Kirjoittaja Aihe: Miten tehdään Mylaps dekooderin ajanottolanka?  (Luettu 2208 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Miten tehdään Mylaps dekooderin ajanottolanka?
« : 24.08.13 - klo: 16.11 »
Moi,

meillä oleva ajanottolankasysteemi toimii hiukan huonosti ja ajattelin, että pitäisi varmaan tehdä uusi. Ongelma vain on se, että nykyisessä oleva elektroniikka on liimattu pienen muoviköntin sisään ja siitä ei saa tutkittua, mitä siellä on.

Eli:
- Onko se ajanottokoaksiaalikaapeli 50 Ohm tai 75 Ohm kaapelia?
- Mitä on sisällä kaapelissa olevassa muoviköntissä?

Kiitoksia jo etukäteen!
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Miten tehdään Mylaps dekooderin ajanottolanka?
« Vastaus #1 : 24.08.13 - klo: 16.50 »
muistaakseni 0.5kohm vastus siinä luupissa, mutta se ei oo pakollinen ollu. Toimii varmasti pelkällä piuhalla, meillä on mattoradalla kupariteippiä rakennusmuovissa + vastus ja johto yhdistämässä., eli rataan ei tule minkäänlaista pomppua linjan kohdalle kuten lankalla tulee aina, enempi tai vähempi. 30-50cm yleensä lankojen väli.

Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Miten tehdään Mylaps dekooderin ajanottolanka?
« Vastaus #2 : 08.09.13 - klo: 21.30 »
Juttelin tuon meidän kokeneemman tekniikkaosaston kanssa ja sain kuulla, että siellä on mukana taajuusmuuttaja, joka muuttaa taajuuden koaksiaalikaapelin ja ajanottolenkin välillä. Mutta tilanne ohi ainakin meidän kerhon osalta, koska vanhat härvelit on nyt korjattu.  :azn:
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Miten tehdään Mylaps dekooderin ajanottolanka?
« Vastaus #3 : 08.09.13 - klo: 21.32 »
Luuppilankana kyllä on toiminu ihan perus ohut johto ilman mitään vastuksia. Ainakin noin tuolla muutaman vuoden vanhalla dekolla. Toinen luuppi meillä on kupariteippiä rakennusmuovin päällä + vastus välissä.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Miten tehdään Mylaps dekooderin ajanottolanka?
« Vastaus #4 : 23.09.13 - klo: 20.28 »
Se vastus on siellä ihan hyvä olla, parantaa hittien laatua aika paljon sekä vähentää heijastuksia. Varsinkin jos luuppi on yhtään haastavammassa paikassa radalla. Ilmankin pärjää kyllä jos luuppi on selkeässä paikassa. Mitään taajuusmuuntajaa siinä ei kyllä ole. Itse olen joskus rakentanut luupin ihan perus kaiutinkaapelista ja hyvin on toiminut.

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Miten tehdään Mylaps dekooderin ajanottolanka?
« Vastaus #5 : 01.10.13 - klo: 21.42 »
Se vastus on siellä ihan hyvä olla, parantaa hittien laatua aika paljon sekä vähentää heijastuksia. Varsinkin jos luuppi on yhtään haastavammassa paikassa radalla. Ilmankin pärjää kyllä jos luuppi on selkeässä paikassa. Mitään taajuusmuuntajaa siinä ei kyllä ole. Itse olen joskus rakentanut luupin ihan perus kaiutinkaapelista ja hyvin on toiminut.

Me puhutaan varmaan eri asiasta. Tarkoitan koko sitä johtoa, joka lähtee dekooderista ja jossa on se ajanottolooppi mukana. Ainakin meillä on siinä koaksiaalikaapelin ja kuparilangan välissä taajuusmuuntaja. Ehkä se ei ole pakollinen, mutta sellainen siellä on - ei minulla ole mitään syytä epäillä kaveria, joka sanoi sen itse aikoinaan tehneensä.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi