Kirjoittaja Aihe: Short Course Winter Cup 2013-2014 info ja sarja säännöt  (Luettu 21937 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JiiIii

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course Winter Cup 2013-2014 info ja sarja säännöt
« Vastaus #30 : 24.01.14 - klo: 23.30 »
Saako pizzan kanssa mennä korokkeelle jos pidetään lounastaukotreenit?
I race what ever the marketing department tells me is fast.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course Winter Cup 2013-2014 info ja sarja säännöt
« Vastaus #31 : 25.01.14 - klo: 17.00 »
Saako pizzan kanssa mennä korokkeelle jos pidetään lounastaukotreenit?
Lounastauko on hyvä jakaa joko syömiseen siihen paremmin soveltuvilla paikoilla tai treenaamiseen, jolloin ajajakoroke lienee paras paikka ajaa.

Onko sinulla tarvetta ajaa ja syödä samaanaikaan? :)

Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa TheJR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course Winter Cup 2013-2014 info ja sarja säännöt
« Vastaus #32 : 26.01.14 - klo: 20.17 »
Minkäs numeron saan ens viikonlopulle nelkku sc kun eka kisa?
Fg Mini#84 White

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course Winter Cup 2013-2014 info ja sarja säännöt
« Vastaus #33 : 26.01.14 - klo: 20.22 »
Lähetä Terolle (bcan) viesti, tämän ketjun ensimmäisessä viestissä on linkki numeroihin jos haluat valita itse.

Poissa SampoM

  • Honkala GP
    • Profiili
Vs: Short Course Winter Cup 2013-2014 info ja sarja säännöt
« Vastaus #34 : 26.01.14 - klo: 21.48 »
Moi! Tarviiko kilpailu numeron olla auton sivussa vai voiko olla katossa?

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course Winter Cup 2013-2014 info ja sarja säännöt
« Vastaus #35 : 26.01.14 - klo: 22.24 »
Moi! Tarviiko kilpailu numeron olla auton sivussa vai voiko olla katossa?

Moi!

Jos sitä ei määritellä luokan säännöissä, niin ainakin tuulilasiin yksi. Yleensä tuulilasi + jompi kumpi kylki riippuen siitä miten rata menee tuomariston/ajanoton edessä, tai sitten parhaimmassa tapauksessa kolme numeroa. Ohjeistetaan kyllä kisapaikalla.  :wink:

Poissa SampoM

  • Honkala GP
    • Profiili
Vs: Short Course Winter Cup 2013-2014 info ja sarja säännöt
« Vastaus #36 : 26.01.14 - klo: 22.35 »
Tämä selvä kiitos paljon. :smiley: :azn:

Poissa MacMahma

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Short Course Winter Cup 2013-2014 info ja sarja säännöt
« Vastaus #37 : 03.02.14 - klo: 05.28 »
Mitens toi paino mitataan ? Onko ajoakkukin myös punnituksessa kiinni ?

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course Winter Cup 2013-2014 info ja sarja säännöt
« Vastaus #38 : 03.02.14 - klo: 06.20 »
Kyllä, akku kinni ja muutenkin täysin ajokunnoasa.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Short Course Winter Cup 2013-2014 info ja sarja säännöt
« Vastaus #39 : 03.02.14 - klo: 14.00 »
Vaikka kesään on vielä aikaa niin silti ajattelin herätellä keskustelua SC -sarjan (kesä ja talvi) kisaformaatista.

Joskus taannoin oli paljonkin keskustelua monta treeniä/ alkuerää/ finaalia ajetaan ja silloin päädyttiin nykyiseen malliin.

Nykyisessä formaatissa hiukan tökkii laskentamalli 2/ 3 alkuerää ja 2/ 4 finaalia. Ensiksikin syystä, että 2/ 3 on melko raaka ajatellen, että yksi keskeytys syystä tai toisesta niin muut kaksi pitää ajaa hyvin - ilman keskeytyksiä tai muuta epäonnea.

Toisaalta 2/ 4 finaalista on taas mukavan rento, mutta... Jälleen Tiksin kilpailun voitto ratkesi tulosvertailulla - hiukan sama kuin lätkän MM ratkaistaan rankkareilla  :undecided: Finaaliajot on kuitenkin jokainen aina erilainen ja niissä ajetaan toisia vastaan rinta rinnan, ei niinkään kelloa vastaan.

Vaikka joskus ajateltiin, että SC on se rento luokka jossa pidetään hauskaa kisaamisen merkeissä ja varmaan osin siksi ei voitu kuvitella ajettavan samassa formaatissa kuin tiukkapipoinen maastosarja.

Tässä kohtaa kun luokka on, edelleen pysynyt rennonletkeänä ja mukavana, kehittynyt vakavasti otettavaksi kilpaluokaksi ehdottaisin, että kisaformaatissa siirryttäisiin maastosarjan kanssa samaan formaattiin -> 1-2 treeniä, 2/ 4 alkuerää ja 2/ 3 finaalia. Tällöin alkuerissä yhden keskeytyksen/ epäonnen jälkeen on mahdollisuus vielä yhteen epäonneen, mutta kuitenkin tasaisuus palkitaan kun kaksi lasketaan yhteen. Lisäksi finaaleissa olisi huomattavasti harvinaisempaa voiton ratkaisu tulosvertailulla.

Niin ja tämä ei nyt sitten ollut juuri tulosvertailussa hävinneen osapuolen katkeraa tilitystä systeemiä vastaan :roll:
Old fart

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Short Course Winter Cup 2013-2014 info ja sarja säännöt
« Vastaus #40 : 03.02.14 - klo: 14.41 »
Kannatan Mikko L:n ehdotusta.
En usko, että kisasarjan rentous sillä häviää. Siihen vaikuttavat aivan muut asiat.

Tässä vielä pari omaa ajatusta lisäksi mukaan keskusteluun.
Alkueräkaavio on nykyisellä 2/3 laskennalla melko haastava. Helpompi olisi vaikkapa 1/3 alkueräpisteillä, jos siis ei haluta (ajanpuutteen tai jonkun muun syyn takia) ajaa neljää alkueräkierrosta ja 2/4 alkueräpisteillä.

Alkuerässä pitäisi voida ajaa riskillä hyvää nopeaa tulosta kelloa vastaan ja parantaa ajoaan päivän mittaan. Finaalissa taas omasta mielestäni pitäisi suosia tasaista ajoa. Ehkä joku ajattelee tästä eri tavalla ja suosii enempi riskin ottoa finaalissa.

Nykyinen 2/4 finaalilaskenta on ollut luokan alkuvaiheessa hyvä, koska sillä on saatu kuskit nopeammiksi lyhyemmässä ajassa. Nyt kun samassa finaalissa moni kuski on muutaman sekunnin sisällä, niin 2/3 tai 3/4 voisi olla parempi.

SC-autokisoissa parasta on se, että kaikki saavat ajaa yhtä paljon. Pitäkää se. Nykyisellään kaikki finaalit ovat olleet nelinkertaisia. Älkää lyhentäkö päiviä alempien finaalien kustannuksella. Ja antakaa porukan treenata vapaalla ajalla päivän mittaan.

Nämä olivat vain lisäajatuksia kun mietitte seuraavan kauden asioita. Luotan Teron ja Mikon arvostelukykyyn ja kehittämiskykyyn luokan sääntöjen suhteen.

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Short Course Winter Cup 2013-2014 info ja sarja säännöt
« Vastaus #41 : 03.02.14 - klo: 14.52 »
Nykyisessä formaatissa hiukan tökkii laskentamalli 2/ 3 alkuerää ja 2/ 4 finaalia. Ensiksikin syystä, että 2/ 3 on melko raaka ajatellen, että yksi keskeytys syystä tai toisesta niin muut kaksi pitää ajaa hyvin - ilman keskeytyksiä tai muuta epäonnea.

Itse asiassa sarjasäännöt on kirjoitettu sen verran väljiksi että sekä formaatit 2/3AE+2/4FIN että 2/4AE+2/3FIN ovat molemmat mahdollisia. Lauantaina käytössä ollut formaatti on toki ollut vakiintunut käytäntö useimmissa kisoissa, mutta esim. Joensuussa ajettiin 2/4 alkuerät ja 2/3 finaalit. Alkuperäinen idea väljillä säännöillä oli mahdollistaa erilaiset kisaformaatit kun osanottajien määrä vaihtelee eri kisoissa.

Yritän saada pistetilanteen lasketuksi tänään niin saadaan asetelmat tietoon ennen Vaasan kisaa.

t. Mikko M
Wacky Stack Racing Team

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course Winter Cup 2013-2014 info ja sarja säännöt
« Vastaus #42 : 03.02.14 - klo: 15.08 »
Ehkä joku ajattelee tästä eri tavalla ja suosii enempi riskin ottoa finaalissa.

Ainakin jos meidän kerhon nuorisojaostoa kuuntelee, niin se on bestläppi joka ratkaisee...!!!  :laugh: :laugh: :laugh: :tongue: :tongue: :tongue: niin treeneissä, aika-ajossa, finaaleissa kuin kisojen ulkopuolella: "paljo oli bestläppi!?!?"

Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course Winter Cup 2013-2014 info ja sarja säännöt
« Vastaus #43 : 03.02.14 - klo: 21.20 »
Ehkä joku ajattelee tästä eri tavalla ja suosii enempi riskin ottoa finaalissa.

Ainakin jos meidän kerhon nuorisojaostoa kuuntelee, niin se on bestläppi joka ratkaisee...!!!  :laugh: :laugh: :laugh: :tongue: :tongue: :tongue: niin treeneissä, aika-ajossa, finaaleissa kuin kisojen ulkopuolella: "paljo oli bestläppi!?!?"
Taitaa toimia kun miettii missä junnut on lopputuloksissa  . Pitäis joskus kokeilla kerhokisoissa yhden läpin aika-ajoa samaan tyyliin kuin oli aikoinaan F1:ssä. Voisi saada mielenkiintoisia lähtöruudukoita.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course Winter Cup 2013-2014 info ja sarja säännöt
« Vastaus #44 : 03.02.14 - klo: 22.10 »
Muistaakseni joskus nokian kisassa alkuerien lähtöjärjestys määräytyi eräharjoitusten bestläppien perusteella. Vai oisko siinä vaan yks kierros mikä ajettais ja sen aika ratkaisis? No aika samat jampat varmaan olis kärjessä oli systeemi mikä tahansa. Meidän kerhossa yks jätkä laittais järjestyksen varmaan huippunopeuden perusteella ja toinen dynossa mitattavan tehon perusteella!  :grin: :grin: :grin: :tongue: :tongue: :tongue:
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course Winter Cup 2013-2014 info ja sarja säännöt
« Vastaus #45 : 03.02.14 - klo: 22.12 »
Ja antakaa porukan treenata vapaalla ajalla päivän mittaan.

Tästä olen eri mieltä, mielestäni pitäisi olla jo kielletty säännöissä jotta ei synny turhaa vääntöä jos ei ole sallittua.

Esimerkiksi tiksin kutsussahan tästä kinattiin - ihan turhaan. Päivän aikana olisi lounastauolla, 15min, kerennyt ajamaan muutaman läpin. Mutta silloinkin radalla tehtiin pari ponderikokeilua, sekä tietysti julkaistiin finaalilistat yms, joten miten moni olisi ollut ajamassa.

Ja jos olisi ollut sallittua sekä halukkaita, niin miten määritellään ketkä saavat treenata kun kaikki eivät mahdu?

Mielestäni pieni asia mikä kannattaa laittaa sääntöihin ennen kuin se ensimmäistä kertaa on oikeasti ongelma  :azn:

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Short Course Winter Cup 2013-2014 info ja sarja säännöt
« Vastaus #46 : 03.02.14 - klo: 22.35 »
Oheisen linkin takaa löytyy päivitetty sarjatilanne Vantaan kisan jälkeen:

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AlPphlzQRIvkdFgzR1Jna3ZWMU1feWVSVkRrQV8zSnc&usp=sharing

t. Mikko M
Wacky Stack Racing Team

Poissa Max

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Short Course Winter Cup 2013-2014 info ja sarja säännöt
« Vastaus #47 : 04.02.14 - klo: 17.48 »
Omasta mielestä aika ajon lähtojörjestyksen pitäisi määräytyä harjoituksissa 3 parasta peräkkäistä kierrosta tai että tuloksen mukaan koska on tyhmää olla kaikista nopein mutta olla silti erän toinen tai kolmas pelkästään sen takia että joudut ohittelemaan hitaampia autoja. Mielestäni olisi myös hyvä idea kokeilla joissain kerhokisoissa ajaa aika ajot parhaan kierroksen tai parhaiden 3 peräkkäisen kierroksen mukaan.

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Short Course Winter Cup 2013-2014 info ja sarja säännöt
« Vastaus #48 : 04.02.14 - klo: 18.24 »
FTT -sarjan malli on musta hyvä:

"Lähtöjärjestys ensimmäisellä eräkierroksella on erälistojen järjestys (FTT
Ranking). Seuraaviin eriin lähdetään parhaan ajetun tuloksen mukaisessa järjestyksessä."

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Short Course Winter Cup 2013-2014 info ja sarja säännöt
« Vastaus #49 : 05.02.14 - klo: 09.06 »
Tuosta ajoformaatistahan on tosiaan jo keskusteltu aiemminkin. Ja niinkuin MikkoM:kin kirjoitti niin säännöt on ajoformatin osalta hyvinkin joustavat.
Yksi syy minkä takia tuo noin on se että saataisiin vähän vaihtelua ajoformattiin kisojen välillä ja sitä kautta kuskit oppisivat ainakin jotain pieniä juttuja mitkä eri formateissa kannattaa ottaa huomioon omissa ajoissa.

Mutta tottahan on että SC luokka on mennyt eteenpäin aikas rajusti varsinkin viimeisen vuoden aikana. Kilpailijamäärät ja taso on molemmat nousseet ja se voisi antaa syyn muokata sääntöjä enemmän ns. kilpasarjamaisiksi.

Mutta miksi niin pitäis tehdä kun homma toimii aivan loistavasti näinkin. Sääntöjä on hienosäädetty kun siihen on tarvetta tullut, mutta suurimmalti osin ajetaan vieläkin samalla perussetillä sääntöjä mitä oli jo valmiina kun aloin SC sarjaa vetämään.

Vapaa hajoittelu kisapäivän aikana on täysin kisajärjestäjän käsissä, joten kun se ilmoitetaan kilpailukutsussa niin asian pitäis olla selvä kaikille.
Tiksin kisan kutsutopikissa ollut keskustelu radan aukiolosta kisapäivänä lähti liikkeelle ihan normista kysymyksestä että saako ajaa ja siihen tuli selkeä vastaus ja homma oli periaatteessa selvä mutta normaaliin RC10 tapaan homma lähti rönsyilemään.
Joensuun kisassa tais ruokatauolla olla sen verran paljon porukkaa menossa radalle että korokkeelle tuli jonoa, mutta eipä siinä tainut mitään ongelmaa olla.

Iso kysymys onkin se että onko SC sarja rentomielinen harraste ja sisäänheitto sarja vai vakavamielinen kisasarja. Ainakin tällä hetkellä se palvelee molempia tarkoituksia vaikkakin enemmän tuota harrastepuolta.

Tähän asiaan olisi hyvä saada mielipiteitä myös vähän suuremmalta porukalta. Kuskeja kuitenkin on kisoihin osallistunut aika paljon. Omat ajatukset voi laittaa vaikka YV:llä mulle jos ei halua kaiken kansan edessä niitä jakaa.
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course Winter Cup 2013-2014 info ja sarja säännöt
« Vastaus #50 : 05.02.14 - klo: 09.22 »
Tuosta ajoformaatistahan on tosiaan jo keskusteltu aiemminkin. Ja niinkuin MikkoM:kin kirjoitti niin säännöt on ajoformatin osalta hyvinkin joustavat.
Yksi syy minkä takia tuo noin on se että saataisiin vähän vaihtelua ajoformattiin kisojen välillä ja sitä kautta kuskit oppisivat ainakin jotain pieniä juttuja mitkä eri formateissa kannattaa ottaa huomioon omissa ajoissa.

Jos eri formaatteja kokeillaa, niin mulle se on ainakin ihan ok, mutta siitä pitäisi sitten tiedottaa selkeästi kilpailukutsussa ja ihan sanallisesti avata mitä se käytännössä tarkoittaa. Ja kerrata tämä kisapaikalla viimeistään ajajakokouksessa. Tosin kokoushan on eräharjoitusten jälkeen, joten jos eräharjoitukset vaikuttaa lähtöjärjestykseen, se olisi kiva tietää ennen niitä eräharjoituksia. Helposti konkarit kirjoittaa tai kertoo asioita tyyliin: "ajetaan niinku ennenki tai samanlailla kuin FTT tai alkuerät 2/3 ja finaalit 2/4. jne.jne."
No monihan tuon ymmärtääkin, ehkä jopa minäkin mutta eipä siinä montaa minuuttia menis jos sen kirjoittaa niin että ensikertalainenkin sen tajuaisi. Kyllä tuolla kisapaikoilla kuulee niin paljon keskustelua asioista jotka on silti jääneet epäselväksi.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Short Course Winter Cup 2013-2014 info ja sarja säännöt
« Vastaus #51 : 05.02.14 - klo: 12.18 »
Hyviä mielipiteitä.

Volvospede, hyvä kommentti noista itsestäänselvyyksistä. Sitä monesti unohtaa, että pitäisi kertoa laveammin kuin yrittää pikemminkin typistää omaa viestiään.

Mainitsin alkuerien ja finaalien määristä. Useampi alkueräkierros mahdollistaa oppimaan radan paremmin ja olemaan nopeampi. Yksi alkueräkierros (neljäs? ) lisää auttaa myös sellaista kuskia, joka on rikkonut autonsa aamupäivän aikana ja saanut siitä erästään huonon tuloksen. Näin hänelläkin on vielä mahdollisuus yrittää nopeata tulosta ja nousta listalla ylemmäksi. Kun joka eräkierrokselta saa tuloksen kokonaisjärjestysluvun osoittaman määrän alkueräpisteitä ja niistä lasketaan yhteen vaikkapa kaksi omaa parasta pistetulosta neljästä, niin on vielä hyvät mahdollisuudet ajaa riskillä nopeampaa tulosta, koska vain kaksi tulosta merkitsee.

En kannata 1/3 tai 1/4 tapauksissa pelkän kierrosmäärän ja kellonajan seuraamista vaan nimenomaan pistelaskulla, ettei käy niin, että radan nopeutuessa päivän mittaan vain viimeisen eräkierroksen tulokset jäävät voimaan. Jos olet aamulla ollut kaikkein nopein, niin sillä ei ole mitään merkitystä kun ajallisesti tulos voi olla huono.

Finaaleissa on mukava ajaa muita vastaan. Silloin myös kilpakaverit ovat valikoituneet paremmin omaa vauhtia ja taitoja vastaaviksi. Finaaleista tulee siis tiukkoja. Silloin tasaisuus alkaa merkitä enemmän. Kun teet virheen, niin joudut ohittamaan saman kaverin uudestaan. Pääsetkö ohi ilman kolaria? Näitä juttuja luin edellisistäkin viesteistä. Kun laskentatapa on esim. kolmen finaalin pisteet lasketaan neljästä ajetusta tai kaksi finaalia kolmesta ajetusta, niin tasaisuus alkaa näkyä ajossa paremmin.

Ajattelin tällä kirjoituksella tuoda esille, että 2/4 alkuerät ja 2/3 finaalit tukisivat paremmin vähemmän harrastaneiden kuskien kisakokemusta ja sitä, että finaaleita pitää ajaa hieman eri tavalla kuin alkuerässä pelkkää kelloa vastaan. Ja myös sitä, että kokeneemmat kilpakuskit saavat parempitasoisia finaaleita.

SC-luokka on erittäin hyvä luokka aloittelijan tulla mukaan opettelemaan kilpailemista. Se on hyvä muistaa. Tämän luokan avulla olemme omassa kerhossamme saaneet todella paljon uusia harrastajia. Kiitos Terolle ja Mikolle ja muille, jotta tällainen luokka säilyy sellaisena, jossa osallistumiskynnys on erittäin matala.

Poissa peltimikko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Short Course Winter Cup 2013-2014 info ja sarja säännöt
« Vastaus #52 : 05.02.14 - klo: 20.47 »
jou. meikä mielestä sc skabat toimii just nyt hyvin.paitsi omasta mielestä tuomarointia pitäis lisätä "mikä tuntuu olevan muissakin luokissa/ kisoissa ongelma" vastaus taitaa olla et aika pieni porukka loppupeleissä näitä hoitaa... ja joo. kannatan et kisa-ilmotuksessa kerrotaan saako harjotella vai ei. erien määrät jne. taitaa riippuu osallistumis määristä.ja pakkohan niitä on soveltaa kisakohtasesti. mut ei se bestläppi vaan tulos  :wink:

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Short Course Winter Cup 2013-2014 info ja sarja säännöt
« Vastaus #53 : 20.02.14 - klo: 00.55 »
Oheisen linkin takaa löytyy sarjatilanne Vaasan kisan jälkeen. Taulokosta löytyy erikseen pistetilanne kaikki neljä kisaa huomioituna sekä erikseen kolme parasta huomioituna, joka ehkä kuvaa kokonaistilannetta paremmin. Lopullisiin pisteisiin huomioidaan 4 kisan pisteet kuudesta kilpailusta.

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AlPphlzQRIvkdFgzR1Jna3ZWMU1feWVSVkRrQV8zSnc&usp=sharing

Jos löytyy virheitä tai muuta kommentoitavaa, laittakaa tänne tai vaikka yv:tä.

t. Mikko M
Wacky Stack Racing Team

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Short Course Winter Cup 2013-2014 info ja sarja säännöt
« Vastaus #54 : 09.03.14 - klo: 22.59 »
Ohessa liitteenä sarjatilanne lauantaina ajetun Turun osakilpailun jälkeen. Aiempaa Google Docs -taulukkoa ei kannata enää katsella, sitä ei ole enää päivitetty kun työkalun ominaisuudet loppuivat kesken perinteiseen Exceliin verrattuna.

Tarkastakaa omat tuloksenne ja pisteenne ja ilmoittakaa minulle yv:nä tai tähän ketjuun jos löyyy kommentoitavaa! Nokian päätöskisassa ei ehditä enää kaivelemaan vanhojen kisojen tuloksia...

Tuupissa mestaruus on vielä avoinna, Tervo ja Hattunen pelissä mukana. Molemmilla on kaksi voittoa tähän mennessä.

Nelkussa mestaruus on ratkennut jo Maxille, kovin kisa käydään kakkossijasta.

Nokialla sitten kolmen viikon päästä kauden finaali!

EDIT (10.3.): Korjattu Turun kisan pisteet yhden kuljettajan osalta.



« Viimeksi muokattu: 10.03.14 - klo: 10.07 kirjoittanut micsa.fi »
Wacky Stack Racing Team

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Short Course Winter Cup 2013-2014 info ja sarja säännöt
« Vastaus #55 : 31.03.14 - klo: 20.33 »
Ohessa liitteenä SC Winter Cup 2013-2014 lopulliset sarjapisteet.

Kiitokset kaikille mukana olleille hienosta talvikaudesta! Kuten osallistujamääristä näkyy, SC-luokan suosio on vahvaa ja muutamista poisjäänneistä huolimatta uusia kuskeja on saatu hienosti mukaan. Erityisesti nelivetoluokan suosio oli tänä talvena huimaa, ja näin taistelu sarjasijoituksista oli kovaa mutta rehtiä.

Kuten Nokialla palkintojenjaossa oli juttua, kesäsarjan suunnittelu on jo pitkällä ja pari ekaa kisaa on jo kiinnitettu kalenteriin. Uusi sarjainfo kesää varten julkaistaa lähiaikoina.

Terveisin,

sarjavastaavat Tero ja Mikko
Wacky Stack Racing Team

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course Winter Cup 2013-2014 info ja sarja säännöt
« Vastaus #56 : 02.04.14 - klo: 01.22 »
ISO kiitos sarjan vetäjille, kisa järjestäjille ja kaikille osallistujille. Talvisarja oli mielestäni Tosi onnistunut eikä mitään isompia ongelmia ollut. Kisat oli todella tiukat ja taso tosi kova. Viime talvesta sarja on kehittynyt paljon ja kilvan ajo on kovempaa ja tasokkaampaa ja osallistujia oli enemmän eli tosi hyvä juttu.

Oma sarja meni hyvin, tänä talvena en ole ehtinyt treenata läheskään niin paljon kun olisin halunnut, mutta ihan hyvin kuitenkin meni ja kun tulin kisoihin aina edeltävänä päivänä niin sai taas vähän tuntumaa. Ekaa kertaa koskaan ajoin myös tuupilla kisaa ja sekin oli tosi hauskaa, valitettavasti sarja jäi vaan vajaaksi enkä saannut 4 kisaa täyteen mutta lainakalustolla ja vähäisellä treenaamisella olin kuitenkin tosi tyytyväinen tuuppiin. Nelkussa taas lähdin kauteen voitto tavoitteena. Kovaa piti kyllä ajaa jokaisessa kisassa, ja varsinkin junnut antaa kyllä tosi kovaa vastusta. Huikeeta nähdä miten kovaa meidän kerhon junnut ajaa nykyään.

Tammisaaressa nähdään, toivottavasti kova taso ja hyvä ilmapiiri jatkuu koko kesän!
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Short Course Winter Cup 2013-2014 info ja sarja säännöt
« Vastaus #57 : 02.04.14 - klo: 12.55 »
Taas on yksi kausi takana ja seuraavan alkua odotellaan. Kuskeja oli tänä talvena mukana todella hyvä määrä.

Kisajärjestelyt toimi hienosti kaikissa kisoissa ja porukalla näytti olevan hauskaa sekä varikolla että radalla, joten isot kiitokset järjestäjille ja kuskeille.

Taso on taas noussut, A-finaaleissa ajetaan tiukkaa kisaa ja alemmissakin finaaleissa muutamatkin kaadot merkkaa jo paljon.

Ja kiitokset tietysti vielä EuroRC:lle. Monen vuoden yhteistyö EuroRC:n ja SC sarjan kanssa parantunut kausi kaudelta ja jatkaa samaa rataa. Kesän ekaan kisaan Tammisaaressa onkin luvassa jotain bonusta :wink:
Ja muutakin uutta on tekeillä SC sarjan tiimoille :cool:

Ja onnittelut voittajille, Maxille ja Tommille.

EuroRC:n lahjoittaman TeamC TS2 auton onnellinen uusi omistaja arvonnan jälkeen on Jon, onnea !

Kuva by Marko Tetri
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |