM-kisat 1-4.7.2004 Ruotsissa
« Vastaus #5 : 03.07.04 - klo: 15.29 »
03-07-2004 14:13:30
   Top ten result of round 6 of qualification is as follows: 1. Jilles Groskamp, 2. Teemu Leino, 3. Marc Rheinard, 4. Jonas Kaerup, 5. Jonas Andersson, 6. Steen Graversen, 7. Hubert Hönigl, 8. Sakke Ahoniemi, 9. Andreas Myrberg, 10. David Spashett. A little bit of rain hit the track during this round, now time for a lunch break, gotta get that burger...

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Sähkötouring EM-kisat 1-4.7.2004 Ruotsissa
« Vastaus #6 : 03.07.04 - klo: 19.01 »
Noi tulokset on kyl hieman eri erilaiset kuin virallisella EM sivustolla et ehk parempi ootella iltaan et joku laittaa "oikeat" tulokset...


Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Sähkötouring EM-kisat 1-4.7.2004 Ruotsissa
« Vastaus #8 : 03.07.04 - klo: 22.38 »
Suomipoikien sijoitukset alkuerien jälkeen.

Sade alkoi viimeisen eräkierroksen aikana siten, että osa eristä pääsi ajamaan kuivalla kelillä, osa ei. Tämä sekoitti pakkaa loppuvaiheessa.

2. Teemu Leino
8. Simo Ahoniemi
10. Sakke Ahoniemi
14. Tommi Torikka
23. Christer Andersson
30. Jaakko Ilvonen
48. Juho Levänen
49. Pekka Koivula
64. Vesa Yli
76. Mika Mänty
97. Kalle Lehto
98. Simo Tammela
106. Pauli Helin
116. Jussi Luopajärvi
118. Kenneth Södergård

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Sähkötouring EM-kisat 1-4.7.2004 Ruotsissa
« Vastaus #9 : 04.07.04 - klo: 12.36 »
Onnittelut jo tässä vaiheessa Teemulle, Simolle ja Sakelle A-finaalipaikoista!
Tommikin teki upean suorituksen - loistava nousu kärjen tuntumaan!

Myös Christerin 23. sija alkuerien jälkeen on hyvä. Tosin mahdollisuus vieläkin parempaan oli, sillä 5 aika-ajokierroksen jälkeen hän oli vahvasti B-finaalipaikassa kiinni. Viimeisen kierroksen sade antoi sitten muutamille onnekkaille helppoja sijoituspisteitä, ja Krisu putosi C:n puolelle.

Monilla Suomipojilla oli vaikeuksia. Staffanstorpin rata tunnetaan radiohäiriöiden kannalta vaikeana paikkana, seköhän sekoitti pakan? Eivätkä sateet tietenkään asiaa parantaneet. Toivottavasti pojat kertovat palattuaan omista kokemuksistaan.

Nyt vain jännittämään finaalien tuloksia. Toivottavasti Teemu, Simo ja Sakke onnistuvat niissä hyvin.

Poissa Tatti

  • Veteraani
    • Profiili
Sähkötouring EM-kisat 1-4.7.2004 Ruotsissa
« Vastaus #10 : 04.07.04 - klo: 15.36 »
1.  finaali:

1. Marc Rheinard
2. Steen Graversen
3. Simo Ahoniemi
4. Teemu Leino
5. Jonas Anderson
6. Viktor Wilck
7. Sakke Ahoniemi
8. Jonas Kaerup
9. Joel Myrberg
10. Jilles Groskamp

Jillesillä oli jotain ongelmia noparinsa kanssa

Poissa Tatti

  • Veteraani
    • Profiili
Sähkötouring EM-kisat 1-4.7.2004 Ruotsissa
« Vastaus #11 : 04.07.04 - klo: 17.20 »
2. finaali:

1.Kaerup, 2.Teemu, 3.Sakke, 4.Jilles, 5.Joel, 6.Wilck, 7.Rheinard, 8.Andersson, 9.Simo,10. Graversen.

Poissa Tatti

  • Veteraani
    • Profiili
Sähkötouring EM-kisat 1-4.7.2004 Ruotsissa
« Vastaus #12 : 04.07.04 - klo: 19.24 »
Kaerup voitti, Reinhard 2., leino 3.

Jäi vaihteeks EM tulematta suomeen  :?

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Sähkötouring EM-kisat 1-4.7.2004 Ruotsissa
« Vastaus #13 : 05.07.04 - klo: 17.51 »
Minun kisani

Allaoleva kirjoitettu lähinnä siksi, ettei jokaisen tarvi erikseen tulla kysymään "mikä meni pieleen"  :wink:.  Vaikka mukavahan tuota kisaa on muistella...


Torstai 1.7.  Vapaaharjoitus

Rata oli märkä koko päivän. Katsoin parhaaksi olla menemättä rikkomaan kalustoa sateella vielä torstaina. Ajajia radalla kuitenkin riitti. Vahingon iloinen ihminen olisi voinut viihdyttää itseään "vesitiiviiden" Quantum kakkosten poksahtelua kuunnellessa ja savuja haistellessa. Retolta taisi loppua säätimet kesken jo torstaina.


Perjantai 2.7. Erätreenit + alkuerät 1 ja 2

Perjantaina keli oli kuiva, joten luvassa oli 4 erätreeniä. Ajattelin, että vihdoin pääsee treenaamaan rataa ja hiomaan autoa alkueriä varten. Radiohäiriöt kuitenkin pilasivat nämä suunnitelmat. Alkueriin mennessä olin saanut häiriöt jo melko pieniksi johtojen ja komponenttien sijoittelua muuttamalla, mutta treenit oli mennyt kaikkea muuta tehdessä kuin treenatessa.

Ensimmäinen alkueräkierros
Ennen 7 erää (itse ajoin 8 erässä)  tuli täysin "puun takaa" sadekuuro. Ei suojauksia autossa, joten en päässyt ajamaan. Vaikka olisikin päässyt ajamaan, ei sijoitus olisi ollut 120 paremmalla puolella, koska ainoastaan erät 7, 8 ja 9 ajoivat märällä.

Toinen alkueräkierros
Koko eräkierros oli kuiva, joten mahdollisuudet siedettävään tulokseen olivat olemassa. Ajaminen oli hieman varovaista, kun en juurikaan ollut radalla päässyt ajamaan. Ajo sujui kuitenkin mukavahkosti ilman virheitä kunnes toiseksi viimeisellä kierroksella kaadoin etusuoralle kääntyvässä mutkassa. Nostaja käänsi auton, kun ehti ja minä viksuna poikana ajoin sitten seuraavassa mutkassa likasilla renkailla pitkäksi kaverin päälle, mistä seurauksena oli stoppari viimeisellä kierroksella. Kaksi viimeistä kierrosaikaa olivat 24.XX. Eli aikaa paloi tuohon sähläykseen 10s. Sijoitus eräkierroksella 70.


Lauantai 3.7. Alkuerät 3 - 6

Kolmas alkueräkierros
Rata oli aamuöisten sateiden jäljiltä märkä. Kaikki edeltävät erät oli ajettu märällä radalla. Oman eräni alussa rata oli vielä suureksi osaksi märkä, ja sadekelin renkaat ainoa oikea vaihtoehto. Ajo sujui melkolailla nappiin ja tuloksena siihen asti nopein tulos. Seuraava erä pääsikin jo lähestulkoon täysin kuivalle radalle ja kierrosajat olivat heti lähes 2s nopeampia. Kaikki myöhemmätkin erät (10-15) pääsivät ajamaan kuivalla radalla. Tuloksena sijoitus 56.


Kuva: Staffanstorp SHS

Neljäs alkueräkierros
Koko eräkierroksen ajan sade oli aivan tuloillaan. Välillä tuli muutamia pisaroita. Oman eräni jo ollessa lähtöviivalla alkoi taivaalta tulla muutamia pisaroita. Varsinkin erän alku oli todella hidas ja hyvän ajan ajaminen oli siis mahdotonta. Tätä ei "onneksi" tarvinut murehtia pitään, koska Ruotsin poika ajoi takasuoran päässä autoni oikeaan takapyörään sellaisella tarmolla, että hubi meni halki ja takapyörä laakereineen ja vetoakseleineen poistui muun auton välittömästä läheisyydestä omille teilleen. Vaikka tätäkään ei olisi käynyt, niin sijoitus ei säästä johtuen olisi ollut kummoinen. Myös erät 10 ja 11 kärsivät sateesta, mutta muut ajoivat kuivalla. Sijoitus 122 tms.

Viides alkueräkierros
Rata oli kuiva (jee). Kokemus kuivasta radasta oli melko vähäistä, mutta ajo sujui mallikkaasti oman erän kärkipaikalla tiukkaa taistoa käyden. Kunnes kierroksella 14 etusuoran jälkeisissä ässä-mutkissa ajoin hieman kanttarin päältä ja auto hyppäsi nätisti pyörillään nurmikolle (jumiin, kuinkas muuten). Nostajat olivat totutun nopeita ja aikaa paloi 7s ylimääräistä. Sijoitus eräkierroksella 64.

Kuudes alkueräkierros
Eräkierros alkoi kuivana, kunnes taas oman eräni ollessa lähtöviivalla alkoi tulla vettä. Oma erä meni siinä. Myös erä 9 kärsi tämän lyhyen kuuron jälkikosteudesta. Erän 13 lopussa taivas repesi oikein kunnolla ja kolme viimeistä kuumaa erää eivät saaneet kilpailukykyisiä tuloksia. Tämä sekoitti pakkaa koska aiemmissa (kuivissa) erissä ajaneet saivat nyt poikkeuksellisen hyvät pisteet. Sijoitus 109 tms.

Sijoitus alkuerien jälkeen 97. eli finaali J.


Sunnuntai 4.7. Finaalit

Jouduin vaihtamaan autooni lainakiteen. Taajuuksissa kun piti olla vähintään 20kHz välit toisistaan. Finaalitreenissä ei ongelmia ollut. Rata oli märkä ja vain muutama auto kokeili.

Finaali J1
Radiohäiriöitä. JESS! Takasuoran päässä täysin holtitonta nykimistä. Niin ja rata oli semmonen kivan puolikuivalaikukas, joten ajaminen ilman ylimääräistä ohjelmaakin olisi ollut hankalaa. Tuloksena finaalin toinen sija.

Finaali J2.
Nyt kävi sitten se pakollinen varikkomoka, mikä tässä tapauksessa maksoi todenäköisesti himoitun J-finaalin voiton. Olin saanut edellisten tilalle lainaksi toisen kideparin ja tyhmyyksissäni laitoin ne väärin päin. En ehtinyt korjata virhettä ennen lähtöä, joten kävin sitten vain kokeilemassa kalustoa kesken erän. Hyvinhän se meni ja vauhti olisi taas riittänyt helposti finaalivoittoon. Ai niin, rata oli vaihteeksi kuiva. Sijoitus 9.

Finaali J3
Sama kaveri oli voittanut kaksi ensimmäistä finaalia, joten J-finaalin voitto oli mennyt. Rata oli jälleen sateen jäljiltä kuivumaan päin ja kaikkien rakastamassa "laikukkaassa" vaiheessa. Ajoin sen kummempia puristelematta 7 ruudusta 13s finaalivoittoon.

Loppusijoitus 92.


 ...which was nice...

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Sähkötouring EM-kisat 1-4.7.2004 Ruotsissa
« Vastaus #14 : 06.07.04 - klo: 12.59 »
Lopputulokset suomalaisittain:

3. Teemu Leino
6. Sakke Ahoniemi
8. Simo Ahoniemi
12. Tommi Torikka
22. Christer Andersson
25. Jaakko Ilvonen
42. Pekka Koivula
45. Juho Levänen
65. Vesa Yli
77. Mika Mänty
92. Kalle Lehto
99. Simo Tammela
102. Pauli Helin
114. Jussi Luopajärvi
118. Kenneth Södergård

Yhteensä 140 kilpailijaa.

Tulokset kokonaisuudessaan löytyy täältä (pdf).

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Sähkötouring EM-kisat 1-4.7.2004 Ruotsissa
« Vastaus #15 : 06.07.04 - klo: 17.42 »
Nyt ollaan kotiuduttu Ruotsista - ja näyttää täälläkin satavan ihan kiitettävästi  :wink:

Sitten kisastooriin:

Torstai:

Ajoin vapaataharjoittelua 8 akkua märällä radalla vanhalla Rayserillä kun samaan aikaan arvottiin rengas- ja korisääntöjä. Alfa 2.0 oli tullut EFRA-korilistalle vain hetki ennen EM:iä, mutta sen käyttäminen kiellettiin kisassa. Sadekelinrenkaiksi sallittiin kolmet eri Pitin renkaat. Oma asema oli hyvä koska pakista löytyi kapeat Pitit jotka olivat nopeat Ruotsin monsuuniolosuhteissa.

Perjantai:

Treenit menivät muuten hyvin (setupit oli jo aika hyvin kohdallaan PM:ien jälkeen) mutta häiriöt kiusasivat. Viimeiseen harjoitukseen saatiin häiriöt pois siirtämällä henk.koht.ponderi servon päältä auton puskurin päälle, mutta molemmat alkueräkierrokset menivät pilalle kun häiriöt palasivat mystisesti. Kahden ensimmäisen alkueräkierroksen sijat olivat jotain 95 ja 76 häiriöiden saattelemana (ne jäivät myös voimaan kun laskettiin 3 parasta ae-kierrosta).

Lauantai:

Autoon vaihdettiin servo ja vastari ja häikät katosivat. Sää sotki eniten juuri keskimmäisiä eriä (itse ajoin Mr Calen jälkeen eli erässä 9.) joten ajaminen oli aika turhauttavaa kun kierrosajat olivat sekuntikaupalla hitaampia kuin muilla erillä ja pisteet olivat lähes automaattisesti sadan huonommalla puolella.

Kolmanteen alkuerään en päässyt lähtemään ollenkaan kun noparin (3 kisaa ajettu) kytkimen johto päätti katketa juotoskohdasta noparin sisällä juuri ennen erää.

Neljännessä alkuerässä ei ollut mitään teknisiä ongelmia, mutta hain ajolinjaa pääsuoralle liian reunasta ja auto karkasi nurmikolle. Lopussa akku hyytyi ainoan kerran viikonlopun aikana totaalisesti, mutta silti tulos oli ihan ok (16 kier 21 sek, nopein kierros 18,9) ja olin eräkierroksen 49. nopein.

Viidennessä alkuerässä oli hyvät mahdollisuudet tehdä 50 parhaan joukkoon oikeuttava tulos mutta autosta lähti rengas irti (auto oli nopea, 18,8 paras lappi) ja erä oli pilalla kun pääsin ajamaan vain 3 minuuttia.

Viimeisessä alkuerässä ajoin sadekelinrenkailla ja rata kuivui jatkuvasti. Alussa johdin erää mutta loppua kohden rata oli jo niin kuiva että renkaat sulivat alle ja sain pilattua ainoat sadekelin renkaani. Renkaiden kulumisen takia autosta tuli alipainoinen (0,4 grammaa!!!) ja erätulos hylättiin. Tästä oli hyvä jatkaa sunnuntaina  :mrgreen:

Sunnuntai:

Ennen viimeistä alkueräkierrosta olin jossain sijan 90 tietämillä, mutta viimeinen alkueräkierros tarjosi alkupään kuskeille paremmat olosuhteet joten todella moni meni ohi ja jäin K-finaalin 6. ruutuun (106).

Ensimmäiseen finaaliin laitoin kuivankelinrenkaat joka olikin sitten suuri virhe vaikka rata näytti kuivuvan ajolinjan kohdalta - kierrosajat olivat n. 7 sekuntia huonompia kuin muilla kun auto vain puski eikä sitä saanut taittumaan mutkiin heittämälläkään :mrgreen:

Toiseen finaaliin olin laittamassa sadekelinrenkaita mutta aurinko alkoi kuivattamaan rataa erittäin nopeasta ja vaihdoin viime hetkellä kuivankelin renkaat alle (ilman pitoainetta ja lämmitystä). Pääsin nousemaan erän puolivälissä kärkeen ja kärkisija oli helppo pitää loppuun saakka vaikka auto oli vaikea ajaa liukkailla renkailla. Ero maalissa seuraavaan oli kuuden sekunnin luokkaa.

Kolmanteen finaaliin joutui taas arpomaan renkaat ja laitoin alkuerissä loppuun ajetut sadekelin renkaat koska ne olivat kuitenkin slicksejä nopeammat. Alussa tipuin joukon hännille mutta nousin suht nopeasti kärkeen ja johdin finaalia 4 minuutin kohdalla. Pääsuoran jälkeinen mutka oli erittäin kostea ja minuutti ennen maalia ajoin pääsuoran jälkeisen mutkan pitkäksi (liian suuri tilannenopeus yhdistettynä loppuun ajettuihin renkaisiin on huono yhdistelmä) ja eteen pääsi kaksi autoa. Toisen ehdin onneksi ohittaa viimeisellä kierroksella ja olin maalissa toinen.

Finaalisijat olivat 8, 1 ja 2 ja lopputuloksissa 102. Viime kesän EM:iin verrattuna auto kulki paremmin mutta olosuhteet ei olleet tällä kertaa kovin suotuisat. Tuossa on videota EM-venekisoista: http://www.kolumbus.fi/heuli/muut/em2004.AVI. Että sellaista Ruotsissa  8)

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Sähkötouring EM-kisat 1-4.7.2004 Ruotsissa
« Vastaus #16 : 06.07.04 - klo: 22.27 »
Joo, kotiuduttu on. Jo maanantaina päivällä.

Kisasta.

Auto toimi PM kisojen ja sen jälkeisen treenin tapaan loistavasti. Paras auto jolla olen asvaltilla ajanut.
Ongelmat alkoivat kuitenkin jo ennen kisoja. Luvattu kisakone ei ikinä päätynyt mulle asti vaikka torstaina  ja perjantaina niin luvattiin. Enkä koneita juurikaan kisoihin hankkinut koska asian piti olla selvä.

Omat koneeni kun olivat EFRA laittomia leimojen puuttumisen vuoksi. Ja sekin kone jonka hankin oli jotain ihan muuta mitä sen piti olla, väärä käämi siis kannussa! Omat koneet kulki treeneissä 18.Xs aikoja, kisakoneella meni just 20s rikki. Eli siis reilun 1s hitaampi! Samat kaverit jotka ohitin keskiosassa rataa, menivät ohi suoralla ja karkasivat hetkessä.
 
Perjantain jälkeen olin alkuerien 32.  varmaan kisan alitehoisimmalla autolla, jolla jäi muille eräni kuskeille n 10-15m erässä aina suoralla....

Lauantaina kun oli kuivaa erät meni taas ilman ajovirheitä tasaisesti. Mutta ilman tehoja ei homma toimi.Kaasua ei tarvinnut löysätä kuin etusuoran päässä.

Viimeisessä alkuerässä tuli paras ajo. Tehoja ei kuitenkaan ollut ja sijoitus sen mukainen.

Finaaleista ensimmäistä johdin helposti 4min kunnes jotain tapahtui ja pyörähdin, sijoitus toinen. Toisessa ja kolmannessa olin keilana vaikka olin toisena tai kolmantena ajamassa kärkeä kiinni.

Onnea Teemulle, ja weljeksille a-finaalisijoituksista!
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Sähkötouring EM-kisat 1-4.7.2004 Ruotsissa
« Vastaus #17 : 07.07.04 - klo: 18.16 »
Kannattaa käydä kattomassa video tokasta A-finaalista, niin saa käsityksen siitä, kuinka märkää siellä oikein oli. Löytyy Team Orionin sivuilta.

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
Sähkötouring EM-kisat 1-4.7.2004 Ruotsissa
« Vastaus #18 : 07.07.04 - klo: 18.47 »
Lyhyesti täältä Tanskasta.
Kisat olivat suht. erikoiset. Onnella oli hieman suurempi osuus kuin normaali kisoissa. Tästä syystä mekin jäimme C-finaaliin Tommin noustua edestä B-finaaliin. Tosin tulos oli muuten meille ihan ok... kansainvälisissä kisoissa 22. sija ei ole mikään häpeän paikka. Kokemusta tuli lisää taas oiken urakalla.

Ei tainnut kellään Suomalaisella mennä 100% putkeen, mutta kyllä sijat saatiin ratkottua. Ens vuonna uudestaan !
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Sähkötouring EM-kisat 1-4.7.2004 Ruotsissa
« Vastaus #19 : 10.07.04 - klo: 12.15 »
Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa...